35+ Lapsettomat

marinatar niin tuttua, mä olen kanssa viimeiset pari viikkoa vääntänyt itkua joka asiasta, iloisistakin. Ikävistä sitten on tullut ihan hirveä repeäminen.

janetski voi ei! Varmasti tuntuu tosi pahalta just nyt. Eikö enää ole pienintäkään mahdollisuutta, kun pp11 on aika aikaista testata? Voihan joskus tulla melko runsastakin vuotoa. Voisiko vielä olla pienen pieni toivon kipinä olemassa? Lämmin :hug: sulle joka tapauksessa.

o.n: vain kaksi hedelmöittynyt. Molemmat siirrettiin, toinen top-luokkaa ja toinen hyvä. Pakkanen siis pysyi taas tyhjänä. Sekavilla fiiliksillä lähdetään piinaileen.

Sharlinin uutisia odotellaan :attn:
 
pottu70 Pettymyksestä ylipääseminen ei ole helppo juttu, mutta siihen saattaa joskus auttaa musta huumori ja pikku piruilu, niin kuin toi sun kauppareissun ajatuksesi: "Teki mieli mennä kysymään, että mistäs hyllystä noita löytää?! Onko peräti plussatarjous?!:kieh:" Huumori, vaikka väkisinkin tuotettu, auttaa joskus. Kotona möllöttamisellä on kaksi puolta: se voi toisaalta rauhoittaa, mutta toisaalta lamaannuttaa. Mulla se alkaa olla lamaantumisen ja passivoitumisen puolella. Pian on munkin tehtävä päätöksiä. Tsemppiä sinulle pottu70.
 
Viimeksi muokattu:
Iines-74 Iloitsen sun kanssa niistä kahdesta siirretystä :), ja pahoittelen kun ei pakkaseen jäänyt:(. Tää vauvajuttu (ja ylipäänsä naisena oleminen) on niin peevelin kaksijakoista puuhaa. Itketään ja nauretaan, iloitaan ja surraan. Ja lopulta ollaan ihan hämmentyneitä ja sekaisin kun ei tiedetä mitä pitäis ajatella, tuntea tai tehdä. Tuttu tunne:whistle:.

Mutta Iines, nyt sulla on kyydissä top-luokkainen ja hyvä alkio, joten uskotaan että niistä syntyy vauvat. Sitä nyt sit ootellaan :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Oho, olipas tullut uutta tekstiä sillä välin kun kirjoitin ja kävin välillä koiraa päästämässä sisälle :O

Sharlin voi ei!!! Ihan sanattomaksi vetää. Oon tosi pahoillani teidän puolesta. :hug:

Hysteria kyllä tässä alkaa itse kukin välillä mennä sekaisin, kun on niin paljon tapahtumaa samanaikaisesti :rolleyes:
 
Janetski ja Sharlin olen todella, todella pahoillani!

Iinekselle piinailujaksuja. Mulla on kaksi kertaa ollut sama tilanne - 2 jakautunut ja siirretty, ei mitään pakkaseen. Yhdellä kertaa saatiin jopa kaksi pakkaseen mutta ei niistäkään mitään sitten tullut. Toivottavasti sulla on parempi onni!!!

Me päätettiin mennä naimisiin 20.10.2010, jos raatihuoneella silloin on vapaita aikoja. Mietittiin isompia häitä ravintolassa mutta päätettiin lopulta, että tää on meidän juttu eikä siihen tarvita muita. Juhlitaan sitten joskus paremmalla ajalla. Ja ilman ylimääräisiä hormoneja.
 
Viimeksi muokattu:
Voi Sharlin-kulta, miten epäonnista. Kunpa keksisin jotain järkevää lohdutusta, joka helpottaisi oloasi, mutta sanattomaksi vetää. Pienin askelin eteenpäin, virtuaalinen ystäväni.

Janetski, komppaan Iinestä ja kysyn, että josko kuitenkin oli liian aikaista testille?

Chloe, kiitos munkin puolesta, että puit pahan olon sanoiksi. Tiedäthän, ettet ole yksin ajatustesi ja tuntemustesi kanssa. Tärkeintä on nyt, että saat itsesi kasaan. Voimia aamuihisi - muutaman kerran olen koiranpentua pissittäessä aamuyön tunteina itkeä tihrustanut kasteisella nurmikolla keskellä heräilevän luonnon hiljaisuutta. Muutama pitkä hengenveto, ja ihan kuin hetkeksi helpottaisi. Kannattaa kokeilla :hug: , sillä:

"Maailma on kaunis ja hyvä elää sille
Jolla on aikaa ja tilaa unelmille
Ja mielen vapaus ja mielen vapaus

On vapautta kuunnella metsän huminoita
Kun aamuinen aurinko kuultaa kallioita
Ja elää elämäänsä ja elää elämäänsä"

Pottu, tsemppiä Citymarkettiin. Komppaan hysteriaa siinä, että musta(kin) huumori auttaa. Mitä jos kovaäänisesti kaljatiskillä huutelet, että mitäs laatua kulta otetaan, kun saadaan ottaa ihan kunnolla, eikä tarvi huomenaamulla lasten takia aikaisin herätä ;-)

Marinatar, our-bride-to-be :heart:

(.) 1,5 miljoonaa (vähiten ikinä) kyydissä ja yhtä epätoivoinen mieliala kuin viimeksikin. Ei tämäkään onnistu, mut tulipahan taas vouhotettua. Lääkäri totesi ennen toimenpidettä, et onhan sulla aika jo varattu ivf-suunnitteluun ja hyvähän se sit on, että on. :confused: Ymmärsin sit kysyä, et mikä siinä on, kun simppojen lukumäärä vaan kerta kerralta vähenee, vaikka siippa syö sinkkiä, vähensi kaljoitteluaan ja saunomista. Lähtötilanne on kuulemma hyvä, mutta pesua eivät vaan pojat kestä. IVF:ää ajatellen pitäis kuitenkin tietää hyvää. Mut katsotaan nyt tää juttu, ja peukkuja lupasivat pitää (niin varmaan). Itkeä pillitin sitten koko matkan klinikalta duuniin. Luget (I HATE LUGES!) aloitan taas sunnuntaina. Annostus sama kuin edellisellä kerralla, eli 200mg päivässä.

Iinekselle piinistsemppiä :heart:
 
Hei vaan taas! Tämä on kauhean aktiivinen palsta, paljon kerkeää tapahtumaan ja mikä parasta että muutama plussakin on tullut. Onneksi olkoon kaikille!!


Ja tietysti lohtuhalit kaikille negan saaneille. :'( :'( Janetski-parka, onko teillä mitään mahdollisuutta ottaa lainaa ja käydä yksityisellä hoidossa vielä kerta kokeilemassa?

Marinatar, onneksi olkoon! Todennäköisesti mieskin muistaa hääpäivän ;)

Oma napa:
Olen pudottanut 5 kiloa painoa (JEE!) ja käynyt viikottain akupunktiossa kuukauden verran. Olo on kohentunut sekä henkisesti että fyysisesti kesästä, joten varasin meille uuden hoidonkin. Punktio olisi tarkoitus olla viikolla 42 ja tosiaan 2. IVF on edessä.
 
Iines, kiitos sulle sanoistasi, sä vaikutit osaltaan siihen, että mä olen nyt saikulla ensi viikon. Pakko saada itseään tolpilleen ja työrumban keskellä se ei vaan onnistu. Olen iloinen, että te saitte kaksi pientä kyytiläistä, toinen vielä top-alkio, jos nää olis nyt NE ALKIOT!. Nyt näytetään, että veteraanitkin onnistuu! Mun kertoimet on nyt korkealla sun puolesta! =)

Marinatar, toivotaan, ettei sun edes tarvi valmistautua tällaiseen! Aika harva kai takoo hoidoissa 7 vuotta! Toki mulla oli pitkä tauko välissä. Aika moni tosiaan onnistuu paljon aiemmin, jos on onnistuakseen. Hyvää golf-viikonloppua sulle! Muista: kyyneleet on sydämen huuhdinvettä, ne puhdistaa!:'(

Eikä janetski, miten sullekin kävi noin! Oletteko ajatelleet jatkaa yksityisellä? Mäkin ajattelin monta vuotta, että ei lahjasoluja tai adoptiota meille, mutta niin se mieli vaan muuttuu. Joka tapauksessa mä toivon, että ajan myötä te löydätte ratkaisun elää hyvää elämää tästä huolimatta. Mutta surussa ei ole oikotietä, se tie on kuljettava jokaista mutkaa, nousua ja laskua myöten läpi. Ehkä sitten joku päivä se helpottaa ja haalistuu taustalle ja saatte uusia ilonaiheita elämäänne! Lämmin halaus!:hug:

Ja Sharlinkin! Rupeaa niin suututtamaan sunkin puolesta. Miksi helvetissä sitkeyttä ei palkita???? :kieh:Meinaatteko jatkaa vielä uuteen lahjasoluhoitoon? Oletteko Suomessa hoidossa? Kovasti vaan voimia ja halauksia! :hug:

Potullekin halaus!:hug:

Hysteria, kiitos, koitan ulkoilla! Onnea sulle piinailuun. Ja kär-si-väl-li-syyt-tä!

Frangipani, kyllä ne 1,5 miljoonaa taatusti riittää! Nyt vaan yksi vikkelä voittaja perille ja se on siinä. Hyvä läppäehdotus Marinattarelle cittariin!:LOL:Tosiaan, musta huumori auttaa, kerron kohta oman esimerkin.

Pekku, pitääkin kokeilla noita sun niksejä: akupunktiota ja painonpudotusta (taas kerran)

Mä olin siis lääkärissä tänään, kerroin tapahtuneista ja hän kyseli kaikenlaista. Sairauslomaa ensi viikko ja perjantaina uusi kontrollikäynti. Diagnoosina keskivaikea masennus!!! Ei epäilystäkään, mistä tähän tilanteeseen on päädytty. Toivottavasi pääsen suht pian jaloilleni. Miehen kommentti oli äsken töistä tullessa, että annas hali, mä en oo ennen hullua halannutkaan. Tää on tätä meidän mustaa huumoria mikä auttaa jaksamaan. Kuten meidän hellittelynimetkin toisillemme: ukonketale ja akanretale.

:wave:
 
Kiitos teille ihanille tsempeistä :heart:

Mulla on vaan usko tosi vähissä. Viime yönä oli tullut lugemössön mukana vähän sellaista pientä punertavaa "hiutaletta". Nyt sitten aamupäivällä jo ennen siirtoa, tuli vähän enemmän sellaisia hiukan isompia punaisia hiutaleita sen mössön mukana. Mitähän lie, koskaan aiemmin ei ole tommosta tullut. Lääkäri kyllä oli sitä mieltä et kohdusta se ei tule. Nii, ja lisäks mulla on niitä viiltoja tuolla alavatsalla. Et eipä taida olosuhteet olla mitkään hyvät nytkään :(

Frangipani taas ne hormonit teki tepposiaan: toi kappale on aiemminkin koskettanut mua, varsinkin yhden tietyn laulajan laulamana. Taas siis noi sanat nähdessäni tippa tuli linssiin. Piinailutsemppejä sulle myös!

Chloe kiitos. Älä nyt kuitenkaan ala mun puolesta pelata, kuten ylhäällä mainitsin, usko tähän on ihan nollissa. Hyvä homma että hait ja sait sitä saikkua. Ja jos viikon päästä yhtään on sellainen tunne, pyydät ihan rohkeasti lisää. Mä en tajua noita lääkäreitä, luuleeko ne et keskivaikea masennus helpottaa viikossa? Kävitkö kenties työterveyslääkärillä? Ne on kaikki samanlaisia, ne ihan oikeesti vissiin uskoo niihin ihmeparantumisiin. Eihän se kotiin hautautuminenkaan hyväksi ole, mut ainakin mulla silloin talvella auttoi se, et sain itsekseni rauhassa miettiä asioita ja tehdä jotain mukavaa oman jaksamisen mukaan. Nyt ensi viikon Chloe panostat vain itseesi. No ehkä ihan hitusen myös mieheen ja teidän yhteiseen elämään. Mut vaan ihan hitusen niihin. Tärkeintä olet nyt sinä.
 
Sharlin todella surullista, voimia teille:hug:

Janetski komppaan tässä muita, että onhan vielä aika aikaista, olisiko sittenkin mahdollista vielä..

Iines onnea hienoista alkioista! Hyvältähän tuo kuullostaa. Tietysti olisi varmasti ollut hienoa saada jotain pakkaseenkin, mutta toivottavasti nämä nyt tärppäävät. voisiko tuo punainen "hiutale" olla jotain pientä verihietaletta punktion jäljiltä?

Fragipanille piinailuonnea!

Minä täällä piinailen, onkohan nyt siis pp4 kun siirto oli maanantaina, oliko se niin, että siirtopäivä on pp0. Eilinen päivä oli aika kauhea, minulla oli siis kova ripuli, hirmuinen pahoinvointi ja sitten järkyttävä päänsärky. Makasin vaan pimeässä huoneessa eikä oikein voinut liikkuakaan. Ennen ei lugeista sentään näin kovia oireita ole ollut. Nyt siis olen siirtynyt noihin crinoneihin, vaikuttavat paljon miellyttävimmille kuin luget. Edelleen kyllä on turvonnut olo ja päänsärky jyskyttää jossain taustalla, huono olokin vähän jatkuu. Voihan tämä tietty joku mahatautikin olla. Olen jostain syystä tällä kertaa kuitenkin kovin toiveikas vaikka alkioni eivät ihan toppeja olleetkaan ja ikä painaa. Pelottaa kyllä se, että putoaa sitten korkealta ja kovaa.

Chloelle kovasti voimia masennukseen. Ei se ole ihmekkään, että tässä touhussa jossain vaiheessa tarvitsee aikaa toipua kaikista pettymyksistä ja aikaa miettiä asioita uudestaan. Oletko ajatellut hakea keskusteluapua jostain? Itse olen aikaisemmissa elämän solmukohdissa saanut paljon apua siitä, että on joku neutraali kuuntelija, jolle voi purkaa ajatuksiaan ja jolla saattaa olla uusia näkökulmia asioihin.
 
Chloe Tuo oli hauska tuo miehesi kommentti, en ole ennen hullua halannutkaan.. :) . Sanotaan, että kenellekkään ei anneta enempää murheita, kun niitä jaksaa kantaa, mutta miten pohjamudissa sitä sitten oikein tarvii ryömiä. Me kaikki täällä ollaan selviytyjä tyyppejä. Voimia!
Frangille ja Seinäkukkaselle onnea piinailuun!
Iines Minustakin kuulostaa, että voisi olla toimenpiteen jälkeistä jotakin pientä vuotoa..

Mietin tässä, että näiden neljän hoitovuoden aikana olemme päässeet piinailemaan vain kerran (luovut.). Muuten ei olla päästy koskaan edes siirtoon. Toisaalta, jos ne tulokset olisivat siirron jälkeen olleet joka tapauksessa negaa, niin on tavallaan säästetty aikaa ja jännitystä..
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 144

Maanantai 20.9.2010

Hysteria 42/36.......................1.icsi..................siirto 13.9., testi 27.9.
Seinäkukkanen 45..................3.icsi...................siirto 13.9., testi 27.9.
Iines-74 36/41......................3.ivf....................siirto 17.9., testi 1.10.
Frangipani 35/39...................3.iui.......................17.9., testi 1.10.
Hiiripöllö................................2.iui........................17.9., testi 1.10.
Hoppis73 37/40.....................2.ivf......................vk 38
marinatar 36/36....................4.ivf......................vk 38/39
Soulmama 36/39, In-Tiim........2.iui.......................syyskuu
Niiskunen 36/29.....................2.iui......................syyskuu
toivorikas-72 38/47...............4.icsi.....................vk 42
pekku 35...............................2.ivf......................vk 42
Chloe70 40/43.......................3.ivf:n 1.pas.........lokakuu?
Rosmariini -74 35/36..............1.ivf/icsi................lokakuu
ekavekara- 40+, fel...............2.ivf:n 1.pas..........lokakuu
Solakka Silakka 41/40............2.ivf:n 1.pas..........lokakuu
Armi74 36/34.......................2.iui........................lokakuu
StellaR 38/45.......................5.ivf........................syksy
Vesiheinä 39/43....................3.ivf.......................syksy?
Sinivatukka 40/37.................3.ivf:n 1.pas ?
Relish 35/38.........................1.ivf ?
MariAnne-S 40/37.................6.ivf?
Laura-70 40.........................hoidot alkamassa
Ninnatar 36/32.....................?
Sointu2010 41.....................2.icsi?
Arielle75 35.........................4 ivf/icsi?
kozmic 35...........................?
rikupi 37.............................?
Carinna 38/34.....................3.icsi:n 1.pas?
Miisamari 36/36....................?
pottu70 40/42....................?
Sharlin 35/41...............2. yritys luov. munasoluilla
ikäneito70 40......................1.ivf/icsi:n 1.pas?
janetski74 35/35...................4.icsi?

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, tyttö syntyi 30.5.10....(3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, poika syntyi 21.7.10 ........... (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko....................................(luomu)
wellamo........................................(1.ivf:n 3.pas)
karmilla........................................(1.ivf)
PetKat.........................................(1.ivf)
Liisa34..........................................(1. icsi:n 1.pas)
vilkas75.........................................(1.iui)
wabisabi.......................................(2.ivf)
Anja73.........................................(1.iui)
Miso.............................................(1.ivf)
Libby ..........................................(1.ivf)
 
Viimeksi muokattu:
Seinäkukkanen&Sharlin niin, voishan se jotain semmosta olla. Silloin toimenpiteen jälkeen vuosi ihan vähän, lähinnä vessassa käydessä. Jos sinne johonkin on jäänyt jotain verta, joka nyt tulee semmosina hiutaleina ulos lugemössön avustuksella. Viime yönä sitä ei ollut tullut.

Seinäkukkanen onpas sulla iskenyt oikein kunnon tauti. Toivottavasti olo alkaa oleen jo parempaan päin. Joo, menee se niin että siirtopäivä on pp0.

Sharlin on teilläkin totisesti ollut kivinen polku. Jospa seuraavalla kierroksella saisitte enemmän tavaraa pakkaseenkin, vaikka tietysti toivon että tuoresiirto toisi sen plussan. Onko teillä jo uudet suunnitelmat?
Sorry jo etukäteen tyhmä kysymys, mut en ole paljoakaan näihin luovutettujen hoitoihin paneutunut. Meneekö se niin, että hinta on sama solumäärästä riippumatta? Siis että hinta on sama, tuli soluja kaksi tai kaksikymmentä? Kuitenkin kyseessä on melkomoisen arvokkaat hoidot. Tyhmänä kyselen :ashamed:

Hysteria lisäsin sut listalle. Kiva kun kerroit itsestäsi, hauska "tutustua" :)
 
Niin unohdin vielä Hysterialle ja Hiiripöllölle myös onnea piinailuun!

Iines Hinta on sama tuloksesta riippumatta. Ja meillä viime hoidon epäonnistuminen johtui miehen simpoista.. Olen ollut jo yhteydessä Tartoon. Teemme siellä seuraavan hoidon. Suomessa kun olimme VL, jaoimme solut koska pääsimme hieman halvemmalla, mutta nyt seuraavassa ei jaeta. Ei sitä silti tiedä, kun saimme viime hoidossa 11 solua ja voi olla että saadaan sama määrä vaikkei jaettaisikaan.. Mutta sen olen päättänyt että seuraavaksi siirretään kaksi (virossa sitä suosittelevatkin), jos vaan se suodaan meille. Olishan se ihanaa jos saisi pakkaseenkin, mutta en uskalla toivoa niin paljon.
 
Marinatar Oivallisen päivän valitsitte raatihuonehäillenne. Toivotaan, että vapaita aikoja löytyy :flower:.

Frangipaini Voi harmitus niitä simppoja, kun evät pesusta tykkää :(. Mutta hienoa, että teillä on ivf-suunnitelmat, on jotain mitä odottaa, niin ei tarvii stressata tästä kierrosta niin hirveästi, niin sitten oikeasti yllättyis plussasta, kun on vaan tähdännyt seuraavaan kiertoon ja ivf:än. Olipa sekavasti sanottu :rolleyes: ) . Tsemppiä Lugeputkeen.

Pekku Onneksi olkoon, -5kg on hieno juttu! Ja viikko 42 on ihan pian :).

Kiitos Chloe, kärsivällisyyttä tässä tarvitaankin, kun aika menee n-i-i-n hitaasti. Mä nauroin täällä ääneen kun luin mitä sun mies sanoi :LOL: "en oo ennen hullua halannutkaan":LOL::LOL:. Ihanaa mustaa huumoria, josta rakkaus paistaa läpi :heart:. Älä ota stressiä että pitäis ”parantua” mahdollisimman äkkiä. Masennus ei ole flussa. Anna itsellesi niin paljon aikaa kuin tunnet olevan tarpeen. Voimia. Ja sitä ulkoilua :).

Iines-74 Mullekin tuli mieleen, että verihiutaleet voi johtua punktiosta, kuten ne viillot myös. Kysyitkö lääkätiltä niistä viilloista? Ja hei, nythän mä huomasin.. Iines :heart: sä oot laittanut mutkin teidän listalle :) Oolalaa, kiitos:heart:. Olen ihan otettu. (Tosin siirto oli 13.9. ja testipäivä on vasta 27.9. mutta ei haittaa).

Seinäkukkanen, me mennään samoilla päivillä, tänään pp5 – vasta..! Onks sulla mitäänb oireita? Mulla ei oo, paitsi turvotukset ja ilmavaivat, mut mä laitan ne klyllä Lugejen piikkiin. Ja hei: me EI pudota korkealta eikä kovaa, koska päätetään että me ei pudota, vaan plussataan sillon maanantaina 27.9.! Iines, tuut siellä vähän meidän jäljessä ja plussaat sitte perjantaina 1.10. :)

Sharlin :flower: piristykseksi.
 
Sainpas skannattua tämän kuvan Zita Westin kirjasta:

Tuo kuva tai siis erityisesti kuvateksti (kuva itsessäänhän on aika outo värjäyksineen?) on antanut toivoa minulle. Munasolujen laatuun on siis ilmeisesti mahdollista vaikuttaa vielä hoitovaiheessa syömällä mahdollisimman terveellisesti. Olen jotenkin ajatellut aiemmin että voivat vain rapistuvat eivätkä millään konstilla "parantua".
 
Sharlin onpas mielenkiintoista seurata teidän taivalta sinne Tartoon. Onko siellä halvemmat hinnat/nopeampi hoitoonpääsy? Sorry kun utelen, mut on mielenkiintoista.

Hysteria sorry, korjasin mokan. Niinhän se tosiaan oli, että Seinäkukkasen kanssa piinailette kimpassa. Nyt tänään niitä "hitusia" ei enää ole näkynyt, olisko sitten ollut punktiosta johtuvaa. Kysyin lääkäriltä niistä alavatsakivuista, ei se oikein osannut sanoa siihen mitään, paitsi että voi johtua punktiosta. Niin ja jos pahenee niin päivystykseen. Mietin vaan, et jos ne on niitä paljon puhuttuja supistuksia, niin eihän siellä ole sit mitään tsänssejä kenenkään kiinnittyä :( Eikä niihin taida olla mitään jippoja.

pekku on tosiaan aika kummat noi värjäykset, mut asia on tärkein.

Onko kellään ollut kortisonia käytössä? Jos niin mikä on ollut annostus? :attn:
 
pekku kiitos kun vastasit. Onko sulla joku "oikea" syy siihen kortisoniin? Siis jotain vasta-aineita tutkittu tms.
Mulla ei löytynyt mitään "oikeeta" syytä, mut lääkäri silti oli sitä mieltä et voitais kokeilla. Mulla alkoi vasta eilen siirtopäivänä, annos on vain 5 mg. Mietin tota annostusta, et onko se noin pieni siks, kun oikeeta syytä ei ole. Onkohan noin pienestä annoksesta edes mitään hyötyä?
 
Hysteria joo samoissa päivissä mennään. Ei minullakaan oireita olleskaan, mahan turvotusta nyt lukuunottamatta ja pientä pahoinvointia, joka liittyy varmaan tähän mikälie mahatauti/lugesteron juttuuni. Onneksi päänsärky on ohi, oi autuutta. Crinonesta ei tule ollenkaan niin paljon mahaoireita eikä se juuri valukkaan. Miksiköhän sitä ei useimmin määrätä, eikö se sitten ole yhtä tehokas vai mitä?? Oireita kyttäilen ihan hysteerisenä, eikö nyt pitäisi olla kiinnittymisaika menossa ja siis jotain menkkajuilimisia?? Kärsivällisyyttä muillekin piinailijoille!

Iines päivitysasioista, minulla oli tämä hoito nyt ICSI vaikka aikaisemmat olivat IVF. Sinulle erityisesti plussa onnea, minusta tuntuu, että tämä voisi olla juuri se kerta!
 
Iines onnea kyytläisille ja ihanaa piina-aikaa

janetskille pahoittelut negasta ja voimia pettymykseen. Mitäpä jos miettisit jonkun aikaa ja yritätte myöhemmin vielä yhtä mahdollisuutta? Kun sulla ei ikää ole kuitenkaan vielä 40+... Ei kela-korvaus lopulta niin suuri ole, että onko mahoton ajatus säästää pikkuhiljaa rahat hoitoon?
 
Iines, tosiaan minulla on kilpirauhasen vajaatoimintaa ja siihen liittyen jotain vasta-aineita veressä. Uskoisin että tuo sinulle määrätty pienikin annos kortisonia pitää mahdollisia tulehduksia aisoissa koska mitään häikkää ei verikokeissa näkynyt. Toivottavasti tämä hoito tärppää sinulla!
 
Kaikille piinailijoille pitkää pinnaa ja roppakaupalla plussyöksyvirtauksia.
Pettyneille voimia tuleviin päätöksiin, uusiin hoitohin.

Iines, kyllä siitä pienestäkin määrästä varmasti on ihan hyötyä.

wabisabi, toivottavasti kaikki etenee siellä hyvin, olet myös mielessä. Voin hyvin kuvitella että plussan jälkeinen aika on silkkaa piinailun jatketta, siihen asti kunnes usko raskauden jatkumiseen vahvistuu.
 
Viimeksi muokattu:
Onpas täälllä hiljasta.

Muistankohan ihan väärin, että wabisabilla olis ollut perjantaina ultra? Kuulumisia odotellaan, toivottavasti kaikki on hyvin :heart:

Entäpä Chloe, millä mielin?

Täällä vasta nyt, pp2 , lugeoireet alkaa nostaa päätään. I hate luges. Ihmeen vähän sitä kuitenkin ulos valuu, mut oisko niin et näin alussa se imeytyy paremmin. Eiköhän sitä sitten loppua kohden saa taas kulkea pöksyt jatkuvasti märkinä :kieh:

Hyvää alkavaa viikkoa teille ihan jokaiselle!
 
Sharlin ja Janetskin teille oikein iso halaus :hug: ...

Iines, minustakin kuulostaa, että nuo oireet johtuvat punktiosta. Itselläni oli samanlaisia (tosin lievempiä) tuntemuksia jotka sitten katosivat aika pian. Tassut ristissä, että hoito menee nyt putkeen! Komppaan Seinäkukkasta: tämä saattaa hyvinkin olla SE hoito :)

Hysteria, Seinäkukkanen, Hiiripöllö ja Frangipani, paljon voimia piinailuun - ja oikein voimakasta plussatuulta!

Ekavekara, kiva kuulla sinusta! Toivottavasti taukoilu auttaa mielialaan ja saat kerättyä energiaa uutta hoitoa varten :)

Itselläni piina jatkuu edelleen... Varhaisultrassa näkyi pikkuruinen viikkoja (7+3) vastaava alkio jonka sydän jumputti jo kovasti. Olin niin helpottunut - mutta jo samana iltana (mikä ajoitus!) alkoi pieni tiputteluvuoto, joka ajoi minut takaisin pahimpiin piinatunnelmiin... Toistaiseksi vuoto on ollut niin niukkaa, että olen ajatellut, että saattoi johtua ultrastakin (limakalvot ovat nyt aika kuivat). Mutta tottakai pelkään aina pahinta. Katsotaan nyt, miten tilanne etenee... Ei auta kuin toivoa parasta. Mutta täytyy todeta, että kyllä tämä touhu aikamoista vuoristorataa pahimmillaan on!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä