35+ Lapsettomat

Huomenta! Tulin iltapäivällä työreissulta ja vetelin 2,5 tunnin päikkärit. Siinä tais mennä yöunet saman tien.

Vm -72. Olen sitä mieltä, että ne pakkasessa olevat kannattaa ehdottomasti käyttää. Onhan niiden eteen aika lailla vaivaa nähty. Kohdun kaavintaa ei tehdä noin vain ilman pätevää syytä,kuten keskenmeno tai tietyissä tapauksissa runsaisiin kuukautisiin. Se ei ole mikään keino edesauttaa raskautumista, voi käydä aivan päinvastoin.

Sela, tiedän tunteen sikäli, että aina välillä käy mielessä, josko löisi hanskat tiskiin kesken hoitojen. Varmaan moni miettii samaa. Jostain ne voimat kuitenkin aina löytyy. Toivotaan, että teille seuraavalla kerralla se toinen mainitsemasi hormoni toimisi paremmin.

Meriharakalle ja Potulle toivottelen täältä tätiä kylään. Ei muuta kuin kahvikannu porisemaan, eiköhän se kohta jo saavu hattu päässä ja leivoskotelo kädessä keikkuen.

Iines, mä en tiedä mikä on se raja solujen määrälle, että pitkä viljely tehdään. Kuitenkin, ei sekään aina tulosta tuo. Meillä jo neljä sellaista alkiota siirretty ilman tulosta. Toisaalta monet raskaudet on alkaneet kaksi- ja nelisoluisista, joten teillä on ihan hyvät mahdollisuudet. Meidän kyytiläiset on perjantaina viisipäiväisiä, ne pakastettiin nelipäiväisinä moruloina. Kiva, kun jaksat taas uskoa meihin. Tuntui kivalta lukea. Toivo on korkealla, mutta samoin epäilykset.

Mullulle onnea hyvin menneestä siirrosta. Pidän teille peukkuja. Toivottavasti tulen perässä ja päästään siirtoon asti.
 
Mullu Peukut täällä pystyssä, eipä sitä tiedä vaikka se on just se rupunen joka singahtaa maaliin mustana hevosena :D

Hurjan paljon olitte kirjoitellut, kaikki luin mutta mahdotonta kaikille erikseen kommentoida. Siispä itsekkäästi siirryn omaan napaan..

Mulla ultrattiin tuota vasenta puolta kun siellä on ollut jotain "ylimääräistä" kukaan ei ole vielä selvittänyt mikä siellä näkyvä ja kipuileva jutska on. Tällä kertaa sitä ei ultrassa näkynyt, joten hoito aloitettiin. Coktail on Puregon ja Pergoveris, eilisessä seuranta ultrassa ei montaa munaa näkynyt, oikealla 3 ja vasemmalla 2, lääkäri kysyi haluanko keskeyttä hoidon. Mitäpä tuo auttaa, kukaan ei voi taata että seuraavallakaan kerralla niitä enemmän saataisi. Joka tapauksessa olen päättänyt, että tämä on viimeinen hoito.
Jollei tämä onnistu, niin sitten meidät on vaan tarkoitettu lapsettomiksi.
Miehen kanssa ollaan keskusteltu mm. sijaislapsesta.

Tyksissä tetiin 2 ivf:ää, ekassa saatiin aika vähän muniksia ja seuraavassa nostettiin annostuksia joten munisten määrä kasvoi jo kivasti. Lääkityksenä oli Puregon+ Menopur.
Minkähän takia tämä Avan lääkäri ei käyttänyt niitä tietoja hyväkseen ja määrännyt vaikka samat annokset noita Peregon+Menopur, olis ehkä saatu niitä muniksia riittävästi. Miks piti alkaa sooloilemaan ja määrätä jotain Pergoverista jota en oo ikänä piikittänyt eikä hajuakaan miten siihen reagoin, ei ymmärrrä :(
Pergoveris muuten kirvelee ihan sikana...
 
Mullu, täältä lähtee tsemipeukkuja piinaukseen. Toivotaan että saadaan kuulla mukavia uutisia!

Meriharakka ja Pottu, mä käsken nyt sen tätin teille kylään ja potkin sen omalta ovelta pois. :LOL:

Sinivatukka, toivotaan nyt että nyt kuitenkin hoidot onnistuisi. Mutta minusta on hyvä, että olette keskustelleet miehen kanssa jatkosta. Nyt vaan kaikki peukut kuitenkin pystyyn!

Meille tuli tänään simppatestien vastaus kotiin. Siittiöiden määrä ja liikkuvuus oli normaali, mutta normaalimuotoisten siittiöiden määrä vain 3%. Onko kellään kokemusta moisesta? Onko tuo kuinka huono juttu?
 
Soulmama, meillä normaalimuotoisia 0% ja se ei kuulemma ole este normaalille hedelmöittymiselle ja raskaudelle. Luomuna tuskin kannattaa mitään odottaa näillä meidän siittiöillä mutta teillähän on normaaleja ihan mukavasti siellä joukossa. Ei niitä kai kellään yleensä yli 10% ole (?).
 
Heissan, siirto tehty tänään. Aamupäivällä soittivat, että siirto tulee, vaikka alkio oli huonolaatuinen. Kysyin siirretäänkö yksi vai kaksi, ja hoitaja sanoi lääkärin kertovan lisää. No, iltapäivällä selvisi, että olivatkin ottaneet vain yhden alkion sulamaan eilen. Se oli kyllä jatkanut jakautumistaan, mutta ei ollut päässyt blastokystiksi asti, vaan oli kompaktoitunut. Mitähän sekin tarkoittaa? Yksin sitä ei olisi edes siirretty laatunsa vuoksi. Ottivat sitten kiireessä tänään vielä yhden sulamaan, joka on siis samalla asteella kuin pakastettaessa: kompaktoitunut nelipäiväinen morula. Huonolaatuinen siirettiin sen kanssa.

Lääkäri pohti, josko sitten meillä olisi ongelmaa tässä, että alkiot ovat kyllä alussa hyvälaatuisia ja kehittyvät, mutta sitten eivät jatkakaan kehittymistä kiinnittymiseen asti. Kuka tietää. Hienoa, että päästiin siirtoon, mutta ei tässä mitenkään voittajaolo ole, pikemminkin aika hämmentynyt. Testipäivä on 19.2. ja meille on varattu aika seuraavaan IVF:n viikolle 14, huhtikuun alussa. Sitten koitetaan siirtää alkiot kaksi-kolmipäiväisenä. Mä en ymmärrä kyllä enää mitään näistä käytännöistä.

Mitäs Mullun piinailuun kuuluu?

Sinivatukka, millä aikataululla te etenette?

Soulmama, teillä on samankaltainen tilanne kuin meillä, normaalimuotoisia siittiöitä 3 %. Meille lääkäri sanoi, ettei sillä ole merkitystä ja että koko kohdan voisi ruksata yli siittiöanalyysistä. Tärkeämpää on liikkuvuus ja määrä, joissa myöskin mun miehellä on hieman häikkää, mutta tilannetta pidetään silti "lähes normaalina".

Hyvä Pottu, et menkat alkoi.

Mitäs muille kuuluu? Täällä on taas kovin hiljaista...

 
Sinivatukka, mun kokemus on että kannattaa itse "vahtia" sekä vaatia niitä lääkkeitä ja hoitoja mitä haluaa. olen oppinut tämän kantapään kautta, moni juttu meni ekoissa hoidoissa hieman "pieleen" kun lääkäri ei tullut ajatelleeksi, ja itse olin toivonut että tehtäisiin toisin (mutta en sanonut mitään kun luulin että kyllähän nyt lääkäri tietää paremmin). Eli nyt olen sellainen ärsyttävä potilas joka haastaa ja kyseenalaistaa suunnilleen kaikki hoitopäätökset ja latelee päälle vielä monia kysymyksiä ja ehdotuksia (joita olen poiminut täältä nettikavereilta). Eli siinä sitten aina yhdessä neuvotellaan lääkärin kanssa se paras ratkaisu. Ainakin yksityisellä kannattaa olla vaativa ja tehdä selväksi että sinä olet se asiakas, ja lääkärin on osattava ja viitsittävä perustella kaikki päätöksensä sinulle, ja otettava huomioon sun toiveet ja mielipiteet. Iso asia ja isot rahat kyseessä.
 
Kiitos tsempityksistä Chloe, sinivatukka, Iines ja Soulmama :heart:

Chloe hienoa että pääsitte siirtoon. Ymmärrän hyvin sekavat tunteesi, mutta olen varma siitä että kohtu se on pikkuisille se paras paikka. Täällä on siirto ollut aina 2 päivää punktiosta, paitsi kerran kun osallistuin yhteen tutkimukseen, siirrettiin alkiot 3 päivän ikäisinä (siitä sitten lähtikin raskaus alkuun). Inhottavaa että käyttävät niin ammattitermejä hoitopaikassasi, miksi eivät voi puhua "selkokielellä"?! Mulla ei ole aavistustakaan mitä kompaktoitunut tarkoittaa. Joka tapauksessa, tsemppiä ja bd piinailukaveri, peukutan että pikkuiset tuovat sen toivotun tuloksen! :wave:

pottu hyvä kun täti vihdoinkin suvaitsi saapua!

sinivatukka ihana kommentti mustasta hevosesta :D Toivon kovin että Pergoveris tepsii vaikka onkin ihan uutta hoidossasi. Milloin sulla on ultra?

).( Vatsaa nippaili pari päivää siirron jälkeen, muuten ei ole ollut oikein mitään. Mutta ei kai vielä tässä vaiheessa mitään tuntemuksia luulisikaan olevan. Yritän pitää jalat maan pinnalla ja tehdä kaiken "kirjan mukaan", mitä tässä muutakaan voi. Tosin stressin välttäminen tuntuu nyt vähän vaikealta, kun töissä kohti loppuviikkoa oli vaan enemmän ja enemmän hulinaa. Ensi viikkokin on kiireinen :(
Tänään on lumitöitä tiedossa, täytyy varoa rehkimistä, ja pistää raskaimmat hommat miehelle :D

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!!
Mullu pp4
 
Chloelle ja Mullulle megatsempit!

Soulmama, ihan hulppeilta näin meidän näkökulmasta kuulostaa noi teidän simppatulokset. Mun miehellä litania menee näin: pesun jälkeen elokuun inssissä tiehys 1,2 milj./ml (ennen pesua 9,6 milj./ml ja matsua oli vaan just se 1 ml), nopeita ja hitaita yht. 53 % (ennen pesua 10 %) ja normaalimuotoisia 5 %. Tällä kamalla luomusti mahikset tärppiin ovat hyvin pienet, mutta kuulemma olemassa kuitenkin. Ainakin hypoteettisella tasolla
|O Eli just sen verran on mahiksia ihmeeseen, että joka kuu sitä tikuttaa ovista ja yritetään kylvää oikeaan aikaan. Nyt on just oviksen metsästys käynnissä ja kyllä se vissiin kulman takana luuraa, vaikka CB:n digi näyttääkin vielä negaa. Ja sanoihan se hoitsu NKL:lla, että joillain tärppää luomusti OI-kierron jälkeen. Eli tässä sitä taas yritetään :|

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Chloe, hienoa että siirtoon päästiin kuitenkin. Tsemppiä piinailuun.

Mä alan olla ihan puutunut tähän odotteluun, että jotain oikeesti alkais tapahtuun. Vielä reilu pari viikkoa ennen piikitysten alkamista. Jotenkin on taas ristiriitaset aatokset siitäkin. On tää kanssa :headwall:
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

alkuperäinen lista löytyy sivulta 83

Maanantai 8.2.2010

Mullu 41/41................3.icsi:n 2.pas......2.2. (16.2.)
Chloe70 39/42..........1.ivf:n 2.pas........5.2. (19.2.)
Sinivatukka 40/37v....3.ivf....................12.2.
pottu70 39/41............3.ivf...................helmikuu
Vesiheinä 39/43........2.ivf:n 1.pas.......helmikuu
toivorikas-72 37/46...3.icsi:n 1.pas......helmikuu
Wäinö 35....................1.iui...................helmikuu
meriharakka 36/37....2.ivf....................helmikuu
Liisa34 35/35.............................ensikäynti helmikuussa
karmilla 35/40...................käyntiaika maaliskuun alussa
Iines-74 35/40...........2.ivf....................vko 10
wellamo 38/41.......... 1.ivf:n 3.pas.......huhtikuu
Susanna74 36...........3.ivf....................kevät
Miisamari 36/36.........4.icsi...................kevät
Rosmariini -7435/36.. ivf/icsi................elokuu?
Cris 36v.....................4.icsi...................?
Sitronella 35/41........ 4.ivf....................?
Toivoja.......................2.ivf....................?
Nipsu72 37................ 2.ivf...................?
marigold 35/35..........2.ivf....................?
Marjaana71 37/34.....clomit
Soulmama 36/39........tutkimukset
sela 40/38.................1.ivf keskeytetty


Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, LA 19.2.10...................... (1.ivf:n 1.pas)
talvikauris....................................... (1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka............................... (3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (?1.ivf:n 1.pas)
idaliina, LA 13.7. ............................ (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)[/quote]

[/quote]

 
Olen säännöllisin väliajoin käynyt tällä vanhalla luottopalstalla lukemassa kuulumisia ja myötäelänyt teidän tilanteissa. Harmi, että on ollut niin vähän hyvä uutisia, niitä hyviä kun teille kaikille niin toivoisi. Ihanaa kuitenkin, että tällä palstalla on vaihteeksi myös piinailijoita Chloe ja Mullu peukut ja varpaat on pystyssä, plussajunaan mahtuu vielä !!
Tsemppiä kaikille muillekin eri vaiheissa hoitoa oleville!

Marjaana minäkin muistan sinut syksyltä ja kauhuissani luin kertomustasi, miten yhden ihmisen kohdalla kaikki voikin mennä niin pieleen???? Kiva kuitenkin kuulla, että olet päässyt pahimman ohi ja että taistelut jatkuvat.

Vaahtokarkille onnittelut pikkuprinsessasta.

Täällä mennään vieläkin päivä kerrallaan, viikkoja on nyt takana 16+5 ja viime viikolla kerroin asiasta hyvin hämmästyneille työkavereille ja pomolle. Kai sitä pikkuhiljaa on uskottava, että tämä on totta. Olo on ollut suhteellisen hyvä, ei oksentelua tai yökötystä, vähän väliä väsyttää ja päätä särkee, joskus kummallisia tuntemuksia joista ei tiedä ovatko hyviä vai huonoja ja jos mitään ei tunnu sekin pistää ihmettelemään. Mutta kyllä kannatti tämän asian eteen taistella!
Iines, joskus kun päivität listaa, minun laskettu aika on 13.7.

Minä jatkan tämän palstan lukemista ja teidän kuulumisten seuraamista, en ole oikeen kotiutunut mihinkään muualle.
Voikaa hyvin, pidän teille kaikille peukkuja d =) b
 
Noniin, nyt on kotiuduttu ultrasta, eikä kovin hyvältä näytä. Realistinen munasolujen määrä on yhteensä vaan kolme, pari pientä on niiden lisäksi. Viimeks kuitenkin saatiin 3 kertaa enemmän, vaan ei auta, näillä mennään. Tänään ja huomenna piikitetään vielä Puregonia ja punktio on varattu perjantaille. Saattaishan se olla, et vaikka munasoluja olis 200, ei niistä yksikään olis elinkelpoinen ja ykshän vaan tarvittais.. mut silti aika masis olo :'(

Voi Chloe70 toivon niiiin kovasti että nyt onnistut, samoin Mullu :heart:
Miisamari aikataulu tulikin kerrottua, eli perjantaina punktio, lauantaina odotetaan soittoa klinikalta, eli onko mitään siirrettävää ja jos on niin aloitetaan Luget ja jos ei oo niin otetaan perseet tai jotain.
Sä oon niin oikeessa tuossa et pitää osata vaatia. Mun mies on just sellainen, olis pitäny se raahata jokakerta klinikalle paukuttamaan nyrkkiä pöytään, mä oon tällanen "anteeks et oon olemassa" ja "lyökää vaan lyötyä"-tyyppi ja "kyllä se lääkäri tietää paremmin. Sit mä meen kotiin ja pidän tunnin palopuheen siitä miten asiat olis pitäny tehdä :D
Ei voi syyttää ku itteään.
Iines-74 hemoja odotteluun, sitähän tää on, odottamista odottamisen perään.
Iidaliinalle onnittelut :flower: ihanan jännittävää aikaa elät!
Mä lähden nyt töihin, mukavaa maanantaita kaikille!!
 
eikä se ollut kuin 73 eli vika ei ole siinäkään. Ottamatta olisi vielä se joku FSH vai mikä se nyt olikaan.

Vaikka niitä muniksia ei sit yhtään näkynyt niin ovistesti näytti kyllä plussaa ihan normaaliin aikaan kuin ennenkin. Kai sen LH nousee sit jostain muustakin, tiesä sitä.

Meillä tosiaan nyt seuraavaksi kokeillaan maaliskuun kiertoon (jos enään mitäänmenkkoja edes tulee tai millo tulee jos tulee)Femaria pitkällä kaavalla ja jos se ei auta niin sit munasolujonoon, sen verran on ajatus kypsynyt päässä, että siihen lähdemme jos mikään muu ei auta.

Sain tosiaan tuolta lääkäriltä missä kävin kp 11(en muistanut mainita) vielä ultrassa clomifen kuurin. Hän kehotti tähän väliin syömään sen koska voi kuulemma olla taaksepäin menossa joskus apua.
En tiedä uskallanko ottaa vai pitäisikö odottaa sinne maaliskuulle. Mieli tekisi koska ei se luomuna se pieni sieltä tule
 
Sieltähän se täti saapui, mitä nyt viikon myöhässä. Sitä jo pienessä mielessä ehti kuvitella vaikka mitä, mutta eihän se täti pettänyt tälläkään kertaa!!!! :kieh: No, päästiin piikittään. 200ky puergonia isketty vatsarasvaan. Mites teillä muilla, millä annoksella ootte piikitelly. Viimeksi aloitettiin 150ky, lopussa lisättiin 175ky.n+sumuttelut.Vaste tosi huono. Toivottavasti tää antas vauhtia palleroihin!! Kuinka korkeella annosta voidaan nostaa??

Chloe, mä täällä peukutan isosti!!! Toivottavasti kaverit jaksavat auttaa toinen toistansa!!!

Idaliinalle onnittelut ja tsemppiä jatkoon!!!

Pottu70, millä kaavalla meette? Meillä lyhyt.Toivottavasti saatte ISON saaliin, sitä toivon minäkin!db
 
Rosmariini kiitos tsempityksistä :flower: Peukutan että teillä tärppää luomuna - ja siteeraan erästä englantilaista joka kerran kysyi meidän lapsiluvusta ja kun sanoin jotain että edelleen yritetään..."Don't loose the fun of it"

Iines :hug: kohta ne pari viikkoa on menneet ja olette tositoimissa - onnea rutkasti yritykseen!

idaliina :heart: ihana kuulla että kaikki on sujunut hyvin, ja kiitos peukutuksista! Toivottavasti peukut ja varpaat ei kramppaa :D Onnea ja hyvää oloa jatkoonkin!

sinivatukka :hug: samoin sinulle kiitos kannustavista sanoista. Mulla on ollut päinvastainen tilanne kuin sulla, muniksia tuli aivan liikaa, ja ne oli sitten huonolaatuisia. Mieluummin siis vähemmän, niin ovat parempilaatuisia. Meillä kävi aina iso kato punktiosta hedelmöittyneisiin, ja lisänä oli hyperin riski. Mitään ei saatu pakkaseen, hikisesti tuoresiirtoon vaan. Vasta sitten kun mentiin tosi pienellä annoksella (ja lääkettä oli vaihdettu), tuli muniksia vähemmän, ja niistä selvisi sitten alkioita pakkaseenkin. Tsemppiä perjantain punktioon, korvatkoon laatu määrän!

sela ainakin nyt testataan missä vika voisi olla. Ja olet jo ajatellut jatkoa, toivon kovin että niillä keinoin onnistaa! Meillä ei ole otettu kuin ihan "peruskokeet" - ylimääräisiä saisi kinuta kovin, enkä ole tiennyt mitä sitä kinuaisi. Joten sitä on sitten vaan otettu vastaan mitä on annettu.

meriharakka no päätti se oikutteleva täti sitten tulla! Mulla oli viimeisessä ICSIssä Puregonia 100 yksiköllä koko stimuloinnin ajan. Eka IVF-hoito oli Gonal-F 225 yksikköä ("normi annostus tälle ikäluokalle" ) ja se oli mun kohdalla aivan liikaa. Mutta mainitsivat klinikalla että annos voi olla 300-400, muistaakseni Gonalin kohdalla. Ehkä se on valmisteestakin riippuvaista.

).( Flunssa meinaa iskeä, kaiken kiireen keskellä. Töissä oon kuitenkin vielä ollu. Lauantainen lumenluonti piti jättää kokonaan miehelle kun vatsaa vihlaisi ilkeästi, piti siirtyä kevyempiin hommiin. Rintojen arkuutta on alkanut olemaan, mutta se voi johtua Crinonesta. Jos ei oo tärpänny, ja kierto pitää kutinsa lääkkeistä huolimatta, niin vuoto alkaa torstain tienoilla... :/ Mulla on yksi tammikuussa vanhaksi mennyt r-testi, sen aattelin käyttää sunnuntaina (pp12) pois pyörimästä. Ensi tiistain veritestiin asti on joka tapauksessa piinisteltävä. Onneksi työkiireet pitää turhat pohdinnat taka-alalla.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
Mullu pp...ööö...7
 
Mukava lukea, että täällä on taas piikkejä ja piinailua menossa eli varsinaista "äksöniä"!


Mullu ja Chloe, isot peukut piinailuun! Laittakaa taas plussajuna liikkeelle niin muutkin pääsee hyppimään kyytiin.

Sinivatukka, älä heitä kirvestä kaivoon. Erään lääkärin sanoja lainaten "kaikki meidät on yhdestä solusta tehty". Toivottavasti löytyy hyvälaatuinen solu, joka hoitaa homman kotiin.

Idaliina, kiva kuulla kannustavia kuulumisia. Tsemppiä loppuraskauteen!

Sela, hyvä että testejä otetaan. Munasolujono oli minullakin taas tänään mielessä.

Meriharakka, oletko jo käynyt ultrattavana piikityksen aloittamisen jälkeen? Toivottavasti rakkulat innostuvat kasvamaan! Meillä on lyhyt kaava, lääkkeenä Pergoveristä ja Gonalia.

Minä kävin tänään ekassa piikkiultrassa. Rakkuloita on taas tosi niukasti, yksi isompi molemmilla puolilla. En panikoi, mutta toivon, että jotain pieniä innostuu vielä kasvamaan. Nyt on takana neljä piikitystä, edessä edellisten kertojen perusteella vielä noin viikko. Tosin näillä lääkkeillä ei ole ennen kokeiltu, joten ei tiedetä miten toimivat. Perjantaina katsotaan taas.

Iines, miten sinun vointi? Oletko saanut nukuttua? Oletko ollut töissä?

 
Täällä on aika kummallista oireilua. :eek: Olen turvonnut vatsan alueelta aivan potkupalloksi, siis koko vatsan seutu rintojen alta alavatsaan. Nestettä kertynyt muutamassa päivässä ja paljon! Koskaan aiemmin turvotus ei ole ollut näin voimakasta, siitä on huomauttaneet jo lähimmät työkaverit, äitini ja anoppi ja miehen mukaan olen kuin viidennellä kuulla. Hyperiä tämä ei voi olla, koska munasarjoja ei ole stimuloitu. Lugesteron on ainoa järkevä vaihtoehto, mutta ei se aiemmin näin voimakasta turvotusta ole aiheuttanut. Kaikki vaatteet kiristää, on pinkeä ja epämukava olo. Soitin klinikallekin, että pitääkö tätä tulla näyttämään. Sanoivat, ettei sille voi tehdä mitään, eikä voi tietää mistä se johtuu. Jos tulee kipuja tai todella turpoan edelleen, pitää lähteä Taysin äitiyspolin päivytykseen. Mitä te tästä ajattelette?

Peukutuksia Rosmariinin luomuiluun! Kaikki keinot käyttöön, hyvä!

Miisamari, olen samaa mieltä, tietoa saa usein lypsää lääkäreiltä, kertoiskohan ne mitään, jos ei itse kyselisi ja spekuloisi ääneen??? Toisaalta joskus tuntuu, et ne ei itsekään aina tiedä missä mennään, joka kerta asioita katsotaan vähän eri näkökulmasta.

Iines, ymmärrän ettei jaksaisi odottaa, mutta äkkiä tämä aika kuluu ja kohta olet taas sinäkin piinailemassa. Oletko saanut levättyä?

Idaliinalle kiitos piristävistä kuulumisista. Sun raskaus on edennyt jo hyvin pitkälle, tuossa vaiheessa keskenmenon riski on jo lähes olematon. Tulethan jatkossakin kertoon kuulumisia?

Sinivatukka, kiitos näteistä sanoista. :hug: Mäkin olen sitä mieltä että muutama hyvä solu on parempi kuin tusina huonoja.

Potulle ja meriharakalle sisua ja onnea munisten kasvatteluun!

Pitkää pinnaa mullulle piiniluun. Eikö tää olekin kamalaa ja ihanaa samaan aikaan? Vaikka kuinka yrittäis, vaikea keskittyä muuhun. Ja aika kuluu niiiiiiin hitaasti.

Hyvää yötä!
Toivovat:
Chloe, pp 5 ja pallomaha :xmas:
 
Tervehdys!

meriharakka mulla oli viimeks Gonal annoksella 300 iu. Ja tää tuleva tehdään samalla aineella ja samalla annoksella. Mä vissiin tarvin vähän järeemmät määrät :kieh:

pottu kiitos kysymästä. No, mua alettiin tutkiin et miks särkee, ja nyt sit kun homma selvis niin sitä on hoidettu. Lääkäri kirjotti lisää lomaa, kun sanoin et tää särky on saatava pois ennen tulevaa hoitoa. Ja kyllä tää lääkärissä, tutkimuksissa ja fys. hoidoissa juokseminen tosiaan käy työstä, kiirettä on pitänyt :LOL: Nyt alkaa olla aika hyvä jo, tosin en sit tiedä miten käy koko päivän rasituksessa. Nukkuminen sujuu välillä ihan ok, vaikka heräilenkin nukahdan melko pian uudelleen. Toivon sullekin et laatu korvaa määrän!

Chloe tosiaan kummalta kuulostaa. En ainakaan yhtään tiedä mitä voisi olla, paitsi että sinne on muuttanut asumaan joku tai jotkut jotka haluaa asua hiukan väljemmin ja on järjestänyt itelleen tilaa ;) Ei vaan, toivottavasti olo paranee, eikä tule mitään vastoinkäymistä. Jos tilanne muuttuu, tilannekatsausta odotellaan.
 
Chloe, kuulostaa kerrassaan kummalliselle! Mutta kyllähän turvotus ON raskausoire, siitä ei ole epäilystä. Tietty sitä voi miettiä että miten jo pp5... Mutta peukut on täällä tanakasti pystyssä!! Kuten myös muille piinailijoille! Ja Potulle peukutan hyvää vastetta ja parempaa onnea kuin viime hoidossa.

Sinivatukka, ymmärrän että masis tulee kun nuo ultrauutiset kuulee. Mulla ollut samanlainen olo kahdessa viime hoidossa. Mutta toivon että ne muutamat munasolut ovat sitten sitäkin laadukkaampia! Niinhän se yleensä onkin, tai ainakin hedelmöittymis% on paljon korkeampi! :)

Iines, kiva kuulla että olet nyt saanut apua vaivoihisi. Kevättä kohden siis vaan...

Meriharakka, mä olen piikitellyt eri määriä välillä 150-300...sekä puregon että menopur on kokeiltu. Mun munasarjat elävät ihan omaa elämäänsä, kerran vaste oli erinomainen 150 annoksella, ja kerran taas ei kolmesatanenkaan riittänyt... Saa nähdä miten käy ensi kerralla. Luulen että taas koitetaan uutta lääkettä (pergoveris) ja varmaankin sillä isolla annoksella.

Sela, mikäs tuo Femar lääke onkaan...? En ole kuullut.

Kiva kuulla Idaliinastakin, hyvä että kaikki on mennyt hyvin.
 

Yhteistyössä