35+ Lapsettomat

Hei

Olen ollut mukana aiemmin joissakin pinoissa, mutta aina vaan on huonosti käynyt. Nyt on 4. ICSI ja tällä kertaa olen yksityisellä. Kolmesta edellisestä kerrasta vain kerran saatiin pakkaseen muutama rupu eli 4 kertaa aiemmin olen pässyt piinailemaan. Tällä kertaa on ollut hoitomuotona lyhyt ohjelma, pistellyt olen gonalia, orgaltrania ja mikä hitsi se p:llä alkava olikaan? Siinä oli kuiva aine ja liuotin erikseen ja pistettäessä kirveli ihan himpskutisti. Olikohan se - ai niin- pergoveris se muuten olikin. Soluja kerättiin unipunktiossa 15 (uusi enkka) mutta kato oli niin suuri, että siirtoon selvisi yksi lähes top ja toinen vähän huonompi kahden päivän viljelyssä. Yksi meni pakkaseen.
Syynä lapsettomuuteen miehen simpat + minun endo ja varmaan kaikkea muutakin, kun ei olla onnistuttu. Yritystä takana 2004 vuodesta tosissaan. Niin ja ikää on jo 38 eli viimeisiä hoitoja tässä taidetaan mennä. Ja hajuista huolimatta aika pessimistisesti taidan taas suhtautua tähänkin yritykseen. Sillä pessimisti ei pety koskaan :)

Minska pp10 (testauspäivä 19.12)
 
Taidanpa rantautua tälle palstalle... olen 38-vuotias ja ennestään on 3 v poika. Hän sai alkunsa kolmannesta clomikierrosta. Nyt on taas clomit käytössä ja vauvakuume painaa päälle. Tässä välissä vuonna -08 oli spontaani yllätysraskaus, joka meni kesken rv 9. Tuntuu että tämä on oikein kilpajuoksua ajan kanssa. Nyt olen syönyt kolme kiertoa clomeja, mutta ei ole tärpännyt. Ovis kyllä tapahtuu, kun tänäänkin alkoi menkat =o( Kaksi kiertoa vielä jäljellä ja jos ei tärppää, niin pitää mennä gynelle. Mitähän seuraavaksi on sitten edessä? Minulla on siis PCO ja lisänä vielä aikuistyypin diabetes, joka oli jo esikoista odottaessa. Ylipainoakin on, kuten on aina ollut, tosin nyt olen karpannut jonkin aikaa ja paino on laskenut jonkin verran. Enemmän painoin, kun esikoista aloin odottamaan. Voi, kun voisi hetkeksi pysäyttää ajan... Jos ei olis PCO:ta eikä D:tä, niin ei olisi niin kiirus... mutta kun muutenkin on hedelmöittyminen vaikeeta, niin 40 ikävuoden jälkeen se on mulla varmaan mahdotonta =o(
 
Lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 177
maanantaina 14.12.2010


Hoppis73 37/40.....................2.icsi 2.pas testi 16.12
Rebec ?/?.............................1.ivf, veritesti 16.12
Katrin 38/34...........................4. iui, testi 17.12
Myy75 35/45..........................1.iui, testi 28.12
Hiiripöllö............................ ....4.ivf, siirto 16.12?
sico 37/39..............................1.icsi 1. pas 20.12?
Chloe70 40/43.......................3.ivf:n 1.pas joulukuu
Frangipani 35/39...................1 ivf tammikuussa -11
Seinäkukkanen 45................. adoptio-alkion siirto tammikuussa?
StellaR 38/45........................5.ivf?
Vesiheinä 39/43....................3.ivf syksy?
Relish 35/38.........................1.ivf ?
MariAnne-S 40/37.................6.ivf?
Ninnatar 36/32.....................?
Sointu2010 41.....................2.icsi tammikuussa
Arielle75 35.........................4 ivf/icsi?
Carinna 38/34.....................3.icsi:n 1.pas?
Sharlin 35/41.......................2. yritys luov. munasoluilla epäonnistui, jää tauolle
janetski74 35/35...................4.icsi?
Iines-74 36/41......................4.ivf?
Niiskunen 36/29.....................ivf-suunnittelu?
Hope 35/?.............................pas?
Armi74 36/34........................3.iui?
Miisamari 36/36.....................5.icsi, seuraavaksi lahjasolut?
Fiia 69 41/36 ........................1.icsi, PAS alkuvuodesta -11
Solakka Silakka 41/40............2.ivf, siirto luovutettuihin soluihin?
pekku 35...............................2.ivf 1. PAS alkuvuodesta -11
ekavekara- 40+, fel................2.ivf:n 1.pas siirto: ei selvinnyt sulatuksesta, jatko?
Polkka 36/33..........................1.iui, hoidot jatkuu alkuvuodesta-11
toivorikas-72 38/47.................4.icsi, 6. siirto meni kesken
Porina 38/?............................clomit
Laura-70 40.........................1. iui, testi ?
Rosmariini -74 35/36.............iui, testi ?
Minska 38/?............................4. icsi





Plussanneet


Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, tyttö syntyi 30.5.10....(3.icsi)
tyhmäblondi73.......................... ..... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, poika syntyi 21.7.10 ........... (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena................................. ........ (luomu)
Wäinö................................. ...........(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi :n 2.pas) poika syntyi 29.10
meriharakka............................. ......(2.ivf)
jipsis.................................. .............(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko............................... .....(luomu)
wellamo................................. .......(1.ivf:n 3.pas)
karmilla................................ ........(1.ivf)
PetKat.................................. .......(1.ivf)
Liisa34................................. .........(1. icsi:n 1.pas)
vilkas75................................ .........(1.iui)
wabisabi................................ .......(2.ivf)
Anja73.................................. .......(1.iui)
Miso.................................... .........(1.ivf)
Libby ........................................ ..(1.ivf)
Hysteria................................ .......(1.icsi)
Marinatar............................... .......(4.ivf)
ikäneito70 40.................................(1.iv f/icsi:n 1.pas)
Salina 38/?.....................................lu omuna puregonin kera
Kukka73 37/42................................1.icsi
Sinivatukka 40/37............................3.ivf, tuli ero, uusi mies ja luomuplussa
Soulmama 37/40.............................2. ivf
 
Viimeksi muokattu:
Minska ja Porina tervetuloa joukkoon! Laitoin teidät tuonne listalle.

Minska toivotaan onnea sullekin piinistelyyn.

Porina ihmeen kauan sulla kokeillaan pelkkiä clomeja, kun ikääkin alkaa olemaan kuitenkin reippaasti. Mä kyllä alkaisin vaatimaan jo muita hoitoja. Oletko itse ottanut asiaa puheeksi?
 
Tervetuloa Porina minunkin puolestani. Tosin toivottavasti pääset täältä pian tuonne plussanneitten puolelle =)
ON: nyt jännittää, mittasin äsken lämmöt ja 37 se vaan edelleen töröttää mittarissa.... kävelin kuitenkin tyynen rauhallisesti apteekin ohitse, odotellaan perjantaihin. Eiköhän tämä asia tästä selviä ajallaan, viimeistään sit 9kk:n päästä jos plussa paukahtaa :LOL:
Mä muuten kuulun Minska samaan pessimisti ei pety- porukkaan. En haluaisi mutta näin monen vuoden pettymyksillä ei oikeen enää muuta osaa.
Mites Katrin ja Hoppis73 jakselevat? Entä muut tuolla listalla näkyvät, täällä ei ole kovin aktiivista kirjoittelua nyt ollut?
 
Kiitos soulmama, kun lisäsit minut pinoon :)

Rebec Sinulla vaikuttaa mukavalta tuo lämpöily!!!

Voi, kun malttaisi tosiaan olla testailematta liian aikaisin. Mies jo kysyi, että onko sulla testi, ja onhan se tuolla vessassa laatikossa. Mutta yritän kyllä olla testaamatta. Viimeksi totuus pläjähti naamariin 10. piinispäivän jälkeisenä yönä. Eli tässä tapauksessa tänä yönä.
 
Tervetuloa Porina ja Minska! Kivaa, että tulee lisää porukkaa...

Mulla pp10 eikä yhtään mitään tuntemuksia eli taisi taas olla tässä tämä juttu, ikävä kyllä. Luulisi nyt että jossain tuntuisi, jos raskaana olisi. Tähän asti on aina jaksanut jonkinlaista toivonkipinää kantaa, mutta nyt on kipinä kyllä jäänyt pieneksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Soulmama, että lisäsit mut listaan. Viisi kiertoa gynen mukaan voi ja kannattaa clomeja syödä, koska esikoinen sai niillä alkunsa melko helposti. No, kaksi kiertoa vielä ja sitten jotain muuta, kenties pistoksia tai inseminaatio... Jos ei tärppää, niin helmi/maaliskuussa muita juttuja. Plussatuulia vaan kaikille!
 
Onnittelut Soulmamalle! Ihana saada plussia ketjuun. :) ja kaikki muut tietty perään esimerkkiä noudattaen.

ja sitten omaa napaa kun on jäänyt päivitykset tekemättä: eilen tehtiin ensimmäinen inssi tampereella, jei :D. Viime viikon torstaina kävin ultrassa Vaasassa ja 2 follia oli kasvanut hyvin. Halusivat Avassa että pistän su pregnylin ja käyn vielä ma aamuna ultrassa Vaasassa ja sen perusteella päättävät tehdäänkö inssi vai ei.. Kotiläksyksi tuli lisäksi petihommia miehen kanssa to ja la. :p Maanantaina aamulla Vaasassa gyne oli sitä mieltä että toinen folli olisi jo puhjennut, mutta toinen oli 18*20. Soitto Avaan ja käskivät lähteä sinne. Kovalla kiireellä sitten soitto töihin (anoin palkattomaksi nollavaroitusajalla, kiitos esimiehelle kun ei kysynyt syytä moiseen. :/), lapsi kouluun ja vauhdilla matkaan.. Kiire oli myös takaisin, koska lapsen vuoksi piti olla 17.30 takaisin Vaasassa.. Ehdittiin n 2 min ennen, eli aikataulu piti juuri ja juuri.
Inssi tehtiin ja 17 miljoonaa pikkukaveria lähti pesun jälkeen matkaan ja niistä 97 % oli liikkuvia, mikä kuulostaa omaan korvaan hyvälle.. En tiedä mitä pitäisi olla, lääkärin mukaan normaali tulos? Pidättäytymisaika oli tosin vaan 1½ vrk kun tunnollisesti tehtiin kotiläksy ja lauantaina puuhailtiin pitkän kaavan mukaan ;) Yhtään ei sattunut tai ollut muutenkaan epämiellyttävää, joten positiivinen ylläri sinäänsä.
Avan lääkäri löysi 2 follia ja piti tilannetta hyvänä, eli ristiriitaista tietoa Vaasaan nähden. Ärsyttää kun ei voi luottaa että kaikki näkevät ultrassa samanlailla. Lisäksi Vaasan lääkäri oli sitä mieltä että toinen puoli on mulla "pimeä" eli luultavimmin vaurioitunut. Avalla kerroin siitä ja lääkäri ei ollut ihan samaa mieltä, mutta totesi että se on mahdollista koska ssg:n mukaan oikea tuuba oli tosi tiukka eikä siellä ole näkynyt yhtään follia missään ultrissa.. Eli ei niin kiva jos näin on, että oikea munasarja ei toimi lainkaan. Lisäksi kuulin Vaasan gyneltä että VKS (Vaasan keskussairaala) ottaakin hoitoon julkiselle vaikka on yksi lapsi, jos se ei ole yhteinen lapsi! Minulle on Vaasan mehiläisessä sekä perhesuunnitteluneuvolassa (papa kokeen yhteydessä) kerrottu, että ei kannata laittaa lähetettä koska sinne ei yksinkertaisesti pääse jos on yksikin synnytys takana. Joten saimme lähetteen VKS:ään suoraan ivf jonoon (eli ei tarvitse mitään tutkimuksia tehdä ennen sitä, koska kaikki on jo tehty)! Mukava ylläri PAITSI että jono on kuulema keväälle 2012 eli n 1½ vuotta! Tässä iässä ei todellakaan voi jäädä odottelemaan tuota, eli käydään Avassa ainakin 1-2 rankempaa hoitoa jos rahat riittävät ja jos ei ne tuota tulosta niin ehkä sitten tuo jono on se viimeinen vaihtoehto.

Mutta nyt sitten vaan odotellaan, joulun jälkeen (lääkärin mukaan 28.12.) voi testailla jos ei sitä ennen ole vuoto alkanut. Luget antoi vielä, kun kysyin että voisinko saada vielä kiinnittymiseen tukea.

Kuinka monta inssia teille on tehty ennen ivf:ään siirtymistä? Meille todettiin, että inssejä voi tehdä vaikka 10 mutta se ei anna mitään informaatiota ongelmista ja että ehkä kannattaisi sitten kokeilla keväällä ivf:ää, joten luimme miehen kanssa rivien välistä että seuraava järkevin askel voisi olla ivf? Ei kuitenkaan vielä ainakaan seuraavaan kiertoon.

Mutta tällaista tänne.

Mukavaa joulun odotusta kaikille ja viimeistään ensi vuonna kaikki me ollaan tuossa plussapinossa, eiks niin? :)
 
Myy onnea sulle piinistelyyn! Hyvältä kuulostaa lähtökohdat, toivotaan että natsaa. Mulle tehtiin 2 inssiä ennen IVF:ää. Se, montako tehdään on tapauskohtaista. Riippuen mikä on ongelmana, ikä ym. Esim. ensimmäisen miehen kanssa mentiin suoraan IVFään, koska simpat oli niin huonot. Mutta en lähtisi tässä iässä enään kovin montaa inssiä kokeilemaan, IVF:llä onnistuminen on kuitenkin varmempaa. Joten jos teillä lekuri "ehdotteli" IVFää, niin mä kyllä lähtisin seuraavaksi siihen. Mutta toivotaan, ettei teillä tarvitse sihen mennä! ;)

Äläs Hoppis siellä vielä masennu! Tuntemuksia voi olla tai sitten ei, se voi vaihdella todella paljon. Jaksaa jaksaa piinistellä. ;)
 
Hei kamut

Minulla tuli lyhyt visiitti tässä pinossa. Ylläri, ylläri taas alkoi menkat pp11 aamuna. Olin jo iloinen vessaan mennessä, että eipä alkanut vaan kun vessaan pääsin, niin sittenpä jo lorahti.

Tuli vaan mieleen, että lääkäri puhui alunperin kolmen päivän viljelystä, mutta kun kato alkoi käydä eikä lopussa ollut enää kuin kolme ok alkioita, niin äkkiä siirtopäivä tuli päivää aiemmaksi. Olisivathan ne menettäneet ison kasan rahaa, jos kolmantena päivänä ei olisikaan ollut siirrettävää.

Mutta tällä hetkellä on vaan olo, että elämä on...

Jaksuja, halauksia ja onnen rutistuksia teille muille sekä hyvää joulunalus aikaa!

toivotteleepi: Minska
 
Voi Minska, ikävää kuulla, että tämä kerta ei ollut se kerta! Ei kai se sinun klinikka rahan takia noin tehnyt. Varmaankin laskivat, että selviytyneillä soluilla on paremmat onnistumismahdollisuudet sinun kanssasi laboratorioon verrattuna. Käy välillä moikkaamassa meitä täälllä ja kertomassa kuulumisia!

Myy, kyllä minäkin viimeistään parin kerran jälkeen lähtisin IVF:ään. Meille tehtiin yksi inssi (toinen niistä meni pieleen), meidän omasta pyynnöstä. Kaduttiin saman tien ja aloitettiin sumut viikko inssin jälkeen (sumut eivät ole vahingollisia vauvalle, jos nyt oltaisiin inssistä onnistuttu) Lääkäri olisi lähtenyt heti IVF:ään. Meidän lääkäri sanoi, että kun ikää on, ei kannata kauaa inssillä yrittää, koska siinä kuitenkin on niin paljon pienemmät mahdollisuudet kuin IVF:ssä.

Soulmama, kyllä täällä vielä pinnistellään :) Mitään muita "raskausoireita" ei ole paitsi tolkuton suun kuivuus jo 4-5 päivää ja menkat ei ole vielä alkaneet. Minulla menossa kp35, mutta ovulaatio oli 7 päivää myöhässä. Tänään tai huomenna pitäisi menkkojen alkaa. Mulla on nyt ollut kierto vähän sekaisin sen syyskuun ICSI:n jälkeen. Kyllä ne sieltä varmaan alkaa. Minä voisin jo hyvin testata, kun ei mitään hormoneja ole ollut käytössä, mutten uskalla, kun en jaksa taas antaa sen pikkupikku toivonkipinän valahtaa : / Joka kertaa vessaan mennessä on kylmä hiki otsalla!
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas kaikille pitkästä aikaa.

Onnea Soulmama! :flower:
:hug: Toivorikas

Täällä näytttää taas olleen keskustelua DNA fragmentaatiotestistä. DNA fragmentaatio aiheuttaa alkioiden kehityksen pysähtymistä ja varhaisia keskenmenoja. Suosittelen testiä ainakin kaikille selittämättömille ennen lahjamunasoluihin siirtymistä. Meillä siittiöt olivat kaikissa "tavallisissa" testeissä huippulaatua, mutta DNA fragmentaatio osoittautui meidän lapsettomuuden syyksi. Kahdessa omilla soluilla tehdyssa IVF:ssä yhteensä yli 30 hedelmöittynyttä alkiota, kaksi siirtokelpoista, yksi hyperi ja kaksi keskenmenoa. Ilman testiä olisi tehty vielä ainakin yksi turha IVF. Nyt jatketaan hoitoja lahjasiittiöillä.

Nyt on siis menossa toinen IVF luovutetuilla (eli neljäs kaikenkaikkiaan). Punktio oli tänään. Saalis 19 munasolua ja jälleen hyperin vaara. Huomenna selviää päästäänkö tuoresiirtoon vai pitääkö kaikki pakastaa hyperistä toipumisen ajaksi.
 
Hei,
Haluaisin liittyä ketjuunne. Olen 37-vuotias ja mieheni 2vuotta minua vanhempi. Yritystä takana kaksi vuotta. Meille on tehty yksi icsi, josta nega. Ensi viikon ma-ke toivottavasti ensimmäinen pas (lääkkeillä). Kaveripiirissä ja työpaikalla raskausuutisia tuntuu tulvivan, joten on mukavaa päästä keskustelemaan vähän toisenlaisessa seurassa.
Hiiripöllö, kirjoitit, että teillä korkea siittiöiden fragmentaatio. Voinko kysyä tarkkaa lukua, sillä miehelläni tuo arvo oli 30, muttei kuitenkaan suositeltu luovutettuja siittiöitä. Mietin vaan, että onko nämä hoidot ihan turhia, kun usein tuo 30 näyttää olevan raja voimakkaalle muutokselle.
 
Tervehdys uudet ja vanhat!
Itse olin viikonlopun vietossa kotipuolessa ja tänään alkoi sitten työt, plääh.
Mulla ei mitään tuntemuksia, paitsi että menkat sieltä tulee ryminällä.

Kaikille jotka vielä piinailette, koittakaa jatkaa. Pidän peukkuja teille. Ja mukavaa joulun odotusta. Itse meinaan kokeilla meidän leivinuunia tässä joku pvä.;)
 
Sico, tervetuloa joukkoon!

Katrin, jospa ne menkat eivät kuitenkaan alkaisi meillä kummallakaan :ashamed: . Minustakin kyllä tuntuu, että on tunneista kysymys.

Hiiripöllö, onnea hienosta saaliista! Toivottavasti nyt tärppää. Pidän peukkuja, että hyperin vaara häviää!

Hei Rebec, miten siellä menee? :wave:
 
Viimeksi muokattu:
sico tervetuloa mukaan. Meillä fragmentaatio oli jotain 40-50. Tarkkaa lukua en muista. Meille sanottiin tuolloin, että omilla soluilla onnistumisen mahdollisuus on alle 10 % ja uuden keskenmenon riski todella suuri. Kun aikanaan selvittelin asiaa, niin tuota 30 pidettiin rajana, että kannattaa vielä yrittää omilla soluilla. Tupakoinnin lopettaminen, terveellinen ruokavalio, liikunnan lisääminen, ylipainoisilla laihduttaminen ja alkoholin käytön vähentäminen voivat parantaa tulosta. Meillä elämäntavat olivat jo niin terveelliset, että parantamisen varaa ei enää ollut... Lääkäri epäili, että vauriot ovat syntyneet jo sikiöaikana tai lapsuudessa.
 
sico, meillä DFI 35 ja omilla soluilla tehtiin 6 ICSIä, joissa päästiin loppuun asti. Myös meille annettiin tuo 10 % onnistumismahdollisuus. Tuloksena oli yksi raskaus, joka jouduttiin keskeyttämään, koska pienen kromosomit olivat poikkeavat, eikä sikiön kasvavan turvotuksen perusteella sille annettu toivoa.

Tulin samalla hyvästelemään tämän pinon lopullisesti. Keskeytyksen jälkeen olen vain taustaillut ja seurannut tutuksi tulleiden vaiheita. Viimeinen ICSI päättyi kuukautisiin ja lapsihaave on nyt kaikella tapaa haudattu lopullisesti. Pärjäilkää ja voikaa hyvin! Olette sitkeitä sisupusseja! :wave:
 
sico, tervetuloa joukkoon! =) Toivotaan että pääsette siirtoon ensi viikolla.

Hiiripöllö, sinustakin kuulee pitkästä aikaa. Hienoa, että olette päässeet kokeilemaan luovutetuilla. Hurja määrä sulla muniksia tullu! :eek: Toivotaan että hyperi pysyy aisoissa ja pääsisitten tuoresiirtoa yrittämään.

Katrin, kiva kuulla sinustakin. Peukkuja piinistelyyn!

Loppuviikolla onkin testien ruuhkaa. Jännää! =)
 
Tervehdys pitkästä aikaa! En mitenkään pysty perehtymään kaikkien vaiheisiin näin pitkän ajan jälkeen. Soulmamalle hurjasti onnea! Hienoa kun plussasit ja mua se rohkaisee erityisesti, kun sulla on adnomyoosi. Kohta teillä on prätkän kyydissä pikku kyytiläinen! :p

Toivorikkaalle lohdutusrutistus! Olen kokenut tuon saman ja mä tiedän, miten kamalalta se tuntuu. Anna ajan kulua ja pikkuhiljaa helpottaa. Toivoa on vielä!

Iines, miten jakselet? Olet kovasti mun mielessä.

Electra, laitan sulle privaviestiä.

En ole jaksanut kirjoittaa, mutta meille tehtiin 3. IVF:n 1.PAS 24.11. Kaksi huippuluokan alkiota siirrettiin, molemmille oli tehty alkiokuoren avaus. Nega tuli taas. Kaksi ukkoa on vielä pakkasessa, mutta usko on mennyt. Tässä tulee nyt taukoa maaliskuulle saakka...

Onnea kaikille testipäivää odotteleville! Lisää plussia kehiin vaan!
 
Kiitos vastauksista! Meille lääkäri vain totesi, että inseminaatioilla huono/olematon mahdollisuus onnistua tuon korkean fragmentaation takia. Mieheni elintavat ovat terveelliset paitsi, että mielestäni punaviinin kulutus on liiallista... Toisaalta hänellä on edellisestä avioliitosta onnistunut lopputulos (15-vuotias), joka oli kuulemma tullut liiankin nopeasti. Varmasti minun ikänikin tässä on ongelma, ainakin nyt limakalvo on ärsyttävästi koko ajan ohuehko.

Tuttuja nuo kaikki tuntemukset täällä, toivotut raskausoireet ja menkkojen alkamisen pelko. Välikierto icsi:n jälkeen oli jotenkin ihana ja rentouttava, kun ei tarvinnut pelätä menkkojen alkua vaan pikemminkin toivoa niiden alkua mahdollisimman nopeasti (jotta saisi vielä ennen joulua kokeilla pas:ia).
 
Huomenta kaikille tasapuolisesti! No jopas täällä on keskustelua vilkastunut, juuri kun pääsin sanomasta että onpa hiljaista...Kiva juttu =)
Hoppis73 ja Katrin: voihan vitsit kun tulin iloiseksi kuullessani ettei teillä vuoto ole alkanut, entäpäs jos kuitenkin...? Toivon niin että me kaikki onnistuttaisiin, mutta jos edes yksi meistä toisi sen plussauutisen niin se loisi taatusti toivoa kaikille piinistelijöille =)
Sico: tervetuloa ja toivotaan tosiaan että pääsette siirtoon ensi viikolla, sitten tänne muiden joukkoon vaan piinistelemään!
Hiiripöllö: kiitos kun selvensit tuota fragmentaatio asiaa, se oli minulle ihan uusi juttu. Meillä sitä ei ole vielä tutkittu, mutta kävi vaan mielessä että pitäisikö. Meillä kun pitkän lapsettomuuden syy on selittämätön, miehen siittiöistä ei tavan tutkimuksissa mitään vikaa ole löytynyt.
ON: tänään siis pp12, vuoto ei ole alkanut mutta sama juttu minulla kuin Hoppiksella, tuntuu että kyse on tunneista, tai oikeastaan hetkistä. Jokaikinen kerta wc:ssa käydessä pelkään pahinta : / Johan tässä ehdin pari päivää olla vähän toiveikkaampi kun ne punktiosta lähtien olleet menkkakivut hävisivät. Eilen illalla sitten alkoi ihan yhtäkkiä karmeat kivut molempien munasarjojen kohdalla, tuntui kuin niitä olisi kierretty sorkkaraudalla kireälle. Valmistauduin jo siihen että yöllä vuoto alkaa aivan varmasti. Mutta ei ole alkanut vielä, ja kipu lakkasi illalla yhtä nopeasti kuin alkoi, nyt vaan pissittää jatkuvasti vaikkei oikein mitään ulos tule. Ärrrrrrrsyttävää :stick:
 
Hoppis Oikeassahan sinä olet, että ei ne klinikalla rahan takia siirtele. Kitkerän akan puheita minun osalta ;)

Electra lohtuhali sinulle! Täällä kans se tilanne, että pitäisi alkaa elämään elämää eteen päin ilman lapsihaaveita. Vaikeaa se on, mutta niin elämä onkin.
 
Electra, hirvittävää, mitä olet joutunut käymään läpi! Olen niin pahoillani! Toivon sinulle kaikkea hyvää jatkoon! :heart:

Chloe, tosi ikävää, ettei teillä nyt vieläkään tärpännyt! Ihan kuin, ette olisi jo riittävän kauan kärineet lapsettomuudesta! :heart:

Minska, se tuntuu niin epäreilulta, että onnistumista on niin kauan odotettava! Kyllä se katkeruus on minunkin luonani vieraillut ties kuinka monta kertaa!

Rebec ja Katrin, pidän kovasti peukkuja teille! Hyppäätte nyt Soulmaman käynnistämään plussajunaan!

ON: Meidän elämän ensimmäinen PLUSSA! Ihan selvä sellainen! Olin ennen testiä tullut jo ihan varmaksi siitä, että plussaan nyt. Suu on kuin hiekkapaperia, eikä juominen auta janoon. Siksi aloin surffailemaan ja sieltähän sen oireen löysin raskausoireista! Mitään muita oireita ei ole missään vaiheessa ollut. Jos sitä flunssaa, joka iski kiinnittymisen aikoihin, ei oireeksi lasketa. En voi uskoa, että se meidän, raasu, rupuinen, puolikuollut alkio jaksoi sitten kiinnittyä! En jättänyt sille mitään odotusarvoa! :D :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä