35+ Lapsettomat

Lyhennetty lista, päivitetty 16.1.2011. Pidennetty lista löytyy sivulta 177 (tai jotain).

Hoidoissa olevat:
Frangipani 35/39...................1. ivf punktio 16.1.
Seinäkukkanen 45................. adoptio-alkion siirto tammikuussa?
Polkka 36/33..........................1.iui, 2. iui helmikuun alussa?
Sintu74 36/35......................... 2. iui, 2. ivf 1. pas, 3. ivf talvella -11
Myy75 35/45..........................1.iui, 1. ivf vko 6/11
Rebec ?/?.............................1.ivf, hoidot jatkuu -11 pas?
StellaR 38/45........................5.ivf?
Vesiheinä 39/43....................3.ivf syksy?
Relish 35/38.........................1.ivf ?
MariAnne-S 40/37.................6.ivf?
Ninnatar 36/32.....................?
Sointu2010 41.....................2.icsi tammikuussa
Arielle75 35.........................4 ivf/icsi?
Carinna 38/34.....................3.icsi:n 1.pas?
Sharlin 35/41.......................2. yritys luov. munasoluilla epäonnistui, jää tauolle
janetski74 35/35...................4.icsi?
Iines-74 36/41......................4.ivf?
Niiskunen 36/29.....................ivf-suunnittelu talvella -11
Hope 35/?.............................pas?
Armi74 36/34........................3.iui?
Miisamari 36/36.....................5.icsi, seuraavaksi lahjasolut?
Fiia 69 41/36 ........................1.icsi, PAS alkuvuodesta -11
Solakka Silakka 41/40............2.ivf, siirto luovutettuihin soluihin?
pekku 35...............................2.ivf 1. PAS alkuvuodesta -11
ekavekara- 40+, fel................2.ivf:n 1.pas siirto: ei selvinnyt sulatuksesta, jatko?
toivorikas-72 38/47.................4.icsi, 6. siirto meni kesken. Pas tammikuu?
Porina 38/?............................clomit
Laura-70 40.........................1. iui, testi ?
Rosmariini -74 35/36.............iui, testi ?
Minska 38/?............................4. icsi
Katrin 38/34...........................4. iui, 1. ivf talvella -11?
Chloe70 40/43.......................3.ivf:n 2. pas keväällä -11
Hoppis73 37/40...............................2.icsi 2.pas
Hiiripöllö............................ ....4.ivf, testi 28.12…???
sico 37/39..............................1.icsi 1. pas testi 3.1…???

Plussanneet


Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, tyttö syntyi 30.5.10....(3.icsi)
tyhmäblondi73.......................... ..... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, poika syntyi 21.7.10 ........... (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena................................. ........ (luomu)
Wäinö................................. ...........(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi :n 2.pas) poika syntyi 29.10
meriharakka............................. ......(2.ivf)
jipsis.................................. .............(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko............................... .....(luomu)
wellamo................................. .......(1.ivf:n 3.pas)
karmilla................................ ........(1.ivf)
PetKat.................................. .......(1.ivf)
Liisa34................................. .........(1. icsi:n 1.pas)
vilkas75................................ .........(1.iui)
wabisabi................................ .......(2.ivf)
Anja73.................................. .......(1.iui)
Miso.................................... .........(1.ivf)
Libby ........................................ ..(1.ivf)
Hysteria................................ .......(1.icsi)
Marinatar............................... .......(4.ivf)
ikäneito70 40.................................(1.iv f/icsi:n 1.pas)
Salina 38/?.....................................lu omuna puregonin kera
Kukka73 37/42................................1.icsi
Sinivatukka 40/37............................3.ivf, tuli ero, uusi mies ja luomuplussa
Soulmama 37/40.............................2. ivf
xaara , LA vko 03/2011..................kolme epäonnistunutta hoitoa, tauko, luomuplussa
 
Frangipani: Sinullahan näyttää tilanne huomiseen punktioon mennessä todella hyvältä, noin suuri määrä rakkuloita ja hyvän kokoisia! Minä jännitin myös ensimmäiseen punktiooni mennessä todella paljon, mutta kaikki meni niin hyvin että voin jopa sanoa kokemukseen olleen miellyttävä. Johtui ehkä niistä aikaimoisista mömmöistä, joita tipan kautta sain. :D Kipua en tuntenut juuri lainkaan, tavallinen sisätutkimus on joskus ollut kivuliaampi. Inhottavin osio oli tuo emättimen pesu, sekin tuntui lähinnä inhottavalta, ei kivuliaalta ja sekin tehtiin siinä vaiheessa kun olin jo saanut rauhoittavaa suoneen tipan kautta. Tsemppiä siis huomiseen, saat varmasti kipulääkettä ja lisää antavat kun sanot että nyt sattuu, jos siis sattuu :)

Polkka: tuo on aivan totta että kun elämässä on muutakin, niin tämän lapsettomuuden "sietää" paremmin, on kuitenkin joku tehtävä, joku tarkoitus omalla elämällä. Minulla tätä tuskaa lisää vain nyt se, että olen ollut jo pitkään työttömänä, ja kaikenlisäksi sairastuin muutama vuosi sitten sairauteen joka vaikuttaa toimintakykyyn ja tuohon työkykyynkin alentavasti. Ilman työtä ja ilman lapsia tässä iässä saa väkisinkin mielen matalaksi :'( Ja tulevaisuus ei kovin ruusuiselta sekään näytä, sairauteni on krooninen, en tästä parannu, ja töiden saaminen voi sekin olla aika hankalaa osa-aikaisena. Kuitenkin yritän pitää toivoa yllä että jotain työtä löytäisin, vaikka sitten vapaaehtoistyötä. Olisi edes joku tehtävä. Me pidimme mieheni kanssa tosiaan ainakin 5 vuotta taukoa hoidoista, aikoinaan meille tehtiin monta inseminaatiota ja söin vaikka sun mitä hormoneja. Ja niin toivon että luomuihme olisi tänä aikana tapahtunut. Mutta ei. Ja nyt sitten lähdimme näihin rankempiin hoitoihin ja ensimmäinen yritys epäonnistui. Minulla ei hirveästi ole uskoa siihen että jatkossakaan onnistuisimme, minulla ei ole ollut yhden ainoata positiivista raskaustestiä näiden kaikkien yritysvuosien aikana, eikä viimeisimmässä hoidossa alkio ollut yrittänytkään kiinnittyä. Aikalailla synkin ajatuksin siis tällä hetkellä täällä :'(
 
Hiljaista voi olla siksikin etteivät hoidot tauon jälkeen ole vielä päässeet kunnolla alkamaan.
Frangipani, tsemppiä huomiseen, upeat näkymät sinulla mitä määrään tulee.
Silakka, käytiin fragmentaatio testissä eikä mitään vikaa löytynyt (tietenkään). Vielä ehkä muutama kierros yritetään.

Yritän enimmäkseen keskittyä muuhun elämään kun se on melko hyvää sellaisenaankin. Näissä asioissa liika piehtaroiminen ei minulle hyvää tee. Onneksi edes kateus ja muut muihin ihmisiin kohdistuvat mustat tunteet eivät vaivaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys taas vaihteeksi!

Hiljaista varmaan on tosiaan siksi, ettei monellakaan ole hoidot vielä käynnissä. Omasta puolestani voin sanoa, ettei ole ollut mitään uutta kerrottavaa. Pysyttelen siis toistaiseksi enemmän taustalla. Käyn kuitenkin lueskelemassa täälllä välillä kuulumiset.

xaara oho, onpas sulla hyviä uutisia! Ihan mahtavaa! Toivottavasti tulet kertomaan, kun saat käärön syliisi.

Frangipani tsempit huomiseen! Hyvin se menee.

Rebec sun tarina kuulostaa jotenkin tutulta. Sairastuin myös muutama vuosi sitten krooniseen sairauteen. Myös mulla vaikuttaa se toimintakykyyn sekä työkykyyn vaihtelevasti. Välillä on parempia aikoja, välillä taas olen ihan petin pohjalla. Töissä olen, mutten oikein viihdy. Yritystä takana on vissiin 6 vuotta. Mulle on tehty 3 x ivf, enkä kertaakaan ole testiin plussaa saanut. Usko onnistumiseen on melko vähissä. Voimia sulle!

Kävin toisaalta vakoilemassa, että Seinäkukkanen on ollut siirrossa. Pidän sulle niiiin kovasti peukkuja, että tämä on se kerta!

Tervehdys myös muille "vanhoille" tutuille :wave:

Chloe ;)

Tsempit kaikille vaiheisiinne!
 
Rebec ja Iines, oli vähän ääliömäinen se mun edellinen viesti. Olen tosiaan onnekas, kun olen saanut olla terve ja töitä on riittänyt. Ei nämä todellakaan ole mitään itsestäänselvyyksiä. Pointtini on, että voimavarakysymys on äärettömän tärkeä, ja omaa jaksamista voi joutua varjelemaan vähän itsekkäinkin ottein nyt. Toivon että teillä voimat riittävät eikä toivonkipinän hehku sammu ihan kokonaan, ei edes Rebecillä, vaikka tilanne näyttää nyt synkältä. Vapaaehtoistyökin on hyvä idea. Pitäkää huolta itsestänne, ootte tärkeitä.

Kiitos Frangipani listan päivityksistä. Tsemppiä operaatioon, mäkin uskon että selviät hienosti.
 
Polkka: ei sun viestis mitenkään ääliömäinen ollut vaan ihan täyttä asiaa, ja musta on vaan hienoa jos ihmiset löytävät elämästään tarkoituksen ja iloa vaikkei tuo niin kipeä toive saada omia lapsia ikinä toteutuisikaan. Koska niinhän se voi joidenkin meidän kohdalla olla, ettei niitä lapsia ikinä tule. Itsekin toivon että elämään löytyisi nyt joku tehtävä/tarkoitus, jonka vuoksi aamulla nousta ylös sängystä ja johon saisi suunnata ajatuksensa, pois tästä lapsettomuuden aiheuttamasta tuskasta. : / Töissä ollessa en tosiaan itsekään tätä lapsettomuutta niin ehtinyt murehtimaan kuin mitä nyt kun aikaa siihen on aivan liikaa.
Iines-74: tosi kurjaa että sinullakin on myös krooninen sairaus tämän kaiken muun lisäksi. Välillä tuntuu että aivan liikaa taakkoja annetaan yhden ihmisen kannettavaksi...Voimia sinullekin!
 
Hei Ihanaiset!
Hengissä ollaan ja saatiin peräti 22 kerättyä, vaikka oletettavasti osa vielä raakoja olikin. Jonkinmoinen hyperin riski mulla on, koska näillä lääkityksillä tuli näinkin paljon. Lääkäri ei siitä toimenpiteen aikana mitään maininnu, mutta musta tuntui, että hoitsu siinä lähtökeskustelussa maalaili vähän piruja seinille. No, koitan nyt tankata nestettä ihan simona.
Mitä itse toimenpiteeseen tuli, niin jännitin kyllä ihan turhaan. Tokihan se oli uutta ja ajoittain vähän epämiellyttävääkin, mutta kun suoneen tuli koko ajan uutta mömmöä, niin siitähän sitä sitten selvittiin. Mukavaa oli myös kohtalotoverit heräämössä - vertaistukea just-in-time. Kiitos heille siitä!:hug: Niin ja kiitos teille tsempityksistä.
Huomenna iltapäivällä sitten kuullaan, mitenkäs ne solut tykkäsi toisistaan. :confused:
 
Frangipani, onneksi kaikki sujui hyvin ja saalis melkoinen! Siitä joutaa muutaman tippua pois kyydistäkin =). Pidän peukkuja sulle siirtoon!
Muista tosiaan litkiä vettä. Ei se hyperi aina uhkaa vaikka soluja olisi paljonkin. Itsellä aina karvan alle 20 solua, eikä tietoakaan hyperistä.
 
Viimeksi muokattu:
Frangipani: kauhia saalis!! :D Tätähän alkaa nyt seurata kuin parastakin jatkista... Eli kerro sit miten kävi.

Rebec: mulla oli vaikein vaihe tuossa pari kolme vuotta sitten. Olin kypsä työkuvioihin ja siihen ettei työssä päässyt etenemään. Vertailin alituiseen itseäni muihin. Aina muilla oli kaikkea, mulla ei. Hyvä palkka, lapsia, kiva koti. Oma elämä tuntui todella tarkoituksettomalta ja tyhjältä.

Mulla ratkaisu oli lopulta se, että lähdin yhden kollegan innoittamana opiskelemaan iltaopintoina toista tutkintoa uudelta alalta. Tavoitteena oli olla työmarkkinoilla edes jotenkin iskussa 10 vuotta nuorempien uraohjusten rinnalla. Kamalasti opiskelut ovat ottaneet, mutta vielä enemmän ne on antaneet. Koulussa tuli uusia kavereita ja uutta ajateltavaa. Koin nuorentuvani, koska monet uudet kaverit oli juurikin sen 10-15 vuotta minua nuorempia. Kuinka ollakaan pääsin sitten lopulta urallakin eteenpäin opintojen edettyä vähän yli puolivälin.

Koen että olen nyt opiskelujen ja töiden kautta löytänyt elämään sellaista merkitystä, joka tuntuu kantavan lapsettomuussurun yli. Siis ei tietenkään aina - välillä korpeaa ja itkettää edelleen niin maan perkeleesti. Mutta noin keskimäärin omat voimavarat tuntuu kasvaneen. En suoraan sanottuna olisi vielä reilu vuosi sitten arvannut, että tämä voisi toimia näin. Elämä voi siis yllättää muutenkin kuin kahden viivan muodossa.

Mulla toimi tällainen, sulla Rebec vastaava juttu voi olla jotain muuta. Lähde rohkeasti nuuskimaan vaihtoehtoja! Toivon että löydät jotain. Paljon virtuaalienergiaa sulle! :hug:
 
Kiitos Polkka todella kannustavista sanoistasi, ihan tässä kyynel silmään vierähti mutta siis ilon kyynel. =) Olen oikeasti ihan hämmentynyt siitä kuinka tärkeää vertaistuen saaminen onkin ollut minulle tässä kaikessa. Vaikka meillä on tosi pitkä lapsettomuustausta, en ole ikinä ennen hakeutunut vertaistuen piiriin, itsekseni vaan kärvistellyt näiden tunteiden kanssa. Vaikka minulla on ympärilläni paljon läheisiä, jotka kyllä omalta osaltaan ovat yrittäneet tukea, ei kukaan heistä voi tätä tilannetta ymmärtää, kuten te, jotka oikeasti itse olette tämän saman kokeneet. Tuntuu kuin olisivat minun omasta päätä ne ajatukset, joita te tänne kirjoittelette.
Minä olen muuten tuota samaa miettinyt että tänä keväänä otan itseäni niskasta kiinni ja haen jatko-opiskelemaan. Olen sitä jo pitkään miettinyt mutta aina sen jättänyt, koko ajan on tuolla jossain alitajunnassa raksuttanut että meille tulee se lapsi, en minä sitten opiskella jaksa vaan jään kotiin pitkäksi aikaa hoitovapaalle...hohhoijaa :headwall:
Jännityksellä täällä odotan muuten Frangipani minäkin että kuis solut hedelmöittyi, ihanaa kun on jotain jännitettävää jonkun puolesta, tämä hakkaa hömpänlömppä tv-sarjat mennen tullen :popcorn:
 
Aijuu, mä en osaa tuota listaa päivittää omalta osaltani enkä muutenkaan. :ashamed: Sit kun joku viisaampi sitä päivittää niin meille on siis suunnittelilla 1.ICSI:n 1.PAS helmikuulle, vkolle 8 näillä näkymin. Meille on tehty aikoja sitten 6xIUI. Ei raskauksia, ei yhden ainotta positiivista testiä. Lapsettomuuden syy lääkärien mukaan selittämätön, vaikkakin sairastan endometrioosia ja minulta on leikattu vasemmasta munasarjasta iso kysta ja siinä samalla lähti tuota munasarjaakin sen verran ettei siellä puolelta munasoluja ole enää näkynyt muodostuvan. Niin ja ikää minulla 37 ja miehellä 43. Ajattelen itseäni muuten aina nelikymppisenä kun tuo mies on vanhempi mutta vielähän tuohon on aikaa :LOL:
 
Hienoa hienoa Frangipani, tosi hyvä saalis. Pidetään peukkuja, että jatko menisi myös hyvin =)

Itselläni ei edelleenkän ole menkat alkaneet, plääh:mad:.
Terot lopetin Sunnuntaina, ja lääkärin kanssa sovittiin että Torstaihin mennessä jos ei ole alkaneet niin sitten tohtorille.
 
Kauheeta Frangipani mikä satsi! Erittäin jännittävää.

Hyvä toi popparikuva tosiaan tähän: :popcorn: - sulla on siis ainakin kahden hengen kannustusjoukko täällä, vaikka aika paljon jengiä onkin liuennut tuonne 11-hoidot-ketjuun tai muuten vaan pitävät taukoa.

Rebec mä voin katsoa josko saisin listan päivitettyä. Mietin jopa sellaista radikaalia juttua, että aloitettaisiin ihan uusi lista ja täydennettäisiin sinne sitten niitä jotka vielä haluaa olla mukana tai ilmoittautuu uusina. Mut ehkä nyt vielä mennään kuitenkin wanhalla listalla, vaikka joukossa on kyllä tosi paljon sellaisia, joista ei ole kuulunut aikoihin.

Ja Rebec, tartu ihmeessä siihen opiskeluhommaan! Ei tod. kannata jäädä odottamaan sitä kahta viivaa ja sen takia siirtää omassa elämässään tärkeitä päätöksiä. Tunnetaanhan me Murphyn laki: heti kun oot aloittanut koulun, sä saat myös ne kaksi viivaa. ;) Siinä vaiheessa sua ei vaan koko asia enää yhtään huoleta, asiat kuitenkin jotenkin lutviutuu. (Mullakin muuten se elämäni ainoa plussa tuli juuri silloin kun koulu alkoi! Sitä onnea ei sit monta päivää kestänyt, mutta kuitenkin.)
 
Viimeksi muokattu:
Lista päivitetty 29.1.2011. Wanha lista tämän alapuolella, samalla sivulla.

HOIDOISSA OLEVAT:
Arielle75 35.........................4.ivf/icsi?
Armi74 36/34......................3.iui 28.1.2011
Carinna 38/34.....................3.icsi:n 1.pas?
Chloe70 40/43....................3.ivf:n 2.pas keväällä -11
ekavekara- 40+, fel.............2.ivf:n 1.pas; 3.ivf talvi -11
Fiia 69 41/36 .....................1.icsi, pas alkuvuodesta -11
Frangipani 35/39................1.ivf 19.1., testi 2.2.
Hiiripöllö............................4.ivf, testi 28.12.?
Hope 35/?..........................pas?
Hoppis73 37/40..................2.icsi 2.pas
Iines-74 36/41....................4.ivf?
janetski74 35/35.................4.icsi?
Katrin 38/34.......................4.iui, 1.ivf 2/11
Laura-70 40.......................1.iui, testi???
MariAnne-S 40/37...............6.ivf?
Miisamari 36/36..................5.icsi, seuraavaksi lahjasolut?
Minska 38/?........................4.icsi
Myy75 35/45.......................1.iui, 1.ivf 2/11
Niiskunen 36/29..................1.ivf 3/11
Ninnatar 36/32.....................???
pekku 35............................2.ivf 1.pas alkuvuodesta -11
Polkka 36/33.......................oi 8/10, iui 11/10 ja 2.2.2011
Porina 38/?.........................clomit
Rebec 37/43.......................taustalla 6xiui, uusi yritys; 1.ivf 1.pas 2/11
Relish 35/38.......................1.ivf?
Rosmariini -74 35/36...........iui, testi???
Seinäkukkanen 45...............adoptioalkion siirto 1/11 nega
Sharlin 35/41......................2.yr. luov. munasoluilla epäonnistui; tauolle
sico 37/39..........................1.icsi 1.pas testi 3.1.???
Sintu74 36/35.....................2.iui, 2.ivf 1.pas, 3.ivf 2-3/11?
Sointu2010 41.....................2.icsi 1/11
Solakka Silakka 41/40..........2.ivf, siirto luovutettuihin soluihin?
StellaR 38/45......................5.ivf?
toivorikas-72 38/47..............4.icsi, 6. siirto meni kesken. Pas 1/11?
Vesiheinä 39/43...................3.ivf?

PLUSSANNEET:
Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, tyttö syntyi 30.5.10....(3.icsi)
tyhmäblondi73.......................... ..... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, poika syntyi 21.7.10 ........... (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena................................. ........ (luomu)
Wäinö................................. ...........(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi :n 2.pas) poika syntyi 29.10
meriharakka............................. ......(2.ivf)
jipsis.................................. .............(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko............................... .....(luomu)
wellamo................................. .......(1.ivf:n 3.pas)
karmilla................................ ........(1.ivf)
PetKat.................................. .......(1.ivf)
Liisa34................................. .........(1. icsi:n 1.pas)
vilkas75................................ .........(1.iui)
wabisabi................................ .......(2.ivf)
Anja73.................................. .......(1.iui)
Miso.................................... .........(1.ivf)
Libby ........................................ ..(1.ivf)
Hysteria................................ .......(1.icsi)
Marinatar............................... .......(4.ivf)
ikäneito70 40.................................(1.iv f/icsi:n 1.pas)
Salina 38/?.....................................lu omuna puregonin kera
Kukka73 37/42................................1.icsi
Sinivatukka 40/37............................3.ivf, tuli ero, uusi mies ja luomuplussa
Soulmama 37/40.............................2. ivf
xaara , LA vko 03/2011..................kolme epäonnistunutta hoitoa, tauko, luomuplussa
 
Viimeksi muokattu:
Mahtava lista piinailijoita! Toivotaan että tuosta irtoo oikee plussatsunami :)

Me saatiin viimein ivf-suunnitteluaika helmikuun alkuun. Näillä näkymin mennään sit ekaan ivf:ään maaliskuussa. Ihanan toiveikas olo pitkästä aikaa :heart:

Uskoa, toivoa ja rakkautta kaikille! Tästä vuodesta tulee kaikkien aikojen plussavuosi, uskokaa tai älkää! :D
 
Yksi top siirrettiin, veritesti 2.2. Varamiehistö, peräti 9 kappaletta, meni pakkaseen kuudessa eri oljessa, joista siis jokaisessa on veturina myös top. =D Nyt tankkaamaan, kun kuulemma nestettä on kertynyt pikkuhuoleksi asti.:)
 
Mie seuraan täällä Frangipani siun piinailun etenemistä niin jännityksellä, et kynnet on kohta jyrsitty kyynärpäitä myöten :D Mahtavaa, että tähän asti on kaikki mennyt hyvin, toivotaan että jatko sujuu yhtä mallikkaasti!
Toiveissa olis että itsekin pääsisin tuohon samaan parin kuukauden sisällä, siks varmaan jänskättääkin niin kovin tään jännitysnäytelmän seuraaminen sivusta :) :popcorn:
Hirmuisesti tsemppiä!
 
Frangipani, hieno saalis ja peukut piinailuun!
Sait minusta piinailukaverin :). Enpä olisi uskonut, mutta yksi alkio sinnitteli passin ja dpo 4 menossa.

Polkka, jostain syystä olen tippunut päivityksestäsi. Mitä uuden ketjun aloittamiseen tulee, niin minusta tämä on oikein toimiva ja hyvä ketju. Miksi aloittaa uutta? Lisäksi kun uusia lukijoita tulee ja kaipaavat tietoa, ne löytyvät parhaiten yhden ketjun sisältä.
 
Ekavekara, oon kyllä päivittänyt pitkää listaa, ja mun puolesta seuraillaan vaan sitä. Tein siitä vain lyhyen talvi- ja kevätpiinailijoiden "poiminnan", johon otin ne, joiden kohdalla selvästi luki, että jotain tapahtuu nyt talvella. Sun kohdalla ei ollut maagisia sanoja "talvi", "11" tms., ja siksi putosit. Ei sen kummempaa. :)

Poistan lyhytlistan hämäämästä. Jos sellaista joskus taas kaipaa, niin voin sanoa että se syntyy kahdessa minuutissa.
 
Tässä on tää pitkä lista, jos tätä haluatte vielä "raahata" mukana. =)

Hoidossa olevat/hoitoa odottavat:


Armi74 36/34, yritystä reilu vuosi. Pco-tyyppiset munasarjat. 1. IUI 08/10 nega

Aurinko-65 45/44, miehellä huonot simpat, 3xIUI v.2002-2005 kaikki tuloksettomia, 1IVF:n tuoresiirrosta synt. poika v.2007,PAS v.2008 siirrettiin 2 top-alkiota nega, 1.ICSI v.2009 nega, 2.ICSI 01/2010 raskaus päättyi km. vkolla 7, 3.ICSI 05/2010, siirtoon ei päästy. Hoidot lopetettu.

Carinna 38/34, lapsettomuuden syynä endometrioosi sekä vialliset munanjohtimet. Takana 1 IVF ja 1 ICSI. 2.ICSI 05/2010 nega, 1. PAS elokuussa

Chloe70: 39/42, yritystä alkaen 2002, ICSI+PAS+ERO 2004-2005, uudelleen yritystä uuden miehen kanssa alkaen 2007, miehen siittiöissä jonkun verran häikkää, 3/2009 1. IUI = nega, huhtikuussa 2. IUI = plussa, km 28.6. vk 9+4, 3. IUI 8/09, josta nega. 4. IUI 9/09. = nega, 1.IVF 10/09 tuoresiirto nega. 1.IVF:n 1.PAS nega, 2.PAS tammi-helmikuu 2010. 2.IVF huhtikuu 2010 nega. Pakkanen tyhjä, iui 06/2010 nega, clomit+oi 07/2010 nega, 3.IVF joulukuu 2010

ekavekara 40+, 1. IVF 05/10 nega, 2. IVF 08/10

Frangipani 35/39, yritystä vuodesta 2005. 1. IUI 06/10 nega. 3. IUI 9/10 nega.

Hoppis73 37/40, 1. IUI epäonnistui vähäisen siittiömäärän vuoksi, 2. IUI tehtiin vaikka siittiömäärä vähäinen, josta nega. 1. IVF 5/10 nega, 2. IVF 09/10 nega

Iines-74: 35/40, yritystä takana kohta 6 v, hoidossa 8/08 lähtien, lapsettomuuden syy selittämätön. Takana 2 inssiä, 1. IVF tuoresiirto nega, 1. IVF:n 1.PAS nega, loput 3 eivät kestäneet sulatusta. 2. IVF 04/2010 nega, pakkaseen ei mitään. 3. IVF 09/10. nega

janetski74 35/35, 2.ICSI 05/2010, siirtoon ei päästy. 3.ICSI elokuussa.

kt73 37, takana 4xIUI luovutetuilla siittiöillä, 1. IVF aluillaan.

Laura-70 40, yritystä 7 vuotta. Yksi raskaus, joka oli ku, munajohdin poistettiin. Hoidot alkamassa.

MariAnne-S 40/37, yritystä lähes 3 vuotta. 3x IVF nega, 4. IVF plussa, mutta KU. 5 IVF 06/10 nega

Marjaana71: 37/34 (33), yritystä takana 2 vuotta, tutkimuksiin keväällä 2009, lievä PCO, mies ok. Hoitona Clomit pari kiertoa. Yllätysplussa varsinaisia hoitoja odotellessa, josta km. Clomit vielä viiteen kiertoon.

Miisamari 36/36, 5x ivf/icsi (negaa) -> lahjasoluhoitoihin

Niiskunen 36/28, yritystä 01/09 alkaen. Mies ok, aukiolotutkimus ja laparoskopia tulossa syksyllä. Nyt clomit, pregnylit ja luget.

Ninnatar 36/32, luomuplussa hoitoon pääsyä odotellessa, joka kuitenkin ku. Tutkimukset alkaa syyskuussa.

pottu70: 40/42 v, kaksi inssiä 2009 (negat). 1. IVF 09/09, ei siirtoa (yksi epäkypsä solu), 2. IVF 11/09, siirtoon ei päästy. 3. ICSI 02/10, siirrettiin kaksi (kaikki), nega, 4.ICSI 05/10 nega, 5. ICSI elokuu 2010

Relish 35/38, 1.IVF?

Rosmariini -74:35/36, yritystä alkuvuodesta -08, tutkimuksiin keväällä -09, miehellä oligoastenoteratozoospermia, hypospermia eli huonolaatuiset simpat, 3 X IUI Väestöliitossa luonnolliseen kiertoon, kaikki negaa, nyt hoidossa Naistenklinikalla, ovulaation induktio Puregonilla ja Pregnylillä ja inseminaatio 12.1.2010, IVF/ICSI syyskuussa 2010

Seinäkukkanen 45, 1.IVF nega, 2.IVF 05/10 nega, 3. IVF 08/10

Sharlin 35/42, yritystä takana n. 3,5v. 2xIUI, 1.IVF, 1.ICSI. IVF:ssä ja ICSI:ssä ei päästy siirtoon, huonolaatuiset munasolut. Jonottaa luovutettuja munasoluja. Hoito omilla, ICSI touko-kesäkuu 2010, siirtoon ei päästy. Siirto luovutetuilla munasoluilla 8/10.

Sointu2010 41, clomit, 1. ICSI ?

Solakka Silakka 41/40, 3xIUI negaa, 1. IVF 02/10 plussa, joka kesken heti alkuviikoilla. 2. IVF vko 33


StellaR 38/45, yritystä takana n. 2 v., 4xIUI (kaikista nega), 2xIVF-hoito hyvälaatuisilla alkioilla (siirrot epäonnistuivat), 1xIVF onnistuneella siirrolla (nega) ja 1xIVF, jossa ei päästy siirtoon huonojen munasolujen takia. Mahdollisesti 5.IVF kesällä/syksyllä.

Vesiheinä 39/43, yritystä n. 10v, 1.IVF plussa, josta km vk 9, 2 PASsia joista negat, 2. IVF tuoresiirto nega, PAS tammi-helmikuu 2010, sijaisvanhemmuus 05/2010. 3 IVF aikaisintaan syksyllä

Fiia 69 41/36 takana on kaksi ivf ja yksi pas, joista negat. 10/10 icsi vko 43?

Polkka 36/33.................yritys alk. 07, tutkim./hoidot alk. 12/10; vielä luomuna puregonilla

myy75 35/45, yritystä 4/2009, diagnoosi selittämätön sekundaarinen lapsettomuus. hoitona nyt clomit + fostimon + pregnyl. Joulukuussa -10 eka inssi, keväällä ivf, jos ei tule tulosta

hope-75 35/35, yritystä 2004 alkaen, selittämätön sekundaarinen, adenomyoosi

Polkka 36/33, OI 09/10, 1. IUI 11/10

toivorikas-72 37/46, yritystä 4/2008. Pco-tyyppiset munasarjat, miehellä huonot simpat. Tehty 3xICSI, pakkasessa 4 alkiota, pas:it nega, 4.ICSI, 6 siirto marraskuussa 2010, joka meni kesken.

Minska 38/? Yritystä vuodesta 2004, ongelmana miehen simpat ja endo, 4. icsi menossa.

Porina 38/? Yksi -07 syntynyt lapsi joka sai alkunsa 3 clomikierrosta. -08 oli yksi luomuraskaus, joka meni kesken rv 9. PCO, aikuisiän diabetes. Nyt yritys päällä taas clomeilla.

sico 37/39 yritystä 2 vuotta, siittiöiden fragmenaatio ollut 30. 1 icsi, josta nega, pakkaseen saatu tavaraa.


Plussanneet

Tikru70 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta. Tyttö syntyi 22.8.09.

maariaa 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005, 5. hoito (ICSI) 4/09, josta plussa. Poika syntyi 17.12.09

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, 3xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2. 3. ICSI huhtikuussa 09 (punktio 20.4.) josta plussa. Tyttö syntyi 13.1.10

sarina13: 39/31. Tuubat tukossa.1.IVF:n tuoresiirto +, kesken rv5. Yksi alkio pakkaseen. Selvisi sulatuksesta ja PAS kesäkuussa, josta plussa. Tyttö syntyi 17.2.2010

talvikauris: 35, 1. IVF/ICSI kesäkuussa, siirto 4.7. josta plussa. Poika syntyi 24.3.2010

tiki-71: 38/40, lapsitoive 2005, IUI 2008, 1.IVF ja 2x PAS 2008, 2.IVF 05/09 ja 3. IVF syksy 09. Punktio 31.8 ja siirto 2.9., josta plussa (tuplat) LA 24.5.10

Vilhelmiina72: hoidoissa 12/06 asti, kuusi ivf-icsi hoitoa takana omilla soluilla. Häikkää miehen siittiöissä, hyytymistekijöissä ja vasta-aineissa. Taustalla 5 negaa ja yksi km 6 rv. Hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa 09, josta plussa. Ultra 23.9., tuplat

Auringonkukka: 42/41, yritystä 6/2005, endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. ICSIn tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08. 3. ICSI alkaa 11.8., punktio 7.9., siirto 9.9., josta plussa. Tyttö syntyi 30.5.10

tyhmäblondi73: 36/27, pas 13.10. (siirretty 2), testi 27.10. plussa

idaliina: 40/48, yritystä (tjot) yli 10 v, simpat huonolaatuista ja laiskaa, 1. ICSI josta plussa, kehitys pysähtyi ja kohtu tyhjennettiin kaavinalla rv 9. Pakkanen tyhjä. 2. ICSI lokakuussa, punktio 20.10., kahden alkion siirto 23.10., josta plussa. Poika syntyi 21.7.

Möhkö -72 37/32. Uusioperhe, Möhköllä lapsi ennestään. Yritystä 2006 lähtien, ongelma on siittiöissä. IVF / ICSI punktio 23.10, siirto 26.10., josta plussa (siirretty kaksi)

mileena 35/36, yritystä n. 2 v, pco-tyyppiset munasarjat, munasolun kypsymis- ja irtoamishäiriöitä, hoitona clomit 5 kiertoa, 1 IUI, toinen inssi peruuntui kystan takia -> leikkaus jossa poistettiin kystan lisäksi munajohdin ja -sarjat oikealta. 1.IVF tulossa. Yllätysplussa 11/09.

Wäinö: 35 v, yritystä takana reilu vuosi. Siittiöissä vähän vikaa. Luomuplussa inssiä odotellessa.

Mullu: 41/41, yritystä (tjot) alkuvuodesta 2000, tutkimuksiin 2005. Miehellä vähänlaisesti ja hitaasti liikkuvia siittiöitä, minulla epäillään oikean munatorven tukkoisuutta ja lievää PCO:ta. Yrityksessä ja hoidoissa välillä taukoa sairastelujen takia. 3xIUI 2006, kaikista negaa. 1. IVF/ICSI 1/2007 keskeytyi sairastumisen takia, uusi yritys 11/2007, negaa. 2. IVF/ICSI 2/2008 plussa, mutta km ja kaavinta 9+1. 3. ICSI 6/2009 negaa. PAS 8.9.09., josta nega. 2.PAS plussa (LA 21.10.2010)

meriharakka 36/37, yritystä n. 4v, syy selittämätön, 2xIUI negat, 1. IVF 12/09 nega, 2. IVF plussa

Villiheinä 3.ivf/icsi plussa. LA 20.11.2010

wellamo 38/41, yritystä 2 v, 3xIUI, 1.IVF tuoresiirto ja 1.PAS negat, 2.PAS nega, 3.pas plussa

karmilla 35/40, takana kolme clomikiertoa. 1.IVF 04/2010, josta plussa

PetKat 38/31, 1. IVF plussa

Liisa34 35/35, miehellä vähän normaaleja siittiöitä, 1.IUI nega, 1.ICSI 05/2010 tuoresiirto nega, 1.PAS 06/10 plussa. Siirretty yksi, ultrassa kuitenkin näkyi kaksi.

vilkas75 35, 1. IUI 06/10, josta plussa. Ultrassa näkyi tuplat.

wabisabi 41/40, takana 1 IUI, josta nega. 1. IVF 05/10, siirtoon ei päästy. 2. IVF 8/10, josta plussa.

Anja73 35, käyntiaika julkiselle 11/10, jonossa ivf:n. Odotellessa syksyllä yksityisellä 1-3 IUI:ta. 1.IUI elokuussa, josta plussa.

marinatar 36/36, takana 3 ivf tuoresiirtoa ja yksi pas, joista nega. 4. IVF lokakuussa 2010 josta plussa. ultrassa näkyi tuplat

ikäneito70 40, miehen siittiöissä häikkää. 1. IVF 06/10 nega. 1. IVF:n 1 PAS syyskuussa 2010 josta plussa


Salina 38/?, lasta yritetty reilu vuosi, Femaria kokeiltu. Lapsettomuuden syynä on ainakin ovuloimattomuus. puregon+pregnyl+luget auttoivat, plussa 11/2010

Kukka73 37/42 yritystä 2008, .5x IUI negaa, 1 IVF 7 hienoa munasolua, 0 hedelmöittyi. 1. ICSI josta plussa 11/2010

Sinivatukka 40/37v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega. 2. IVF vk.13, nega. 2 PAS 25.9.09 = nega pakkanen tyhjä ja ikää liikaa julkiselle. 3. IVF helmikuu 2010. Tuli ero miehestä, löytyi uusi mies ja sitten tuli luomuplussa.

Soulmama 37/40 yritystä -03 asti. 1 IVF. 1. miehen kanssa josta nega. Miehellä oli huonot simpat. Sitten luomuyritystä toisen miehen kanssa, ei tulosta. Tämän hetkisen miehen kanssa yritystä parisen vuotta. Tutkimuksissa löytyi adenomyoosi ja miehen simpoissa paljon epämuodostuneita. 2 iui tuloksettomana. Joulukuussa -10 sitten 2.IVF:stä plussa
 

Yhteistyössä