35v+ odottajat, vol 3

Zantra
Tyttö tuli!

Tulihan se nyytti sieltä viimein, tasan 41+0. Melkein kaksi päivää oli noita supistuksia, mutta eivät tosiaan olleet riittävän tujuja. Keskiviikkoiltana sitten alkoivat tuntumaan siltä miltä pitää ja oltiin sairaalassa vähän ennen puolta yötä. Tyttö syntyi torstaiaamuna 12.3. klo 4.06, 50 cm ja 4010 g. Ponnistusvaihe oli noin 6 minuuttia ja oma vointini on esikon jälkeiseen aikaan verrattuna loistava. Kotiuduttiin jo perjantaina iltapäivästä mutta eihän tämä netti ole ihan ensimmäisenä mielessä. Palstailen jatkossa sen verran kuin ehdin/jaksan, siis tilanteen mukaan.

Zantra ja tyttö 3 päivää
 
Sairaslomalla ollaan.Töistä kesken päivän lähdin.Päästä huimaa.
Lepoa paljon,mutta mitenkähän senkin järjestää tällä porukalla :whistle:
Olen innostunut peseen 56cm vaatteita.Mitä multa siis löytyy.Tarvinnee kartoittaa mitä tulevalle pitää ostella.
Pesänrakentamis vietti olis korkee,mutta ei ole vielä varmuutta päästäänkö omaan kotiin ennen tämän syntymää :/
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille =)

äiti-kengu ja pikku-kengu 23+4
 
Valitettavasti en ole ehtinut palstalla käymään, mutta tässä on minun viimeisimmät kuulumiset:
Poika syntyi 18.2 klo 18.28 imukupilla (kuten edellinen 15 vuotta sitten) viimeisellä ponnistuksella sillä meille oli jo varattu hätäsektioon leikkausporukka valmiiksi.Pojan strategiset mitat olivat paino 3795g, pituus 52,5cm ja pään ympärys 37,8cm siis varsin kookas poika =) Itse kärsin verenhukasta joten sain alhaisen hempan takia pari pussia verta.Nyt alkaa kunto olla jo kohdallaan.Päivät ovat hyvin kiireisiä joten en ole täällä ehtinyt käymään kuin vasta nyt.
Hyvää kevään jatkoa kaikille ja kivaa odotusta niin joilla se vielä jatkuu :wave:

Maami68 ja poika 3vko+5pvä
 
Onnea vauvautuneille!

Show on alkanut täälläkin
Täällä alkoi tapahtua viime yönä. Ekaksi lapsi möyri mahassa kuin mielipuoli (sattui sikana) 1,5 tuntia, sitten vähän ajan päästä alkoi tulla kivuliaita suppareita. Ei mitään tosi pahoja, mutta ei ne kivuttomiakaan enää ole ;) Laulan aaaaaaa aina niiden tullen, vie ajatukset muualle ja helpottaa oloa.

Postista kilahti tilaamani Unen aika -tuutulaululevy ja sen soidessa fiilistelen täällä kotona.

No, soitin varmuuden vuoksi Kättärin Haikaranpesään aamulla ja kuten olin arvellutkin, nyt vaan seuraillaan tilannetta ja nukutaan päiväunia.

Kivuliaita suppareita on nyt päivällä tullut aina välillä, aika harvakseltaan ja lähinnä, kun nousen sohvalta tai käännyn pedissä. Tätähän voi jatkua useita päiviä tai sitten ei... Jännää.

Olo on ihanan seesteinen ja rauhallinen toistaiseksi, mitäs tässä hötkyilemään ;)
 
Tsemppiä Kiiltis=), kohta pääset Zantran seuraksi Maaliskuun listalle.

Päivänkakkarasta ja Jepuliisasta ei ole kuulunut kuukausiin mitään, ovat tainneet lopettaa palstailun :(

Meillä ei mitään ihmeempiä kuulu, Saralla ensi viikolla lääkärineuvola ja 8 kk ikää täynnä.

anjamarita ja Sara 7kk3vk
 
Zantra
Maami68, onnittelut potrasta pojasta!

Kiiltikselle tsemppiä, jospa vaikka piankin pääset sinne Haikaranpesään!

Enempää ei tässä ehdikään kirjoittaa, neiti tuolla kiljahtelee vähän siihen malliin, että pitää mennä.

Zantra
 
Kiitos kannustuksesta! Luulen, että tässä menee vielä jonkin aikaa. Suppareita tulee harvakseltaan, mutta kivaa, että ollaan taas uudessa vaiheessa.

Kroppa kummasti tietää ne vaiheet aina. Mä olin eilen aamulla vähän huolissani, että miksi vauva on niin hiljainen, ei potki paljon jne. Jotenkin tuntui, että jotakin alkaa tapahtua. Ja illalla tulikin sitten sitä tulitusta kybällä ja ekat supparit.

Ajattelin juuri keittää parit tutit ;) Ja miehelle viestittelin töihin, että ostaa kreikkalaista fetaa jääkaappiin - pitäähän sillä sitten päästä kotiin tullessa herkuttelemaan...
 
Jaahas, on varmaan Kiiltiksellä jo vauveli kainalossa. =)

Miten Zantra sinulla ja vauvalla on sujunut ensimmäinen viikko? Oletko saanut nukuttua?

Itselläni ei mitään uutta, ehkä lievää ahdistusta ensi viikon ultra/veriseulaa odottaessa. Kävin lueskelemassa tuota seulonnoista kiinni jääneiden pinoa ja olihan siellä kaikenlaista tarinaa. Keskellä yötä sitä sitten miettii asioita monelta kantilta. Pitäisi nyt vaan osata ottaa rauhallisesti eikä hermoilla etukäteen, mutta minkäs sitä itselleen voi.

Mutta onneksi kevätaurinko paistaa ihanasti, täytyy ottaa siitä ilo irti.
Hyviä vointeja kaikille!
Meriaani 10+5
 
Sununtaita kaikille =)
Aurinko paistelee ihanasti ulkona.
Eilen tuli piristettyä itteään kampaajalla.Olotila on kohtalaisen hyvä.Liikkeet tuntuu tosi hyvin,vaikka onkin etuistukka.

Meriaani:koita olla murehtimati.Minkä takia menet veriseulaan,jos saa udella?

Kiiltis on varmaankin saanut jo vauveli.

äiti-kengu ja pikku-kengu 24+3
 
Zantra
Tervehdys täältä vauvantuoksuisesta arjesta (hetkittäin se vauva tuoksuu ihan hyvältäkin mutta vallitseva tuoksu on kyllä tuo hapan maito). Torstaina kävi terveydenhoitaja kotikäynnillä ja syntymäpaino oli saavutettu. Tyttö on tietenkin oikein suloinen ja ihana ja on nukkunut öisin yleensä ainakin yhden noin neljän tunnin jakson eikä muutenkaan ole kauheasti öitä valvottanut, joten ei voi valittaa. Paremmin tuntuu nukkuvan jos annan olla vieressä enkä nosta omaan sänkyyn. Imetyskin tuntuu onnistuvan ihan ok, vaikka se on sellainen asia josta itse onnistun ottamaan ihan turhaa stressiä.

Hyviä vointeja kaikille, nyt pitää taas mennä.
Zantra ja pikkuneiti 10 vrk
 
Äiti-kengu, kyllä mä ajattelin että saavat ottaa samalla tuon veriseulan, niinkuin multa kolme vuotta sittenkin otettiin, vaikka silloin siitä ei etukäteen mitään edes kerrottu, ultraava lääkäri vain antoi samantien lähetteen. No silloin ei ollut mitään hälyttävää vaikka ikää oli 38. Nyt mä tiedän että tämä ikä todennäköisesti pelkästään hälyttää, mutta mä haluan kuitenkin tietää nuo veriseulan arvot.
Missä seuloissa olette itse käyneet ja minkälaisia kokemuksia, jos saan kysyä?

Olkaapa muuten varovaisia ulkona, on kyllä paikoin niin petollista jäätä, kun öisin pakkasta. Onnistuin äsken tekemään lähes puhtaan spagaatin tuolla ja tää kroppa ei kuulkaa siihen ihan helposti taivu. :D
Mut nyt menoks taas,
Meriaani 10+6
 
Jaahas täällä taas. Meillä meni viime viikko siihen että odottelin noita parvorokko vasta-aineen tuloksia ja vaikka siinä piti mennä vaan se 2 pv vierähti jo viikko.
Viikoloppuna näin jo kamalia kauhukuvia siitä että kaikki ei ole vaavilla kunossa :|
Mutta onneksi eilen oma terkka saapui lomaltaan ja alkoi ottaa selvää missä mun tulokset viipyy.
Olen parvon olen sairastannut siispä vaavilla ei ole hätää. Jotenkin pysäyttää aina tälläiset taudit joihin ei voi itse vaikuttaa kun meilläkin näitä lapsia on muutama ja ton rokon voi saada mistä vaan ja voi olla jopa oireeton.

Ensi viikon maanantaina olis toka ultra ja jännittää niin ollaan meinaan miehen kanssa ensimmäistä kertaa eri mieltä siitä kumpi tulee mies että poika ja mä että tyttö.
No jospa se paljastuis sitten siellä.

spooky ja aino 19 tasan
 
Hienoa Zantra,että teillä sujuu hyvin =)

SpookyMama kiva että olet jo sairastanut kyseisen rokon.No toivottavasti teille selviää sukupuoli.

Tästä pika puoliin tarvis lähtee lekuriin.Olotila ei ole hyvä :( Kävellen tarvinnee mennä,kun autokin sit hajos taas.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille =)

äiti-kengu ja pikku kengu 24+6
 
Saran neuvola terveisiä:



Ikä: 8kk
Pituus: 69cm (6kk,65.2cm; 4kk,62.2cm; 2kk,55.2cm; synt 50cm)
Paino: 8300g (6kk,7440g; 4kk,6390g; 2kk,5255g; synt 4275g)
Pää: 45.2cm (6kk,44.1cm; 4kk,42.7cm; 2kk,40.7cm; synt 36cm)

Suloinen tyttö! Sydän, keuhkot, korvat kunnossa. Ei vielä istu tai konttaa, pyörii selältä mahalleen jne. Syö ja nukkuu hyvin. Seuraavan kerran neuvolaan 10 kk iässä.

Me olemme menossa Turkkiin anoppilaan kesäkuun alussa kun sara on vähän yli 10 kk. Olen miettinyt mitä ottaisi mukaan??? Onko muilla ideoita tarpeellisista asioista/ tavaroista???

anjamarita ja Sara 8kk
 
Zantra
Meriaani, kyselit seulonnoista ja kokemuksista. Kolme vuotta sitten esikoista odottaessa täällä ei tarjottu sellaista, mutta nyt syksyllä kävin siinä. Olin testattaessa 36-vuotias ja lopullinen riskiluku jäi pienemmäksi kuin iän perusteella arvioitu riski (ja alle sen rajan mistä ohjataan jatkotutkimuksiin), joten siinä ei ollut aihetta erityiseen huoleen. Kyllä se seulonta etukäteen mietitytti ja lueskelin myös seulassa kiinni jääneiden pinoa. Siellä oli tietenkin monenlaisia kohtaloita, mutta kuitenkin aika monella todettiin normaalit kromosomit tarkemmissa tutkimuksissa.

SpookyMama, hienoa että parvo ei aiheuta enempää huolta. Muistan itse millaista oli odottaa vasta-ainetestin tuloksia, jotka onneksi sain parissa päivässä. Olin silloin raskauden viimeisellä kolmanneksella, joten riskitkin olisivat kai olleet pienemmät.

Äiti-Kengulle jaksamista oloosi. Toivottavasti lääkärikäynnistä oli apua.

anjamarita, voi miten hienosti Sara kasvaa! Ja taas pakko sanoa: aika rientää!
Matkalla tarpeellisia tavaroita en osaa kauheasti neuvoa, mutta ruokapuolen saatavuus, maitotuotteiden sopivuus ym kannattaa tietenkin selvittää etukäteen.

Meillä huomenna kaksiviikkoisen painokontrolli. Tulee ihan hölmö tunne kun ajattelee että synnytyksestä on jo/vasta niin kauan/vähän aikaa!
Zantra & neiti 13 vrk
 
Moikka!
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin. :) Helpotti jonkun verran, kun näki miten touhukas toukka siellä oli ja aika tarkkaan lääkäri kyllä tutki ja mittaili.

Anjamaritalle en minäkään oikein mitään neuvoja osaa antaa, sen verran vähän tullut lasten kanssa reissattua. Muistan kun velipoika oli lastensa kanssa Turkissa, niin oli ihan ihmeissään siitä ihanasta vastaanotosta mitä lapset siellä saivat. Kuulemma voi ravintolassakin joku tarjoilija temmata lapsen syliin ja kiikuttaa keittiöön ihasteltavaksi. =)
Olen monasti miettinyt mikä kulttuurishokki on etelä euroopan suunnalta tulla tänne ja huomata että lapsia ei oikein noteerata ollenkaan. Melkein tuntuu että lasten kanssa kun liikkuu, niin on häiriöksi ja tien tukkeena joka paikassa. :(

Äiti-kengulle paranemista roppakaupalla ja muillekin jaksamista.
meriaani 11+1
 
Josko tännekin pinoon uskaltautusin... eli edellinen keskenmeno taustalla vielä mielessä, 4 kk sitten, ja nyt vasta toissapäivänä sain tietää uudesta raskaudesta... ikää 35v, lapsen syntyessä sitten 36v, jos masukki saa pysyä matkassa sinne marraskuun lopulle asti, eli laskettu aika olisi 21.11.09, ja synnärinä TAYS. Neljäs lapsi tulossa.

Kuiskaten 5+4
 

Yhteistyössä