35v+ odottajat, vol 3

SpookyMama :no onpas kallista touhua,mutta onnittelut etukäteen kortin saannistaToi on varmasti tosi kurjaa,jos suku ei osaa olla ihmisiks.Pystytkö vielä peitteleen vaatteilla,jos menette häihin?

Nyt katsoon löytyykö pullataikinaan kaikki aineet,jos laittaisin pienemmät miehen avustuksella leipoon laskiaspullia.Oma räkätauti senkuin jatkuu ja olotila on kaamee.

 
Juu kyllä mä pystyn peittää sillä niin monta raskautta takana että tota löysää kyllä löytyy :LOL: Mä vaan odotan niitä häitä malttamattomana ihan toisesta syystä. Uskallan täällä näille lapsille paljastaa että vaavi syntyy elokuussa. Kun he jo niin malttamattomina sitä uutta vauvaa kyselevät ja naama pokkana pitää vielä olla.

Meillä syötiin jo pullat hyvällä innolla onneksi kaapista löyty aineet kun olin ihan koko laskiaisen unhotannut :ashamed:
 
Neuvolaläkäri käynti takana.Lääkäri oli iloinen jälleen nähdessään minut :D
Painoo tullut n.600g/viikko,verenpaineet hieman heittelee.Juoda pitäis enemmän.Lekuri lupas tsempata mua sekä pitää kasassa :D Synnytystä varten,nyt jo tiedän paniikki iskee mitä pitemmälle raskaus etenee.
La on 9.7 ei muutettu kun jäi päivästä vajaaks :/
Omanapinen äiti-kengu poistuu koneelta :wave:
 
Zantra
Huhuu, täällä onkin käynyt kirjoittajakato sen jälkeen kun tuo "äidit" -palsta perustettiin. No, ei voi mitään, vaikka musta se olikin mukava rikkaus kun palstailijoissa oli sekä odottajia että mammautuneita. Onneksi Äiti-Kengu ja SpookyMama olette olleet ahkeria. Mä en tahdo saada aikaiseksi kuin korkeintaan pari viestiä viikossa.

Omaa napaa sen verran, että taas oli neuvolapäivä. Kaikki arvot olivat ok, nyt painokin oli noussut vain parisataa grammaa kun edellisellä kerralla viikossa oli tullut 1,8 kg. Nyt vaan odotellaan tuleeko se lähtö ennemmin vai myöhemmin. Mitään isompia supistuksia ei ole ollut, saa nähdä miten tämän kanssa käy. (Siis kun ensimmäisellä kunnon supistukset alkoi vasta vesien menon jälkeen.)

Zantra 38+4
 
Saran neuvola terveiset =) =)

Ikä: huomenna 7 kk
Paino: 7900 g
Pituus 67,5 cm
Pää: 44,9 cm

Hyväntuulinen tyttö, kasvu sopusuhtainen ja paino sopiva. Suositellaan paljon lattialla oloa jotta voi harjoittaa itsenäistä liikkumistaan.

Ensimmäinen hammas puhkesi viikko sitten.
 
Anjamarita voi eka hammas =) Hienosti teillä kasvetaan.

Nuorimmaiseen noussut päivän aikana korkee kuume :/ Itellä töissä meinas taas pyöyrryttää,mutta meni onneksi ohi.
Liikkeet tuntuu nykyisin tosi hyvin istukasta huolimati.

Zantralla ei paljoo enää jäljellä ole =) Onko kaikki jo valmiina?

Nyt ruokapöydän kattaukseen :wave:
 
Siiri S, olen tosi pahoillani puolestasi. :hug:
Just kun noin pitkälle pääsee. Itselläni aikoinaan oli aivan sama juttu, juuri kun ajatteli että pahin keskenmenonriski on ohi, niin todettiinkin tuulimuna.
Päätin nyt miehen kanssa että tilaanpa huomenna ajan varhaisultraan!
Meriaani 7+0
 
SiiriS :hug:

Tänään olis täällä eka neuvola lääkäri ja ihanaa pääsen ekaa kertaan kuunetelmaan pikkuisen ääniä. Kauhituttaa ihan ton painon suhteen saas nähä kuinka akan käy. 2 kk:n en ole salilla käynnyt enkä pahemmin liikunnutkaan kun me ollaan oltu melkeen kokoajan kipeina täällä.
Mutta ensi viikolla alkaa taas uusi elämä ja mamma ahkeraan salilla onneksi meillä on siellä toi lasten maailma niin pääsen sinne päivällä pikkuiset mukanani tietty jos siellä on tilaa.

Eilen kävin ostaa meille emmaljungan twin city cross rattaat ja maksoin niistä vain alle 250 ? tai no oli mulla sinne 300 ? lahjakortti mutta mielestäni silti todella hyvät kaupat tein. Nyt pääsee pitemmällekkin noiden pikkuisten kanssa ja on vauvalle valmiiksi kunnon kulkupeli.

Spookymama & Aino 15+1
 
Zantra
Voi pahoitteluni Siiri S :hug:

Anjamaritan Sara on jo noin iso tyttö, kyllä se vauva-aika vaan menee vauhdilla!

Toivottavasti Äiti-Kengun nuorimmaisen kuume meni nopsaan ohi?

Miten Meriaanilla, onko ollut pahoinvointia vai oletko selvinnyt vähillä oireilla?

SpookyMama, ostin kanssa viime viikolla Emmaljungan yhdistelmät (City Cerox 360). Oli viime vuoden värejä ja liikkeeseen menin mielellä "ei ainakaan Emmaljungaa kun ne on niin hirveän hintaisia". Sit kun siellä pyörittelin eri merkkivaihtoehtoja niin ne kuitenkin tarttu mukaan. Esikoisella oli käytössä yli kymmenen vuotta vanhat vaunut (ora?) joiden toiminnallisuus oli myös kymmenen vuoden takaa ja lisäksi ne painoi aivan kauheasti.

Eilen tuli tehtyä viimeiset sellaiset pikkuhankinnat että ei tarvitse synnäriltä palata kaupan kautta kotiin. Jotenkin en osaa mitään kassia pakata etukäteen, mutta mulla on mielessä selvä lista mitä otan mukaan. Mä oon siis niin valmis... :D

Aurinkoista päivää kaikille!
Zantra
 
Ja aurinkohan se täällä paistaa, ihan keväisen oloista.
Aamulla varasin itselleni ultran huomiseksi. En millään jaksa tätä epävarmuutta. Siirin uutinen taisi vähän vaikuttaa päätökseeni.
Zantra,
Mulla ei ole hirveästi oireita ollut, ihan lieviä vain kuten muistakin raskauksista.
Ja noinhan se menee, että alkuun odottaa että saisi nyt kaikki laittaa valmiiksi, mutta loppua kohti sitä ikäänkuin hidastuu.

Jaahas, olisiko meilläkin asiaa vaunukauppaan vai vieläkö nuo vanhat emmaljungat pelittäisi yhden kerran. Niistä on kyllä jarrukin toiselta puolen rikki. En millään raaskisi ainakaan uusia ostaa, ehkä jotkut hyväkuntoiset käytetyt. Mut katsotaan nyt se huominen ensin ennen vaunukauppaan menoa. =)
Meriaani 7+1
 
Auringoista keskiviikkoa =)
Nuorimmaisen kuume heti aamusta korkea.Huomenna päivystykseen kyllä soitan.
Nenästä alkoi tänään tulla yht´äkkiä verta.Eipä multa ole kyllä muistaakseni aiemmin tullut.
Oma räkätauti alkaa jo hellittää hieman.Melkein terve :D
Nyt ruuan valmistukseen :wave:
 
Neuvolassa käyty. Oli paino tippunnut kilon =) Hyvä niin sillä mä en ole liikkunnut yhtään 2 kk ensi viikolla sitten alkaakin lenkkeily ja sallilla käynti.
Sydän ääniä ei saatu paikallitettua kerran kuului nopeaa mutta hävis samantein. No seuraavalla kerralla sitten.
Nyt toi 2 v ripuloinnut koko päivän mä todellakin toivon että on vaan jälkitautia viime viikosta kun ei ole viikkoon syönyt ja nyt kumminkin syö niin oliskohan se niin että vatsa ei oikein kestä. Pojalla ei ole mitään muuta vaivaa. Mutta nyt iltapalalle poikien kanssa ja sitten ne meneekin jo nukkumaan.
Onneksi sillä tänään on ollut taas päivä " ei uskota äitiä ollenkaan tehdään kaikki aivan toisin miten pitäisi" |O
 
Spookymama toivottavasti on vaan jälkitautia.
Älä huoli mää en ole pahemmin likkunut vielä.Ite jos olis kunnossa,niin joku lapsista on kipeenä ollut.Tänään olin ajatellut mennä käveleen,niin eikös mies pistä viestiä,et menee myöhään.
Kotityöt kutsuu :wave:
Masukuva puolessa väliä odotusta löytynee profiilista
 
Äiti-kengu, miten nuorimmaisesi kuume? Onko vielä korkealla? Siis oliko niin että oli kuume jo välillä pois? No paranemista joka tapauksessa, nyt tuntuu olevan liikkeellä taas jos jonkinmoista pöpöä. Meidän eskarilainenkin on kolme päivää ollut kotona, kun myös kuume äkkiä nousi tiistaina ja kerran oksensi, mutta nyt alkaa näyttää normaalilta.

Ja spookymama, tuon ikäisten vatsat tuntuvat olevan kyllä tosi herkkiä kaikelle. Meidän kaksivuotiaalla on aika usein vatsa löysällä. Välillä ihan mietin onko normaalia, mutta kun ihan hyvin on kasvanut ja tuo on aina ohimenevää, niin en ole hirveän huolissani.

Sitten omaanapaa, eli ultrauutisia. Juuri iltapäivällä kävin ja kyllä siellä joku köllötteli ja sydän sykki. Oli oikein helpottava uutinen. Koko vastasi viikkoja suurin piirtein, tarkentuu sitten siellä seuraavassa ultrassa.
Mukavaa iltaa kaikille
meriaani 7+2
 
Zantra
Hienoa että meriaanin varhaisultrassa näkyi mitä pitikin! On se ensimmäinen varmistus sydämen sykkeestä aina jotenkin helpottava vaikka ei olisi mitään syytä epäillä mitään. Jostain syystä -ainakin itsellä- odottavan mieli on vielä sellainen, että helposti alkaa epävarmuus jäytää.

Toivottavasti Äiti-Kengun jälkikasvun kuume olisi jo tasoittunut.

Täällä ei mitään uutta. Tulee laiskoteltua... eh eikun siis kerättyä voimia tulevaan ;) Mitään isompia kotitöitä ei huvita aloitella, pelkästään normaali huushollin pyöritys.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Zantra 39+1
 
Jaahs taas tällä vaikka pitäis olla leipomassa ja siivoomassa. Huomenna typyllä synttäri juhlat mutta ei vaan huvita niin ei.

Käytiin uusilla rattailla kaupassa ja olipas mukava reissu kun ei tarvinnut hikipäässä lykkiä rattaita ja pikku poju 2 v halus istua vaan kyydissä vaikka yleensä haluaa kävellä kaupalle =)
Itellä alkaa näköjään flusnssa tekee tuloaan nenävuotaa ja aivastuttaa mutta onneksi lapset on terveinä.
Nyt mä lähen siivoomaan ainakin keittiön.
 
Nurimmaiselle 2v taas aamulla korkeella kuume.Eilen siis käytetty lekurissa.Tällä hetkellä ei ole,mutta ei tuo kunnossa ole.Oli siinä viikko väli,kunnes taas nousi korkeelle.

Spokymama syntymäpäivä onnittelut huomisen sankarille :flower: Toivottavasti ei paha flunssa sinuun iske.

Zantra nauti nyt loppu ajasta ottamalla rennosti :D

meriaani:hienoa,että ultrassa oli kaikki ok =)

Kotityöt kutsuu,vaikka töitten jälkeen on väsy.Mulla on kaksi päivää ollut jatkuva väsymys päällä :/

Viikonloppuja kaikille =)

äiti-kengu ja pikku-kengu 21+1 :heart:
 
Meillä oli eilen miehen kanssa 5 v hääpäivä ja mä olin unohtannut sen :ashamed: Näköjään naiset voi kanssa unohtaa tärkeitä päiviä.
Eilinen meni lasten kutsuissa ja sitten illalla oli äidin omia rakkaita ystäviä kylässä syötiin meinaan niin hyvin että olo oli aivan :x
No tänään jatketaan vielä kemuilua kukun tulee vieraita lisää onneksi on mielekkäitä vieraita niin jaksaa vielä tämän päivän.

No tässä juhliessa on tämä vkl mennyt onneksi huomenna on arki ja silleen :)

Nyt pihalle pikkuisten ja vähän isonpien kanssa.
 
Zantra
Taas alkoi uusi viikko. Tämän viikon neuvolakäynti takana, ei mitään hälyttävää. Paino oli taas pompsahtanut viikossa kilon ja nyt oon kerännyt yhteensä sen 10 kg :p
Mun ajatukset tahtoo pyöriä yhden ainoan aiheen ympärillä, joten en edes yritä kirjoittaa mitään muuta tällä kertaa...

Zantra 39+4
 
Zantra:toivottavasti pääset pian tosi toimiin :hug:

Sppokymama:Toivottavasti juhlat sujuivat hyvin.No parempi myöhään kuin ei milloinkaan,kun muistaa hääpäivä.Myöhästyneet onnittelut :flower:

Omassa olossa väsymystä.Huomenna pitkä työpäivä 10,5h tarvis jaksaa :/
Voi olla aikasta poikki huomenna sekä ylihuomenna.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille =)
 
Moi!

Olen kirjoitellut tänne satunnaisesti ja käynyt lukemassa muiden kuulumisia.
Meillekin sitten vihdoin koitti synnytyksen aika. Poika (3325 g/52 cm) syntyi 19.2.09, 1 h 40 minuuttia lasketun päivän jälkeen eli keskellä yötä. Kaiken kaikkiaan tunnen, että synnytykseen meni lähes kolme vuorokautta, jos lasken mukaan kaksi yötä, jolloin supistelin ja unet jäi lähes nollille. Kolmantena iltana (18.2) supparit alkoi klo 21.00 säännöllisesti, sairaalaan mentiin vasta klo 23.10 ja poika oli jo maailmassa klo 01.40. Synnytys eteni nopeasti ja oli kivulias, mutta palkintokin oli mahtava. Vauvan pää oli pikku hetken jumissa ja sydänäänet laski, joten piti ponnistaa vielä kovemmin, ponnistusvaihe kesti kuitenkin vain noin 12 min. Siitä seurauksena "hieno" II asteen repeämä ja parikymmentä tikkiä, mutta mitäpä tuosta !
Kaikki on rintojen "pakkautumista" lukuun ottamatta mennyt hienosti, poika nukkuu hyvin ja syö kuin pieni porsas. Taidan jättää nyt hyvästit tälle palstalle. En nimittäin usko, että aikaa enää liikenee kahden pienen lapsen hoidolta. Kaikille hyvää odotusaikaa tai tsemppiä pienokaisen kanssa, jos olette jo tulleet käärön kanssa kotia!!
 

Yhteistyössä