35v+ odottajat, vol 3

Tervetuloa Kuiskaten jarrusukkia roppakaupalla mukaan.

Anjamaritan tyttö on tosi suloinen =) enpä osaa auttaa sua kyllä mitä matkalle mukaan.Ehkäpä tuota maito ja ruokapuolta tarvii lähinnä miettiä.

Meriaani kiva,että ultrassa oli kaikki hyvin!

Nyt kysymystä teille:eli onko teillä raskauksissa eroja,kun odotuksia on monta takana?

Syitä mun huonoon oloon,päänsärkyyn,huimaukseen,tuskahikeen ja sydämen tykytykseen ei löydy.
Tässä raskaudessa verenpaineet heittelee sallituissa rajoissa.
Nyt olen 5 päivää saikulla ja yritän saada kroppaani kestämään tämän raskauden.Työsopparia olis vielä huhtikuu kerran.

Mukavaa torstaita kaikille.

Äiti-kengu ja pikku-kengu 25+0
 
Kuiskaten, sinulle paljon onnea odotukseen.

Äiti-kengu, kyllä mulla jonkin verran eroja on raskauksissa ollut, mutta ei kovin paljoa. Eka oli joiltakin osin hankalin, kun pyörtyilin herkästi ja liitoskipuja oli paljon, mutta tässä nykyisessä raskaudessa olen kyllä ollut tosi väsynyt, hemoglobiini laski heti alas ja kaikinpuolin olo ollut hankala.
Tehtiinkö sulle nyt minkäverran kokeita ja onko alusta asti ollut tuota noin huonoa oloa?
Onneksi ei ole pitkä aika tuohon huhtikuun loppuun, niin saat levätä.

Nyt mun on pakko tarttua imuriin, täällä on hirveä sotku, kun ei ole jaksanut mitään tehdä ja kevätaurinko paljastaa kaiken. Tosin tuntuu hiukan flunssan oireita, että sekin saattaa vielä iskeä. :(

Joka tapauksessa niitä lämpöisiä kevätpäiviä odotellen,
Meriaani 11+2
 
Äiti-Kengu, kyselit eroista eri raskauksien aikana. Mulla on nyt meneillään neljäs raskaus, ja tää on ollut ylivoimaisesti mukavin ja parhaiten mennyt, vaikka ikääkin on jo 40 v. Alussa tosin oli hyvin pitkään pahoinvointia aamusta iltaan, mutta kun se loppui, olo on ollut - ihan normaali koko ajan.

Ainoa selittävä tekijä on mielestäni se, että olen nyt liikkunut erittäin aktiivisesti koko raskauden ajan ja lisäpainoa on tullut ainoastaan (siis minulle kohtuulliset) 10,5 kg. Aiemmin en ole liikkunut näin paljoa ja painoa on tullut enemmän. Myös muut lapset olivat tuolloin nuorempia ja vaativat paljon aikaa ja huomiota minulta. Toinen odotus oli kaikkein rankin, taloa rakennettiin, kävin töissä 5 pv/vk ja esikoinen oli parivuotias. Painoa tulikin sitten 25 kg ja olo oli ihan naatti ja olemus turvonnut. Verenpaine oli kohollaan ja raskausmyrkytyksen oireitakin oli.

Olethan saanut levättyä riittävästi?

Ninu & masukki rv. 38 +1
 
Kiitokset vastauksista.
ehkäpä tuo,etten ole töitten jälkeen kyennyt liikkumaan vaikuttaa yleiskuntooni :/
Tänään jo tuo kävely sujui hyvin tukivyötä käyttäen.Toivottavasti ei ole liian myöhäistä aloittaa ns kuntokuuria.
tänään oli leipomispäivä.Ulkona sataa sankasti lunta,joten leivoin leipää ja ym suolaista.
Supistelut on nyt tullut kuvioihin mukaan,mutta ovat ainakin vielä niitä harmiitomia.
Niin tuosta lepäämisestä sitä ei aina pysty ilmeisesti tarpeeksi tekemään.
Sulla ei olekkaan Ninu enää paljoa jäljellä.Toivottavasti pääset pian tositoimiin =)

Nyt taidan oikaista sohvalle.Mies ja nuorimmaiset menivät tuonne lumisateeseen.Mulla masu täynnä pitsapatonkia ja kestopinkeys päällä.

äiti-kengu ja pikku-kengu 25+2
 
Hei kaikki! Uskaltaudunpa minäkin nyt mukaan, vaikka raskaus on vasta ihan alkutekijöissään (laskelmien mukaan tänään 4+6). Olen pian 36 vuotias ja ensimmäistä kertaa raskaana =)
Netistä löytämäni laskurin mukaan la olisi 30.11. Kaikki on kovin uutta ja jännittävää. Pelottaakin aika paljon, sillä keskenmenon riskihän on vielä suuri. Rinnat ovat arat ja välillä tulee lieviä kuvotuksen aaltoja, mutta muita kummempia oireita ei vielä ole.
 
Pajunen ja Kuiskaten tervetuloa joukkoon ja onnea odotukseen.

Meillä on ollut vavojen täyteläinen vkl pikkusiskoni poika sai nimen lauantaina ja kummityttömme kastettiin myös lauantaina. Ystäväni sitten tänään synnytti pojan :heart: Niin malttamattomana odottelen elokuuta vielä niin pitkä on matka sinne.

Huomenna ultraan josko ne vaikka siellä näkis kumpi meille on tulossa toisaalta aivan sama kunhan kaikki menis vaan hyvin. Mutta kun mies sitä mieltä että poika ja mä sitä mieltä että tyttö :)

Spooky ja aino 19+5
 
Tervetuloa Pajunen jarrusukkia ja onnea odotukseen.

Spookymama olipas vauva täyteinen viikonloppu toisaan.Toivottavasti ultrassa selvinnee sukupuoli.

Mulla on uudestaan alkanut väsymys uni olis tänäänkin maittanut.Esikon herätykseen sit heräsin.Ummetusta tullut.Niin ja päivittäiset kestopinkeydet kuvioissa.
Mieliala on onneksi kohtuu hyvä sekä liikkeet tuntuu hyvin.Kävelykin tässä sairasloman aikana on alkanut sujumaan eritavalla.Eli kunnostani on pystyttävä pitään huolta.

Ninulle jaksuja piinaaviin loppupäiviin.Vai oletko jo tosi toimiin päässyt?

mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

äiti-kengu ja pikku-kengu 25+4
 
Heippa!

Milläs tuota listaa pääsee muuttamaan, kun kohdalleni on tainnut kopioitua edelliseltä riviltä tuo TAYS. Mulla tulee synnytyssairaalaana olemaan joko Kättäri, NKL tai Jorvi (synnytyssairaala selviää varmaankin sitten ekan neuvolakäynnin yhteydessä?).

Tänään on tuntunut kummallisia nopeita viiltoja alavatsalla, ehkä enemmän oikealla puolella. Pelottaa hurjasti, ja mielessä pyörivät kaikki kohdunulkoiset raskaudet ja muut. Viikko sitten, kun plussan testasin, minulla oli melko voimakkaita kipuja, jotka muistuttivat menkkakipuja. Ne ovat kuitenkin loppuneet. Nämä tämän päiväiset tuntemukset ovat erilaisia, tosiaan sellaisia nopeita vihlaisuja, ei "kouristuksia", kuten kuukautisten aikana. Pelottavaa....
 
Kyllä olotila on ekan työpäivän jälkeen kaamee :( Kestopinkee maha ollut pitemmän aikaa.Töissä loppuvaiheessa alkoi ja kotonakin jatkui,vaikka makoilin.Kurjaa,kun työt vie ihmisestä kaikki mehut :/
Mieltä piristää se ,että alustava muutopäivä omaan on tiedossa :D Vaikkakin mies joutunee koville,että saadaan siks osittain asuttavaks :/

Pajunen toivottavasti olotilas on parempi :hug:

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille =)

äiti-kengu ja pikku-kengu 25+5
 
Moi!
Missäs kaikki on?
Spookymama miten ultra sujui?

Pajunen, kaikenlaiset vihlaisut ja nippailut ovat yleensä ihan normaaleja, ainakin itselläni niitä on ollut, johtunee kohdun kasvusta ja kaikesta mitä tuolla alapäässä sitten tapahtuu.
Mikä on vointisi nyt?

Itse kävin tänään istukkanäytteen antamassa, kun riskiluku oli 1/210. Ei siis kovin paha tilanne, mutta kun sen nyt sai samantien otattaa, niin oman nielenrauhan vuoksi se otettiin. Viikko pitää odottaa tuloksia, joten ensi viikolla täällä on todennäköisesti keskimääräistä hermostuneempi äiti. :|
Nyt täytynee mennä etsimään kaapista jotain syötävää, ruoka ei hirveästi tuon näytteen oton jälkeen maistunut.
Kertokaahan kuulumisianne,
Meriaani 12+2
 
Meriaani toivottavasti tulokset ovat hyvät.Varmasti on pitkä viikko edessä.

Mulla on taas vaihteeks ongelmia nukkumisen kanssa :( Tänään olin töissä silmät ristissä.
No onneksi on viikonloppu ja saa nukkua.
Muutoin kaikki on kohtuu hyvin.Ens viikon neuvolaa odotellessa.

Mukavaa viikonloppua kaikille =)

äiti-kengu ja pikku-kengu 26+1
 
Kiiltiksestäkin olisi kiva kuulla, miten ja milloin pojan haku onnistui =)

Siirsin Päivänkakkaran kadonneisiin lampaisiin, Jepuliisalla on varmaan just tosi toimet ja mimulilla ja Ninulla lähellä!!!! Tsemppiä ja antakaahan kuulua itsestänne.

Löysinkin tuolta huhtikuisten pinosta tiedon että Lis69 on saanut pojan 19.3.09. :flower: Onnea :flower:

Keskustelu on vähän laiskanpuoleista niin täällä odottajissa kuin tuolla äitienpuolellakin :(

Aurinkoisia päiviä ja iloista mieltä kaikille!!!! :flower: :flower:


-anja-
 
Täällä ollaan paleltu parina viimeisenä iltana, ja aamulla huippasi, kun tulin aamulenkiltä koiran kanssa... ruokahalut on kadonneet ja kilojakin tippunut sen myötä... päivä kerrallaan menty eteenpäin, ja ensviikolla varailen aikaa neuvolaan. Tuntuu vielä aika kaukaiselta ajatella, että vauva syntyisi loppuvuodesta...

Kuiskaten 6+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimuli:
hei,
tulenpa tännekin nyt kertomaan, että Taimi on nyt sitten syntynyt, viime tiistai aamuna ja Taimi on siis aivan ihanan täydellinen ja suloinen poika. Synnytys oli nopea ja helppo ja ne keskenmenot ja epävarmuus saivat lopulta aivan ihanan päätöksen. Tällä palstalla oli mukava kuumeilla ja teille kaikille toivon oikein paljon plussia. Ties vaikka joskus vielä päädyn tänne kuumeilemaan jälleen...
terveisin mimuli ja taimi-poika 3vrk
40+ kuumeilijoiden sivuille tuli just tällainen ilmoitus =) =) :flower: :flower:
 
Onnittelut molemmilla pojan saanneille :flower:

Mun on alkanut tehä mieli hommata imetystyynyä.Onko teillä kokemusta sellaisesta ja mikä on hyvä?
toinen asia mitä en aikaisemmin ole ollut mielestäni tarpeellinen on imetyspaitoja.Niitäkin ajattelin muutaman hankkia.
Tekeekö se tää ikä vai mikä,kun alkaa olla mukavuuden haluinen?! ;)
Selkeesti kyllä ittestäni huomaan eron miten ajattelee asioita eri vinkkelistä,kuin ennen.
Nyt kun selkeesti ei ole tämä se viimeinen vauva välttämäti :whistle:
No kunhan nyt tästäkin selvittäis.Alkaa tuo synnytyspelko olla aika karmivaa :(

Mukavaa lauantaita kaikille!

äiti-kengu ja pikku-kengu 26+2
 
Hauska kuulla, että Mimulilla on jo vaavi kainalossa :) Onnea!!! Meillä oli sama la 8.4, mutta mulla ei kyllä ole vielä ollut mitään merkkejä syntymän lähentymisestä. Toisaalta: tänään on ollut tosi tylsä päivä, ja päätin lähteä käymään vanhemmillanis. No, auto hajosi matkalle ja hinattiin korjaamolle maanantaita odottamaan. Ja minä tunsin itseni ihan piristyneeksi, jotain sentään tapahtui tänäänkin. Joten mikä etten vielä synnärillekin lähtisi vaikka nyt yöllä ;-)

Oikeastaan rupesin vastailemaan tuohon äiti-kengun viestiin imetyspaidoista. Minäkään en ole koskaan aiemmin moista omistanut, mutta nyt ostin jo yhden kivan mustan hihattoman topin. Jotenkin näin iän myötä tuntuu siltä, että olisi kiva voida imettää mahdollisimman huomaamattomasti. Aiemmin en asiaa edes ajatellut - koskaan. Mutta kunhan pääsen tästä viimeistään muutaman viikon sisään imettämään, testaan paidan ja hankin lisää, jos se toimii...

 
No niin täällä taas.

Ultrassa käytiin viime maanantaina ja oli todella ihana nuori kätilö paikalla. Koitti kovasti katella jospa sais katottuu mupaa sieltä olis tulossa. Mutta vaavi piti jalat visusti ristissä että ei sinne nähnyt ei sitten millään.
No edelleen ollaan miehen kanssa sitten erimieltä se poikaa ja mä tyttö veikkaillaan. Eihän sillä muuten ole merkitystä mutta haluttais vaan tietää.

Tänään piti mennä lapsimessuille mutta ei sitten päästykkään poika 5 v alkoi oksentamaan viime yönä. En sitten tiedä johtuuko siitä että on niin tukossa ja olis limaa niellyt vahingossa nukkuessaan ei se ainakaan enään vaikuta ollenkaan kipeeltä just lähti isosiskon kanssa virpomaan =)

Huomenna olis sitten mun neuvola ja Pepillä samalla 1 v neuvola kyllä aika menee nopeeta just vasta Peppi syntyi ja nyt se tossa jo kovasti koittaa kävellä.

Mutta taidanpa pukea noi pikkuiset pihalle ja ottaa ukon mukaan jos vaikka pikkuisen kävelylenkin tekis.

Spooky & Aino 20+5
 
Hei kaikille ja mukavaa alkanutta uutta viikkoa!

Kivut ovat onneksi vähän hellittäneet. Ja kun ei mitään vuotoa ole ilmaantunut, niin eiköhän kyse ole niistä ihan normaaleista nipistelyistä.

Kuvottava olo on hiukan lisääntynyt, mutta vielä en ainakaan ole oksentanut. Hyvä niin.

Eilen illalla mietin, miten hurja elämänmuutos meillä on sitten marraskuussa edessä. Uusi perheenjäsen tulee kyllä laittamaan kaiken uusiksi! Katselin jo vähän tulevaa lastenhuonetta "sillä silmällä", että miten sen sitten kalustaisi. Hoitopöytä pitää ainakin hankkia. Pinnasänky meillä on valmiina, se on mieheni lapsuuden sänky.
 
SpookyMama toivottavasti teitin ei tarvi loppuun asti kinastella sukupuolesta.
Toivottavasti tauti meni teiltä nopiaan ohitte.

Pajunen kiva että kivut on hellittänyt.

Täällä podetaan väsymystä.Pientä kestopinkeyttäkkin masussa.Liikkeitä ei tänään ole kunnolla tuntunut :(

Ninu toivottavasti olet tosi toimissa.Kurjaa kun autosi hajosi.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille =)
 
Äiti-Kengu miten meni neuvolassa?

Täällä on loistavia uutisia, eli istukkanäytteen tulokset tulivat ja kromosomit ok ja pieni poikahan sieltä on tulossa. =)
Vähältä siis piti ettei seitsemää veljestä saatu kasaan, kaksi enää uupuu, mutta aika taitaa loppua kesken. :D
On ollut kyllä tosi helpottunut olo ja tuntuu siltä että voi tosissaan alkaa nauttia raskaudesta. Väsymystä tosin on vielä aika tavalla, mutta ehkä tässä saa nyt paremmin nukuttua yöt.

Ninulta taitaa sitten seuraavat vauvauutiset tulla. Niitä odotellessa,
Meriaani 13+1
 
Ihania uutisia, Meriaani, onneksi olkoon! Viisikin veljestä on sangen komea katras :) Ja kohta se väsymyskin helpottaa. Täällä vielä yhtenä kappaleena laskettua päivää vietetään... Auto on taas kunnossa ja oma vointini tosi hyvä - punttiksella kävin vielä tänäänkin. Mites Äiti-Kengu jakselee?
 
Äiti-Kengu: Nyt yv:hen pitäisi taas mahtua, sori.

Ninu: Vau, varmasti jo jännittää!

meriaani: Mahtava katras teillä!

Luen kyllä kuulumisianne melko useinkin ja vaikka inhosinkin raskausaikaani, on vähän haikea olo, koska viime vuonna kohta näihin aikoihin tein elämäni ensimmäisen plussatestin ja olo oli aika epätodellinen sekä haltioitunut. Ja vaikka raskausaika tuntuikin välillä pitkältä kuin nälkävuosi (kokoaikaisesta pahasta olosta johtuen sananmukaisesti :kieh: ), niin nyt tuntuu, että voi hurja, miten nopeasti vuosi on kuitenkin mennyt. Toisaalta, en haluaisi enää palata vuoden takaiseen päivään, mutta onneksi en ole jäänyt kammoksuen muistelemaan raskausaikaani vaan päinvastoin on siis vähän haikeakin fiilis: enkö enää koskaan koekaan vastaavaa....


Tsemppiä teille kaikille ja voimahalauksia! :hug:
 

Yhteistyössä