<3Heinäkuiset2014<3~Loka-Marraskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja Tiqustiina
  • Ensimmäinen viesti
roro Täällä myöskin alavatsakipuilija. Kivut alkoi dpo 9 ja on jatkuneet siitä asti. Tosi voimakkaita on olleet välillä ja yölläkin olen herännyt kiemurtelemaan kivuista. Kysyin asiasta neuvolasta ja seuraillaan nyt jos ei hellitä niin täytyy varmaan tarkastaa tilanne. Hieman ovat helpottaneet onneksi. :) Varmaan jotain kasvukipuja.

Syssy^^
 
Täällä kipuillaan myös. Uskon olevan kasvukipuja koska mitään vuotoa ei ole, ja kivut menevät ohi n. 15 min kuluttua. Välillä vain juilii kovasti noiden kunnon kipujen lisäksi. Epäilen myös sillä olevan vaikutusta, että minulla kohtu kääntyy alas ja vasemmalle joten kai sen pitää "hakea paikkaansa" tuolta lantion sisältä? Ultra on 9.12 jos ei tässä nyt nämä kivut pahemmiksi muutu.
 
Ja mulla taas vuotaa, muttei kipuile. Yritä tässä nyt sitten nauttia olotilasta. Onneksi tuo tällä hetkellä on vain vaaleanpunaista/-ruskeaa limaa. Eilinen sydämen väpätys onneksi vahvana mielessä.

AnnaOnni 8+0
 
Varhaisultrassa käyty tänään ja ei sieltä kovin positiivisin mielin lähdetty :( Viikkoja menkkojen mukaan 7+5 mutta ultrassa näkyi viikkoja 6+3 vastaaja alkio (?), kysymysmerkki siksi että ultraaja epäili tuulimunan mahdollisuutta. Syke näkyi EHKÄ, ei osannut varmaksi sanoa. On mahdollista että raskaus on alkanut/kiinnittynyt hieman myöhemmin joka selittäisi osan tuosta heitosta, mutta tein positiivisen testin (tai roskishaamun oikeastaan) jo 3+5 niin kovin montaa pienempi ei oikeasti vois olla eli ei voi selittää kokonaan tuota eroa. Ja siksi nyt tosi epävarmat fiilikset :( Saatiin uusi ultra parin viikon päähän. Toi neuvolan ultralaite oli ihan surkea ja ajateltiin mennä muutaman päivän päästä nyt kuitenkin yksityiselle, jossa paremmalla ultralaitteella tilanne jo selviäisi. Katotaan nyt miten käy mut tuulimunaan/keskenmenoon kehotettiin varautumaan ja tottakai sitä pahimpaan tässä kohtaa varautuu.
 
Voi surku Vanella! kannattaa varmaan oman mielenrauhan vuoksi käydä yksityisellä, "pitkälle" antavat uusia aikoja julkiselle..tietystihän mitä pidemmälle antavat, sitä varmemman tuloksen saavat, mutta on kaks viikkoa pitkä aika odottaa..voimia!!

"kiva" kuulla, että muutkin kipuilevat - kivut hirveän pelottavia ja todella lamaannuttavia, kun kramppi tulee -mullaki kestää n.15min., mutta voimakkaimpien kohdalla kipu vaan kasvaa ja kasvaa, eikä mene ilman panadolia pois..päivällä painontunnetta ja menkkajomotusta..mutta josko se tästä, kun viikkoja tulee lisää (tai sitten ei, jos endosta johtuu..)

osaisitteko auttaa noiden viikkojen kanssa. Edelliset kuukautiset alkaneet 7.10 ja tuolta kun laskee, niin ite saan viikkoja 6+4, mutta lääkärin mukaan 5+4..onkohan lääkäri miinustanut tuosta viikon, koska mulla viiden viikon kierto ja ovuloin viikon myöhemmin eli n. 21kp? mies tuumasi, että onko tuolla viikolla nyt niin väliä, mutta on sillä:) viime viikolla ultrassa ei tosiaan vielä mitään näkynyt, mutta kaikki muut löydökset, mm. hormoniarvo vastaa kuulemma viikkoja eli tuota lääkärin laskemaa..
 
Ikävä kyllä en osaa auttaa, koska itselläki vähä hakusessa. Mulla vielä vähän erikoinen tilanne, koska multa poistettiin 19.9 hormonikierukka eikä mulla ollut ollut menkkoja siis seitsemään vuoteen, joten ei mitään hajua kierrosta. Jonkin sortin vuotoa tuli 16.10 (eli kp olis ollu 27) ja kesti n. 4 päivää. Tuosta päivämäärästä olen yrittänyt päiviä/viikkoja laskea, mutta plussatestin tulemiseen kesti kiertopäiviä 34. JOten varhaisultraan menossa 9.12 jossa selvinnee oikeat päivät, toivottavasti :)

Olen siten arvioinut viikon/päivät normikierron mukaan (28), jolloin tulokseksi tulisi kuudennella viikolla/5+2 päivät :) ja LA 23.7.
 
Viimeksi muokattu:
Jiihaa!!!

Tein tänään positiivisen testin ja säännöllinen kierto on ollu, laskureiden mukaan laskettu aika ois 26.7. :heart: Nyt ois siis 4+6 viikot.

Huh, miten jännittää, edellinen raskaus meni kesken rv 19+6, monenlaista ongelmaa oli siinä raskaudessa.
Nyt ois meille tulossa neljäs lapsi ja nämä kolme ovat 13, 12 ja 6, eli pikää putkea äitinä olemisessa nyt jo takana. Tuntuu että on jo ikää jonkin verran, mutta toisaalta olen nuorena aloittanut ja jotkut ikätoverit vasta saavat ensimmäistä lasta. Olen nyt 37.

Joo ja TAYS ois se synnytyssairaala meillä, asutaan Pirkanmaalla =)

Elli
 
Keskiviikkona kävin neuvolassa ja la on nyt sitten 30.6 Pysyn kyllä täällä jos sopii ;) Pissassa oli (leukosyyttejä vai mitä onkaan) ja siksi vielä pissanäytteen labraan mutta puhdas pissa oli. Muuten kaikki ok. Painoa tullut jo reippasti ja sen kyllä tuntee.

Nyt rupee olemaan ne päivät kun viime raskaus meni kesken. Tai siis alkio oli lopettanut kasvamisen 8+4. Tällä hetkellä oireet on ainakin vahvasti vielä mukana. 1,5vko ultraan vielä.

Hematooma vuoteklee päivittäin edelleen, mutta aika niukkaa vuotoa on.

Vanella Tuulimunassa ei kuulu siellä sikiöpussin sisällä näkyä mitään. Kyllähän jo 6+3 kokoinen alkio erottuu sieltä. Vai miten se on noi viikot voinu heittää? Kannattaa ihmeessä käydöä ultrassa uudestaan! Toivottavasti kaikki hyvin <3

Nyt viikonlopun viettoon!

Sydänx3 8+4
 
Sydänx3, millainen hematooma sulla on ja miten se vuotelee? Mulla kohdussa halkaisijaltaan 2cm hematooma ja vuotelee ruskeana ja vaaleanpunaisena limana. Ainoastaan kerran tullut ihan kirkasta verta pariviikkoa sitten. Nyt siis joka päivä tulee tuota verilimaa.

AnnaOnni 8+1
 
sydänx3 joo en siis tiedä mitä se kuvitteli mittaavansa ellei alkiota. Se ultra oli siis niin huono että siinä näkyi vaan valkoinen möhkäle, ja siinä EHKÄ syke. En tiedä onko sitten niin huono ettei erota onko alkio vai ei!! Mua myöskin hämää se kun koko homma oli niin nopea, pysäytti sen kuvankin vaan kerran ja otti yhden mitan, vaikka onhan se voinu sillon just olla missä asennossa vaan että miten luotettava se yksi mitta sitten on. (esikon np-ultrassa selitettiin miten varhaisultrassa herkästi tulee mittavirhettä jos alkio ei ole ihan suorassa eikä saada pisintä mahdollista mittaa, niin näyttää herkästi pienemmältä). Esikoisesta käytiin yksityisellä 7+0 ja näkyi ruskuaispussit jne. Nyt on maanantaille varattu aika yksityiselle ja uskon että silloin saadaan selvyys tähän tilanteeseen. Tässä kun on mietiskellyt niin tuntuu kyllä ihan turhalta toi neuvolan ultra jos ei kerran mitään selvää saanu, ois vaan pitäny yksityiselle mennä suoraan. Olo on hyvinkin raskaana oleva ainakin ajoittain, mutta saas nyt nähdä.
 
Heippa, täällä uusi äiti ilmoittautuu mukaan :wave:

Toivotaan että tällä ei ole paha karma kun näin alkuun jo tänne uskaltauduin kirjottamaan..:x

Olen 29-vuotias, 3 lapsen äiti. Odotan nyt neljättä lastamme rv 6+0, tai jotain sinnepäin. Laskettu aika 18.7. 2014. Synnytyssairaalana Tays. Meillä on uusperhe, joten perheeseemme kuuluu myös miehen edellisestä liitosta 2 lasta. Elämää siis riittää =)

Lastemme iät:
1v. 2,5v ja 6v (yhteiset) Miehen puolelta 11v ja 14v. Kaikenikäisiä siis mahtuu, tyttöjä ja poikia.

Innostun Facebook-ryhmästä jos joku sellaisen perustaa. Sellaisen perustimme viimekerrallakin ja siellä on ainakin tosi helppo jakaa kuvia ja keskustella pikaisestikin :heart:

Jännittäviä aikoja eletään, toivottavasti raskaus jatkuu ihan normaalisti loppuun saakka :heart: ja valehtelisin jos väittäisin etten tervettä lasta ensisijaisesti toivoisi. Kaikkeen kuienkin aina varaudutaan ja asennoidutaan ja sairaskin lapsi on tervetullut.

Väsymys on toistaiseksi ainoa oire, joka ilta klo 16 jälkeen uuvahdan ja klo 18 olisin ihan valmis yöunille. No, pienet lapset pitävät huolen etten silmiäni ummista vielä silloin :p Ehdin yhdet menkat kokea viimeisimmän lapsemme syntymän jälkeen ja heti tärppäsi. Olen onnekas. Olin merkannut kuukautiset kalenteriin ja tein positiivisen testin menkkojen ollessa vain 4 päivää myöhässä :O Pahoinvointia ei ole mutta sitä odotellessa. Selkää on hieman vihlonut mikä on ollut uusi juttu verrattuna muihin raskauksiin.

Muut raskauteni ovat kuluneet seuratessa vauvan kasvua ultrassa säännöllisesti. Vauvat ovat olleen sikiöaikana pienehköjä. Syntyessään kuitenkin ihan normikokoisia:( (rv 39+3) 3150g/49cm, (rv 39+1) 3200g/49cm ja (rv 37+3) 2930g/48cm. Sen jälkeen kasvu on ollut hidasta ja lapsemme kasvavat miinuskäyrillä tasaisesti :| Hassua miten vatsassa ja vatsan ulkopuolella ovat pieniä, mutta syntymäkoko ollut normaali!

Kolmannen lapsemme raskausaika oli aikas hurjaa aikaa,
pojan kaksois sisarus meni kesken vkolla 5-6, eli juuri näillä viikoilla missä nyt mennään :( Alkoi kovalla kivulla, aaltomaisilla kouristuksilla ja veren valumisella. Luulin että odotan 1 lasta mutta ultrassa selvisi että siellä meni toinen kesken. Jäljelle jäänyt poika meinasi syntyä jo viikolla 27, mutta kortisonipistoksilla saatiin pysäytettyä. Lopulta pikkumies syntyi kuitenkin "vasta" vkolla 37+. Raskausaika oli vaikeaa muutenkin. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin :heart:

En lukenut vielä teidän kaikkien kommentteja mutta koitan pyhittää niille aikaa ja tutustua teihin niin hyvin kuin mahdollista =) Oikein hyviä vointeja kaikille ja tarrasukkia pienokaisillemme jotta päästään heinäkuulle asti onnellisina :heart:

Nukkis + maha rv 6+0
 
Viimeksi muokattu:
Täällä eilen illalla pyyhittiin ruskeaa tuhrua, ja sama jatkui aamulla.. Kipuja ei ole (ainakaan vielä) ja tuo määräkin mitä tulee niin kerralla pyyhittäessä hieman, jonka jälkeen ei tule enään.

Oliko muita joilla ruskeaa vuotoa?

Mistähän mahtaa johtua, jos ei keskenmenosta?

Kyllä sitä väkisinkin alkoi miettimään josko tämä onkin sitten minun kolmas keskenmenoni. Mutta yritän olla stressaamatta, ja toivoa kuitenkin parasta.. :|

Ada amelia & Kiiwi 10+2 (6+2 omien laskujen mukaan)
 
Nyt itsekin varovaisesti uskaltaudun mukaan porukkaan, eli olen 22v ja odotan esikoistani, nyt on menossa siis 7+3 ja varhaisraskauden ultraan ollaan menossa ensiviikolla, elikkä saadaan tietää josko siellä masussa jotain ois :)

Vähän historiaakin voin kertoa, elikkäs tämän vuoden tammikuussa koin kohdunulkoisen raskauden, kuukautiset tulivat normaalisti mutta kivut olivat ihan sietämättömät joten siksi tein raskaustestin, oisin laskenut raskauden pois laskuista et ois voinu miettii mikä on kun kivut niin kovat, mutta kohdunulkoinenhan se sit kuitenkin oli :(

Ja sitten tuossa heinäkuussa olin raskaana, mutta se päättyi keskenmenoon, ultrassa olin rv 12 ja todettiin että kasvu oli päättynyt jo 7+ jotain, eli siitä syystä nyt ollaan menossa varhaisraskauden ultraan ettei sitten turhaan joudu odottelemaan jos kuitenkin taas on huonoja uutisia :(

Mutta nyt toivotaan parasta ja että ensiviikolla siellä olisi meille pitkän odotuksden jälkeen hyviä uutisia :)

Itsellä oireista on tullut JÄRKYTTÄVÄ väsymys, kokoajan voisin nukkua, tai ainakin maata vaan sohvalla. Viime viikolla olin nyt loppuviikosta sairaslomalla pahoinvoinnin vuoksi, oksentanut en ole, mutta maha ollut aamulla kipeä ja huimannut on pari kertaa, kokoajan tuntuu kuin olisi kauhea nälkä vaikkei mitään ruokaa tee mieli syödä. Töihin ei tullut mieleenkään lähteä, väsymys tietysti myös osallisena siihen, enhän mä jaksais töissä tehdä mitään kun tuntuu et jalat ei kanna, saa nähdä nyt ensviikolla kun yövuoro koittaa että miten jaksaa.. :/ työt ei onneksi kauaa enää kestä joten jos nyt loppuajan koittais sinnitellä. Turvotusta mulla on joka päivä, tuntuu että mikään vaate ei oo hyvä ja pelkkiä löysiä paitoja pitää käyttää ettei ihmiset ala ihmettelemään että oonko tosiaan lihonnut näin paljon :D Välillä selkäänkin särkee, mutta kieltäydyn kuvittelemasta että se voi olla km oire, ainakin odotan ensviikkoon mitä siellä ultrassa sanotaan.

Emme ole kertoneet kellekkään raskaudesta, vain minä ja miehemme tiedetään, johtuen tämäkin varmaan edellisistä huonoista kokemuksista, en halua eka kertoa että raskaana ollaan koska sitten jos jokin taas menee pieleen niin pitäis keskenmenostakin kertoa.. :/ Olen miehelleni sanonut että raskaudesta kerrotaan vasta kun raskaus näkyy niin ettei sitä pysty peittämään, äidilleni tosin taitaa pitää kertoa jo ennen joulua koska hän arvaa heti kun en joulupöydässä syö kalaa ja maksalaatikkoa koska ne on ihan ehdottomia herkkujani joulupöydässä :) mutta muille kerrotaan tosiaan vasta kun raskaus näkyy, ainakaan ennen rv12 ei kellekkään kerrota, jos sillon vielä kaikki on hyvin, niin ehkä uskaltaa itsekin jo vähän innostua :)

Tulipas tässä nyt heti sitten tarinoitua, kun ei muillekkaan oikeen voi mietteistään puhua kun miestä ei oikeestaan minun raskaushöpinät kiinnosta, ainakaan vielä :)

immet/22v/1.lapsi/la 9.7/SatKS
 
  • Tykkää
Reactions: NukkaPallero
Voisin myös ilmottautua mukaan ketjuun, vaikka tosi aikaisessa vaiheessa ollaan; positiivisen testin tein alkuviikosta ja eka neuvola olis parin viikon päästä.
Minulla ikää 25v, ja eka lapsi tulossa. Ehkäisy jätettiin pois juhannuksena, eli noin 5kk meni ennenkuin tärppäs. Asutaan avomiehen kanssa maaseudulla Porin lähellä.

Mitään ihmeempiä oireita ei ole vielä ollut, hiukan mahan nipistelyä ja rintojen arkuutta, ja ruokahalun menetys. Pahoinvointia ei ole, mutta ei kiinnosta syöminen ja ruoka sitten yhtään (mikä on minulle outoa, yleensä syön mitä vaan ja miten paljon vaan :rolleyes:)

Parille kaverille oli jo pakko jakaa tämä uutinen, kun ovat myös molemmat raskaana ja tiesivät meidän yrittävän vauvaa myös :> Sukulaisille kerrotaan sitten kun on selvitetty, että tuolla oikeasti joku on :> Toivottavasti!
 
Moi, mulla on ruskeaa vuotoa myös. JA tosi kovia alavatsa kipuja / supistuksia varsinkin iltaisin ja öisin. Takana minulla on jo useampi keskenmeno joten henkisesti jo heitin hyvästit tällekin raskaudelle (ja siitä kiukuttelinkin mm.keskenmenon jälkeen plussanneet pinossa). Verikokeiden mukaan olen kuitenkin edelleen raskaana (tai olin ainakin viime keskiviikkona) joten nyt vaan ekaa ultraa odotellessa pitää vielä reilu viikko piinailla.

Tsemppiä kaikille jänskääjille ja paljon onnea matkaan!

t.Vekkuliina 5+4

Ps. Pakko jakaa tämä tulos vau.fi sivuston laskettuaikalaskurista. Taitaa olla joku pieni pugi ohjelmassa :D

"Onneksi olkoon! Laskettu aikasi on 18. heinäkuuta 2005 ja olet 475 viikkoa ja 5 päivää raskaana!"
 
  • Tykkää
Reactions: Tsihihii
Rv 7+0 ja kaksi yötä ultraan! On kyllä pirun jännittävää:whistle:
Toivottavasti kaikki on hyvin, oireita ainakin on. Ei kuitenkaan onneksi oksentamiseen asti. Aika paljon on viimepäivinä ollut repäisykipuja nivusissa ylös noustessa. Onko muilla?
 
Hei!
Minäkin liittyisin mukaan porukkaan!
Olen 33v ja toinen lapsi tulossa (esikoinen täyttää 5 joulukuussa).
Laskettu aika olisi noin 13.07.2014 ja sairaala Hyvinkää (HYS).

Minun raskauteni epäiltiin olevan pidemmällä (oireiden vuoksi), ja koska kiertoni on tosi epäsäännöllinen sain käydä raskautta selvittämässä Ultrassa. Lopulta raskaus olikin tuoreempi kuin omat laskuni!:D
Kolme kertaa kävin viikon välein terveyskeskuksessa ultrassa:
Ensin löytyi sikiöpussi (vko 4+ jotain)
Sitten kasvanut sikiöpussi+ ruskuaisrengas (vko 5+ jotain)
Viime kerralla (pe) löytyi myös alkio ja vahva syke ja viikoiksi saatiin 6+5 (+/-2).
Tänään siis 7+0 ja kaikki on tällä hetkellä juuri niin kuin pitää. Toki lääkärikin sanoi, että vielä voi sattua mitä vaan. Olo on kuitenkin luottavainen ja rauhallinen. Pakko uskoa, että kaikki menee hyvin. Onpahan ainakin kehitys tähän mennessä mennyt juuri niinkuin pitää. Oma olo on kestokrapulainen. Juurikaan en oksentele, mutta ainoastaan silloin kun syön olo on hyvä. Väsymys on aika kova, mutta yöunet jää kuitenkin lyhyeksi.
Alkuraskauden väsymys ja huonovointisuus yhdistettynä liikunta-alan työhön ei oo tällä hetkellä mitään herkkua. Mutta onneksi olen pystynyt toistaiseksi tuntini kunnialla vetämään. Joulun aika myös helpottaa töiden suhteen: saan käyttää tekemiäni ylitöitä urakalla pois. Vapaapäiviä toisinaan jopa enemmän kuin työpäiviä!
Eiköhän tässä hyvin jakseta!
Kaikille muillekkin paljon jarrusukkia ja "sopivan huonoa oloa"!:D
 

Yhteistyössä