<3Heinäkuiset2014<3~Loka-Marraskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja Tiqustiina
  • Ensimmäinen viesti
Johan nää menkkakivut oli muutaman päivän pois, nyt taas jomottelee ja on vähän pelko persiissä :/ Vaikka kaippa ne vaan kuuluu asiaan ja oli niitä viimeksikin ja kaikki oli hyvin silti. Hiukkasen alkaa pahoinvointi nostaa päätään, tänään vähän yökkäilin esikoisen vaippaa vaihtaessa kun aamupala vähän viipyi. Toistaiseksi pääsee niin helpotta että kun napostelee omenan on pahoinvointi tiessään :D Tää väsymys on ihan järkkyä mutta ihana mies on antanut mun nukkua yläkerrassa ja heräillyt esikoisen kanssa kun tämä tekee hampaita ja itkee öisin. Täytyy vaan ottaa rauhaksiin ja lepäillä. Esikoinen on vilkas ja nyt on muutaman päivän ollut ihan mahdoton kun noita hampaita tekee, hieman on alkanut mietityttää oma jaksaminen jos ei meno rauhoitu tytöllä yhtään kesään mennessä!

Mä myös varailin ensimmäistä neuvola-aikaa, joka tuli viikoille 8+. Kerroin myös epäileväni, että raskaus olisi oikeasti vähän varhaisemmassa vaiheessa tai että kaikki ei ole kunnossa, kun sain raskaustestiin alussa niin pitkään haaleita viivoja eikä digitestin viikot pitäneet paikkaansa. Sainkin varhaisultran ensi viikolle, jolloin viikkoja ois 7+5.

Vanella 6+4
 
Onnittelut kaikille plussanneille! Ihanaa!

Mulla ei ole vielä ollut yhtään pahoinvointia, vaikka viikkoja on nyt seitsemän. Esikoisesta alkoi jo aiemmin ja oli sellaista etten voinut töissäkään olla... Ehkä tää toinen olisikin sitten tyttö :) Ainakin monet arveli esikoisen kohdalla että poika tulee sellaisesta huonovointisuudesta. Edelleen vaan väsyttää, siinä taitaa oireet tällä erää ollakin.

Mä tein edellisen raskauden aikana myös lopputyöni, suoritin pari vikaa kurssia ja kävin kokopäivätöissä (ja säännöllisesti jumpalla useamman kerran viikossa) Nyt pyörryttää miettiäkin tuota. Oon niin täysin siirtynyt tähän kotirooliin että vaikka lapsen kanssa kaikkea tehdäänkin niin en tiedä miten nyt tuohon pystyisin. Mutta eiköhän sekin onnistuisi jos vaan aloittaisi!

Rakuuna-uni & #2 7+0

Edit: Ainiin ja se piti sanoa että meidän lapsille olisi tulossa noin 1v ja 8kk ikäeroa.
 
Viimeksi muokattu:
Helou ja onnea uusille!

Terveisiä posliinilta, tuijottelin sitä tuossa silmät punasena tovin aikaa. :x Masennusolot heiluilee edelleen, oon nyt sairaslomalla harjoittelusta ja kerkesin jo jutella vanhan työnantajan kanssa siihen malliin että voisin tulla mammikseen asti takaisin, mutta mies puhui ympäri ja kehotti jatkamaan koulua. Ehkä tämä tästä.

Mun esikoisen ja toisen lapsen välillä on 1v3kk-- nyt tulee ikäeroa toisen ja tämän välille jopa 4,5 vuotta. Saas nähdä miten vauva solahtaa porukkaan mukaan :) Teille jotka saatte lyhyellä ikäerolla- hyvä valinta! 2 ekaa vuotta on rankimmat mutta sitten helpottaa kovasti kun leikintouhu alkaa ja vaippashow alkaa jäädä... :) Tosin riitelyäkin on sitte ihan kiitettävästi :D

Ens viikolla vu! :popcorn:

MM ja Mutteri 6+4
 
Heips

Meillä ikäeroa ekan kahden välillä 2v4kk ja nyt tulee 3v4kk. Eli ei hirmu pieni.. Tosin tätä kolmatta vauvaa ei ollut tarkoitus tulla ollenkaan :rolleyes:
Mutta minkäs teet, kun ehkäisyasiat on edelleen olleet vaan harkinnassa, kun en voi mitään hormonijuttuja käyttää, eikä aina jaksa leikkiä kortsujenkaan kanssa :/

Pahoinvointi pysyy täällä jotenkuten aisoissa päivän ajan, yleensä iskee vasta kotimatkalla. Joudunkin syömään aina jotain töistä lähtiessä, että pystyn ajamaan kotiin asti (matkaa 60 kilsaa). Paikallisen Neste-aseman paninit maistuu ihan luvattoman hyvin :D Illat menee kyllä enimmäkseen sohvalla, kun näyttäis olevan tuo olo kaikkein pahimmillaan illalla.

On muuten aika hauskaa, että mä en vieläkään oikein osaa ajatella olevani raskaana, vaikka kolme testiä teinkin ja kaikki oireet on kyllä hyvin tuttuja. Maha on kasvanut palloksi jo nyt, kohta joutuu miettimään mitä housuja pystyy pitämään töissä. Varmaan on kohta pakko myös kertoa pomolle, kun ei taida kovin kauaa pysyä tuo maha salassa.

Mua vaan huolestuttaa tää mun työtilanne hieman. Olen tällä hetkellä hoitovapaan sijaisena ja töitä olisi varmaankin ensi syksyyn asti, saattais olla pidempäänkin. Mutta kun joudun nyt jäämään vuodeksi taas pois työelämästä, voi olla että tähän paikkaan en enää sen jälkeen tule takaisin. Valmistuin kesäkuussa ja tätä oman alan kokemusta on aika vähän...

Meillä on melkoinen kriisi autoasioiden kanssa. Pitäisi löytää jostain sellainen, mihin me mahduttaisiin ens syksynä kaikki, mutta ei millään jaksais alkaa mittailemaan noita istuimia eri autoihin... Luulen kyllä, että joudutaan meidän kaukalo vaihtamaan kapeampaan, tuossa vanhassa kun on sellaiset nupit sivuissa, vie hirveästi tilaa.

Mut nyt takaisin töihin vielä hetkeksi...

- Lijena + pikkuyllätys 6+2-
 
Tervetuloa uusille:wave:

Johan sitä on tullut voitua niin hyvin että asia on jopa huolettanut ja häirinnyt minua. Tänäänpä sitä onkin sitten ollut huono ja puhalluttava olo. Viimeyö jäi tosin minimaalisiin ja huonoihin uniin, olisiko sillä osansa.
Varailin myös varhaisUÄ:n 26.11. Silloin olisi viikkoja 7+ eikä millään olisi malttia odotella :D
Neuvolaan en ole soitellut, taidan varata vasta ultran jälkeen.

Ikäeroista...esikoiseni ovat kaksosia, kaksosten ja keskimmäisen välillä on 3v3kk.
Keskimmäisen ja kuopuksen välillä taas on 1v1kk. Kuopus kun syntyi meillä oli 4 alle 5-vuotiasta lasta. Kahden pienen hoitamisesta on siis kummasti kokemusta. :D
Nyt tuleekin sitten ikäeroa kuopukseen 3v7kk mikä on tosi hyvä, saan keskittyä nyt mukavammin raskauteen ja vauva-aikaan kun kaikki on jollain tapaa kuitenkin omatoimisia.
Kaikki lapseni on syntyneet etuajassa ja sikäli hauskaa että kaikkien syntymäpäivät on kuun viimeinen päivä. Oli melkoinen yllätys kun nuorimmaisen La oli 24.12 ja olisi olettanut että ainakin oikeaan kuuhun päästään niin kappas, marraskuun viimeinen syntyi ;)
Nyt La olisi 13.7...melkoista sattumaa jos syntyisi 30.6.
 
Laretzki
sintt1 Mulla on kanssa opinnot kesken, loppusuoralla pikkuhiljaa. Sen verran paljon kuitenkin puuttuu, että niiden yhdistäminen työhön, on stressannut jo koko syksyn. Siitä syystä itse olisin toivonut toista vasta myöhemmin tärppääväksi, mutta ei auta itku markkinoilla. Nyt pitäis rutistaa hommat niin, että varmasti touko-kesäkuussa valmistuu, ettei enää jää mitään roikkumaan.


Mulla on jo nyt ihan jäätävää pahoinvointia. Työympäristö ei ole paras mahdollinen tämän kannalta, kun elintarvikealalla on, joten niitä hajuja ja muita on ihan jatkuvasti nokkaan tulossa. En tahtoisi kuitenkaan kertoa töissä ennen vuoden vaihdetta, joten toivon ettei oksenteluun asti mennä.

Stressaan valmiiksi myös jo painonnoususta, esikoisesta tuli yli 20 kiloa. Nyt tosin painan 10 kiloa vähemmän kuin edelliseen odotukseen lähtiessä (vuoden treenaillut ja -17 kiloa saanut aikaseksi kokonaisuudessaa) ja ruokailut on paljon terveellisemmät, mutta silti hirvittää. Turvotusta kun on päivän päätteeksi sen verran että tuntuu lihoneensa sata kiloa. Puhumattakaan siitä, että mieli halajaa kaikkea rasvaista ja suolaista. :(
Miten muilla on kertyillyt painoa ensimmäisen jälkeen raskauksissa?
 
Tänään poksahti viikkoja 7+0! :D Neuvola-ajan sain ensviikon torstaille, viikkoja sillon siis 8+1. Millään ei malttais odottaa, että tietää kaiken olevan hyvin.. Toisaalta kaikkine kamaline turvotuksineen ja pahoinvointineen keskenmenon tai tuulimunan pelkääminen on alkanut vähän hellittää. Sea-band rannekkeilla oon saanut tätä pahoinvointia vähän kuriin ja jaksan melkein yhtä hyvin kuin ennen raskautta, suosittelen niitä kokeileen.. :)

duranduran & jehu 7+0
 
Äh. mä olin unohtanut miten räjähdysherkkä musta tulee raskaushormooneilla. Siis vaikka tiedosta miten väärin toimin ja miten naurettavasti toimin silti en pysty estämään reaktiotani. Sääliksi käy miestäni, pojan kanssa pinna kestää hyvin.

Siis saatteko kunnallisen kautta varhaisultran? Tai onko teillä neuvolassa ultra? Täällä siihen ei kyllä anneta mitään mahdollisuutta, pitää mennä yksityiselle. Kierron epäselvyys, keskenmeno epäily (jos ei ole vuotoa tai kovia kipuja (esim. omassa keskenmeno epäillyssä viikkojen piti olla 8+6 eikä sydänääntä löytynyt, lähetteellä yksityiseltä kunnalliseen viikon päähän tarkastus ja eivät ottaneet vastaan vaan sanoivat että odottaa sinne np-ultraan, joka vielä puukattiin 4 viikkoa eteenpäin koska ajateltiin jos on myöhemmin hedelmöittynyt. Olisi pitänyt sanoa että on kovat kivut!!)
 
Moikka. Jokohan mä uskaltasin liittyä tänne mukaan..

Mulla siis isänpäivästä lähtien ollu heikotusta ja yökötystä yms, mutta laitoin ne vaan tän flunssan piikkiin. Eilen kuitenkin tein testin ja positiivinenhan se oli! :)
Tosi vaikee uskoo, että tärppäsi jo yk2, kun kuopusta yritettiin joku 8kk. Olin varautunu paljon pidempään yritykseen.

Isoimpina oireina mulla on tuota yökötystä ja oon jotenki tosi herkillä. Ihan pienetkin asiat meinaa suututtaa ja itkettää... :D ja nenän limakalvot on niiin kuivat, että sattuu (sama viime raskaudessa)!

Lasketusta ajasta en ihan satavarma oo, kun mulla kierrot ollu 32-37 päivää, mutta neuvolassa vissiin lasketaan sillä 28päivällä..? Jos sen mukaan menee niin laskettu olis 14.heinäkuuta ja viikkoja nyt 5+2.
Pitää ens viikolla vaikka soitella neuvolaan...

Meillä ekalla ja tokalla on 1v9kk ikäeroa ja toiselle ja tälle kolmannelle on tulossa sama :)

Oliks täällä muuten sitä fb-ryhmää? Jos se on ihan täysin salainen, niin voisin kyllä liittyä mukaan, jos huolitte? :)






Ainiin ja sinne listalle tietoja: la 14.7. / Kukkis / 23v. / 3. lapsi / PKKS
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on ekalla ja tokalla 1v10kk ikäero, tokalla ja kolmannella 2v5kk ja nyt tulis kolmoselle ja neloselle ikäeroa se sama 2v5kk. Tuo ensimmäinen ikäero on ollut ihan paras lasten kannalta, mutta toisaalta keskimmäinen oli sen verran vauva, että halusin pitää ihan oikeasti vauvana rauhassa ennen kolmosta :D Ja taas kolmosella oli koliikki, allergioita ym ym hankaluuksia ja yöunet vähissä, niin tuli sitten vähän pitempi väli näillekin.. Jos siis kaikki menee hyvin. Yksi tuulimunaraskaus takana menneisyydessä, niin vähän pessimistinen mieli..

Elämäntapamuutosta tein muuten minäkin kolmosen jälkeen ja kiloja lähti -20kg. Niistä takaisin on nyt turvotuksena oletettavasti tullut 1,5kg, minäkin olen aivan turvonnut pallero, jonka housut ei sovi päälle ja maha on jättimäinen.. :p Toivon mukaan pysyy kilot kurissa raskausaikana. Ekassa raskaudessa kiloja tuli n.15, toisessa yli 20, kolmannessa 10. Ylipainoa on aina ollut muutenkin parikymmentä kiloa, nyt ei olis kuin muutama kilo ekstraa, niin jospa saisin nuo kilot hallittuakin.
Mun on pakko syödä vähän väliä suolaista, ettei yrrrrjötä. Saunapalvikinkku on kummallinen ykkönen ja Fitness-murot :D
Poikia odottaessa oli pahoinvointia huomattavasti vähemmän, vain iltaetoa, nyt on enemmän. Tyttöä meille ei kyllä varmastikaan ikuna tule, että tuskin se siitä johtuu ainakaan:D Asiakaspalvelutyössä on hankalaa, kun on huono olo ja vaatteet ahdistaa, maha on turvonnut pallero.. Ja selkä mulla on julmetun kipeä, pitää nyt katsoa mihin se kehittyy, että pitääkö lääkäriin ja saikkua miettiä vai mikä lie..

Mulla on myös kiusallinen vaiva, hiiva.. Tai mikälie, kutittaa mutta vuodot ei oo ihmeempiä. Tätä oli aina ovulaation tienoolla jo ennen raskauttakin ja nyt on taas, kun olis kierrossa ovis-aika.. Lääkkeet aika huonosti auttaa, eikä kyllä luonnollisetkaan menetelmät. Kai sitä pitää lääkäriin kohta tästäkin lähteä valittamaan...
 
Sapuihan ne oireet sitte viimein tännekin. Mahdotonta väsymystä ja itkuherkkyyttä. Tänään itkin ihan vaan väsyäni koko matkan töistä kotiin. Pinen pientä orastavaa pahoinvointia on myös ollu, mutta ruoka kyllä maistuu, liiankin hyvin. Ja tosi kova nälkä jatkuvasti.

Jostaki luin, että alkion sydän lyö ensimmäiset lyöntinsä 25 päivää hedelmöittymisestä, eli viimeistään tänään <3 luonnontieteilijänä tämmöset jutut tuntuu niin ihanan ihmeellisiltä :D

Nausteri ja tyyppi 5+4
 
Varovasti ilmottaudun mukaan ;) tänään tehty muutama tasti missä on viivat, tosin aika vaaleena mutta näkyy kumminkii :D LA ois netin laskureiden mukaan 25.7 :)
Eli nyt siis 3+5 hah :D
Esikoinen on syntynyt 08/2012, eli se pikkasen vajaa 2v ikäeroo tulis jos tää kaveri pysyy vaan matkassa :)
Vajaan viikon oon ollu niiiin väsynyt töissä, olen palannut 1,5kk sitten äitiyslomalta takaisin töihin. Ja eilen illalla alkoi ihmeellinen turhuvuoto... Mitä ei siis ikinä ennen ole ollut niin päätin tehdä sit päivällä ja illalla testit :D

Kirjoittelen lisää kunhan nyt tulee vahvempi viiva :D

Jepatin / 23v / 2.lapsi / EKKS
 
Kylläpäs täällä alkaa olla porukkaa. Jospa minäkin sitten. :) Plussasin vihdoin isänpäivän kunniaksi. Ennen sitä sain pari negatiivista tulosta, vaikka oli oloja. Yksin keskenmeno tosiaan on takana syyskuulta ja toivon kovasti, että tällä kertaa saisi terveen vauvan syliin. Muuten olen kyllä helposti raskautunut. Elokuussa menimme naimisiin mieheni kanssa ja päätimme jättää ehkäisyt pois ja ekalla tärppäs. Myös keskenmenon jälkeen kierto palautui heti normaaliksi ja ekojen kuukautisten jälkeen näemmä tärppäs. Olemme iloisia ja on kovat odotukset tämän raskauden kanssa. :)

En ole neuvolaan vielä soitellut. Ehkä ensi viikolla soittelen. Hieman on epäilyttänyt melko voimakkaat kuukautiskivun tyyppiset kivut jo yli viikon ajan. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa. Turvotusta tulee myös kovasti päivän mittaan, että jos näin jatkuu niin hoikalla vartalollani tätä raskautta ei kauaa salailla. :D

Nettilaskurit antaa lasketusta-ajasta 18.-20.7. päiviä joten laitetaan nyt sitten 18. päivä. Luulisin, että olis lähimpänä ovulaation perusteella.

Hauska nimi tosiaan tuolla fb-ryhmällä. Itsekkin voisin mukaan liittyä.

18.7./Syssy^^/26v./1. lapsi/TAYS

Syssy 4+4
 
Tiqustiina
Tervetuloa uusille.lisäilen listaan kunhan tässä pääsen koneelle saakka näiden olojen kanssa. Pakko myös käydä ostaa pahoinvointirannekkeet.ei vaan tuu mitään muuten.rytmit aivan sekasin.nukun alkuillat ja valvon yöt pahan olon kanssa.sekä nyt on tullut nukuttua päivisinkin kun hain sairas lomaa.tuli tuossa mieleen että kun ei voinut sairaanhoitaja kirjoittaa syytä saikulle niin jätti sen kohdan tyhjäx eli eikö nyt sitten pomo voi päättää että ei maksa palkkaa ? Hoitsu oli sitä mieltä ettei se esimiehelle kuulu miksi on poissa kun en halunnut että vielä saa tietää.

tiqustiina&möllykkä rv 6+6 (6+3 )
 
Tervevtuloa uusille! :)

Meille ikäeroa esikoiseen tulee 2v5kk. Mielestäni ihan sopivasti. Olis voinu olla vähempikin, mutta esikoinen on ollut huono nukkuja ja muutenkin vaativan oloinen poika. Plussan jälkeen mies totesi, ettei tulekkaan edes 3 vuotta ikäeroa... ;)

Pahoinvointi on vielä pysynyt poissa. Väsymystä ei ole vielä valtavasti, mutta nukuttua saan paremmin kuin hetkeen. :D Ja kova jano on tosi usein.

Mutta tää turvotus!! Sitä oli esikoisestakin paljon, mutta nyt se on jo niin huomiota herättävää, kun esikoisestä jäi tuo "vauvapussi" vatsan kohdalle... :LOL: Pitää muistaa vetää vatsaa sisään, kun en halua kertoa vielä. Mies haluis kertoa vaikka heti, mutta mä haluan jonkin varmistuksen, että jotain on elossa ja kasvaa. Eli ehkä ekojen sydänäänten jälkeen. Ultraan asti ei voi odottaa, kun kaikki näkee tän vatsan kyllä jo ennen...

Oletteko muut töissä/opiskelemassa vai hoitovapaalla?
Mä olen vielä hoitovapaalla, mutta Tammikuussa alkaa työt. Juuri kävin työvuorojen määristä ja ajoista sopimassa ja pomolla oli jo huoli ensi kesän lomista, kun on yksi työntekijä jäänyt pois... Teki mieli sanoa, ettei mun varaan kannata laskea mitään, mutta en mä voinut vielä. Harmittaa vaan, kun meillä on tosi mukava pomo, ei haluis jättää pulaan, mutta kai hän ehtii sitten tammikuussakin vielä suunnitella kesän töitä.

Neuvolaa en ole vielä varannut. Haluaisin ekan neuvolan, niin että niitä sydänääniä vois jo kuunnella... Onkos jollain käsitystä millä viikolla niitä aikaisintaan voidaan neuvolassa kuunnella?

Undine ja pieni vailla nimeä 4+3
 
Heippa jälleen ja tervetuloa uusille ja onnea plussasta :)

Täällä on kyllä sellaset olot että huhhuh.. Ei ollut esikoisesta tällaista. Koko ajan paleltaa tai jos ei palella, mikä on harvinaista, niin on hiki. Rinnat on järkyttävän kipeet ja turvonneet, väsymys on hirveää mutta sitten yöllä ei saa nukuttua ja tää pahoinvointi.. Yääk, 24/7 on huono olo eikä siihen auta syöminen eikä syömättömyys.. Noh jos nää oireet kertoilis vaikka siitä että kaikki on hyvin :)
Säälittää vaan tuo esikoinen joka haluaisi koko ajan olla tekemässä jotain yhdessä, kun itse hyvä että sohvalta ylös pääsee..

Jossain vaiheessa joku kysyi aikaisempien lasten syntymäviikkoja. Meillä siis on yksi lapsi ja hän syntyi jo rv 34. Sairaalaan jouduin vesien menon takia jo rv 33+1 ja siellä sitten yritettiin viivytellä lapsen syntymää ja onnistuttiinkin tuohon viikolle 34 asti. Mitään syytä ennenaikaiselle vesien menolle ei löytynyt ja nyt vähän jännittääkin miten tämän toisen käy, jos vaan niin pitkälle kuin synnytykseen päästään. Ajattelin tämän asian ottaa neuvolassa puheeksi, koska se on mietityttänyt minua aika paljonkin tässä jo heti alussa.

Mulla on töitten suhteen tosia hankala tilanne. Olen siis kotihoidontuella kotona tällä hetkellä, eiskoinen täyttää tammikuussa 3 ja silloin pitäisi minunkin kai palata työelämään. Ongelmana on vain se että minulla ei ole työpaikkaa johon palata. Nyt pitäisi siis kuumeisesti etsiä töitä. Mielelläni jäisin kotiin vaikka työttömyystuelle tuoksi muutamaksi kuukaudeksi ennen kuin äippäloma alkaa, mutta kun se vaikuttaa sitten siihen äippärahaan. En muutenkaan oikein tiedä miten minulla käy sen äippärahan kanssa, saanko minimi rahaa vai mitä, mutta siitäkin on alkanut suuri huoli nousta.

Tuli nyt vähän tällainen omanapainen teksti, mutta jotenkin on niin pinnalla nyt nuo asiat, että on pakko saada vähän purkaa :)

Meillä on ensi ma 18.11 eka neuvola ja torstaina 21.11 se varhaisultra, en malta odottaa <3

haave 31 ja untamo 6+5 (jo :))
 
Viimeksi muokattu:
Tiqustiina mäkin laitoin sulle viestii siitä facebook-ryhmästä.

Meillä esikoinen synty rv41+4 ja kuopus 39+6. Kummassakaan ei oo ollu mitään ennakoivia supistuksia tai muita, suoraan ollu menoa sit kun alkaa jotain tuntua.
 
Tiqustiina
Listaa on päivitetty sekä Fb kaveripyynnöt laitettu.

Tuosta ikäerosta Meillä kun noita lapsia on yhteensä monta niin samana vuonna kun vauvan pitäisi syntyä on lapset 10v, 8v(miehen),8v,6v(miehen),4v että pienimään on se 4vuotta ikäeroa.

Rannekkeet ei nää mulla ainakaan tunnu auttavan. Hain aamulla apteekista. Tuntuu ,että velloo vaan enemän kun ne on ikävästi tuossa jänteiden tienoilla.:ashamed:
 
Oli puhetta millä viikoilla aiemmat lapset ovat syntyneet. Niin meillä esikoinen ilmoitti vesienmenolla itsestään 40+3 yöllä, ja syntyikin sitten samana iltana hieman ennen puoli yhdeksän uutisia :)

Tänään poks 5+0.. Onpa jännä taas kirjoitella noita, kun tuntuu ettei huhtikuun hurmurit 2013 ryhmästäkään ole kovin kauan aikaa, kun siellä viimeksi kirjoittelin :p Välillä kyllä huolettaa nyt jo tuleva arki kahden pienen kanssa, sekä tietysti se vaikein osuus eli synnytys! Eniten kuitenkin se,että onko kyydissä edes ketään.. :/
 
Täällä lähestyy varhaisultra, nyt alkaa jännittämään todenteolla. Päivät menee muissa maailmoissa, öisin tuleekin sitten alitajunnan kautta stressi esiin, painajaisilla, levottomilla öillä ja vähäisillä yöunilla mennään. Huoh.

En ole tännekään viitsinyt oikein kirjoitella kun ei ole tiedossa onko siellä kyydissä ketään.
Olo on hyvinkin raskaana oleva, vaan se jää nähtäväksi.
 
Sintt1: Hyvin se kevät menee. Mäkin opiskelin lasten kanssa, eka vuonna tulin raskaaksi ja loput sitten suoritin joko yhden tai kahden pienen kanssa. Aika haastavaa on välillä ollut ja joskus on ollut muksut mukanakin koulussa, mutta niin vaan sain kaikki tehtyä ja valmistuin kesäkuussa. Tsemppiä :)

Tigustiina: Kokeile siirtää niitä rannekkeita vähän eri kohtaan. Mulla ainakin oli molemmissa ranteissa sellaiset tosi kipeät pisteet, mitä hieromalla paha olo helpotti. noissa kohdissa pidin rannekkeita. Tosin eihän ne kaikille auta :(

Fb-ryhmään haluavat: Laittakaa yv Tigustiinalle tai KiAna7:lle, pääsette mukaan.

Haave31: Äippärahathan lasketaan viimeksi vahvistetun verotuksen mukaan, eli luultavasti sulle miniminä valitettavasti. Paitsi jos ehdit olla töissä useamman kuukauden ennen la:ta, sitten saat edeltävien työtulojen mukaan.

Itselläni on nuo rahat menneet hyvin, kun esikoisen aikaan sain 2006 vuoden tulojen mukaan ja tuolloin olin ollut töissä täyspäiväisesti. Kakkosen kohdalla sain sit noiden edellisten rahojen mukaan, kun ikäeroa tuli alle 3v. Nyt taas ehdin olla vuoden verran töissä ennen ä-lomalle jäämistä, joten ä-rahat on aikalailla samaa luokkaa kuin edelliselläkin kerralla.

).( Paha olo on täällä hivenen helpottanut. En tiedä, menikö se näin vähällä ohi vai johtuuko siitä, että olen juonut paljon vettä muutamana päivänä. Jostain kun luin, että se saattais auttaa. Eipä mulla kyllä aikaisemminkaan ole montaa viikkoa tuo pahoinvointi kestänyt. Alan entistä enemmän epäillä, että mulla noita viikkoja olis enemmän kuin oletan....

Tietääkö tai muistaako kukaan, milloin np-ultra pitää viimeistään tehdä? Mulla kun on neuvola 26.11. (niinkuin monella muullakin :) ) ja jos silloin onkin viikkoja jo 12, niin taitaa tulla np-ultran kanssa kiire. Ei taida tuolla meidän tk:ssa tädit sitä tehdä....

Nyt mä taidan yrittää tehdä töitä vielä vähän, ei kyllä kiinnostais yhtään. Mielessä pyörii, että josko ajelis töiden jälkeen Prismaan (tästä 20 kilsaa, kotoa 80 ....) etsiskeleen esikoiselle sisäpelikenkiä ja jääkiekkokypärän ristikkoa, kun kerran sais alennustakin niistä nyt....

-Lijena ja pikkuyllätys 6+3-
 

Yhteistyössä