<3Heinäkuiset2014<3~Loka-Marraskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja Tiqustiina
  • Ensimmäinen viesti
Koska Surusilmät sulla se varhaisultra on? Toivottavasti saat hyviä uutisia :heart:

Täällä kans aika jännitystä tää on vieläkin. Mullahan todettiin se hematooma mikäö on vuodellut tipottain koko ajan. Eilen ja tänään vuotoa ei ole oikeastaan tullut ollenkaan. Ens viikolla on neuvola, mutta ultraan vielä 2,5 viikkoa aikaa. Äippähousut laitoin tänään päälle kun ajattelin ehkä ne farkut puristaa aika kovin tosta mahasta ja josko sekin lisäilee sitä hematooman vuotoa. Olo on sen mukainen että raskaana ollaan. Väsymys on jotain aivan kamalaa.. Ei vaan jaksa edes 9-10 tunnin yöunilla. Meinaa väkisin nukahtaa sohvalle iltapäivällä.

Edelliset synnytykset.. Esikoinen syntyi 39+5 oisko ollut ja kakkonen 41+1 oisko ollut. En muista tarkkaan :DD Pitää ne ettiä kun neuvolan papereissa ne kysytään. Ja molemmat alkaneet supistuksilla. Kestot on 5 ja 6 tuntia.

Ikäero Esikoisen ja kakkosen ikäero on 1v6kk. Nyt ois tulossa 3v8kk.

Sydänx3 7+4 menkoista, Ultran mukaan 7+0.
 
Viimeksi muokattu:
Sea-bandit hain minäkin, kuinka pian näiden tulisi toimia? Vaikea sanoa vielä kun tässä iltapäivästä on yleensä muutenkin hivenen tasaisempi vaihe pahoinvoinnillisesti, ilta varmaan kertoo miten hyvin skulaa mut ajattelin kyl nukkuaki näiden kanssa :D Jos on ees miniriikkinen (tytön keksimä sana :) ) mahis että pahoinvointi lievittyy edes nanomillin verran ni pidän näitä vaikka synnärille saakka...

Painosta joku kyseli, esikoisen kanssa kertyi 10kg ja kakkosen kanssa 6kg. Eli aika pienillä mentiin, toivottavasti nyt samoin vaik ikäki hipoo nyt ennemmin kolmea- kuin kahtakymppiä :LOL: ...

Aivan hirvittäviä riitoja ex- miehen ja ex- anopin kanssa, puuhh. Jouluvalot sain laiteltua takapihan puskaan ja tyttöjen huoneeseen ilostuttamaan :)

Uupumuksesta vielä että kilpirauhasarvot oli ok jotenka kai tätä jonkun sortin masennusuupumisena hoidetaan. Ilmeisen paljon tuo pahoinvointi vaikuttaa ja sitten vielä nuo riidat ja uranmiettimiset päälle niin avot. Kyllä tässä saa olla kiitollinen, että on näin toimiva uusioperhe-- hasardia aikaa tämäkin mutta ai että mä oon onnellinen etten oo enää "vanhassa elämässä"!!!!

Helpottunut MM ja Mutteri 6+5

:muoks: Vielä että HIMOT on hirveitä, millon mitäkin mut pääasiassa kaikki suola-rasva-hiilarilinjainen tyyliin sipsit, suolatikut, sämpylät kunnon voilla ja cheddarilla... Kiinalaista oli pakko saada männä päivänä mut tänään sitte Vihreät Kuulat ja Aladdin- konvehtirasia tarttu mukaan jouluvalo- ostoksilta... Niin että muille PUNTTIMIMMEILLE, ei oo meikän voimanostosta about mitää kohta jälellä :D
 
Viimeksi muokattu:
Perhana että osaa ollaa piinaavaa odotella sitä alkuraskauden ultraa...puoltoistaviikkoo vielä aikaa|O:D
Eilen oli kyllä jäätävän huono olo, tänäänkin aamupäivällä mutta iltapäivää kohti tullut paremmaksi.
Aamulla ostin kaupasta kolmioleivän ja välissä ollut majoneesi ällötteli kyllä kovasti. Muuten toi syömispuoli maistuu kyllä yllättävänkin hyvin:p

Meillä on huomena työpaikan pikkujoulut ja itse olin etunenässä jäämässä rilluttelemaan. Ei auttanut kuin sanoa että mulla on flagyl-kuuri päällänsä ja alkoholin nauttiminen ehdottomasti kielletty;) Toivottavasti ravintolaruoka maistuu sitten senkin edestä. Teatterissa käydään myös.

Aikaisemmista synnytyksistä ollut puhetta...meillä kaikki ovat syntyneet etuajassa. Kaksoset 38+2, keskimmäinen 38+4 ja kuopus 36+4. Kaikki synnytykset alkaneet vesien menolla ja siitä sitten nämä yksöset syntyneet kyllä nopeassa tahdissa. Kaksosista sain epiduraalit ym kivunlievitykset. Keskimmäisestä kohdunkaulapuudutteen ja kuopuksesta en ehtinyt saamaan mitään. Vähän sitä kyllä miettii miten nopeaa toimintaa olisi tällä kertaa.
Painoa kertyi kaksosraskaudessa n. 16kg ja yksösistä siinä 10kg kieppeillä.

Ja ite lapsista niiden tekotapaan eli seksiin...ootteko uskaltanu harrastaa ihan normaalisti vai aiheuttaako se teille tietynlaista km pelkoa tmv?!

Hellanlettas 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Tiqustiina
Täällä ainakin ihan samaan mallii ässäää harjoitetaan kuin ennenkin ;)uskon että jos menee kesken seksi ei ole syy.saattaa edistää mutta joku kunnon syy siellä taustalla on ollut alunperin jos niin tapahtuisi.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittyisin minäkin varovasti jo mukaan. Tänään plussasin, viikkoja 4+1. Entuudestaan mulla on poika, joka juuri viime kuun lopulla täytti vuoden. <3 Edellinen raskaus oli vaikea joten pelonsekaisin tuntein on onnea.
Tabletilla datailen joten eipä pysty värittelemäön, josko joku kuitenkin päivittäisi. :)

emmaoo/27vee/2. lapsi/ Koks/la 23.7
 
Viimeksi muokattu:
Huhheijaa täällä on kirjoteltu niin ahkeraan etten muista enää mitä kaikkea piti kommentoidakaan,jokatapauksessa kaikille uusille onnea plussista,toivottavasti pysyvät matkassa! =)

Meillä oli tänään varhaisultra jota odoteltiin kanssa piinassa monta päivää,kaikki on onneksi hyvin syke löytyi,sekä vkot täsmäsivät juurikin sen 7+1 :) uskomatonta!

Muutaman vkon oli pahoinvointia hurjasti,muutama päivä sitten alkoi olo helpottumaan jo sekin sai miettimään onko kaikki hyvin kun esikoisesta paha olo kesti koko alkuraskauden,mutta onneksi kaikki on hyvin enkä kaipaakaan sitä oloa,vaikka iltasin vähän se etova olo nostaa päätään, pystyy kuitenkin olemaan,aiemmin se pahoinvointi oli iltaisin pahimmillaan,aamut sai suht rauhassa olla.

Olen kanssa käyttänyt noita sea band rannekkeita,on niistä vähäsen ollut apua kun on tietyssä kohtaa se ranneke,nyt pystyy suht vapaasti syömään mitä haluaa,kiloja alkaa tulemaan :whistle: lisäksi kurja vaiva mikä oli edellisessä raskaudessa ummetus, ei toimi vatsa ollenkaan ja maha on kamalan turvonnut,tukala olo.

Väsymys on aika hurjaa,jokapäivä ottanut päikkärit lapsen kans samaan aikaan,illallakin tulee torkuttua,yöt sitten vähän levottomasti tulee nukuttua ja vessassa joutuu ramppaamaan jatkuvasti.

Meillä tulee esikoisen ja vauvelin ikäeroksi 2.v5kk meillä onkin seuraavaksi np ultra vkolla 12 ennen sitä käyn vielä siinä down verikokeessa,mikä otetaan muistaakseni vkon 9-11 välillä.

Onko muita jotka käyneet siinä?

Siitä edellisestä synnytyksestä vielä, kirjotin väärin tuolla aiemmin ne vkot,minulla käynnistettiin koska ei lähtenyt itekseen tulemaan ja vkoja oli muistaakseni 41+5 saas nähdä onko nytkin sama ett joutuu käynnistämään jos sinne saakka päästään.

Tän päiväinen ultra helpotti paljon mieltä kun sai nähdä sykkeen :heart: tästä on hyvä jatkaa,tsemppiä muille odotukseen niille jotka vielä ultraa odottavat :p

Joku kyseli elämäntilanteesta,mä olen lapsen kans hoitovapaalla,tarkotus oli ensikeväänä lähteä takaisin töihin vaan nyt suunnitelman luultavasti muuttuu,sen äitiysrahan saan vielä edellisen tulon mukaan kun esikoinen on alle 3.vuotta muistaakseni ne katsotaan 2 vuotta aiemman verotuksen mukaan tai viimeisin 6kk ja sen paremman tulon mukaan maksettas äippäraha,mulla ne katto sen viimesen 6kk tuloista esikoista kun odotin ja tosiaan nyt pitäs se sama saada sitten.

Olisin kans kiinnostunut sitä facebookista,laitan siis yhteystietoni tulemaan =)

Tosi kiva kun täällä on niin paljon jo porukkaa jo,ja varmasti lisääkin on tulossa pikkuhiljaa ;)

jemina81 rv 7+1 poika-12 pkks
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Ihanaa kun alkaa tulla noita ultrakuulumisia! Onnea Jeminalle hyvistä ultrakuulumisista! Alkaa oma ultra jo jännittää, toivottavasti siellä nyt ois oikeesti pieni kyydissä.

Ikäeroa tänne ois tulossa himpun vaille 2v. Oon hoitovapaalla esikoistytön kanssa vielä ja jatkan siis vauvan syntymään asti kotona. Piti mennä vuodenvaihteessa töihin mutta päätettiinkin että katotaan josko tärppäis uusi vauva tai uusi työpaikka ja heti ekasta kierrosta sitten olinkin raskaana :) Toi tyttö on sen verran meneväinen tapaus että välillä oon kyllä ajatellu kaiholla et ehkä se töissä olo ois voinu olla ihan rentoakin :D Vaikka uskon et oikeesti ois kyllä vielä rankempaa olla tän väsymyksen kanssa töissä kun kotihommat ois kuitenkin sitten olemassa vielä päälle.

Kiloja ekassa raskaudessa tuli jotain 15. Viikkoon 15 mennessä söin tosi paljon ja epäterveellisesti eikä kiloja tullut edes kahta siihen mennessä. Sit alkoi kiloja tulla 1kg/viikko tahtia, mutta aloin sitten vähän vahtimaan syömisisä, jätin herkut pois viikolta jne. Toivottavasti ei ihan mahdottomasti nytkään tulis, on niissä sitten hommaa tiputtaa. Esikoisesta jäi 3kg roikkumaan jotka sitten tiputin ja vähän päällekin.

Huh, koskahan tälle väsymykselle ois odotettavissa vähän helpotusta! Neidin päikkäriaikaan en jaksa tehdä mitään ja illat ollaan vaan makoiltu sohvalla koko perhe. Muuna aikana ei sit pahemmin lepäilläkään kun saa neidin perässä juosta :) Huono omatunto kun ei jaksa yhtään liikkua jne. Mut kai se vaan on tärkeetä kuunnella kroppaansa ja levätä jos siltä tuntuu :) Viime raskaudessa jouluna helpotti väsymys vähän kun loma alkoi, oiskohan ollu viikko 9 silloin tai jotain. Mut joskus siellä 15 viikon tienoilla sit väistyi kokonaan. Sitä energistä keskiraskautta siis odotellessa, toivottavasti sinne asti päästään.

Mä liityn sinne facebookkiin sitten jos saan varmistuksen että on oikeesti joku kyydissä.

Vanella 6+5
 
Viimeksi muokattu:
Seksin ei pitäis vaikuttaa haitallisesti. Niin ainakin mulle sanottiin kun kkm todettiin. Täällä meneillään sellanen haluttomuuskausi. Viime raskaudessa seksi ainakin sattui tai tuntui muuten ikävältä niin ei oikein innostanut.
 
Onpas tosiaan heinäkuisissa ahkeria kirjoittajia, ei meinaa edes ehtiä lukea kaikkia viestejä. :) Esikoisen aikaan, kun täällä myös kirjoittelin oli meillä tosi hiljainen pino. Taitaapi muuten olla pari tuttua nimimerkkiä, jotka kai kirjoitteli silloin samaan aikaan?? :D

Aikaisempien lasten syntymäviikoista oli ollut juttua. Meidän poika syntyi viikoilla 39+4, vaikka oli jo kuukautta aiemmin sanottu ihan kahden lääkärin toimesta, että tulee todennäköisesti hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa... ;)

Kiloja ekassa raskaudessa tuli 22kg!! Lähinnä sen takia, että mua ärsytti alkuraskaudessa kaikki kirjoitukset siitä, että äidin pihtailee syömisillään ja kauhistelevat sitä puoltakiloa joka on tullut lisää... Raskauden aikana kiloja tulee minkä tulee, joten en ottanut stressiä asiasta ja sen sitten huomas omassa olossa... Loppuraskaudesta tuli kilo viikossa ja turvotusta ja kipua oli ihan kiitettävästi. Synnytyskin oli vielä vaikea. Nyt olis tarkoitus hieman katsoa tarkemmin, mitä syö. Karkit ja sokeri ainakin minimiin, jospa tulis vaikka helpompi tästä raskaudesta ilman ylimääräisiä kiloja. Pitäis kuitenkin jaksaa esikoistakin hoitaa ja koiria myös...

Etovaa oloa on nyt ollut enemmän, riippuu ihan mitä syö. Kammoksuttaa ihan ajatus siitä viime raskauden pahoinvoinnista ja väsymyksestä 24/7 ekat kolme kuukautta... :x

Ihania ultrauutisia! :heart:
Meillä ei taideta varhaisultraan mennä, ei oltu esikoisestakaan. Pitää siis odotella np-ultraa...

Milloin olette ajatelleet kertoa sukulaisille uudesta tulokkaasta?
Meillä mies haluis jo kertoo kaikille. :) Mä haluaisin ensin jonkun varmuuden asiaan, mutta ultraan asti ei voida odottaa, kun vatsa alkaa varmasti kasvaa jo ennen... Sydänääniä toivon kuunneltavan jo ekassa neuvolassa.

Undine ja nimetön 4+4?
 
Me ei saatu hyviä uutisia, pieni heikko syke joka kuulemma hiipuu vkl aikana, jopa tänään. kasvukin oli hidasta. Maanantaina todetaan todennäköisesti sitten keskenmeno jonka jälkeen pillereillä tyhjennykseen..

Minut saa poistaa listalta.
 
Surusilmät ja Sunshine voimia teille! Todellakin tiedän tunteen koska syyskuussa koin saman. :( Sain paljon tukea keskenmenon jälkeen kuumeilevien ryhmästä.

Muutaman päivän ollut hieman lievempää menkkakipuilua, mutta eilen kun menin nukkumaan alkoi ihan jäätävät olot vatsassa. Olin ihan paikoillani kaksinkerroin ja kohta oli pakko nousta ottamaan särkylääkettä. Hetken päästä se meni ohi, mutta jäi kyllä taas sellanen fiilis, että mitä hittoa tapahtuu!! Maanantaina soitan kyllä neuvolaan ja vaadin ultraan pääsyä.
 
:hug: voimia teille Surusilmät ja Sunshine!

Itse suosittelen, että käsittelkää asiaa tavalla, joka sopii teille. Huomaan, että nyt kun olen uudelleen raskaana 07/13 km jälkeen, olen vasta osannut käsitellä tunteita, joita tuohon liittyy.
 
Moikka! Liityn tänne teidän joukkoon, mikäli vielä mukaan menoon mahtuu! Täällä kirjottelee 21-vuotias nainen, hieman pelonsekaisin tuntein, koska lapsen isän kanssa en edes seurustele. :(

Laskettuaika on vielä kysymysmerkki, synnytyspaikka on K-SKS ja mun ikä tosiaan tuo 21, 1. lapsi :)
 
Olisin liittymässä joukon jatkoksi. MrsData / 38 v. / 2. lapsi / TAYS

Olin eilen illalla hieman kettuuntuneissa fiiliksissä ja ajattelin juoda lasillisen valkkaria. Päätin kuitenkin testata ensin, kun olo oli vähän jännä. Ja niinhän ne kaksi viivaa sitten pärähtivät tikkuun. Tein uuden testin tänään, sama juttu. LA laskurin mukaan 26.7.

Vertaistuki tulee tarpeeseen, koska toisaalta olisin voinut olla ihan valmis jo töihinkin nyt kun esikoinen on 1v.3kk. Ei vaan ollut töitä, joihin palata. Olen muuttanut nyt kaksi kertaa (ensin miehen perässä ja sitten perheen kanssa isompaan kaupunkiin, kun en yhtään viihtynyt aiemmassa) ja entinen kaveripiiri on jotenkin jäänyt. Myös työhommat vaivaavat aika kovasti mieltä, sillä tuntuu, ettei mulla ole näiden äitiyslomien ja hoitovapaiden jälkeen enää mahdollisuutta palata omalle alalle.

Esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla 41+1 ja varsinkin loppuraskaus oli vaikea. Kärsin kovista kivuista ja supistuksista enkä pystynyt pahemmin liikkumaan. Sektiossa selvisi, että mulla oli paljon laajalle levinnyttä endometrioosikudosta, joka sitten vaikeutti sektiotakin. Näin ollen mulla on jonkun verran "traumoja" ekasta raskaudesta ja synnytyksestä ja pelkään vähän miten pärjään tuon vilkkaan esikoisen kanssa, jos tämäkin raskaus on yhtä vaikea.

Endometrioosista huolimatta näemmä tiineydyn helposti - jotenkin kuviteltiin miehen kanssa, että ei se nyt vielä tärppää, kun kaikkia haittaavia tekijöitä on niin paljon (endometrioosi, mun ikä, imetän vielä esikoista jne.). Raskausoireina tutut palelu, nenän vuotaminen ja alavatsanippailut. Mahdollinen keskenmeno pelottaa, onhan viikkoja vasta niin vähän.
 

Yhteistyössä