40+ ODOTTAJAT, vol 2




Nimimerkki............monesko..........LA

Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...............9.8.2010
Nirzu (42)................8 lapsi...............1.9.2010
Pinkki69 (40)...........1 lapsi...............6.9.2010 Naistenklinikka
Miina70 (39)............4 lapsi...............6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...-........1 yhteinen........xx.xx.xxxx
Roosamaria69 (40).3 lapsi...............17.9.2010, Naistenklinikka
vauvatoive10 (43)..3 lapsi...............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)...........3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (40)................x lapsi...............15.11.2010
Tirlittan1968 (42)....2 lapsi...............15.11.2010 Jorvi
Jannika (39)............1 lapsi...............28.11.2010 Kätilöopisto
Jääräpää (xx)..........3 lapsi...............2.12.2010
Siiri S (39)................1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41)........2.lapsi..............22.12.2010, PS
Surina70(40v.).........x lapsi..............23.12.2010 PS
Ninni-70 (40)............2 lapsi.............25.12.2010 Naistenklinikka
DolceVita (41)...........5 lapsi.............29.12.2010
Maikki (43)................2 lapsi..............01/2011
Teekuppi (40)...........4 lapsi..............25.1.2011
Oivikki (42)................1 lapsi.............22.1.2011
sela (41)...................4 lapsi........-.....29.1.2011
happihyppy (39).......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Naappuli (44)............3 lapsi..............xx.xx.xxxx
Padmashree (40)......1 (kaksoset)....xx.xx.xxxx
Little Bear (38).........1 lapsi...............4.3.2011
AinoEmilia (45)..........4 lapsi...............xx.xx.xxxx
MrsBree...(40)...........x lapsi...............27.3.2011


Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:
Päikki (41)..............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika :flower:
Star (43).................3 lapsi.......2.7.2010.........24.6.2010 tyttö :flower:
Jadette (40)............3 lapsi.......6.7.2010 ........2.7.2010 poika :flower:
Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010.........8.7.2010 poika :flower:
Minni (46)...............2 lapsi.......12.7.2010........12.7.2010 poika :flower:
Kääkkänä (34)........5 lapsi.......27.7.2010........15.7.2010 poika :flower:


Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*.. + YES, WE CAN!!! ,-)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1550525
 
Kiitos lohduttajille. On mukava saada haleja ja kivoja sanoja. Ostin ekan vauvan tutin ja kylpyöljyä. Tein kaappiin vähän tilaa vauvan tarvikkeille. Pistin miehen kamoja hyllyiltä pois. :D Itkeny olen. Viime yönä tuntui, että pakahdun. Purin lakanaa, etten olis huutanut ääneen ja lapset kuulleet. Kauhea tunne.

Tänään sitten aloin siivota. Olen huomannut sen hyväksi terapiaksi, kun paha olla. Kun saa kotia järjestykseen, olo helpottaa ja samalla ajatukset selvenee. Kylppäri vielä siivottava. Sit saunaan ja päännollaus-Ilta-Sanomat käteen. Ihanaa, kun viileetä! Jaksaa ihan eri lailla touhuta. Huomiseksi jo luvassa 30 astetta. Täällä piti sataa, mutta eipä ole näkynyt.
 
vauvatoive MamaStellapa hyvinkin avioliiton siunaamisen myötä vaihtui nikki. :) :heart:
Esikoinenkin täytti jo 21v. Eli täällä odotellaan kuudetta lasta ja toista yhteistä. Ensimmäisen iui:n tulos. Ja synnytys tapahtuu mahdollisesti Irlannissa.
Kiitos kaikille onnitteluista ja oinas odottaa oinas-vauvaa :) :heart:
 
tete-a-tete, luin silloin kun erosin isompien lasten isästä Märtä Tikkasen kirjan, jostain syystä en nyt muista sen nimeä, kertoi kuitenkin hänen alkoholistimiehestään Henrikistä ja siitä miten vaikea on avioliitto alkoholistin kanssa.
Sain siitä paljon lohtua ja ymmärsin, että kun ukko haluaa juoda, se sitten juo,
alkoholi on ykkönen, kuningas alkoholi, sen jälkeen sitten tulee jossakin muilla sijoilla tärkeysjärjestyksessä vaimot ja lapset....se oli tosi hyvä kirja!!!!
No päätin etten ikinä enää ota juoppouteen taipuvaista.....otin absolutistin, ja kuinkas kävikään? Ikinä ei ota viinaa mutta narsisti ja väkivaltainen kuitenkin. :headwall:
 
Tässä kaikille piristykseksi yksi runo:

"Naisen elämä alkaa todellisuudessa
vasta neljänkymmenen vuoden iässä...
se on ikä, jolloin naisen arvo kohoaa
kaikkein jyrkimmin,
silloin hän on joka suhteessa arvokkaampi,
joka suhteessa parempi.
Ne ovat vuosia jolloin nainen on paremman näköinen,
ja tuntee itsensä paremmaksi kuin koskaan aikaisemmin.
Hän on viehättävämpi, kokeneempi, aistillisempi.
Ennen kaikkea paljon aistillisempi.
Hän voi nauttia ja nauttii enemmän kaikesta ympäristössä,
suurista ja pienistä asioista, ja tietenkin
ympärillä olevista ihmisistä, ystävistä, lapsista ja miehistä."

Hans Herlin/Elämänviisauden kirja
 
La Perla voi miten siun pienelle kävikään.. :'( olen niin kovin, kovin pahoillani puolestasi - Lämmin&lohduttava:hug:
..nämä niitä suru uutisia, joita kukaan ei omalle kohden uskoisikaan sattuvan:ashamed:..vaikka pelkää tosin kovasti..

Kovasti jaksamisia:heart:
 
La Perla voi kuinka surullista iso :hug: ja toivon, että pian palaat tänne joukkoomme.

tete-a-tete :hug:

Sela hyvä, että sait varmistuksen niistä tuloksista :)

Minulla oli tänään täällä siivous apua ja nyt on paikat ihan puhtaat. Kiva juttu, kun tulee sieltä ulkomailta minulle yksi kaveri ensiviikoksi. Tänään aamulla sitten taas alkoi oksentaminen, mutta onneksi vain kerran.

Oivikki ja Suoma 14+0
 
Vauvatoive Kiitos vinkistä. Taidanpa hakea tuon kirjastosta.

Se tässä on niin raastavaa, kun ero vanhempien lasten isästä on vasta muutaman vuoden takaa. Eli muistissa on liiankin hyvin, kuinka hirvittävää tunnemyrskyä se vaati. Onkohan mussa joku valuvika, kun en onnistu ihmissuhteissa niin, että olis hyvä olla? Vaik olinhan mä sen eksän kanssa parikymemmentä vuotta ja oli ihan normaali mies. Tämä nykyinenkin muuten ok, mutta alkoholille perso. Alkoholisteja mulla enemmänkin perhepiirissä, joten olen miettinyt, että siksikö tämän nykyisen otin. Itsellä ei sentään alko-ongelmaa, hui!
 
joo mua se kirja lohdutti. Enhän minäkään ollut kuin vuoden verran yksin erottuani 11 vuoden liitosta isompien lasten isän kanssa.
Ei meissä varmaan vikaa ole, vaan ainakin minä olen ollut liian kiltti, ja uskonut hyvään ihmisessä ja että ihminen kypsyy ja kasvaa, mutta eipä vaan monikaan kasva.
Jo lapsena olin se, joka kantoi kaikki kulkukissat ja pesästä pudonneet linnunpojat kotiin, ja hoivasi niitä, sitä se on varmaan ainakin mun kohdalla, vedän puoleeni ihmisiä joilla on joku "haava" ja sitten luulen että osaan hoivata ne ehjäksi.
Ainoa terve suhde mullakin on varmaankin lapsiini, he ovat tasapainoisia ja heitä en ole pilannut eivätkä he minua, siksi kiitos jokaiselle paskalle miehelle näistä ihanista ja kauniista pojista joita olen heiltä saanut :heart: :heart:
 
La Perla :hug: sinulle :heart:

tete-a-tete voimia sinulle...se on rankkaa kun ei voi luottaa toiseen, alkoholi kun vie mennessään monta hyvää ihmistä.. :hug:

Täällä taistellaan sokereiden kanssa, tabletti vaikuttaa niin että insuliinia saa vähentää...eilen ja tänä aamuna on ollut sokeri tosi matalalla, vaikka eilen illalla jo määrää vähensinkin. Eilen aamuna löysin itseni puolitajuttomana vessanpöntön kannen päältä istumasta, fööni palasina lattialla..onneksi sain huikattua miestä auttamaan ja tuomaan mulle tuoremehua ja suklaata. Mutta koko päivä meni sellasessa kummallisessa olotilassa, taisi käydä tosi matalalla. Tänä aamuna pidin sitten huolen ettei käy samoin!

Täällä on vain 14 astetta lämmintä, aivan kuin olisi talvi tullut =) Mulla on villasukat jalassa :LOL:

T. Unna ja Toivo 27+2
 
La Perla :hug:

tete-a-tete jaksamis haleja..exsästäni voin sanoa myös, siinä alkoholi vei ihan mukavan miehen, ei hänellä mitään ongelmaa ollut omien sanojensa mukaan, vaan raskas työ vaati raskaat huvit :kieh: ...intissä töissä


unna voi ei sun sokereitten kanssa, nyt pitää alkaa olla tarkkana ettei satu mitään vakavampaa :hug:


kauhee paniikki iski kun kattelin tota synnytyslistaa..onko siinä 1-2 ennen mua..mä en ole valmis, jännittää aivan hirveesti, pelottaa....


juu vilposta on , ei voi muuta sanoa kuin että ihanaa.

nirzu 34+4
 
Juuri samaa ajattelin, onneksi olet nyt Unna sairaslomalla, jatka sitä äläkä edes ajattele enää töihin pääsemistä.
Kunhan et nyt satuttaisi itseäsi, ettet pyörtyile ja kolhi itseäsi siellä.
Itselläni oli eilen se mässäyspäivä, meni karkkia ja chipsejä, vielä eilenkin, ja perjantaina,
tänään vähän jännitti mitata paastoarvo mutta oli onneksi 4,6.
Pitäis vähän taas skarpata ja ottaa vakavasti tämä terveellinen ruokavalio.
 
Halauksia kaikille tarvitseville. Muuta en osaa kuin toivottaa tsemppiä tulevaan!! :hug: :hug: :heart:

Oma olo ei ole enää ihan niin alavireinen kuin viikolla. Olen alkanut tuntemaan vauvan liikkeitä, joten yksi pelko välillä on siis poissa. Toisekseen olen pitänyt hieman etäisyyttä äitiini, yrittäen olla tuntematta syyllisyyttä siitä, joten senkin suhteen on ollut helpompi olla. Kolmanneksi, hääjärjestelyt on tehty, ensi viikolla vain viimesilaukset (kuten puvun viimeinen sovitus ja haku liikkeestä ) ja lauantaina juhlitaan... Huomenaamuna pitäisi sitten töihin raahautua. Voi kääk. Onkin 4 viikkoa ollut sellaista aivojen nollausta, että tuskin edes työpaikalle osaan :) Ehkäpä huominen menee taas työelämään tutustuessa. Jos tämän syksynsä rytmittää, niin syyslomaan on 12 vkoa ja siitä äippälomaan kolme viikkoa :)

- Siiri S, 18+6
- kohtahan sitä ollaan jo puolivälissä :eek:
 
Nirzu sinulla tosiaan alkaa se synnytys lähestyä.

Unna tsemppiä sen sokerin kanssa.

Siiri S tsemppiä töihin paluuseen! Ihanaa, että tunnet liikkeet.

Vauvatoive eikös tuo ollut hyvä paastoarvo.

Minä tänää ja eilen mietin oliko tuo tunne vartsassa Suoman pomppimista vai jokin liike suolenmutkassa :).
 
Moikka!

Noista alkkkiksista sanoisin; kyllähän jotkut niistä " paranee" eli pystyy lopettamaan kokonaan. Mittän " sopimuksia" tai " sääntöjä" määristä tai muusta ei kannata tehdä, ainoa keino on lopettaa kokonaan. Mutta sitä tahtoa lopettaa ei kukaan ulkopuolinen , ei ees vaimo,lapset,tai kukaan muukaan läheinen, pysty antamaan. Se pohja tulee , jos tulee ennen kuolemaa, joskus. ja silloin alkkis itse tajuaa / haluaa parantua. siksi siis turha " puhua" järkeä tai yrittää saada lopettamaan, vähentämään..... on vain yksi tie onnistua, alkkis haluaa sitä itse. Parempi siis elää omaa elämäänsä ja tehdä siitä mahdollisimman hyvää itselle ja lapsille. Se lopettaako alkkis vai ei, sen näyttää vaan tulevaisuus ja ainakin niin kauan kuin perhe mahdollistaa juomisen, eli ei eroa, tuskin lopettaa. miksi lopettaisi, sehän on niin helppoa kun vaimo auttaa vaikka " nalkuttaakin". parempi siis lähteä ja jättää alkkis selviämään yksin.... se voi vaikka herättää sen!
 
millä viikoilla olette olleet aikaisemmissa raskauksisssa 4d-ultrassa jos olette sellaisessa käyneet? Mulla oli kolmen viikon päähän aika mutta eilen kompuroin rappusissa ja ajattelin että ylihuomenna oli yksi peruutusaika että menisin sinne jo niin näkisi samalla onko kaikki kunnossa. Viikkoja ylihuomenna neuvolan mukaan 21+6. Ainakin Kirkinen on suositellut rv 24. Mutta rv 19-26 se on mahdollista ainakin Tampereen terveystalossa.
 
Heissan pitkästä aikaa :wave: Olin parin viikon kesälomalla ja netissä tuli käytyä tosi harvakseltaan, eikä silloinkaan jaksanut kommentoida mitään :saint:

Monta pikkuista on syntynytkin tänä aikana ja kaikki pikkuisia poikia :heart: Hurjan paljon onnea kaikille :heart:

La Perla :hug: :hug:

tete-a-tete, paljon voimia ja tsemppiä sulle :hug:

MrsBree, tervetuloa :wave: Mukava saada sinut takaisin tänne puolelle, paljon tarrasukkia ja liimaa pikkuiselle :heart:

Mulla on rakenneultra keskiviikkona, toivotaan että kaikki on ok. 4D-ultran suhteen ei olla vielä tehty mitään päätöstä, tsekkasin netistä että Brunolla on hyvin aikoja nyt elokuun alussa, jos halutaan sinne mennä, joten mitään kiirettä ei ajanvarauksen kanssa ole.

Liikkeitä olen alkanut tuntemaan harvakseltaan, aika hentoja ne vielä ovat, mutta eivätköhän ne siitä pian vahvistu :)

Masu on kasvanut jonkin verran, mutta ei mitenkään mahdottomasti. Yhdet normaali-caprit menee vielä jalkaan, muuten olen jo siirtynyt mammahousuihin. Onneksi on ollut niin lämpimät ilmat, että hameilla ja mekoilla on pärjännyt hyvin, kesää varten en siis ole hommannut mitään muita mammavaatteita kuin housuja. Lomamatkaa varten ostin parit uudet bikinit, ne on kaksi numeroa isommat kuin normaalisti, voi kääk :D

Onpa mukava olla töissä, kun täällä on vielä niin rauhallista, suurin osa on vielä kesälomilla :) Jospa saisin tässä parin viikon aikana kaikki rästihommat hoidettua ennen kiireiden alkamista. Ja enää kolme viikkoa seuraavaan lomaan, jolloin lähdetään Kreikan lämpöön B)
 

Yhteistyössä