40+ ODOTTAJAT, vol 2

lisäys: mua surettaa sen sarasvuon ja nyksänsä onni, kun sen hinta on pitkän parisuhteen hajoaminen. enhän tiedä, mitä siinä suhteessa oli vialla, mutta kuitenkin. ja kaikki muutkin erot ja pettämiset. miks ihmiset ei voi olla onnellisesti yhdessä koko elämäänsä?
 
Mitäpä sitä enää tässä iässä teeskentelemään, ja kun on aidosti surullinen, huomaa ettei olekaan yksin, muillakin on vaikeaa, välillä sitä luulee olevansa yksin se onneton itkeskelijä.
Siiri, luin varmaan Jääräpään kirjoituksesta sen että huomenna ultra ja sekoitin sen sinuun .
Tete-a-tete, mun poikien isällä oli tuo alko-ongelma, siksi lopulta erottiin, kun en enää jaksanut,
joten tiedän senkin kirouksen mitä se on.
Itkeminen kyllä välillä helpottaa kummasti, puhdistaa kehoa, tuntuu hetken paremmalta.
Kai meidän pitää olla herkistyneitä, että pidetään huolta vauvoistamme, siksi kai se on itku herkässä.
Toivoisin että teillä menisi paremmin, mutta samalla lohduttaa etten ole ainoa valittaja :heart:
 
tete, mulla ei ole mitään välejä isojen poikieni isän sukuun, kuitenkin rippijuhlissa tavataan,
ja pelkään kanssa hirveästi miten ex-anoppi irvailee minun mahaa ja sitä että olen yksin ja taas eroamassa ja raskaana. Olen kyllä jo päättänyt että sanakin sen ämmän suusta, niin lentää hyvin äkkiä ulos täältä, toivottavasti osaa vaan syödä kakkua ja ryystää kahvia ja pitää turpansa kiinni, toivon niin rippilapsen takia. Poikien isällä ei ole nykyään vaimoa, ei edes tyttöystävää, tykkää vaan olla sinkku ja vapaa ja tehdä mitä haluaa ja juoda milloin haluaa.
 
Muuten kaupan kassalla näin jonkun Iltalehden tms. kannessa että 47 vuotiaalta isoäidiltä petti sterilisaatio ja on raskaana....antaa toivoa meillä ikänaisille, varsinkin meidän tsemppaajille täällä jotka vielä toivovat raskautta , kaikki on mahdollista maan päällä.
 
Iso, lämmin "paremman mielen":hug: teille: tete-a-tete, SS, vauvatoive10

Antakaa itkun tulla jos itkettääpi..ja itkettäähän se kun hormoonitkin niin kovin hyrrääpi!:)..ja jos suututtaapi, kunnolla vaan karjaiskaa - RÄÄÄYHHHH!!!!!! |O

Mie huusin&itkin -04 raskaudessani miehelle usein&hartahasti ja hän oli ihan, että ????????? .. ;) :D..tämmöttii..

:heart: mur-mur
Mie olen noista masuistanne teille niiiiin kade..myönnän:ashamed:
..mutta EN sillä tapaa katkera laisinkaan, sen sanon suoraan!!=)..ja onnellinen osaan myös olla muiden raskautuneiden puolesta, ei ole miulta millään muotoa poijjes:)

..tuolla kuumeilijoissa taasen alkoi miulla jännäilyt - käykö tärppi, vaiko ei?..piinaavia päiviä edessä.. jospa NYT!!..

Jaksuja kaikille:heart:
 
vauvatoive mun välit on vähän lämmenneet eksän sukuun. jopa ex-anoppi soittelee välillä ja sanoikin, että on ylhäällä mun laskettu aika! olin tässä vähän aikaa sitten hänen kanssaan kesäteatterissa ja kuulin, kuinka kolmannelle henkilölle sanoi etsivänsä miniäänsä. :) saapi nähdä, miten juhlissa, lipsahtaako tuo miniä-sana sielläkin. hänellä kun on sen mun eksän nyksä nykyään oikea miniä. heh heh.

muutenkin on paremmat välit tuohon "anoppiin" nykyään kuin poikansa kanssa naimsissa ollessani, liekö siksi kun yhteydenpito ei ole pakkopullaa. ja olihan hän anoppini kaksikymmentä vuotta, ei kai sellaista helposti heitä yli olan. tähän tarvittiin kuitenkin muutama vuosi,aiemmin en halunnut olla missään tekemisissä ko. suvun kanssa.

mur-mur Kyllä se tärppi sieltä tulee!

Se lehti, josta vauvatoive mainitsi on uusin Ilona. Mähän siis nappasin sen mukaan juuri tuon 47-vuotiaan isoäidin, kuten lehdessä sanotaan tarinan vuoksi. En ole vielä lukenut. Voisinkin nyt yölukemiseksi sen lukasta.

Mua helpotti, kun sain tänne purkaa kaiken pahan mielen. Sit ystäväni pyysi yökylään ja minähän läksin. Tuuletettiin oikein kunnolla eksät ja nyksät ja sarasvuot ja miehet yleensä ja parit naisetkin siinä sivussa. Naurettiin päälle omaa erinomaisuuttamme. Kyllä helpotti!

 
Huomenta...va jokos se on päivä?? :D

Onpas mukavaa kun on päässy jo lomarytmiin ja viikonpäivät on aivan sekaisin ja kellonajoistakaan ei juuri piittaa...sovitut menot vaan täytyy yrittää muistaa!!

Onpas täällä kyllä monella samantapaisia elämänkokemuksia exineen. Minun narsisti-alkkis exäni ryyppäsi itsensä hengiltä pari kuukautta eromme jälkeen, joten poistui minun elämästäni sitten lopullisesti. Ajatuksissa tietenkin on useinkin kun olihan niitä hyviäkin hetkiä, mutta syyllisyyttä en onneksi hänen kuolemastaan suostunut tuntemaan, vaikka erottiin minun tahdostani. Annoin hänelle kuitenkin niin monta mahdollisuutta nousta jaloilleen...ja lapsia ei meidänkään liitostamme jäänyt. :/

Nykyinen mies onkin niin kiltti ja huomaavainen, että sekin pistää oikein itkettämään välillä :LOL:

Voimia ja iloisempaa päivää teille kaikille vahvoille naisille tänään :hug:

Pinkkis 33+3
 
Täällähän on avauduttu, paljon jaksuja kaikille "itkupilleille" :hug: . Hormonit herkistää vetistelemään, mutta hyvääkin se tekee, kun välillä oikeen joutuu tuulettamaan tunteitaan.

Mulla ei löydy kaapista alkkis-exää, mutta kylläkin alkkisvanhemmat. Sen arjen tiedän niin tarkkaan, että nyt jo murehdin jos omat lapsoset joskus alkoholisoituu tai kiltti tyttöni vaikka ottaa hoitaakseen alkkismiehen... Voi elämä mitä murheita 5-vuotiaan ja 2 viikkoisen äidillä :whistle: . Eiköhän sillä oman perheen esimerkillä muutamat huonot geenit pystytä kumoamaan, toivon ainakin niin.

Meidän poju on nyt 2 vkoa vanha =) . Tuntuu että on siinäkin ajassa jo kasvanut kauheasti! Koittakaanhan odottavat naiset saada nukutuksi, muistelen kaiholla pitkiä yöunia... Vaikka saankin nukutuksi yössä varmaan yhteensä 7 tuntia, niin ei se pätkissä nautittuna ole ollenkaan sama asia kuin putkeen koisailtuna. Päikkärit onnistuu joskus, aina ei uni päivällä tule vaikka kuinka väsyttäisi. Mut ei voi valittaa, ihanaa on vauva-arki ja vauvan väläyttämä hymy kyllä antaa kovasti voimia kaikkiin hoitohommiin.

Hepuli ja vauveli 2 vkoa
 
Jääris onnea rakenneultran hyvistä uutisista.

Siiri, tete ja vauvatoive ryhmä :hug: ja voimia itkeä, jos itketää.

Hepuli mukavaa kuulla ihanasta vauva-arjesta.

Olin sairaalassa tipassa ja ihanaa, ensimmäinen päivä tänään moneen viikoon, että olen pysytynyt syömään oikeaa ruokaa ja esim. leikkelettä leivän päällä :) toivottavasti tämä jatkuu.... vauvalla onneksi oli kaikki hyvin, kuunneltiin sydänäänet ja katsottiin ulralla siellä alkoin jumpaamaan käsillään ja jaloillaan =)
 
Heippa taasen, eipä meinaa tänne ehtiä enää niin usein kun ennen.

Tervetuloa AinoEmilia pinoon ja onnittelut plussasta, minäkin muistan sinut toisesta pinosta, varmaankin kuumeilija puolelta. Ja toiset onnittelut ultrasta.

Mullakin tuota ikää siis 46 ja hyvin ihmiset suhtautuneet, muutama töksäytys ei niin läheisiltä ihmisiltä tullut ei kummempaa. Kyllä sitä itekin mietti aluksi että mitä muut ajattelee mutta ei sillä enää päätä vaivaa.

Onnittelut Kääkkänälle pojasta.

Itsellä maanantainen neuvokäynti meni hyvin. Paino mitattiin oli noussut ja sovittiin että jatkan vain rintamaidolla ja huomenna perjantaina jo seuraava neuvolakäynti. Tähän ekaan kun oli vain tunti varattu ja terkan kanssa kun aluksi rauhallisesti käytiin synnytystä läpi jne. niin se vei aikaa. Toki vauvalta refleksit yms. katottiin.

Jaksuja teillä kaikille elämäntilanteisiinne.

Onnitttelut Jääräpäälle ultrakuulumisesta.

Kiva että Oivikillakin kaikki hyvin ja pystyt syömään.

Minni ja vaavi 1 vko ja 3 päivää
 



Nimimerkki............monesko..........LA

Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...............9.8.2010
Nirzu (42)................8 lapsi...............1.9.2010
Pinkki69 (40)...........1 lapsi...............6.9.2010 Naistenklinikka
Miina70 (39)............4 lapsi...............6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...-........1 yhteinen........xx.xx.xxxx
Roosamaria69 (40).3 lapsi...............17.9.2010, Naistenklinikka
vauvatoive10 (43)..3 lapsi...............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)...........3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (40)................x lapsi...............15.11.2010
Tirlittan1968 (42)....2 lapsi...............15.11.2010 Jorvi
Jannika (39)............1 lapsi...............28.11.2010 Kätilöopisto
Jääräpää (xx)..........3 lapsi...............2.12.2010
Siiri S (39)................1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41)........2.lapsi..............22.12.2010, PS
Surina70(40v.).........x lapsi..............23.12.2010 PS
Ninni-70 (40)............2 lapsi.............25.12.2010 Naistenklinikka
DolceVita (41)...........5 lapsi.............29.12.2010
Maikki (43)................2 lapsi..............01/2011
Teekuppi (40)...........4 lapsi..............25.1.2011
Oivikki (42)................1 lapsi.............22.1.2011
sela (41)...................4 lapsi........-.....29.1.2011
happihyppy (39).......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Naappuli (44)............3 lapsi..............xx.xx.xxxx
Padmashree (40)......1 (kaksoset)....xx.xx.xxxx
LaPerla (40)..............1 lapsi..............21.2.2011
Little Bear (38).........1 lapsi...............4.3.2011
AinoEmilia (45)..........4 lapsi...............xx.xx.xxxx


Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:
Päikki (41)..............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika :flower:
Star (43).................3 lapsi.......2.7.2010.........24.6.2010 tyttö :flower:
Jadette (40)............3 lapsi.......6.7.2010 ........2.7.2010 poika :flower:
Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010.........8.7.2010 poika :flower:
Minni (46)...............2 lapsi.......12.7.2010........12.7.2010 poika :flower:
Kääkkänä (34)........5 lapsi.......27.7.2010........15.7.2010 poika :flower:


Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*.. + YES, WE CAN!!! ,-)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1550525
 
Kiva ainoemilia ja jääräpää ja LB että ultrassa kaikki hyvin. Minulla se rakenneultra on 1,5 viikon päästä ja tietty vähän jännittää. Tunsin muuten ensimmäiset selkeät potkut tällä viikolla kun olin syömäss jäätelöä?

La perla, onpa harmi että sulta peruttiin ultra yksityisen käynnin takia. Ja tuo perinnöllisyysklinikalle ohjaaminen kuulosti vähän kummalta. Onko sinulla tai miehelläsi jotain perinnollistä sairautta vai minkä ihmeen takia ne sinne ohjasivat?

SS, toivottavasti mieliala on jo parempi. Ja muillakin kellä itkuisuutta. Minulla oli selkeästi alakuloisuutta ensimmäisen kolmanneksen aikana. Onneksi ei enää ole ollut. Väsymys painaa kyllä välillä ja sitten harmittaa kun ei jaksa tehdä asioita mitä haluaisi tai leikkiä tarpeeksi tytön kanssa. Sitä ajattelee että miten väsynyt mahdankaan olla loppuvaiheessa kun nyt jo on välillä niin puhki. Unta tarviis paljon, mutta tyttö vajaa 2v herää jo vähän kuuden jälkeen. Taidan alkaa nukkua säännöllisesti päikkäreitä hänen kanssaan, vaikka tytön päikkäriaika on ollut minulle aikaa tehdä ompelujuttuja tai rauhassa siistiä asuntoa.
 
mur-mur Kuules, likka, tämä on sulle (muutkin saa lukea):

Eli referoituna Ilonan juttu 47- vuotiaana raskautuneesta isoäidistä. Oli lapsenlapsiakin jo. Hän oli kaksoissteriloitu eli piuhat poikki ja lisäksi solmittu. Oli ollut huolissaan oireistaan, oli epäillyt jopa syöpää. Olo ollut huono, epäili vaihdevuosia ja rinnatkin oudon turvonneet. Lääkärit oli olleet ymmällään ja lopulta oli ultrassa löytyny kasvain vatsasta. Mutta sitten joku lääkäri oli halunnut ultrata vielä kerran ja kappas, kasvain olikin vauva. Raskausviikkoja tuolloin liki 20.

Sittemmin mieskin steriloitu varmuuden vuoksi.

Nyt tuo "kasvain" on 8-vuotias terve reipas tyttö.

Että ihmeitä, todella suuria vaan tapahtuu.
 
Mulla hyviä np-ultrakuulumisia =) . Nyt alkaa tuntua siltä, että meille on tulossa vauva.

Toivottavasti Oivikin olo jää nyt hyväksi. Mur-murille peukut pystyssä d =) b

-Happis ja pikku-Kalle 12+2 (poikaolo ja miehen isän nimi oli Kalle)
 
Minni hyvä, että pieni poika kasvaa hienosti =)

Happis onnea hyvistä nt ultrakuulumisita :flower:

tete-a-tete voi mikä ihme, onneksi joku lääkäri ymmärsi, mistä on kyse.

LaPerla siis oliko kyse seulontaultrasta, joka neuvolasta peruttiin? Minä olin kyllä käynnyt varhaisultrassa, mutta täällä tarjotaan seulontaultra ja verikoe, jos niissä tulee jotain syytä tarjotaan jatkotutkimus mahdollisuutta. Mutta eri kunnissa on varmaan eri käytäntöjä.

Minni ja happis kiitos.
 
Minnille tuhannesti onnitteluja!

Vauva-arki on vienyt kokonaan mukanaan. Vähän vaihtelevasti se sujuu. Toisaalta olen ikionnellinen vauvasta, toisaalta tuntuu, että ei ehdi mitään, ei osaa / pysty täyttämään kaikkien perheenjäsenten tarpeita jne. No, kai tämä tästä vielä lutviutuu, kun kesä ja syksy etenee. Onneksi alun pieni babyblues on antanut ainakin toistaiseksi periksi.

Vauva kasvaa nyt hyvää vauhtia: 350-400 g / vko. (Saa lisämaitoa n. 2-3 dl / pvä.) Vauva on ns. helppo tapaus: ei turhia itkeskele ja nukkuu hyvin. Öisin nukkuu 4-6 tunnin pätkiä eli itsekin tässä saa ihan hyvät unet.

Jaksamista kaikille!
 
Heissan tyttäret.
En ole pitkään aikaan kirjoitellut ja ihan tarkoituksellakin. Olen kyllä täällä taustalla joka viikko lukenut teidän juttujanne. Jotenkin en ole vielä uskaltautunut täysipainoisesti mukaan tähän raskauteen ja tähän ketjuun, kun raskaus on vielä niin aluillaan.
Kuitenkin viikon päästä on np-ultra ja jos kaikki on OK, niin sitten varmaan voi vähän jo alkaa nauttimaankin tästä kaikesta.
Siihen asti lueskelen vielä täällä taustalla teidän juttujanne.

Ihanaista kesää, kesälomia ja vauvalomia kaikille!
 
Meni koko eilisalkuyö kun tilailin vaatteita ellokselta ja h&m:ltä . En oo koskaan ennen tilannut netistä ja oli se sellaista räpeltämistä että tuskanhikeä pyyhin ja kone kävi kuumana . Niitä äitiysvaatteita siis metsästin kun lindex ja kappalhl ovat kokonaan lopettaneet äitiysvaatteiden myynnin . H&M on niin kaukana ja en todella jaksa mennä kauppoihin koluamaan kun voimat edelleen hukassa noista huonoista veriarvoista johtuen. No, onneksi tänä aamuna sain vielä korjattua tilaustanim ja mieleisekseni sen (oli pakko soittaa sinne asiakaspalveluun ). Nyt ei sitten malttaisi odottaa kun kestää kuulemma reilu 2 viikkoa toimitus kun tulevat ranskasta saakka. Toivottavasti ovat sopivia ettei tartte palautusrumbaan ruveta. Varmuudeksi tilasin ihan jättikokoja ettei ainakaan kiristä. Ainakin kolmet housut on tulossa ja pikkuhousuja iso kasa, sukkahousuja ja legginsejäkin. Tiedän kuitenkin että käytän niitä vielä pitkään synnytyksen jälkeenkin kun ainakaan mun maha ei palaudu niin nopeesti...jos yleensä palautuu kun oon päättänyt herkutella sitten synnytyksen jälkeen oikein urakalla kun nyt tuo rd-ruokavalio tuollainen tylsä . . Sellaisen masutuubinkin tilasin. Nyt on sitten kuljettava housut auki tai vanhoissa puhkikuluneissa äitiysvaatteissa kunnes uudet tulee.
 
Päikki kiva kuulla sinusta. Kyllä se siitä vielä varmaan hakee uomiaan tuo miten huomiotaan jakaa, kun on uusi perheenjäsen.

Padmashee tsemppiä nt ultran odottamiseen.

Jääris hyvä tietää, että kestää noin kauan tulla. Minä haluaisin hankkia siten vasta, kun tarvitsen äitiysvaatteita, mutta yleesähän vaatteet myös menee aika nopeasti, kun tulevat kaupoihin kauden tuotteet. Ja en ihan hirveän kalliita vaatteita haluaisi ostaa. Jotain housuja on varmaan uskaltauduttava tilaamaan juurikin noista paikoista vaikka ei vielä tiedä kuinka isoja tarvitsee.
 
Oivikki minä itse asiassa myöhässtyin vähän kun en tajunnut et heti juhannuksen jälkeen on alennetut hinnat postimyynnissäkin (ei h&m mutta elloksella oli hyvät alennukset). Joten paljon oli loppuunmyytyjä housuja ja kokoja ja värjejä. Onneksi jotain kuitenkin vielä llöytyi ja aika hyvin aleprosentein. KAnnattaa nyt katsoa vielä sinne elloksen nettisivuille niin sieltä voi halvalla saada jotain mukavaa mutta hetken päästä on varmaan uudet tuotteet ja tuplahinnat.
 

Yhteistyössä