40+ ODOTTAJAT, vol 2

Mrs Bree onnea :heart: ultra kuulumisista! On se ihanaa, kun sen sykkeen näkee, hyvä myös, että sait selvyyden siihen vuotoon.

Happis olen tuota dopleria pähkäillyt, mutta vielä en ole tilannut, osin varmasti siksi, että on ollut tässä välissä näitä lääkäri ja sairaalareissuja, jossa on Suoman kuntoa myös tarkasteltu. Muuten olisin varmaan jo tuon tilannut.

Discovery hurjaa, yritä nyt levätä ja ota yhteyttä sinne fysioterapiaan, jos niillä olisi jokin keino tuohon. Oleko laittanut kättä kohoasetoon esim. tyynyllä tukien maatessa, jos turvotus laskisi ja pinne helpottaisi?
 
Onnea MrsBree ultrakuulumisista!
Mä olin pari viikkoa sitten rakenneultrassa jossa siis kaikki oli hyvin. Se olikin aikaisin kun mun mies ei päässyt tämänpäiväiseen ultraan mukaan. Mullakin oli eri lääkäri tänään ja kertoi vähän eri juttuja kun viimeksi keskityttiin rakenteeseen. Mainitsi mm. että lapsivettä on normaalisti ja napanuora hieno kierteinen. Hän ei olisi halunnut ottaa mittoja kun sanoi että riittää että on mitattu kaks viikkoa sitten ja vauvalla oli kaikki mainiosti. Mutta kun mä muutan perjantaina takaisin Norjaan ja en tiedä miten sillä pääsen kontrolliin niin halusin vielä tietää että pieni on kasvanut kuten pitää. Noh, ei se lääkäri kovin hyvin mielestäni mitannut ja sanoikin itse että on kovin mittaajakohtaisia ja heittoja tapahtuu. Olen nyt viikolla 20+2, pää vastasi 19+3, vartalonympärys 21+1 ja reisiluun 20+4!! Päätin että vaikka heittoa olikin (kun taas viimeisessä ultrassa kaikki olivat linjassa) niin uskon tuota mittaajakohtaisuutta enkä huolestu. Onkos kellään muuta kokemusta moisesta, että eri mitat on noin erilaisia? Mutta kiva oli nähdä miten pikkuinen viuhtoi ja sydänäänet oli vahvat ja säännölliset :)
Hyvää tiistaita toivoo lokakuu
 
Kiitos kaikille :flower: Taas satelee lisää vauvauutisia. "sisareni" (eli äidin aviomiehen tytär) siis odottaa kaksosia ja sain tänään tietää että veljemme kihlattu odottaa vauvaa helmikuun 28 la. :) :heart: :heart:
lokakuu onnea itsellesi myös hyvistä kuulumisista. :) :heart:
 
Huh huh! Meil oli sellainen ulkoilureissu tänään että toista samanlaista en seuraavaan neljään kuukauteen aio tehdä Ja taas huolesta vääränä Eli Käveltiin ihan nätisti 2v ja 3v:n kanssa isovanhempien mökille joka ihan 400 m:n päässä. Välissä vilkkaan tien ylitys. No poistulo ei mennytkään niin nätisti kun oltiin siellä mökillä pidetty sadetta ja lähdettiin takaisin kun sade lakkasi. Oli kuitenkin lätäkköä lätäkön vieressä ja kauheesti vettä. No 3v riehaantui eka ja hyppi kaikissa lätäköissä ja riuhtaisi itsensä otteewstani irti (mulla oli vielä painava muovikassi mukana). Pikkususko tietty perässä yritti riuhtoa itteään otteestani. No 3v:n tienylitys onnistui ja vettä oli risteyksessä niin että sai kahlata. Kun oltiin 2v:n kanssa risteyksessä niiin hälle iski joku ihme ajatus ja rupesi laittamaan älyttömässti hanttiin ja heittäytyi istumaan keskelle tietä lätäkköön . No ei siinä auttanut muu kuin alkaa häntä väkisin vetämään ylös sieltä kun ei itse suostunut yhteistyöhön . Kyllä koko kropallani sain tehdä töitä että päästiin kotiin turvallisesti ja ajttelin taas sitä vakiopelkoa että nyt se istukka varmaan irtos kun selkään sattui... Tai kohdunsuu alkaa aukeemaasn tms... VAuva ainakin alkoi mahassa potkimaan kovasti. Mitä olette mieltä että kun tosiaan jouduin kaikella voimallani vetämään rimpuilevaa lasta pois sieltä risteyksestä niin voiko se aiheuttaa jotain noista pelkäämistäni asioista?? KAinaloon en häntä uskaltanut nostaa kun painaa jo niiin paljon ja oon välttänyt nostelua. Vaikka ehkä helpommalla olisin niin päässyt.
Tänään rv 23+5
 
onnea hyvistä ultrakuulumisista mrs bree & muut B)
Neuvolassa kävin aamulla, painoa on tullut tähän mennessä 8 kg, pissa oli puhdas ja hemoglobiini nyt 128.
Ainoa ongelma on lapsen asento, katsottiin oikein ultralla varmuuden vuoksi, vaikka olikin tavallinen neuvola, ja poikkitilassa hän siellä edelleen on: vauvan pää on mun vasemmalla puolella, ja pylly oikealla puolella,ihan tuossa kylkiluiden ja tissien alla :)
Kuulin myös että koska olen 43 vuotta pääsen automaattisesti synnytystapa-arvioon.
Kääntöyritys voi olla arveluttava koska istukka on etuseinässä ja osittain alhaalla kohdunsuulla. Voipi tulla sektio. Ai niin ja vauvaa arveli nyt jo 2,5 kilon painoiseksi, vaikka viikkoja 33.
 
lokakuu kyllä ne mitat vaihtelee mittaajan mukaan, kun olen huomannut, että voi vaihdella samallakin mittaajalla, kun mittaa pari kertaa samaa asiaa. Kiva, että kaikki on hyvin.

mrs bree kiva, kun lähipiirillekin on tulossa pieniä :)

jääris voi ymmärrän hyvin huolen, mutta eiköhän kaikki ole kuitenkin hyvin, kun kyllähän sitä monelaista työtä ihmiset tekevät, jossa joutuvat ponnistelemaan yms. Jos ei ole mitään ongelmaan todettu.

Vauvatoive tuo käntäminen kuulostaa hurjalle toimenpiteelle tällaisesta ekakertalaisesta. Onpa asennon vauva löytänyt, mutta voihan olla, että omia aikojaan vielä kääntyy pää tai peppu alaspäin.
 
Vauvatoive; Multa yrittivät eilen kääntää vauvaa eikä onnistunut. Mulla vauva istuu ns.linkkuveitsiasennossa, pää tuossa vasemmalla kylkiluun kohdalla, pylly alhaalla, jalat suorana ylöspäin. Se kääntäminen oli ihan iisi juttu, ei sattunut ollenkaan ja ultralla seurasivat kokoajan vauvan vointia. Ekana tarkastivat vauvan koon, istukan sijainnin, lapsiveden määrän ja sen ettei napanuora ole kaulan ympärillä ja vasta senjälkeen yrittivät kääntää. Mulla istukka sellaisessa paikassa ettei vauva pääse kääntymään koska istukka ottaa vastaan. Käsittääkseni kääntöä ei edes yritetä mikäli istukka on etuseinässä. Mulla vauvan painoarvio nyt vkolla 37+1 on 3,6 kg eli syntymähetkellä se olisi yli 4 kg joten eivät edes suositelleet synnyttämään alakautta, eli sektioon mennään parin viikon päästä. Olen helpottunut tuosta päätöksestä. Täällä on kuulemma tuo 4 kg rajana että vauva leikataan mikäli on perätilassa. Itse epäilen suuresti tuota painoarviota, kaksi viikkoa sitten se oli 2,8 kg ja nyt noin paljon mutta vaikka he useamman kerran mittasivat niin eivät he hänestä pienempää saaneet =)
 



Nimimerkki............monesko..........LA

Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Nirzu (42)................8 lapsi...............1.9.2010
Pinkki69 (40)...........1 lapsi...............6.9.2010 Naistenklinikka
Miina70 (39)............4 lapsi...............6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...-........1 yhteinen........xx.xx.xxxx
Roosamaria69 (40).3 lapsi...............17.9.2010, Naistenklinikka
vauvatoive10 (43)..3 lapsi...............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)...........3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (40)................x lapsi...............15.11.2010
Tirlittan1968 (42)....2 lapsi...............15.11.2010 Jorvi
Jannika (39)............1 lapsi...............28.11.2010 Kätilöopisto
Jääräpää (xx)..........3 lapsi...............2.12.2010
Siiri S (39)................1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41)........2.lapsi..............22.12.2010, PS
Surina70(40v.).........x lapsi..............23.12.2010 PS
Ninni-70 (40)............2 lapsi.............25.12.2010 Naistenklinikka
Lokakuu...........................................26.12.2010
DolceVita (41)...........5 lapsi.............29.12.2010
Maikki (43)................2 lapsi..............01/2011
Teekuppi (40)...........4 lapsi..............25.1.2011
Oivikki (42)................1 lapsi.............22.1.2011
sela (41)...................4 lapsi........-.....29.1.2011
happihyppy (39).......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Naappuli (44)............3 lapsi..............xx.xx.xxxx
Padmashree (40)......1 (kaksoset)....xx.xx.xxxx
Little Bear (38).........1 lapsi...............4.3.2011
AinoEmilia (45)..........4 lapsi...............xx.xx.xxxx
MrsBree...(40)...........x lapsi...............27.3.2011


Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:
Päikki (41)..............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika :flower:
Star (43).................3 lapsi.......2.7.2010.........24.6.2010 tyttö :flower:
Jadette (40)............3 lapsi.......6.7.2010 ........2.7.2010 poika :flower:
Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010.........8.7.2010 poika :flower:
Minni (46)...............2 lapsi.......12.7.2010........12.7.2010 poika :flower:
Kääkkänä (34)........5 lapsi.......27.7.2010........15.7.2010 poika :flower:
Kaislakerttu (43).....3 lapsi.......9.8.2010..........2.8.2010 tyttö :flower:

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*.. + YES, WE CAN!!! ,-)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1550525
 
Täällä taas käden kanssa valvotaan... Perhana. Nukuin 3 tuntia ja nyt niin kipeä, että. Ei Oivikki auta asennon vaihto enää. Alussa auttoi puistelu ja ylöskohottaminen. Kaikki on nyt sen suhteen kokeiltu. Jos joku ulkopuolinen olis seurannut liikkeitäni, niin hulluksi olis luullut. Kylmägeeli auttaa vähän.

Nyt minulla soi toinen korvakin. Oli yli kymmenen vuotta sitten tinnitusta. Kokeiltiin mm. nesteenpoistolääkettä, kun voi johtua limakalvoturvotuksesta. Ilmeisesti nyt siitä kysymys.

Kun sais muutaman tunnin vielä nukkua aamuyöstä. Pojat menevät hoitoon. Ovat olleet kotona juhannuksesta saakka. Kivaa vaihteeksi heillekin, kun en jaksa heitä oikein "viihdyttää" esim. hyppiä trampoliinissa jne.

Ihanaa päästä taas torstaina Taysiin. Saa uutta painoarvioita ja varmaan loppuajan saikkua. Olen käynyt töissä muutaman tunnin jaksoja ja aika työlästä on. Hankala, kun ei kuule välillä, mitä asiakas sanoo...
 
Voi Discovery sinua...ei kuulosta kivalta tuo käsivaiva :(

Itsekin nukkunut aika huonosti...jotenkin ei meinaa hyvää asentoa enää nukkumiseen löytyä vaan heräilee aivan jäykkänä, niskat jumissa ja maha kivistäen. Ja pikkuinen tykkää ruveta riekkumaan jos itse löydän mukavan asennon :kieh:

Miina...hyvä, että tekivät tuon sektiopäätöksen. Eipä tarvii sitten jännäillä. Mä sain eilen illalla päähäni ajatuksen et mitäs jos synnytyksessä menee joku pieleen kun pelkään muksun olevan aika iso. Koita sitten päästä illan hämärissä irti semmosesta kammotuksesta ja saada unen päästä kiinni :LOL: Sulla Miina sitten synnytys ainakin aika lähellä vaikka meillä taitaa olla sama laskettu aika =)

Meillä on tänään vika neuvolalääkäri.

Pinkkis 36+2
 
Pinkki69; Kyllä tuo sektiopäätös helpotti kovasti. Vielähän tässä on se riski että synnytys käynnistyykin aikaisemmin mutta olen päättänyt ettei synny =) . Mulla on kuukautisten mukaan laskettu aika tuo 6.9 mutta ultran mukaan 28.8 eli sitähän laskettua aikaa ne tuijottavat. Paljonko sulla on vauvelin painoarvio tällähetkellä/laskettuna aikana?

Mulla on yöt aika tuskaisia. En saa henkeä kunnolla ja ylävatsa on kipeänä. Muutaman tunnin yöunilla mennään, heräilen varmaan parin tunnin välein, viime yönä piti käydä ottamassa särkylääkettäkin. Muistan että sama ylävatsasärky oli tuosta tytöstäkin. Kunpa tämä pari viikkoa menisi äkkiä. Toisaalta on tosi outo olo, tämä on meidän viimeinen lapsi eli viimeisen kerran tunnen sisälläni vauvan liikkeet, viimeisen kerran saan syliin oman vastasyntyneen jne... Onko muilla "viimeistä lasta" odottavilla samanlaista haikeaa oloa?

miina70
 
Miina, mulla on jotenkin myös juhlallinen ja haikea olo, koen niin suurena rikkautena että tässä iässä vielä saan kokea tämän ihmeen, vaikka on ollut muita vaikeuksia, tämä avioliitto.
Eilenkin tuntui melkein juhlalliselta kun neuvolan täti sanoi että näytän kauniilta / mahani on kaunis kun se on vaan tuo "jumppapallo" pompura tuossa edessä, muuten olen oman kokoinen.
Kaikki kauniit sanat tuntuu hyviltä miehen "vanha lehmä" juttujen jälkeen.
Jotenkin muakin arveluttaa se kääntö, ehkä vauva ei tosiaan mahdu/pääse kääntymään itse,
seuraavan kerran kun menen ultraan kätilöopistolle ensi viikolla kysyn että missä se napanuora on kiinnittynyt ja miten pitkä se on ja voiko istukan paikka estää vauvan kääntymisen.
Ei ole kokemusta sektiosta, mutta ehkä siihen minäkin pääsen tai joudun, yksi tekijä on myös tuo vauvan iso koko. Koko ajan olen mennyt yläkäyrän yläpuolella, nyt vko 33 ja sf-mitta 33. Toisaalta kun vauva on noin ylhäällä, se vääristää mittaamista.
Mutta Miinalle vielä, hyvä että sait sen sektio päätöksen .
 
Miina...mulle ei ole mitään painoarviota vauvasta edes annettu. Sf-mitta on menny tähän asti keskikäyrällä, mutta viimeks pomppas siitä yli...Ja koska mä olen pitkä niin ei välttämättä kerro koko totuutta. Tänään ei sitä näköjään edes neuvolakorttiin kirjoitettu :ashamed:

Mutta neuvolan ja lääkärin mukaan vauvalla ja äipällä asiat kunnossa...pää on alaspäin, muttei laskeutunut ja paikat kiinni eli ei meinaa neiti ihan lähiaikoina varmaan syntyä. Ootellaan...

On mullakin Miina kyllä jotenkin haikea olo...pikkuiset potkut ja mongertelut on niin ihania. Tässä tämä sitten kohta on. Mies on tiukkana etei meille toista lasta tule vaikka tämä meille molemmille esikoinen onkin. Ikää kun rupee molemmilla olemaan. Minusta aika huono perustelu...ja täällä pinossa ollaan varmaan samaa mieltä :LOL:

Mutta mukavaa elokuista päivää kaikille. Täällä on tänään ihanan viileää ja mun puolesta kelien ei tarttis viikonlopuksi niin kauheasti lämmetäkään, vaikka sillä uhkailevatkin taas...

Pinkkis
 
MITEN tai MILLÄ TAVALLA saan mieheni(mua 12 vuotta nuorempi)YMMÄRTÄMÄÄN sellaista asiaa ETTEI hän HUUTAIS ja RAIVOAISI minulle tai meidän tyttärille( 9V ja 7V mun edellisestä avioliitosta)aina kun HÄN on VÄSYNYT tai hänellä on esm.päänsärkyä tai selkäkipua tai jotain??EI kait se ole meidän vika jos mies ei pysty nukkumaan yöllä vaan herää vessakäyntiä varten pari-kolme kertaa yössä??Jos hän ei pikimmitensikiönit muutu,niin ERO on ainoa mahdollisuus!!Onko teillä hyviä ehdotuksia??PLIIS KERTOKAA!!Oon henkisesti IHAN LOPPU!!

miita1969 + Walter 33+6
 
Tytteli täytti puoli vuotta, kasvaa ja kehittyy.
Ja minä täällä onnesta soikeana istun ja ihmettelen, kun tänä aamuna plussasin :wave:
Nyt ei oikein osaa olla mitenkään päin... naama virneessä kuljen huoneesta toiseen ja mietin pitäiskö imetys lopettaa.. meneekö kaikki hyvin... mitä, missä, milloin... tekis mieli mennä kylälle ja kertoa jokaiselle vastaantulijalle ilouutinen... tai soittaa kaikki kaverit läpi...
mieskin ilahtui aamullisesta testistä, malttoi silti töihin mennä, mutta missähän ajatukset pyörinee hänellä.
Onnea muillekkin raskautuneille ja sitä yrittäville!
Rakkain terkuin, äiti murmeli
 
Miita No niitä hankalia miehiä on niin montaa sorttia! Mullakin on hankala mies joka kiroilee kokoajan (tarttunut töistä ilmeisesti) ja koen että joudun kasvattamaan häntä kokoajan joka asiassa. Ja hänellä on tosi kova pää eli oppi ei mene perille. Kaikki on mun vikaa kun hällä ei joku suju eli jatkuvasti hakee syyllistä. Harvoin on kotona ja painelee kuin perheetön ppitkin metsiä (intohimoinen metsästäjä siis). Kotona ei tee mitään kotitöitä eli kaikki työt ja lapset mun heiniä. Mitään ei keskustella etukäteen ja esim. päätti varata karhukoirapennun joka tulee samaan aikaan kuin vauva...tosin ei meille sisälle (sanon minä ) sillä silloin lähden minä. Hän kuulemma sitten asustelee silloin vanhemmillaan ja opettaa koiranpentua. Eli näin meillä. Eli hällä ei mitään tärkeysjärjestystä elämässä (tai minusta ihan päälaellaaan hänen tärkeysjärjestyksensä). Ykkösenä hänen elämässään on metsästys (ainakin vaikuttaa sille). On hänessä toki hyviäkin piirteitä eli ei ole väkivaltainen eikä juo eikä polta eikä juurikaan käy kapakoissa jne. eli puolensa ja puolensa. Nyt vaan kun lapset pieniä niin ottaa päähän kun häneltä ei apua saa ja käytännössä oon yksinhuoltaja.
 
Mulla on parin viikon päästä uusi sokerirasitus ja saaas nährä mitä tuloksia tulee...minä kun oon taas sortunut pullaan ja rasvaisempaan ruokaan. Vähän hirvittää. Tosin ei ne sokeriarvot viime rasituksessakaan paljoa heittäneet kun paasto vaan oli just raja-arvo. Harmittaa kyllä jos en ton diagnoosin takia vauvavakuutusta saa...ei oo vieläkään tullut iffiltä päätöstä. On kyllä ihme nipotusta jos se tuollaisesta jää kiinni ja saaamatta.
 
Jaahas, tuli käytyä terveyskeskuksen neuvolanlääkärillä ku mulla on sitä ruskeaa vuotoa ollu viime tosrataista lähtein, mut tänään ei ole tullu enää yhtään, mut neuvolasta oli varannut mulle ajan. No joka tapauksessa, lääkäri ultras ja kuunteli sydänääniä. Kummastakaan ei saanut mitään selvää ja totesi, etä ilmeisesti keskenmeno tapahtunut. Itse en ollut juuri hätääntynyt asiasta ku kuvasta ei saanu mitää selvää, mut olin kuitenkin näkeväni että Pikkarainen liikkui hieman. Sydänääniä ei malttanut kuunnella kuin noin minuutin ja silloinkin liikutteli sitä anturia koko ajan.
Laittoi sitten lähetteen gynenpolille sairaalaan ja huomena aika sinne. Sanoi sit lopuksi,että meillä nää laitteet on niiin huonot ja vanhat et toivotaan että kaikki hyvin kun sairaalalla on paremmat laitteet ja niissä näkyy selvästi mikä tilanne.
Tulin kotia ja kuuntelin tuolla omalla dopplerilla ja sydänäänet kuului ihan yhtälailla kuin kaikkina muinakin päivinä on kuullut. Voi V... meni taas niin luotto tuohon tk:een.
Noo huomenna saan vielä varmistuksen, mut ei voi mitään keskenmenoa olla jos sydänäänet kotona kuuluu tai sit en tiedä mitä ne sikiön sydän äänet on |O Toivotaan nyt ettei se lääkäri maalannut piruja seinille ja nyt sit huomiseen mennessä tapahtuu jotain.
 
Äiti murmeli onnea plussasta! ihanaa!!

Discovey toivottavasti jotain sieltä TAYSista keksivät avuksi.

Pinkki eikös se niin ole vanhankansan mukaan, että toinen lapsihan menee siinnä samassa kuin ensimmäinen ja niistähän olisi toisille seuraakin yms. hyviä argumentteja.... jospa se pieni vallottaisi isän sydämen niin, että tuollaiset puheet hän unohtaa....

Miita jaksamista.

Jääris toivottavasti saat päätöksen pian sieltä ifiltä.

Sela KAMALA käynti sinulla, onneksi aika sairaalaan on jo huomenna ja onneksi sinulla on oma dopleri!!!

Minä tänään kävin vakuutuksia kysymässä, niissä kahdessa paikassa, joista netin mukaan ei suoraa teilta iän perusteella. Pohjantähdessä ei sitten 42 v ensisynnytäjälle myönnetä vakuutusta, mutta nordeasta saa hakea, kun on 5 kk la:han, joten sinne varasin ajan hakemusta tekemään syyskuun alkuun. Huomenna menen äitiyspkl käynnille, saa nähdä mitä siellä sitten s loman jatkon suhteen päättävät, pahaolo jatkuu....

LB mikä on tilanne sinulla?
 
Heipat kaikille!
Täällä pitäs käydä päivittäin, että pysyisi kärryillä kuulumisista. Pikaluvulla sain selvää, että ihan kaikkea mahtuu tähän odottamiseen. Kiva, kun niitä täällä voi käsitel

Sela Kauhea kokemus tuo lääkärissä käynti. Tuollaiset vanhat laitteet pitäisi laittaa pois käytöstä.

Itsellä nyt parempi olo. Saanut puhua asioista miehen kanssa. Olen kertonut, miltä minusta tuntuu ja kyllä tuo ukko hiljaiseksi on mennyt faktojen edessä. Kaipa pelkää, että näytän ovea ja hän jää ilman kokemusta pikkuisestaan. On toisaalta vahva olo ja tunne, että vaikka parisuhde menisi mönkään, niin pärjään silti ilman miestä lasteni kanssa. En ole sillä tavalla riippuvainen kuin joskus nuorempana olisin ollut. Mies tosin on todennut, että ei halua erota ja haluaa seurata vauvan kehitystä. Pallo on siis hänellä.

Kävin tiistaina neuvolassa. Kaikki hyvin. Hemoa ei nyt ottanut, koska viimeksi ollut noususuunta, kuitenkin vain 112, kun aiempi 110. Painoa on tullut kahdeksisen kiloa, mutta lähtöpainokin oli lievä ylipaino. Olenkin naureskellut, että aiemmissa raskauksissa olen painanut lopussa saman kuin nyt alussa. :D

Pikkuiseni, 17-vee, jonka kanssa ollut huutoa ja riitaa pitkän aikaa, on nyt kipeänä ja ylläri, ylläri, halusi äidin mukaan lääkäriin. On niin pieni ja sairas, että äidin hoiva kelpaa. :)

Eli tällä erää tänne kuuluu hyvää. Huomenna viimeinen kesälomapäivä, mutta, ihanaa; maanantaina alkaa äitiysloma. Kiva olla kotona, kun lapset lähtee kouluun ja tulee koulusta, vaikka eivät äitiä niin tarvitsekaan. Jotenkin kuitenkin sellainen olo, että pysyy niiden touhuista paremmin selvillä, kun ei ole töissä.[/b]
 

Yhteistyössä