40+ ODOTTAJAT, vol 2

Noniin, kyllähän tämä meitin juniori osaa sitten möyriäkin :) Eli enää ei tarvita sitä kokoaikaista läpivalaisulaitetta... vatsakin kasvaa ihan silmissä, enää tätä ei ulkopuolisilta peitellä!

Me sitten päätettiin, ettei oteta lapselle vakuutusta ennenkuin syntymän jälkeen. Oma vakuutusyhtiömme ei anna syntymättömän vakuutusta yli nelikymppiselle... muita ei sitten edes ajateltu. Taitais toi mun verenpainetautikin siihen jotain vaikuttaa (kun en taitais saada itellekään täydellistä sairauskuluvakuutusta enää ). Otetaan sitten lapselle se sairauskuluvakuutus syntymän jälkeen. Eipähän ainakaan mun vaivat ja ikä vaikuta :(

Kahdeksan syyskuista vauvaa tulossa, IHANAA!!

- Siiri S, 22+1
 
Moi!

Nostellaanpas tätä meidän pinoa ettei toiselle sivulle pudota :attn:

Onpa mukava touhuilla kotona kun on viileä keli ja sain viime yön nukuttuakin aika hyvin. Laitoin just sämpylätaikinan nousemaan...mies on varmaan ihmeissään et mikäs kodin hengetär musta on tullut :LOL: Nojoo...touhuillaan nyt kun on aikaa. Pian on toivottavasti pikkuinen maitobaarissa koko ajan vierailemassa ja sit en muuhun keskitykään :heart:

Olen lueskellut paljon tota syyskuisten pinoa, vaikka en itse sinne olekaan ilmoittautunut. Siellä on monilla jo jännät paikat ja kohta vauvoja ropisee. Mutta todella hämmästyttävää, että vasta yksi vauva on pinoon syntynyt. Kaikki on jo hienoilla viikoilla, mikä on ihan mahtavaa. Kun tosiaan marraskuisiinkin on yksi pikkurikkinen syntynyt :/

Discovery...jaksuja :hug:

Meidän masuasukilla on tänään selkeästi rauhallisempi päivä. Jos ei kohta rupea mellastamaan niin mami jo huolestuu :eek:

Pinkkis 37+2
 
Olen aika hermona tuon perätilan vuoksi kun katselin aikaisempia neuvolakortteja ja niissä tytöt olivat molemmat aina rt eli raivotarjonnassa paitsi kuopus kerran "viistossa". Se että 4d-ultran paperiiin läääkäri oli kirjoittanut että täydellinen perätilaj ja totesi minulle vielä että oikein tyypillinen perätilalapsi, niin alkoi nyt jälkikäteen mietityttämään. Olen netistä asiaa yrittänyt selvittää mut siellähän lukee ihan kauheita keskustelupalstoilla eikä yhtään asiallista tekstiä tullut silmiin (siis jotain lääketieteellistä faktaa). En halua synnyttää vauvaa peppu edellä kun siihen liittyy paljon riskejä enkä sektioonkaan halua. Tuohoon perätilaan kun yhdistää tuon syöksysynnytystaipumuksen ja rd:n eli mahdollisesti isokokoisen lapsen niin ei oo paljon vaihtoehtoja miten sen vauvan ulos saa (sektio? tai joku epätoivoinen alatiesynnytys jossa vauvalle tulee lomkkaluksaatiot ja ties mitä ) . Oikeesti pelottaa. Tänään rv 25+0
 
Jääräpää; Minä myös katsoin neuvolakorttia niin kyllä mun muut lapset ovat kääntyneet pää alaspäin jo hyvissäajoin, paitsi nykyinen. Minäkin hermoilin kauheasti perätilaa mutta kun sain sektiopäätöksen niin oloni helpottui. Olen hyvällä ja luottavaisella mielellä menossa siihen, minusta tuo on parempi vaihtoehto kuin se, että synnyttäisin alateitse perätilavauvan joka mahdollisesti on vielä yli nelikiloinen. Lonkkaluksaatiota en edes murehdi, toki olen siihen henkisesti varautunut, jos hänellä on se niin ei voi mitään, se on kuitenkin korjattavissa. Tuo täydellinen perätila tarkoittaa sitä että hänellä on polvet suorina ylöspäin eli ei ole sikiöasennossa niinkuin normaalisti vauvat ovat. Ja hän kuulemma samassa asennossa muutaman viikon kotonakin kunnes pikkuhiljaa asento muuttuu normaaliksi vauvan asennoksi.

En edes osaa pelätä sektiota yhtään johtuen varmaan siitä ettei sitä ole mulle koskaan tehty. Saa nähdä kuinka kipeä olen sen jälkeen, enää alle viikko =) .

miina70
 
mur mur ja discovery te kun olitte jutelleet noista hepariinilääkkeistä, niin nyt mä oon pihalla ku lumiukko, tai siis en oikein ymmärrä noita yksiköitä mistä te puhutte. Voi olla että täällä on merkitty vähän erilailla. Mä kaytän Clexane merkkistä hepariinia jonka vahvuuus on (siis yhden piikin kai ymmärtääkseni?) 0.4ml
Hinta tolla paketilla on 10 käyttövalmista ruiskua 77 liiraa ( euroiksi muutettuna n.40e)

Huoh ja puoh, täällä vaan helteet jatkuu, 35 astetta päivittäin ja iltapäivällä tohon meidän partsille porottaa niin että mittari kipuaa 45-48 asteeseen. Kokoajan kestohiki päällä, yötä päivää. Pieni varaus on että sunnuntaina vois vähän jo sataa, mut eipä nuo säätiedotukset pidä oikein kutia. |O

Muuten olo on vähän virkeämpi kun sen progestanin sai jättää pois, ei ihan joka päivä tarvi ottaa edes päikkäreitä. Ja yökkäilytkin hiukan vähentynyt :)

 
Jääris kulta, älä sie ole olleskaan nyt huolissasi tuosta pikkisen perätilasta :)
..hän kun kerkeää vielä raivotarjontaan hyvin kääntyä - aikaa vielä 15vko:a:heart:

Myös vaavin kääntämistä lääkäri joskus voi yrittää ja se saattaa hyvinkin tepsiä - vielä ei kuiteskaan, koskapa siellä pikisellä tilaa kääntyä takas päinhin.

Turha huoli ja stressi nyt pois poikkeen - halitus:heart::hug::heart:
 
Jääris tuolla vau.fi laskurissa (jossa voi laskea lasketun ajan) on kohta jossa lukee useimmat kääntyvät pää alaspäin ja minulla se oli vajaa 2kk ennen la:ta. Katso sieltä.

Miina hyvä juttu, että päättivät sen sektion niin ei sinun tarvits tosiaan hermoilla tuosta perätilasta.

LB ihanaa, että sinulla jo on yökäily vähentynyt.

Minä olin tänään sairaalassa tulehdusoireiden takia ja paikallinen antibiootti hoito alkaa illalla. Minullakin oli pikkuinen ultrassa perätilassa, mutta lääkäri sanoi, että ei ole mitään merkitystä tässä vaiheessa sillä.
 
LB Clexane on hepariini, siinä missä Fragminkin. =)

Siulla on yhdessä ruiskullisessa se lääkkeen määrä 0.4ml..vahvuus on sitten jokin muu?..
Miulla yksi ruiskullinen 0.3ml ja vahvuus yhdessä sellaisessa on 7500 IE/KY

Hintahin melkein sama, kuin Fragmin/10kpl..(paitti miulle nyt se 1.50/3kk:n lääkkeet kun lääkekatto täyttyi)

Puhaltelen sinne siulle päin hieman viileämpiä tuulia..PUUUUUU:whistle:

Jaksuja kovasti sen helteen kanssa!!:heart:
 
jääris..tämä sairaalan sivustolta.

Neuvola seuraa sikiön tarjontaa. Jos epäillään perätilaa, neuvola varaa ajan 35 raskausviikolle. Äitiyspoliklinikalla tarkistetaan sikiön tarjonta ja otetaan sikiön sydänäänikäyrä ennen mahdollista ulkokäännöstä. Ulkokäännöksen aikana sikiön sydämen sykettä seurataan ultraäänellä. Myös ulkokäännöksen jälkeen otetaan sikiön sydänäänikäyrä.

Jos ulkokäännökseen ei ryhdytä tai sikiö ei käänny päätarjontaan ulkokäännöksellä, annetaan kontrolliaika äitiyspoliklinikalle. Jos sikiö pysyy perätilassa, mietitään synnytystapa tapauskohtaisesti. Synnytystapaa mietittäessä kuvataan lantio mahtuvuuden selvittämiseksi


Tilannetta kyllä aivan varppina seurataan. Siun&vaavin kannalta kattellaan paras tapa synnyttää sitten kun aika on!! :)
 
LB nuo Klexane ja Fragmin ovat molemmat pienimolekyylisiä hepariinijohadannaisia. Niissä on kyllä hieman eri vaikuttavat aineet. Klexane annostellaan milligrammoina ja Fragmin ns. kansainvälisinä yksikköinä eli KY tai IU. En osaa sanoa, minkälainen vastaavuus tietyllä mg-määrällä on KY:hyn. Suomessa käytetään huomattavsti enemmän avohoidossa Klexanea. Minulla hoito aloitettiin Riikassa. Ongelmana ovat nyt olleet pienet mustelmat eli petekkiat selässä. Lopetetaan kuulemma vasta sitten, jos massiivia mustelmia, nenäverenvuotoa ja vuotoa esim. virtsassa.
 
Moikka moi!
Mikäs hiljaisuus tänne on tullut? :( Ovatko lähes kaikki helteen näännyttämiä vai paiskitteko töitä?

Reissu takana ja hyvin meni. Tuli ajettua 900 km kolmen päivän aikana kotimaata matkatessa. Hyvin jaksoin, vain jalat välillä turvoksissa. Ohjelmassa oli pakollisia nähtävyyksiä, kahdenkeskistä hempeilyä ja yllätyksiä. Teki oikein hyvää sekä itselle että parisuhteelle, joka ollut kriisissä tässä toisinaan.

Missähän Vauvatoive luuraa? Ihan huolestuttaa.

Nyt pyykkikoneen kimppuun ja kaupungille asioille. On tää äippäloma vaan ihanaa, kun ei ole aikatauluja. Suosittelen! =)

Tete 35+4
 
heipparallaa piiitkästä aikaa..juu edelleen yhtenä kappaleena täällä..on vaan niin kiirusta ettei meinaa konetta keretä ottaa esille..
13.8 kävästiin seinäjoella äippäpolilla ja sanoivat että vaavi niin pieni 3kg viikot 37+2 , etteivät halua käynnistää vielä..antoivat uuden ajan ja se olisi nyt tulevana maanantaina..23.8 kääk

eilen mulla tuli semmoinen olo että ihan oikeesti mä oon raskaana ja tää vaavi meinaa syntyäkin joskus..yöllä vetelin paratabit kauheeseen selkäsärkyyn niin se siitä...

tänään laiskapäivä taas tulossa..2 koneellista pyykkiä kuivumassa ulkona , hepat ja muut eläimet kyllä hoidettu ja eilen opetin miehen ajamaan hevosta..mä en millään halunnut mennä kärryille hytkymään,tytöt oli samaan aikaan ratsastamassa, itte en oo ratsastanut enää 3 viikkoon..laiska :p ...

juu nyt pitää antaa murkinaa noille pienimmillemuksuille...


nirzu 38+2
 
Heissan!

Kiva että edes pientä piristymistä täällä kirjoittelussa...pari päivää olikin tooosi hiljaista.

No eipä ole itselläkään oikein mitään kirjoitettavaa. Päivät menee hitaasti touhuillessa ja ainoat sovitut menot on suunnilleen neuvolat. Kaverit ja mies on jo töissä eikä tästä osaa kauheesti mihkään kotiympyröistä lähtee.

Eipä ole juuri oireita lähestyvästä koitoksesta. Menee joko kunnolla pitkäksi tai sit alkaa kaikki kertarytinällä :D

Pinkkis 37+4 kai...
 
...tulin minä kaapista ulos....
On ollut kaikenlaisia kiireitä.. Ja jännitys suuri, kun ei oikein nyt tiedetä onko kaikki hyvin vai ei. Alku-ultrassa "kotona ollaan" tilanne, viikkoja oli vaivaiset 5+2. Viime viikolla kävin tutun gynen luona epävirallisesti, näkyvyys laitteesta johtuen huonoakin huonompi, mutta ei vastannut huonokaan näkymä viikkoja alkuunkaan, 9+3. Viikko sitten HCG 35.500 ja rapiat päälle.... eilen 25.500 !!! Maanantaina uusi ultra ja sitten nähdään onko ketään kotona..... Vuotoa ei tipan tippaa, muutaman kerran melkoisen kovat vatsanväänteet...

Hiukka nyt masentaa tilanne, vaikka sanoivat tänään soittaessani ettei HCG ihan kaikkea kuitenkaan kerro,,, tieto kuitenkin lisää tuskaa,koska voihan se kertoa ainakin istukan huonosta toiminnasta..... mutta nyt auta kuin odottaminen miten tässä oikein käy.

Kaikesta huolimatta mukavaa odotusta kaikille :hug: sekä pirtsakkaa syksyä :wave:

t. Ainoemppu & Onni 10+3 (toistaiseksi vielä periksi ei anneta..... )

:'(
 
Pinkki minäkin täällä sairaslomalla en paljoa viitsi läheä minnekään. Ajattelin tänään mennä kävelylle nyt illemmalla, mutta alkoin taas suoistelmaan, joten jäin kotiin lepäilemään.

Ainoemppu voi, toivon kovasti, että Onni voi hyvin ja se sinulle maanantaina varmistuu.

Oivikki ja Suoma 17+6
 
Discovery kiitos kovasti tuosta hienosta hepariini selvityksestä. Mulla tuli aluksi aina isot mustelmat siitä piikistä, nyt vaan sellainen pieni punainen rinkula. Välillä vaan kirvelee ihan kamalasti kun pistää, taitaa sekin kuulua kuvaan, vai?

Nirzu ja muut H-hetkeen valmistautuvat: kovasti onnea ja tsemppiä synnytykseen :) :flower:

Ainoemilia voi, toivottavasti kaikki olis kuitenkin hyvin!!! :heart:

Kaikille oikein mukavaa viikonloppua toivoo hän! :)
 
Heivaanhei täältäkin.
Väsymys vaivaa ihan mielettömästi ja lisäksi UNOHDIN syödä tänään kiireen keskellä töissä, joten olin kotiin tullessa aivan naatti.

Ainoempulle
peukutuksia, että kaikki kuitenkin olisi hyvin.

Jännittääkö sua Pinkki tuleva koitos? Koska sä oikeesti tajusit, että teistä tulee perhe? Mä kun en oikein vielä tajua tätä koko asiaa... olen viime yönä valvonut useamman tunnin kun vatsassa melskattiin oikein kunnolla ja siinähän sitä oli aikaa miettiä syntyjä syviä. Synnytys sinänsä ei jännitä (ainakaan vielä ), mutta jotenkin sitä miettii, millaiseksi meidän "perhedynamiikka" muodostuu... millainen äiti minusta tulee. Jännittääkin on ehkä väärä sana ennemminkin odotan erittäin mielenkiinnolla tulevaa. On se vaan niin ihmeellistä olla ensiodottajana tässä iässä...

- Siiri S, 22+4
 
Siiri sisilisko mä aina ihmettelen ihmisiä jotka voi UNOHTAA syömisen! :eek: Ei vois mulle sellaista vahinkoa käydä koskaan, aina ruoka mielessä :D ...jopa nytkin vaikka pahaa oloa pukkaa ja on kuuma, mut mietin mitä kaikkea syön sit myöhemmin... :D
Itse asiassa nyt jo kuola valuen odotan kun suomesta tilasin ystävien mukana oltermannia ja meetwurstia...mmmmmm....
*slurps*
 

Yhteistyössä