40+ ODOTTAJAT, vol 2

Tänään on lääkärineuvola, jossa pitäis saada lähete äippäpolille kokoarvioon. Pitäkää peukkuja, että muksu on reilusti alle 5 kg!

Eilen illalla tuli dokkari isoista vauvoista ja äideistä. Siinä tutkijat olivat tulleet tulokseen, että isokokoisille äideille syntyy isoja vauvoja. Mitenköhän tuohon suhtautuisi, kun painoin alle 60 kg, siis lähtöpaino, kun tuon 5-kiloiseni sain?
 
Viimeksi muokattu:
.... Kiittää kaikkia myötäelämisestä ja kannustuksesta. Olen päättänyt palata tänne vielä ... toivottavasti päättäväisyyteni palkitaan :)

Olemme toipuneet yllättävän hyvin koettelemuksesta.

Ihanaa odotusaikaa kaikille toivottelee AinoEmppu matkalaukkuhässäkän keskeltä.... sekä pirtsakkaa syksyä :hug:
 
Hei, meidän vauva sitten kiilasi jonon ohitse kuten jo Jannikan kertomana kuulittekin.
Vko 33 yllättäen meni lapsivesi, ja minkäs sille enää sitten voi, ei kun ambulanssilla sairaalaan.
Olin 8 pv sairaalassa ja kypsytettiin vauvan keuhkoja ja seurattiin tilannetta. Omia supistuksia ei tullut, ja kaikenlisäksi hän oli perätilassa.
Synnytys käynnistettiin kun vko 34 tuli täyteen, ja siinäkin vauva yllätti että kääntyi itse pää alaspäin,
kääntöä ei enää voi tehdä jos lapsivesi on mennyt.
Käynnistystä jatkettiin kolmannelle päivälle kun ei heti lähtenyt epäkypsän tilanteen vuoksi.
Minua pyydettiin varautumaan jopa hengityskoneeseen ja nenämahaletkuun hänelle, kun oli vielä noin kuusi viikkoa matkaa laskettuun aikaan.
Normaali nopea alatiesynnytys, synnytyssalissa olin kolmisen tuntia, kun vihdoin sinne pääsin ollessani 2,5-3 cm auki.
En ehtinyt saada edes epiduraalia, ilokaasua sitten kiskoin tuskissani kun viimeiset sentit aukesivat .
Vauva syntyi perjantaina 20.8 kello 19.07 ja oli ihanaa kuulla että hän alkoi heti itkeä ja hengittää omin voimin ja on muutenkin todella terve ja kaunis ja ihana :)
Viikoista johtuen hän vietti ensimmäisen yön seurannassa lasten osastolla, ja ainoa apu mitä tarvittiin oli alussa tippaletku päässä josta annettiin sokeria koska verensokeri oli alhainen, noin 2,6
mutta siitä päästiin pian eroon kun vauva alkoi syödä, ihanan pieniä maitoannoksia pullosta alkuun.
Eilen pääsin kotiin, ja huomenna on vielä kontorolli sairaalassa, katsotaan bilirubiiniarvoja ja painon nousua tai laskua, pääsen kotiin tai jään sinne niistä riippuen.
Tällä hetkellä hän syö pullosta tiheästi, ja yrittää opetella tissille, mutta pikkuinen suu ja iso täysi tissi on huono yhdistelmä joten lypsän pulloon koska on pääasia että hän saa ravintoa, toivottavasti pian pääsemme pumppaamisesta eroon :)
Mitat syntyessä 2660 gr ja 44 cm, vauvalla on pyöreät posket mutta laihat raajat, hän on ihana minikokoinen mies ja olen aivan rakastunut häneen. Aivan liikuttavan pikkuinen verrattuna edellisiini, näihin 4 kg ja 52 cm.
Hän ottaa hyvin katsekontaktia ja muuta eroa en huomaa täysiaikaiseen vauvaan kuin pienen koon ja sen että hän väsyy helposti, syömiseenkin, se on suuri rasitus ja näin pienistä moni ruokitaan nenämahaletkulla.
Mutta nyt isoveli huutelee että vauva on hereillä ja onkin aika taas ruokkia, yritän lueskella mitä teille muille on tapahtunut kunhan ehdin, kaksi viikkoa olin nettipimennossa.
Mitä ihmettä tälle palstalle on tapahtunut, hyvä kun osaa väsynyt äiti näissä hormonihuuruissa enää kirjoittaa tänne. Palataan asiaan.
 
Olipa ihanaa lukea Vauvatoiveen vauvajuttua!! :heart: Hienosti näyttää pikkumiehen elämä lähteneen alkuun. Sisareni sai pari vuotta sitten myös minikokoisen tytön viikolla 34 ja kaikkien hämmästykseksi neiti oli aivan täydellinen ja valmis elämään...pieni vain. Ja on muuten melkoinen pikkuneiti nykyään :D

Tete..toivottavasti sait sen lähetteen kokoarvioon. Ettei sun tarttis toista kertaa punnertaa sellaista jötkälettä maailmaan :O Tuo vauvan koko vs. äidin koko ei kyllä tosiaan aina pidä paikkaansa. Kaverini on hyvin pienikkokoinen ja paino alle 50 kg, mutta niin vain on yli nelikiloisia lapsia tehnyt ja ne alakautta synnyttänyt. Itse olen pitkä, mutta en muuten "iso". On kyllä aivan luonnollista että me mieheni kanssa saisimme pitkän lapsen kun hujoppeja ollaan molemmat, mutta eipä syntymäkoko taida ihan verrannollinen olla kasvuun sitten myöhemmin.

Pinkkis 38+4..PUUH! Vieläköhän menee kauankin...
 
Ainoemilialle pahoittelut:'(

vauvatoiveelle onnittelut pikkumiehen syntymän johdosta!!

Meillä myös vauvauutisia eli 24.8 klo 9 syntyi suunnitellulla sektiolla meidän pikku-ukkomme, painoa 4015 g ja pituutta 50,5 cm. Tänään olemme kotiutuneet. Kaikki meni muutoin hyvin mutta vauvelilla oli alussa kaikenlaista pientä sektiovauvalle tyypillistä ongelmaa; lapsivettä keuhkoissa josta johtui hengityksen vinkuminen, alhainen verensokeri, alhainen hemoglobiini. Hän vietti alun tehoseurannassa jossa hänelle annettiin punasoluja lisää yms. Mutta nyt on kaikki erinomaisesti. Aivan ihana pikkumies!

Sektiosta ei valittamista, kaikki meni hyvin ja nopeasti, leikkausta seuraavana päivänä kävelin jo suht normaalisti. Se ensimmäinen ylösnousu leikkausta seuraavana päivänä oli ihan kauhea mutta sen kun sai rutistettua niin toipuminen alkoi. Kummasti sai voimia kun oli kiire katsomaan vauvaa tehoseurantaan. Ja tämä sektiopäätös oli minun kohdallani ihan oikea, vauva oli kuin olikin yli 4 kg ja tosiaan perätilassa.

Mukavaa viikonloppua teille Mammat!!

miina70 ja pikku-ukko 3,5 vrk
 
Minulla eilen yöllä ja aamulla oli kivuttomia supistuksia. Päivällä sitten tuli kipuja, mutta supistukset onneksi loppuivat. Soitin neuvolaa ja sielä ei ollut lääk. aikoja vapaan, joten pyysivät soittamaan sairaalaan. Siellä ohjasivat lepäämään ja ottamaan uudelleen yhteyttä, jos alkaa supistelemaan säännöllisesti ja kivuliaasti. Toivottavasti säästyn siltä, nyt olen levännyt ja vain vähän ollut supistuksia.

Oivikki ja Suoma 18+6
 
Onnea Miinalle pikkuisesta miehestä :heart:

Vauvatoive hienoa että teillä kaikki noin hyvin, oli kiva kuulla. Nyt alkaa itseä jännittämään, h-hetki sen kun vaan lähestyy...mulla käynnistys jo lokakuun alkupuolella, jos ei sitten tule itsestään ennen sitä :) Onnea teille vielä kerran :heart:

Täällä kärsitään valvotun yön jälkeen pääkivusta :| Tekis mieli mennä takaisin nukkumaan, mutta tuntuu että päivä pilalla jos vaan makoilee...

T. Unna ja Toivo 32+1
 
Ai niin, tuossa mun avattaressa ja profiilikuvassa on 3d- kuva, joka otettiin 19. päivä :heart: Mun on pakko laittaa se joka puolelle, on niin isänsä näköinen poika tulossa :) Naama on rutussa, kun päänsä jo niin matalalla!
 
Huomenta!

Unna...täälläkin hiukan päänsärkyinen olo. Illalla ei meinannaut uni tulla ja yö jäi sit lyhyeksi. Ihana tuo sinun vauvelisi kuva =)

Onnea Miinalle hurjasti potrasta pojasta :flower:

Mitenhän Nirzu...pääsiköhän sinne käynnistykseen?? Ehkä sielläkin on vauvauduttu :heart:

Oivikille jaksuja...koitahan lepäillä ja kasvattaa Suomaa!!

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Pinkkis 38+5
 
Iida-K kiitos, nyt ainankin kaikki on hyvin, onneksi. Yöllä en ainakaan herännyt supistuksiin ja nyt aamullakaan ei niitä ole ollut. Joudun tästä lähetmään kaupaan, mutta kiiruhdan hitaasti. Torstaina taisin liikaa liikkua ja puuhailla päivällä.

Unna lepo päivällä on ihan ok, kun on väsynyt. Tuo teidän pojan kuva on ihana!

Oivikki ja Suoma 19+0
 
AinoEmilialle lohtuhali :hug:

Vauvatoiveelle ja Miinalle sylillinen kukkia ja isot onnittelut :flower: Tuli tuosta vauvatoiveen kirjoituksesta niin mieleen omien keskosten alkutaival nenämahaletkuineen. Normikokoiset vauvat näytti aivan jättiläisiltä, kun omat oli puolta pienempiä.

-Happis 17+ jotain
 
Onnea vauvatoive ja miina:flower::heart:!

Kyllä odottavan aika käy lopussa pitkäksi. Kun alkuviikosta jo tuntui, että vauva olisi tulossa, on nyt taas niin seesteinen olo:). Olen nukkunut paljon ja kävelylenkkejä teen sen kun jaksan. Tänään innostuin käymään aikaisin kaupassa ja teen hyvää ruokaa, kalakeittoa, ja mokkapaloja jälkkäriksi, nam:)!

Roosamaria ja nuppunen 37+2
 

Yhteistyössä