40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Mimmimamma sinulla lupaavia oireita kuitenkin noi kuvotukset ja tissit, mulla ku ei oo niitäkään. Pieni vuotohan on sallittua, erityisesti jos se on kirkasta eikä ole kipuja. Mikä on päivän tilanne?

Päikillä näyttää olevan jo hyvin pullat uunissa

=)
 
Helou! Jospas tässä uskaltautuisi tännekin...

Miten Päikki oireet ovat kadonneet? Eikö tisseissäkään tunnu arkuutta? Mulla on kans se alun huonovointisuus hävinnyt, nyt on vaan vähän ruokahalu muuten hukassa. Tissien arkuus vaihtelee tosi paljon. Aamuisin ja iltaisin aivan sairaan kipeät ja päivällä ei taas oikein mitään - pientä tärinäarkuutta. Googlasin noita oireita, niin kyllä monella just plussan jälkeen tullut hiljaiseloa ja sitten alkaneet tuossa viikolla kuusi tai myöhemminkin sitten kahta kovempina. Toivottavasti pitävät sinullakin vain pientä välipäätä. Varmasti elimistö alkaa tottuakin vähitellen tilaan, eikä aiheuta enää niin oireita. Mahanippailut meikällä ovat myös vähentyneet, mutta niin ilmeisesti kuuluukin. Jos eivät tissit olisi niin älyttömän arat välillä, niin kyllä tässä alkaisi kanssa epäillä koko plussaa.
 
Mistä muuten neuvolassa ts. virallisesti lasketaan nuo raskausviikot ja päivät päälle. Milloin viikko tulee aina täyteen... en muista enää. Jos kuukautisten alkamispäivästä aloittaa ja laskee siitä eteenpäin täydet viikot, niin sekö se on? Vai plussauksestako täyttyvät viikot?? Menkat alkoivat keskiviikkona, joten onko mulla nyt rv 5+0??
 
Jadette, olisko tuosta laskurista apua =) ..

http://www.vau.fi/Laskurit/raskauslaskuri/

..eli: edellisten menkkojen ensimmäinen vuotopäivä on 0+0 ja seuraava päivä on 0+1,raskausviikot päättyy 1+6,ja uusi alkaa 2+0..Tämä kopsattu tuolta keskustelupalstalta..

http://www.vauva.info/foorumi/lofiversion/index.php/t1012.html

..meni ittelläki pää ihan sekaisin kun laskin ja laskin.. :D



Päikki toivottavasti kaikki hyvin ja raskaus jatkuu!?:heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Päikki:
Hieman huolta pukkaa pintaan, kun raskausoireet ovat lähes tulkoon kokonaan kadonneet. :'( Viimeksi keskenmeno tuli tod.näk. rv6+3. Nyt on siis rv5+5.
Älä ainakaan heti huolestu(hyvähän se on sanoo..),mutta minulla ne vähäistäkin vähäisimmät oireet,joita luulin lugepalleroitten syyksi, katosivat just joskus 5-6 rv ja tulivat sitten muutaman päivän jälkeen takaisin.
Luulen että näin on sinullakin.Toivon ainakin sydämestäni niin..

tiru ja Nöössi 28+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jadette:
Oh boy... mulla siis jo rv 6+0!!! Kiitos mur, aina sinulta saa avun, lohdutuksen ja tsempin. Sinut haluaisin tavata ihan livenä - olet niin loistotyyppi!
Sanopa Jadette muuta. Hyvä tyyppi on mur-mur.

Ihana sulla jo seitsemäs viikko lähtee menemään. Tsemppiä. :hug:

Päikille kovasti peukut pystyssä. :heart:

Kaikille muillekin hyvää raskausaikaa ja voimia. :flower:
 
ja minä hoitajana. Ollunna jo viikon verran kipeänä tuo nuorin neito. Oma napaa kyllä unohtuu ja kaikki ruokoukset on "pienen" teiniikäisen tytöntylleröisen terveyden puolella.
Itseäni ja omaa napaa, välillä muistaa, mutta jotenkin pessimisti minä liikkeellä. Oireista olen nukkunut n 12-14 h/ yö ja kuitenkin jatkuva väsymys vaivaa.. :) mies jo ihmettelee nukkumistaania.
Värkit välillä tuntuu ja välillä ei mitään. KM pelko on tosi voimakas. Niin monta km tässä koettu nimeenomaan 5+ -10 välillä.

Jotenkin fiilis erittäin epätodennäköisen tuntuinen.

Lykkyä teille muille... ja

Uudille kiitos ja voimahali :hug: jospa täti unohtaisi sinutkin välillä.

Mimmimamma
 
Kiitos mimmimamma. On jo parisen viikkoa tavallisesta myöhässä. En vain ole raskaana, että mikä mättää. Tytölle myös enkeleitä vierelle. Muistan häntäkin. :hug:
Toivotaan, että väsymyksesi helpottaa. Hyvää yötä tv Uudi
 
mimmimammalle jaksamista hoitsuna sekä lapselle toipumista. Toivottavasti tauti ei tartu. Kovasti voimia ja hyvää mieltä toivon sulle myös. Ymmärrän, että pelko on voimakkaana, mutta minkäs tässä muuta voi kuin odottaa.

ON Oireet tosiaan palasivat. Nyt ovat taas vähän erilaisia. Pahoinvointia (ekat ykät laatattu) ja sama kuin mimmimammallakin, että JÄRKYTTÄVÄ VÄSYMYS. Mikään unimäärä ei tunnu riittävän. Rinnat raskaat ja arat.
 
No nyt se kuuluisa AAMUpahoinvointi iski. Illallakin jo vähän kierrätti masua, mutta aamulla olo oli kyllä aikas... sanoisinko tympeä, vaikka sitä niiin onkin odotettu!! Syöminen kyllä sitten päivän sarastaessa helpotti oloa. En ole kummassakaan aikaisemmassa raskaudessa varsinaisesti laatannut, eli niin pahaa oloa ei ole ollut, joten tsemppiä Päikille laattaamiseen. Onneksi oireet palasivat sinulla - ja ilmeisen rajuina.

Väsymystä mulla ei onneksi vielä ilmene, sen muistan aiemmin olleen tosi rankkaa, kun ei jaksanut käydä kuin töissä ja loppuilta pitikin sitten melkein nukkua. Tänä pimeänä aikana se voi vielä tuplaantua, niin toivon todella pirteyden jatkuvan pitkään. Olen saanut "ylimääräistä" energiaa tuosta matalahiilarisesta ruokavaliosta, joten uskon sen taikaan edelleen.

Mimmimammalle täältäkin jaksuja hoitohommiin ja vastustuskykyä, ettei tauti selätä sinuakin. Kyllähän tuo vähän jänskättää, että jos tartunnan saa, niin miten käydään?? On niin valtavan monenlaista kantaa, mutta eikös se ensimmäinen kolmannes ainakin pitänyt rokotetta välttää. Toisin sanoen rokotus jää meiltä vasta plussanneilta väliin. Tautihan iskee ennen sitä... minulle ainakin, kun lasten ja nuorten parissa työskentelen. :/
 
Jadette Mulla on sen sijaan ILTApahoinvointia. Tulee aina suht samaan kellonaikaan. Pitää muistaa syödä säännöllisin väliajoin, niin se vähän helpottaa. Olen myös päättänyt, että siirryn takaisin tuohon matalahiilariseen (jahka kaikki isänpäiväherkut on laitettu tuulensuojaan).

Jadetten tapaan pitää todeta, että on se kyllä pienoinen ihme, jos onnistun possulenssun välttämään. Teen työtä, jossa tapaa paljon ihmisiä ja jonkun verran joutuu myös matkustelemaan eri paikkakunnilla. :snotty: Olen myös päätynyt siihen, että tuota rokotetta en ota, ainakaan nyt ensimmäisen kolmanneksen aikana.
 
Jadette, tervetuloa pinoon. Hienoa että sullakin on pahoinvointia,...ei tarvitse yksin potea :LOL:

Mimmimamma, possuflunssan olisit jo saanut jos lisit saadakseen...

Päikki oireet sulla vahvasti positiivisia =)

Tirulii sä olet NIIN voiton puolella jo.

ON: Mulla on pahin aamu ennen kuin ehtii syödä niin ei meinaa pysyä pystyssä. Myös loppuilta on heikko, oksentanut en ole vielä, vaikka kuvottanut on. Ihan yhtäkkiä vkl aikana alkoi nämä oireet, perjantaina kävin vielä juoksemassa 50min ja ihmmettelin kun ei ole oireita, nyt ei käy mielessäkään... Tissitkin on pikkuhiljaa turpoamassa ja aristamassa hiukkasen...Kupista A kuppiin B siis vasta. :D

T Star-67 ja Nuppu 6+3
 
Hei kaikki :heart: :hug:
Täällä ollaan jo toistamiseen saikulla,kun selkää polttelee ja kivuttomia suppareita tosi paljon,ni mun taustalla lääkärit laittaa saikulle heti.
Sokerirasituskin on ohi ja selvisin hienosti siittä =)
Viimeyönä kylkee kääntäessä ihmettelin mikä kiristää niin vallan mahrottomasti masun sivustalla ja aloin hieroskella masun sivua...uskokaa tai älkää...siellä oli Nöössin jalka josta melkein sain kiinni!!! :eek: :p :heart: Vetäs kyllä aikaste äkisti jalkansa takas ku meitsi sitä runnoi tietämättään :ashamed:

Masu miulla on edelleenkin tosi pieni,mutta onneksi kuitenkin sf kulkee keskikäyrällä eli eikös silloin kuitenkin jotain kasvuu tuolla tapahdu?? En tiedä milloin tää pelko hellittää :/

Ihana seurata teitä raskautuneet :heart: Käykää vaa useesti kirjuuttelemassa kuulumisianne..on kiva lueskella niitä :)
Itte tahron olla vähä saamaton kirjuuttelija vaikka päivittäin käyn pikasesti kuulumisenne lukemassa.

Rupes NIIN naurattaan toi Star-67n kommentti kun tulee NIIN seurattua kyllä tota BB;tä :D

tiru ja Nöössi 29+2 :heart:
 
tiru Kunpa olisin itsekin jo noilla viikoilla! Odottavan aika on pitkä. Mutta otapa sinä rauhallisesti, ettei pikkuinen ala sieltä jo kömpiä maailmaan!

ON Oireet taas hieman vaimeat. Vaikea erottaa mikä kolotus johtuu mistäkin. Edelleen fiilis, että oon tulossa johonkin tautiin, mutta mistäpä sitä tietää johtuuko päänsärky ja pahoinvointi kipeäksi tulemisesta vai raskaudesta. Kerroin maanantaina työkaverilleni raskaudesta. Meidän työsuhde on sellainen symbioosi, että se mitä tapahtuu toiselle vaikuttaa todella paljon toisen työhön. Katsoin reiluksi kertoa asiasta jo nyt, kun kävi tässä miten vain (km tai baby), niin vaikutusta toisen työhön tulee. Toiseksi on kiva, että joku muukin tietää nyt kuin mies, voi jakaa asiaa jonkun kanssa.
 
eli kp 3 meneillään ja vuoto tosi runsasta.

Kyytipojaksi sain influenssan jo lauantaina ja sängyssä lähinnä kuumeessa pyöriskelly. Kauheat kivut lihaksissa ja nivelissä. Ei nuhaa eikä kurkkukipua.

Varmaan masennuskin iski samaan syssyyn. Joten en ole jaksannut ilmoitella tänne saatika avata tietokonetta.

Peukutukset teille muille raskaana oleville ja onnea odotukseen.

mimmimamma
 
Moi!

Yllätyksekseni (ja iloisen sellaisen) löysin tämä pinon ja päätin sitte pinoutua tännekin, osa jo tuttuja 40+ palstalta.

Ensiksi pahoittelut Mimmimammalle :hug:

ON: luovutetulla munasoluhoidoilla olen raskautunut, ikä kun sen teki ettei omista ole enää. Raskaus rviikolla 5 +1, joten alkumetreillä ollaan. Itsellä sama tilanne vähän kuin Päikillä, osa oireista katosi mm. rintojen arastelu ja tilalle tuli menkkamainen juilinta. Väsymys on kyllä kova vieläkin. Vähän alkoi pelottaa että kuinkas nyt käy.

Oletteko te käyneet jo alkuraskauden ultrassa?

Itse kävin eilen ottamassa SI-rokotteen...mä katsoin että se on taasen hyvä asia jo alkuraskaudessakin.
 
Minni007 ISOT onnittelut siulle pikku kyytiläisen johdosta!!:heart:
..saanko udella siun ikääsi.. :)..kokeilitko raskautua ensin ihan luomuna..kuinka pitkään?

Terkuin. mur-mur
..vielä tuolla kuumeilu puolella mie luurailen ja kova hinku tälle puolelle kyllä olisi =)..ikää miulla 44v. ja kaksi lapsosta maailmaan saatettu/-87 ja -04..luomuna vielä koetan..kattellaan ja kuulostellaan ;)..
 
mimmimamma Olen todella pahoillani sinun puolestasi. :'( Toivottavasti jaksat käydä lävitse tämän kovan myrskyn ja löydät taas iloa elämään. On tämä rankka laji.

Minni Tervetuloa tänne! En ole käynyt alkuraskauden ultrassa. Mieli on edelleen aika pessimistinen raskauden suhteen ja ajattelin katsella tilannetta vielä. Nyt siis rv6+6 Viimeksi menin niin suurin odotuksin alkuraskauden ultraan rv7+6 ja pettymys oli suuri. Sykettä ei löydetty, elämä oli loppunut tod.näk. rv6+3. En ole soittanut vielä neuvolaankaan. Katsellaan...
 

Yhteistyössä