40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Vauvatoive10; Noin minäkin laskisin tuon ovulaation, toivotaan että näin on! Silloinhan olisi vko 6 menossa eikä ultrassa silloin vielä pitäisikään näkyä sykettä.

Olipas taas rankka vuorokausi, jouduin olemaan eilisen saikulla, tuli oikea pikadieetti. Olo on vieläkin melkoisen heikko. Ai niin ja piipahdin neuvolassakin, kylläpäs tuntui ihanalta saada neuvolakortti käteen. Ja kyllä siellä masussa sydän jumpsutti voimakkaasti, eli vauvanalku siellä on ihan oikeassa paikassa :heart:

Noista pettymyksistä; Mulla ennestään kaksi poikaa. Kun edellisessä raskaudessa menimme rakenneultraan ja siellä kerrottiin tytön olevan tulossa, mulla meinasi päästä itku. Olin todella pettynyt, mutta lähinnä olin pettynyt mieheni puolesta koska oletin hänen toivovan poikaa. Mutta pettymys haihtui muutaman minuutin matkalla jonka kävelimme autolle, silloin olin jo aivan riemuissani; me saadaan tyttö!!! Ja samantien taisin mennä ostamaan sellaisen ihanan hörhelöbodyn.

Noita sukupuolen ennustuksista; tästä tyttärestä huomasin että raskausaikana minun ei tarvinnut sheivata säärikarvoja ollenkaan, ne ei vaan kasvaneet. Sitten jostakin kuulin että juuri se ennustaisi tyttöä. Jos taas karvat kasvaisivat nopeasti niin se ennustaisi poikaa.

Mie olen niin tollo että haluan ehdottomasti tietää sukupuolen etukäteen, olen vaan kuullut ettei meidän äitipolilla enää kerrottaisi sitä ollenkaan, ovat kuulemma erehtyneet niin monta kertaa. Siinä tapauksessa varaan vaikka yksityiseltä ajan jotta saat tietää sukupuolen. Minähän haluan tietää joululahjatkin etukäteen, miten niin olen kärsimätön =)

Jadetelle onnittelut terveen pojan kromosomeista!!

miina70 ja vauvanalku 10+1

 
mur-mur, mikset sinä tyttöhyvä nuku yöllä...täällä kirjoittelet :LOL:
Aika paljon olen saanut kannustavaa tietoa siitä ett voi olla ettei vaan syke näy jos on vähän jäljessä myöhäisen oviksen takia, toivon todella että nyt on siitä kyse.
Aamulla kävin kuitenkin mittauttamassa sen hcg:n, katsotaan mitä sekin sanoo.
KIITOS !
 
Vauvatoive10 Milloin saat hcg -uutiset? Toivottavasti kaikki hyvin siellä tällä hetkellä.

Ihana päivä tänään :heart: Pääsin jo töistä kotiin mutta työt jatkuvat kotona....melkoinen pino papruja luettavana. Katselin kalenteria maalis-huhtikuun ajalle ja ihan täynnä menoja...apua, miten sitä oikein jaksaa :p
 
Vauvatoive 10: Katsoin vanhaa kalenteriani, johon merkkasin tarkkaan ultrasta saamani alkion mitat. Mulla mitat meni näin: rv 5+5 alkio oli 4.1mm ja lääkäri oli näkevinään sykkeen, rv 6+6 alkio 7.7mm, syke näkyi, rv 8+5 alkio 18.4 mm, vauvan alku liikkui ja syke näkyi. Meillä tyttönen kohta 5-vuotias. Tuo milli/pvä ei meidän tytöllä ainakaan pitänyt paikkaansa. Parasta toivotellen!
 
Mulla on otettu hcg-arvo 4 kertaa tämän vuotelun ja tuhrun takia:

torstai 28.1 1676
sunnuntai 31.1 6579
keskiviikko 3.2 13 480
keskiviikko 10.2. 23600

Nyt näyttää että viimeisen viikon aikana ei ole edes tuplaantunut, kun alkuun se tuplaantui ihan parissa päiväss niinkuin näkyy.
Kyllä tuo nyt taitaa olla huono merkki????
Luin jostakin että kun mennään arvo yli 6000 tuplaantuminen voi kestää 4 päivää, mutta nyt meni tasan viikko viimeisten mittausten välillä ja ei kaksinkertaistunut.
En tiedä onko näiden tulkitseminen ihan näin yksioikoista, auttakaa jos joku osaa .
Mutta tämä yhdessä sen kanssa että ultrassa ei näkynyt sykettä......pelottaa.....
 
vauvatoive10..mie olen vähän sellainen "pöllö"..mikä lie huuhkaja ;) ..valvoskelen aina tuonne klo. 02.00 asti.. ..koneen suljen yleensä kyllä puolen yön tietämillä-riippuen ihan siitä, mitä olen tekemässä sillä kertaa ja kuinka väsy olen :)

..milloinkas sie saatkaan vastauksen hcg:stä?..toivotaan pienellä siellä kaiken olevan hyvin:heart:..
 
vauvatoive10 mie kävin eka hcg määrityksessä 6+0 ja oli 4875..sitten siitä kuuden vrk:den päästä 6+6 ja arvo 5872..eli siun arvosi huomattavasti paremmat!

rv6 jälkeen ei noita enää pitäisi hyvin tarkkaan seurailla-ultra se tärkein jo tuossa vaiheessa!!.. tällainen tieto ulkolaisella sivustolla ja miun lääkäri myös näin sanoi..tuo alun nousu on vain tärkeää tietoa..toivotaan nyt kovin kaiken siellä hyvin masussa olevan :):heart:

..jos haluat, voit kattella tuolta(oli muistaakseni vol 6:lla )niitä meidän keskusteluja tuosta hcg:stä..oli linkki sellaiseen taulukkoonkin..

onko siulla nyt noin..
aika hedelmöittymisestä/aika viim. kuukautisista
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500

..vaiko noin..

5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
 
mur-mur, on hedelmöittymisestä vähän reilut 4 viikkoa ja kuukautisista 7 viikkoa, kun ovis oli niin myöhään.
Arvot on viitearvojen mukaan, mutta se eilinen ultraaja sanoi mulle että vähintään pitää tuplaantua viikossa, jos edellinen oli 13 000 nyt pitää olla yli 26 000 ja mielellään vähintään 30 000.
Se tässä nyt hirvittää kun viikossa ei tuplaantunut.
Ja sitä sykettä kun ei ollut.....
 
Osaakos kukaan sanoa, että ovatko lapsivesipunktion tulokset 100% luotettavia? Kasvojeni ilme on kuulemma paljastanut pikkuisen sukupuolen, jopa töissä! Tänään yksi työkaveri sitten kysyikin, että onkos se nyt sitten 100% varmasti poika!! Siinä vaiheessa aloin tietenkin miettimään myös sitä kromosomien normaaliuttakin. Olen mielestäni lukenut jostain, että punktion mukaan sairas lapsi olisikin ollut terve jne. Mitäs mieltä olette - onko 100% varmuutta oikeastaan mistään muusta kuin jo syntyneestä lapsesta.
 



Nimimerkki............monesko..............LA

Metsämamma.(43)..xx lapsi...................21.12.2009
Johanna68 (41)......4 lapsi....................24.4.2010
Hepuli71 (38).........2 lapsi....................1.7.2010, TAYS
Star ....................3 lapsi....................2.7.2010
Päikki (41).............2 lapsi....................3.7.2010
Jadette (40)..........3 lapsi....................6.7.2010
Minni (45).............2 lapsi....................12.7.2010
Enkelinäiti (33).......5 lapsi....................27.7.2010, EKKS
Sukulaku ..............2 lapsi....................27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...................11.8.2010
Roosamaria69 (40)..3 lapsi...................17.9.2010, Naistenklinikka
Pinkki69 (xx)..........x lapsi....................6.9.2010
Miina70 (39)..........4 lapsi....................6.9.2010, LKS
Emily67 (42)..........1 yhteinen..............xx.xx.xxxx
vauvatoive10 (42)..3 lapsi....................xx.xx.xxxx

Syntyneet:..........................LA................Syntynyt
Tirulii (41).............1 yht........24.01.10.........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.01 2010......1.2.2010, tyttö :flower:


Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur

 
Huomenia kaikki :flower:

Ihmettelen tätä alkuraskautta, kun on melko vähän noita oirehia. Eilen tuntui rinnat kipeemmiltä kuin tänään ja paleli koko ajan, alavatsalla pientä venymisen tunnetta. Tänä aamuna taas ei paljon mitään, ei juurikaan pahoinvointia yms...... Onko kellään ollut tällasta vähäoireista alkua?? Eipä silti, että oikein oksetusoloa kaipaankaan mutta tyttöjen kohdalla kun heitä odotin niin pahat olot tuli jossain 6. viikon tienoilla.

Mukavaa päivää kaikille =)

emily ja pakkaspoika 5+2 :heart:
 
Emily, kyllä vaan on ollut oireettomutta, tämän pinon alussa sitä mm. Päikin ja Jadeten kanssa pähkäiltiin kun oireet tuli ja meni, eli oireettomuuskin kuuluu alkuraskauteen.

Tervetuloa miita1969 kiva kun saadaan lisää odottajia.
 
Mulla petti hermo ja itketti töissäkin, että soitin uudelleen sinne lääkärikeskukseen missä olin tiistaina ja pääsin jo tänään, kun se hieno 4d ultra oli vapaana ja lääkärillä vapaa aika.
Itku tuli kun siellä sydän sykki ja tiistainen 5 mm oli kasvanut mittaan 7,2 mm.
Rv 7+1 ei pidä paikkaansa, vastaa 6+4 ja on jäljessä myöhäisen oviksen takia. Lasketuksi ajaksi määritteli 3.10.2010.
Ette usko miten helpotti, nyt en halua kuullakaan ultrista ja hcg-arvoista,,,,,hetkeen.
 
..täältä taustalta miekin..Tervetuloa miita1966 ja hurjasti onnea plussasta!!!:wave::flower::heart:

..hetken täällä kerkesin olla ja ikävämmin meni raskaus, km tuli..mutta elämä jatkuu ja katsellaan josko tänne vielä pääsisi-jos onni yötä, uudemman kerran masua kasvattelemaan :)
 
Onnea miita1966 plussasta ja tervetuloa mukaan!! :flower:

Loistavat uutiset vauvatoive10, ihana juttu!! :heart: Nyt voit nauttia raskaana olosta ja unohtaa ne huolet!!

Minni007 Kiva kuulla, että muillakin on ollut suht vähäsen oireita, ja kuitenkin asiat edenneet mallikkaasti! On mulla rinnat joka päivä jonkin verran kipeet, ja masu siellä jo pullottaa......ja nipistelyjä siellä täällä. Ehkä varaan sen ultran ensi tiistaille, niin sitten olis viikot 6+0.

emily ja pakkaspoika 5+2 :heart:
 
Totta tuokin mur-mur......sitä vaan niin itteään tutkailee, että mitä siellä oikein tapahtuu.... Toivoo vaan, että kaikki olis hyvin..... Enkä ole hirveästi pahoinvoiva ollut edellisilläkään kerroilla, suht lievää vaan.
 

Yhteistyössä