40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Tervetuloa Teekuppi! :wave: On täällä meitä hoidoilla raskaaksi tulleita muitakin, vaikka minäkään en varsinaisesti lapsettomuus-puolella kirjoitellut. Lueskelin juttuja kyllä mielenkiinnolla. Meillä onneksi tärppäsi ekasta IVF:stä eli hoitorumba ei hirveän pitkäksi muodostunut. Mutta ihan riittävä silti...:/

Unna...joo..kannattaa ainakin mainita apteekissa kyllä tuosta Laxoberonista. Mutta ei kai enää alkuraskauden jälkeen tarvitse niin hysteerinen olla lääkkeiden suhteen. Mulle kans lääkäri määräsi Litalginia kipuihin ja sit kun lueskelin tuoteselostetta niin huomasin et käyttö raskauden aikana on kielletty :ashamed: Lääkkeen määrännyt lääkäri oli kyllä ihan synnärilääkäri eli kaipa hyödyt katsottiin haittoja suuremmaksi, mutta en kyllä asian huomattuani ole lääkettä käyttänyt. Yritän Panadoleilla pärjätä jos vain mahdollista.

Tänään tosiaan sateisen illan ja yön jälkeen aurinko on taas ilamaantunut. Täytyy yrittää siirtää itsensä ulos nauttimaan paisteesta B)

Pinkkis 28+6
 
Täältä taustalta teekupille tervetuloa toivottelen!!:wave::flower:
Päivä kerrallansa nyt vain menet, toivottavasti tämä pieni on sitkiää sorttia - kovasti masuasukille tarraa&vaaviliimaa!!:heart:

Suloisen kaunista kesäpäivää kaikille!!:flower:
 
Oivikki, samanlaista supistelua on ollut pari viikkoa ennen synnytystä aiemmissakin raskauksissa ( 2 kpl) mutta ei näin tiehästi eikä kivuliaita. Lisäksi mulla on nyt supistellut jo raskauden puolivälistä asti ja ajoin säännöllisestikin jo pitkään...30+ vikolla olin saiaalassa ja sain sikiön keuhkoja kypsyttävätkin jo mut nyt ei sit vaan lähe tulemaan vaikka sais jo tulla...

ON: jokaisena iltana ja yönä tullut ainakin 2 tuntia säännöllisiä ja "puolikivuliaita" supistuksia pariin otteeseen parin tunnin kestoisena. Ei enään usko synnyttävänsäkään lainkaan....
:LOL: :LOL:

T Star-67 ja Nuppu 38+2
 
Unna tuskinpa tuo Laxoberon on mitään vauvalle aiheuttanut. Iloitse, että pärjäät yhdellä ilmeisesti pitkävaikutteisella Protaphan-insuliinilla. Minulla ei viime raskaudessa riittänyt normalisoimaan sokeriarvoja ja jouduin piikittään lyhytvaikutteista lisäksi noin 3 kertaa vuorokaudessa. Loppuraskautta kohti arvot kyllä kohenivat ja annoksia piti pienentää. Tuli inhottavia "kohtauksia" , kun sokerit laskivat liian alas.

Tervetuloa Teekuppi :) !

Discovery 24+0 (Jes !)
 
Eilen kotiuduimme vauvan kanssa. Vauva on ihana pikku mussu. :heart: Muuten kaikki kunnossa molemmilla, mutta rinnat ovat ikävästi pakkautuneet ja heruminen ei tahdo alkaa kaalinlehdistä, nenäsuihkeista tms. tempuista huolimatta. :headwall: Kuuman tuskaisa olo koko ajan ja rinnat kuin rantapallot. Pelkään, että rintatulehdus iskee.
 
Voi paineet sentään!

Lisäsin lääkitystä lääkärin ohjeistuksen mukaan ja tänään on sitten paineet olleet alimmillaan 97/57... pikkaisen huippaa! Täytyy siis vielä säätää, että saa lääkityksen kohdalleen :D

Siiri S 13+6, huomenna alkaa sitten jo 15. viikko, huih.
 
Discovery kyllä mulla on valitettavasti vielä tuon Protaphanen lisäksi Novorapid...mua ei harmitan sinänsä insuliinit oikeastaan ollenkaan, hoitoalan ihmisenä ymmärrän että nämä ovat juurin nyt tarpeellisia meidän vauvalle. Eikä se pistäminenkään paha juttu ole, kaiken kanssahan tulee elää. Mutta joskus sitä tulee mieleen, että oisko sitä voinut omilla elämäntavoillaan ennen tätä raskautta vaikuttaa tähän insuliinin määrään...kun tuota ylipainoa nyt kuitenkin on. Siksi tuo määrä harmittaa ja vähän kyllä lyö noloksikin :ashamed:
ja oikeesti tuo 36 on sellanen määrä, ettei mulla meinaa sormet riittää painaa kynää alas :LOL:
 



Nimimerkki............monesko..........LA

Hepuli71 (39).........2 lapsi...............1.7.2010, TAYS
Star (43).................3 lapsi...............2.7.2010
Jadette (40)............3 lapsi...............6.7.2010
Minni (46)...............2 lapsi...............12.7.2010
Kääkkänä (33)........5 lapsi...............27.7.2010, EKKS
Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...............9.8.2010
Nirzu (42)................8 lapsi...............1.9.2010
Pinkki69 (40)...........1 lapsi...............6.9.2010 Naistenklinikka
Miina70 (39)............4 lapsi...............6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...-........1 yhteinen........xx.xx.xxxx
Roosamaria69 (40).3 lapsi...............17.9.2010, Naistenklinikka
vauvatoive10 (43)..3 lapsi...............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)...........3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (40)................x lapsi...............15.11.2010
Tirlittan1968 (42)....2 lapsi...............15.11.2010 Jorvi
Jannika (39)............1 lapsi...............28.11.2010 Kätilöopisto
Jääräpää (xx)..........3 lapsi...............2.12.2010
Siiri S (39)................1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41)........2.lapsi..............22.12.2010, PS
Surina70(40v.).........x lapsi..............23.12.2010 PS
Ninni-70 (40)............2 lapsi.............25.12.2010 Naistenklinikka
DolceVita (41)...........5 lapsi.............29.12.2010
Prima vera (40+)......1 lapsi..............6.1.2011 Naistenklinikka
Riikkaliisa (41)..........4 lapsi..............10.1.2011
Maikki (43)................2 lapsi..............01/2011
Teekuppi (40)...........4 lapsi.............25.1.2010
happihyppy (39).......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Oivikki (42)................1 lapsi..............xx.xx.xxxx
Naappuli (44)............3 lapsi..............xx.xx.xxxx
Padamshree (40)......1 lapsi..............xx.xx.xxxx

Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41)................1 yht........24.01.10.........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.01 2010.....1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:
Päikki (41)..............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika :flower:

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur

 
Paljon onnea Päikille pojasta! :flower: :flower: :flower:
toivottavasti maidontuotanto pian tasaantuu, ikävä alkuvaiva kyllä :/

Täällä on reissattu ja juhlittu kummitytön rippijuhlia.. oma olotila melkoisen muhkea ja odottaa jo et pääsis vaivoistaan. Vaikka ei tässä kovin kauan enää olis, 2 viikon päästä on leikkauspäivän sopiminen, elän toivossa et reilun 3viikon päästä leikkattaisi.

Tsemppiä Minnille ja muille loppumetreille myös!

Kääkkis 34+6
 
Heipparallaa!!Tänään taas kamppaillaan verensokeriarvojen kanssa!!Aamupalan jälkeen oli 8,3 mutta paastoarvo oli 5,4!!Tänään sit heräsin aamulla pahoinvoinnin kera,joka tosin meni hetkessä ohi!!Onko se pahoinvointi näillä viikoilla ihan normaalia??Poju potkii ihan vimmatusti masussa,joten kaikki hyvin sillä rintamalla!! :heart: =)Hyviä vointeja kaikille!! =) :hug:

miita1969 & Walter 26+4
 
Moikka kaikille!
Tosi monella tuntuu olevan ongelmia tuon verensokerin kanssa. En oo ennen tajunnut kuinka yleistä se oikein onkaan. Itse en niihin osaa kommentoida oikein mitään. Luen kirjoituksianne niistä ihan kuin hebreaa.Paastoarvot ym.
Itse tulin just hammaslääkäristä, lähti toissapäivänä paikka hampaasta. Niin, ja sain kuin sainkin huomiseksi ultraan peruutusajan. Älkää nyt naurako mut mä oon jälleen ihan hermona kun tuntuu ettei tänään taas oo oireitakaan ja kun neuvolassakaan ei ääniä kuulunu....Ihan pakko saada tietää onko kaikki hyvin!

Teekuppi 9+0 POKS
 
Kiva Teekuppi että pääsit ultraan mutta kuten joku jo aikaisemmin sanoi, viikko kahdeksan on todellankin aivan liian aikainen aika kuunnella dopplerilla sydänäääniä...ihmettelen että terkka sulla edes yritti. Mulla kuunneltiin vasta toisella neuvolakäynnillä (viikolla 15).

Itseltä kans muistan kun noita oireita tuli vahdattua iteltä välillä kun niitä oli välillä ei......heti iski pelko jos oli ns. hyvä olo =) voi meitä. Tsemppiä ultraan, uskon että kaikki ok.

Minni ja poks 37+0
 
Teekuppi tervetuloa! Kuule, ei me naureta, koska ollaan oltu noilla viikoilla ihan yhtä vauhkona. Tuossa Minnikin asian totesi. Minäkin olin heti huolissani, jos ei ollutkaan puoleen tuntiin paha olo tai ei väsyttänyt. B) Kävin pariinkin kertaan alkuraskauden ultrassa. Näin suositteli ihan lääkärikin, vaikka jo ekalla kerralla sykkeen ja sikiön oikean paikan totesikin. Eli et ole ollenkaan naurettava, vaikka sinne menetkin.

Nyt on sitten toisenlaiset vahtauksen aiheet: liikkuuko vauva ja itselläni selkäsärky, joka alkoi viime yönä.

Tsemppiä odotukseen ja ultraan! =)

Viikkoja nyt tasan 27.
 
teekuppi ei täällä tosiaankaan kukaan naura jos sie olet pikkisestä huolissasi, että onko siellä masussa kaikki Ok!!?..tuo alkuraskaus on niin herkkää aikaa..
Miekin kävin n. viikon välein kolme kertaa..ja vaikka raskaus menikin kesken en kadu, että kävin - sain itselleni rauhan sillä!!

Onnen pipanoita huomiseen ultraan siulle&pienelle!!:heart:

Ps. Piti ihan kurkata omaa neuvolakorttia asian tiimoilta..rv12+3 oli miulla vasta kuunneltu sydänääniä neuvolassa!
 
Tuli käytyä kontrollissa ä-pkl:lla ja sovittiin käynnistys parin päivän päähän! Tosin sillä varauksella että salissa on tilaa...ja tänään irroiteltiin kalvoja...onkin ollut melko tukala olo sen jälkeen varsinkin kun shoppailin kaupungilla koko päivän sen jälkeen...käynnistys on suoraan kalvojen puhkaisulla!

Tosin mun tuurilla Juhannusvauvat pukkaa päälle eikä salissa sitten olekaan tilaa tällä vklla!!!

T Star-67 + Nuppu 38+3
 
Hui Star, mahtaa sua jännittää, ihan kohta saadaan vauva tänne! Tiedätkö onko tyttö vai poika se pikkuinen?
Kiitos tsemppauksesta kaikille ultran suhteen, välillä vaan tulee sellanen olo et psykiatriselle kuuluis tälläsen hermoilun kanssa. Mutta toisaalta kukapa niistä pienistä hermoilis ellei äidit. Jos huomenna kaikki ok niin lupaan itselleni ainakin muutaman päivän jolloin vaan nautin!
 
teekuppi mene vaan ultraan, niin kävin minäkin viikoilla 8+ jotain, vaikka siitä viikon päästä oli jo aika tiedossa äitipolille ultraan =) Sitä ei vaan pystynyt odottamaan! Kyllä se helpottaa oloa kovasti, kun saa tietää tilanteen, Ja mulla ainakin oli välillä kaikki mahdolliset oireet ja sitten ei mitään seuraavana päivänä, eli ihan normaalia sekin. Pidänpä peukkuja huomiselle =)

Ei jukra kuulkaas, mulla on huomenna työhaastattelu :LOL: Voi olla tämä meikäläisen tila hivenen yllätys, sillä en nyt kyllä osannut laittaa hakemukseen että olen ehkä vähän niinku raskaana ja silleen.. :kieh:
Ja kun tämä mun ympärysmittani on nyt 15 senttiä suurempi jo, kuin tuosta nuoremmasta neidistä rv 35 (tutkin vanhoja äitiysneuvolakorttejani)...eli kyllä tämä näkyy ja vahvasti, tosin ei ole aikomus peitelläkään! No, on heidän asiansa päättää häiritseekö tämä vai ei...toivotaan että ei häiritse, sillä haluaisin sen paikan :)
Mutta voipi olla pokassa pitelemistä kun näen heidän ilmeet! En ole muuten vielä koskaan ollut haastattelussa, olen aina saanut työpaikan jotenkin muuten..eli mielenkiintoinen kokemus sekin.

Aamulla neuvolaan, ja muistin just että saan huomenna kelan paperit =)

T. Unna ja Toivo 22+3
 
Unna..tsemppiä huomiseen työhaastatteluun! Tiedän kyllä ihmisiä, jotka ovat saaneet työpaikan raskaudesta huolimatta ja sellaiseen työpaikkaan olis ihana mennäkin! Valitettavasti todellisuus ainakin mun kohdallani on ollut lähinnä se et joka työhaastattelussa on kysytty perhesuunnitelmia...vaikka sitä kysymystä ei tietääkseni edes saisi esittää. Enpä tiedä kysytäänkö miehiltä moista asiaa?? Mutta nauti haastattelusta...voi tosiaan olla hyvä ja mahdollisesti viihdyttäväkin kokemus :LOL:

Starilla jännät paikat..ja kaikki me jänskätetään mukana =)

Itsellä on niin UUPUNUT olo. Onneks ens viikolla on neuvola et pääsee mittauttamaan edes hemoblobiinin et onks lähtenyt nousuun. Olo ei tosin ole kovin kummasti kohentunut, mutta meneehän siinä varmasti aikansa.

Nyt elpymään sohvalle... |O

Pinkkis 29+0 POKS!
 
Päikille onnea poika-vauvan syntymän johdosta! :flower:

Star, tsemppiä synnytykseen, toivotaan, että pääset sinne saliin pian!

Teekuppi tervetuloa täältä taustalta!

Minni007, minut voisi poistaa tuolta odottajien listalta ja siirtää taustalle, vaikka harvakseltaan täällä käyn, mutta käyn kuitenkin =)
 
Hei kaikille :wave:

Tervetuloa teekuppi hyvä päätös mennä ultraan, jos mietityttää pienen vointi.

Jadette sinäpä olet itsellesi urakan suunnitellut :D , ota rauhallisesti, jos siltä tuntuu.

Star on ne sitten erilaisia, ne raskaudet. Tsemppiä käynnistyksen odotteluun. Mitä kalvoja ja miten ne irroitteli???

Päikki ihanaa, olette kotona =) , rinta tulehduksen puhukun pois, jotta ei sinne löydä :whistle:

Siiri S no varmaan hiukan huippasi :eek:

Unna onnea haastatteluun.

Minä kävin tänään ekassa neuvolassa. LA on 22.1. Terveydenhoitaja on mukava =) . nyt keräsi niitä alku tietoja, lattoi lähetteen äippäpkl, mutta saa nähdä ottavatko sinne vai ei. Lisäksi nyt odotan kovasti kutsua sinne nt-ultaan, jos ei tule pian niin taidan minäkin mennä yksityiselle tässä välissä. Sydänääniä, ei edes yrtitetty kuunnella. Minulla on pahaolo vahvana edelleen ja erityisesti näin iltaisin, aamu ja päivä ovat onneksi parempia ja heti kun on hyvä olo alan pelkäämään onko Suomalla kaikki hyvin :ashamed:
 



Nimimerkki............monesko..........LA

Hepuli71 (39).........2 lapsi...............1.7.2010, TAYS
Star (43).................3 lapsi...............2.7.2010
Jadette (40)............3 lapsi...............6.7.2010
Minni (46)...............2 lapsi...............12.7.2010
Kääkkänä (33)........5 lapsi...............27.7.2010, EKKS
Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...............9.8.2010
Nirzu (42)................8 lapsi...............1.9.2010
Pinkki69 (40)...........1 lapsi...............6.9.2010 Naistenklinikka
Miina70 (39)............4 lapsi...............6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...-........1 yhteinen........xx.xx.xxxx
Roosamaria69 (40).3 lapsi...............17.9.2010, Naistenklinikka
vauvatoive10 (43)..3 lapsi...............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)...........3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (40)................x lapsi...............15.11.2010
Tirlittan1968 (42)....2 lapsi...............15.11.2010 Jorvi
Jannika (39)............1 lapsi...............28.11.2010 Kätilöopisto
Jääräpää (xx)..........3 lapsi...............2.12.2010
Siiri S (39)................1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41)........2.lapsi..............22.12.2010, PS
Surina70(40v.).........x lapsi..............23.12.2010 PS
Ninni-70 (40)............2 lapsi.............25.12.2010 Naistenklinikka
DolceVita (41)...........5 lapsi.............29.12.2010
Prima vera (40+)......1 lapsi..............6.1.2011 Naistenklinikka
Maikki (43)................2 lapsi..............01/2011
Teekuppi (40)...........4 lapsi..............25.1.2011
Oivikki (42)................1 lapsi.............22.1.2011
happihyppy (39).......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Naappuli (44)............3 lapsi..............xx.xx.xxxx
Padamshree (40)......1 lapsi..............xx.xx.xxxx

Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41)................1 yht........24.01.10.........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.01 2010.....1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:
Päikki (41)..............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika :flower:

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
Riikkaliisa

 

Yhteistyössä