40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

ONNEA PÄIKKI :flower: tete-a tete, tyttäresi lienee murrosiän/kodista irtautumisen vaiheessa, jossa täytyy päästellä irti. Helppoahan se ei kuitenkaan ole se itsenäistyminen. Ja kun äidillä vielä uusi vauva mahassa, niin tunteet myllää. Voimia sinulle tuohon vaikeaan tyttäresi ikäkriisiin :hug:
Ei varmasti helppo juttu. Enkä minäkään sitä sen paremmin osaisi selittää. Pystyisitkö kuitenkin juttelemaan tyttäresi kanssa? Jos se auttaisi tilanteeseen?
 
RINJA Sitähän se murrosikää, mutta pakkoko sen on tehdä muun perheen elämästä helvettiä. Nyt se on huutanut melkein kaksi tuntia mulle. KAKSI TUNTIA! Olen odottanut, milloin saadaan isännöitsijältä varoitus, kun tuo huutaa milloin mihinkin aikaan vaikka kuinka kauan. Meillä ei ole puheyhteyttä, riidaksi menee joka kerta. Tätä on kestänyt nyt jo muutaman vuoden. Huoh.
 
star-67..
Limatulppa irtoaa. Limatulppa on raskauden ajan suojannut kohdunsuuta ja -kaulakanavaa. Kohdunkaulan kypsyessä lima puristuu pois siinä olevista rauhasista joko vähitellen ja lähes huomaamatta, tai lähempänä synnytystä vereslimaisena, könttimäisenä vuotona. Yleensä tulppa irtoaa 1-10 vuorokautta ennen synnytystä, mutta sisätutkimus saattaa irrottaa sen jo paljon aiemmin.

elikkäs, kutkuttavan lähellä on pienen tulo siullahin - Onnea matkaan!!:wave::heart:
 



Nimimerkki............monesko..........LA

Hepuli71 (39).........2 lapsi...............1.7.2010, TAYS
Star (43)................3 lapsi...............2.7.2010
Jadette (40)............3 lapsi...............6.7.2010
Minni (46)...............2 lapsi...............12.7.2010
Kääkkänä (33)........5 lapsi...............27.7.2010, EKKS
Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...............9.8.2010
Nirzu (42)................8 lapsi...............1.9.2010
Pinkki69 (xx)...........x lapsi................6.9.2010
Miina70 (39)...........4 lapsi................6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...-........1 yhteinen........xx.xx.xxxx
Roosamaria69 (40).3 lapsi...............17.9.2010, Naistenklinikka
vauvatoive10 (43)..3 lapsi...............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)...........3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (40)................x lapsi...............15.11.2010
Tirlittan1968 (42)....2 lapsi...............15.11.2010 Jorvi
Jääräpää (xx)..........3 lapsi...............xx.xx.xxxx
Jannika (39)............1 lapsi................28.11.2010 Kätilöopisto
Siiri S (39)................1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41)........2.lapsi..............22.12.2010, PS
Surina70(40v.).........x lapsi..............23.12.2010 PS
DolceVita (41)...........5 lapsi.............29.12.2010
Prima vera (40+)......1 lapsi..............6.1.2011 Naistenklinikka
happihyppy (39).......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Riikkaliisa (41)..........4 lapsi..............10.1.2011
Maikki (43)................2 lapsi..............01/2011
Oivikki (42)................1 lapsi..............xx.xx.xxxx
Naappuli (44)............3 lapsi..............xx.xx.xxxx
Ninni-70 (40).............2 lapsi..............xx.xx.xxxx Naistenklinikka
Padamshree (40)......1 lapsi..............xx.xx.xxxx



Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41)................1 yht........24.01.10.........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.01 2010.....1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:
Päikki (41)..............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika :flower:

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
 
Ma olen täyttänyt 40 kesäkuun kolmas eli olen oikeesti 40+. Aattelin näin ilmoittaa... joo tete-a- tete, tilanne ei varmasti oo mukava. Varmaan täytyy antaa hänen huutaa huutamiset. Jos se siitä , vaikka onhan se jo kaksi vuotta kestänyt. Jospa kuitenkin kysyisit, vaikka hän ei olisi kuulevinankaan, että onko sulla joku , joka painaa mieltä. Se vois yllättää hänet. En tiiä.
Tsemppiä starille myös.
 
Rinja, ikä muutettu.

Kertoilkaa muut noita laskettuja aikojanne jos haluatte niitä lisättävän tuonne listoille, saattaa olla että olette niitä maininneet jossain viesteissä mutta aina ei ihan kaikkee huomaa vaikka yritän viestejä "sillä silmällä" lukea.

Yöheräämisestä, eli kyllä sitä tulee 2-3 h välein pisulla käytyä ja joskus sitten neljän pintaan herään kokonaan ja muutamana yönä herännyt vaavin riehuntaan masussa. Tuttua myös tuo hyvän asennon etsiminen....mutta yritän kuitenkin kaikkine muineki pienine vaivoiveen nauttia tästä vauvamasusta ja loppuajasta...enpä ikinä tule enää tätä kokemaan. :heart:

Minusta myös kuullosti oudolta Pinkin saama tieto sokerirasituskokeesta kenelle tehdään. Mut nimenomaan laitettiin sinne koska olen yli 40 v. Bmi on normaali, eikä suvussakaan kys. sairautta, joten ei nekään olleet syynä. Kaikki arvothan oli ok.


Minni 36+3
 
sokerirasituksesta Mulle myös sanottiin, että vain alle 25 v. norm. painoset ei siihen joudu. Kaikki muut joutuu.

Likka lähti isälleen hirveen huudon jälkeen. Kaikki lapset lähti!!! Saan olla rauhassa piiitkäään viikonlopun. JES!
 
Päikille isot onnittelut :flower: . Reippaastipas on synnytys sujunut!

Oon ollut varsin hyvässä kunnossa, joten eipä taida tulla mun lähtö synnärille vielä aikoihin... Tosin tänään oli eka oikeen kunnon kipeä, pitkä supistus tossa ennen saunaa pari tuntia sitten, kesti varmaan vartin, hellitti stten eikä ole uusia kunnollisia tullut. No, alku sekin... Mullekin on tota ikää karttunut sitten ilmoittautumisen, siis 39 on mittarissa nykyisin...

Sokerirasituksesta, kyllä mä niihin jouduin/pääsin kuulemma ihan ikäni puolesta, BMI oli 23 ennen raskautta. Mullekin sanottiin, että vain alle 25 v. hoikkia ei testata nykyisin.

Hepuli 38+0
 
Happis ihanat ultra uutiset sinulla.

Päikki onnea koko perheelle pojan johdosta :heart: , mukaavaa vauva aikaa sinne.

Pinkki juu, hiukan liian hoikka olen taas, on niin työlästä syödä ajatuskin tekee pahaa :x

Minni ma minulla neuvola, silloin toivottavasti kuulen lasketun ajan.

tete-a-tete rentouttavaa vkoloppua sinulle.
 
Täällä taas valvotaan. Neitikin rymyää mahassa.

Tuosta sokerirasituksesta. Minä jouduin tietenkin, kun edellisessä raskaudessa oli RD. Ensimmäinen selvittiin kunnialla läpi. Tampereella oli vähän rajoja nostettu. Esim. paastoraja nyt 5,0. Uusintakoe 1.7. Saas nähdä, miten ämmän käy... Toivottavasti nousi vain tuon tuplaraskauden ansiosta. Kun tuli se myrkytyskin.
 
Hepulinkin ikä nyt muutettu.

Ihana kun Oivikki pääset ekaan neuvolaan.

ON: Tänään oli sitten lekuri, kaikki hyvin. Kohdunsuu vähän pehmennyt ja lyhentynyt (hyvä juttu). Nyt on sitten th käynnit kerran viikossa, joten loppukiihdytys alkoi.

Minni 36+4
 
tete-a-tete, mun siskolla on kolme lasta, ja hänen esikoistyttö oli myös hirviö,hehe,
muut lapset normaaleja.
Tyttö riehui ikävuodet 13-18 ja terrorisoi perhettä ja luultiin että hänestä ei tule koskaan kunnon ihmistä.
Muutti sitten pois kotoa, omaan asuntoon ensin, ja nyt on 23 v ja asuu avoliitossa rauhallisen miehen kanssa, ja käyvät töissä ja tyttö on kuin normaali kukatahansa, aivan kuin eri ihminen. Ei tullut narkkaria, juoppoa, rikollista: vaan normaali tervejärkinen nuori nainen.
Uskomaton muutos, ja ne vuodet oli saada hänen äitinsä järjiltään, mutta toivoa on ja itsenäistyminen on varmaan se paras ratkaisu, tytölle oma yksiö tai opiskelukämppä tai joku muu ratkaisu, että tajuaa mitä on olla yksin ílman täysihoitoa, se kasvattaa....koita jaksaa
 

Yhteistyössä