40+ so what wol.13

Onnea Plussanneet edelleen <3!

Athina. Luin joskus tästä ongelmasta kun keskeytykset tms toimenpiteet on vaurioittanu limakalvoa. Tähän käytettiin hoitona 2-3 kuuria estrogeeni-proge hoitoa. Eli esim divina tabletit joissa alkukierrossa 2mg estroa ja loppukierrossa tämä plus progesteroni. Tai jopa suurempia määriä (eri valmisteet, jenkki tutkimus). Tämä paksunti ja paransi joillain limakalvon takaisin paksummaksi. Mullla oli samaa ongelmaa ekaa kertaa ikinä nyt syksyllä kun keskeytyksen jälkeen aloitettiin alkionsiirtohoito. Limis oli ohut ultrissa. Eikä se meinannut kasvaa edes isolla määrällä estrogeenia. Oli hurjan lääkemäärän kans kp 12 kohdalla vasta vajaa 4mm kun normaalisti aikaisemmin hoidoissa kp10 jo noin 8mm. Noi pari hoitokiertoa vedettiin isot annokset estroa ja lugea ja nyt luomukierron ultrassa limis oli taas n.8mm paksu ihan omillani. En tiedä siis auttoiko se tosiaan mutta kaikkea kannattaa kokeilla.
Myös runsaasti vettä juoden. Limakalvo kärsii myös "kuivuudesta".
Aina kannattaa yrittää kaikenlaista. Mitään ei menetäkkään enää tässä vaiheessa.
 
Virkki, kiitos kysymästä. Huomaan, etten osaa olla täällä enää aktiivinen, luen aina välillä kyllä. Mä olen tänään aloittanut estrogeenilisän, ja ens viikolla alkaa IVF-kierto. Negatestin tein tänään myös, joten voin siksi olla varsin varma ens viikosta. En oleta, että onnistumista tapahtuu, mutta oman mielenrauhan kannalta täytyy nyt koeputkea koklata myöskin. Että onpahan tehnyt kaikkensa. Perjantaina opettelemaan pistot ja sumutteet. Mies on ihan freaked-out kaikesta, ei halua kuulla yhtään mitään yksityiskohtia, tukea ei siis luvassa. Toivottavasti rahallista tukea kuitenkin...

Kalikselle onnea! Muuta en ehtinytkään oikein lukea nyt. Jimimalle vaihteeksi, että samat sanat! Tuolla tuo ainokainen pedissä niin söpösti hylkeen kanssa unia vetelee.

MaiMei, dpo11, yk22
 
Onnittelut 0O0:lle! Kylläpä kävi nopiaan. Lucky you!

Ester1- ihsna toi sun aiempi tarina - siinä näkee mitä stressi aiheuttaa. Just oli artikkeli jossa sanottiin että on stressaantuneilla 30% huonommat mahd. Raskautua.

Maimei - pitkästä aikaa! Onnea ivf hoitoon! Toivotaan hyvää hoitovastetta!

Athina - pahoittelut ikävistä uutisista, mutta testaa vielä Tammiksen vinkit...

Tammis - sä oot kyllä niin kävelevä tietopankki! Respect!

Elotar - miten mä muistelisin et 3kk ja sit pitäis pitää taukoa? Letroja sai muistaakseni vetää putkeen 6kk.

Kolibrinorsu - klinikalla käyneenä, laita hanaa vaan kaikkiin alkututkimuksiin yksityisellä, ni pääsette nopeammin alkuun. Nimim. Ex-potilas

Hei voisko joku päivittää mun kohdalle to kp7, kun en oo tod paksuna. Kiittäen ja kumartaen!
 
  • Tykkää
Reactions: o0o
TORSTAI 28.1.2016


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

joulutähtönen (40)............................47kp/26-29
Heinäpelto (42)...................2.............32kp/24-25
Joyzy.................................................25kp/?
MaiMei (40).........................2............23kp/26
toiveilija38 (38)...................3.............22kp/27-31
Jimima (44).........................2............21kp/28-30
Pirunpelto (40)....................1............21kp/28
Virkki (39)...........................2.............19kp/26
KeltainenSeepra.................2.............19kp/24-26
Esteri1 (42).........................2.............17kp/30
Koivutar75 (40)...................3.............16kp/23-27
Vuorikristalli (39).................6.............16kp/?
Oodikas (37) ......................2.............14kp/28
Athina (41)..........................6.............14kp/28-30
Poppis75 (40)....................................14kp/28
Pilhilinna-74 (40)................6.............11kp/27-28
Katayana (38)....................3..............9kp/
Tammityttö (39).................................9kp/
Minzi (39)............................3.............8kp/27-29
Babez74 (41)......................1.............7kp/29
C. rotundifolia (40)..............2.............7kp/26-29
Elotar74..............................3..............4kp/26
kolibrinorsu (38)..................1..............4kp/28-30
Fazerina74 (41)................. 3.............3kp/28
Zini76 (40) .........................4.............3kp/27
Leijis (43)............................2.............3kp/28

Piinailupäivät:

Heinäpelto (42)..................................dpo 20
MaiMei (40)........................................dpo 12
Jimima (44)........................................dpo 7
Pirunpelto (40)...................................dpo 6
Esteri1 (42)........................................dpo 5

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees..........(37) - 01/2016
Molly333...........(42) - 01/2016
o0o.................. (40) - 01/2016
Kalabaliikki.......(39) - 01/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Nuppu73 (42)
Pilhilinna
Toiveilija38
Jelli75 (40)
Katjusmaaret (41)
Martza (44)
Anuliini1975 (40)
Touhulan mamma (40) 3.
Glearblue (44)
Choco_brown (38)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Meibibeibi (44)
harrastoive (43)
mama na baba (42)
Johanna75 (40)
Lumikki 1970 ( 45 )

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Kiitos Tammis vinkistä, pitää kysyä lääkäriltä noista, vaikka se sanoi että koska johtuu kaavinnasta niin lääkkeillä ei voi kasvattaa kun siellä ei ole mitään mikä vastaisi lääkitykseen. Kiitos teille tuesta todella paljon.

Mulla todennäköinen Dpo 1 ja kp 13. On käytetty kuitenkin hyväksi maanantai ja viime yö peittoja heilutellen. Pitää ostaa omega 7 myös.
 
Halaukset niitä tarvitseville. Minä en luopuisi toivosta, koskaan ei voi tietää mitä tulevaisuus tuo mukanaan.

Ja onnittelut uusille odottajille :)

Ovistestit näyttäneet tältä (5 päivää, su-to). Vanhoja ovat (2012), jos joltain mennyt ohi. Tiedä siis onko uskomista, eikä näissä kai mitään järisyttävää toistaiseksi näykään, jännitystä aamuihin enivei ;)





 
Viimeksi muokattu:
Poppis, näyttää ihan mun testeiltä! Tee vielä muutamana päivänä, niin näet, että voisiko vielä vahvistua tuo viivanen. Hyvä kuitenkin heilutella peittoa yhtenään tuolla viivalla! :D

Mikäs dpo mulla on, kun tiistaina pistin pregnylin? Dpo1?

Maimei, kiva kuulla susta! Pidä mut ajantasalla hoidon suhteen! Mitä alat pistämään ja mikä sumute sulle tulee? Hyvä, että pääsette hoidoissa alkuun. Peukut pystyssä sinullekin.
 
Poppis, ovistestit voi näyttää jonkinlaista viivaa läpi kierronkin... Odottaisin kyllä sitä tummaa viivaa. Tosin jos tykkää muuten vaan jyystää, niin mikäs siinä :D
Jokuhan täällä joskus kertoi, että jos ovistestit näyttää viivaa koko ajan, niin se olisi mahdollinen merkki vaihtareista...? Muistanko oikein? Minä ainakin silloin säikähdin, kun just silloisessa kierrossa oli ollu niin pitkään sitä vaaleaa viivaa testissä.
Ehkä kannattais vaan hommata tuoreemmat testit, Poppis :D

Kp 4, toinen päivä clomia... Mulle ei muuten ole tullut mitään sivuvaikutuksia. Liekö tuo vaikuttaakaan...
 
Ihanaa että tänne tulee näitä plussia, antaa edes vähän toivoa =)

Aikaisemmin vinguin täällä kun ei meinannut ovista löytyä jossain kp 12-14 paikkeilla... No ei varmaan niin, kun näyttäisi olevan nyt vaihtuvan kp23 kp1seen.... =/ Hitsi kyllä tuppaa nyt välillä olemaan lyhyitä nämä kierrot!! Jo kp22 tuhrua. Ja luulen että tämä oli muutenkin ovuloimaton kierto, ei sitten mitään oireita.
Noh, sinänsä sama kun jäi muutenkin väliin kierto miehen reissujen takia, mutta ärsyttää kuitenkin, kohtahan saan tikutella koko hitsin kierron kun ei meinaa napata.

Paljon on viime aikoina mietityttänyt koko tämä projekti. Tai se, että kuinka kauan annan asian hautua takaraivossa ennenkuin keskityn ihan muuhun??. Meillä siis miehellä ei ole omia lapsia,minulla kaksi edellisestä liitosta. Mies on sanonut että hän olisi enemmän kuin tyytyväinen tähänkin tilanteeseen.. Niiiii--iin. Mutta hän onkin minua nuorempi. Mitäs jos keksii viiden vuoden päästä että haluaa lapsia?? Sittenpä on jo aikas myöhäistä minulle. uuh. Ihan tyhmää tämmöstä jossittelua, mitä sekin hyödyttää. Mutta kuitenkin.

Nojoo... Hyvää perjantaita kaikille!
 
Heh, tykkää tai ei jyystää, niin mies on ollut poissa ja tänään ei enää ollut viivaa. Olisko vanhat testit sitten eilen kuitenkin kertoneet totuuden..? :whistle:

No, ei tosiaan ollut mies täällä lainkaan eilen joten saapa nähdä.
Pillereiden lopettamisesta ei montaa viikkoa niin hyväkin kai ensin vähän katella :)
 
PERJANTAI 29.1.2016


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

joulutähtönen (40)............................48kp/26-29
Heinäpelto (42)...................2.............332kp/24-25
Joyzy.................................................26kp/?
MaiMei (40).........................2............24kp/26
toiveilija38 (38)...................3.............23kp/27-31
Jimima (44).........................2............22kp/28-30
Pirunpelto (40)....................1............22kp/28
Virkki (39)...........................2.............20kp/26
KeltainenSeepra.................2.............20kp/24-26
Esteri1 (42).........................2.............18kp/30
Koivutar75 (40)...................3.............17kp/23-27
Vuorikristalli (39).................6.............17kp/?
Oodikas (37) ......................2.............15kp/28
Poppis75 (40)....................................15kp/28
Athina (41)..........................6.............14kp/28-30
Pilhilinna-74 (40)................6.............12kp/27-28
Katayana (38)....................3..............10kp/
Tammityttö (39).................................10kp/
Minzi (39)............................3.............9kp/27-29
Babez74 (41)......................1.............8kp/29
C. rotundifolia (40)..............2.............8kp/26-29
Elotar74..............................3..............5kp/26
kolibrinorsu (38)..................1..............5kp/28-30
Fazerina74 (41)................. 3.............4kp/28
Zini76 (40) .........................4.............4kp/27
Leijis (43)............................2.............4kp/28

Piinailupäivät:

Heinäpelto (42)..................................dpo 21
MaiMei (40)........................................dpo 13
Jimima (44)........................................dpo 8
Pirunpelto (40)...................................dpo 7
Esteri1 (42)........................................dpo 6
Athina (41).........................................dpo 2

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees..........(37) - 01/2016
Molly333...........(42) - 01/2016
o0o.................. (40) - 01/2016
Kalabaliikki.......(39) - 01/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Nuppu73 (42)
Pilhilinna
Toiveilija38
Jelli75 (40)
Katjusmaaret (41)
Martza (44)
Anuliini1975 (40)
Touhulan mamma (40) 3.
Glearblue (44)
Choco_brown (38)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Meibibeibi (44)
harrastoive (43)
mama na baba (42)
Johanna75 (40)
Lumikki 1970 ( 45 )

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Jokuhan täällä joskus kertoi, että jos ovistestit näyttää viivaa koko ajan, niin se olisi mahdollinen merkki vaihtareista...? Muistanko oikein? Minä ainakin silloin säikähdin, kun just silloisessa kierrossa oli ollu niin pitkään sitä vaaleaa viivaa testissä.
Minulla on muistikuva että olisin lukenut, että jos ovulaatiotesti on jatkuvasti positiivinen (siis tumma viiva, ei pelkkä viiva), niin se voi olla merkki vaihdevuosista.
 
No hitsi, taalla kierto lyhentynyt nakojaan. Ennen tasainen 28, nyt 26.

Eli kp1/26 tanaan :(

Muoks. No nyt en tieda mita ihmetta on menossa (n)(n). Paikalla siis tuli hitunen pinkkia vuotoa pyyhittaessa, ja sen jalkeen ei mitaan :eek:. Ja normaalisti hanat siis suoraan tulva-asennossa heti lahdosta alkaen o_O
 
Viimeksi muokattu:
Dpo 2, vaikka kuka näitä laskee... Mulla on joku oviksen jälkeinen masis. Ei mitään uskoa eikä edes toivoa, että olisi tärpännyt. En tiedä, mistä johtuu. Saa nähdä nouseeko se toivo kuitenkin vielä ennen kierron loppua vai lojunko luovuttaneena pohjamudissa vielä silloinkin, kun menkat alkaa. Mies puolestaan tuntee olonsa riittämättömäksi, kun ei tärppää ja luulee, että vika on hänessä. Tuskinpa, kun on kaksi lasta saanut aikaiseksi ja nuorin on tosiaan vasta 8 kk eikä ole mitään ihmeellistä tapahtunut, miksi siittiöiden laatu olisi laskenut. Huonoa tuuria meillä tai sitten se saakelin Eversi Endo estää Mummon ja Simpan treffit.

Tänään oli upea ilma ja käytiin kävellyllä beben ja ukon kanssa. Olisi vaikka voinut piristää, mutta koko kävelyn ajan tuntui epämääräisiä kiputuntemuksia alavatsalla ja kohdun alueella. Ei ole ennen ollut tällaista. Jos olisin raskaana, niin kiristävä tunne jne selittyisi sillä mutta kun en ole. Liekö siis kiinnikkeiden aikaan samaa kipua... Enpä muuta keksi.

Tällainen omanapainen valitus täältä pohjamudista... Parempaa viikonloppua teille, siskot. Ja erityisesti Athinalle tsemppiä.
 
Hei rakkaat kanssasiskot :)

Onnea plussanneille ja tsemppiä piinailijoille ja tsemppiä meille kierron alkuvaiheessa oleville!

Ensi viikolla soitan HUS jonohoitajalle ja tiedustelen, koska meidän ensiaika Naistenklinikalle on. Mikäli aikaa joudutaan kuukausitolkulla odottamaan niin kyllä tässä matka yksityiselle taitaa olla edessä. On tämä vauvan kaipuu kyllä hirvittävää. Vuodesta 2011 oon lasta halunnut ja nyt vasta (onneksi) kumppani, joka myös lasta haluaa. Suuri ollut pettymys, kun ei heti raskaaksi tultukaan. Jotenkin epätodellista, että lapsettomuushoidot edessä ilmeisesti. Ei ole ollut helppo tie minulla äidiksi, mutta vielä en toivoa heitä!
 
Elotar, vaihdevuosissa LH ja FSH veressä nousevat. Eli kyllä, voi olla sitäkin. Tosin myös PCO tekee sitä mutta mikäli sulla ei sitä aikaisemmin oo ollu niin ei se enää tässä vaiheessa iske.. Toivottavasti ei nyt olis sitä kuitenkaa.


Oodikas. Äh..Ymmärrän. mulla on ainaki kk kierrossa pariin otteeseen niitä masishetkiä.. menkkojen jälkeen ja sit oviksen jälkeen.

Kolibrinorsu. Toivottavasti sieltä alkais löytyä apua..

Tsemppiä tänne vaiheisiin!

Omanapa ihmettelee ku ovisviivat oli taas haaluja ja sit aamu tosi tumma..yks kaks kp10. Sit taas haaleni pois. Ovis se ei vielä oo. Lie kroppa ihan oikeasti sekaisin. Muutenki alamaha on kokoajan kipeä ja painava, nännit kipeät viime oviksesta asti. Väsytää sikana. Huaaaah o_O:unsure:
 
Mulle voi merkata lääkärin määräyksestä KP1. Mun mielestä on jo kp2, mutta näin sovittiin. Kävin eilen ultrassa, ja menkat alkoivat hetkeä ennen. Jo kp24/dpo13. Sitten muistin, että letrokiertojen jälkeiset kierrot ovat aina olleet lyhyempiä. Lääkärin mielestä vuoto oli niin vähäistä vielä, että sanoi laskun alkavan vasta tästä päivästä. Iltapäivän ja illan kyllä vuosin ihan normireippaasti, mutta menköön nyt hoitojen kannalta näin. Huomenna kp2 siis aloitan Synarelan, sumutteen, ja maanantaina pistämään Menopuria. Rinnat on kipeät, se johtuu varmaan siitä, että eilen aamulla vielä söin estrogeeni Zumenonia, jota piti syödä keskiviikosta saakka vuodon alkuun asti. Outoa, kun ei ikinä menkkojen aikaan ole ollut rinnat kipeät. No, tämä on nyt täysin poikkeava kierto tietenkin.

Hyvältä näytti ultrassa, minialkuja vain eli ei varaslähtöjä. Limis oli vielä 7mm.

Eilen kävin sitten apteekissa pulittamassa 550e, tuntui ihan älyttömältä maksaa sellaista siinä kassalla. Sillä pääsis Aasiaan. Maksukatto jo häämöttää.

Ollaan poitsun kaa kaameessa yskässä, toivottavasi se ei haittaa hoitoja. Viikonloppu voi haitata. Oon jo ihan varma, että ens viikonloppuna ehdin jo ovuloida, tai jotain. Noh, katsellaan. Torstaina on seuraava ultraus.

Näil mennään!

MaiMei
 
Tervehdys siskoset !!
Kiirettä on pitänyt, ja kaamee stressi töissä. Onnea plussanneille, sekä muiden hyvien uutisten saaneille !! :)Kyllä ne toisten viivaset antaa ihanasti toivoa meille muille, joilla välillä meinaa usko lopahtaa tähän hommaan.
Täällä ovista kohden mennään, vaan en tiedä päästäänkö sitä edes hyödyntämään tässä kierrossa ollenkaan kun ukko ens viikolla osan poissa :confused:
Enivei, tsemppiä ihan jokaiselle vaiheiseensa, käyn kyllä päivittäen kurkkimassa kuulumisia vaikken välillä ehdi mitään kommentoimaan:sneaky: Hyvää sunnuntaita kaikille !!
 
Maimei, hyvä, että homma etenee! Kyllä itseäkin ottaa pannuun nuo lääkekulut! Järkyttäviä hintoja ja itsekin aina mietin, että sinne meni matkarahat. Toivotaan, että sulla(kin) tuottaisi tulosta nuo hoidot. Ne vaan on henkisesti ja kropankin kannalta aikamoista höykytystä. Laita viestiä ultran jälkeen!

Poppis sulla testit tekee metkuja. Tuo näyttää tosi tosi haalealta, ellet sitten ole raskaana!

ON: luget menee jo täyttä häkää. Ei ole meikäläisen lääke, ei. Kamala aamupahoinvointi ja huimaus on tullut sivuoireina. En usko raskautumiseen ja haluaisin lopettaa ne mahdollisimman pian. Milloinkahan se pregnylin vaikutus on kokonaan kadonnut kropasta eli milloin voisi aikaisintaan tehdä testin? Jostain luin, että 10 päivää se näkyy, mutta malttamattomana en halua niin kauaa odotella.

Mukavaa sunnuntaita!
 

Yhteistyössä