4v väittää asuvansa Ruotsissa :)

Tämä sai oikeestaan alkunsa tässä jo viikko sitten, kun isosisko tivasi kovasti kaikkitietävältä nelivuotiaalta, että osaako hän sanoa ruotsiksi "minä puhun ruotsia"

Silloin tyttö vastasi topakasti: "Minä puhun ruotsia!" ja me vaan naureskeltiin, että joopa joo.

Tänään tyttö katsoi pihalle ja lipputankoon kesken ruokailun ja huudahti:
"Hei, Ruotsin lippu!"

No me sanottiin, että ei kun se on Suomen lippu, kun me ollaan suomalaisia ja asutaan Suomessa.

Tyttö katsoi meitä aivan järkyttyneenä ja alkoi väittää, että tämä on Ruotsi ja me asutaan Ruotsissa. Ja hän on ruotsalainen.

Olen unohtanut vissiin opettaa tämän asumis/kansallisuus asian, eipä ole tullut mieleen.

:D :D :D
 
Heh :D, ihana typy.

Mun poikani (tammikuussa 4 v) väittää ettei osaa suomea, puhuu kuulemma vaan turkkia ja englantia. Ja salossa liehuva lippu on aina Turkin lippu jos se on sinivalkoinen: tämä on todettu paitsi kotipihassa, myös kreikkalaisessa ravintolassa :xmas:
 
neiti 4v
kertoo kaikille osoitteemme ja perheenjäsentemme koko nimet ja että isä asuu ...... paikkakunnalla ja hänenkin koko nimen. Varsinkin bussimatkat kirvoittaa nää asumis ja perhesuhteet mieleen neidille. Hautausmaan kohdalla hän muistaa mennen tullen mainita että veikan isä on kuollut ja muistaa myös kerrata kuolinsyyn (verisuoni katkes päästä) ja kovaan ääneen.

Ihania nää 4 vuotiaat :)
 

Yhteistyössä