Ärsyttää Tiimarin myyjät!

  • Viestiketjun aloittaja Miksi?
  • Ensimmäinen viesti
Miksi?
Miksi niiden pitää vielä kassalla aina tehdä pakkomyyntiä? Ymmärrän vielä jotenkuten jos ostaa kortin niin kysytään että tarviitko postimerkkejä mutta tänään kävin ostamassa kartonkia askarteluun ja sitten tyrkytetään päälle servettejä, kalenteria, ostamalla 10e saisi Makuunista ilmaisen vuokrauksen...Vastasin kaikkiin ystävällisesti ei kiitos mutta menettivät nyt yhden asiakkaan.
 
kyllä
Ei mulle ole tiimarissa mitään tyrkytetty. Saattaa tietysti johtua siitä että täällä myyjät ei kauhean iloisia työpaikastaan näytä olevan. Postissa sen sijaa tilanne on ihan mahdotonta. "Juu ostan vaan näitä postimerkkejä ei en tarvitse kortteja, enkä kirjekuoria, en osta nyt yhtään essua, enkä yhtään höppis pöppis suloista roinaa."
 
Tiimari-täti
Arvaas kuinka rasittavaa on pakkomyydä ihmisille? :O En kyllä ite harrasta sitä kun postimerkkien kohdalla. Mutta sitten on "pakko" jos on pomot kierroksella. Onneksi ei tarvii enää viivoja sentään vedellä. Se oli Illin kulta-aikaa se.
 
Ehkä heitä oli käsketty siihen.

Kävin joskus syksyllä jyskissä ja sielä oli oikein lappu, että jos kassalla ei ole sinulle tyrkytetty (jotain tiettyä) tuotetta, niin saat sen ilmaiseksi eli heidän oli pakko sitä tyrkyttää kaikille.
 
Tiimari-täti
Tottakai meitä käsketään tehdä niin. Meinaatteko että ihan omasta ilosta joku sellasta tekee? Mut itse olen kyllä henk.koht. lopettanut touhun. Ei siinä ole mitään järkeä. Asiakkaat vaan pahastuu ja kaikkoaa. Ja tulospalkkio on missä??? Ei missään...
 
Tiimari-täti
[QUOTE="vieras";25432877]Mikä on Illin kultaaikaa?[/QUOTE]
Kristiina Illi oli ennen Tiimarin tj ja se sai kenkää.. tai siis ymmärsi lähteä. Sillon oli kaikennäköstä viivojen vetelyä, wau, wau, wau, missio, visio... Voi huh huh..
 
Tiimari-täti
[QUOTE="mie";25432904]Koskakohan suomalaisten myyjien pomot tajuavat, että ei täällä toimi kassalla pakkomyynti? Sen sijaan tulee herkästi entisiä asiakkaita tuputtamisen seurauksena.[/QUOTE]
Niinpä. Ollaan kyllä asiasta infottu johdolle. Mutta sitä lisämyyntiä katsos pitää osata tehdä niin sujuvasti ja huomaamattomasti että asiakas ilahtuu siitä että voi tätä mä olinkin tarvinnut... :headwall:
 
"Nana"
Olin muutama vuosi sitten kesän töissä paikassa jossa minulle saneltiin sanatarkkaan mitä kaikkea asiakkaalle pitää tarjota, ja pidettiin kirjaa lisämyynneistä jotka tyrkyttämisellä oli saatava aikaan tietty vähimmäismäärä. Yleensä en koko puheenvuoroa pitänyt ellei se luontevalta tuntunut (alapa jollekin kiireellisen aamukahvin mukaansa haluavalle tarjoamaan myös pullaa ja muistuttamaan tästä ja tuosta kampanjasta ja mainitsemaan kanta-asiakaskortista ja tyrkyttämään vielä pillimehua päälle, hyvä jos en sitä kahvikuppia naamalleni saanut siinä.).

Pari kertaa jäin kiinni puutteellisesta myyntipuheesta pomolle ja sapiskaa tuli. Takahuoneessa oli A3-kokoinen juliste jossa lueteltiin ne asiat jotka oli _sanottava_ asiakkaalle ennen maksutapahtumaa.

Luojan kiitos nykyään olen työssä jossa saan myydä luontevasti ja tuoda omaa persoonaani esille, puhua murteellani ja suorittaa lisämyyntiä tapauksissa jossa asiakasta saattaisi ihan oikeasti kiinnostaa ne tarjoukset. Ja palvella kiireisiä asiakkaita ripeästi ilman pitkiä kevätjuhlapuheita.
 
"mie"
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimari-täti;25432949:
Niinpä. Ollaan kyllä asiasta infottu johdolle. Mutta sitä lisämyyntiä katsos pitää osata tehdä niin sujuvasti ja huomaamattomasti että asiakas ilahtuu siitä että voi tätä mä olinkin tarvinnut... :headwall:
Juu, jippii 75-v papalle tarjoa sitten sujuvasti kupliksia. :D Ei kaikille asiakkaille voi tarjota samaa tuotetta.
 
Tiimari-täti
[QUOTE="huoh";25432986]Siis mitä, onko muuallakin tuollaiset myyjät Tiimarissa kuin täällä Sotkamossa.. Luulin että he ovat poikkeus![/QUOTE]
Tottakai on! Paitsi ne kurittomat.

Ihan oikeestiko luulette että joku tosissaan HALUAA jotain väkisin tyrkyttää?
 
Tiimari-täti
[QUOTE="mie";25433015]Juu, jippii 75-v papalle tarjoa sitten sujuvasti kupliksia. :D Ei kaikille asiakkaille voi tarjota samaa tuotetta.[/QUOTE]
"Ostitte näemmä kynttilöitä. Meillä olisi tässä myynnissä myös tulitikkuja. Laitetaanko? :)"

Mua itseäni häiritsee myös se että mun mielestä mulla ei oo oikeutta kommentoida/huomioida asiakkaan ostoksia. "Ostitte näemmä kondoomeja. Olisiko liukuvoiteelle käyttöä?"
 
Aina ne tyrkyttää.

Mua ärsyttää myös se, että ainakin Skanssin Tiimarissa saa joskus odotella kymmenenkin minuuttia myyjää paikalle. Joskus mietin, että tulisikohan se salamana jos vaan kävelisin ostosten kanssa ulos, kun kassalla odotellessa ketään ei kerran näy ei kuulu.
 
Tiimari-täti
Aina ne tyrkyttää.

Mua ärsyttää myös se, että ainakin Skanssin Tiimarissa saa joskus odotella kymmenenkin minuuttia myyjää paikalle. Joskus mietin, että tulisikohan se salamana jos vaan kävelisin ostosten kanssa ulos, kun kassalla odotellessa ketään ei kerran näy ei kuulu.
En tiiä miten Skanssissa, mutta meillä ollaan aina yksin vuorossa ja sitten on sata hommaa mitä pitää tehdä. Itse kyllä pyrin hetimiten menemään paikalle kun sieltä varastosta laatikkopinon takaa näen että joku on kassalla ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimari-täti;25433248:
En tiiä miten Skanssissa, mutta meillä ollaan aina yksin vuorossa ja sitten on sata hommaa mitä pitää tehdä. Itse kyllä pyrin hetimiten menemään paikalle kun sieltä varastosta laatikkopinon takaa näen että joku on kassalla ;)
Mulle asiakkaana on aika lailla yks hailee paljonko teitä on vuorossa...asiakasta palvellaan ekana, ja ne varastohommat tehdään kun asiakkaita ei ole. Tai siis mä en ainakaan ihan oikeasti jaksa kymmentä minsaa kassalla odotella, seuraavaksi jää roinat siihen tai lähtee ovesta ulos ilmaiseksi kun ei siinä hälyttimiäkään ole :D (oikeasti en kyllä taitaisi mitään pölliä).

Suomalaisesta kirjakaupasta saa suht samaan hintaan palvelua nopsaan...
 
Vaatekaupassa olen tuollaiseen törmännyt. Ostin housut niin tarjottiin vyötä, trikoopaitaa ja muistaakseni jotain muutakin tuotetta. En tykännyt yhtään, vaikka varmasti myyjä vain pakon edessä tuota tyrkytysmyyntiä teki.
 
Mua vituttaa postin pakkomyynti, nykyään onneks tuleekin postit Ärrälle ja siellä ei sitä harrasteta mutta Länsärin postissa tyrkytettiin aina suklaata, kalentereita, 7-lehden tilausta ja jos vaikka mitä.
 
Tiimarissa en moiseen ole törmännyt, postimerkkejä tosin kysytään, mutta en ole mieltänyt tyrkyttämiseksi.
Mutta posti...... tai siis mikä pirhanan Itella- siellä, siellä sitä vasta osataan tyrkyttää!

Mä olen ottanut tavaksi kannattaa kyläkauppojen posteja, siellä saa asioida postinsa rauhassa ilman että pitäis ostaa suklaata, koruja, Marimekkokrääsää, keräilyrahoja, pullopostia tms.
 

Yhteistyössä