Aivanko tosiaan, syötte niitä valmisruokia?!

  • Viestiketjun aloittaja I as I
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja I as I:
Alkuperäinen kirjoittaja oovee:
Alkuperäinen kirjoittaja I as I:
Itse tekemällä ruoka saa voiman, joka siirtyy syödessä sinuun.
Siis mitä v*ttua? :D
MItä se sano tollee??? ei hä?? onko toi joku jeesus läppä vai mitä ihmettä...
jotain pakana meininkiä?? o ou..

Ota iisisti. Jos olet yliherkkä tai tyhmä (mene ja tiedä) niin ota aikas ja mieti rauhassa..

Hitto tyypit täällä alkaa menee hysteerisiksi kun muotoilin sen vain tollee, millä tarkoitin sitä että kun itse valmistaa ruokansa perheelle niin vaikka siihen menee tunti tai kaksi niin se on kuitenki sen arvosta.
Se voima, sillä meinaan vain sitä ku te raukat jauhatte että ku ei oo voimia eikä aikaa enää tehä päivän ruokaaki niin meinaan vain että:
siitä ruoasta sen energian saa...
Kyllä ruuasta saa energiaa,mutta kahdelle ei viitsi rueta laittamaan kaikkia ruokia,joten laitan eineksistä,keitot keittelen itse. :saint:
 
noion
Alkuperäinen kirjoittaja I as I:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
jep. paitsi pikkupitsoja.

Mun tekemä ruoka on pahaa, tai ainakin mautonta. Lisäksi, en todellakaan tiedä kuin pari-kolme ruokalajia, jotka saa valmiiksi vartissa. Loput on eineksiä.

Jos syötäisiin itsetehtyä ruokaa arkisin kotona, niin se pitäisi tehdä yöllä. En viitsi, nukun mieluummin.
6- tuntisen päivän tekeminenkään tuskin ratkaisee, koska silloin mulla olisi töissä niin kiire (tehdä 8 tunnin työt kuudessa) että joku lantunpilkonta ei vois vähempää kiinnostaa, lasten roikkuessa lahkeissa...

Kaikki ei nyt vaan osaa laittaa hyvänmakuista ruokaa. (Siis ilman rasvaa, suolaa ja lihaliemikuutiota.) Sen sijaan osaisin tehdä hyvää pullaa ja lättyjä, mutta niitä nyt ei saa syödä kun ne lihottaa.

Kaikki tallaa tyylillään, niin se vain on. :)
Rasva, suola ja mausteet ovat HYVÄSTÄ!

Se vain että millaisia, se ratkaisee.
Esim. Rasvoissa paras on kookosrasva (myydään kaupoissa, paras luomuna)
Se soveltuu kaikenlaiseen ruoanlaittoon ja leivontaan, sisältäen elimistölle suoraan hyödynnettävät rasvahapot. Joidenkin valmistajien kookosrasva on "makeampaa" kuin toisten, joten kokeile erilaisia niin löytyy sopiva.
Itse tykkään sellaisesta sopivan neutraalista, mutta mieto kookos vivahde sapuskassa antaa monesti hyvää makua ruoalle.
Voi on parempi kuin mitkään margariinit, jos tykkäät voin mausta niin sitä mieluummin.

Suola on tärkeä sinulle! Paras harmaa suola ja himalajan suola eli kristalli suola. Niitäkin myydän useissa paikoissa.
Suola sisältää hurjan määrän mineraaleja ja hivenaineita mitä ihminen tarvii.
Ja kuten sanottu suola saa ruoan maistumaan.

Se on noissa se että ei kannata käyttää niitä valkaistuja tuotteita kuten suolaa ja sokeria, koska silloin niistä on käsittelystä johtuen tuhottu kaikki nuo tärkeät mineraalit ym hyvä. Valkaistu suola ja sokeri aiheuttaa ne pahat jutut, lihoamiset ja sairaudet.

Mausteet:
Niitä kannattaa käyttää.
Tuliset mausteet jos niistä tykkää, ovat tosi hyvästä. Erityisesti luomuna saatavat cayanne, chili ym pippuri jutut. Sisältävät paljon antioksidantteja, joita elimistö tarvii pärjätäkseen.
Valkosipuli eritoten. Sillä on tutkitusti todettu olevan hurja teho monia vaivoja ja sairauksia vastaan..

Kaikkihan nyt ruokaa osaa laittaa!!
Mahdollisimman paljon tuoreita aineksia ja itselleen sopivia mausteita ja hyvää tulee takuulla!
tuttuja juttuja
 
oi great lord
Jaa-a, kyllä mä mieluummin vietän vaikka sen pari tuntia lapsen kanssa piirtäen tai telkkaa katsoen tai tenttiin lukien tai mieheni kanssa seksiä harrastaen, kun ruokaa tehden :eek: Ruoka on vaan keino säilyä hengissä eikä mikään sen hengellisempi kokemus. Ainakaan mulle. Mähän en tekisi mitään muuta kun ruokaa päivät pitkät kun pitää sen 5 ateriaa tehdä. Ei kiitos, ei kiinnosta, haluan elämältä muutakin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
parhaat osat laitetaan pakattuna myyntiin ja ne kaikki muuta lykätään sinne jauhimeen ja sitten niistä tulee herkullisia nugetteja :$
so? ei ne vähemmän hyvät osatkaan huonoja ole. Sitäpaitsi, luonnonmukaista olis syödä koko kana peräsuolta myöten eikä napsia pelkkiä fileitä...
 
Prkl
Alkuperäinen kirjoittaja oi great lord:
Jaa-a, kyllä mä mieluummin vietän vaikka sen pari tuntia lapsen kanssa piirtäen tai telkkaa katsoen tai tenttiin lukien tai mieheni kanssa seksiä harrastaen, kun ruokaa tehden :eek: Ruoka on vaan keino säilyä hengissä eikä mikään sen hengellisempi kokemus. Ainakaan mulle. Mähän en tekisi mitään muuta kun ruokaa päivät pitkät kun pitää sen 5 ateriaa tehdä. Ei kiitos, ei kiinnosta, haluan elämältä muutakin.
Just ja täysin samaa mieltä. Jos mä käyttäisin joka päivä tunnin, pari ruoan laittamiseen niin enpä paljon kerkeäisi lasteni kanssa viikolla aikaa viettämään. Ruoka on sitä varten, että maha tulee täyteen ja jaksaa taas touhuta.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja Tahtoo tietää:
EDELLEENKIN KYSYISIN ETTÄ TEETTEKÖ SIIS KAIKEN ITSE:
MAKKARAT
VERILÄTYT
MAKSALAATIKOT
PINAATTIKEITOT
TOMAATTIKEITOT
PASTAT
JAUHATTE KAHVIPAVUT
etseteraa...
Minulle on ihan sama miten muut syövät, mutta kun kysyit, näin meillä:
Makkarat: Syömme pari kertaa vuodessa makkaraa. Sen vähän ostamme valmiina.

Verilätyt: Emme syö, mutta olen kyllä harkinnut tekeväni itse. On vain jäänyt.

Maksalaatikko: Tämän ostamme valmiina, tosin syömme harvemmin kuin kerran kuussa.

Pinaattikeitto: Tätäkään ei ole tullut syötyä kertaakaan varmaan viimeiseen vuoteen. Olen joskus tehnyt itse. Jos söisimme useammin, voi olla, että ostetaisiin valmiina.

Tomaattikeitto: Teen itse.

Pastat: Pastan sinänsä ostamme valmiina (se ei ole valmisruoka sen enempää kun esim. leipä), mutta kastikkeen yms. teemme itse.

Kahvi, edes jauhettuna ei ole valmisruoka.
 
Nuppu
Alkuperäinen kirjoittaja Tahtoo tietää:
EDELLEENKIN KYSYISIN ETTÄ TEETTEKÖ SIIS KAIKEN ITSE:
MAKKARAT
VERILÄTYT
MAKSALAATIKOT
PINAATTIKEITOT
TOMAATTIKEITOT
PASTAT
JAUHATTE KAHVIPAVUT
etseteraa...
en syö mitään noista paitsi pinaattkeiton teen itse...kahvi jauhetaan valmiiksi siinä erikoisliikkeessä mistä kahvini ostan..en siis osta kaupan tavallista kahvia.
 
Te jotka väitätte että kaupan lihapullat, pihvit ja puikot on myrkkyä lapsille niin huomioikaa sitten se, että viimeistään päiväkodissa tai koulussa lapsenne myrkytetään. Yleensä suurkeittiöissä kaikki kappaletavara (pyörykät, pihvit, puikot) tulee eineksinä, valmiina siis.

Jos joku kolmetuhatta pyörykkää pitäisi suurkeittiöissä itse tehdä alusta saakka niin työntekijät ei tekisi mitään muuta niinä päivän kuin paistaisi pullia.
 
I as I
Alkuperäinen kirjoittaja Prkl:
Alkuperäinen kirjoittaja I as I:
Kaikkihan nyt ruokaa osaa laittaa!!
Mahdollisimman paljon tuoreita aineksia ja itselleen sopivia mausteita ja hyvää tulee takuulla!
Mä tiedän, että sä olet Porvoosta, mutta pakko mainita, että mun mielestä kaikki ihmiset osaa leikata hiuksetkin. Hyvät sakset vain käteen ja bähän inspiraatiota peliin ja varmasti tulee hyvä tukka!
Yhden kerran elämässäni olen porvoossa käynyt.
Kotoisin olen hevon kuusesta. Mikäli sillä asialla mitää tekemistä minkään kanssa on. Kiitos kysymästä.

Aivan kuten ravinnolla ja hiusten leikkuulla..

Kaikkihan sen osaa, mutta huisten leikkuulla ei saavuta mitään muuta kuin hölynpölyä. Ruoan laitolla pysyy hyvänä!

Ota neuvosta vaari. Tai kävele leuka pystyssä.
Syö mitä tahdot, syötä mitä tahdot, mutta
TAHDO HYVÄÄ. Se kuitenki kannattaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Te jotka väitätte että kaupan lihapullat, pihvit ja puikot on myrkkyä lapsille niin huomioikaa sitten se, että viimeistään päiväkodissa tai koulussa lapsenne myrkytetään. Yleensä suurkeittiöissä kaikki kappaletavara (pyörykät, pihvit, puikot) tulee eineksinä, valmiina siis.

Jos joku kolmetuhatta pyörykkää pitäisi suurkeittiöissä itse tehdä alusta saakka niin työntekijät ei tekisi mitään muuta niinä päivän kuin paistaisi pullia.
myrkkyä :LOL: :LOL: :LOL: *mä tipun kohta tuolilta* :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Te jotka väitätte että kaupan lihapullat, pihvit ja puikot on myrkkyä lapsille niin huomioikaa sitten se, että viimeistään päiväkodissa tai koulussa lapsenne myrkytetään. Yleensä suurkeittiöissä kaikki kappaletavara (pyörykät, pihvit, puikot) tulee eineksinä, valmiina siis.

Jos joku kolmetuhatta pyörykkää pitäisi suurkeittiöissä itse tehdä alusta saakka niin työntekijät ei tekisi mitään muuta niinä päivän kuin paistaisi pullia.
Niin kun ihan sairaaloittenkin keittiöillä käytetään valmiita pöyryköitä, pihvejä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Te jotka väitätte että kaupan lihapullat, pihvit ja puikot on myrkkyä lapsille niin huomioikaa sitten se, että viimeistään päiväkodissa tai koulussa lapsenne myrkytetään. Yleensä suurkeittiöissä kaikki kappaletavara (pyörykät, pihvit, puikot) tulee eineksinä, valmiina siis.

Jos joku kolmetuhatta pyörykkää pitäisi suurkeittiöissä itse tehdä alusta saakka niin työntekijät ei tekisi mitään muuta niinä päivän kuin paistaisi pullia.
myrkkyä :LOL: :LOL: :LOL: *mä tipun kohta tuolilta* :LOL: :LOL:

No niinhän tässä ketjussa on sanottu!
Myrkyttämässä lapsiako ne ihmiset on siellä saarioisilla :D
Edelleen syömme hyvällä halulla kebakoita ja vihreetä salaattia ja lohkoperunoita, ihan loistavaa perjantai iltapäivän evästä :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Te jotka väitätte että kaupan lihapullat, pihvit ja puikot on myrkkyä lapsille niin huomioikaa sitten se, että viimeistään päiväkodissa tai koulussa lapsenne myrkytetään. Yleensä suurkeittiöissä kaikki kappaletavara (pyörykät, pihvit, puikot) tulee eineksinä, valmiina siis.

Jos joku kolmetuhatta pyörykkää pitäisi suurkeittiöissä itse tehdä alusta saakka niin työntekijät ei tekisi mitään muuta niinä päivän kuin paistaisi pullia.
Niin kun ihan sairaaloittenkin keittiöillä käytetään valmiita pöyryköitä, pihvejä...
Kyllä vain! Ja siellä jos missä lasketaan kyllä ravintoarvot ja syteemit. Hullun hommaa olisi nykypäivänä tilata monta sataa kiloa jauhelihaa ja alkaa vääntämään alusta saakka sadoille ihmisille pallukoita. Argh mikä ketju :headwall:
 

Yhteistyössä