Ajatko lapset pois kotoa, kun täyttävät 18v???? Mun kolleegan lapset ,20,25, 27v. asuvat kotona

  • Viestiketjun aloittaja "minää"
  • Ensimmäinen viesti
fgsf
No en. JOs niillä on opiskelupaikka lähellä, saa kotoa käsin opiskella. Ja jos on töitä, voi siinä pari vuotta katsella, ehkä joskus 22-vuotiaalle alkaisin vähän vihjailee muutosta. Jos lapsi vaan on eikä tee mitään, vihjailen vähän painokkaammin jo aiemmin.
 
-------
No en. JOs niillä on opiskelupaikka lähellä, saa kotoa käsin opiskella. Ja jos on töitä, voi siinä pari vuotta katsella, ehkä joskus 22-vuotiaalle alkaisin vähän vihjailee muutosta. Jos lapsi vaan on eikä tee mitään, vihjailen vähän painokkaammin jo aiemmin.
Surullista, ett' nykyvanhemmat eivät uskalla komentaa vaan aina vihjailevat tai ovat puhumatta mitään.
 
"vieras"
En tietenkään, jos on töissä niin sitten omat kulut maksaa ja ruoat, tekee kotitöitä ja auttaa missä käsketään. Luulisi jossain vaiheessa mieli tehdä omaan asuntoon.
 
No,
ei kai niitä nyt kadullekkaan voi ajaa? pikkuhiljaa varmaa alan sitten valmentaa ktoa muuttoon ja autan asunnon haussa,jos mahdollista. 27v. alkaa olla aika iäkäs vanhenpien kanssa asumaan.
 
meak
En tietenkään aja! Jos vaan opiskelupaikka on lähellä niin saavat kotona asua. Sitten kun ikää alkaa olla ehkä jotain 25v ja vielä asuvat kotona niin rupean vihjaileen. Ettei vaan kävis niinkuin kaverille joka asui yhä kotona vaikka oli jo 30v ja vanhemmat muuttivat pois.
 
"vieras"
Ei minua ajettu, lähdin erittäin mieluusti opiskelemaan kirjoitusten jälkeen ja toiselle paikkakunnalle. Tuntuisi piinalliselta asua aikuisena vanhempien luona, etenkin siinä vaiheessa kun seurustelee...
 
En aja lapsia pois kun täyttävät 18 v, mutta toivoisin heidän lähtevän vapaaehtoisesti omilleen noin parikymppisinä.

25-vuotiaan varmaan jo ajaisin pois, saati sitten 27-vuotiaan. Silleen kauniisti keskustellen. Että olisi jo aika itsenäistyä.
 
  • Tykkää
Reactions: fanta
[QUOTE="vieras";25268894]No en, mutta periaatteessa olen sitä mieltä että 20+ on jo aika itsenäistyä.
Mutta en ketään lapsista pois ajaisi tietenkään vaan auttaisin alkuun.[/QUOTE]


Joissain kaupungeissa opiskelevat nuoret asuvat pidempääkin vanhempiensa luona, koska kohtuu hintaisten vuokra-asuntojen saaminen ei ole helppoa. Mä luulen kuitenkin että täältä maalta meidän nuoret muuttavat vähintään opiskelujen takia kaupunkeihin.
 
Äiti x2
Mutta siis vastaus kysymykseesi: En aja, vaan kannustan ja tuen opiskelemaan ja itsenäistymään. Toivon että omat lapseni ovat sen verran rohkeita, itsenäisiä ja omatoimisia että joskus tulee sekin aika että muuttavat omaan kotiin.
 
tallaista taalla
Veljeni 25v asuu kotona, mutta samoin mieheni siskot 37v ja 27v. Eivat halua naimisiin eivatka toihin, ihme etta vanhemmat suostuu moiseen mutta ihmeellisempaa sekin etteivat itse muuta kaipaa. Paivat kuluu rattoisasti tv:n aaressa ja minua kiusaten.
 
En aja, esikoisella alkaisi jo olla ajolähtö, jos meinaisin moista. Poikien kanssa on siinä mielessä "helppoa", että joko sivari tai armeija kutsuu lukion jälkeen, joten kyllä kai tässä jossain vaiheessa päästään sitä tyhjän pesän syndroomaa potemaan. Itse lähdin myöhään kotoa, 21-vuotiaana.
 
"möö"
itse lähdin 17v opiskelijana, mutta sisarukseni jotka ehtivät työikään vanhemmilla asuessaan, maksoivat vuokraa, tottakai. En antais kyllä täysi-ikäisen palkansaajan asua ilmaiseksi luonani, mutta vuokralaisena ilman muuta
 

Yhteistyössä