Apua :/ Tänään pitäisi mennä Disney on ice- jääshowhun... Poika 6v oksentanut yöllä kahdesti ja äsken tuli limaa...

"kiki"
Uskon että harmittaa ja paljon, mut en minä ainakaan uskaltais lähteä...entä jos poika oksentaa siellä esityksessä?

Ja voi olla että poika esittää terveempää kuin onkaan, jotta pääsisi kauan odottamaansa tapahtumaan
 
"vieras"
[QUOTE="kiki";23107338]Uskon että harmittaa ja paljon, mut en minä ainakaan uskaltais lähteä...entä jos poika oksentaa siellä esityksessä?

Ja voi olla että poika esittää terveempää kuin onkaan, jotta pääsisi kauan odottamaansa tapahtumaan[/QUOTE]

Nieleskelee oksennukset ja leikkii!!!
 
"huhhuh"
Mä TODELLA toivon, et ap:n muksu alkaa yrjöömään kunnolla, ja yrjöö koko päivän. Tai sit ap itse. Jotta reissu peruuntuu, ja he eivät pääse tartuttamaan muita sinne!
 
"Vieras"
Jääshowun jäisi menemättä mutta meilläkin sellainen tilanne että on pakko viedä kipeä lapsi kauppaan. Koko muu perhe niin kipeä että eivät voi vauvaa hoitaa joten pakko ottaa mukaan.
 
Ärrimiau
Oksennustauti tarttuu tasan niin kauan kuin niitä tartuttavaa taudinaiheuttajaa on elossa. Ja jos eilen on oksentanut, niin niitä on varmasti vielä yllinkyllin niin oksentajassa kuin jo hänen perheessäänkin. Tiedetään kyllä sitten jos uutisissa lukee että Disney on Ice -showssa olleita sairastunut runsaasti vatsatautiin, että kuka sen tartutti... Kosket vaikka johonkin oveen ja kas saatoit tartuttaa tuhansia.
 
--
Meillä jäi viime vuonna kaksi TODELLA odotettua tapahtumaa väliin ihan perusflunssan takia. Mua kyllä myös sieppaa se että itse pidän huolen siitä ettei muita tartuteta ja sitten tulee yksi ääliö jota ei vaan kiinnosta. Tuo on iso tapahtuma jossa on PALJON lapsia. Mutta mikäpä siinä - pannaan vahinko kiertämään. Seuraavan kerran kun meillä on vatsatauti niin tulen teille yrjöilemään.
 
"vieras"
Mä en ymmärrä teitä taas alkuunkaan... Kyllä meillä ja tuttavapiirissä on käynyt useinkin niin että lapsi on oksentanut vaikka kerran tai kaksi, ilman sen kummempaa tautia! Jotkut oksentavat kun ovat flunssaisia tms. en lähtisi tekemään suurta numeroa jos muuten olo vaikuttaa normaalilta. Eli tottakai menisin!
 
"essi"
Eikö kenenkään muun mielestä kuulosta kamalalta, että poika haluaa ja säästänyt lippurahat tuonne showhun, mutta jos on kipeä, vain isä ja äiti menevät?! Mä en ikinä tekis mun lapselle niin. Siis kun on tollanen lastentapahtuma kyseessä. Ja jos oisin ap, niin odottelisin kyllä itelläni sitä vatsatautia alkavaksi tänä iltana / ens yönä, joten en tosiaan lähtis.
Liput myyntiin, tai sitten vaan lahjottaisin ne, vaikkakin rahanmeno pännisi....
 
"vieras"
[QUOTE="essi";23107554]Eikö kenenkään muun mielestä kuulosta kamalalta, että poika haluaa ja säästänyt lippurahat tuonne showhun, mutta jos on kipeä, vain isä ja äiti menevät?! Mä en ikinä tekis mun lapselle niin. Siis kun on tollanen lastentapahtuma kyseessä. Ja jos oisin ap, niin odottelisin kyllä itelläni sitä vatsatautia alkavaksi tänä iltana / ens yönä, joten en tosiaan lähtis.
Liput myyntiin, tai sitten vaan lahjottaisin ne, vaikkakin rahanmeno pännisi....[/QUOTE]

Joo, oon ihmetellyt ihan samaa tätä keskustelua lukiessani. Jättäkää vaan tapahtumaa todella pitkään odottanut lapsi kotiin makaamaan, ja lähtekää itse sinne lastentapahtumaan.... Vuoden paskimmat vanhemmat - palkinto ojennettu, onneksi olkoon!!!
 
"vieras"
Siis tässähän on vielä useampi tunti aikaa tapahtuman alkuun. Eli jos lapsi ei ole yön jälkeen oksentanut ja ruoka ja juoma pysyy sisällä ja vointi muutenkin ok niin tottakai voi mennä. Eri juttu jos lapsi oksentanut esim koko yön ja aamupäivästä vielä useamman kerran oksentaa niin sitten en minäkään menisi. Turhaa vauhkoamista että tartuttaa muita kun niitä tauteja on niin paljon liikkkeellä et se nyt voi tarttua ihan mistä vaan. Siis sen lapsen sen hetkinen kuntohan sen ratkaisee voiko mennä vaiko ei. Tuskin ap olisi edes menossa jos lapsi oksentaa tunti ennen kuin pitäisi lähteä.
Ja eihän sitä aina voi etukäteen tietää miten tilanne kehittyy. Esim jos lapsi on illalla ollut vähän nuulea mutta aamulla kuitenkin vointi ok, ei esim kuumetta, ja vanhemmat vie lapsen hoitoon/kouluun ja lapsi sitten sairastuukin päivällä niin että joudutaan hakemaan kesken pois. Niin ei kai tuossa tilanteessakaan vanhempi voi joka kerta jäädä töistä pois jos epäilee että se lapsi mahdollisesti on tulossa kipeäksi vaan toimitaan sen tilanteen mukaan. Eli ei aina voi etukäteen ennustaa miten tilanne etenee. Eri juttu tottakai jos todella kipeä, kuumeinen ja just aamulla oksentanut lapsi viedään sinne hoitoon. Mutta sellanen varmuuden vuoksi eläminen ei ainakaan minulta onnistuisi enkä voisi olla töistä sen takia että jään kotiin katsomaan josko se lapsi vaikka sattuisi sairastumaan kun 12 tuntia sitten oli vähän nuulee.
 
"vieras"
Tai entäs tilanne jossa perheessä on oksennustautia yhdessä lapsessa niin eiväthän perheen muut esim koululaiset jää koulusta sen takia pois että mahdollisesti tartuttavat tautia tai toinen vanhemmista ei jää pois sen töistä että mahdollisesti tartuttaa muita siellä työpaikalla.
 
navan ulkopuoleinen elämä
[QUOTE="vieras";23107619]Siis tässähän on vielä useampi tunti aikaa tapahtuman alkuun. Eli jos lapsi ei ole yön jälkeen oksentanut ja ruoka ja juoma pysyy sisällä ja vointi muutenkin ok niin tottakai voi mennä. Eri juttu jos lapsi oksentanut esim koko yön ja aamupäivästä vielä useamman kerran oksentaa niin sitten en minäkään menisi. Turhaa vauhkoamista että tartuttaa muita kun niitä tauteja on niin paljon liikkkeellä et se nyt voi tarttua ihan mistä vaan. Siis sen lapsen sen hetkinen kuntohan sen ratkaisee voiko mennä vaiko ei. Tuskin ap olisi edes menossa jos lapsi oksentaa tunti ennen kuin pitäisi lähteä.
Ja eihän sitä aina voi etukäteen tietää miten tilanne kehittyy. Esim jos lapsi on illalla ollut vähän nuulea mutta aamulla kuitenkin vointi ok, ei esim kuumetta, ja vanhemmat vie lapsen hoitoon/kouluun ja lapsi sitten sairastuukin päivällä niin että joudutaan hakemaan kesken pois. Niin ei kai tuossa tilanteessakaan vanhempi voi joka kerta jäädä töistä pois jos epäilee että se lapsi mahdollisesti on tulossa kipeäksi vaan toimitaan sen tilanteen mukaan. Eli ei aina voi etukäteen ennustaa miten tilanne etenee. Eri juttu tottakai jos todella kipeä, kuumeinen ja just aamulla oksentanut lapsi viedään sinne hoitoon. Mutta sellanen varmuuden vuoksi eläminen ei ainakaan minulta onnistuisi enkä voisi olla töistä sen takia että jään kotiin katsomaan josko se lapsi vaikka sattuisi sairastumaan kun 12 tuntia sitten oli vähän nuulee.[/QUOTE]

Nuule sä vaan keskenäs.
 
ninkinonk
Kuullostaa niin norolta jota on nyt liikkeellä valtavasti... Se tarttuu vielä 48 tuntia oireiden loppumisesta.... Ja oireet alkavat täysin varoittamatta... Sekä sinä että miehesi olette jo tartunnan saaneet.

Minä en edes harkitsisi tuommoiseen massatapahtumaan lähtemistä...
 
"mä vaan"
[QUOTE="vieras";23107691]Tai entäs tilanne jossa perheessä on oksennustautia yhdessä lapsessa niin eiväthän perheen muut esim koululaiset jää koulusta sen takia pois että mahdollisesti tartuttavat tautia tai toinen vanhemmista ei jää pois sen töistä että mahdollisesti tartuttaa muita siellä työpaikalla.[/QUOTE]

Eri asia. Kouluun ja töihin on toki pakko mennä, mutta mihinkään ylimääräiseen vapaaehtoiseen tapahtumaan ei ole pakko lähteä tartuttamaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23107691]Tai entäs tilanne jossa perheessä on oksennustautia yhdessä lapsessa niin eiväthän perheen muut esim koululaiset jää koulusta sen takia pois että mahdollisesti tartuttavat tautia tai toinen vanhemmista ei jää pois sen töistä että mahdollisesti tartuttaa muita siellä työpaikalla.[/QUOTE]

koulu/työpaikka on hieman eri asia kuin joku jääshow!
 
[QUOTE="vieras";23107691]Tai entäs tilanne jossa perheessä on oksennustautia yhdessä lapsessa niin eiväthän perheen muut esim koululaiset jää koulusta sen takia pois että mahdollisesti tartuttavat tautia tai toinen vanhemmista ei jää pois sen töistä että mahdollisesti tartuttaa muita siellä työpaikalla.[/QUOTE]no ei jää. mutta niihin on muiden oikeestaan pakko mennä. mutta kerhot ja tällaiset esitykset on ihan vapaa ehtoisia. ja mä en kyllä omalle lapselleni tekis sitä, toinen on kauan odottanut ja ei pääsekään. silloin myös me muut jäisimje pois.
 
mekin tullaan
Mekin ollaan tulossa lasten kanssa, jos vaan naapurin muksulla ei kuumetta ole paljon kun taitaa näpyoistä päätellen olla vesirokkoa, mutta eihän se haittaa jos teidän viereenne rokkoinen lapsi tulee, hyvähän se on pois sairastaa.
Meilläkin onneksi VIP liput :D Toivottavasti nähdään, olisi kiva nähdä kaksplus tuttuja :)
Niin ja minun maha on hiukan löysällä mutta jos laitan tenat housuihin niin tuskin se haju ketään haittaa :)
Sovitaanko treffit siihen oven luokse? :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23107691]Tai entäs tilanne jossa perheessä on oksennustautia yhdessä lapsessa niin eiväthän perheen muut esim koululaiset jää koulusta sen takia pois että mahdollisesti tartuttavat tautia tai toinen vanhemmista ei jää pois sen töistä että mahdollisesti tartuttaa muita siellä työpaikalla.[/QUOTE]

Ei varmuuden vuoksi voi tietenkään olla pois, mutta kyllä se sairas lapsi tulee hoitaa kuntoon kotona!
 
"vieras"
Huvittaa nämä vastaukset...

"Kuulostaa niin norolta..." Siis täh? Kaksi oksennusta kuulostaa norolta? Aijaa. :D :D Taitaa olla sama juttu, että oksennus on noroa tai rotaa ja flunssa on sikaa.

Itsekin inhoan tuota tahallaan tautien levittämistä, mutta huvittavaa, että nyt kaikki täällä päkisee tuosta että vanhemmatkin on jo taudinkantajia jne jne ja aina täällä huudetaan, että eihän ne toistaiseksi terveet voi kotiin jäädä.
 
"qwer"
[QUOTE="vieras";23106902]No kyllä sen nyt pystyy arvioimaan voiko lapsen viedä näytökseen vaiko ei. Jos yöllä on kahdesti oksentanut ja sen jälkeen päivän juonut ja syönyt normaalisti, jaksaa touhuta normaalisti niin kyllä sinne näytökseen minusta voi aivan hyvin mennä. Turha minusta jättää väliin vaan siksi että jotkut hysteerikko äidit pelkää tartuntaa. Nuo taudithan tarttuu jos ovat tarttuakseen. En minäkään veisi jos lapsi vielä tunti ennen näytöstä oksentaa tai muuten on sen oloinen ettei jaksa lähteä. Vähn maalaisjärkeä kehiin.
ap:lle vielä et kantsii antaa sitä juomista pienissä erissä.[/QUOTE]

No minä en ainakaan haluaisi istua henkilön vieressä, joka on koko viime yön oksentanut.
 

Yhteistyössä