Apua :/ Tänään pitäisi mennä Disney on ice- jääshowhun... Poika 6v oksentanut yöllä kahdesti ja äsken tuli limaa...

"Lania"
Ylilääkärille ei tosiaankaan ole soittanut, ellei itse ole lääkäri. Ja silloin tuskin tarvitsee soittaa ;), jos on lääkäri. Jos lapsi ok. koko päivän, menisin näytökseen. EN tosiaankaan menisi kahden miehen kanssa ja jättäisi lasta pois...helvetti...idiootteja sikiää...
 
"vieras"
[QUOTE="qwer";23107794]No minä en ainakaan haluaisi istua henkilön vieressä, joka on koko viime yön oksentanut.[/QUOTE]

Siis onko sinusta koko yön oksentamista jos on KAHDESTI oksentanut?
 
"qwer"
[QUOTE="Miranda83";23107215]puhuin ainoastaan vesirokosta. muita pöpöjä en ikinä lähtis hakemaan enkä ymmärtäs sellasta.
enkä todellakaan ymmärrä että sitä että kipeitä lapsia viedään mihkään esityksiin/kerhoon/tarhaan/kouluun ym..tai esim että mun lapsen kaverin äiti pyysi lapseni heille leikkimään lapsensa kanssa.. viikko sen jälkeen meille tuli enterorokko,7päivän korkea kuume koska siellä oli ollut pikkusisarus tässä taudissa.. kyllä suippas.. ja onhan näitä muitakin..huoh[/QUOTE]

Vesirokossakin on vakavien jälkitautien riski. Joten en todellakaan hakisi tautia tieten tahtoen. Meillä on jo sairastettu, mutta tauti pyöri päiväkodissa ainakin 3 vuonna eikä tarttunut silloin. Tuli sitten kun tuli.
 
dfdf
Voi olla aika mukavaa sinulle siellä esityksessä, kun kesken kaiken alkaa vatsatauti. Näin kävi juuri työkaverille kesken lätkämatsin. Perhe oli ollut vatsataudissa. Se on herkästi tarttuvaa, jos et sattunut sitä ennen tietämään.
 
eihelvetti
[QUOTE="qwer";23107794]No minä en ainakaan haluaisi istua henkilön vieressä, joka on koko viime yön oksentanut.[/QUOTE]

mistäs sä tiät mitä sun vieressä oleva on viime yön tehny. harrastanu perseseksiä. sairastaa hiviä. saanut vesirokon eikä ole huomannut nyppyjä. alkaa oksentaan ens yönä shown jälkeen. ripuloinu. kaivanu nenää. käyny vessassa pesemättä käsiään.

HALOOOO?!?! saisko valooo?!??!?!

jos lapsi koko päivän ok, menisimme (jos vanhemmat eivät sairastu)

tarttuuhan se sillonki, jos alkaa mahatauti VASTA ens yönä.
 
"qwer"
[QUOTE="vieras";23107619]Siis tässähän on vielä useampi tunti aikaa tapahtuman alkuun. Eli jos lapsi ei ole yön jälkeen oksentanut ja ruoka ja juoma pysyy sisällä ja vointi muutenkin ok niin tottakai voi mennä. Eri juttu jos lapsi oksentanut esim koko yön ja aamupäivästä vielä useamman kerran oksentaa niin sitten en minäkään menisi. Turhaa vauhkoamista että tartuttaa muita kun niitä tauteja on niin paljon liikkkeellä et se nyt voi tarttua ihan mistä vaan. Siis sen lapsen sen hetkinen kuntohan sen ratkaisee voiko mennä vaiko ei. Tuskin ap olisi edes menossa jos lapsi oksentaa tunti ennen kuin pitäisi lähteä.
Ja eihän sitä aina voi etukäteen tietää miten tilanne kehittyy. Esim jos lapsi on illalla ollut vähän nuulea mutta aamulla kuitenkin vointi ok, ei esim kuumetta, ja vanhemmat vie lapsen hoitoon/kouluun ja lapsi sitten sairastuukin päivällä niin että joudutaan hakemaan kesken pois. Niin ei kai tuossa tilanteessakaan vanhempi voi joka kerta jäädä töistä pois jos epäilee että se lapsi mahdollisesti on tulossa kipeäksi vaan toimitaan sen tilanteen mukaan. Eli ei aina voi etukäteen ennustaa miten tilanne etenee. Eri juttu tottakai jos todella kipeä, kuumeinen ja just aamulla oksentanut lapsi viedään sinne hoitoon. Mutta sellanen varmuuden vuoksi eläminen ei ainakaan minulta onnistuisi enkä voisi olla töistä sen takia että jään kotiin katsomaan josko se lapsi vaikka sattuisi sairastumaan kun 12 tuntia sitten oli vähän nuulee.[/QUOTE]

Niin no joo. Haluaisit varmaan vatsatautisen perheen kyläilemään teille, koska samapa tuo, kyllähän sen vatsataudin voi saada mistä vain.
 
"vieras"
2tuntia nyt nukkunut ja ei ole oksentanut.. aiemmin tuli vaan limaa...

soitin eskariin ja ilmoitin asiasta niin siellä oli ollut eilen joku lapsi kipeenä ja oksentanut... eli varmasti tarttunut sieltä...

Ja tiedoksi vaan! Kun poitsu herää... ja syöpi vähän ja jos olo on parempi me menemme sinne :)

Poitsu on ostanut oman lippunsa omalla rahalla, johon säästi rahaa melkein vuoden :)

Että sille tämä on tooosi tärkeä reissu =)

Jos olo menee tosi pahaksi.. niin sitten jääpi vaarin kanssa kotiin.
EI SAAKELI SUA!!!! Haluaisitko että jos itse menisit terveen lapsen kanssa konserttiin, vieressä on joku sellainen lapsi joka on juuri oksennustaudissa. Minä en ainakaan haluaisi. Taudit tarttuu just tällaisten vastuuttomien ihmisten takia, oksennustauti on erittäin herkkä tarttumaan. Vasta luin tutkimuksen jossa lentokoneessa sisäilmassa erittäin pieni määrä riittää sairastuttamaan ison joukon ihmisiä. Ja sä viesit kipeän lapsen tilaisuuteen jossa on paljon muita lapsia????

Etkö todellakaan ajattele mitään muuta kuin omaa napaasi?
 
ihan eri asia
Mekin ollaan tulossa lasten kanssa, jos vaan naapurin muksulla ei kuumetta ole paljon kun taitaa näpyoistä päätellen olla vesirokkoa, mutta eihän se haittaa jos teidän viereenne rokkoinen lapsi tulee, hyvähän se on pois sairastaa.
Meilläkin onneksi VIP liput :D Toivottavasti nähdään, olisi kiva nähdä kaksplus tuttuja :)
Niin ja minun maha on hiukan löysällä mutta jos laitan tenat housuihin niin tuskin se haju ketään haittaa :)
Sovitaanko treffit siihen oven luokse? :)
No eihän sinulla edes ole mikään syy jäädä sieltä pois mutta aloittajalla on!
 
"vieras"
No enköhän minä tiedä onko sillä kuumetta vai ei... ja kyllä kohta 7v osaa kertoa, heikottaako sillä vai ei...

Mietimme mitä tehdään... onhan tässä vielä aikaa...


Ja jos haluaa ostaa liput, niin 100€ myyn ja haku täältä meiltä kotoolta keravalta !! Näytös siis alkaa klo:18.00

Paikat ovat jään vierestä VIP ringside.
niin niin, että pidät mieluummin itse ja jätä mahdollisesti käyttämättä, mieluummin kuin annat alennuksella tai ilmaiseksi :LOL:

ei ole tällä mammalla ahneudella rajaa!
 
Mä kyllä seurailisin vointia,pistäisin toisille unille viä ja et lepäilisi mahd paljon. Jos yöllä oksentanut,eikä sen jälkeen,niin kyllä me lähettäisiin. Luottaisin siihen että ton ikäinen osaa sanoa jaksaako lähteä,vai ei.
Mä muuten oon tosi tarkka tautien kanssa. Meillä ollaan 2 kuumetonta päivää kotona ja muutenkin,jos tarhassa tarttuvia tauteja,en viä tarhaan vaan järjestän hoidon jotenkin muuten. Lykkäisin lapselle vaikka hanskat käteen,ettei pinnoiltakaan tarttuisi.
 
"vieras"
Luottaisin siihen että ton ikäinen osaa sanoa jaksaako lähteä,vai ei.
.
joka asiassa ei ookaan kyse sen omna kultamurusen jaksamisesta vaan myös muut voi ottaa huomioon. mitäs jos vieressä istuu perhe joilla on vauva kotona, jolle vatsatauti voi olla tosi rankka? vatsatautiset pysyy ehdottomasti kotona. näin mekin tehdään vai pitäskö oma potilas napata tosta mukaan ja lähteä viemään esikoista harrastukseen huolimatta siitä että esikoinenkin saattaa jo tartuttaa ja kuopus ihan vaan siinä ku esikoinen viedään
 
Voi apua!

Tässä nyt ap tunnusti, että harkitsevat massatapahtumaan lähtemistä kun lapsi oksensi yöllä.
Totuushan on aika varmaan se,
että tuolla kyseisessä tapahtumassa on muutama oksenteleva, satoja yskiviä räkäneniä, kymmeniä sellaisia jotka sairastuvat huomenna johonkin tautiin ( tartuttavat jo ) jne.

Ap tunnusti, muut vaan menevät kyselemättä.
 
"kolina"
No, luultavasti mäkin lähtisin esitystä kattoon lapsen kanssa, jos olisin samassa tilanteessa. Kun jotain on kauan odottanut ja laittanut siihen paljon rahaa, niin silloin aika moni on pikkuisen itsekäs, eikö totta. Eikä halua tuottaa lapselleen pettymystä. Tunnustakaa pois vaan! Suihkuun ettei ole pöpöjä iholla ja katsoo ettei mene ihan iholle ketään, niin jäähallille vaan! Aikamoisen ryöpyn aloittaja on saanut siihen nähden, että yleensäkään täällä ei kukaan ajattele muutakuin omaa napaansa...
 
"kolina"
Voi apua!

Tässä nyt ap tunnusti, että harkitsevat massatapahtumaan lähtemistä kun lapsi oksensi yöllä.
Totuushan on aika varmaan se,
että tuolla kyseisessä tapahtumassa on muutama oksenteleva, satoja yskiviä räkäneniä, kymmeniä sellaisia jotka sairastuvat huomenna johonkin tautiin ( tartuttavat jo ) jne.

Ap tunnusti, muut vaan menevät kyselemättä.
Erittäin hyvin artikuloitu!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23108187]niin niin, että pidät mieluummin itse ja jätä mahdollisesti käyttämättä, mieluummin kuin annat alennuksella tai ilmaiseksi :LOL:

ei ole tällä mammalla ahneudella rajaa![/QUOTE]

No mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Mitä helvetin ahneutta se on, jos haluaa itse käyttää itse ostamansa liput, eikä antaa niitä pois. Jösses sentään mitä kommentteja tämä ketju on täynnä... :headwall:
 
"Jonna"
[QUOTE="vieras";23108187]niin niin, että pidät mieluummin itse ja jätä mahdollisesti käyttämättä, mieluummin kuin annat alennuksella tai ilmaiseksi :LOL:

ei ole tällä mammalla ahneudella rajaa![/QUOTE]

Olet vieras vastaaja kyllä sairas ja sinähän tässä se ahne olet.. tosissaan luulet, että yli satasen maksavat liput antaa ilmaiseksi?? No ei ole SUN ahneudella rajaa..
 
"vieras"
[QUOTE="kolina";23108323]No, luultavasti mäkin lähtisin esitystä kattoon lapsen kanssa, jos olisin samassa tilanteessa. Kun jotain on kauan odottanut ja laittanut siihen paljon rahaa, niin silloin aika moni on pikkuisen itsekäs, eikö totta. Eikä halua tuottaa lapselleen pettymystä. Tunnustakaa pois vaan! Suihkuun ettei ole pöpöjä iholla ja katsoo ettei mene ihan iholle ketään, niin jäähallille vaan! Aikamoisen ryöpyn aloittaja on saanut siihen nähden, että yleensäkään täällä ei kukaan ajattele muutakuin omaa napaansa...[/QUOTE]

Niin monikohan ihan oikeesti jättäisi menemättä jos lapsi täysin oireeton lähtöhetkellä ihan vaan siistä syystä että vieressä istuu kenties joku jonka kotona vastasyntynyt joka voi saada tartunnan. Lapsen vointihan sen ratkaisee että lähteäkö vaiko ei.
 
"mie"
Kyllä minäkin tuossa tilanteessa menisin kauan odotettuun tapahtumaan, JOS lapsi syö ja juo jo normaalisti. Kyseessä on kuitenkin tapahtuma, jossa ISTUTAAN omilla paikoilla, eikä nuohota toisten ihmisten kanssa. Poika istumaan vaikka varmuudeksi teidän vanhempien keskelle ja hanskat kädessä siihen asti, kunnnes olette omalla paikalla.

Itse olen vatsatautikammoinen ja kärsin vielä aika pahoistakin paniikkihäiriöistä tautiin liittyen, mutta herranjestas sentään tajuan kuitenkin sen, ettei ne pöpöt sieltä pojasta mihinkään noin vaan hyppää!
 
Jos joku pelkää niin hysteerisesti tauteja, tai ei ole vara niitä saada (joku perussairaus tms.), niin kannattaa varmaan pysyä poissa massatapahtumista ja yleisiltä paikoilta. Varmaan tuollakin showssa on ainakin kourallinen ihmisiä, joilla on joku tauti muhimassa. Jotkut taudithan tarttuvat jo ennen kuin oireet alkavat, joten tietämättäänkin voi tartuttaa.

Ärsyttää itseäni, kun sisäleikkipaikoille ja kerhoihin tuodaan lapsia, joilla on ihan selvästi flunssa. Siellä ne räkii meikäläisen lasten päälle ja parin päivän päästä ollaankin sitten itse flunssassa. Se riski kuitenkin pitää ottaa, että joku köhii pöpöt päälle vaikka prisman kassajonossa, jos jossain haluaa käydä. Jos en mistään hinnasta oksennustautia meille tahtoisi, niin pitäisi olla käymättä yhtään missään ja nököttää kotona.
 
--
[QUOTE="vieras";23108394]Niin monikohan ihan oikeesti jättäisi menemättä jos lapsi täysin oireeton lähtöhetkellä ihan vaan siistä syystä että vieressä istuu kenties joku jonka kotona vastasyntynyt joka voi saada tartunnan. Lapsen vointihan sen ratkaisee että lähteäkö vaiko ei.[/QUOTE]

Kyllä minä jättäisin menemättä ja olen niin tehnytkin. En siis tee niin jatkossa, kun ei tunnu muita haittaavan? Vien päiväkotiinkin kun on yöllä oksentanut VAIN kahdesti. Onhan mun sinne töihin mentävä..
Ääliöt.
 

Yhteistyössä