Apua :/ Tänään pitäisi mennä Disney on ice- jääshowhun... Poika 6v oksentanut yöllä kahdesti ja äsken tuli limaa...

"Äiti"
Ja minä en ole koskaan ymmärtänyt tuota "tarttuu jos on tarttuakseen" :eek: Oma äitinikin sitä hokee ja sillä perustelee sen että ei pese käsiä sisään/kotiin tultuaan.
Minusta taudin tartunnan mahdollisuuden minimoiminen on kaikkien etu. MYÖS SEN LAPSEN. En ymmärrä sitäkään että jotkut oikeasti hakemalla hakee jonkun vesirokon jostain koska se on hyvä sairastaa pienenä. Minusta olisi hirveää jos lapselle hakemalla hakisin jonkun pöpön joka taatusti aiheuttaa pienelle kurjan olon. Joo, se voi tulla myöhemminkin ja rajumpana mutta voi olla myös tulematta.

Ette voi olla niin itsekkäitä että veisitte viime yönä oksennelleen pojan mihinkään missä on satoja lapsia. Todella ajattelematonta!
 
"vieras"
Sä ja miehesi olette jo tartuttajia. Yöllä varmaan molemmat puhuu Norjaa vessassa. Kannattaako mennä?Ja kuka tahtoo oksennuspotilasta tulla hoitamaan, tarttuu vielä tauti vanhaan ihmiseen. Äly hoi!
 
diin
[QUOTE="Äiti";23106921]Ja minä en ole koskaan ymmärtänyt tuota "tarttuu jos on tarttuakseen" :eek: Oma äitinikin sitä hokee ja sillä perustelee sen että ei pese käsiä sisään/kotiin tultuaan.
Minusta taudin tartunnan mahdollisuuden minimoiminen on kaikkien etu. MYÖS SEN LAPSEN. En ymmärrä sitäkään että jotkut oikeasti hakemalla hakee jonkun vesirokon jostain koska se on hyvä sairastaa pienenä. Minusta olisi hirveää jos lapselle hakemalla hakisin jonkun pöpön joka taatusti aiheuttaa pienelle kurjan olon. Joo, se voi tulla myöhemminkin ja rajumpana mutta voi olla myös tulematta.

Ette voi olla niin itsekkäitä että veisitte viime yönä oksennelleen pojan mihinkään missä on satoja lapsia. Todella ajattelematonta![/QUOTE]


Minä olen sitä mieltä että taudit tarttuu jos on tarttuakseen.Vaikka peset käsiä ja puunaat kuinka, silti joskus sairastut. Ja vikka hygienia olisi huonoa tasoa niin silti ei kaikki taudit tartu. Mutta silti meillä huolehditaan hygieniasta :) Eikä lähdetä kipeän lapsen kanssa minnekään. Eikä vasitella mennä johonkin missä sairauksia, niitä hakemaan. :)
 
"Äiti"
Minä olen sitä mieltä että taudit tarttuu jos on tarttuakseen.Vaikka peset käsiä ja puunaat kuinka, silti joskus sairastut. Ja vikka hygienia olisi huonoa tasoa niin silti ei kaikki taudit tartu. Mutta silti meillä huolehditaan hygieniasta :) Eikä lähdetä kipeän lapsen kanssa minnekään. Eikä vasitella mennä johonkin missä sairauksia, niitä hakemaan. :)
Joo, kyllähän ne tarttuu toki jos ovat tarttuakseen. Esim. päivähoidosta, koulusta jne.
Mutta en silti ymmärrä sitä ajatusta että jotkut vanhemmat vievät sairaan/täysin toipilaan lapsen lastenkonsertteihin tms. tapahtumiin tai hoitoon tai kylään tai tai tai... ja ihan vaan siksi kun se tarttuu muihin kuitenkin jos on tarttuakseen. Tarttuu varmasti jos ei tajuta sairastaa kotona rauhassa.
Ymmärrän kyllä sen jos ennen sairastumistaan on muutkin altistuttanut tälle pöpölle mutta siinä kohtaa kun lapsi on selkeästi jo sairas tai vielä toipilas niin silloin ei muita mennä tarttuttamaan tuolla periaatteella!
 
äiti itsekin
Minä tekisin niin, että seurailisin lapsen vointia ja jos ei enää oksenna ja ruoka pysyy sisällä, olo muutenki hyvä, niin veisin esitykseen. Mutta jos vointi ei salli lähtemistä, menisin itse ovelle kauppaamaan lippuja ennen näytöksen alkua.
 
ryysyrannan rinsessa harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja äiti itsekin;23106948:
Minä tekisin niin, että seurailisin lapsen vointia ja jos ei enää oksenna ja ruoka pysyy sisällä, olo muutenki hyvä, niin veisin esitykseen. Mutta jos vointi ei salli lähtemistä, menisin itse ovelle kauppaamaan lippuja ennen näytöksen alkua.
Kuten sanottu, tuonikäinen osaa kyllä esittää urheaa ja toipunutta vaikka totuus ei ois sinne päinkään. Sinäkin varmasti haluaisit että teille tultas kylään tänään jos viimeyö meni oksennellessa? :D
 
Khimaira
En tietenkään veis omaa lasta jos on yöllä oksennellut.

Paitsi jos mulla olisi ne 120e:n liput taskussa enkä saisi niitä myytyä. Siinä tapauksessa joku meidän perheestä käyttäisi ne liput, vaikka sitten se lapsi jos vointi on illalla hyvä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti itsekin;23106948:
Minä tekisin niin, että seurailisin lapsen vointia ja jos ei enää oksenna ja ruoka pysyy sisällä, olo muutenki hyvä, niin veisin esitykseen. Mutta jos vointi ei salli lähtemistä, menisin itse ovelle kauppaamaan lippuja ennen näytöksen alkua.
No huh huh!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti itsekin;23106948:
Minä tekisin niin, että seurailisin lapsen vointia ja jos ei enää oksenna ja ruoka pysyy sisällä, olo muutenki hyvä, niin veisin esitykseen. Mutta jos vointi ei salli lähtemistä, menisin itse ovelle kauppaamaan lippuja ennen näytöksen alkua.
Näin mäkin tekisin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23107042]Luulenpa että varmaan moni tässäkin ketjussa kirjoitellut veisi lapsen näytökseen jos kotona olisi 120e maksavat liput :whistle:[/QUOTE]

Mä en veisi. Mulle lapsen terveys on tärkeämpää.
 
ryysyrannan rinsessa harmaana
[QUOTE="vieras";23107042]Luulenpa että varmaan moni tässäkin ketjussa kirjoitellut veisi lapsen näytökseen jos kotona olisi 120e maksavat liput :whistle:[/QUOTE]

Tai muut ehkä fiksuina myis ne liput vähänki vihaseen huutiksessa :) Tai antaisi ne tutulle niin et ensi kerralla kun tuo tulisi, tuttu ostaisi liput. Mutta eipä voi kauhalla vaatia jos lusikalla on annettu :p
 
2tuntia nyt nukkunut ja ei ole oksentanut.. aiemmin tuli vaan limaa...

soitin eskariin ja ilmoitin asiasta niin siellä oli ollut eilen joku lapsi kipeenä ja oksentanut... eli varmasti tarttunut sieltä...

Ja tiedoksi vaan! Kun poitsu herää... ja syöpi vähän ja jos olo on parempi me menemme sinne :)

Poitsu on ostanut oman lippunsa omalla rahalla, johon säästi rahaa melkein vuoden :)

Että sille tämä on tooosi tärkeä reissu =)

Jos olo menee tosi pahaksi.. niin sitten jääpi vaarin kanssa kotiin.
 
-----
120 e liput. Siis 120 e kappale vai 120 euroa yhteensä? 360 euron menetys varmaan pännisi. Musta pitäisi miettiä enemmänkin siltä kantilta, että veisikö samassa tilanteessa lapsen näytökseen, josta on maksanut 20 euroa. Ja toivoisiko itse terveen lapsen äitinä, että näytöksessä vieressä on vatsatautinen lapsi.
 

Yhteistyössä