Apua. Työhaastattelu kohta ja itken vessassa. Paha sosiaalisten tilanteiden pelko

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Normaali tarkoittaa sitä tervettä olotilaa, jossa parhaiten ilmenee kaikki erityiset asiat. Esimerkiksi oireista kyllä tietää alkaa tonkia roskista ja lukea tuoteselosteita, jos on epähuomiossa syönyt mitäsattuu. Ehkä sinäkin vanahan sen opit, mutta ei terveitä millekään gaussin käyrälle vedetä. Missä sut on aivopesty noin?
Ai että jos joku on mahdollisimman allerginen ja yliherkkä, niin se on terveyttä? Mun tuttu saa pähkinästä voimakkaan anafylaktisen reaktion, enkä usko että sillä on väliä onko ne tavispähkinöitä vai viljelty luomuna 1800-luvun maatalon pellolla, vielä niin että isännällä pellavapaita ja tuohivirsut ja hyrissyt vanhaa kalevalaista nuottia resonoiden kurkkuäänteillä.

Normaali taso: ihmiset saa ilmavaivoja vaikka kaalista, kananmunasta. Lihovat sokerista ja valkoisesta vehnäjauhosta ja ne turvottavat.

Epäterve taso:migreeniä puskee kun jo näkeekin ei-luomukurkun kaupassa.
 
Pitää miettiä mistä tulee yliherkkyys kaikelle.
Aika paljon se menee geeneissä (allerginen vanhempi -> samat allergiat periytyy lapselle).
Mutta joskus esim.hometalo tekee ihmisistä allergisia yllättäville asioille, eivät kestä joitain ruoka-aineita.

Hoitamaton keliakia voi olla myös yksi syy.
 
vierailija
Pitää miettiä mistä tulee yliherkkyys kaikelle.
Aika paljon se menee geeneissä (allerginen vanhempi -> samat allergiat periytyy lapselle).
Mutta joskus esim.hometalo tekee ihmisistä allergisia yllättäville asioille, eivät kestä joitain ruoka-aineita.

Hoitamaton keliakia voi olla myös yksi syy.
Eikun allergiat saadaan aikaan alumiinihydroksidilla - myös koe-eläimille.
 
vierailija
Normaali taso: ihmiset saa ilmavaivoja vaikka kaalista, kananmunasta. Lihovat sokerista ja valkoisesta vehnäjauhosta ja ne turvottavat.
Eikun et käsitä sitä mitä se n o r m a a l i tarkoittaa. Sillä tehdään businessta. Mulla ei topdellakaan ole ilmavaivoja, ei luomukaalista, ei luomukananmunista, ei luomuhunajasta, ei luomuspelttijauhoista eikä ne edes turvota. Muillako on noin:eek:
Vaivojen pitkittyminen on kroonistumista, ei sen hienompaa. Muistinpa yhden, mitä ei moni muu ole nähnytkään:
"Minulla oli cu tasapainossa pitkään, jopa niin että 2002 - 2004 ei ollut mitään lääkitystä, Asacolitkin tauolla. Töissä söin vuosikausia luonaaksi ruispaloja ja teetä. Sitten kesällä 2004 kyllästyin teen juontiin ja otin leipien huuhteluksi "Kuuma kuppi" pussikeittoja. Voe mikä moka. Kaksi kuukautta ko evästä ja tärähti niin ankara relapsi päälle, ettei parane kuin leikkaamalla. Vasta tuon onnettomuuden jälkeen luin tuoteselosteen ja liityin cro-con keskustelupalstalle, josta sain asiallista tietoa, mutta heräsin liian myöhään. Pussikeitoissahan on lisä- ja säilöntäaineita niin paljon, ettei niiden nautiskelijan ruumiskaan mätäne koskaan. Kyllä nyt harmittaa moinen moka". - 10.3.2006 suolistosairaiden keskusteluissa -
 
vierailija
Eikun allergiat saadaan aikaan alumiinihydroksidilla - myös koe-eläimille.
Tuosta on tullut dokumentti jokin aika sitten. Todella hyvin selitettiin se, joten ei mahda mitään, jos et viitsinyt katsoa, et voikaan ymmärtää.
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/sintun.htm

En ole ainoa, joka on huomannut samoja asioita. Tiedoksi vaan työhaastatteluun menijälle, ettei mahakipua kannata hankkia surkeilla eväillä tai sillä lounaalla, mitä on muka pakko syödä:sick:
Mulla tosiaan on aina ollut omatekoiset eväät:cool:
 
Kun en tarvitse lääkkeitä, en ole sairastanut vuosikausiin mitään, miten en voisi olla terve:geek::geek::geek::geek::geek:
Enkä t a r v i t s e keinotekoisia vitamiineja - sekö sua nyppiio_O:D
Tiedätkö mitä? Mäkään en tartte säännöllistä lääkitystä ja vedän E-koodeja minkä kerkiän.

Katsos kun on olemassa geenit jotka määrittävät sairastelua ja herkkyyksiä. Mä niiden perusteella elän todennäköisesti 80-90-vuotiaaksi, kuten teki mummot ja papat, vaikka vetivät E-koodeja.
 
Mutta ettet paula saisi taas itsekkäästi huomiotasi ketjussa johon ei luomujutut kuulu, niin lopetan tästä aiheesta.

Ap:lle: mieti mitä alaa haet. Tulisiko siinä toistuvasti semmoisia tilanteita joissa joutuisit pelkäämään liikaa? Silloin kannattaa vaihtaa alaa, tai tehdä vain lyhyitä sijaisuuksia.

Älä jää neljän seinän sisälle, karaise itseäsi sosiaalisiin tilanteisiin, mutta mieti että haetko liian vaikeita työtehtäviä.
Voimia. Työnhaku ei ole helppoa.
 
vierailija
Ottivat pois viimeisimmän kommentin, kun (googlaa itse) Syngenta history - sivulla kerrottiin sen olevan 250 vuotta vanha. Mutta oletusarvona onkin se, että "ei ole tarkoituskaan, että olisimme terveitä", kertoivat sairaat itse kauan sitten. Ei siis ole mun mielipiteitä yksistään. Klassikkoruoka saattaa olla kysyjälle arvoitus - tässähän siitä.
 
vierailija
Googletapa paula yks sana: lääkeyliherkkyys.
Siitä on sulla kyse, siinä on vika, ei siinä että suurin osa lääkkeistä olisi myrkyllisiä ja polttais mahalaukun kraatereille, niin kuin haluat pelotella.

Sulla on lääke-ja ruokayliherkkys. Me muut kestetään lääkkeitä ja ruokia paljon paremmin.
Paulalla on elämäherkkyys. Elämä on liian rankkaa hälle, sillä voi käydä niin, että elämä päättyy!!
 
vierailija
Ap tässä. Pelko on alkanut varmaan joskus 15-20 vuoden iässä. Aina olen ollut arka ja se on siitä pahentunut ja muuttunut tälläiseksi. Hoitoa en ole koskaan asiaan saanut. Olen pyytänyt. Viime perjantaisesta haastattelusta ei ole kuulunut vielä mitään eli en varmaan sitten kelvannut.
 
vierailija
Ap tässä. Pelko on alkanut varmaan joskus 15-20 vuoden iässä. Aina olen ollut arka ja se on siitä pahentunut ja muuttunut tälläiseksi. Hoitoa en ole koskaan asiaan saanut. Olen pyytänyt. Viime perjantaisesta haastattelusta ei ole kuulunut vielä mitään eli en varmaan sitten kelvannut.
Ok. Paras sitten yrittää vaikuttaa oloon vaikkapa vaan perusjutuilla, kunnollisella ruoalla jne. Tiesitkö tästä:
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/847489/Runsaskolesterolinen+ruoka+ei+lisaa+sydaninfarktin+riskia
 
vierailija
Ottivat pois viimeisimmän kommentin, kun (googlaa itse) Syngenta history - sivulla kerrottiin sen olevan 250 vuotta vanha. Mutta oletusarvona onkin se, että "ei ole tarkoituskaan, että olisimme terveitä", kertoivat sairaat itse kauan sitten. Ei siis ole mun mielipiteitä yksistään. Klassikkoruoka saattaa olla kysyjälle arvoitus - tässähän siitä.

Olenhan sanonut ettei tälle asialle mitään mahda kukaan.
 
vierailija

Yhteistyössä