(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Vitamiineista.. mulla on sitä lady vitaa joka tarkoitettu raskaana oleville, vaan enpä tota ole kauheesti muistanut ottaa.. d-vitamiiniakin meillä on keittiön pöydällä lähinnä niinkuin poikaa varten, mutta en oo siitäkään purkista montaa ottanut.

Mulle iski flunssa päälle viikonloppuna, ei kiva juttu lainkaan. Varsinkaan ku huomenna tarvis opettaa tähän työhön joku uus henkilö, enkä tiedä mitenkä sen teen. 2 viikkoa tässä talossa ja sit pitäis kehitellä hetkeks vielä jotain kivaa työtä...
 
Neitikat Muakin rupes vähän himottamaan noi phil & tedsin sport rattaat, joten viittisitkö mullekin laittaa yv:nä sen enkkukaupan tiedot. Kiitos!!!

Te, joilla jo on kokemusta noista rattaista, ni saako ne kuinka hyvin kasaan? Noin niinku autoon änkeemistä ajatellen? Mä kun en niin tarkkaan noita nettisivuja vielä kattonu läpi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitivaan:
neitim syötkö wellness packia? Itsekin olen käyttänyt sitä aiemmin vuoden, mutta lääkäri käski vaihtamaan nuihin raskausajan vitskuihin, kun wellnessissä on sitä A-vitamiinia.
Ajattelin vain, että onko sulle kukaan sanonut niistä mitään? Mä en ois kyllä ite tajunnukkaan, kiikutin vaan lääkärille mukanani sen selosteen missä näkyy, mitä kaikkea siinä on...

Niin huomenta vaan, herättiin poitsun kanssa sitten puoli kymmeneltä :wave:
Ihmeesti tuo nukkuu, vaikka päiväuniakin nukkuu vielä pari tuntia. No eipä haittaa minua.

Neuvolaan suuntaamme parin tunnin päästä, mukavaa viikkoa kaikille :wave:
Juu syön wellnesiä , mut ei mulla oo sanottu ettei nyt saisi syödä .. myyn noita itsekin . Vaan on sanottu että on hyvää raskaana ollessakin , kun tuossa on hieman rautaa mukana ...

Pitääkin laittaa kyselyä vielä eteenpäin ...

neitim
 
Nyt alkoi stressaamaan toi wellness ... laitoin kyselyä , mut toivottavasti ei nyt ole ollut haittaa ku onn niitä popsinu , muuten on kyllä ollut aika yksitoikkoinen ruokavalio ... Mutta taidampa ainakin lopettaa syönnin jokatapauksessa ...

neitim
 
Noi wellnesit , käyttö riippuu jotenkin veriarvoista .. että millainen on hemoglobiina yms. Yleinen ohje on että raskausaikana voi käytää , mutta kannattaa keskustella omalääkärin kanssa . Mut lopetin nyt ainakin hetkeksi käytön ja kysyn vielä ens viikolla neuvolasta . Kuulemma haittaa ei ole ainakaan ollut vaikka olenkin käyttänyt ....

Viime raskaudessa luontaistuote kaupassa minua neuvottiin syömään luonnonmukaista a-vitamiinia d:n lisäksi , mutta että kaupan mitälie yhdisteitä ei kannata ostaa , ne a-vitamiinit ovat teennäisiä ..
Ja toi wellnes on ainakin tehty mahdollisimman luonnonmukaiseksi , mutta katsotaan nyt ..

neitim
 
Neitim Taitaa olla erilaisia käsityksiä ja ohjeita noista. Itsekin myyn, ja muistelen koulutuksessa sanottaneen, että nämä käy raskaana olevillekin. Mutta lääkäri oli sitten eri mieltä, hmm...mene ja tiedä. Kysys mitä mieltä ne sun neuvolassa asiasta on?

Neuvolassa käyty, paino laskenut oksentelun takia hieman ja verenpaine alhaalla (ilmankos tuo huimaa jatkuvasti), eipä muuta erikoista, tasaiset sykkeet siellä jumpsutteli :heart: :heart:
 
Iltaa pinoon :)

Tervetuloa uusille! :wave:

Mulla taas himottaa ostaa tuo doppler, kun lukee täältä teidän kuunteluista :D Sitten kun menen kauppaan ostaakseni sen, perun ajatuksen.. On se sen verran kallis vehje kuitenki ja neukassahan aina niitä ääniä kuulee.

Tuli taas niin hyvä olo kun kävi sauvomassa ulkona... Mutta täytyneekin tästä mennä kun tyttö jo vetää kädestä syömään leikkiherkkuja! Elämä on ainaista leikkimistä :)
 
Mä en näemmä osaa pysyä poissa palstalta tänään.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
Viime raskaudessa luontaistuote kaupassa minua neuvottiin syömään luonnonmukaista a-vitamiinia d:n lisäksi , mutta että kaupan mitälie yhdisteitä ei kannata ostaa , ne a-vitamiinit ovat teennäisiä ..
Ja toi wellnes on ainakin tehty mahdollisimman luonnonmukaiseksi , mutta katsotaan nyt ..
Mullekin on neuvottu, että esim. porkkanasta saatua a-vitaminia voi huoleti käyttää. Mulla on nytkin käytössä monivitaminit, mikä on kasviperästä ja siinä on a-vitaminia. Mutta synteettisiä vitskuja kannattaa muutoinkin välttää, jos mahdollista ja suosia noita luonnosta saatavia. Suurin osa apteekin (ja ruokakaupan) vitaminivalmisteista vaan valitettavasti on synteettisiä. Lääkärille jos kerrot syöväs a-vitaminia, ni oksat pois. Mut kannattaa muistaa, että lääkärin koulutukseen kuuluu vaan pari hassua opintoviikkoa ravitsemustiedettä, eli ne ei oikeastaan ole asiaan kovin perehtyneitä. Pääsevät helpommalla, kun kieltävät suoraan ottamatta selvää.. Ja mitä oon kuullu, on meidän vitamiini/hivenainesuositukset aika alakanttiin, siis suurinpiirtein niin, että suositukset syömällä välttää keripukin
:LOL:

Muutama ärripurri tähä.. Saitte miettimään sittenkin uudestaa noita vaunu/rataskuvioita. :headwall: Olin ajatellu, että me selvitään vanhoilla yhdistelmillä ja kantoliinalla. Siis että vauva liinaan, jollei tuo nyk.kuopus jaksa kävellä. Nyt en olekaan enää niin varma ja noi p&t:n vaunut on aikasta makeet.. :whistle: Mietin tässä jo, että vaikka käyttöaika ei oliskaan kovin pitkä, vois noista kuvitella saavansa lähes omansa pois, jos huutiksessa myy käytettynä, sen verran edulliset ne näemmä ulkomailta on tilata..

Tuli laitettua iltapäivällä uus auto tilaukseen. Toimitus olis kylläkin vasta kesällä, mutta mikäs kiire tässä on, kun tilantarvekin tulee vasta heinäkuussa. :LOL: Huomenna pitäs käydä tekemässä paperit ja varmistamassa, että noi kolme istuinta varmasti mahtuu (jo on kumma, jollei mahdu 7-paikkaseen). Pääsee pikku-ukotkin autokauppaan..
Nyt laittamaan pojille munavoita karjalanpiirakoiden kans (ihan on vaan pakastepiirakoita, en jaksanu ite alkaa tänään vääntämään)
 
:wave: täällä phil & teds omistaja, ostin tossa alkuvuodesta käytettynä vuoden vanhat hintaan 400 euroa sisaristuimella ja mulla on omasta takaa gessleinin kantopussi niihin syksyksi, esikoinen täyttää syksyllä siis kolme ja aion käyttää kaupungilla niitä kahdella lapsella, ne on niin mageet ihan yhdelläkin lapsella, että sen takia ne halusin , meiltä löytyy peg perecon matkarattaat, quinnyn speedit, gessleinin yhdistelmät ja sitten nuo phil & teds sportit, ne vibet olisi ollut niin paljon hienommat mutta paaaaaljon kalliimmat :eek:

quinnyt on para-aikaa myynnissä , jos niistä pääsisi eroon :D

huisi + pikkuinen 14+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Tervetuloa uudet :wave: :wave:

Nacu laitatko tietoja, nii päivittelen sut listalle ( synnäri, ikä, monesko
Täällä kirjotellaan niin lujaa tahtia, ettei pysy perässä! :D

Minä siis en ole vielä päättänyt, missä synnytän. TAYS varmaan olisi se automaattisin vaihtoehto, mutta olen kuullun juttuja jostain Vammalan paikasta, missä synnytykset toteutetaan mahdollisimman luonnollisesti ja muutenkin siellä on ihan erilainen fiilis... Olenko kuullut myyttejä vai onko tällainen Nirvana oikeasti olemassa? Onko täällä tamperelaisia, jotka osaisivat kertoa omia kokemuksiaan synnäreistä Pirkanmaalla?

Olen 29 ja ensimmäistä ihanaistani odotan. Mutta voin taata, ettei jää viimeiseksi... Sikälimikäli voin itse siihen vaikuttaa :)

Vitamiineista
Itse syön Multivitan raskausnappeja, Piimax C:tä ja Magnesia 800-tabuja sekä maitohappobakteereja. Kaikkia syönyt jo pitemmän aikaa ennen raskautta. Paitti tietty Multivitasta ihan sitä normaalia versiota.

Edelleenkään ei mitään kummempia oireita. Kuumeisesti tässä oottelen, että koska se Seppo alkaa masussa möyriä. Joitain epäilyjä minulla on liikkeistä, mutta kun ei tiiä miltä pitäs tuntua, niin olen tähän mennessä pistänyt ne suoliston piikkiin.

Nyt jatkan palstan lukemista. Teillä on niin mielenkiintoisia juttuja, että pitää lukea tarkkaan! :D

Lisäys:
Nyt tuli tappelu ukon kanssa siitä, että saako itse päättää paikan missä synnyttää? Väitän, että saa ja hän väittää, että on pakko mennä TAYSiin kun kerta Tampereella asuu. Valaiskaa urpoja! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja n11na:
Kepsukka minkä auton tilasitte?
Toyotan Verson 7paikkasena, 1,8 bensakoneella. Nykyisessä on diesel, mutta ei tuu tarpeeks kilsoja, että kannattais. Aiemmin oli siinä ja siinä, mut muuton jälkeen ei todellakaan tuu riittävästi ajettua.

Alkuperäinen kirjoittaja Nacu:
Minä siis en ole vielä päättänyt, missä synnytän. TAYS varmaan olisi se automaattisin vaihtoehto, mutta olen kuullun juttuja jostain Vammalan paikasta, missä synnytykset toteutetaan mahdollisimman luonnollisesti ja muutenkin siellä on ihan erilainen fiilis... Olenko kuullut myyttejä vai onko tällainen Nirvana oikeasti olemassa? Onko täällä tamperelaisia, jotka osaisivat kertoa omia kokemuksiaan synnäreistä Pirkanmaalla?
En ole Tampereelta enkä muista tarkkaan, mutta mulla on kyllä tuosta Vammalasta mielikuva, että olis tosi pehmeitä arvoja tukeva paikka. On muistaakseni verrattu Tammisaareen.. Tästä nyt ei mitään apua sulle varmaankaan oo, mutta ajattelinpa jakaa silti :) Toivottavasti löytyy joku, joka ite on tai jonka lähipiirissä joku on synnyttäny tuolla Vammalassa. Mutta muistathan, että jokaisen kokemus sairaalan tyylistä on vähän erilainen! esim. osa mun tuttavista on haukkunu Jorvin ja osa on tykänny. Tässä ristitulessa oli kiva pähkäillä synnäriä tuon kuopuksen kohdalla, Jorviin päädyttiin ja sinne mennään nytkin, kun oli ihan positiivinen kokemus.

Nenä ihan tukossa. Tai ei ihan, vähän väliä saa niistää, muttei siitä muutaman sekunnin helpotusta pidempää iloa oo. Ja jatkuvasti saa aivastella. Kukahan se sano, että joka kerta ku aivastaa, kuolee yks aivosolu? tätä jos uskoo, musta tulee kohta aivokuollu vihannes :LOL:

Voi hormoni sentään. Luin pojalle iltasatua, prinsessa ja sammakko (se, josta ilmestyy nyt piirroselokuva) ja totesin, etten voi muksun kanssa leffaan mennä. Pelkästään lukiessa meinas itku tulla, ku siinä oli joku "ällöromanttinen" kohta.. Saa mies viedä pojan leffaa kattomaan.

Huomenna olis lekuri, liitoskipujen takia. Tiedän, ettei niihin mitään poppakonstia ole, mutta jotain troppia (panacode luultavasti) tarttisin, jotta voin töissä olla. Mietin vaan viikonloppuna, että saapa nähdä, antaako reseptin sijaan pakkosaikkua.. Kun oikeastihan on ihan päätöntä, että mä haen lääkkeitä, jotta voin käydä töissä. No, huomenna tietää sitten paremmin. Palaillaan..
Kepsukka ja masukki 18+3
 
Voitteko kertoa rakkaat kohtalotoverit, että miten saisi ajan luistamaan nopeammin..? :kieh: Väsyttää ihan kamalasti nämä aikaiset aamuherätykset ja toivoisin niin ,että olisi jo kevät!! Tähän asti alkuraskauden aika on vaan mennyt, mutta nyt se tuntuu matelevan...heh. Kevät toisi mukanaan valoa näihin aamuihinkin ja sitten vauvan tulokin olisi jo lähempänä.

Kyllähän sen tietää, että aika vaan menee omalla painollaan, kunnes yhtäkkiä huomaa kevään jo olevan. Nämä väsyneet aamut saa vaan epätoivon valtaan...Töissäkin murhetta ollut, niin sekin vaikuttaa. Minne minun pirteys katosi? Eiköhän tämä tästä... :D

Hauskaa tiistaipäivää!

Edda + pienoinen 16+1
 
Huomenia, tervetuloa uudet, lisää tullut joukkoon :wave:

Nacu, ainakin HUSin alueella saa vapaasti valita HUSin sairaaloista minkä lystää.

Buuh, teillä ollu puhetta noista pillereistä, mitä nappailee.. mulla multivitan monivitamiini, joka siis raskausajalle tarkoitettu. Sitä päivittäin ja kalkkitabuja sillon tällön, pitäis ostaa uus purkki kun just loppui.. ja niitä maitohappobakteereita pitäis kans muistaa ostaa. Mikähän kalanmaksaöljy olis hyvä näin raskausaikana? Kun lohta ei kauheesti suositella syötäväksi ja se on käytännösä ainoa mitä kalaa tulee syötyä tavallisesti niin... pitäis varmaan ottaa noi öljyt mukaan kans.

Bääh, mä olin eilisen poissa kun sunnuntaina meni vatsa sekaisin ja su-ma yön kärvistelin polttelevan ylävatsan ja ruokatorven kanssa. Tuli kovana kohtaus päälle (mulla siis ruokatorvessa väljyyttä ja masuhapot pääsee vallattomasti nieluun saakka) ja tuntu kuin joku olis nuotion sytyttänu ylävatsaan. Otin lääkkeen, pitää vielä tänään soittaa teratologiseen palveluuun että saahan niitä edelleen ottaa raskaana. Lääkkeen tiedoissa lukee ettei saa, mutta terat. palvelusta sain viimeksikin vapauttavan sanan johon lääkärikin totesi, että sillä luvalla voi napsia niitä pillereitä.

Hah, varasin hammaslääkäriajan ja pitäis raskaana muka päästä jotenkin nopeammin?? No ei täällä, puolen vuoden jono, sanoi että pääset sitten elokuussa :LOL: Totesin, että syytä olis ehkä hiukka aiemmin päästä kun silloin saatan olla puskemassa vauvaa pihalle... enkä todelllakaan aio enää loppuraskaudessa kellistyä päälaelleen mihinkään hammaslääkärin pedille. Mutta joo, katon jos käväsen yliopistolla tässä keväällä, sinne saa paremmin aikoja ja ei maksakaan käytännössä mitään.

Jaaha, töitä pitäis alkaa taas tekemään ja jos hakis vaikka aamukaakaot. Kahvi tai tee on nyt pannassa ton vatsan takia, saa nähdä meneekö pelkäksi sairasteluksi nyt tämä olo.. toivon mukaan ei mene.

Edda, mä toivon kevättä kans ja odotan niitä kirpakoita kevätiltoja, että pääsis lenkille! En vaan halua tuolla pimeässä vaeltaa ja väsyttääkin niin pirusti iltaisin! Muutoin aika kyllä kuluu siivillä, helmikuukin on jo yli puolen välin eli pianhan tässä keväässä ollaan =)

Mukavaa päivää kaikille! Mulla tulee tänään varmaan ei niin mukava päivä, kun meinasin pomolle ilmotella nyt tästä kasvasta vatsakummusta....

runttis ja sytkylä 14+4 (nla 14+0)
 
Matilda84
Kepsukka Millasii ne sun liitoskivut oikein on ?!?! Kun mä en nyt tiedä onko mun kivut juuri niitä liitoskipuja vai en.

Nii ja huomenta Girls :wave:
Auringon paistattelua odotellessa, lupaili etelään aurinkoista päivää jos en nyt väärin kuullut :whistle: Tosin ei siitä mitää iloa saa täältä toimiston sisältä,mutta onpahan joku ilo tällekkin päivälle.

Mua huvittaa aamuisin kun tuun töihin ja kävelen rappusen 4krs ,oon aivan kuollut.Henki ei kulje ja tekis mieli kaatuu maahan makaa :LOL: Mutta sitten kuitenkin jaksaa ihan normisti pumppii vetää ja muutenkin treenailla.Onkohan noilla rappusilla vaan joku ongelma mun kanssa :saint:

Jee illalla Body Balanceen "rentoutuu" =)

Mua vaivaa kauhee närästys koko ajan, ei ehdi aamuisin ees mitää suuhunsa laittaa niin joha närästää.Tänään varustauduin paketilla rennietä töihin,eilen joutu koko päivän kärvistelee närästyksen kera kun ei ollut lääkettä :(

Mukavaa ja toivottavasti aurinkoista päivää kaikille masun kasvattajille+ tervetuloa uudet :flower:

Matilda & MarjoPirjo rv 15+4 :heart:
 
NACU, itse Tampereella asuneena ja TAYS:ssa töissä olleena muistelen että ainakin vielä toissa vuonna siellä oli rajattu niin että Tamperelaiset synnyttävät TAYS:ssa, kaupunki ei anna makusitoumusta Vammalaan. Jotkut ympäristökunnat kuten Nokia, olisko Pirkkala jne antavat vapauden valita kummassa synnyttää. Omasta neuvolasta kysymällä kuulet kyllä mikä on linjaus tällä hetkellä, mutta epäilen ettei se ole muuttunut. TAYS on kyllä hyvä paikka synnyttää. Ja erittäin suuri ammattitaito ja valmius paikan päällä jos on riskiraskaus tai synnytyksessä tai vauvalle tulee komplikaatioita.
 

Yhteistyössä