ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Kipeä yö taas takana, huoh. Suppareita aamullakin vielä 10-6min välein ja menkkamaista särkyä koko ajan, mutta ei niin ei. Lähin lenkille, että jatkuisivat ja seillähän ne katos. Sen jälkeen vain kovotuksia. Tää on niin outoo, kun esikoisesta supisteli vasta reilu 12h ennen kun poika oli maailmassa. Soitin jo aamulla porukoillekkin, että ovat puhelimen vieressä...oli varmaan vikatikki :) No levon kannalta tää päivä, miehet läk taas särkkään, kun ei mitään alkanutkaan tapahtuun. Taidan mennä keittään vattuteet :p

Nyt ei aivot leikkaa muuta...Vilmaa piti kiittää kertomuksesta, rankka, mutta palkitseva kokemus takana!

Permis ja veikko 38+0 Poksista poks :heart:
 
Kiana toivottavasti paranet pian. :hug:

Marizzza mä sain kanssa valita et Helsinkiin vai Hyvinkäälle. Täältä Järvenpäästä sinne on mun mielestä helpompi mennä vaikka tuntuu moni Helsinkiinkin menevän. Mä olen kuullut paljon hyvää Hyvinkäästä ja kokemukset sieltä on positiivisia, vaikka sairaalakammoa mulla onkin. Mun mielestä remontoidut tilat oli kivat. Taitaa muutenkin olla niin että jokaisesta sairaalasta on negatiivisiakin juttuja aina liikkeellä. Se kai liittyy jokaisen omaan synntyskokemukseen eikä niinkään sairaalan toimintaan. Eihän sitä tiedä vaikka oltaisiin samaan aikaan sairaalassa. Se sairaalassa olo nimittäin mua vähän jännittää. Mun mies kyllä lupasi olla siellä aamusta iltaan mun kanssa kun sitä yks ilta panikoin.

Ja nyt kun tän päivän eritekeskustelukin on avattu niin mulla on ruennu parin päivän aikana tulemaan valkkaria. Sitä ei juurikaan pitkään aikaan ole näkynyt. Ja taitaa muutenkin falskata toi alapää. Tuskin mulla ainakaan lapsivettä tulee.

Päksäkkä 38+6 :heart:
 
Joo-o eipä ollut aamuisesta koiran lenkityksestä mitään hyötyä.
Ei supistuksia, eikä mitään.
Vähän siinä loppu vaiheessa alkoi tuntua painetta mahassa ja olinkin ihan varma että kohta supistaa ja kunnolla, mutta ei.
Eipä siis taida tää meidän pikkuinen tänäänkään syntyä.

No, mutta toisaalta tässä täytyy tänään vielä lähteä miehen kanssa kaupunkiin ostamaan hänelle hautajaisvaatteita, ja luulen että sitten niitä supistuksia taas alkaa tulla juuri kun pitäisi kauppoja kierrellä. :headwall:
Hyvä olisi jos neiti suostuisi nyt syntymään ennen viikonloppua kun ei kauheasti houkuttele yksin synnyttämään lähteminen.
Ei niinkään sitten enää haittaisi yksin oleminen kun oikeasti alkaa tapahtua, mutta jos sairaalassa joutuu jonkun yli 10 tuntiakin avautumisvaiheessa olemaan, niin kyllä siinä varmaan itku tulee kun yksinään siellä niitä käytäviä joutuu kävelemään.

Äsken laitoin vauvan kotiintulo vaatteetkin jo valmiiksi hoitolaukkuun ja hoitolaukun hoitopöydän päälle niin mies sitten osaa ottaa ne siitä mukaan kun vauvan kanssa päästään kotiin.
Meillä vaan on vielä vähän epäselvää se, että millä sitten sairaalasta kotiin tullaan kun omaa autoa ( eikä korttia ) ole ja kyydin saaminen on aina epävarmaa.
Lisäksi vielä sanoin miehelle eilen että minä en sitten ala montaa tuntia sairaalassa kyytiä odottamaan ja kun ei niistä ikinä tiedä jos joku sanoo että ehtii myöhemmin meidät hakemaan, että koska se "myöhemmin" on, ja että onko ollenkaan sen päivän puolella.
Taksi tietysti olisi yksi vaihtoehto, mutta luulempa kuitenkin että jos ei varmaa kyytiä saada järjestymään niin sitten saa mies tulla vaunujen kanssa sairaalaan ja tullaan sitten bussilla kotiin.
Sairaalasta kuitenkin pysäkille kävelee pari minuuttia, ja sitten meille lähin pysäkkin on ehkä 10 minuutin kävelymatkan päässä.
Jos vielä on lämmin päivä niin ihan hyvn voidaan niinkin tehdä.

 
Päksäkkä olen kans kuullut paljon hyvää Hyvinkäästä (ainakin enemmän kun kättäristä esim.) Mä olen kans tilannut että mies saa kyl olla koko ajan olla mun tukena ja turvana siellä.. minäkin inhoan sairaalassa oloa.. varsinkin jos joudun hetkenkin olemaan yksin!
Oliskin kiva jos satuttas sinne laitokselle samaan aikaan.. sais hyvää "vertaistukea" =) Minusta tuntuu että ainakaan tuo meikäläisen ukkeli kun ei oikein tajua kuinka hirveitä olotiloja sitä tämän vatsan kanssa voi ollakaan.. tänä aamuna esim kun ilmaisin että "nyt supistaa, ai ai" niin se totesi että "joo joo, ihanaa kun pääsee töihin niin ei tarvii kuunnella tota valitusta" :p Onneksi se nyt ei sitä ihan tosissaan sanonut kuitenkaan.. eiköhän silläkin siinä vaiheessa hymy hyydy kun näkee mut oikeesti tuskissani. Mutta jos miehille laitettas tällaset mahat ja olotilat niin voi kiesus sitä valituksen ja marmatuksen määrää!!! :kieh:

Oi voi.. pitäsköhän sitä käydä näyttään nokkaansa tuolla pihalla vai kuoleekohan siellä kuumuuteen :/ Otan sen riskin...

Marizzza
 
Hellou:wave:

Olipa ihanan hyvät unet viime yönä:)

Tää aamupäivä sit on ollut aika tuskainen taas vaihteeksi. Mulla vuotelee jotain ällöä keltasta limaa, ja vihloo alapäätä aivan hirveästi. Välillä tulee kipeitä supistuksia, mutta ei säännöllisiä ollenkaan. Mieskin jo alkoi tuntea kipua myötätunnosta:LOL:

Varmuuden vuoksi pakattiin lapsille hoitolaukutkin, mutta jotenkin tuntuu että nää vaivat alkaa taas helpottaa. Ärsyttävää kun näitä vaivoja kestää niin kauan, miksei se synnytys vaan vois lähteä joku kerta käyntiin ja sit vauva syntyä. Tuntuu mulla joka raskaudessa tää loppuaika menevän niin pitkän kaavan mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Marizzza85:
Alkaa oleen kyllä niin ankkamainen olo jo, että en kestä! Haluaisin niin jo eroon tästä vatsasta... mun ärtymys on asteikolla 1-5 ollut koko loppuviikon ajan 4-5 :D Pää halkeaa.
Tuo Marizzzan aamuinen olotilakuvaus kuvastaa niin hyvin minunkin olotilaa. Tuntuu aivan pahalta miehen ja lastenkin puolesta, kun mä olen välillä niin kireällä mielialalla :|

Noista ennustuksista; Me käytiin vuonna 2007 Kyproksella, kun odotin vielä meidän poikaa. Siellä yksi vanha mies (taksikuski) halusi tehdä meille ennustuksen ja kyseli mun, miehen ja tytön syntymäajat. Niiden perusteella hän sitten laski jotenkin, että 2007 tulee poika (se ainakin piti paikkansa :D ), 2009 pitäisi tulla TYTTÖ. Pian saa nähdä pitääkö sukupuoli paikkansa, mutta vuosiluvun se mies ainakin "tiesi" oikein. Lisäks se ennusti vielä poikaa vuodelle 2012 :whistle:

Vilman synnytys kuullosti aika rankalta :hug: Onneksi lopputulos kuitenkin on ihana :heart:

Toisaalta on kiva lukea noita muiden kokemuksia, mutta sitten jotenkin ne myös pelottaa mua. Mulla on kamala sairaalakammo ja synnytyskin pelottaa aika paljon, sitten noita tarinoita lukiessa niin eläytyy mukaan siihen toisen kokemaan kipuun, kun on jo pari kertaa ennemmin synnyttänyt ja osaa hyvin kuvitella miltä se tuntuu. Esikoista synnyttämään mennessä oli niin helppo mennä, kun ei yhtään osannut arvata mitä on tulossa :D

Nyt pitäs mennä viemään poika päiväunille :)
Jaksamisia kaikille!

RangaTanga 38+1 :heart:
 
Onnea synnyttäneille! Mukava lukea muiden tuntemuksia/arvailuja lähestyvästä synnytyksestä =)! Täälläkin seurataan oireiluja erityisen tarkkana. Ripulia oli yks päivä, kipeitä supistuksia monta yötä peräkkäin, limatulppaa on tullut, mutta täällä edelleen yhtenä kappaleena... Luulin ihan että vauva vklopun aikana syntyisi, mutta ei.

Esikoinen nyt kolmatta vuorokautta neljänkymmenen asteen kuumeessa, huomenna täytyy lääkäriin mennä jos ei ala helpottaa. Huomenna muutenkin kiireinen päivä kun on itellä neuvolaa ja lääkärikäyntiä. Niin siis huomenna saan lähetteen painoarvioon ja lantion mittaukseen ja sen mukaan määräytyy sitten käynnistys. Th kuitenkin lupasi että käynnistetään viime la:na, kun isompi on tulossa kuin edellinen ja olen pieni. Toisaalta th ei mitään voi luvata, kun lääkäri sen päätöksen tekee.

Voi kun sääliin niitä joilla la on mennyt ja vauva ei vielä ole syntynyt. Sitten se odotus vasta alkaa.. Tsemppiä!!

rimaha rv:lla 39+0
 
tänään aamulla käytiin sielä äippäpolilla niiden sydämen extra lyöntien takia.. Oli melko turha reissu.. 7.45 piti sinne mennä aluksi käyrälle ja heti kahdeksan jälkeen piti lääkärille päästä mutta käyrän jälkeen sitten vasta puol yhentoista maissa pääsin lääkärille.. käyrällä huomattiin että edelleen extra lyöntejä mutta muuten hyvää käyrää tuli.. ja aij aij ku pääsin lääkärille ku teki tutkimusta tonne alakertaa ois tehny mielikarjasta ku tunkas oikein ne sormet sisään sillee et ois tehny mieli hypätä pöydältä pois.. auts.. ja sit alko viel kokeilemaa lantiota ja sanoi että täää saattaa tuntua vähän inhottavalta.. joo todellakin oli tosi kova kourainen nais lääkäri hui.. lääkäri aluks totes että mahdollisesti nämä extra lyönnit ihan normaaleja että sydän ei vaan ole vielä kunnolla kehittyny.. kaikki näytti hänen mielestään olevan hyvin.. ei hänestä kauheasti irti mitään saanut.että joko kaikki on hyvin tai sitten ei ole.. että ota siitä nyt sitten selvää.. no ens viikon perjantaina sinnne taas näytille sillon ois mulla siis laskettuaika.. ja nyt keskiviikkona neuvolaan.. ainiin lisäks lääkäri kirjas mun papereihin että synnytyksen jälkeen pitäs vauvan sydän tutkia sitten ja jtn höpis että huomisella kierrolla puhuvat asiasta jonkun kanssa..
että semmosta..
piritta ja moggulaa 38+3

ps.. ainiin olitkohan se sinä illuusia kelle oli nyt alkanut tulemaan raskausarpia alamahaan.. mulle meinaan kanssa aluksi tuli pieniä arpia alamahaan nyt ne on jo aikalailla venähtänyt ja lisääntynytkin.. mutta enimmiksee niitä vasemmalla puolella oikeella ei montaakaan.. liekkö vauva viihtyny paremmin tuolla vasemmalla puolella.. välillä vauvalle puhelenkin kun puskee mahasta läpi että elä viitti kulta pieni äitille tulee arpia.. heh..
 
Aniit ja Nipsu täällä on ollut kans vihlontaa alapäässä jo useamman viikon. Myöskin välillä tulee niin kipeitä "viiltoja" tuonne alas, että tekisi mieli huutaa. Näitäkin ollut jo ainakin pari viikkoa.. Toivottavasti teillä nämä eivät kestä yhtä kauaa.

Sissihullu mulla oli sama, viime viikolla ajattelin, että tule tule tule vauva pois jo, mutta nyt on taas vähä sellainen, että mitäs jos et sittenkään vielä tulisi.. Toisaalta olisi ihana saada vauva pois, kipujen takia, mutta toisaalta jaksankohan sitä hoitaa.. :)

Kiana sitä kannattaa naisen tosiaan miettiä, sterilisaatiota siis.. Jos mies pätkii putket, ne saa vielä kursittua takaisin kokoon ja mies pystyy siittämään. Mutta eikös se naiselle oo aika lopullista?

Alapää-asioista huomasin, että aivastaessa (aivastin 2 kertaa) tuli ehkä pieni loraus pissaa housuun. Järkyttävää. Siis kyseessä ehkä noin kaksi tippaa, koska menin vessaan tarkastamaan tämän asian heti aivastusten jälkeen, mutta pikkuhousut ei olleet edes märät. Mutta tunsin sen kuitenkin, että pissaa tuli. Oon vähän yrittänyt välillä jumppailla noita lantiopohjan lihaksia, mutta en näköjään tarpeeksi. :D Eli pitääköhän hankkia paketti Tena-ladya jo valmiiksi..

Marizzza miehet todellakin kyllä valittais tuplaten, jos ne joutuis olla raskaana. Nytkin parina päivänä mies on valittanut, kuinka ei ole saanut nukuttua, kun on ollut niin kuuma, ja kuinka se ja se asia on väsyttänyt jne. :rolleyes: Mullahan ei ongelmia ja kipuja oo.........

Neydan en tiedä tuosta ainoana lapsena olemisesta itse, mutta mulla on 2 sisarusta, ja kyllä se vain on mukavaa, kun on jotain verisukua. Ihan eri asia ne ovat mulle, kuin kaverit, vaikka kavereihin luotan erilailla yms., mutta sisaruksista tietää, että ne ei jätä vastaamatta puhelimeen vaikka soittaisin 5 yöllä. Miehellä on reilusti vanhempi sisarpuoli, joka asuu toisella puolella Suomea, ja hekin ovat välillä yhteyksissä puhelimitse. Mies harmittelee sitä välillä, että kun ei ole sellaista sukulaispaikkaa missä kyläillä ihan yhtäkkiä. Ja valitettavasti hän on lellitty pilalle kotonaan, kun on ollut ns.ainoa lapsi. Aina saanut tehdä mitä tykkää, ja erittäin omahyväinen on vielä nykyäänkin.
En siis halua hehkuttaa, että tee lisää lapsia, :) vaan itse olen ajatellut tätä samaa, että riittääkö yksi lapsi. Mutta ajattelin sitä, että jos mulla ei olisi sisaruksia, kuka auttaa omien vanhempien tullessa vanhaksi? Hoitokodit, hautajaiset yms. Ei kukaan. Ja kuitenkin ne vanhemmat tukeutuu sitten meihin vanhentuessaan. Hankalaa.. :)

Mulla on muuten koko raskauden ajan ollut fiilis, että vauva syntyy 38+4. Saas nähdä. Epäilen kyllä. Kipuja on, öisin supistelee kivuliaastikin välillä, päivisin normisupistuksia mutta hieman kovempia. Vatta on jotenkin lässähtänyt, ja koko kroppa on antanut jo periksi. Haaroväliin sattuu ja vihloo ja viiltelee. Limatulppaa tai lapsivettä ei näy..

Ja harvinaisin S (seksi) teki mulle kivuliaita supistuksia eilen illalla ja yöllä.. Tiedä sitten jos nuo kivuliaatkaan supistukset ei avaa paikkoja, ei huvita niitäkään turhaa kestää. :D Eli en taida enää antaa miehelle. :)

Vaavitar + tintta 38+2
 
Neydan minä puolestani toivon että tuo mahassa olo aika ei enteile tulevaa =) itse olen enemmän aamuihmisiä kun yökukkuja tyyppiä.. joten tuskaa tulee oleen jos joudun yöt valvomaan tuon yömönkijän kanssa! Harmi kun tuo mies ei siihen imettämiseen pysty :/ muuten sais hoitaa kaikki yövuorot.

Ja tuosta ainoana lapsena olemisesta ja traumoista... mieheni siis on ainut lapsi ja sen kyllä huomaa. On kans niin lellitty ja välillä niin omapäinen ettei osaa ottaa ketään muita huomioon (sosiaalinen puoli tuntuu joskus kans todella tökkivän -> ei ujouden vaan jonkun kehittymättömän tilanteidenlukutaidon takia). Ja huomaa kyllä sen puheissa esim. lapsuudesta että sillä on ollut hirveän yksinäistä ja yksitoikkoista elämää.. ainoa "leikkikaveri" on ollut äiti. Sen on myös vaikea luottaa kehenkään ja aluks sen oli kauhean vaikea ymmärtää minun kiinteää suhdettani siskooni ja parhaaseen ystävääni.. hänellä kun moisia läheisiä (veri)suhteita ei kenenkään kanssa koskaan ole ollut. On siis suoraan sanonut monta kertaa että välillä tuntuu kun ois jäänyt kauheesti paitsi kaikesta lapsuudessaan ja on aina joutunut kaiken kantaan omilla hartioillaan.
Mutta tokihan yhden lapsen syndrooma riippuu tosi paljon kasvatuksestakin! Ei se välttämättä ole huono asia. Itselläni on suvussa ja ystävinä paljon "ainoita" lapsia ja yhteisenä piirteenä pitää kyl (valitettavasti) sanoa että kukaan niistä ei oo mikään kauhee tiimipeluri =) mutta kunnon kansalaisia kaikki kuitenkin :heart:

Itse en osaa ajatella elämää ilman isosiskoani kun aina ollaan niin tiiviisti oltu yhdessä ja yhteyksissä.. siksi olisi kamalaa ajatella että oma lapseni jäisi jostain niin "hienosta" paitsi :) Mutta en siis todellakaan halua tuomita niitä joilla vain yksi lapsi! Ei se perheestä huonoa tee sekään... eikä tuo mies ihan kamala voi olla kun sen kanssa lapsenkin hankin :D

Niin joo.. ja kauhea huoli tuntuu ukolla jo olevan tulevaisuudesta (perinnöstä ym.), että mitä se kaikella tekee kun vanhemmista aika jättää... ja kaikella todennäköisyydellä siihen on vielä monta kymmentä vuotta kun asia on ajankohtainen.. ja itse en ole koskaan tuollaistakaan asiaa miettinyt omien vanhempieni kohdalla. Mutta ilmeisesti sekin huoli johtuu siis siitä että ne asiat joutuu yksin tulevaisuudessa hoitamaan. Oma äitini on myös ainut lapsi ja melkonen homma sillä kieltämättä on kun yrittää puolisokeeta isäänsä käydä hoitamassa keskellä ei mitään ja äitinsä makaa terveyskeskuksessa.. jossain vaiheessa töissäkin pitäis keretä käymään ja omaa parisuhdettaan ja elämäänsä hoitaa... että kyllähän noitakin ehkä kantsii miettiä. Ainakin itse olen päättänyt että en halua omien lapsieni "vaivoiksi" täysin jäädä vanhana.. pakko yrittää hoitaa ittensä johki höperöitten muorien vanhainkotiin pelaan shakkia tms. :D (Helpommin sanottu kun tehty)

No tulipahan taas tekstiä eikä edes varsinaisesti vauvoihin liittyen :) Sorry...

Marizzza
 
Onko kellään tietoa missä vaiheessa päijät-hämeessä pääsee yliaikaiskontrolliin??
Tässä rupeaa olemaan jo malttamaton,en jaksaisi oottaa to jolloin pääsisin sen kysymään neuvolasta..

Jotain paksua limaa tullut...eilen bongasin wc paprusta hieman isomman klimpin...oli tosin kyllä aika "normaalin värinen" (aika hailakan vaaleaa,vähän ehkä vihertävään vivahtava)...siitä sitten innoissani miehellekin raportoin.. :D

Tänään taas kovasti yrittänyt ahertaa.Aamulla tuli parin päivän tauon jälkeen käytyä koiran kanssa lenkillä minkä jälkeen rupesin sitten väsäämään sämpylöitä pakkaseen.Sekä vihdoin ja viimein sain noita uusia pottuja laitettua pakkaseen talvea oottelemaan!Ja jospa tuossa alkaisin kohta tekemään mustikkapiirakkaa!!NAM!! :p
Huomenna sitten taas kanttarelleja metsästämään!
Jotain puuhastelemista täytyy koko ajan keksiä,jotta saa muuta ajateltavaa...

-nuunuu 39+5-
 
Alkuperäinen kirjoittaja rimaha:
piritta88 saattaapi olla että lääkäri yrittää saada synnytystä käyntiin rankalla sisätutkimuksella :). Nimittäin joillakin se tehoaa.
Tätä mäkin arvelisin. Mulla lähti yliaikaiskontrollin jälkeen eka synnytys käyntiin, kun lääkäri oli tehnyt kovakouraisen sisätutkimuksen. Ei se kyllä mikään miellyttävä kokemus ollut, mutta onneks ainakin vauva syntyi sitten.
 
Anna333 Tsemppiä :hug: Onneksi ei enää oo montaa päivää sulla kestettävänä. Tiedän hyvin tunteen, miltä tuntuu odotella noilla viikoilla. Mullakin oli esikoisesta yliaikaiskontrolli 41+5 ja seuraavana päivänä tyttö sit lopuksi syntyi :heart:
 
Neydan mä oon ainoa lapsi enkä oo siitä koskaan millään tavalla kärsinyt. Mulla on aina ollu paljon kavereita jotka on saanu olla meillä kotona ja yökylässä, välillä mulla oli kaveri mukana lomamatkoillakin :) Aina on ollu oma huone eikä muutenkaan oo tarvinnu jakaa kaikkea jonkun kanssa, mut silti en oo itsekäs tai omistushaluinen. Ehkä jopa toisinpäin kun ei oo tarvinnu taistella kaikesta niin antaa omastaan helpommin muille :) Mä uskon, et molemmissa on omat hyvät puolensa on lapsi sit yksin tai sisarusten kanssa ja jos lapsi on hemmoteltu niin vika on vanhemmissa ja kasvatuksessa eikä siinä, et lapsi on kasvanu yksin. Tietty vaan mun mielipide.


Hudjuke ja kajsa 39+4


Niin ja paljon onnea kaikille vauvan saaneille :flower: :flower: :heart:
 
Heipparallaa, ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille jellona-mameille :wave:

Onnittelut kaikille uusien leijonanpentujen äideille ja poksujoille! Vilmalle iso kiitos synnytystarinastasi, melkoisen prässin kävit urheasti läpi! :heart: Hyvää vauva-aikaa sinulle ja perheellesi, onneksi lopussa kaikki hyvin.

Täällä oli tänään taas neuvolapäivä. Ei mitään uutta, arvot oli kohdillaan. Oma neuvolatätini on nyt lomalla ja vastaanottoa pyöritti nuori vastavalmistuva th. Nopeasti rutiini hommat katsottiin ja se oli siinä.

Onko kellään muulla oireena vatsanahkan kirvely?? Minulla on heti rintojen alta iho välillä kun tulessa, ei kestä pitää mitään vaatetta tai edes rintaliivejä, jotka painaisivat ko kohtaa. En tiedä johtuuko vatsanmuodon muutoksesta, pyöreästä omenasta kun on tullut roikkuva päärynä, taitaa siinä iho olla kovilla. Inhottavalta kyllä tuntuu!

Eilen saatiin lastenhuone vihdoin valmiiksi, joten nyt ei puutu enään kuin asukas itse. Tosin pikkuinen viihtyy masuyksiössään niin loistavasti, ettei taida olla lähiaikoina ainakaan vapaaehtoisesti tulossa.

Olenkin yrittänyt muuttaa ajatteluani "tulisi jo"- ajatuksista pois. Yritän nauttia vielä näistä viime hetkistä ennen vauva-arkeen siirtymistä; lepäilen, puuhailen voinnin mukaan ja nautin kesästä. Vauva syntyköön sitten, kun on siihen valmis. Pakko nöyrtyä... :LOL: Tosin hermo meinaa palaa, kun kännykkä piippaa kokoajan tekstaria tai soi. Kaverit ja sukulaiset siellä, tyyliin ajattelin vain kysellä... tuntuuko mitään? No ei tunnu!

Tikru 39+5... laskettuaika lähestyy ;)
 
vilmav2 ja PeeJii, onnittelut tytöistä :flower: :heart:

Kiitos, vilmav2, synnytyskertomuksestasi! Rankka kokemus sinulla ollut, mutta loppu tulos mitä ihanin :heart: Olet urhea! :)

Illusia Minustakin näyttää sun masu ihan tyttömasulta :)

maria-s Nätit vaunut :)

Olipas tekstiä luettavana, menihän nuihin päivä lukiessa ku en taas oo kerenny kunnolla koneelle.. Nyt sain sit kirjotettua itekki.
Piti käydä suklaata ostaa kaupasta ja ajattelin laittaa pakastekorvapuustit uuniin :p
Kävin tänään neuvolassaki, arveli tätikin että tää taitaa olla sit viimenen neuvolakäynti, kun jos he kerta aikovat puhkasta kalvot ens viikon ti kontrollissa ;) Toivon totisesti että ens viikolla viimeistään olisi beibi syntyny :heart: :)

Käytiin hautuumaallakin, tänään on meidän enkelityttömme nimipäivä ja vein kukkakimpun. Kyllä se aina vieläkin riipaisee käydä haudalla :( Siitäkään ei ole kuin 2,5v aikaa kun menetimme pikkuisemme.

Mutta eipäs siis siellä neuvolassa mitään kummoista, hemppaa ei otettu tällä kertaa. Vasta se otettiin ja oli nousuun päin et tuskin nytkään on päässy ainakaan laskemaan kun kuitenki syön rautaa päivittäin vielä.
Ja muutenki kaikki kunnossa. Ei siis varattu uutta aikaakaan kun ei tosiaan tiedä vielä sitä ens viikon tiistaita et mitä ne sanoo äitipolilla.
Mut voishan tää syntyä jo tällä viikolla ;)

Nyt jos lähtis märsyämään herkkuja :D

mertsu ja prinsessa 37+2 :heart:
 
rimaha ja rangatanga enpä tullut edes ajatelleeksi että siksi oli vähän kovakourainen että lähtisi käynnistymään.. olisihan se kiva saada vaavi jo ulos että sitä päästäisiin kunnolla tutkimaan jos nyt sellaisille tutkimuksille edes tarvetta.. toivottavasti ei..
Anna333 jaksamisia sulle.. kohtahan ne jo rupee sitte käynnistelemään..
 

Yhteistyössä