ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

unikuu108
mä en taas haluu mennä synnyttää.. uskokaa mua se on ihan hullua hommaa..miks sitä pitää oikein haluamalla haluta.. aaarrhhgghh... :headwall:
en haluu mitenkään että tää täältä syntyy koskaan.mä oon onnellinen näin.
 
Merkkailen luetuksi minäkin ja onnittelen kaikkia vauvan jo saaneita äitejä!
Tuntuis olevan tosiaan odottavat tunnelmat täällä (lähes) kaikilla. Mekin päätettiin miehen kanssa viettää vielä viikonloppu kahdestaan :)
permis oot ollu kyllä superreipas! Mä oon niin laiska etten meinaa jaksaa portaita nousta. Tänään kävin kaverin kanssa kaupungilla ja se kysy jaksanko lähtee varmasti tavaratalon toka kerrokseen :D
Remonttia täällä väännetään taas ja kummasti rupee supistelemaan kun kyykkii ja vääntää listamaalia kohdilleen. Mutta siihen se sit jääkin. V***ttaa jo tuo mahan jatkuva kovistelu. Onneks on täällä kohtalotovereita!
Voimia kaikille!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
mä en taas haluu mennä synnyttää.. uskokaa mua se on ihan hullua hommaa..miks sitä pitää oikein haluamalla haluta.. aaarrhhgghh... :headwall:
en haluu mitenkään että tää täältä syntyy koskaan.mä oon onnellinen näin.
tähän pitää sit varmaan todeta et poikkeus vahvistaa säännön? :D

haluutpas, ajattele mikä ihana nyytti palkintona... :hug:
 
Piuli Onnea pojasta :flower: :heart:

Täällä olen laskeskellu välillä nuita suppareita mitkä tulee epäsäännöllisesti kuitenki eikä kovin kipeitä ole. Tulis ees tiistai nopeesti ni saattas päästä jo tositoimiin ;)

Ei jaksa istua enää tässäkään koneen ääressä ku selkä kipeenä...

Jaksuja kaikille, toivottavasti me pian päästään tositoimiin :)

mertsu & prinsessa 37+5
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja omppuli74:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
mä en taas haluu mennä synnyttää.. uskokaa mua se on ihan hullua hommaa..miks sitä pitää oikein haluamalla haluta.. aaarrhhgghh... :headwall:
en haluu mitenkään että tää täältä syntyy koskaan.mä oon onnellinen näin.
tähän pitää sit varmaan todeta et poikkeus vahvistaa säännön? :D

haluutpas, ajattele mikä ihana nyytti palkintona... :hug:
en haluu..yäkyäk. taas se kakkarumba ja nukuttamiset ja muuta ja syömään opettelu ja se sotkun määrä.. apuaa........eieieieieieieieieeiiii..
 
Pikaisesti käymässä...

Kiitokset onnitteluista! =)

Aniit turvotuksista kysyit tallella on, vähän sentään vähentyneet... :headwall:

Ja kyllä laitto hymyilyttämään Unikuun "mä en halua mennä synnyttämään"... Mulle iski ihan samanlainen fiilis ihan loppumetreillä, et mihin sitä on ryhtynyt? Ja ihan konkreettisesti ponnistusvaiheessa, sanoin miehelle et no way, mä en tätä synnytä. Teki vähän vissiin sillä hetkellä kipeetä... :D

No, synnytin sitten kuitenkin ja on se vaan NIIIIIN mieletön fiilis kun se kipu loppuu kuin seinään, kun vauvan saa massulle! :heart: :heart:
Ja nyt tuntuu siltä että haluun ainakin miljoona suloista pikkuvauvaa... Tosin esikoisen uhmaikä lieventää halun näihin kahteen kullannuppuun: :heart: :saint:

Joo, huomenna neuvolaan, saas nähdä miten on painoa tullut. Ja onko mun hemoglobiini alkanut nousta, huimat 89 oli synnytyksen jälkeen.

Ja onnea taas vauvan saaneille, nimiä ei mieleen tule, mut hyvä kun tässä tilassa omani muistan.

Väsynyt, mutta onnellinen Treelo, joka ei millään usko olevansa kahden lapsen äiti! :eek: :heart: =)
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Treelo:
Ja kyllä laitto hymyilyttämään Unikuun "mä en halua mennä synnyttämään"... Mulle iski ihan samanlainen fiilis ihan loppumetreillä, et mihin sitä on ryhtynyt? Ja ihan konkreettisesti ponnistusvaiheessa, sanoin miehelle et no way, mä en tätä synnytä. Teki vähän vissiin sillä hetkellä kipeetä... :D

No, synnytin sitten kuitenkin ja on se vaan NIIIIIN mieletön fiilis kun se kipu loppuu kuin seinään, kun vauvan saa massulle! :heart: :heart:
Ja nyt tuntuu siltä että haluun ainakin miljoona suloista pikkuvauvaa... Tosin esikoisen uhmaikä lieventää halun näihin kahteen kullannuppuun: :heart: :saint:
mies eilen kuunteli näitä mun juttuja ja totesi että joutuu varmaan pitämään taas kiinni musta salissa. olin nimittäin ollut lähdössä kävelemään paria minuuttia ennen kuin poika syntyi. mies pitää takaa kainaloiden alta ja kätilö edestä.. kumpikin huutaa mulle ja mä oon että moikka,mä meen nyt. kiitti,riitti.

ja se on hurjaa ainetta se oksitosiini. sen idea onkin se että vaikuttaa muistihermoon myös. jos ei niin kukaan nainen ei menisi uudestaan synnyttämään. siksi se "kipu" lakkaa heti kun sitä ei muista/tajua.
luonnon omia hienoja juttuja.
mulla oli ihan iisi ja nopee eka synnytys. mut mä en haluukaan synnyttää enää. nyt riitti. soronoo.

se on niin sairasta touhua. ja vain mielenvikaisille.(tää täällä nyt julistaa kun vituttaa kun on pitänyt perkuta..)

se on yököttävää ja kauheeta ja verta lentää ja :x
 
Moi

Mulle kävi ekaa kertaa niin, että pitkä teksti jonka kirjoitin katos taivaan tuuliin... :/

No, kirjoittelen sitten huomenna uudestaan, nyt menen nukkumaan. :wave:

Onnea vauvan saaneille!
:heart:

Illusia + Emppu 39+0 (Täällä poksuu taas, mutta tuskin viimeistä kertaa... :p )
 
RangaTangaKiitos tsempityksestä!Katotaan sit ens to saanko jotain käynnistystä silloin ku neuvolantäti käski mun vielä ilmoitella sinnekin mitä kuulumaks...Kuulosti vaan sit semmoselta et voivat jopa käskeä mennä vielä odottelemaan vaiks mul la onki 14.pvä!

CitildaPyydä neuvolasta jo lähetettä ä-polille,jos sul kerran jo noin iso vauva arvioitu vko sit!Sanot et oot ekakertalainen ja pelottaa ja jänskättää,etkä jaksa muutenkaan..
Mulla oli lupaava eilinen ilta:puol 11 alkoi aivan järjetön pahoinvointi ja supisteli ja kovotteli samalla kipeästi aika lailla.Menin sänkyyn pötkötteleen.Kuulostelin rauhassa olotilaa ja odottelin...join vettäkin siinä..No tästä seurauksena heräsin sit yhtäkkiä n. klo 00.05 pissahätään ja otsa ja paidan etumusta ihan hiestä märkänä.Oli todettava et ei lähtöä tullutkaan..
Yö meni täällä sillai, et heräilly oon välistä aina ja masua nippaillu,mut ei enää samoin ku illalla.Aamuyöstä ku kävin vessassa ni nappasin kaapista pari palaa tummaa suklaata ja tästä pikkukaveri innostu niin paljo,ettei äitiä enää nukuttanu.Siksi tää aikainen ylösnousu.Kahviakin keitin jo kupillisen.Ja pongasin sähköpostista paikallisradion lähettämän viestin!Jes!Kysyin sieltä ed.päivänä et mikä biisi tiettyyn kloaikaan,ku oli semmonen kipale,et ei ollu soinu missään kanavalla aikoihin ja mulla sattu liittymään siihen tunnearvoa ja muistoja.No sain sieltä vastauksen.Kannatti kysellä.Sit ku mul on hyvä ja rauhallinen hetki täällä kotona,ni koitan hakea sitä youtubesta ja kuunnella ihan yksikseni sen,ku kappale liittyy mun entiseen elämään..
Tämmöstä juttua tähän aikaan "yöstä"ku mulla tota ikää on jo kertynyt jopa tuplasti teihin joihinki nuorempiin verrattuna :LOL: Kyllä tekin perässä tuutte ja saatte sit joskus muistella tän hetken "tunnelmia"vaikkapa ihan musiikkielämysten kautta!

Nyt nukkumaan vielä pariks tunniks..
T:maria ja vesseli 39+0 POKS (enää viikko)
 
Huomenta taas !!

Ei tullut lähtö viime yönä(kään ) .
Alkaa kyllä jo tosissaan kypsyttämään tämä raskaana olo !!
Tänään olisi neuvolakin, ja todellakin toivon että on viimeinen kerta kun täytyy sinne mennä, siis tän mahan kanssa.
Ensi kerralla sitten voisi olla jo vauva mukana....

Oon kyllä ihan sitä mieltä että tämä raskaana oleminen on ihan mielenvikaisten hommaa.
Ja sitten ne ihmiset jotka haluavat tulla raskaaksi ihan vaan sen takia kun on NIIN IHANAA OLLA RASKAANA kun maha kasvaa ja kaikkeeeeeeee...
Siis kyllä mäkin lisää lapsia haluan, mutta ei kyllä se toive liity mitenkään tähän niin ihanaan raskausaikaan.
Mulla varmaan nousee jo jotain savua päästä kun on hermot niin kireellä
:D

maria-s niin siis 7-vuotias mopsi on jo aika vanha.
Kuitenkin se rotu on niin pitkälle jalostettu että noilla on keskimääräinen elinikä se 10-12 vuotta.
Tiedän kyllä 18-vuotiaitakin mopseja, ja tietenkin toivon että toi meidän tuhisija jaksaisi tossa vielä moooonta vuotta lyllertää, mutta eihän sitä tiedä.
Mopsiksi toi on kyllä ollut tosi terve yksilö, kun monella on kaikenmaailman sydänviat ja kaikki mahdolliset.
Tolla meidän koiralla ei muuta ole kuin vehnä allergia, silmätippoja joudutaan joka päivä laittamaan kun ei mene silmät kunnolla kiinni ja silmiin muodostuu jotain pigmenttiä mikä voi johtaa sokeutumiseen jos peittää koko silmän, ja jalka jouduttiin leikkaamaan viime vuonna kun meni polvesta nivelsiteet poikki.
Mutta noista nyt ei muu kuin tuo silmähomma liity mitenkään rotuun.

Joo-o mutta jos taas lähtisi ulkoilemaan että pääsee sitten sinne prkleen neuvolaankin taas...
 
Piulille onnittelut!

Vilma kiva että sormus löyty. Mä oon vähän kade!

Muratti sielläkin oli huonoja uutisia. Halaukset sinnekin.

outiko tosi kiva kuulla että sulla on parantuminen mennyt hyvin.

Mulla alkuyöstä särki vähän nivusia ja selkää mutta ne loppui varmaan aika nopeasti, koska mä sain nukuttua suht hyvin. Vähän oli sellainen outo fiilis.
Mun pitäisi kohta lähteä kaverin kanssa lenkille ja sit se tekee mulle jalkahoidon. Aivan ihanaa. Itse kun en juuri jaksa varpaisiin asti kurotella.

Päksäkkä 39+3 :heart:
 
Heipsan!

Vitja mä oon teille monelle katellinen, kun tuntuu että teillä kaikilla kodit kiiltää kun puratte turhautumisenne kaikkeen hyödylliseeen kuten siivoamiseen.. Mä vaan makaan ja vaikka en oo 2 kuukauteen tehnyt muuta kun maannut niin silti tuntuu etten vieläkään kyllästy tähän lorvimiseen :) Aika pelottavaa jos tää olo jatkuu vielä vauva syntymän jälkeenkin... :whistle:

Vauvan tavarat rupee olemaan aika hyvin hankittu.. Sänky ei oo vielä kasassa ja kestovaippoihin anoppi lupasi ommella imuja.. Oon ostanut muutamia taskuvaippoja, osa uusia osa käytettyjä.. Toivon että ois hyviä, kun noi tuntuu jotenkn kaikkein yksinkertaisimmalta, mutta vähä epäilyttää voiko ne toimia.. Liinakin tuli jo kimperiltä ja kyllä sen käyttö vaatii aika paljon harjoittelua.. Nallea yritin sinne sitoa, mut jäi tosi löysäks enkä saanut kiristettyä sitä ja muutenkin sen kimperin omat ohjeet oli vähän kehnot kun siinä näytetiin miten siihen sidotaan taapero, ei vastasyntynyt...

Kikalle mun piti sanoa, että mä en ois uskonut että teillä on mopsi.. Oon saanut susta jotenkin sellasen kuvan et oisit ison koiran omistaja, jonkun saksanpaimenkoira tyyppisen :D Jännä miten palstalla saa ihmisistä jonkun kuvan pelkästään kirjoitusten perusteella ja se voikin olla ihan erilainen kun todellisuus...:) Meilläkin on todella itsepäinen koira..Välillä tuntuu että jos me ollaan onnistuttu kasvattamaan meidän koirasta tollanen niin voi luoja minkälainen tästä lapsesta tulee.. Meillä on siis kohta 4-vuotias chow chow jonka kanssa aika usein könötetään tuolla tien varressa käymässä pientä tahtojen taistelua, ja voi helkkari kun tolla koiralla on NIIN paljon pidempi pinna kun mulla.. Viimeks toissa päivänä mä vein sen pitkästä aikaa tonne purtsille ja päästin sen vapaaks ja lähdin itse sellaselle kinttu polulle kävelemään.. No koira ei tullut perästä ja aikan odoteltuani kurkkasin niin koira istu siinä tien varressa just sellanen ilme naamalla et käy sä vaan siellä rämpimässä niin mä odottelen tässä... :headwall:

Nyt pitäis rueta valmistautumaan neuvolaan.. Käyn siellä nyt parin päivän välein kun verenpaineet on korkeella.. Toivoin jo niin et oisin päässyt käymään Jorvissa, kun pissakaan ei ollut viimeks enää ihan puhdas, mutta eipä ne mua sinne halua, vaikka lääkärikin oli jo pyytänyt niiltä konsultointi apua näitten mun verenpaineitten kanssa.. Mut ei.. seurataan-seurataan ja seurataan...PRKL niitä on seurattu nyt 9 kuukautta, voisko jo tehdä jotain!!!!!?? Oon ihan varma et synnyttämään mennessäkin ne ihan varmaan mun tuurilla käännyttää takaisin jos ei oo jo pää jalkojen välissä sillon..

No, mutta nyt täytyy joutua, palailen möhemmin taas asiaan..

Ja paljon onnea uusista pikkumiehistä ja joku rinsessakin oli joukossa :heart:


Sadepäivän ilo ja Minttu 38+3
 
turvotuksesta, mulla ei raskausaikana ollut turvotusta, mutta pari päivää synnytyksen jälkeen olin ihan nakkisormi :D Nyt ei oo mitään.

Unikuu, allekirjoitan.. oksitosiini on aika hullua ainetta.. Toivottavasti voisin ens kerralla (jos sellainen tulee) synnyttää ilman. Tuo veren määrä oli mulle kyllä yllätys. Miehen kengistä lähtiin kaikki oli veressä ja kun istukka irtos niin kuulu vaan jumalaton läjäys kun lurahti veret lattialle :| Hyh. Silloin säikäytti, mut ei sitä enää niin muista.
 
Sadepäivän ilo joo no siis oikeesti mä olen sellainen ison koiran omistaja-tyyppi.
Siis haaveena olisi että otettaisi rotikka tai doopermanni, mutta mies on sanonut että "meille ei sellaista luupäätä oteta ikinä "
Mopsin otin silloin aikoinaan sen takia kun asuin vielä sijaisperheessä ja siellä oli ehtona että saan ottaa PIENEN koiran.
Itse tykkäisin kun olisi sellainen iso jonka kanssa voisi oikeasti käydä lenkillä ( ja joka hengittäisi normaalisti, eikä niin että ihmiset katsoo mua kun jotain eläinrääkkäjää kun tuolla ulkona liikutaan ) , mutta saa nyt nähdä miten tän koirahomman kanssa menee..
Mies kun haluaa toisen pienen koiran, kuulemma joko mopsin tai sitten amstaffin.
 
Huomenta ja hyvää alkavaa viikkistä kaikille!

Kovasti tuntuu ottavan meillä suurimmalla osalla tiukille tämä loppusuora :headwall: . 9 Kuukautta kun on nyt "odottanut" niin nämä viimeiset päivät/viikot tuntuu siihen verrattuna lähes ikuisuudelta. Jaksaa, jaksaa, jaksaa :heart: :heart: :heart: ...

Mahtava täysikuu oli eilen illalla, siitä huolimatta tämä kuuhullu nukkui kun tukki. Heräsin vasta seitsemän maissa ensimmäisen kerran. Rakko oli kyllä revetä! Tuntuu, että kaikki oireet on yht'äkkiä lieventynyt tai hävinnyt, ne muutamat vähäisetkin, joita tässä nyt ylipäätään on ollut. Niinpä olen varautunut siihen, että maksimilla mennään 41+5 eli 17.8. siis yliaikaiskontrolli...

Elokuuvauvako se suunnittelu hankkivansa IKEAsta pyykinlajittelukalustetta? Me ostettiin tälläinen http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S19819557 mutta valkoisella rungolla http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/30091452 ja on toiminut mainiosti. Hintaa tuli vähän alle 40 ?. Ylälaatikkoon valkopyykki, keskelle 40 ja alas 60. Jopa mies osaa käyttää!!

Meillä kun on nämä kaksi kattia on ruvennut mietityttämään, että toivottavasti vauva ei ole eläinallerginen! Olisi kovat ajat edessä, kun joutuisi tekemään raskaita päätöksiä. Vauvan etu kun on tietysti aina etusijalla. Kaikkea sitä näin etukäteen murehtiikin..

Nyt rupesi ramasemaan niin vietävästi, että taidan kömpiä vielä hetkeksi petiin. Tänään olisi tarkoitus pestä peitot ja tyynyt, imuroida ja käydä ruokakaupassa. Eikös siinä ole jo melkoinen työlista? Tai sitten menen takapihalle varjoon lukemaan eilen kirjastosta lainaamiani lehtiä ja kirjoja ;)

Tikru 40+2
 
Kohta pitäisi alkaa valmistautumaan snne neuvolaan lähtöön.
Motivaatio -100 ei ninkuin kiinnostaisi yhtään mennä sinne kuuntelemaan taas jotain valitusta.
Ja voi video jos se mun oma täti ei ole vielä tullut lomalta ja se samperin sijainen aloittaa taas sen vihjailun, niin voi olla että alkaa tavarat lentelemään.
Ja jotenkin niin paljon ottaa hermoon siinä kohtaa kun pitää uutta aikaa soia ja sitten th vielä sanoo että "no kyllä mä luulen että sä vielä ensi viikolla tulet "
Mutta kun MINÄ en luule !!!

No joo täytyy ehkä vähän koittaa rauhoittua.
Jos vaikka kävelisi tällä kertaa sinne niin siinä matkalla ehtisi hermot vähän tasaantua enkä ehkä käy sen terveydenhoitajan kurkkuun kiinni...

Ja siis en mä oikeesti ole väkivaltainen ihminen...
 
No niin! Jos nyt vaikka saisi tekstin perille asti! :)

Eilen kirjoittelin vaan, että lukemassa ja päivittämässä oon käyny, mutta en oo jaksanu kirjoittaa mitään. On ollut kaikenlaista puuhaa ja oon myös nukkunu paljon.... :)

Oon lähinnä vaan nauttinut kesästä, lomasta ja odotuksesta (vointi kun on ainakin toistaiseksi vielä hyvä...). Kotona oon vähän siivoillut, tai lähinnä pitänyt siistinä. Keittiön kaapit on edelleen siivoamatta. :LOL: (Kuka nyt näillä ilmoilla sisällä jaksaa kökkiä... :D )
Vauva tulee sitten kun on tullakseen... (mutta 20. päivä olis mun mielestä hyvä päivä synnyttää... :LOL: )

Viimeisiä hankintoja oon tehnyt. Ostanut paketin kertisvaippoja, tutteja ym. Sänkyä odotellaan edelleen ja vaunurahoista mulla on jo oma osuus säästössä. Nyt vaan odotellaan miehen tilipäivää... :D Nyt alkaakin ensimmäistä kertaa olla sellainen olo, ettei ole enää mitään hankittavaa/laitettavaa, vauva vaan puuttuu... :heart: (vaikka olishan sitä tekemistä vielä: tuttien ja tuttipullojen keittäminen, yksittäisten vauvanvaatteiden pesu, hoitoalustan lyhentäminen pöydälle sopivaksi, vauvan lakin+sukkien+lapasten kutominen...)

Turvotusta on edelleen kaikesta huolimatta. Ostin sitä greippimehuakin. Eilen söin ananasta, mansikkaa, join vettä ja greippimehua, mutta eipä niistä mitään näkyvää vaikutusta tullut... Vihreää teetä en oo nyt juonu, kun se närästää...!

miiwa Mansikassa ei ainakaan tämän mukaan juuri rautaa ole, mutta en kyllä keksi miksi se hb:tä laskisikaan.... http://mansikka.netsor.fi/mansikka/16_3.html Pitääpä kysyä asiasta neuvolassa maanantaina. :p Vaikka siellä on kyllä taas eri "täti"....

Illusia + Emppu 39+0
 
Auts! Joka paikkaa särkee... Riehuin sitte eilen oikein todenteolla! Pesuhuone pesty, lattiat imuroitu ja pesty. Nyt alkaa mun kotihommalistalta olla kohta kaikki tehtynä mitä meinasin. Siis uskomatonta, että edes joskus saa tämmöisen puuskan! Kerranki tulee laitettua kaikki paikat kuntoon =) Sen puolesta vois vauva vaikka kohta jo syntyäkin! Meidän pinnasänky on tosin vielä autotallissa paloina miehellä fiksattavana. Meillä on semmoinen valkolakattu pinnasänky jonka reunoja esikoinen seisomaan opittuaan pureskeli... Aika kauhean näköisessä kunnossa ne reunat oikeesti! Nyt niitä reunoja on sitte hiottu ja lakkailtu. Mut eiköhän siitä hyvä tuu.

Mä en oo vielä yhtään kypsänä tähän odotukseen. Siihen on varmaan tasan kaks syytä. Ei oo mitään erityisiä vaivoja + oon ihan alusta asti varautunu siihen, että menee ainakin sen kaks viikkoa yli lasketun ajan ennenku tää vauveli näkee päivänvalon. Kun esikoinenkin syntyi vasta 42+1. Jos tää tuliskin aiemmin niin olis mukava yllätys... Mun mielestä on oikeesti aika tyhmää nää kommentit lääkäreiltä ja kätilöiltä, että syntyy hetkenä minä hyvänsä/viikon sisällä... Ku ei sitä kumminkaan ikinä tiedä. Tulee vaan äideille turhaa pahaa mieltä kun ei sitte toteudukaan nää "lupaukset".

Tänään ajattelin ottaa ihan lunkisti ja taidetaan lähteä tästä pojan kanssa ulkoilemaan. Ja ollaan kyllä ajateltu olla niin hurjia, että lähdetään huomenna vielä mökkeilemään. Ollaan siellä vielä yksi yö tälle kesää kun taitaa sitten jäädä tän kesän viimeiseksi kerraksi. Taidanpa päästä matkan varrella käymään Keskisen kyläkaupassakin... :D


Maud 40+5
 
Huomenta! Ja onnea taas uusille vauvautuneille, joita en ole vielä onnitellut! Ja ihana vauvakuva oli edellisellä sivulla.. :heart:

Minä ajattelin aloitella viimeisen viikonlopun viettoa ennen vauvan tuloa, ja nauttia ajasta kaksistaan miehen kanssa. Sunnuntaina mennään Ouluun, mulla haastattelukäynti ennen maanantain sektiota. Ollaan su-ma välinen yö hotellissa, kun sairaalaan kuitenkin meiltä on yli 100km, ja aamulla pitää olla siellä tosi aikasin. Uskomatonta ajatella, että maanantaina me saadaan nähdä meidän ihan oma ensimmäinen vauva! :heart:

Tuli muuten mieleen, että te, joille on joskus tehty suunniteltu sektio, niin oletteko saaneet sairaalasta peräruiskeen käytettäväksi ennen leikkausta? Yäk, inhottavinta ehkä koko operaatiossa.. :ashamed: Ja vielä semmoinenkin kysymys, joilla on ollut vauva perätilassa, niin onko vauvan lonkissa ollut vikaa? Lonkkaluksaatiota? Th nimittäin eilen viimeisessä neuvolassa sanoi juuri ennen lähtöäni, että ei muuten kannata sitten säikähtää, jos vauvan jalat ovat aluksi mutkalla tai jos vauvalla on lonkissa jotain vikaa..! Perhana, miksi se nyt tuommoista meni sanomaan?? Minä kun ajattelin nauttia viimeisistä päivistä, niin arvatkaa pyöriikö nuo nyt mielessä koko ajan..

iitu 38+5
 
Todella söötti ja suloinen vauva sulla!!Voi ku silmät taas kostu...
Kikka kyl sun on helpompaa sit tulevaisuudessa kulkea vaunujen/rattaiden ja kahden hieman pienemmän koiran kans tuolla mettäpoluilla ku vahtia jotain isoa hurttaa,et mihin se seuraavaks "hyökkää tai syöksyy" ja sulla vielä lapsi jossain rattaissa.Niitä oon nähny tuolla paljon lenkkipoluilla ja voiku mua jotenki säälittää ne äidit.Miehesi käy kumminkin töissä ja sä oot alussa ainakin kotona lapsen ja koirien kanssa,ni kyllähän sä joudut kaupat ja kaikki ulkoilutukset tekemään sit sillä porukalla...Ei auta mikään.Mietipä sitä pienempää rotua sen teidän mopsin kaveriksi...

Nousin äsken vähäks aikaa petistä ku mutsi ja ukkopuoli tulee käymään kohta.Äityli tuo tuoreita mustaherukoita!Nam,just hiljattain poimittuja.Me syödään niitä ihan sellaisenaan puuron päällä..Nyt vaan mulla se kamala etova olo jatkuu,eikä voi ajatellakaan syömistä tällä hetkellä!Yhen banskun sain väkisin alas tosa aamusta.Vauvakin tarttis varmaan jotain ruokaa.Kaipa se saa sit sitä vararavintoa sielt napanuoran kautta.Sitä ois kyl varaa polttaaki pois..Heh.Mulla on tullut nyt sit tähän mennessä 15 kg painoa lähtötilanteesta.Eli 80 kg näyttää toi uskollinen vaaka tuol makkarin nurkas.Illal voi tietty olla jopa pari kiloa enemmän jos on oikein nestelastis.Laitetaanks tähän pinoa kertyneistä kiloista ihan ajankuluks?
Mulla siis 15 kg.Toivottavasti jää tähän..
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja vilmav2:
Unikuu, allekirjoitan.. oksitosiini on aika hullua ainetta.. Toivottavasti voisin ens kerralla (jos sellainen tulee) synnyttää ilman. Tuo veren määrä oli mulle kyllä yllätys. Miehen kengistä lähtiin kaikki oli veressä ja kun istukka irtos niin kuulu vaan jumalaton läjäys kun lurahti veret lattialle :| Hyh. Silloin säikäytti, mut ei sitä enää niin muista.
mä taas tarkoitin sitä luonnon omaa,kehon erittämää, oksitosiinia. jota ilman sä et selviäis järjissäsi synnytyksen tuottamista kivuista. se vaikuttaa sun muistihermostoon ja siksi se älytön"kaikki kipu loppuu heti kun vauva on ulkona"-juttu.
kaikilla keho kehittää oksitosiinia ja sen tehtävä on mm pitää sut huonomuistisena ja menettää ajantaju. muuten sä menettäisit järkesi.

ja
sadepäivän ilo. surffailepas kantoliinakanavan nettisivuille.(oli linkkikin joku sivu sitten sidontoihin)



kiloja tullut 7kg
 

Yhteistyössä