ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

OnSiisKevät, on varmaankin lähtenyt synnyttämään tai on jo nyytti sylissä!?! Ihanaa! Kikallakin varmaankin jo lähellä. Tai jollain muulla, joka ei osaa vielä edes odottaa... ;) Sehän synnytys voi edetä niin vauhdillakin.

Neydan, lämpöiset onnittelut huomiselle! Ja ihanaa päivää teille! :flower:

Unikuulla ollut ikävä päänsärky. Hyvä, että lopulta helpotti!

Maria, täyty oikeen ruveta miettiin, että missä ne esikoiselta ne supistukset tuntuikaan...ku ne tuli niin vauhdilla ja eteni koko homma niin nopeeta. Mutta mähän aloin rampata vessassa koko ajan. Tuntui ihan koko ajan, että pissittää, pissittää, vaikka ei kyllä enää pissittänyt. Valtava paineen tunne oli. Mutta mähän olinkin sitten kokonaan jo auki, ku sairaalaan päästiin. Siitäpä se paine. Nyt olenkin sitten ajatellut, että jos tulee se samanlainen paineentunne ja vessassa ramppaaminen, niin täytyy ihan oikeesti jo ajoissa sairaalaan lähtä.

Mulla on kuuma. Hiki vaan valuu, vaikka olen tosi vähissä vaatteissa. Nipsu 38+0 (Esikoinen syntyi tästä parin päivän päästä. Ihan hassulta tuntuu, että entäs jos viikonloppuna on jo vauva sylissä? Ihanaa, jännää, kaikkea mahdollista...)
 
Helle jatkuu ja hiki virtaa. Suihkussa on tullut ravattua tänään jo useamman kerran.

Mahtavan isot onnittelut taas kaikille käärön saaneille :flower: . Kyllä ne pienet sieltä syntyy, vaikka välillä tuntuukin, että oma "leijonanpentu" ei älyä millään lähteä omasta yksiöstään ilman häätöä.

Tänään oli taas neuvolapäivä. Nuori sijainen selviytyi rutiinihommista alle vartissa. Arvot olivat kohdillaan ja perjantaina seuraava käynti, jonka jälkeen maanantaina (kai?) jatkuu sitten äitiyspolin puolella, mikäli tämä marathon ei lopu ennen sitä.

Jännän ristiriitainen olo täälläkin. Toisaalta odottaa pienen syntymää kuin kuuta nousevaa, toisaalta paijailee masua haikeana, sillä meille tämä on varmaankin ensimmäinen ja viimeinen kerta vaikean lapsettomuustaustan ja oman ikäni takia, kun saan raskauden kokea.

Tikru 40+5
 
Täällä vaan edelleen..
Ei siis ole vieläkään tullut lähtö sairaalaan.
Äsken kun kävin vähän viilentymässä suihkussa niin alkoi taas supistella vähän voimakkaammin, mutta sitten ne taas hiipui.
Melkein koko ajan supistelee kyllä, mutta ei niin pahasti että uskaltaisin sairaalaan lähteä.
Katsotaan vaan niin mulle käy tässä vielä niin että jossain vaiheessa sitten jysähtää päälle sellaiset supistukset että vaan makaan lattialla ja huudan, ja siinä sitten pitäisi vielä taksilla lähteä sairaalaan. :D

Mutta jospa laittaisi taas vaatteet päälle ja lähtisi lenkille jos vaikka TÄLLÄ KERTAA siitä olisi hyötyä ( yleensä kun supistelu loppuu lenkillä ollessa )

Onkohan mussa joku valmistusvirhe kun tuntuu että kaikki tapahtuu aina ihan erilailla kun "pitäisi" ???
 
Mulla edellinen synnytys lähti käyntiin ilman mitään ennakko"varoitusta". Yhtäkään kipeetä supistusta ei ollu tullu ennen ku sitten käynnistyikin tuo synnytys. Ja nopeesti tuli, 3h40min.

Nyt oon ihan ymmyrkäisenä ku supisteleekin sillai että tuntuu vaikkei kyllä kipeetä tee. Ja eihän mulle voi mitään tapahtua ku viikkoja on kuitenkin vasta 38+5, molemmat aikasemmat syntyneet 41+jtn. Sen verran kuitenkin sai nuo jotku supparit aikaan, että rupesin pesemään vauvanvaatteita ja vaippoja valmiiksi :)

Ja PERÄTILA&lonkat, mun edellinen syntyi siis yllärinä perätilassa, lonkat olivat kuin ihmeen kaupalla kunnossa. Reppanalla oli hieman vaikeuksia jalkojen suoristamisessa ekojen viikkojen aikana, mutta kaikki siis hyvin loppujen lopuksi, vaikka kontrolloimassa käytiinkin vielä muutaman viikon ikäisenä lastenklinikalla.. Mutta miettikää istua sillai "linkussa" kuukausia :|

ONNEA vauvat jo saaneille ja tsemppiä meille muille tulevaan!

Miiwa & Salama 38+5
 
Kiitoksia Maria-s tsempeistä :) täytyy tosissaan toivoa, että lähtisi itsekseen vielä...

Tänään siis neuvolasta sain lähetteen naistenklinikalle päivystykseen. Proteiinit virtsassa oli plussalla ja näillä viikoilla hyvä tarkistaa kaikki.. ja myös tämä turvotus on jotain ihan kamalaa, oikein norsun jalat tällä hetkellä mulla. No siellä vierähtikin kolme tuntia, kun olin käyrillä hetken (kaikki oli hyvin), otettiin verikoe ja virtsakoe, tehtiin sisätutkimus ja ultrattiin. Painoarvio on edelleen se 4kg. Lääkäri joutui vielä kysyä toisen lääkärin mielipidettä, että kannattaako meidän jäädä tuonne vai tulenko yliaikakontrolliin uusiksi sitten keskiviikkona. Proteiinit oli edelleen vähän koholla, mutta eivät ratkaisevasti. Käskettiin tarkkailla vaan, että särkeekö päätä ja muuta vastaavaa, ettei vaan raskausmyrkytys iske..

Kahdelle sormelle olin auki, mutta kohdun kaulaa jäljellä vielä n. 3cm, mutta vauvan pää jo kiinnittynyt tai jotain.. Rönkläsi jotenkin ja sanoi, että saattaa aiheuttaa supistuksia ja myös voi tulla jonkun verran verta jälkikäteen. Tällä hetkellä kivasti supistelee vähän ja kipuilee tuo alapää... saa nähdä oliko hyötyä. Joskus lähtee tuostakin käyntiin. Keskiviikkona kuitenkin yliaikakontrolli, jolloin käynnistyksestä päätetään tai jään jo sitten sinne.. Ellei se tästä itsekseen lähde (niinkuin hänkin toivoi siellä :D) MUTTA edelleen, olen mennettänyt toivoni, että itsekseen tämä kaveri osaisi löytää tiensä ulos :p

Zinnie 41+3 (Jes, yksi päivä kohta taas ohi, ja lähempänä "maalia" :D)
 
Kuuma... Oon tänään hikoillu varmaan enemmän ku koko raskausaikana yhteensä...!

Neuvolassa kävin aamulla. Kaikki oli hyvin ja oikeastaan samoin kuin viime viikolla.. sf-mitta oli pysynyt samana. Sanoin tulevani ainakin kerran vielä. ;) Seuraavan ajan sain maanantaille.

Paino/masun koko -galluppiin: Raskausaikana tullut painoa 10,3 kg, pituutta on noin 165 ja lähtöpaino oli 73 kg, eli liikaa! :) Sf-mitta viimeiset 2 viikkoa ollut 34 cm...

Ei supistuksia, eikä mitään synnytystä ennakoivia merkkejä. Vauva tuntuu olevan hereillä melkein koko ajan. Potkuja, hikkaa ja myllertämistä jatkuvasti...

Vauvankoppa saatiin eilen. Ajattelin tehdä siihen vielä uudet tekstiilit.... :whistle: Huomenna kangaskauppaan. Sitten ei puutu enää, kuin vaunut ja ammejalka! :D

Lukemassa käyn ahkerasti, mutta kirjoitus aina jää, kun tuntuu ettei ole mitään asiaa. :)

OnSiisKevät jännitän täällä sun puolesta. Toivottavasti kaikki menee/meni hyvin... :)

Missä on muuten Piritta88?? Onkohan jo nyytti sylissä? :)

Illusia & Emppu 39+3
 
Zinnie toivottavasti lääkärikäynti sai homman alkuun.

OnSiisKevät varmaan meni kun ei päivän aikana ole mitään kuulunut.

Täällä lattioiden pesu ja leipominen sai pientä jomotusta aikaan. Ja vauva yrittää taas navasta läpi. :D

Päksäkkä 39+6 :heart:
 
paino ja masu Täällä sitä painoa tullut se 13-14 kiloa..
Pituutta mulla se 169 ja lähtöpaino oli 69. Kyllä alkoi hirvittämään kun paino läheni 80 ja nyt on sen 83 :D Mutta luulenpa että on helppo tiputtaa sitten tuohon lähtöpainoon ainaki, tarkoitus kyllä pudottaa siitäkin se muutama kilo pois. :)
Niin ja sf-mitta on nyt 35..
 
Mulla oli toi sf 37cm perjantaina.

On muuten varmaan aika moni lähteny vauvanhakureissulle tässä ku palsta on hiljentynyt. :)

Tänään painontunnetta alapäässä, mut eniten istuminen tuntuu inhalta tuolta peräreiän suunnalta. :D
 
Suuret kiitokset kaikille onnitteluista!

Tulen kirjoittamaan teille jonkinmoisen synnytyskertomuksen kuhan ymmärrän että voin tehdä muutakin kuin vain tuijottaa nukkuvaa lasta :LOL: .

Nukkuukin kyllä todella kivasti. Hereillä ollaan juuri ja juuri syötöt ja vaipan vaihdot. Yöt ollaan saadaan nukuttua todella kivasti..
Nyt taidan mennä tuonne mun tuhisijoiden viereen ja sit jo varmaan tunnin päästä pikku mies herääkin ekan kerran.

Ouska ja Väinö 5vrk
 
PIKATERKUT KAIKILLE JA ONNITTELUT VAUVAANTUNEILLE JA KOSITUILLE :flower:

TÄÄLLÄ TAPAHTUU JOTAIN KUMMIA. LIMATULPPA IRTOSI PÄIVÄLLÄ, HÖNTTÄ JA SUPISTELEVA OLO KOKOPÄIVÄN. VAUVA TOSI VAISU, VASTA ILLALLA SAATIIN LIIKKEESEEN. VATSA LÖYSÄLLÄ JA LONKAT TULESSA, PÄÄ PAINAA NIVUSIIN JA OIKEASSA KYLJESSÄ TIKARI, ELIKKÄ PISTÄÄ TAUKOAMATTA. SOITIN JORVIIN, OTIN 2X PANANDOL 500. PARI TUNTIA HELPPAS JA NYT SELKÄ TULESSA. SEURAILLAAN JA MIETITÄÄN MITÄ TEHTÄS..
JA TIISTAI ON MULLE KAIKKEIN HANKALIN PÄIVÄ OLLA MISSÄÄN JORVISSA KUN ESKARIIN TUTUSTUMINEN SUN MUUTA OHJELMAA KOKOPÄIVÄ. DÄÄM...
NYT SIIS TOIVON ET LOPPUS TÄÄ RIEKUTUS JA PÄÄSIS NUKKUUN...

OMPPULI74 JA ÖTTIÄINEN 37+6
 
Huomenta !!

Täällä herättiin TAAS supistuksiin.
Ei mikään kaikkein ihanin aamuherätys kun sattuu niin maan prkleesti.
Ja vielä kun se eilinen nyt jotenkin vei mun uskoni tähän koko touhuun kun koko päivän supisteli, mutta ei mitään....
No nyt tässä täytyy seurailla tilannetta ja hoitaa kaikki pakolliset asiat nyt heti kun vaan pystyy että on sitten kaikki kunnossa kun oikeasti tulee lähtö ( tulejotänään tule!!!! )


Huomenna olisikin sitten jo LA ja neuvola, ja olen kyllä päättänyt etten sinne neuvolaan enää mene mahani kanssa, joten pakko tuo pikkuinen olisi tänään/huomenne tuolta punnnertaa pihalle.

Tänään tulee ensimmäiset äitiyspäivärahatkin.
Niihinpakollisiin aamutoimiin siis kuuluu mm. laskujen maksaminen ja täytyykin kohta katsoa että joko on rahat tilillä, noista kelasta tulevista rahoista kun ei ikinä tiedä että mihin aikaan näkyvät tililla...

Kikka ja pikkuinen 39+6
 
Huomenta kaikki

Tänään sattuikin heti aamusta hassusti että masu asukki herätti kun miehen kello soi :)
Siinä sitten eilistä kiekuttelua :D vähän korvatakseni pomppasin ylös sängystä ja tein ukolle maittavan aamupalan :) Ollaa molemmat tän raskauden aikana opeteltu syömään :) ja se onkin ollu iha kiva ja tuloksia tuottava juttu :)

Tänään onkin sitten neuvola. Jännäilen että vieläkö se mun paino meinaa nousta.
On nimittäin (oma vika :LOL: ) tullu turvotusta minullekkin kun täällä kateellisena koilotin että ei ole minulla mitään :D hmmh, kaiken lisäksi uusi täti taas vaihteeksi. En oikeen ottanut selvää että mihinkäs se mun oma lähti, höpötti vaan että ota sitte yhteyksiä muihi terkkareihi ku vauvan kanssa selviätte sairaalasta kotia. Tulis vauva eka :D



Mites onkos teille muille puhuttu koti käynneistä? Tai jo leijonan pentunsa hakeneet, onko mahdollisesti tehty/sovittu? Mitä mieltä ootte?


Must olis ainakin ihan mukava jos th tulis ihan koton käymää tekeen ekoi punnituksia yms :)
Itestä itse asiassa löytyy kuva missä on minut tultu kotona punnitsemaan "kalapussilla" :D
heh oon muutenki herkistelly nyt raskaus aikana tosi paljon omilla, sisarusten ja tietysti miehen lapsuus ja vauva muistoilla. Kateltu läpi perhe filmejä, valokuva albumit ja VAUVAKIRJAT! :)

Ainiin: Suosittelen jos ette ole vielä liittyneet. Vau.fi sivulla on ohjeet kuinka liittyä siihe niiden kirja kerhoon. Aloitus paketti oli täysin ilmanen ja sisälsi aivan IHANIA juttuja! :)
Muiden tuotteiden, mitä sieltä sitten tietysti tarjotaan tietyn väliajoin, peruminen on tosi helppoa jos ei kiinnosta tilata :) Ite olin aluks kans vähä epäilevä mut eka tuotepaketti ja ilmasena oli tosiaan niin hyvä etten sitte kehannukkaa soittaa ja irtisanoutua heti ku oon tämmönen vähä utelias :D

huh taas se romania kirjottaa, varoitus oon välillä tämmönen, tekstiä tulee enempi ku.... :D
Aurinkoista, muttei liian kuumaa, päivää kaikille toivottelee
Sonjuska + Nala 38+5
 
Niin muuten piti viel kysyä et pitäiskö mun osata jotenkin pyytää/ vaatia nyt jota´kuta tekeen mulle se synnytystapa arviointi ? Kun ei oo tosiaan minulle puhuttu mitää oikeestaa koko synnytyksestä. Muutenkin minun neuvolat, tätit vaihtuu usein, on semmosia 10-15 min rutiini jutut ja thats it! ei siinä montaa sanaa ehi vaihtaa ja minäki aina jotenkin lukkiudun ja unohdan ne kysymykset... kerra oli niin tyly täti etten oikeesti vaa uskaltanut kysyy, se oli viel myöhäski :'(
 
Huomenta!

Täällä on tänään laskettuaika! Ja mun iäksikin saa päivittää 26 vuotta. Niin se aika menee. =)

Omppuli miten menee? Toivottavasti pääset eskariin.

Sonjuska ei mullekaan ole tehty mitään synnytystapa-arvioita ja neuvolat on just semmosii 15min et tarkastetaan että kaikki on ok.

Kikka ei muuta kun lenkille ja siivoamaan jos se sillä lähtis. =)

Päksäkkä 40+0 :heart: POKS
 
SONJUSKA, ei Helsingissä taideta tehdä tuota synnytystapa-arviota jollei ole jotain häikkää jossain
, syytä epäillä isoa vauvaa tai ettei mahtuisi tulemaan jne.
Ei oole mullekaan ikuna tehty tuota synnytystapa-arviota joten don`t worry :)

Tsemppiä jälleen kaikille joille lähtö pukkaa.

Miiwa & Salama 38+6
 
Omppuli =)
KikkaKokeile niitä kolmea S:ää!Eiks sun äijäs nuku siellä petissä vielä?Kömmit vaan saman peiton alle..
ZinnieIsot tsempit huomiseen sulle!Olen hengesssä mukana!Nyrkkiä pöytään ja käynnistystä kehiin!!
SonjuskaKokeile kirjoittaa paprulle ne mielttä askarruttavat kysymykset,ni sit ne on tallella ku neuvolan tuolisssa istut.Ja joo,kyllä sieltä voi ja kannattaakin kysyä mitä vaan!Ne on siellä sua varten!!
PäksäkkäTuplaonnittelut :flower: :flower: Poksuista ja iän karttumisesta...(voi ku oot vielä nuori..)

Vuokko75 :hug: :heart: Sanoja ei oikein meinaa löytyä,mut onneks Teille tulee vauva!!!

Maria-s ja vesseli 39+4
 
Huomenta kaikille! Onkohan tänään joku nyytin haussa?

Neuvola jo takana, taas oli kilon noussut paino. Nyt onneksi turvottaa, jos nousu johtuisi siitä (ei karkeista ja muusta hyvästä..) ja ajattelin tänään pärjäillä hedelmillä (ja tietenkin aamupala + 1 kunnon ruoka, muutenhan kuolen nälkään!!). Ja paljon nesteitä, jos turvotus vähän laskisi. Viikonloppuna olisi serkun häät, eikä mitkään kengät mene enää jalkaan..

Kotikäynnit täällä meillä on noin 3pv, kun on oltu kotona, siitä sitten muistaakseni 1,5vkoa kotona ja sitten mennään neuvolakäynnille 2-3vkoa, kun on oltu kotona. Näin muistaakseni.

Tsemppiä ja :hug: Vuokko! Toivottavasti ei ole mitään vakavaa!

Kiana :hug: :hug: . Ajattele, ettet muuten saa vauvaa sisältä pois. Tai tietenkin, jos haluaisit sektiolla tms., mutta eihän sulla ollut estettä synnyttää? Sun vartalo on muokkaantunut synnytykseen tämän 9kk:n aikana, ja toivotaan, että synnytys olisi nopea ja kivuton! Mä pelkään eniten sitä, että vauvalle tai mulle tapahtuu jotakin.. :) Nämä jatkuvat supistelut öisin ja vihlonnat vain tekee sen, että oon ärtyisä ja alan pelätä synnytyskipuja.

Vaavitar + tintta 39+2 tai jotain..
 
Lupaavalta kuulostaa Omppuli! =)

Vuokko-75 Toivotaan, että kaikki on hyvin! :hug:

Meillä tekee ensimmäisen kotikäynnin äitiysneuvolan kätilö/terveydenhoitaja siinä ihan muutaman päivän sisällä kun on vauvan kanssa kotiuduttu. En nyt esikoisen ajalta ihan tarkkaan muista kuinka pian kävi... Sitten lastenneuvolan terkkari teki kotikäynnin kun vauva oli noin kolme viikkoa. Melkein muistelisin, että äitiysneuvolan kätilökin saattoi tuossa välissä käydä vielä toisenkin kerran. Joka tapauksessa meidän tarvitsi vauvan kanssa lähteä ensimmäiselle varsinaiselle neuvolareissulle vasta vähän yli kuukauden vanhana. Tämmöistä muistelisin esikoisen ajalta, en oo ihan varma onko kuviot näin reilun kolmen vuoden päästä samat... Ja varmaan voi vaihdella vähän paikkakunnittainkin käytännöt?? Mutta eilisellä neuvolakäynnillä kätilö kehotti mua ainakin soittamaan hänelle kun ollaan vauvan kanssa kotiuduttu. Kun nähtiin varmaan viimeistä kertaa ennen vauvan syntymää. Mä kun siirryn nyt yliaikaisuuksineni äitiyspolin seurantaan.

Täällä on kyllä kirjoittelu yllättäen kovasti hiljentynyt vaikka ei oo vielä kuun puolivälikään... Mä täällä vielä sinnittelen vaikka la oli jo toinen elokuuta... Perjantain polikäyntiä odotellessa... Sitä ennen ei tapahdu mitään...


Maud 41+2
 

Yhteistyössä