ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

unikuu108
kestovaippa-asiaa:
mä olen käyttänyt erisan colouria jauheena. se on hyvä .ei valkaisuaineita,zeoliittia,fosfaattia ja saippuaa alle 5%.
ja zeoliitti oli se harmaa savvimössö joka sinne pesukoneeseen jumittuu..et sitä kyl kantsii vältää.. myös silloin tällöin sitruunahapolla kuumimmalla ohjelmalla pyöritäminen auttaa pitkittämään koneen ikää.

vaippojen huollosta:
http://www.kestovaippainfo.fi/kestovaipat/kaytto-ja-huolto/

pesuaineita löytyy täältä:eli aika monet käy..
http://www.kestovaippainfo.fi/tietokannat/pesuaineet/

ja sisävaippavaippakaavoja:
nöttöset saa multa sähköpostiin nb koossa.mut jos jatkaa siivekkeitä 5cm niiin ne menee kyllä yli 4kg:kin. kuvalliset ohjeet mukana.
ja sit mummut löytyy kuvallisten ohjeiden kera:
http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=39224

http://www.kestovaippainfo.fi/tsi/vaipat/16/
 
Taas on neuvolassa käyty.
Viikon päästä on seuraava aika, jolloin saan sitten lähetteen TAYSiin, mutta th sanoi että jos tämä tilanne jatkuu ( supistelee jatkuvasti ) niin sitten voin soittaa vielä tällä viikolla tai ensi viikon alussa hänelle ja mennä käymään niin kirjoittaa samantien lähetteen, ja kuulemma sellaisen että ottavat mut aika nopeasti sinne sitten.
Kuulemma eivät mielellään ota TAYSiin ennen viikkoa 42, mutta kun näitä supistuksia nyt vaan tulaa ja tulee ja alan itse olemaan aika loppu niin th sanoi että parempi sitten mennä sairaalaan ja vaikka ensin vähän nukkua siellä ja sitten koittaa saada mulle käynnistyksen samalla reissulla.
Nyt täksi loppu viikoksi antoi sellaisen ohjeen että panadolia ( tai muuta särkylääkettä ) ennen nukkumaan menoa, niin se voi auttaa siihen että saan nukuttua supistuksista huolimatta.

Mutta niitä neuvolakuulumisia....

Viikkoja: 40+0
Hb: 112 rautaa kuulemma kannataa taas syödä
Paineet: 119/71
Paino: 68,3 yhteensä tullut nyt 20,3 kg
Painon muutos/vko: +1260
Sf-mitta: 35 taas oli vähän keskikäyrän yläpuolelle noussut
Tarjonta: rt1

Painoarvioksi sanoi 3400-3500 siis ihan käsikopelolla, eli normaalikokoinen vauva tulossa.
Tosin siis mun kokoiselle toi on jo aika iso, koska kuulemma mun pituiset tekee noin 3 kiloisia, eli 3 ja puoli kiloa on jo iso, vaikka yleensä on ihan normaali.
Mulla siis pituutta 152 cm.

Kikka ja pikkuinen 40+0
 
Täällä jo välillä ihan kivasti supistelee, mutta ei passaa liikoja toivoa :saint: Tänään oli neuvola ja kaikki oli tietenki hyvin :D alapään tilanne näytti ihan hyvältä ku oli jo 1 cm auki, pehmentynyt ja kanavaa 2cm jäljelllä:)eli jotai pientä tapahtunut...

Paljon onnea kaikille nyytin jo saaneille :heart: (en muista nyt nimiä)

vv06 ja masuasukki 37+3 :heart:
 
Hohhoijaa. Synnärillä käyty ja kotia passittivat!!! Maanantaina takas ja sitte leikataan. Itsepäinen tyttö tämä vauveli ku edelleen kököttää nimittäin poikittain. Ja kokoa oli kuulema vaikea arvioida, mutta siinä 4,5 kiloa ehkä... Eli ei missään nimessä yritetäkkää alakautta. Ja torstaille eivät saa laittaa suunniteltuja sektioita ja perjantai oli jo varattu kaksosia odottavalle äidille. Onneton viikonloppu kiilaa väliin ja sitte on meiän vuoro. Perjantaina meen verikokeisiin ja puhumaan leikkaavan lääkärin ja nukutuslääkärin kanssa maanantaista. Käääääk, yritän ottaa tämän seikkailuna (mua ei oo koskaan leikattu ennen), vaan aivan varmasti uni on vähässä sitte su:na.

Sinderella edelleen vatsakkaana 38+2
 
Voi ei, en ollu tajunnutkaan et noille kestovaipoille on eri pesuohjeet. Kiitos siis unikuu108 ja muut. Taas tiedän enemmän.
Kävin pyöräilemässä ja kuvittelin et jotain rupeis tapahtumaan. Kastuin kivasti, mut muuten ei mitään! Plääh.
Saatiin kodin remontti valmiiks ja laitoin facebookiin kuvia. Yhteen kuvaan kaveri kysyi kommenttina milloin vauva tulee ja siitä alkoikin mitähähtäh-ihmettely vauvauutisesta, se kun on ollu lähipiirin tiedossa vain :) Ajoissa nämä uutiset tiedotetaan..

Neydan+ Mato 39+1
 
maria-s: Joo tosiaan tuo Lv color jauhe oli ensimmäinen mitä käytin kestojen pesuaineena. Sitten saa kaupasta esim erisan nestemäinen, ecover delicatea ym. Jopa tuo omo color nestemäinen on alle 5% saippuaa, ja sitä käytän joskus tuon ecoverin kanssa että tulee vähän tuoksua pyykkiin.

Tällä hetkellä meillä käytössä pesupähkinät ja ecover enimmäkseen. Välillä keittopesen vaipat ja silloin en yleensä laita mitään pesuainetta. Etikkaa huuhteluaineena pehmentää hiukan pyykkiä. Kestovaippainfon sivuilta löytyy tuollainen pesuainelista, ja tosiaan on aika paljon vaippapyykkiin soveltuvia pesuaineita. Pähkinät kyllä edulliset ja taatusti ekologista :)

Tänää oli neuvola. Paineet ok, painoa tullut jonkun verran lisää. turvotusta on aika paljon, ja siitä varmasti tuo enin paino tullut. Toki se vauvakin siellä kasvaa :)
Hemppa oli 116, eli saa rautaa syödä vielä varastoon. Sf mita tais olla 36. Tosi matalalla on jo. Syke oli hyvä, nukkui juuri kun otettiin sydänäänet. Ja tosiaan, kehotti menemään hyvissä ajoin synnärille kun alkaa säännölliset supistukset. Kohdunkaulaa kun on enää sentti jäljellä ja auki jo sentin.

Sinderella: Luinkos, että sinäkin synnytät k-pks:issä?? Missäpäin asustelet, jos saan udella :) Ite Kokkolasta, ja kolme aikaisempaa siellä myös synnyttänyt. Esikoinen suunitellulla sektiolla, vaikka sitten halusikin maailmaan jo päivää aikaisemmin :) Hyvät kokemukset siitäkin.

Nyt sohvalle ennenku vieraat tulee. Ehtii vähän oikaista ihteään.

ONNITTELUT VAUVAUTUNEILLE!! :flower:

Amaria 38+2
 
40+0 POKS!

Neuvolassa käyty. Pikainen käynti oli. Vauva kiinnittynyt ja sf-mitta laskenut puolisen senttiä viime kerrasta.uusi aika maanantaille. Toivottavasti ei tarttis mennä..
Flunssa jatkuu täällä. Onneksi ei ole ollut kuumetta. Nuha ja päätä särkee.

Nyt ei kykene enempää.
 
Pieni prinsessamme syntyi perjantaina 7.8. klo 16.22 rv 38+2
Mitat 46 cm ja 2880g.

Synnytys oli tosi nopea, synnärille meidät kirjattiin sisään klo 15.15 ja neiti syntyi reilun tunnin päästä. Maanantaina päästiin kotiin ja nyt ollaan opeteltu elämää pienen nyytin kanssa, kaikki on mennyt todella loistavasti. Ja koko perhe on niin onnellinen!!! :heart:
 
Ei sitten niin yhtikäs mitään...

Perjantaina on taas neuvola, saadaan lähete yliaikakontrolliin varmaan sit ens viikon lopulle jos ei mitään ala tapahtuun... :|
Ennakoivia merkkejä ei juurikaan ole ollut ja ärsyttää kun kaikki kyselee onko mitään tuntemuksia?? Hyväähän ne vaan tarkottaa mutta voi helvatan helvata mä kohta teille tuntemukset näytän!!!

Jeppis & Pikku-papu 40+4

muoks* Paljon onnea mertsis! :flower: :heart:
 
sonjuska : mä kävin 4D-ultrassa rv28 tai 29...halusin mennä vaikka maksoikin aika paljon, ihan siis ylimääräisenä ulltrana se mun kohdalla oli mutta kun siitä sai ihanan dvd:n ja kuvia mukaan...oon sitä kuvaa täälläkin palstalla näyttänyt joskus aikoinaan ja kaikki arvas kuvan perusteella että poika on kyseessä. Aika jännää miten hyvää kuvaa saa pienestä jo niillä viikoilla. =)

tyttönen90 : ihania kortteja...ja runoja lukiessa tuli taas itku vaikka osan niistä runoista olin jo ennenkin jossain nähnyt...muttakun ne vaan on niin koskettavia :heart:

maria-s : jaajaa että torilta saisi croxeja...hmm...huomenna ajattelin mennä torillepäin kääntymään ni voisin kans yrittää bongailla...kun en oo löytäny cm:stä, prismasta, tarjoustalosta,...tuntuu ettei niitä löydä mistään!! Niin ja eikös sulla huomenna oo jännät paikat ku meet TYKS:iin...vai muistanko oikein...no, me tuskin siellä nähään ku ei mulla oo mitään tuntemuksia vieläkään vaikka eilenki mökillä rämpisin vadelmamettässä ja touhusin neljän pienen lapsen kanssa ulkona ja rannalla ja illalla vielä saunoin =) mutta huoh, masukki on päättänyt että vielä ei jaksa kömpiä ulos niin ei väkisin =)

Onnittelut vauvaantuneille tasapuolisesti...taas oli tullut muutama lisää mutta nimiä en tietty muista... :ashamed:

Elokuuvauva09 ja masukki 39+5
 
Onnittelut vauvan saaneille taas :flower: =)

Täällä taas valvottu läpi yön kivuliaiden polttavien supistusten kourissa, mutta kun ne välit on niiiin piiitkäät. Parhaillaan 7 min ja sit taas hiipuu. Musta tuntuu kuin mä olisin jo monta päivää synnyttänyt. Ruokakaan ei maistu ja unta ei saa :(

Eilen illalla tuli iso limatulppa möykky, sängyssä maatessa yhtäkkiä tuntui kun jotain tulee:x
Antaa edes vähän toivoa, jos pian alkais tapahtumaan...

Perjantaina olis neuvola taas, saa nähdä vieläkö mä joudun sinnekin menemään.

RangaTanga 39+3 :heart:
 
kikka89 kävin myös neuvolassa äskettäin ja ens tiistaina uudestaan jolloin laitetaan myös lähete TAYSsiin. :D Toivottavasti ei tarvi mennä neuvolaan että sais mennä suoraa synnärille.. Kuulemma on TAYSsissä nyt vähän kiirettä että kun on pikkuisia tullut paljon :)
Saattaa olla että nähdään laitoksella :D

Muuta neuvola kuulumisia:

39+5

Pissa: puhdas
Verenpaineet: 144/84 ja 133/74 (se digitaalinen mittari antaa aina tollaisa lukemia, mutta kun mitataan sillä "vanhan" ainasella :D Niin se antaa taas ihan normaaleja :D )
Paino: +700/viikko (oli miehen kanssa pieni napostelu vkl kun se oli lomilla armeijasta :whistle: )
sf-mitta: 35 (sama kuin viimeksi)
Liikkeet: ++
Syke: +

Sanoi että hyvin on kyllä jo pää alhaalla, että sieltä se sais tulla jo. Ei uskaltanu sanoa mitään arviota kauanko menis vielä :D


Tyttönen ja Sintti 39+5
Perjantaina poks :D
 
Sadepäivä tuli tarpeeseen, on ollut ihanan viileää!

Ensimmäiseksi taas kaikille vauvautuneille super isot onnittelut :flower:
Tsemppiä ja jaksamista kaikille suppareiden, kipujen ja tiukkojen hermojen kanssa kamppaileville.

Erityisesti haluan lähettää lämpimiä ajatuksia ja voimia Vuokolle - elämä on välillä todella rankkaa. Yrittäkää jaksaa miehesi kanssa. Toivotaan, että kaikki kääntyy lopulta parhain päin ja pääsette pian nauttimaan uudesta perheenjäsenestä terveinä ja onnellisina.

Täällä on leppoisan ja positiivisen raskausajan päätteeksi on nyt sitten päällä oikein kunnon känkkäränkkäpäivät. Miesressu ei osaa tehdä enää mitään oikein, kaikki harmittaa ja räpätys on katkeamatonta ja välillä pitää itkeä tirauttaa. Hulluinta on, että itsekin tajuaa käyttäytyvänsä kuin seinähullu, mutta ei pysty hillitsemään itseään.

Makeannälkä on nyt aivan hirmuinen. Yleensä olen enemmänkin suolaisten perään, mutta nyt uppoaa niin jätski, karkki, suklaa kuin muutkin herkut. Himo on aivan valtava, pakko saada! *Hakee pakkasesta jäätelöpuikon* Kotiin ei uskalla ostaa mitään vieraita varten, koska keksipaketit, jätskit ym. häviää ennen kuin edes kauppakassi on purettu loppuun. :headwall:

Kyselyjä alkaa tulla nyt kiihtyvällä tahdilla ja samalla nousee v-käyrä, onhan se tietysti positiivista huomata, miten monet ihmiset meistä välittävät, mutta... Ajattelin jo laittaa vastaajaan viestin, "Kiitos soitostasi, tilanne on ennallaan, ilmoitamme välittömästi, kun jotain muutosta tapahtuu" :LOL:

Minä hankin vauvan ensipetiin (äippäpakkauksen laatikko) oikeanpuoleisen tarjoussetin;
http://www.pupujussikat.fi/?page=8

Viikko on nyt kulunut lasketusta-ajasta, eikä vieläkään mitään. Marathon siis jatkuu...

Tikru 41+0
 
Tikru70 : ihana toi pupujussikoitten setti :heart:

Meinaako muuten moni muukin käyttää tota äippäpakkausta vuoteena? Mä ainakin meinaan käyttää, mutta sitä oon miettiny että kun mulla on vaan yhdet lakanat siihen ni pitäisköhän niitä hankkia lisää...ja mistä niitä saa vai ootteko leikelly isoista lakanoista?? Taas kyselen varmaan tyhmiä muttakun kaikkea tulee mieleen varsinkin tässä loppusuoralla :D

Vuokolle piti lähettää jo viime viestissä paljon jaksamisia :hug: hirveä tilanne, en tiedä miten itse jaksaisin, mutta tosiaan, olet ajatuksissamme ja toivomme perheellenne kaikkea hyvää ja voimia!!

Elokuuvauva09 ja masukki 39+5 (kohta iso poks täälläkin :heart: :D )
 
Hurjan paljon ONNEA vauvaantuneille... taas oli monta uutta :heart: :flower: :heart:

mä rävellän täällä tyttären miniläppärillä näillä nakkisormilla, tosi helppoo.heh.
oma kone nyt toistaseks pois käytöstä kun laitoin hoitopöydän sen tilalle ja en ole omalle koneelle vielä uutta pöytää hakenut enkä paikkaa keksinyt. vanha pöytä meni poikien huoneeseen kun saivat pelikoneen tutulta.

oma nla käynti takana:

rv 38 poksuu siis

paino +700g vko, eli nyt 5.2kg yht.
turvotus ++
rr:94/67 ilmanko vähän huippaakin...
symf.fund. 36
rt
syke D+, 145
pää alhaalla muttei kiinnittynyt. ainoastaan eka mulla kiinnittynyt kanavaan, muut tulleet ja laskeutuneet vasta ponnistaessa... maha sentäään pudonnut.

vitutus ha pinna kiree taas vaihteeks.. olo kuin sotanorsulla...

aniit on tainnu lähtee synnyttään kun ei mitään kuulu..?

seuraava aika neukkuun viikon päästä jonne arveli mun tulevan vauva kainalossa.l

marias oli ainakin menos huomenna synnärille.. tsemppiä matkaan... tais olla joku muukin mut kun pää ei muista millään.. :ashamed:

omppuli ja öttiäinen rv. 38, poks poks
 
Heips kaikille!

Siis nautinnollista, kun sataa vettä!

Päksäkkä muistan, kun oli vielä ihanaa odottaa vauvaa, ja sai silitellä kumpua.. Nyt ei tee mieli silitellä ainakaan ilman paitaa, kun on raskausarpia, jotka vieläkin vain lisääntyy! Ja sf-mitta vaihtelee päivän aikana, kun tuo työntää peppuaan pihalle..

Vuokko täällä pidetään meidän koko pieni, tuleva perhe nyt teille lippuja ylhäällä. Vauvakin pitää peukkuja vattassa. Toivotaan, että on hyvänlaatuinen ja että se saadaan pois. Onneksi teille on tulossa hyvä syy, minkä takia miehesi varmasti jaksaa taistella vastaan. Tsemppiä ja halauksia!

Onnea NuuNuu ja Hellu ja Annitanni ja mertsis!!

Tyttönen90 ihania kortteja! Jaksaisikohan sitä itse väkertää..

Aniit ajattelin laittaa sitten tekstiviestiä ystäville, kun vauva syntynyt. Tyttö tuli paino pituus jne. Äiti ja vauva kunnossa, isää vielä elvytetään. (Jos mies siis tulee synnytykseen, nyt hyvin vaikuttaisi siltä, että on lopultakin jotain tajunnut. Pari viikkoa ollut jo selvinpäin.)

Onnea kikka täysaikasuudesta!

Rangatanga tsemppiä! Toivottavasti pääset pian synnyttämään! Jos et jo ole..

Seksi nappaisi ehkä vähän. Tai mieli tekee välillä, mutta kun aletaan touhuta, se ei niin hääviä ole, enkä ole hetkeen saanut orgasmia. Jotenkin jokapaikka on "tiellä" siinäkin touhussa. Mutta mulle sperma aiheuttaa hieman supistuksia, mutta ei ole kertaakaan aiheuttanut tarpeeksi..

Oon kans ollu omasta mielestäni suhteellisen hyväntuulinen odottaja.. Siis ärsyttää ja ketuttaa aina kun on kotona, mutta jos vain yhtään pääsee mihinkään kotoa, niin on paljon mielekkäämpi olla. Iltaisin voin olla ärtyisä, kun ahdistaa..
Huoh, alkuperäinen LA oli kuukautisten mukaan jo 16.7.. Vähän jotenkin on odottanut, että vauva tulisi ennen tätä elokuun LA:ta, mutta eipä siltä vaikuta. :)

Täällä ei onneksi hirveästi kysellä, että joko joko. Vaikkei vielä oo ees LA. Mutta ärsyttää, kun kaikki toitottaa että joo ei se sieltä vielä tuu, menee ainaki 2 viikkoa yliaikaa. Tulee sellainen olo, että synny nyt pirkule, että pääsee sanomaan, että ei kaikilla aina mene yliaikaa. Todella ärsyttäviä. Tottahan se on, että ensisynnyttäjillä menee yleensä yliaikaa, mutta niinkuin en sitä tietäisi. Ja olisi jotenkin väärin varustautua siihen, että syntyisikin etukäteen. Ja varsinkin kun on supistellut jo 36vkolta lähtien runsaasti. Enmä sitä ole itse keksinyt. Argh. Joskus näinkin päin. :)

Vaavitar + tintta 39+4
 
Maria-s toivottavasti sulla onnistais huomenna ja saisit jäädä sinne :) ja tosissaan samaa mieltä, jatkuva kyseleminen ja tekstaaminen yms. ahdistaa ihan sikana. Ei se tosissaan mitään hyödytä, että koko ajan kuumotetaan.. :p täytyy itse yrittää sitten muistaa kun kaverit alkaa olla raskaana, ettei koko ajan sitten soittele loppuvaiheessa :D

Onnittelut taas vauvan saaneille! :heart:

Tyttönen90 tosissaan ihania kortteja :) iski hirveä askarteluvimma itsellekin. Mutta nyt ei ehdi, täytyy sitten kun pikkunen on syntynyt.. (joo senkun näkisi :D)

Äitiyspakkaukseen nukuttamisesta, vein itse äidin luokse kyseisen pakkauksen varasängyksi tai jotain, jos siellä välillä käymme. Pinnasänky on vauvaa varten ollut jo pitkään valmiina. Olen vuorannut sen sitten reunapehmusteilla ja nalle puh pehmoleluilla :D (kuten muukin huone on nalle puh aiheinen..)

Tosissaan, en jäänyt nyt synnyttämään tänään. Huomenna kuitenkin käynnistetään :) Puhkaistaan kalvot. Soitan heti aamulla klo 8, että miten on tilaa. Jos ei ole ruuhkaa, lähden heti paikan päälle tosi toimiin. Nyt alkaa tosissaan jännittää, tosin miestä tuntuu enemmän jännittävän ja välillä naureskelee hillittömästi "ei voiks tän peruu.." :D silleen kuitenkin ihan vitsillä.. :p vaikka itsekin olen vähän sekavissa tunnelmissa.. saa nähdä nukutaanko ollenkaan..Tätä onkin jo odoteltu, vaikka en ole tosissaan moneen viikkoon enää kyennyt ajattelemaan että kannan sisälläni pientä ihmistä. Mä vaan olen tässä tilassa, ei muuta :p.. Anteeksi sekava tekstini..

Perhehuonetta ollaan nyt ajateltu, tietysti riippuen miten on tilaa. Maksu on tietysti kaksinkertainen, mutta tämä on kuitenkin ainoa kerta kun se on mahdollista ja kummatkin pääsisi heti osalliseksi vauvanhoitoon. Kummassakin olisi puolensa.. No huomenna näkee senkin tilanteen.. :p

Zinnie 41+5 (jännittää!! :p)
 
Annitanni ja Mertsis onnittelut! :flower:

Zinnie hui, huomenna! Onnea matkaan! :heart:

Poksuonnittelut kaikille.

Toivottavasti mun mies pääsee pian töistä. Eilenkin sillä meni vaan puoltoista tuntia yli. Fiilikset on jotenkin plääh!

Päksäkkä 40+1 :heart:
 
unikuu108
neuvolassa käyty. enää ei kyllä hymyilytä. on vähän ahdistavaa jo tää venailu vaikka virallinen la on vasta viikon päästä. huomenna on ultran mukaan laskettuaika.

eli vauva on sitten kiinnittynyt kun terkka ei saanut enää päätä liikkumaan(viimeksi kävin viime viikon to) ja kohdun koko 2cm pienempi kuin viime mitalla eli nyt oli 31. turvotusta tullut jalkoihin vähän kun kengät kiristi ja sormuksia en uskalla laittaa sormiin. ei kuitenkaan koske mihinkään eli vähän vaan.
verenpaine 127/86 eli kohollaan vähän muttei pahasti. painoa tullut 700g viikossa. veikkaan et ne on noi turvotukset.. eli nyt on 79,6 esikosta oli tähän samaan aikaan jo yli 80 joten ihan ok.
pissat ja muut muuten ok. hemppakin 113 vaikken syö edes rautaa tai mitään vitamiineja säännöllisesti. joskus kun muistan niin magnesiumia..
terkka arvioi että koko olis joku 3,3kg että samaa luokkaa esikoisen kanssa. poitsu oli 3,4kg+

antoi kuitenkin ajan vielä ensi viikolle vaikka sanoi että en tiedä tuletko enää..
just niin..
 
Mä olen niiiiiiin kypsä tähän raskauteen !!!
Siis oikeasti nyt alkaa riittämään.
Synnytys vois käynnisty NYT, ja sitten vaikka joutuisin sairaalassa olemaan 20 tuntia ennenkun syntyy niin ei haittaa.
Kun vaan pääsisi sinne sairaalaan lähtemään.

Koko päivän on taas supistellut, ja nämä muuttaa vaan päivä päivältä kivuliaammiksi.
Tässä koitan vähän niitä kellottaa, mutta sekin tuntuu jotenkin tosi hankalalta kun koko ajan sattuu, niin vähän vaikea on sanoa että koska supistus alkaa.
Mä en vaan jaksa enääääää
:headwall:

Mieskin on taas koko päivän ollut tosi pahalla päällä ja se ei varmaan tajua ollekaan että ei mullakaan tässä mitenkään kauhean helppoa ole kun kiukkuaa mulle vaan koko ajan.
Tänään olisi tehnyt mieli kysyä siltä että osaako se taas ajatella ketään muuta kun itseään mutta en sitten viitsinyt.

Mutta joo jospa vaikka koittaisi vaan jatkaa tätä kellon kyttäämistä vaikka on sekin todella rasittavaa.
Kohta vaan lähden sairaalaan ja väitän että on supistellut 2 tuntia alle 10 minuutin välein ja sanon että tässä nyt on viimeiset 3 päivää supistellut ihan jatkuvasti, ja jään sitten vaikka ovenkahvaan soikkumaan kun sanovat mulle että lähde kotiin.
 

Yhteistyössä