ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

TAAS oli eri täti neuvolassa, siksipä en voi luottaa sf-mittaan joka on ihmeellisesti noussut viikossa +1cm. Tämäkään täti ei tuntunut ammattitaitoiselle tämän alan terveydenhoitajana (äitiysnla).

Pissa oli puhdas höttöisyydestä (!!!) huolimatta. Mitä lie ko. hötöt olleet, mutta vertakaan pississä ei ollut (th tikutti senkin). Eilisillasta lähtien olo tuntunut "kostealle" vaikkei pikkarinsuojistakaan mitään voi bongata. Taidan ehkä ottaa puhelun äpolille ja kysyä pikatestiä vedenmenon takia.. Kovotuksia on, mutta harvakseltaan silloin tällöin eikä ne ole kivuliaita THE synnytyssupistuksia.

RV 38+0
Painon muutos/vko: -200g
Turvotus: ++
RR: 132/74
U-prot.: -
U-gluk.: -
B-Hb: -
Sf-mitta: 32,5cm
Syke: ~148 (liike)
Liikkeet: ++
Tarjonta: Rt

Mää meen nyt soittaan äpolille ja työnnyn joko salille tai äpolille pikatestiin lapsivedestä. Ei uskalla riskeerata kun on tiedossa se B-strepto profylaksiakin (antibiootit synnytyksessä).


-iinaZ & The PötZi Kolmonen 38+0
 
Moooooi =)

Bb:lle onnittelut tytöstä :flower: :heart:

Kimalle Ihanat vaatteet pikkuselle :heart:

Mä nukuin taas aika huonosti yön, vähän väliä heräillen. Tällä kertaa kiusana olivat eilen juhlimisen aloittaneet pipafestiläiset :headwall: "Kiva" asua täällä lomamökkien vieressä :/
Ikkunoita en viitsiny laittaa kiinni, koska muuten olis ollu niin kuuma etten ois siltikään saanu nukuttua. Musiikkia huudattivat ja huusivat perseensä pohjasta, jipii!
No eipä tuo liioin nyt väsytäkään. Ja piristää se et miehen tullessa töistä lähetään lapsia käyttämään Suomen Tivolissa ja sit käydään Rossossa syömässä :p

Nyt jos lähtis laittaa vihdoin nuo pyykit pyörimään ja laskostelee kasa pyykkiä kaappiin. Ei jää sit miehelle se homma jos sattuu et viikonloppuna vaik lähtö tulis ;) Ja ettei mun tartte sit alkaa viikkaamaan ku oltas kotiuduttu vauvan kans. Noh, turhaan kai mä noita höpisen, mahda kuitenkaan syntyä viikonlopun aikana ;) Just ku äitilläki ois vapaa viikonloppu... No kuulostellaanpa :)

Nyt hommiin --> :wave:

mertsu & prinsessa pieni 36+6
 
Iso kiitos kaikille noista vauvakosmetiikan vinkeistä. Ja ONNEA vauvoista!!
Jotkut puhuivat, et aika käy pitkäksi.. Mulla vaan hurahtaa nää päivät ja vielä olis sata asiaa tehtävänä. Aion opiskella vähän syksyllä ja sitenpä suunnittelin tekeväni etukäteen jotain hommia, kuten tutkimussuunnitelmaa jne. Hmph. En oo tehny mitään ja nyt kun täällä ihmiset kertoo synnytyksistä, niin tajusin, et kohtahan se tulee, eikä mitään oo valmiina!!

Aniit ja vaavitar tsemppiä noiden miesten kans! Tekis mieli käydä ravistelemassa että tajuaisivat mitä menettävät. Oma isä on liepunnu pitkin kyliä "soittokeikoilla" mun lapsuuden ja nyt sit yrittää paikkailla sitä tälle tulevalle lapsen lapselle. Otti loman vauvan la:sta alkaen ja aikoo tulla sitä meille hoitamaan heti sit. Muutenkin ihan kuumana vakuutuksia suunnittelee, rakentelee pinnasänkyjä ja miettii kaiken tulevan lapsenlapsen ehdoilla. Kuulemma harmittaa kun minun lapsuusaikana piti vain "tehdä rahaa" eikä tajunnut nauttia lapsista..
Mites teillä muilla isovanhemmat on mukana? Meillä siis molemmilla puolilla eka vauva ja miehen äiti on lentoon lähdössä samoin kun minun isä(!!). Oma äiti ja miehen isä ovat aika rauhassa, joskin minun äiti ei ole ikinä muutenkaan sellanen hötky. Mut onnellisia ovat kaikki.
 
Huh huh, kun tuli taas kuuma kun kävin kaupassa. Sain vihdoin ostettua loput tavarat isyyspakkaukseen :D Ihmiset vähän katto, kun ostin esim. viskiä ja sikareita :ashamed:
Luulivat varmaan, että mamma itteleen ostaa :D

En vaan vielä tiiä antaisinko sen pakkauksen jo tänään vaiko esim. synnärille lähdettäessä vai miten. Elämän vaikeita päätöksiä, heh :LOL:

Onneks täällä on muitakin joilla on jo viikot 40+. Muuten oisin kyllä ihan tuskissani |O
Voidaan yhdessä odotella kuka pääsee eka =)

 
:flower: :heart: Onnittelut vauvan saaneille!Murokeksille prinssistä,Pekunallelle ja Bb:lle tyttösistä!! :heart: :heart:
Kellä oli poika loukannu kätensä?En muista nimiä,ku tais olla viime sivulla ja en "jaksa"selata taaksepäin,mut jos ei ole ärtsyä turvotusta,punotusta,kuumotusta ni ei ole ainakaan murtumaa silloin!Kyynärpäässä on semmoinen ns.Kiukkuhermo ja jos sen sopivasti "lyö"ni se voi kipuilla kauankin ja tuntokin voi kädestä mennä epämääräiseksi ajaksi. Mut jos sua äitinä taaperon olotila huolettaa,mene ihmeessä näyttämään.Saat mielenrauhan!

Nyt meen tyhjentämään loputkin tavarat ja vaatteet tosta äp-laatikosta,joka on ollut tuolla vauvan pinnasängyssä sen pari kk kohta...Aion petata myllärille ensipedin siihen (ekat viikot)!Mutsini teki hänelle pienen pienen ja matalan tyynyntapaisen ja ompeli ikean kankaasta pussilakanankin siihen,mut se peitto on kyllä niin iso,etten sitä siihen laita ainakaan ensalkuun.Meille tulossa aika pomminvarmasti perhepeti eli mieskin on jo suostunut siihen,että vauva nukkuis meidän sängyssä ainakin yöt.Mä olen ajatellut et josko se järjestely ois parasta imetyksenkin kannalta noin öisin.Päikkärit sais vauveli vedellä sit omassa kopassaan,ku en uskalla sitä edes tohon keskelle jenkkisänkyä jättää koisimaan..Eri asia on sit jos mäkin otan päikkärit.

Miehellä huomenna synttärit,mitäköhän sille keksis kivaa?Mies ei halua minkäännäköisiä kalaaseja eikä kaffekekkereitä ku ei oo pyöreitä vuosia!Eiks oo jännää ku mä fisu sitten ehkä olen täällä piakkoin kahden leijonauroksen vallan alla...?

T:maria-s ja vesseli 38+0!!POKS tänään (joko jo)
 
Huomenta päivää!

Onnea synnyttäneille ja tsemppiä taas kaikille jotka tarvitsevat. Nimiä kun ei jaksa enää muistaa. :flower:

Päksäkkä, täällä tuntuis nyt kans olevan tuo varastoon nukkuminen meneillään :) Viime yönä huikeat 12h, enkä käynyt kun kerran vessassa! Muutenkin suht hyvin nukuin, pari kertaa kääntyessäni melko kivuliaasti supisti tai muuten vaan koski tuonne alavatsan seutuville.. ja alaselkä tahtoo jumiutua nykyään nukkuessa. Parina yönä kuulunut poks vaan alaselästä kun olen kääntynyt.

Kimalle, ihanat pinkit kotiintulovaatteet =) Minäkin voisin laittaa meidän kotiintulovaatteista kuvaa.. tosin ne vaatteet kerkiää vielä muuttua.

http://www.aijaa.com/v.php?i=4585090.jpg

Paljon on tullut tekstiä ja moneen piti kommentoidakin, mutta kun en nyt kuollaksenikaan muista enää mitää enkä jaksa ajatellakaan.. ihan tyhjä pää. Kirjastossa pitäis lähteä käymään.. kohtahan se mieskin tulee jo töistä ja minä olen vasta herännyt :ashamed: Ja tänään ois sitten siivouspäivä joten TOIVOTAAN että ens yönä alkais tapahtua jotain (edelleen toiveajattelua).

Marizzza ja pienokainen 38+0 *POKS*
 
Onnea taas vauvautuneille
Mä olen kanssa miettinyt tota vetinen valkkari/lapsivesi asiaa.
Ja varsinkin kun neuvolassa th ( sijainen ) on kauheasti painottanut sitä että mitään vetisiä vuotoja ei saa olla ( tarkoittaa lapsivettä ) , mutta mistä ihmeestä minä sen tiedän että koska se nyt on vaan vetistä valkovuotoa ja koska lapsivettä.
Housut mulla on koko ajan ihan kosteat, enkä vuodon väristä voi mitään sanoa koska käytän mustia alkkareita.
Kirkkaalta se ainakin niissä näyttää..
Pyyhkiessä paperiin jää vaan sellaista kirkasta limaa, eli ei ainakaan mitään veristä vuotoa ole...
Huh kun on hankalaa tämäkin.

Tänään olin taas neuvolassa ja kysyin nyt sitten siitäkin että pitääkö sinne TAYSiin soittaa ennenkun menee ( kun jotkut sairaalat haluavat että ilmoitetaan etukäteen tulosta ) .
Täti sitten sanoi että ei tarvitse ilmoittaa vaan voi vaan mennä.
Tietysti saa soittaa jos on esim. kysyttävää, mutta sanoi kyllä että jos EPÄILEE synnytyksen olevan käynnissä niin sinne vaan.

Lisäksi alkoi "saarnaamaan" mulle mun painosta.
Yhteensä on nyt tullut noin 20 kiloa, ja kysyikin sitten multa omasta mielestäni aika ikävään äänensävyyn että "Mistäs luulet näiden kaikkien kilojen oikein tulleen "
Tuli juuri sellainen olo että vihjasi että on tullut liikaa.
Joo tiedän kyllä että 20 kiloa on paljon, mutta uskon kyllä myös siihen että saan painoni taas tippumaan.
Ja sitten kun vielä puhui kovasti mulle siitä laihdutuksesta ja muusta, meinasin hiukan mennä hermot.
Ja vielä kun papereissa selvästi lukee että mulla on ollut syömishäiriö, niin pitäisi nyt ammatti-ihmisen tajuta ettei syömishäiriöstä kärsineelle kannata mennä vihjailemaan että on läski.

Mutta niitä tämän päivän neuvolakuulumisia..
Viikkoja: 38+2
Pissa: puhdas
Paineet: 116/76
Paino: 67,5 Yhttensä tullut nyt siis 19,5 kg
Painon muutos /vko: +500
Sf-mitta: 32,5 sama kuin viikko sitten voi kuulemma johtua siitä kun vauva oli jo aika hyvin lasketunut
Tarjonta: rt2
Sykkeet: 130, aiemmin ollut 140-150 jos ei ole kauheasti liikkunut.
Oli siis tippunut nuo sykkeet, mutta kuulemma ihan normaalia synnytyksen lähestyessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Illusia85:
Elokuun pino

Mä voisin olla yksi ehdokas, jos ei joku jolla on myöhemmin la innostu...?

Illusia & Emppu 38+0
Kiitos paljon! =)

Mä liitän kohta tähän noi kaikki tekstit, josta voit kopioda tiedot uuteen listaan. Värit eivät kylläkään tule automaattisesti, mutta voisin pistää sulle yksärillä ohjeet värien liittämiseen. Ajattelin, että tuo etusivu on hyvä tehdä kahdessa osassa, kun nytkään ei enää kaikki tekstit näy tuossa yhdessa osassa etusivulla. Eli eka laatikkoon vaikkasyntyneet ja sit toinen laatikko, jossa olis odottajat. Oliko liian sekavaa???
 
Merkkailua..
Tekstiä tulee kyllä huimaa vauhtia! Ensikis onnea kaikille poksahtaneille :flower: Omaa vuoroa odotellessa kuumeisesti.

Eilen oli neuvola. Ei mitään ihmeellistä. Vauvan pää kiinnittynyt. Kävellessä vihlookin jo aika makiasti välilä. Toivotaan, että alkais kohta puolin tulemaan. Mies toivoo, ettei syntyis vielä ens viikon aikana, koska sillä paljon työhommia. Jää kyllä heti kotiin, kun vauva syntyy, mut juttelee vauvalle joka päivä, et 10 pvä voit tulla :heart:

Tsemppiä kaikille kärsiville!

Rimprenssa ja Leppis 38+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
En vaan vielä tiiä antaisinko sen pakkauksen jo tänään vaiko esim. synnärille lähdettäessä vai miten. Elämän vaikeita päätöksiä, heh :LOL:
Älä ainakaan jätä siihen synnärille lähtö-tilanteeseen. Ei välttämättä oo otollisin. Sinä oot kovissa supistuksissa ja mies todennäköisesti ihan täpinöissään/paniikissa. Ei ehkä osaa olla ihastunut lahjasta sillä hetkellä, kun keskittyminen on tulevassa synnytyksessä. Anna mieluummin etukäteen tai sit sanot synnärillä, että sille on kotona lahja.. mut sit et kyllä ite oo näkemässä reaktiota. Eli anna tänään! :D
 
Ai niin nyt muistui mieleen...

Sadepäivän ilo, voin yhtyä totaalisesti siihen että raha todellakin joiltain osin tekee elämää vähän helpommaksi. Minuakin ottaa päähän kun saa koko ajan olla laskemassa senttejä.. meillä esim. kaupassa kaikki juustot ja leikkeleet jää hyllyyn.. ei ole meikäläisellä varaa :|
Kauhea opettelu on ollut nyt raskaus aikana siihen että mun vaan on otettava kaikki taloudellinen apu vastaan niin mieheltä kun miehen vanhemmilta ja omilta ystäviltä. Aikaisemmin kun olen täysin ollut sitä mieltä että jokaisen on pystyttävä elättämään itsensä.. mutta minkäs teet kun opiskelutkin oli saatava pois alta.

Ja opinnäytettä minunkin piti koko kesä tehdä, mutta hups... alkaa päivät käydä vähiin ja kiinnostus on ihan huipussaan (ei sitten inspiroi yhtään). Ei olis enää kun viimeistelyt jäljellä siitäkään, mutta jotenkin ei osaa keskittyä kun miettii vaan onko vauvalle kaikki mitä tarvii yms... ja sekin on typerää, kun tiedän että oikeesti se vauva ei tarvii kun vähän vaatteita että lämpösenä pysyy, rakkautta ja ruokaa...

Mutta näillä mennään - mitään en kadu ;)

Marizzza
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja maria-s:
Kellä oli poika loukannu kätensä?En muista nimiä,ku tais olla viime sivulla ja en "jaksa"selata taaksepäin,mut jos ei ole ärtsyä turvotusta,punotusta,kuumotusta ni ei ole ainakaan murtumaa silloin!Kyynärpäässä on semmoinen ns.Kiukkuhermo ja jos sen sopivasti "lyö"ni se voi kipuilla kauankin ja tuntokin voi kädestä mennä epämääräiseksi ajaksi. Mut jos sua äitinä taaperon olotila huolettaa,mene ihmeessä näyttämään.Saat mielenrauhan!
meillä on tää käsipotilas. siis miehen kaa olivat pelleilleet ja nostanut käsivarsista (kummastakin, kyynärpään ja ranteen välinen tila) lötköä poikaa ja kun oli laskenut irti niin poika oli alkanut valittaa toista kättään kyynerpäästä alaspäin.
googleteltiin ensiapuna kaikki venähdyksistä murtumiin ja soitin terveysneuvontaan jo illalla ja sit vielä tänä aamuna terveysasemalle..
ei ole turvotusta,värimuunnoksia ihossa. vähän kuumempi on joten veikkaan näin eläinlääkärin tyttönä (lukekaa isolla ironialla) pientä venähdystä lihaksessa.
ei eilen halunnut käyttää kättään mutta tänään mulle raivotessa tarttui jo kiinni. käsi taipuu, sormet liikkuu jne. kipeä on kun ei halua sitä kuitenkaan käyttää. liikkuessa pitää kättä paikoillaan muttei roikota vaan jännittää. eli ei mitään vakavaa..
meillä mies on kaksimetrinen ja yli 100kiloinen joten sen voimankäyttö on eri luokkaa kuin mun tai pojan.. joskus sen "tavallinen"hierontakin on kovakouraista. eilen mainitsin siitä miehelle. et ootko tietoinen että.. mutta siis silkka vahinkohan tuo oli ja meillä noi kaksi pelleilevät vähän väliä ja painivat ja riehuvat..
tuo kaksimetrinen on ihan samanlainen pelle kuin toi yksimetrinen.

 
Onnea hirmuisesti vauvautuneille :heart: :heart:

Äippäpolikäynti takana. Ja on taas niin sekavat tunnelmat, että ho hoijaa. Taas oli yllättäen eri lääkäri, joka totesi heti alkuun, että ois ollu hyvä jos ois aina sama lääkäri, niin mitat pitäis enemmän paikkaansa. Sanoi, että ne kun on niin kiinni mittaajasta. Niin ja sitten sanoi vielä, että kokeillaan sitä ulkokäännöstäkin, jos vauva on vielä perätilassa. Kiva, jos oisin tienny etukäteen, oisin ottanu miehen mukaan. No, sitten se alkoi tutkimaan. Mulla on kohtu erittäin takana, jokainen joka on alkanu kokeilemaan multa paikkoja on todennut tämän. Tämä nuori naislääkäri päätti tarkistaa kohdunsuun tilanteen, aikansa se siinä ronkalas ja kokeili eri sormilla, mutta ei se vaan hihitteli ja sanoi, että ei yllä kyllä mun sormet tuonne. Sanoin vaan, että joo tiiän, että se on siellä takana. Sitten se kattoi ultralla sen tilanteen, niin sen mitä kortista sain selvää, niin kanavaa ois jäljellä 4 cm, muuta se ei ollu kirjoittanu. 1,5 kuukautta sitten kanavaa oli jäljellä 2 cm. Että jaa, oikeaa tilannetta en sitten tiiä.

No, sitten alkoi kahtomaan vauvan tilannetta. Hyvin nätisti se tutki, kahtoi mitat ja etsiskeli napanuoraa, joka oli hukassa. Siihenkin meni ehkä puolisen tuntia, eikä napanuoraa löytyny, ois kahtonu virtaukset. Painoksi se sai tällä hetkellä 2155g. Pari viikkoa sitten eri lääkäri sai 2100g. Eli painoa ois tullu vain 55g kahessa viikossa!!

Toinen lääkäri tuli ultraamaan hetken päästä, alkoi ettimään sitä napanuoraa ja kas kummaa, olihan se siellä. Noh, sitten tutkittiin rakenteita, ja niitä tutkittiin kauan. Sen verran näin siitä koneelta, että sydäntä tutkittiin. Hiljaa ne kahteli sitä monitoria ja minä ihmeissään, että taasko on jotain erikoista.. Sitten otettiin uudet mitat ja painoksi saatiin 2500g.

Tässä vaiheessa olin maannu siinä pöydällä jo reilun tunnin ja pissahätäkin oli kova. Mainitsikin asiasta, mutta tämä mieslääkäri sen kun paineli mahaa ja tutki niitä rakenteita. Kysyin, että onko niissä jotain vikaa?? Sanoi, että ei ole mitään erikoista, mutta ei nää niitä tarpeeksi hyvin, perätilan vuoksi. Pyysi tulemaan huomenna uudestaan, ensin tehdään se käännösyritys ja sitten tutkitaan rakenteet uudestaan.

Mieslääkäri poistui huoneesta, sitten tämä nuori naislääkäri sanoi, ettei tarvii olla huolissaan, tämä kyseinen lääkäri on vain niin tarkka. Jos ei nää kunnolla rakenteita, niin ne pannaan näkymään. Niin ja sitten vielä sanoi, että jos käännösyritys ei onnistu, voisin silti synnyttää alateitse, koska vauva on niin pienikokoinen. Miten uskallan???

Huomenna siis pitää mennä uudestaan 10-11 aikaan, ikävä kyllä ilman miestä, koska ei saaha lapsen ammaa mistään. Pelottaa vaan, kuinka kipeää se käy.

Niin, mainittakoon vielä, että tämä mieslääkäri on kyllä kovin osaava, edellisessä synnytyksessä oli mukana, ärsytti kyllä siinä tilanteessa, mutta osasi kyllä hommansa. Tuli vielä monta kertaa käymään mun kanssa synnytyksen eri vaiheet läpi, mitä kätilöt ei tehneet.

Olikohan vielä muuta... Tulenpas illalla kommentoimaan sitten teiän juttuja, nyt pää tyhjä ja pitää alkaa tekemään jotain ruokaa.

Helmiir ja Kerttu 37+2
 
Lämpimät onnittelut jälleen kaikille nyytin saaneille ja poksujoille! :flower:

Isovanhemmista (siis tulevan lapsen) oli juttua. Meillä miehen vanhemmat elävät jännittyneinä mukana. He saivat ensimmäisen lapsenlapsensa tammikuussa ja nyt pikkuiselle tytölle olisi siis serkkutyttö (?) syntymässä lähiaikoina. Oma isäni on ihan "sekopää", hän oli varmasti jo heittänyt ajat sitten toiveen lapsenlapsista. Välillä oikein naurattaa intoilu. Oma äitini ei valitettavasti enää elä, hänen viimeiset sanansa miehelleni olivat " kun saatte sen pienen tytön, älä sitten hemmottele sitä ihan pilalle". Tämä tapahtui jouluna 2007, joten aikamoinen ennustajaeukko äiti oli, jos tässä nyt sitten tyttö syntyy...

Ensipedistä ostin Pupujussikoiden reunapehmusteen ja peiton äippälaatikkoon. Mieheni teki laatikon alle jalustan, jota voi liikutella pyörien avulla. Tarkoitus on, että pikkuinen nukkuisi meidän sängyn vieressä minun puolellani omassa pedissään, josta on sitten helppo nostaa viereen imetettäväksi. Katsotaan nyt, mitä mieltä pikkuinen on pedistään, suostuuko siinä nukkumaan.

Kimalle aivan ihana neulesetin sait yllärinä, salaa toivon, että joku tekisi meidänkin pikkuiselle jotain neuloen. Itse olen aivan surkea käsitöissä...

Minä olen piilottanut miehen isyyspakkauksen vaatekaappiini. Ajattelin, että sitten kun synnytys on vihdoin onnellisesti ohi, kerron, mistä paketti löytyy. Toivottavasti muistan kertoa :LOL: !! Reaktiota ei tosin näe, mutta ajattelin, että miehestä on varmasti kivempi tulla tyhjään kotiin rankan kokemuksen jälkeen, kun on ylläri odottaa. Lasillinen vsop-konjakkia tulee varmasti silloin tarpeeseen ja töissä voi jakaa sikaarit seuraavana päivänä.

Nyt täytyy lopetella sillä kauneushoitola odottaa ;)

Oikein ihanaa ja tapahtumarikasta viikonloppua toivotellen

Tikru 39+2
 
Nyt ois neuvolassa taas käyty:

Pissa puhdas
Paino -200g
Turvotus +-
Verenpaine 120/67
Sf-mitta 32,5cm
Tarjonta rt1
Syke 135

Vieläkö muilla tuntuu vauva kääntyilevän vatsassa?
Mulla käy kamala jylläys vatsassa iltaisin ja tuntuu vain kun vatsa muljahtelee puolelta toiselle. Eilenkin illalla vauva oli ihan selvästi poikittain vatsassa, ja potkut tuntuu usein tuolla alapäässä. Sitten jossain välissä tunsin kovan kivun reisissä asti, kun se kääntyi pää alaspäin ja pää oikein porautui tuonne alle. Kun oon yrittänyt neuvolassa puhua tästä kääntyilystä, niin ne ei reagoi siihen mitenkään ja sanoo vaan että seurataan. Aina kun oon neuvolas käynyt, niin on ollut pää alaspäin ja sit iltasin se kääntyilee ja vääntyilee joka suuntaan. Alkaa aivan jo pelottaa että jääkö tää ollenkaan oikeaan asentoon ja mitä jos se on vaikka poikkitilassa kun meen synnyttämään :/

Illusia kiva jos jaksat ottaa elokuun listan tehtäväksi =) :flower:
Mä itsekin varmaan tykkäisin siitä hommasta, mutta ei mulla ole tarpeeksi aikaa istuskella koneella. Näin kahden lapsen kotiäitinä tuota hommaa riittää ihan kiitettävästi. Hyvä kun nyt ehdin lukemaan teidän kaikkien kirjoitukset :D

Mandylle suuret kiitokset myös, kun oot alusta asti päivitellyt tätä niin hienosti:flower:

kikka Älä välitä siitä neuvolan tädin painomotkotuksesta :hug: Mulla kans nousi esikoisen aikaan 18kg ja sain kuulla siitä joka käynnillä. Mun mieskin oli ihan hermona, kun mä aina itkeskelin kotona silloin neuvolakäyntien jälkeen :ashamed:
Sullakin on ollut alkupaino sen verran matala, että sun kroppa on vain kerännyt vähän runsaammin painoa imetyksen varalle. Mulle lääkäri jutteli tämän raskauden aikana, että paino nousee helpommin niillä, joilla on alkupaino pieni, kun itse siitä huolehdin. Mulle on nyt tullut 13kg, ja lähtöpainoindeksi oli 21. Mä olen kolmen raskauden jälkeen aina laihtunut hyvin takaisin omiin mittoihin, enkä ole siitä nytkään huolissani. Yhden lapsen kanssa sulla varmasti on hyvin aikaa käydä vaunujenkin kanssa lenkillä, ja pidä huolta normaalista ruokavaliosta, niin ei hätää =)

Olikohan mulla jotain muuta vielä mielessä, tuli taas tekstiä niin että unohdin jo mitä piti vielä kirjottaa... No mä voin palailla myöhemmin taas sitten...

RangaTanga 37+5 :heart:
 
HeiliKarjalasta Onnea ihanasta pojasta =)

Minä taas nukuin reilun parin tunnin päiväunet sohvalla :D Unta piisaa ja ajattelinkin, että nukun aina vaan kun mahdollista. Nyt kun vielä voi!

Nyt pitää mennä taas pötkölleen ja laskemaan vauvan liikkeitä. Kovin on rauhallinen taas ollut..mutta jospa iltaa kohden taas alkaa liikkumaan.

outiko 40+2
 
Kaveri kävi äsken 1-vuotiaan poikansa kanssa kylässä.. Mä luulin että me ollaan valmistauduttu jo ihan hyvin tähän vauvan tuloon, mutta voi luoja nää tavarathan on vaan pinta raapaisua..Meidän kämppä ei todellakaan ole kovin lapsi-ystävällinen.. Kaikki rikki menevät tavarat pitäis nostellla johonkin yli metrin korkeuteen ja meillä on esim ikean kirjahyllyjä joissa ei oo ovia.. :headwall: Miten tollanen vuoden ikänen voiki ehtiä joka paikkaan.. Ei kyllä paljon teetä hörpitty ja rauhassa jutusteltu..

Alkuperäinen kirjoittaja Marizzza85:
Ja opinnäytettä minunkin piti koko kesä tehdä, mutta hups... alkaa päivät käydä vähiin ja kiinnostus on ihan huipussaan (ei sitten inspiroi yhtään). Ei olis enää kun viimeistelyt jäljellä siitäkään, mutta jotenkin ei osaa keskittyä kun miettii vaan onko vauvalle kaikki mitä tarvii yms...
Marizzza
Mulla oli myös tarkoitus saada tehtyä rästissä olevat koulu-jutut pois, alotettua kandin-työtä, ja luettua 17op. sivuaineesta. 5op sain tehtyä sivuainetta mutta en mitään muuta.. Mies eilen varovasti kyseli et mites mun valmistuminen(oli siis tarkoitus valmistua ens keväänä ) että kun hän hakis kouluun sit kun mä oon valmistunut, mutta en mä voi enäää luvata... Yhtään ei kiinnosta ja kaikki ajatukset tässä vauvassa.. Mua inhottaa kun koko ajan on sellanen "pitäis tehdä sitä.. ja pitäis lukee tota.."-olo.. ja varsinkin kun ei oo siitä kiinni että ei ois ollu aikaa.. :ashamed:

 
Kikka : inhottavaa että ilkeilevät tolleen sun painostasi. Onneksi mä en ole kertaakaan kuullut motkotuksia (vaikka 3 eri neuvolatätiä mulla on) ja mulle on tullut jo 24kg!! Vaikka yritän syödä samalla lailla kun ennenkin niin jostain niitä kiloja vaan tulee...luulis niitten neuvolatätienkin sen tajuavan että ei se ilkeily auta! Koeta olla välittämättä, se on sen häpeä joka haukkuu!! :hug:

Onnea uusille vauvautuneille!! Teitä on jo niin paljon etten jaksa eritellä nimiä :) Ja ihana kuva pikkuisesta Heili :heart: Laittakaa muutkin vauvojen kuvia, ne on niin sulosia...

Ja kotiintulovaatteet...mäkin voisin kun kerkeen ni räpsästä kuvan niistä ja laittaa tänne, ihania vaatteita kaikilla, laittakaa lisää :)

Tänään oli neuvolakin...kaikki ok =)

Elokuuvauva09 ja masukki 38+0 (POKS!!)
 
Mittasin äsken verenpaineita ja mun alapaineet on 95 :eek: :eek: Mittasin parikin kertaa ja sama tulos.
Mietin vaan, että pitääköhän mun kohta soittaa äitipolille tosta, kun neuvolassa sanottiin et jos nousee yli 90 niin pitäs olla sinne yhteydessä. Kun on ollut kuitenkin proteinitkin välillä koholla.. ja raskausmyrkytysriski olemassa. Pissa on nyt kyllä ok, protskut ei oo kun +/-.

Sitten ahdistaa myös, kun ei tunnu noi vaavin liikkeet kunnolla. Ainoastaan tunnen kun se hikottelee, mutta liikkeitä ei oikeen
:/

outiko 40+2
 
misu75 onnittelut tyttövauvasta :flower: ja Heilillekin onnea vielä tätäkin kautta (vastasin jo tuonne ketjuun Mitäs nyt -puolellekin :) )...

outiko kyllä sun varmaan kannattaisi sinne soitella. Voi olla, että alkavat käynnistelemään synnytystä, kun sulla on tollaisia oireita ja vauva on liikkunutkin vähän. Tsemppiä :hug:
 

Yhteistyössä