***ELOMASSUT 2008***syyskuussa

Voi kuinka komias tukka Camillalla! :) Meidän neitillä on muodikas takatukka kasarityyliin...

Meillä on tähän asti vältytty lentsulta, mutta viime viikolla masu vaivasi pikkuista oikein urakalla :( Koko viikon nukkui todella huonosti ja olin perjantaina jo ihan poikki. Yöt menee niin vaihtelevasti, kun pe-la välinen yö meni todella hyvin(en muista edes syötinkö kertaakaan!) sitten taas la-su välinen oli tuskaa. Mies pääsi koisimaan tytön kanssa vasta aamulla puol kuus! Eilen ehtoolla sitten pelotti, että mitä mahtaa taas yöstä tulla, kun tyttö nukkui melkein koko päivän. No, viime yö meni sitten oikein hienosti ja nyt on pirteä olo. Tyttökin taitaa kohta herätä jo ekoilta päikkäreiltä. Meillä meni siis viime viikolla päivärytmi ihan sekaisin ja mietin, et miten sen sais käännettyy, mutta tyty tais itse kääntää sen. Jos nyt kaks kuukautinen vauva sitä viel kääntää.

Tänään on mulla jälkitarkastus ja vähän alkoi eilen jo pelottaa se sisätutkimus. En tiedä miks. Tai ei pelottaa, mutta jänskättämään. Vaikka synnytyksestä jo yli 2kk. Mä olen ihan hassu :ashamed:

Bella-Lumia ja tyty 2kk6vrk
 
Huh, kun te olette ahkeria kirjoittamaan! Nykyisin en ehdi enää edes joka päivä lukemaan juttujanne! Joten pino on kahlattu pikaisesti läpi :ashamed:

Ainakin ehkäisystä olette kirjotelleet jotain. Kuinkas monella on kuukautiset jo alkaneet? :wave: Kamalaa, kun synnytyksestä oli himpun vajaa 6 viikkoa, alkoi menkat! Tosin esikon syntymästäkään ei ehtinyt kulua kuin 5,5 viikkoa, niin vuoto alkoi. Nyt en ole ihan varma, onko nämä jo toiset menkat! Kivaa, kun jotkut saa olla ilman vuotoa vuodenkin ja mie kärsin siitä heti! Ja ihan täysimetyksellä mennään, joten eipä sekään takaa vuodottomuutta. Ehkäisyä pitäisi miettiä, tällä hetkellä ainoa vaihtoehto on kumit, koska mie en halua enää yhtään hormooneja kroppaani. Kyllästyin pillereiden aiheuttamaan mielialavaihteluun sun muuhun. Tosin ehkäisyrengas kuulostaa kokeilemisen arvoiselta, mutta katsellaanpas jälkitarkastuksessa tilannetta uudelleen.

Ristiäiset on meillä tulevana sunnuntaina. Nimi on jo päätetty hyvissä ajoin eikä sitä ole paljastettu etukäteen kelleen. Tämä viikko meneekin sitten leipoessa.

Muuten vauva-arki on lähtenyt hyvin käyntiin. Esikko ei ole sen kummemmin mustis pienestä. Vyöhyketerapiassa kävimme iltaitkuisuuden vuoksi 2 kertaa ja se auttoi. Nyt meillä asustaa siis ihan tavallinen pieni mies normaaleine itkuineen. Nukahtamisessa pojalla on hieman vaikeuksia, ja illalla pahiten. Mutta minusta se ei ole mitenkään epänormaalia itkua enää.

Kuinkas monet päikkärit teillä nukutaan ulkona? Mie nukutan pienen ulos vielä alkuillastakin! Nukkui yhtenäkin iltana kahdeksaan ulkona ja oli hereillä jonkun tovin ja laittoi kiltisti yöunille. Eli tavallisesti pieni mies nukkuu parit päikkärit ulkona. Eilenkin vetaisi neljän tunnin tirsat keittiön ikkunan alla, kun itse touhusin ulkona.

Mutta nyt vaatii esikko huomiota, kun pienempi nukkuu...

-Madison ja pojat 1,5v ja 1,5kk
 
neitiperho
Olis taas viikonloppu ohi. Huh! Lauantaina systeri oli miehensä kanssa "käymässä". Nautittiin sitten alkoholi tuotteita ja jäivät lopulta yöksi. Hauskaa tosin ainakin oli. Ainoa että neidin syöttämisen ja nukkumisen kanssa olikin sitten ongelmia. Aiemmin jos ollut tarvetta, on syönyt tuttelia ihan sujuvasti. Nyt ei sitten mitenkään. Työnsi kaiken ulos sitä mukaan mitä sain menemään. Otin sitten omaa maitoa pakkasesta ja se onneksi maistuikin sujuvasti pullosta. Eli ongelma ei pullossa, vaan maidossa. No, yleensä neiti tosiaan todella hyvin käynyt nukkumaan, kunhan masu taas antanut tilaisuuden siihen. Lauantaina sitten kukkui puoli kolmeen. Näyttää vaikuttavan neitiin kaikki uudet tilanteet.
Päivällä kun tapana, että päikkäreidenkin aikaan melua voi olla, mutta silti hyvin nukkuu. Yöllä taas 21 aikaan vaihdetaan yökkäri ja 22 aikaan hämärretään valaistus makkarissa samoin äänitaso pienenee. Näköään se on auttanut ja selkeyttänyt päivän ja yön eroa.

No nyt onneksi ihana arki taas ja oma tuttu turvallinen rytmi. Vihdoin näyttäisi myös siltä, että jälkivuoto olisi kokonaan loppu. Nyt menny jo 5pvää ilman sitä. VIHDOIN. Jo se tietty hetkiä poissa oli mutta aina alko taas uudestaan.

Tuosta viihteellä käymisestä. Itselle ja miehellekin on tärkeää, että joskus pidetään omaa ja täysin yhteistä aikaa. Me siis otettiin sitä yhteistä aikaa jo kun neiti oli 3vkoa ja muutaman päivän yli. Tyttö oli helppo viedä hoitoon, kun nukahti helposti yöllä ja myös nukkui varmasti. Tietty yhdeltä kaverilta sainkin heti kuulla kuinka huono äiti olen, kun "heti kiire ryyppäämään vaikka toinen ole edes kuukauden ikäinen." Joo kieltämättä kyllä mulla vähän huono mieli oli muutenkin koko illan, kun lapseni yleensä hoitoon annan. Mutta kyllä se vähän loukkaa kuinka joku arvostelee kuinka olen heti huono äiti. Kai sitten olen. Lastani todellakin rakastan JA PALJON mutta eikö yhdessä miehen kanssa saada sitten olla ollenkaan. Ja tyttö kuitenkin tuolloin söi hyvin pullosta ym en siis mielestäni heitteille jättänyt. Kyseisellä ihmisellä tosin ei ole omia lapsia edes, mutta asuu miehensä kahden lapsen kanssa nykyisin. Kaikilla toki omat mielipiteet.
Mitä mieltä te muut olette?

Jospas sitä alkaisi taas toimimaan sitten. Olisi pankkiin menoa ja kasvohoito ohjelmassa. Lapsi olisi jäämässä isin kanssa ja vähän jännittää kuinka pärjäävät. Mies kun ei mitenkään pitkähermoinen ja tulen olemaan poissa nelisen tuntia. Viikolla olisi vielä jälkitarkastukseen menoa ja vaikka mitä. Saapi nähdä. Mutta palataan taas.

Neitiperho ja "Iines" 5vk5pvää
 
neitiperho
Tosiaan vielä..
pillerit meinaan ottaa käyttöön heti kun vaan voin. Ne olleet hyvät ennenkin niin miksi ei jatkossa.
Ristiäiset olisi kahden viikon päästä.
Kylvyssä käydään kerran viikossa öljyjen kera ja iho todella hyvä kuntoinen.
Päikkäreitä nukutaan ulkona ainakin ne yhdet, joskus kahdet. Tosin päivän aikana meillä yhteensäkin vain kahdet päikkärit.
 
Onpas Paljon hiuksia Camillalla! Meijän neitillä on myös mutta taitaa jäädä toiseksi! =)

Olikon muilla ristiäisiä viikonloppuna? Mitä on tullut nimeksi?

Me ollaan mummolassa (jälleen) kun isäntä lähti joka syksyiselle metästysreissulle lappiin. Perjantaina kotiutuu. Ihan kiva olla täällä mummolassa kun on seuraa ja apua lastenhoitoon. En olis noiden kans kotona jaksanut olla, kauppareissut yhtä sirkusta vielä ja kaikki lähteminen yms.. oltais varmaan oltu viikko neljän seinän sisällä muuten kotona.

Aivan ihana ilma jälleen ulkona, eilinenkin oli mahtava ja käytiin äidin kanssa kävelyllä, mä olisin kävelly kauemminkin mutta täällä on liikkunut karhuja ja just tuos lähellä emo ja kaks pentua ihan talojen pihapiirissä niin ei uskalla kauas lähteä. Ihana ruska ja värien kirjo puissa! Mä oon niin syksy ihminen! Hirveä lenkkeily into alkaa aina syksyllä ja on mukavan raikas ilma. Tää mun koti on ison tien vieressä menevän vanhan hiekkatien varressa ja jotenkin tosi ihanaa seutua vaikka en ehkä tälle paikkakunnalle muuttaiskaan ikinä.

Joku kyseli äitien omasta jaksamisesta Mulla on välillä sellanen olo että hajoan tähän paikkaan ja en jaksa enää yhtään mutta kun saa nukkua yön hyvin ja päivä menee lasten kanssa tappelematta niin silloin tuntuu että ompas elämä ihanaa ja kyllähän tää tästä. Ja kyllähän tää sit helpottaa vielä enemmän kun Tilda vähän kasvaa ja alkaa viihtyyn lattialla (nyt on hereillä olles paljon sylissä tai sitterissä), vielä en oo pitänyt kun sitten saa kotoajan vahtia ettei isommat kävele päälle. Pitäis kaivaa sellanen leikkimatto jostain kaapista kun sais aikaiseksi, nyt tuntuu lelut (tai kaikki heiluva ja värikäs) alkavan kiinnostamaan ja kovasti husitaan käsillä ja tartutaan kiinni.

Mies on alkanut olemaan enemmän ja enemmän lasten kanssa kun joskus alkuaikoina oli nihkeä jäämään mutta nyt kokoajan entistä paremmin ottaa lapset mukaansa ja touhuaa niiden kanssa. On jopa kaks reissuakin tehnyt, viime syksynä oli kaks viikkoa kotonansa silloin vajaa2v ja vajaa 4v kanssa ja nyt syksyllä viikon entisessä mummolassaan noiden isompien kanssa. Kalalla ovat käyneet ja kaupoilla yms useammin. Antaa mulle aikaa tehä kotihommia ja olla vauvan kanssa. Ekaa kertaa on myös valvonut huutavan vauvan kanssa yöllä.

Pitäis lähteä käymään asioilla kun sais ittensä liikeelle, Tilda huusi mahaansa taas johonkin neljään asti ja ite hieman jäässä nyt pääsemään vauhtiin vaikka vähän ennen kymmentä oonkin noussut.

Mutta nyt koitan alkaa touhuamaan lähtöä sinne asioille! Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Koitan saada tuoretta kuvaa Tildasta profiiliin!

Mammaliini83 ja Tilda ~1,5kk
 
Meillä pikkuherra päätti järjestää viime yönä shown. Heräsi yhden aikaan ja ajatteli köpötellä olkkariin leikkimään. Siinä sitten otettiin herra viereen ja siinä se höpötteli aamuun asti johonkin kello viiteen... miesparkani, joka joutui kuudelta nousemaan! Toivottavasti pikkuherra ei ota tavakseen tuommoista. Nyt meni päiväunille.

Eilen kirppikseltä löysin tytölle ihanan mobilen:) Sekä pojalle pottatuolin. Haalaria en pojalle löytänyt sopivaa, yritin etsiä. Mies osti uuden auton elikäs keskiviikkona saadaan se hakea. Onhan se kiva kun mahtuu paremmin turvaistuimet ja tavarat, rattaat sun muut.

Tuosta viihteelle menemisestä oman kantani voisin sanoa:) Ei kannata kuunnella tuollaisia huono äiti-syytöksiä ollenkaan, eiköhän jokainen äiti osaa lapsensa parasta ajatella kuitenkin. Ja jokainen tekee niinkuin hyvältä tuntuu. Mulla menee itselläni raja siinä, että vieraalle en voi lasta antaa hoidettavaksi, vaan jommankumman vanhemmista täytyy olla paikalla aina. Ja tämä koskee ihan kaikkia menoja, ei vaan viihteelle menemisiä... Mutta ehkä asia olisi toinen, jos mulla olisi joku jonka hoitamiskykyyn voisin luottaa. Ja mies on meillä sillälailla tasavertainen vanhempi, eli hänen kanssaan voin surutta jättää vaikka vauvankin. En voi ymmärtää sitä kun jotkut sanoo et isi on lapsenvahtina. Kyllähän se lapsi on ihan isänkin lapsi, ei mikään hoitolapsi... Esikoisen ja tämän tytön välissä kävin synttäreittäni viettämässä kun poika oli 4kk, laitoin pojan ensin nukkumaan ja mies oli kotona. No, mutta nyt mulla ei ole sitten minkäänlaisia menohaluja, kotona kykin maidolta lemuavana :) Pikkujoulua olisi kiva ehkä mennä marras-joulukuussa viettämään. Alkoholia mua ei huvita ottaa, jotenkin tuntuu että siitä olen tarpeekseni saanut:)

Ihana tukka Camillalla! Hildalla on samanlainen tukka kuin Salkkari-Sepolla, paitsi musta.

Ruokaa pitäisi alkaa vääntämään ja vaippapyykkiä järkkäilemään. Hyvää viikon alkua kaikki!
 
Mahtava tukka Camillalla =) Elmerillä on kans takatukka, niinkuin joku muukin mainitsi vauvalla olevan, mutta päälaella on vaan muutamia harvoja haituvia :D

Madison: Täällä alkoi eilen ekat menkat. En muistanutkaan kuinka ihanaa se on :headwall: Olis pitänyt arvata jo kolme päivää sitten, kun on käpy palanut ihan joka asiasta, että vanhat rakkaat PMS-oireet siellä tekee vaan paluutaan :D

Meillä pikkumies nukkuu kerran päivässä pihalla. Kolmen neljän tunnin unet puolenpäivän jälkeen.

Viihteellä käymisestä: Ei kannata tuntea huonoa omaatuntoa lapsen hoitoon jättämisestä. Mun mielestä on kaverilta ollut tosi tyhmää edes puuttua toisten menoihin ja etenkään koittaa syyllistää toista ettei voi käydä missään pienen lapsen takia. Ärsyttävää! Ei se tee kenestäkään yhtään huonompaa vanhempaa eikä ole taatusti lapselta pois, jos äiti ja isä käy joskus kahdestaan jossain ja vauva jää hoitoon.
Me käytiin viime viikonloppuna eka kerta Elmerin syntymän jälkeen kahdestaan kaupassa ristiäisostoksilla, kun mun vanhemmat poikkes kylässä ja katsoivat vauvaa sen aikaa. Oli tosi outoa olla liikenteessä ilman turvakaukaloa, hoitolaukkua ja rattaita :D

kaneliomena ja Elmeri
 
Tekstiä tullut paljon, joka päivä käynyt kuitenkin lukemassa =)

Meillä masuvaivat jatkuvat edelleen, joka ilta kitinä ja itkua, tosi vaikea saada neiti sit aina rauhottumaan. Muuten on mennyt ihan hyvin, oon miettiny jos alkais tota maitoo pumppailee pakkaseen..
Miten, onko kukaan teistä koskaan käyttänyt vauvanilo teetä?? auttaako masukipuihin, tosin kuulin että lisäisi maidontuotantoakin??

ristiäisistä ollut puhetta, meillä oli ne 13pvä, tytölle tuli nimeksi Alisa, tämä päätettiin jo silloin kun saatiin tietoon että tulokas olisi tyttö. :heart:

äidin jaksamisesta mä olen voinut ihan ok, mulla vaan on paniikkihäiriö joka on alkanut vaivaamaan taas ihan urakalla, samoin reuma. :(

menkoista mulla loppu jälkivuoto, muuttui valkovuodoksi ja nyt sit alko menkat, ja ovat aivan h*lvetin kipeet ja tosi tosi runsaat... :kieh:

neitiperho älä välitä tommosista kommenteista, olen itse huomannut jo raskausaikana että äitiys on semmoinen asia, josta jokaisella on omat mielipiteensä/sanottavansa, musta ainakin tuntu heti kun tulin raskaaksi että olin kuin elävä maalitaulu.

ehkäisystä sitä pitäisi todellakin ruveta jo miettiin... :ashamed: 1.10

nukkumisesta vauva nukkuu päivisin yhet n. 4 h unet ja sit lyhyempiä jaksoja. öisin heräilee n. 2h välein syömään..

hih, ompas todellakin komea tukka Camillalla :heart:

palaimisiin.

t. Hosso ja pikkuakka 6vkoa :heart:
 
Heipsan mammat =)

Meillä oli ristiäiset launataina ja pikku-Raksu sai nimkseen Elisa Raili Marianna.

Elisa nukkuu hyvin. Aamulla herää joskus 9.30-10.30 välillä, sitten vaihdetaan päivävaatteet ja syödään ja sen jälkeen neiti nukkuu 3-3,5h unet ulkona.
Sen jälkeen ei pahemmin nuku, ennen yöunia. Saattaa lyhyitä pätkiä torkahtaa, mutta muuten seurustellaan ja sylitellään =) Yöunille käydään siten, että 20.30 jälkeen mennään vaihtamaan yövaatteet ja aletaan "tissitellä", sitten klo 22 tienoilla otetaan pullosta kunnon sapuskat ja sen jälkeen aletaan nukkua. Tosin se saattaa joskus viedä aikaa ja vaatii usein "unitissin". Eilen annoin tuttia, kun mulla nännit kipeät paljosta imemisestä.
Ja luultavasti Elisalla on sammasta suussa, joten sekin ilmeisesti rikkoo nännejä. Tai sitten se on mun tisseissä, mutta joka tapauksessa meillä on nyt "hoito" menossa, että saataisiin se pois. Putsataan tytön suuta ja mun nännejä vichyllä ja keittelin just pullot ja tutit. Onko teillä muilla kokemusta sammaksen hoidosta, mikä auttanut parhaiten?
Katsotaan pari päivää, jos ei auta, niin mentävä varmaan lääkäriin.

Mulla ekat menkat oli jo. Paino pudonnut niin, että olen jo reilut 10kg miinuksella, eli sen verran vähemmän painoa, kuin ennen raskautta. Painoahan mulle tuli odotusaikana vain 5,4kg, eli lähemmäs 16kg on pudonnut synnytyksen jälkeen.

Masuvaivat meillä tuntuu nyt olevan suht hyvällä mallilla, eli käytetään sekä Cuplatonia, että Relatippoja. Hyvin tulee kakka ja paukkuja :D

Ehkäisyä pitäis varmaan miettiä :eek:
Pitäis kokeilla petipuuhia pikkuhiljaa, kun paikat ei enää kipeät ja menkatkin ohi...Mies ollut kultainen ja kärsivällinen :heart:
Tiedä sit mitä käyttäis, kun en halua hormoneja kehooni...

Enpä nyt muista mitä muuta piti komentoida, mutta toisella kertaa sitten lisää.

Mikkka + hymytyttö Elisa 2kk tasan :heart:
 
Iiiiihanat hiukset Tatjana80:n tytöllä ja aivan suloinen hymykuva äiti lpr:llä profiilissa... :heart: Laittakaa muutkin vaan vauveleistanne kuvia, ne on aina niin ihania.. :)

Täällä oltu aamupäivä puistossa kaverin ja hänen lasten kanssa.. sit käytiin lenkillä, minkä jälkeen molemmat lapset alako päikkäreille (vauva kyllä nukku koko ulkoilun ajan) ja mä sain vähän siivoiltua.. nyt istahin tähän kahvikupposen kanssa ja kohta pitäski tehä jo ruoka uuniin..

Meillä meni viime yö kyllä hienosti. Olivia söi pullosta jtn 100ml (eka kerta meillä että noin paljon!!) joskus yhdentoista aikaan illalla ja nukahti. Heräs sitte yöllä ekakertaa vasta klo:6 eli nukkui 7h putkeen.. ihanaa!!! :) Sai itekki nukkua sitte kunnolla!! Muutenki tuntuu että Olivia nukkuu vieläki tosi paljon, vaikka ikää on jo kohta 2kk.. siis meillä kai ollaan hereillä vaihtelevasti ehkä 4h-6h vuorokaudessa ja se on aika vähän jos vertaa teidän muiden hereillä olo aikoihin!?!?! Onkohan tuo ihan normaalia, että vauva on vielä noin uninen? Aika paljon menee päiviä silleen, et neiti herää aamusella, on n. tunnin hereillä, sit nukkuu iltaan asti niin, että välillä vaan syö ja hetken valvoo. Sitte illalla saattaa valvoa jonku 3h putkeen.. ja sit mennäänki jo yöunille. Onkohan tuo ok???

Tällä viikolla ois lääkärineuvola ja mun jälkitarkastus. Kiva kuulla miten Olivia on kasvanu, mut jotenki inhottaa mennä sinne jälkitarkastukseen, ku täällä ei oo ku yks lääkäri ja se on mies.. kiva... :x Kävin vielä sen luona sillon ku oli rintatulehdus, ni kiva nyt mennä alapäätä esittelee... :whistle: No ei voi mitään..

Mut nyt siivoilee lisää ja ruuan tekoon..

Laitan tähän Oliviasta vielä ristiäiskuvan.. :heart:



Annilia & Olivia 1kk+3vkoa
 
Täälläkin oli eilen ristiäiset, poika sai kasteessa nimen Eetu Lukas Aleksanteri.:) Kivat juhlat oli, illalla vaan hirvee väsy, ku itse juhlakin alkoi vasta klo 16..

iik vauva huutelee kaukalosta..!! maitoaaaaa
 
siis ei oo todellista, mä kirjotin pitkät pätkät ja ne hävis!! :headwall:
Nyt en kerkee enempää kirjotteleen kun sen mitä tänne tulinkin kysyyn, eli onko kellään kokemusta mallasuutteesta? kuinka pienelle vauvalle voi mallasuutetta antaa?
 
heitsu, me annetaan vauvalle mallasuutetta. voi antaa jo ihan pienestä asti, me alotettiin oisko ollu 3-4vkon ikäisenä. auttanu on, ja masu on löysempänä!:)

Mikkka, meille neuvolatäti neuvoi sammaksen hoitoon (Eetulla siis ei ole sammasta mut kertoipa kuitenki) puhdistaa puolukkaisella vanupuikolla vauvan kieltä.. en oikeen tiiä miten sit käytännössä toimii mut puolukan pitäis olla hyvä sammaksen hoitaja.

Mulla haluttais jo viihteelle tai ees viettämään 2keskeinen ilta miehen kanssa vaik leffan ja hyvän ruuan parissa.. ei kehtais kuitenkaa viel kysyä keltää ottaisko vauvaa yökylään, vaik "moni" onkin jo sanonut et voidaan joskus viedä Eetu yökylään..

Äidin jaksamisesta, oon voinu ihan ookoosti nyt viimeset 3viikkoa, alussa oli baby blues.. välillä tosin vieläki iskee hirvee epätoivon tunne ja alakulo, ja pahimmilla hetkillä mietin että mihin helekattiin mä oon oikeen ryhtyny että oisko pitäny sitteki elellä nuoruutta viel vuos jos toinenki ja tehä penskat myöhemmin. mut sit paremmilla hetkillä kuitenkaa en vaihtais tätä vauvaelämää kyl enää millään pois!! välillä mulle iskee sellanen olo että oon ihan yksin ja alkaa vaan kuristaa kurkkua ja itkettää (kuten nyt...). vaik mies on enempi ku apuna ja sukulaiset ja ystävät on olemassa nii silti.. äh.
 
ja sitähän mun piti kysyä että mihin asti tamponin käyttö on "kielletty" synnytyksen jälkeen? että jos tässä vaiheessa alkas menkat nii voisko jo käyttää tamponia, ku synnytyksestä tulee perjantaina kuluneeks 6viikkoa? jälkitarkastus on vasta ens kuun 20.päivä. :eek:
 
heipsan! pian kuulumisia ennenkuin kummatkin pojat itkevät yhtä aikaa (esikoinen siis silkasta väsymyksestä ja kuopus nälästä )

käytiin ekassa neuvolassa (tai siis ihan lastenneuvolassa)
Poitsu oli ihan hyvin kasvanut,
siis ikäähän on nyt 3vkoa ja 2vrk:

paino: 4995g ( Synt.paino; 4110g)
pituus: 55.6cm (synt.pituus; 51cm)
pipo: 38.3 (synt.36)

elikkäs hyvin on poitsu kasvanut! :heart:

nyt vaan meinaa olla massu täynnä et ei meinaa kakkaa tulla, neuvoi hyviä "jumppajuttuja" ja hieromista, heti alkoi hirmuinen pörinä käydä! :)

luen myöh.teidän juttuja kun on paremmin aikaa! :wave:
 
Hei vaan taas täältäkin!
Neitiperho mäkin oon huomannut, että kaikilla on omat mielipiteensä ja käsityksensä äitiydestä ja lasten hoidosta yleensäkin. Ei kannata ottaa kaikkien neuvoja ja mielipiteitä liian vakavasti, vaan ota ne vastaan omalla tavallasi. Maalaisjärkeäkin saa käyttää näissä asioissa. Sillä ja äidinvaistolla pärjää pitkälle!
Henk. koht. oon kyllä sitä mieltä, että ihan alle kuukauden ikäistä en viel antais hoitoon siks, että pääsisin rilluttelee. Jotenkin se vaan musta tuntuis tosi pahalta. Vauva on silloin kuitenkin vielä ihan vastasyntynyt...

Sammaksesta mä oon antanut vauvalle keitettyä vettä lusikalla pikkaisen, sen verran, että saa suuta vähä huuhdottua. Ja lisäksi keitin itsepoimituista puolukoista mehua (en tietenkään lisänny mitää sokeria) ja oon sitä kans antanu. Auttaa!

Huh...mul on ollu nyt muutamana aamuna pahoinvointia. Sillee, että meinaa laatta lentää. Olipa kiva tänä aamunakin vaihtaa vaaville kakkavaippaa ku sai yrjöä pidätellä! En mä normaalisti oo niin herkkä!! Se pahoinvointi on ihan samanlaista ku silloin alkuraskaudessa. Siks aloinkin epäilee, että oisinko taas raskaana.. Näin pian??? Vähä tuntuu kyl epäuskottavalta. Ku täysimetänkin ja synnytyksestä vast 6 viikkoa!!! Jos tuo aamupahoinvointi jatkuu, niin sit kyl ei kai auta muu ku tehä testi. Siis voiks näin pian muka pamahtaa uudestaan paksuks? Oisko se ees mahdollista? *epäuskoinen* Jos tuo johtuu vaan jostain muusta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tatjana80:
Profiilissa tuore kuva Camillan kastepäivänä. Nyt vasta sain sinne lisättyä kuvan. Ennemmin ei oo antanu lisätä ollenkaan kuvaa. Onkos muiden vauvoilla samanlaista tukkaa?? :LOL:
Meidän neidillä on samanlainen "karvalakki" päässä. Ja siinä on jopa vaaleita raitoja. Siskoni ehdotti, että vaaleanpunainen rusetti päähän ja nimeksi Iines :D
 
Miten olette antaneet ja annostelleet tuota Cuplatonia vauvoillenne? Annetaanko niitä tippoja suoraan suuhun vai sekoitetaanko äidinmaidonlisään? Voiko antaa jo kolmeviikkoiselle, kun tuntuu että tyttö kitisee vatsavaivojaan koko ajan? Tuossa lääkepakkauksen paperissa luki vaan että kolmikuiselle vauvalle koliikkiin sen ja sen verran, mutta kai sitä voi jo aiemminkin antaa...
 
moi!!! nyt vasta löysin teidät. ihana tukka camillalla!!
siis monelta teidän vauvat menee nukkumaan? meidän ukko valvo eilenkin puol kahteen asti! onko tää normaalia? mie ku luulin että vauvat rupee aikasin nukkumaan. nyttenkin jotain touhuaa sängyssään vaikka kello jo puol 1..
 
|O taas samanlainen yö takana ku wiime yö..wäsyttää, ei woi kieltää. en jaksais joka aamu olla ennen kuutta ylhäällä kun poitsu herää wähän wäliä ja nyt meinas esikkokin jo herätä wiime yönä monta kertaa wauwan itkuun ja ääntelyyn.. sori taas tuplaweet..
 
Nea85, pienet vauvat nukkuu aika paljon vuorokaudessa, mutta ettei elämä menis liian tylsäx, ni niillä on jokaisella oma rytminsä :kieh: .. meilläkin neiti valvo muutamia iltoja sitten n. 24 asti ja sit vast rauhottu yöunille..esikoinen oli samallainen.. nyt muutamia päiviä menny niin et illalla hyvissä ajoin nukkumaan ja sit aamulla 6 ylös. :D Kyllä se rytmi jossain vaiheessa tasottuu, ja yötkin löytyy, mut jos ei löydy, ni sit ku vauva on vähän isompi, ni rytmiä voi yrittää siirtää. mut miun mielestä ei ihan näin pienillä vielä..

Jännä miten voikin olla pienellä noin tarkka kello, mut tasan 6 alko kuuluu sellasia ilonkiljahduksia tuolta sängystä :D , mutta kerkeenpähän juua kahvin rauhassa ennen ku poitsu nousee!!

Meillä onki tää viikkoo hurjan kiireistä aikaa, joka päivälle menoja, pieniä taukoja, eli mennään sit väliajoix miun äitin (ja miun) työpaikalle notkumaan, ku ei viiti aina kotiin ajaa 1h ajax ja taas menox. Ihanaa kyllä, ku mie oon jo ihan tylsistyny kotii, varsinkin ku mies on yövuorossa, ni saa hänki nukkuu, ja ei mein tarvi olla ihan hiljaa koko päivää =)

Mein neiti on sellanen hymynaama =) , ja tosiaan ilonkiljahduksia on alkanu kuuluu ja pientä ihanaa yninää ym. Millonkohan alkaa nauramaan ääneen?? Missä vaiheessa se ihanuus yleensä tulee?? esikosta en muista :ashamed: ..

nyt pitää lähtee herättää sitä poistuu!!

meillä menee devitolit jo 5tippaa päivä, paitsi eilen unohin antaa.. terkka niin sano et päivääkään ei sais jättää pois.. mut ei kai tosta yhestä unohuksesta mitään jää saamatta..
äiti lpr ja nöppöskä 5vk ja 2pv
 
huomenia!
ihan hyvin nukuttu yö takana, ukkeli alkoi illalla nukkuu joskus 8aikaan, heräs eka kerran syömään 22.30, ja sitten 02.30.. ja sit nyt aamulla puol 7 jälkeen.. Nyt taas ilmottelee ittestään tuossa kaukalossa mun vieres!!

aateltii että vietäis poika hoitoon lauantaina ja lähettäis miehen kans käymään oulussa ihan kahestaan..:) eilenki illalla poika oli parisen tuntia miehen siskolla ku käytiin salilla ja kaupassa..

hurjaa, kun poika on perjantaina jo 6viikkoa!! kohta on tää pikkuvauva-aika ohi :'( sit on isovauva-aika :D

Upp3 ja Eetu 5vko 4vrk
 

Yhteistyössä