♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Mustikk4 mulla ainakin oli alkuun jotenkin stressaantuneempi olo, aluksi yritys olikin sellaista tulee jos on tullakseen ja kuitenkin malttamattomana tein r-testejä välillä jo kp29 vaikka tiesin että kierto on 30 päivää :p. Nyt on jotenkin osannut suhtautua rennommi tähän. Tottakai toiveet aina korkealla loppu kierrosta ja sitten harmittaa kun menkat alkaa :\ yritän vaan järjestää tekemistä mikä vie ajatukset muualle, suunnitellaan lomamatkaa jouluks, oon sisustanut olohuoneen kokonaan uusiks, otin loppukirin opiskeluun ja valmistun muutaman kk päästä :) yritän muutenkin ajatella positiivisesti ja olla murehtimatta. Tehtiin suunnitelma jos ei tärppää ennen joulukuuta niin varataan aika lääkäriin, siihen asti otetaan rauhassa (y)

Myya mä ainakin vertaisin vyöhyketerapiaa hierontaan jossa keskitytään vaa enemmän tiettyihin kehon alueisiin (kuten vaikka korvat, jalkapohjat, jne). Hoitaja käyttää sellaista hieronta tikkua apuna ja hoidon aikana kyselee kipukohtia ja tuntemuksia muutenkin. Kipukohta tarkoittaa että jokin ns. vikana sen heijastus alueella ja hoito keskitetään näihi. Kuten mulla migreeni taipumusta niin hoitaja hieroi takaraivossa tiettyä kohtaa jotta migreeniltä vältyttäisiin jatkossa. Olen siis käynyt nyt vasta kerran ja nää on vaan mun oman ymmärryksen mukaan, kannattaa siis googlailla ja vaikka soitella lähialueen vyöhyketerapia hoitajille niin saa paremmin selkoa :) mä olen syntynyt vyöhyketerapian avulla. Äiti kertoi että olivat yrittäneet 6kk ja tärppäsi kolmen hoito kerran jälkeen ;)
 
Aaaaaa pakko saada jakaa teidän kanssa :D olin toissayönä yövuorossa, ja sain koko yön hoitaa 2kk ikäistä vauvaa <3 vähänkö nous kuumeet pilviin :D miehelle sitten aamulla itkin että voiku ois ollu oma! Mutta sainpahan sitten lempee illalla hyvitykseksi "pahasta" mielestä :p
Missäs vaiheessa teillä on kierrot? Mulla kp 16, ei oviksesta tietoakaan, menee varmasti ensviikon ja just sillo mies on koko viikon töissä :(((
 
Venla90: nyt päättötodistus kouraan ja etsimään vakkari työ ja sit perheenlisäystä? Vai oliks sulla jo työpaikka?

Mä kävin eilen lääkärissä pitämässä vähän kyselytuntia et mikä on homman nimi.. Ni käski ootella viel kuukautisia ja jos vuoden yrittämisen jälkeen ei onnistu ni sit aletaan miettii jatkoa.. Harmi vaan et en tajunnu kysy et lasketaanks siihe vuoteen tää kuukautisten odottelu.. Pyysin myös kuulautisia alottavaa lääkettä,johon ei oikeen sanonu mitään.. Vaan et gyne määrää ne.. No kysyin et miten pääsen semmoselle ni pitää olla lähete. No annatko? Ni ei kuulemma anna ( en muista mikä oli perustelu). Siis mitä?!
Pitää varmaan pistää vakavaan harkintaan toi yksityinen.

Mä ymmärrän kyllä et mun eka päämäärä on nyt saada kuukautiset mut en mä niit ala kyl vuotta odottamaan ja sit toista vuotta siihen päälle et tärppäis.
 
M|RA työ löytyy jo, korkeakoulussa oon erikoistumassa :) en haluu säikytellä mutta mulla kesti vuosi siinä kun odottelin että kierto tasautuu pillereitten jälkeen. Sillon ei yritetty vielä vaan lopetin pillerit aikoinaan kun lääkeri totes outojen oireiden johtuva niistä. Kierto oli 50-100 päivää ja lääkeri ei suostunut määräämään mitään. Jos oltais sillon yritetty olisin kääntynyt yksityisen puoleen.

Sain just kutsun juhliin. :eek: uskaltaiskohan sitä käydä lasillisella pitkästä aikaa :eek:
 
Ootteko lukenu tääl tota ketjua "plussanneiden raskausoireketju". Mitä enemmän luen ni sitä enemmän mietin et mullahan on vähän sieltä sun täältä samoja oireita xD se että onko sit mielikuvitusta vai mitä, onkin sit ihan toinen juttu..
 
Ladygreen: ok. Itse helsingistä.
Venla90: hyvä että töitä piisaa ja on paikka josta jäädä äitiyslomalle. Oliks siihen joku syy miks et hakeutunu yksityiselle sillon muinoin?
Vastaus tulee vähä jälkikäteen mut mä oon sitä mieltä et niin pitkään kun ei oo plussaa testissä voi ottaa alkoholia.
 
M|RA sillon en menny yksityiselle koska lääkäri( tai sairaanhoitaja se varmaan oli) oli vakaasti sitä mieltä että kierto tasoittuu omia aikojaan, ja niinhän siinä lopulta kävi, kierto pikkuhiljaa palautui siihen normaaliin 30 päivään. Itse ajattelin että elimistö kai ensin puhdistuu ylimääräisistä hormooneista ja heräilee taas luonnolliseen kiertoon :) mutta nyt en ainakaan itse malttaisi jäädä odottelemaan, vaan hakisin kyllä apua yksityiseltä jos kunnallisella puolella ei mitään tehdä.
 
Kellään kokemusta, että saisi ovistestistä saman päivän aikana kaksi täysin erilaista tulosta? Ite tossa aamulla aamupissasta tikuttelin, niin tuli ihan selkeä plussa! Ei täysin punainen, mutta selkeä viiva kuitenkin. Nyt päivällä 2h pidättelyllä tikutin uudestaan ja tuli täysin puhdas nega?! :eek: kellään käyny vastaavaa? Ja kumpi noista tuloksista nyt sit on ees luotettava? :D
 
M|ra ehka oot pieniin pain??:) Missa vaiheessa kiertoo oot menossa?
ladygreen en kylla osaa sanoa voiko se noin huimasti vaihdella,mutta ehka mahdollista? tieda noista testeista aina :(

Itsellanion varmaan dpo2 menossa.. ainaki silleen on nannit kipeena etta ovis olis menny ja vahan semmosta painetta alavatsalla. Elikka reilu viikko ja sit vois testailla.. mutta joo tulee varmaan testattua aiemminki :p ens viikon lauantaina pitas alkaa menkat.. aah ei jaksais sinne asti odotella etta vois tehda testia..
 
M|ra ehka oot pieniin pain??:) Missa vaiheessa kiertoo oot menossa?
ladygreen en kylla osaa sanoa voiko se noin huimasti vaihdella,mutta ehka mahdollista? tieda noista testeista aina :(

Itsellanion varmaan dpo2 menossa.. ainaki silleen on nannit kipeena etta ovis olis menny ja vahan semmosta painetta alavatsalla. Elikka reilu viikko ja sit vois testailla.. mutta joo tulee varmaan testattua aiemminki :p ens viikon lauantaina pitas alkaa menkat.. aah ei jaksais sinne asti odotella etta vois tehda testia..
Joo tiiän fiiliksen, mulla olis menossa dpo 6 ja tässä oon tuntevani kaiken maailman oireita. Ei millään malttais odottaa enää noiden testien kanssa :LOL:
 
Pumpulipallero ja ladygreen mulla menossa KP 19 eli joku bpo4 rinnat hieman kipeät ja väsy, johtuu varmaan jostain ihan muusta mutta mies puhuu kokoajan että nyt oot raskaana. :D

Mulla ei edes mitenkään kuumottele testata, on niin kiinni kaikissa työ ja opiskelu jutuissa että ehdi miettiä. Oon muutenkin jotenkin rauhallisin mielein siitä että kyllä meillä tärppää kun on aika (varmaan huomenna jo ihan eri fiilikset :D )
 
M|ra ehka oot pieniin pain??:) Missa vaiheessa kiertoo oot menossa?
ladygreen en kylla osaa sanoa voiko se noin huimasti vaihdella,mutta ehka mahdollista? tieda noista testeista aina :(

Itsellanion varmaan dpo2 menossa.. ainaki silleen on nannit kipeena etta ovis olis menny ja vahan semmosta painetta alavatsalla. Elikka reilu viikko ja sit vois testailla.. mutta joo tulee varmaan testattua aiemminki :p ens viikon lauantaina pitas alkaa menkat.. aah ei jaksais sinne asti odotella etta vois tehda testia..
Olin se jolla ei oo ollu niit kuukautisia 4kuukauteen. oon miettiny et jos olisin raskaana.. Mut jos en nyt sit kummiskaan ole ,kun ei oo ollu niit kuukautisia. Emmätiiä. Enntiiä enää mistään mitään.
Viimeviikon pe loppu 10 päivän kestänyt limaveri tiputtelu. Mut nyt ei enää silmät pysy kiinni.
Öitä kaikille. ZzZ..
 
Saas nähä nyt on yksityiselle lekuri varattuna. Tpivottavasti on mukava lääkäri kun ei oo mitenkää helppo lähteä tutkimuksii ja kertomaan omista tuntemuksista. Saas nähä mitäs se tuumaa. Jos uskaltaa sanoa että oon nuori vielä nii suutun ja pahasti.
 
Hellou!

Oon ollu reissussa omien vanhempieni kanssa Vironmaalla. Perjantaiaamuna tein testin kp 27/28. Oon siis odotellut menkkoja alkavaksi sunnuntaina. Laitoinkin päivän ajaksi kuukupin kun oltiin käveleksimässä koko päivä vanhassa kaupungissa. No eipä alkanutkaan vuoto. Kupissa oli paksua valkovuotoa vaan. Sama juttu tänään. Laitoin kupin kotimatkalle ja klo 16 tarkastin veskissä kupin sisällön, vain tuota valkkaria.... nyt oon edelleen kotimatkalla, joten tän hetken tilannetta en tiiä. Ei oo lainkaan alamahakipuja eikä muutenkaan mitään oireita. Joskus viiklo sit oli kaikenlaisia oireita (kuviteltuka varmaan :D). Teen testin huomenna jos ei ala nyt tai yöllä menkat. Ärsyttää jos kierto venyykin jostain syystä. Ovista en oo tikutellut, mut jotain kuviteltuja ovisoireita oli kp 11-15.

Anteeks pelkkä omanapainen viesti. Luin kyllä muidenki viestit ja kuulumiset mut en jaksa nyt kännykällä perehtyy vastailee tarkemmin.
 
Tulin kotiin. Kuukupissa ei merkkiäkään punertavasta vuodosta. Ainoastaan sitä samaa paksua valkovuotoa kupin pohjalla/reunoilla jonkin verran... tein sitten testin iltalirusta. Testi oli rfsun tikku ja sain siihen testiajalla haalean vaalean viivan, jossa aavistus punertavaa väriäkin? Ei todellakaan mikään selkeä plussa tai edes hailakka plussa mutta jotain näin... tosin noista testeistä on keskusteluja että antaa vääriä plussia/viivanpaikkoja/haamuja.... joten uskon että näin myös minulla. Teen aamupissasta pregcheckin testin.
 

Yhteistyössä