♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Moikka. Pakko oli ihan tulla kysyyn et MlRA onko sun menkat vielä alkanu sen nuvaringin jälkeen? Ja jos ei niin meinasitko mennä sinne yksityiselle?
Oon taustaillut kaun ja kirjoitellu 3-kymppisiin ihan vasta niin pakko oli kysästä. Tuntuu hullulta vaan yhtäkkii kysyy näin henk.koht täältä puskista mut sit mietin et HALOO tää on keskustelu palsta :LOL::LOL::LOL:
Saa toki kysyä. Ja vastaan tietenkin kun jotakuta kerta kiinnostaa :LOL: .

No peen marjat mitään kuukautisia tässä talossa oo näkynyt. Ollaan lääkärin kanssa sovittu et puol vuotta ootellaan eli se olis jo koht täynnä. Huomen on aikaa soittaa ja varaa aikaa julkiselle puolelle.

En sit menny ( ainakaan vielä) yksityiselle kun julkinen puoli sano et voidaan ottaa puol vuotta kuukautisia ja sit aletaan miettii lisää. Joten jAksan nyt oottaa siihen asti ( eli se tulee täyteen enskuussa!). Mietin sit uudestaan asiaa jos julkinen terveydenhuolto ei jostain syystä miellytä.
 
Saa toki kysyä. Ja vastaan tietenkin kun jotakuta kerta kiinnostaa :LOL: .

No peen marjat mitään kuukautisia tässä talossa oo näkynyt. Ollaan lääkärin kanssa sovittu et puol vuotta ootellaan eli se olis jo koht täynnä. Huomen on aikaa soittaa ja varaa aikaa julkiselle puolelle.

En sit menny ( ainakaan vielä) yksityiselle kun julkinen puoli sano et voidaan ottaa puol vuotta kuukautisia ja sit aletaan miettii lisää. Joten jAksan nyt oottaa siihen asti ( eli se tulee täyteen enskuussa!). Mietin sit uudestaan asiaa jos julkinen terveydenhuolto ei jostain syystä miellytä.
On sulla kyllä melkoset hermot (y) Mulla olis hajonnu jo pää :eek:
Meinas hajotakki ku km jälkeen vuoti 37päivää ruskeeta töhnä ennenku alko normi vuoto. Semmonen 42päivää pikkarinsuoja housuissa(n) Onneks ohi nyt ja ovista ootellessa kp 12 muistaakseni nyt.
 
Ihan huikeen paljon onnea Ellanolla ja Swipulit!! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja Swipulit saa vahvan plussaviivan!

Raskaana matkustelusta on paha kysyä kavereilta, kun saattais herättää vähän kysymyksiä. Haluttais kuitenkin pitää tämä yrittäminen vielä omana tietona, kun eihän sitä tiedä kauanko yrittää!

Ja nyt oon kyllä tyytyväinen ettei hormonaalinen ehkäisy ole mulle koskaan sopinu, ei ole tarvinnu nyt kuukautisia odotella, vaikka kortsun kanssa joutuikin pelaamaan vuosikausia!

Nyt en enää tiedä maltanko odottaa ensiviikolla kuinka pitkälle kuukautisia, nyt olis kp24/29, dpo9-10. Koskas ne vauvat pitäis näkyä testeissä? No ehkä pääsen piinasta heti alkuviikosta kuukautisten muodossa!

Mukavaa melkein viikonloppua kaikille!!
 
On sulla kyllä melkoset hermot (y) Mulla olis hajonnu jo pää :eek:
Meinas hajotakki ku km jälkeen vuoti 37päivää ruskeeta töhnä ennenku alko normi vuoto. Semmonen 42päivää pikkarinsuoja housuissa(n) Onneks ohi nyt ja ovista ootellessa kp 12 muistaakseni nyt.
Mikä on sun oma historia?
No kesä meni nii nopeesti.. Ei uskois et puol vuotta menee nii nopeesti ohi..
 
Mikä on sun oma historia?
No kesä meni nii nopeesti.. Ei uskois et puol vuotta menee nii nopeesti ohi..
Eli 32v. Pillerit jäi pois toukokuussa. Heti tärppäs mut meni kesken ennen juhannusta ja sen jälkeen ovis taas ihan normisti ja tärppäs ja meni kesken heinäkuussa jonka jälkeen seuras tuo "persevuotaahelvetti":mad: ja nyt sit kp13 odotan ovista. Eli periaatteessa kolmas yk nyt kun piti oottaa ne normi menkat kun se tuhru loppu.
Nyt sit jännäillään miten tässä käy..en haluais sitä plussaa jos se vaan aina viedään pois.. Eli lievästi sanottuna kusisukassa :LOL:jännään tätä kiertoa :cautious::ninja:
 
Eli 32v. Pillerit jäi pois toukokuussa. Heti tärppäs mut meni kesken ennen juhannusta ja sen jälkeen ovis taas ihan normisti ja tärppäs ja meni kesken heinäkuussa jonka jälkeen seuras tuo "persevuotaahelvetti":mad: ja nyt sit kp13 odotan ovista. Eli periaatteessa kolmas yk nyt kun piti oottaa ne normi menkat kun se tuhru loppu.
Nyt sit jännäillään miten tässä käy..en haluais sitä plussaa jos se vaan aina viedään pois.. Eli lievästi sanottuna kusisukassa :LOL:jännään tätä kiertoa :cautious::ninja:
No aika ihme homma. Harmi et noin käyny jo kahesti! Todella harmi! Kolmaskerta toden sanoo?! Zemppiä jatkoon! Sait mut miettimään uudelleen yksityistä et olisko pitäny mennä käymään jo semmosel..ärsyttää et oon tämmönen hätähousu!
 
Onpas tanne tullut taas tekstia kun valilla ihan "unohtunut" kayda katsomassa! En oo nyt ollut foorumilla paljoa, toisaalta oli kuukautiset ja nyt on menossa kp9 ja kuukautiset ohi niin voi taas aloitella petipuuhia :)

Minni90 minulla ihan sama mielessa ollut etta eikai tama kahvinjuonti niin alyttomasti haittaa, kunhan sitten rajoittaa kun se plussa tulee :D voihan se olla etta sita kahvia ei ees silloin tee mieli. Itse en voi koskaan juoda kahvia kipeena ollessa, en tieda mutta silloin se ei maistu yhtaan.
Swipulit en minakaan ole nyt ruokailutottumuksia ym parantanut vaikka mielessa ollut. Syon kylla normaaliruokaa, tosin joskus tulee herkuteltua. Eikai lahinna muuta kun vahentas herkuttelua ja sitten sita kahvia kun se plussa tulee.
Voi muuten olla, etta kroppa on outo pillereiden lopettamisen jalkeen, se viela totuttelee siihen mitenka normaalisti tulisi olla. Mutta toivotaan, jospa se plussa sulle sielta tulee pian :)

Epailen kylla, etta minun makeenhimoon ym vaikuttaa myos stressi. On ollu ihan jareton stressi paalla toiden takia ja irtisanoin itseni, koska homma ei ollut minua varten. Pitaa viela 2 vkoa jaksaa siella ja ahdistaa niin kovasti sinne meno. Ei ihme, jos raskautuminen hankalaa..
hmm eihan se stressia lisaa jos testailee?:p rupesin taas testailee millonka ovis rupeis ilmottelee itestaan..
 
Eli 32v. Pillerit jäi pois toukokuussa. Heti tärppäs mut meni kesken ennen juhannusta ja sen jälkeen ovis taas ihan normisti ja tärppäs ja meni kesken heinäkuussa jonka jälkeen seuras tuo "persevuotaahelvetti":mad: ja nyt sit kp13 odotan ovista. Eli periaatteessa kolmas yk nyt kun piti oottaa ne normi menkat kun se tuhru loppu.
Nyt sit jännäillään miten tässä käy..en haluais sitä plussaa jos se vaan aina viedään pois.. Eli lievästi sanottuna kusisukassa :LOL:jännään tätä kiertoa :cautious::ninja:
Kuulostaapa "mukavan" tutulta, nimimerkillä ehkäisy pois toukokuussa, keskenmeno kesäkuunalussa, siitä suoraan seuraava plussa, joka loppui kaavintaan reilu pari viikkoa sitten... Nyt kp 19 eikä merkkiäkään ovulaatiosta.

Samat ajatukset täällä, että ei jaksais hyppiä edes takas niiden vauva tulossa/ei-tulossa tulevaisuuksien välillä.
 
Swipulit onnea plussasta! :) oliko sulla jo jotain tuntemuksia? Taidettiin ovistella samaan aikaan mutta täällä ei oo kyllä edes vielä testailtu. Toki ei oo yhtään sellainen fiiliskään että olis tärpännyt.. :p
 
Iiqu: kiitos :) on aika sekavat olot ku ei tätä tohdi uskoa.. oireita oli jo varmaan dpo4 lähtien. Maha kipeä, alavatsaa poltteli ja nippaili. Jossain välis vähä kramppailiki. Lämmöt oli 37 tienoilla normi 36.3-36.6.
Valkovuoto lisäänty huimasti. Kohdunnapukka oli kova ja korkeella..
Mut sitte puuttu näitä mitä muilla on ollu eli närästystä, raudan makua suussa, rinnat kipeät..
Tiedän, että jokainen on erilainen, mutta tottakai sitä noiden oireiden perään huuteli, ku niitä ei ollu.. o_O mut niinhän se on, et kaikilla omansa, mut uskon et tääl te tajuatte mitä tarkotan sillä ku itseä tutkii ja etsii kaikkia näitä yleisempiä ovulaatio jälkeisiä oireita ;)
 
Hurjasti onnea Swipulit ja Ellanolla ja nyt paljon tarrasukkia teille :)!!! Kiva saada taas iloa ketjuun, onneksi ei kaikkien tarvitse pettyä kuukaudesta toiseen :).

Täällä alkoi menkat yöllä hulinalla, joten YK17 tervetuloa :(.

Joukkoon mahtuu, joten tervetuloa uusille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja M|yksityisellä kun vuoto ei st: 30982029:
No aika ihme homma. Harmi et noin käyny jo kahesti! Todella harmi! Kolmaskerta toden sanoo?! Zemppiä jatkoon! Sait mut miettimään uudelleen yksityistä et olisko pitäny mennä käymään jo semmosel..ärsyttää et oon tämmönen hätähousu!
Ite kävin yksityisellä kun vuoto ei loppunu.117e makso mut otti papan kans ja ultras. Eli kaks kärpästä yhdellä iskulla ja en olis kyl jaksanu oottaa. Gynellä käyn normisti aina yksityisellä ja ei se hinta niin kauhea ole.
No aika ihme homma. Harmi et noin käyny jo kahesti! Todella harmi! Kolmaskerta toden sanoo?! Zemppiä jatkoon! Sait mut miettimään uudelleen yksityistä et olisko pitäny mennä käymään jo semmosel..ärsyttää et oon tämmönen hätähousu!
No aika ihme homma. Harmi et noin käyny jo kahesti! Todella harmi! Kolmaskerta toden sanoo?! Zemppiä jatkoon! Sait mut miettimään uudelleen yksityistä et olisko pitäny mennä käymään jo semmosel..ärsyttää et oon tämmönen hätähousu!
Ite kävin yksity
Saatpa kropan kuntoon. Varaa ihmeessä (y)
No aika ihme homma. Harmi et noin käyny jo kahesti! Todella harmi! Kolmaskerta toden sanoo?! Zemppiä jatkoon! Sait mut miettimään uudelleen yksityistä et olisko pitäny mennä käymään jo semmosel..ärsyttää et oon tämmönen hätähousu!
Ite kävin yksityisellä kun vuoto ei loppunu.117e makso mut otti papan kans ja ultras. Eli ei niin paha hinta. käy ihmeessä niin selviää tilanne nopeaa ja saat apua
 
Kuulostaapa "mukavan" tutulta, nimimerkillä ehkäisy pois toukokuussa, keskenmeno kesäkuunalussa, siitä suoraan seuraava plussa, joka loppui kaavintaan reilu pari viikkoa sitten... Nyt kp 19 eikä merkkiäkään ovulaatiosta.

Samat ajatukset täällä, että ei jaksais hyppiä edes takas niiden vauva tulossa/ei-tulossa tulevaisuuksien välillä.
Eikä? :eek: Miten oot selvinny henkisesti? Mulla pelottaa ihan sikana. Eka se et jos ei tärppää "ku ainaenneki on" mikä on ihan sairasta:confused: ja sit se et kun tärppää niin koska alkaa vuotaan verta.
Itekki tässä ootan ja ootan Ovista. Alavatsa jomoilee joten pitäis varmaan alkaa tallettaan varmuudenvuoksi:whistle:
 
Sporttimimmi, pahoittelut kuukautisista :(

Pumpulipallero, mulla on kahvin kanssa ihan sama, pienikin flunssa enkä pysty juomaan yhtään kahvia! Nyt tosin kahvi on tänäänkin maistunut, joten voiko tästä päätellä jotain? :D

Omaan napaan... Nyt on siis kp26/29, joten totuuden hetki lähestyy! Mulla on kierto yleensä säännöllinen, mutta nyt aivan varmana ei ole, kun olen asiaa stressannut :D korvat on ollu kohta viikon lukossa (tai ainakin toinen) ja nenä on tukkonen. Tästä vois kuvitella jo jotain, mutta toisaalta tänään tuli tissit kipeiksi, kuten yleensäkin tässä kohtaa kiertoa, eli ehkä ne kuukautiset sieltä tulee. Jos tissikipu hellittää parissa päivässä, heitän kirveen kaivoon ja odottelen uutta kuukautta, jos se taas jatkuu niin toivoa on vielä? Viikon päästä oon taas vanhempi ja viisaampi...
 
Eikä? :eek: Miten oot selvinny henkisesti? Mulla pelottaa ihan sikana. Eka se et jos ei tärppää "ku ainaenneki on" mikä on ihan sairasta:confused: ja sit se et kun tärppää niin koska alkaa vuotaan verta.
Itekki tässä ootan ja ootan Ovista. Alavatsa jomoilee joten pitäis varmaan alkaa tallettaan varmuudenvuoksi:whistle:
Hmm. Ovathan ne olleet tipahduksia, pahoja, silloin... Ja kuulostaa tutulta, että pelottaa sekä, että raskaus ei ala (just tuo onko jokin vialla "kun aina ennen"), että se että alkaa - pitäisi kirjoittaa gradu valmiiksi. Mutta miten ihmeessä saan mitään tehtyä jos stressaan seuraavat minimissään kolme kuukautta sitä, tuleeko se keskenmeno taas? Oikeasti, miten ihmeessä kykenee elämään tavallista elämää sitten, kun asia on mielessä lähes jatkuvasti?

Toisaalta just nyt koko juttu tuntuu tosi kaukaiselta. Siltä, että olenko muka oikeasti saanut kaksi keskenmenoa? Tässä ja nyt ei edes hirveästi huoleta tai liikuta (pitäisikö?), mutta tiedän sen huolen iskevän taas toden teolla heti, jos plussaan.

Varoitus, seuraa pitkä ja yksityiskohtainen avautuminen omista tuntemuksista: En edelleenkään ymmärrä mun kroppaa. Oon mittaillut puolihuolimattomasti lämpöjä Fertility Friendissä toukokuusta saakka (silloin kun muistan), ja mun lämmöt ovat alkukierrosta alle 36,6, loppukierrosta sitten 36,7-37.

Nyt lämpö on pyörinyt tuolla 36,7-37 kaavinnasta saakka, kerran laskenut "peräti" 36,5, ja olen ajatellut että eihän tässä mitään ovulaatiota voi odottaa... Nyt sitten lämpö on noussut 37,2 yläpuolelle, ja kun rekisteröin tämän aamun lämmön niin Fertility Friend ilmoitti että ovulaatio olisi ollut kolme päivää sitten, kp 18?! Silloin oli kyllä myös ovislimoja... Mutta ei mitään tuntemuksia. Oikeastaan näiden koko ajan koholla olevien lämpöjen takia en mitään ovulaatiota ole odottanutkaan. Paitsi, että nyt muistan että just eilen nukkumaan mennessä mietin, että tissit tuntuu vähän sellaisilta "ovulaation jälkeisiltä" :cautious:

Että ehkä sitten kuitenkin olen ovuloinut?

Ehkä se pitäisi uskoa, koska jos nyt lasken että tänään on dpo 3, niin tämän myötähän saan vihdoin jonkun ajankohdan, jolloin voi ruveta miettimään joko testaamista tai odottamaan menkkoja :) Testipäivä olkoon siis 21.9, tasan neljä viikkoa kaavinnasta!
 
Hmm. Ovathan ne olleet tipahduksia, pahoja, silloin... Ja kuulostaa tutulta, että pelottaa sekä, että raskaus ei ala (just tuo onko jokin vialla "kun aina ennen"), että se että alkaa - pitäisi kirjoittaa gradu valmiiksi. Mutta miten ihmeessä saan mitään tehtyä jos stressaan seuraavat minimissään kolme kuukautta sitä, tuleeko se keskenmeno taas? Oikeasti, miten ihmeessä kykenee elämään tavallista elämää sitten, kun asia on mielessä lähes jatkuvasti?

Toisaalta just nyt koko juttu tuntuu tosi kaukaiselta. Siltä, että olenko muka oikeasti saanut kaksi keskenmenoa? Tässä ja nyt ei edes hirveästi huoleta tai liikuta (pitäisikö?), mutta tiedän sen huolen iskevän taas toden teolla heti, jos plussaan.

Varoitus, seuraa pitkä ja yksityiskohtainen avautuminen omista tuntemuksista: En edelleenkään ymmärrä mun kroppaa. Oon mittaillut puolihuolimattomasti lämpöjä Fertility Friendissä toukokuusta saakka (silloin kun muistan), ja mun lämmöt ovat alkukierrosta alle 36,6, loppukierrosta sitten 36,7-37.

Nyt lämpö on pyörinyt tuolla 36,7-37 kaavinnasta saakka, kerran laskenut "peräti" 36,5, ja olen ajatellut että eihän tässä mitään ovulaatiota voi odottaa... Nyt sitten lämpö on noussut 37,2 yläpuolelle, ja kun rekisteröin tämän aamun lämmön niin Fertility Friend ilmoitti että ovulaatio olisi ollut kolme päivää sitten, kp 18?! Silloin oli kyllä myös ovislimoja... Mutta ei mitään tuntemuksia. Oikeastaan näiden koko ajan koholla olevien lämpöjen takia en mitään ovulaatiota ole odottanutkaan. Paitsi, että nyt muistan että just eilen nukkumaan mennessä mietin, että tissit tuntuu vähän sellaisilta "ovulaation jälkeisiltä" :cautious:

Että ehkä sitten kuitenkin olen ovuloinut?

Ehkä se pitäisi uskoa, koska jos nyt lasken että tänään on dpo 3, niin tämän myötähän saan vihdoin jonkun ajankohdan, jolloin voi ruveta miettimään joko testaamista tai odottamaan menkkoja :) Testipäivä olkoon siis 21.9, tasan neljä viikkoa kaavinnasta!
Anteeksi typeryyteni ( ei ole omakohtaista kokemusta), mutta jos on ollut pari keskenmenoa ni kannattaisko odottaa vaikka yks kierto silleen et ei yritä lasta ollenkaan et koppa sais toipua? Vai mikä on näissä olosuhteissa lääkärin neuvo? "Laittaa vaan uutta matoa koukkuun?"
 
Anteeksi typeryyteni ( ei ole omakohtaista kokemusta), mutta jos on ollut pari keskenmenoa ni kannattaisko odottaa vaikka yks kierto silleen et ei yritä lasta ollenkaan et koppa sais toipua? Vai mikä on näissä olosuhteissa lääkärin neuvo? "Laittaa vaan uutta matoa koukkuun?"
Saat anteeksi tämän kerran, että mitään tietämättä luulet tietäväsi paremmin kuin se, joka on tämän kaiken ihan oikeasti käynyt läpi.

Kyllä, sekä lääkärin että hoitajan mielipide oli, että sille ei ole mitään syytä, miksei voisi jatkaa yritystä heti, jos se itsestä tuntuu hyvältä. Se on vanhentunut neuvo jolle ei ole todettu lääketieteellistä syytä, että keskenmenon jälkeen pitäisi odottaa. Voit uskoa, että selvittelin melko tarkkaan ja luin tieteellistä tutkimusta aiheesta, pelkona että en kai lisää kolmannen keskenmenon riskiä jos hätäilen.

LISÄYS: Voisin lisätä, että lähinnä meidän pääkoppiamme säästääksemme emme kyllä tässä kierrossa ole varsinaisesti yrittäneet :) Olemme menneet sillä ajatuksella, että ei oikeastaan haittaisi vaikkei uutta plussaa heti tulisi, mutta ei myöskään tieten tahtoen ehkäistä, kun ei sille kerran ole syytä. Olemme harrastaneet seksiä täysin silloin ja sillä tavalla kuin huvittaa, ja se on tuntunut hyvältä ratkaisulta. Mutta mikäli ovulaatio tosiaan on ollut kolme päivää sitten, niin mahdollisuus plussalle tästä kierrosta on (ihan sattumalta) ajoituksen suhteen varsin hyvä :)
 
Viimeksi muokattu:
Anteeksi typeryyteni ( ei ole omakohtaista kokemusta), mutta jos on ollut pari keskenmenoa ni kannattaisko odottaa vaikka yks kierto silleen et ei yritä lasta ollenkaan et koppa sais toipua? Vai mikä on näissä olosuhteissa lääkärin neuvo? "Laittaa vaan uutta matoa koukkuun?"
Varmaan aika yksilöllistä tuo. Minulle lääkärit "suositteli" odottaa niin neuvola, yksityinen gyne ja gyne naistentautienpolilla. Sittenhän se on ihan oma päätös kun ei ole mitään lääketieteellistä syytä odottaa ku sillä ei ole väliä. Jos kroppa ovuloi niin voi ihan hyvin saman tien yrittää.
Minun tapauksessa halusin ne menkat ja oli ilon päivä kun ne alko sen tuhruamisen jälkeen.
 
Hmm. Ovathan ne olleet tipahduksia, pahoja, silloin... Ja kuulostaa tutulta, että pelottaa sekä, että raskaus ei ala (just tuo onko jokin vialla "kun aina ennen"), että se että alkaa - pitäisi kirjoittaa gradu valmiiksi. Mutta miten ihmeessä saan mitään tehtyä jos stressaan seuraavat minimissään kolme kuukautta sitä, tuleeko se keskenmeno taas? Oikeasti, miten ihmeessä kykenee elämään tavallista elämää sitten, kun asia on mielessä lähes jatkuvasti?

Toisaalta just nyt koko juttu tuntuu tosi kaukaiselta. Siltä, että olenko muka oikeasti saanut kaksi keskenmenoa? Tässä ja nyt ei edes hirveästi huoleta tai liikuta (pitäisikö?), mutta tiedän sen huolen iskevän taas toden teolla heti, jos plussaan.

Varoitus, seuraa pitkä ja yksityiskohtainen avautuminen omista tuntemuksista: En edelleenkään ymmärrä mun kroppaa. Oon mittaillut puolihuolimattomasti lämpöjä Fertility Friendissä toukokuusta saakka (silloin kun muistan), ja mun lämmöt ovat alkukierrosta alle 36,6, loppukierrosta sitten 36,7-37.

Nyt lämpö on pyörinyt tuolla 36,7-37 kaavinnasta saakka, kerran laskenut "peräti" 36,5, ja olen ajatellut että eihän tässä mitään ovulaatiota voi odottaa... Nyt sitten lämpö on noussut 37,2 yläpuolelle, ja kun rekisteröin tämän aamun lämmön niin Fertility Friend ilmoitti että ovulaatio olisi ollut kolme päivää sitten, kp 18?! Silloin oli kyllä myös ovislimoja... Mutta ei mitään tuntemuksia. Oikeastaan näiden koko ajan koholla olevien lämpöjen takia en mitään ovulaatiota ole odottanutkaan. Paitsi, että nyt muistan että just eilen nukkumaan mennessä mietin, että tissit tuntuu vähän sellaisilta "ovulaation jälkeisiltä" :cautious:

Että ehkä sitten kuitenkin olen ovuloinut?

Ehkä se pitäisi uskoa, koska jos nyt lasken että tänään on dpo 3, niin tämän myötähän saan vihdoin jonkun ajankohdan, jolloin voi ruveta miettimään joko testaamista tai odottamaan menkkoja :) Testipäivä olkoon siis 21.9, tasan neljä viikkoa kaavinnasta!
Jännään nyt sit meitä molempia kun kuitenki niin samat kierron vaiheet menossa ja kokemukset.
Mulla oli vaan 5+0 ja 5+4.
Hieman poltteli hakea ovistestejä äskön mut päätin luottaa itteeni ja tuntemuksiin ja harmittas jos olis menny ohi jo... Tikutitko sä oviksia? Sori en muista jos jo kerroit.
 

Yhteistyössä