Heinäkuun Hellemasut -15 *toukokuussa*

Hei,
Mä ilmoittaudun ryhmään nyt kun olen saikulla ja on aikaa lukea ja kirjoittaa. Tähän asti olen käynyt välillä lueskelemassa.

LA 3.7.2015
Kaisa888--Ensimmäinen--39--HUS
, Tyttölupaus

Jäin nyt (31+4) saikulle kun toinen jalka en kanna. Jokin hermopinne tai löystyminen lantiossa. Kyynärsauvoilla könkkään.
 
Tervetuloa Kaisa888 =). Pitkäänhän tuota töissä sinäkin oot jaksanu. Mutta eipä tuo sinunkaan vointi hääppöseltä kuullosta kun keppien kaa mentävä :(.

Alan kyllä tulla siihen tulokseen että on hittovie harvemmassa ne keillä raskausaika sujuu ongelmitta. Todella monella meistäkin on vaikka minkälaista kolotusta ja vaivaa. Se autuas ihana odotus on kyllä minullekin ihan satua!

Ja nyt valitan ja sit painun peiton alle häpeemään. Olo on ollu aamusta asti ihan hanurista! Vauvakin ollu joku adhd koko päivän ja tuntuu että porannu ihteesä vaan enemmän alas. Sattuu alapäähän, ku tökkis puikolla. Jomottaa. Juilii. Supistaa ja iha sillai riittävästi tähän hetkeen. Liitoskivut aivan helvettiä. Sisäreidet tulessa. Mahaa ja selkää jomottaa välillä ku ois menkat alkamassa. Ei pysty yhtään mitään ylimääräistä tekemään. Ei puhettakaan että tekisin lasten kaa pihalla jotain. Ei, istun ja vaikeroin ja lopulta tulin sisälle marisee keskenäni. Onneksi tuo mies on lomalla ja hoitanut lasten viihdyttämisen/ulkoikuttamisen täydellisesti. Voi luoja kun menis se viis viikkoa nyt nopeeta ja oisin sen ä.polin käynnin käynyt ja viisaampi vauvankin suhteen. Oikeesti jos kasvaa tällä käyrällään niin on kolme kilonen jo rv34! Ei hyvää päivää :O. Tää olo on jo nyt niin vaikee. Ja mahanahka repee kun tuo maha on kova ja pinkeä ku pallo ja aivan täynnä tuota lasta. Se on raukka niin läjässä siellä kun ei nouse kohtu ylös. Jajajajaja...

Anteeksi. Nyt poistun takavasemmalle ja toivottavasti aamulla herään eri tunnelmissa. Öitä kaikille.
 
Nelli tuo sun masu on kyllä hassu =) Ja valita vaan ja kerro olostas ihan rauhassa, mihkään ei tartte häpeemään mennä :LOL: Inhaa kun koko ajan sulla noin paljon kaikkee ärsyttävää oiretta..
Musta tuntuu taas et meidän vauva viettää rauhallisempaa aikaa tuolla, liikkeitä kyllä tuntuu aika ajoin ja tänään heräsin potkimiseen päikkäreiltäkin mut ei tosiaan koko ajan liiku ja siks oonki doppleria välillä käyttänyt vaikka hermot menee siihenkin laitteeseen :D Parempia vointeja huomenna, öit! :hug:

Kaisa888 welcome :flower: eipä hääppöseltä kuulosta sinunkaan meno siellä, tsemppiä!

Mulla vähän juilii tuota koko vasempaa puolta johon tänään juurihoitoa tehtiin mut ei vielä niin et pitäis panadolia ottaa. Inhaa kun kaikki oli kivutonta ja ok mut sit kävin hoidossa ja särkee ja meni hammaslääkäri jättämään sen hemmetin korkeen rösöisen reunankin tohon hampaaseen..aaaarrggghhh.räyh. Jotenkin tonne ylähammasrivistöönkin tuikkii mut kaippa se on normia kun mentiin soheltaa ja kaivamaan ja puhdistelemaan alahampaan juuria..
Mutta nyt hetkeks telkkaa ja sit ZzZzZzZz.. öitää =)
 
Huomenta

StaRR Timpsunen on kans välillä tosi hiljainen. Sit on tollasia melskauspäiviä välissä niiku eilen.

Heräsin yöllä puol neljä kipeeseen supistukseen. Siinä puuskuttelin ja kävin veskissä ja juomassa. Vielä tuli toinen napakka pian kun olin päässy sänkyyn takas. Sit olenkin nukahtanut. Olikin ekat yösupparit tähän rasksuteen. Ihan jännittää miten tää päivä menee. Sellanen huomio tehtiin eilen miehen kaa kun tuota vauvan riehumista minä mietin että mitä touhuaa.. se tais porata itseään nyt vielä alemmaksi? Pää tuntuu aivan selvästi iha tuossa hävyn kohdalla, karvotuksen päällä. Siis todella alhaalla ja aivan selvästi läpi. Mieskin sen tunsi kun pyysin koittamaan. Että sitäkö lie touhus eilen? Ja ilmankos tuntuu että taas meni eilisen aikana olo entistä hankalemmaksi.

Oikein ihanaa ja ilmeisesti lämmintä ilmaa ympäri Suomen maan kaikille =). Palaan valittamaan viimestään iltasella :D

Nelli & Timpsu 31+2
 
Kaisa888 tervetuloa mukaan vaan...

Näköjään vaivoja alkaa olemaan pahemmanlaatuisesti yhdellä jos toisella. Tsemppiä niiden kanssa taisteleville. Loppusuoralla kuitenkin aletaan jo olemaan, onneksi!

(.) mä olen flunssassa :(, lämpöäkin alkoi nousemaan eilen joten tänään kotona lepäilemässä töistä. On kyllä ihan super kurja olo kun en saa öisin nukututa kun vielä kaikenlisäksi närästää niin paljon että olen joutunut nukkumaan pari yötä osittain sohvalla kun makuuasentoon ei voi vaan mennä tai heti alkaa korventamaan kurkkua ja ei mikään renniekään ei auta eli vauva majailee täällä melko ylhäällä verrattuna Nelliin. Eli nukkuminenkin voisi tehdä ihmeitä ololle mun tapauksesssa.

Näillä mennään...

ipna 30+3
 
Huomenia kaikille!
Tervetuloa uusille!
Valita vain Nelli, niin me muutkin tehdään! :-D
StaRR, mulle tehtiin syksyllä juurihoito. Ekan kerran jälkeen en luottanut yhtään siihen paikkaan ja joka puolelta repi mutta kyllä se kuntoon lopulta saatiin. Mulla olis pikkupaikkaus vielä kesäkuun alus. Oliko siinä tuolis millaista maata sen mahan kans? Mä kun tällä hetkellä murehdin sitä vaikka normisti jännitän porausta.

Me käytiin eilen hakemas käytetyt Gesslinit kotiin. Vanhat ne on mutta siistit, vähä pitää fiksata joitain heijastereunanauhoja mutta ei 90e voi uusia vaatiakaan. Matalat ne on mutta ei tässä hujoppeja ole kumpikaan. Nyt alkaa olla isommat hankinnat kasas, pinnasänky pitää tuoda välikatolta ja maalata ja kehto on serkkupojalta tilaukses.

(.) Unto oli sunnuntain ja maanantain hiljainen, ahdistuin jo tekemään liikelaskennan vaikkei se näillä viikoilla luotettava olekaan. Eilen se sitten jumppas ja piti bileet. Masu on jostain syystä nyt jo tuolla alempana ja taivutuksis alkaa vauvan pää tai kroppa jäämään puristuksiin. Vkonloppuna kävelyä piti hidastaa kun tuli maitohappomaisia pistoksia kylkiin lenkillä ja eilen koko alavatsaan, eikä hellittänyt vaikka kuinka hidasti. Eihän supistuksen sellaiselta pidä tuntua? Liitoskivut muistutti illalla itsestään nivusissa ja aamulla heräsin pohjekramppiin. Kyllä näitä alkaa kertymään tännekin!

Mukavaa keskiviikkoa, saas nähdä kuinka paljon sitä vettä oikein tuleekaan.
 
"salla07"
Mulla on hyvä olo, vein kuopuksen päiväkotiin aamupalalle ja lösähdin katsomaan tv:tä, nukahdin ja äsken heräsin :D
Vauva mönkii kyllä oudosti, liikkeet taitaa merkata että on viistosti tuolla, välillä sitten taas rt kun potkii ylöspäin. Maha ei ole yhtään pinkeä makuullaan, huomista sf-mittaa odotellessa. Ihmiset jo kyselee että koska syntyy, ja sitten niillä on kivat ilmeet kun kerron että heinäkuussa vasta. Eli ei mikään minimaha :D
Mitäs tuossa keskiraskauden lääkärissä tarkistellaan?
 
Kaisa888 tervetuloa ja lämpimät ajatukset sinne kohtalotoveriltasi! Täällä nimittäin köpötellään nyt sitten myös kyynärsauvoilla :( Parin viikon aikana on ollut muutama vähän pahempi kipu mutta eilen tuli lopullinen stoppi. Istuin illalla pari tuntia kovalla tuolilla ja siitä ei sitten noustukaan.. Onneksi satuttiin olemaan paikassa, jossa oli pyörätuoleja saatavilla, joten mies kärräsi mut tuolilla autoon. Yöllä pääsin jo vessaan kävelemään mutta aamulla ei sitten taas oikea jalka kantanutkaan yhtään. Takaperin hiihtelin parin sentin askelilla vessaan ym. ja sitten onneksi aamupäivällä sain nuo kepit. Tuntuvat taivaanlahjalta, kun nyt voi kävellä! En olis IKINÄ uskonut, että niin hyvin kuin alku- ja keskiraskaus sujui niin nyt ollaan tässä jamassa. En halua luovuttaa vielä vaan uskon, että työkuntoiseksi vielä itseni saan ainakin vähäksi aikaa mut kyllä nyt pitää vissiin oikeasti ymmärtää vähän levätä.

Sallalle ja Nellille ja muille lepäilijöille ja muuten vaan vaivaisille myös extratsempit, yritetään pitää mieli korkealla. Jos jotain positiivista, niin saa katsella luvattua rankkasadetta vaan ikkunasta eikä tarvii mennä ulos ;)

Näihin tunnelmiin...

Säihkiss 29+2
 
Yritähän Nelli sääkin nauttia päivästä vaikka olo ei kaksinainen olekaan =)

ipnalle tsemppiä närästyksen kanssa ja parantumisia flunssaan. Toivottavasti ei korkeeta kuumetta nosta.

astrea Hammaslääkärin tuolissa oli ihan ok maata vaikka välillä tuntuikin selässä ja mahassa et ois pitäny asentoa päästä vaihtamaan. Hammashoitaja sääti eka sen tuolin ihan makuuasentoon niin et mun pää suurinpiirtein sojotti alaspäin niin hammaslääkäri sit teki hienosäätöä ja nosti pääpuolta ettei tule huono olo siinä mulle. Ihan siinä jaksaa olla vaikkei mikään ihannepaikka olekaan =)
Meilläkin on sellaset matalamman malliset vaunut kun on sporttimallia =)

Me käytiin asioilla kaupassa yms. miehen kans ja käveltiin aika pitkästi äsken. Oli kauheeta :D no ei, mut eka vihloi ihan kiitettävästi nivusiin ja sit se jostain syystä loppui tai ei ollu niin paha mut sit alkoi vihlomaan ja kivistämään alamahaa, lantiota ja selkää ja kylkiä. Tää oli ihan uus tuntemus. Mentiin semmosta etanavauhtia että. Nyt tuntuu et tuli liikuttua enemmän ja loppupäivä otettava levon kannalta aika pitkälti.
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

StaRR 32+0 poxpoxpoxpox
 
Minun on nyt ihan pakko vähän kirjoitella toisenlaisiakin tuntemuksia!!! Täällä siis raskaus puolen välin jälkeen alkanut todellakin tuntumaan taas energiseltä ja muutoinkin ihanalta. Vatsakumpu on siro, välillä vauvan pää painaa kipeästi kylkeen, mutta ei mitään suuria jomotuksia. Liikkua voi hyvin, koti- ja puutarhatyöt suorastaa innostaa nyt, kun työkiireet hellittäneet ja on aikaa tehdä ja touhuta kotona. Työmatkat kävelen tai toisinaan pyöräilen yhä mennen tullen (n. 6 km suunta) ja tosiaan kotona touhuan esikoisen kanssa + kotitöitä ja koiran lenkkeilytystä. Mielialakin on tuntuu vaan paranevan loppupuolta kohden ja tunteiden mylläkkä sevästi tasoittunut. Näinkin voi olla ja toivottavasti on myös edes osalla muillakin meistä. Ihan hirmuisesti jaksamisia vaivojen kanssa painiskeleville!!! Ei kuulosta monen olo todellakaan hääviltä. : /

Tähän päivään extra hyvän mielen sai aikaiseksi eilen tilille tupsahtaneen äitiysavustuksen laitto kiertoon. Piipahdin ruokatauolla tapettikauppaan ja ihanat tapetit + niihin sopiva torkkupeitto tarttuivat matkaan tulokkaan huoneen sisustusta varten. Nyt tuntuu, että jotain konkreettista saanut aikaiseksi valmisteluissa pikkuisen tuloon. :heart:

Tämä viikko muutoinkin tuntuu kevyeltä, kun enää puolitoista työpäivää ja perjantaina vietellään työporukalla virkistyspäivää mm. bodypumpin merkeissä. Ja ensi viikko lomaillaan muilla mailla. Voi autuus!!
Mahdollisimman pirteää viikonjatkoa muillekin!

Lisätään vielä viikot, eli toivotteli littlelion 29+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: {Anskutin}
littielion rohkaisemana minunkin on pakko kirjoitella toisenlaisista tuntemuksista. Raskausviikot nyt 30+1 ja olo mitä mainioin. Viime viikolla pyöräilin 90km ja kävelin 50km eikä raskaus juurikaan haittaa tahtia. Ainoastaan portaissa huomaa, että hengästyy aiempaa helpommin (liittynee laskeneeseen hemoglobiiniin tms.?) ja pyöräilyn jäljiltä häntäluu jonkin verran kipeä, mikä taas kertonee siitä, että jotain muutosta lantion seudulla on rakenteissa tapahtunut. Aiemmin kun ei ole koskaan samalla tavalla kipeytynyt. Toinen merkillepantava vaiva on se, että ajoittain kävellessä nivusiin sattuu ja välillä painetta alapäässä, kun vauvan pää ilmeisesti painaa lantioluihin/virtsarakkoon. Eivät kuitenkaan ole mitenkään liikkumista estäviä kipuja vaan ajoittaisia.

Tänään oli neuvola. Masu on edelleen pieni ja sf mitta 25.5.Kasvua oli kolmessa viikossa tapahtunut 3.5cm. Kolme viikkoa sitten ultrattiin ja silloin vauva kasvoi pienestä masusta huolimatta hienosti keskikäyrillä. Ensi viikolla on uusi kontrolliultra, jolla varmistetaan vauvan kasvu. Itse en ole kyllä huolissani, koska masu kasvanut, paino noussut ja vauvan liikkeet voimistuneet. Vauva oleili nyt masussa pää alaspäin, mutta terveydenhoitaja sanoi, että se ehtii vielä moneen kertaan muuttua. Painoa on nyt tullut aika tarkkaan 9kg, mihin olen ihan tyytyväinen. Ennen raskautta olin hoikahko eli painoa saa jonkin verran tullakin. Tosin tuosta painosta n. 4kg tuli ensimmäisen 12viikon aikana eli painonnousu on selvästi hidastunut raskauden edetessä. Terveydenhoitajan mukaan osalla vain menee niin päin.

Tsemppiä teille kaikille erilaisista vaivoista kärsiville!! Kurjaa kuulla, miten monella on kaikenlaista isompaa kiusaa. On kyllä varmasti paljon hankalampi pysyä hyvillä mielin, jos koko ajan kaikki paikat reistailee ja keho on kovilla.
 
  • Tykkää
Reactions: {Anskutin}
Vauvantarvikehankinnoista vielä: Tähän mennessä hommattuna on vaunut, äitiyspakkaus, turvaistuin + telakka, vaatteita, tuttipulloja ja leikkiteline (mikäköhän se on oikealta nimeltä). Veljeltä pitäisi hakea sänky ja hoitopöytä. Mitään ei olla uutena ostettu vaan saatu/ostettu käytettynä. Itse olen ajatellut niin päin, kun esikoista odotan, että ostelen nyt mitä mieleen tulee ja sitten täydennän, kun vauva on syntynyt ja tiedän, mitä oikeasti tarvitsen. Imetysliivejä nyt ainakin pitäisi vielä ennen syntymää hankkia.

Millaisen ensisängyn te muut ajattelitte hankkia? Itseäni houkuttaisi ostaa pinnasängyn lisäksi pienempi kehtomainen ensisänky, jossa olisi riittävän matalat laidat vauvan käsittelyn kannalta. Osittain houkutusta lisää se, että ajatuksena olisi mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen palata takaisin mökille (jossa myös alkukesä olisi tarkoitus viettää) ja siellä on sen verran ahtaammat tilat, että vaihtoehtoina on joko ensisänky tai matkasänky. Varsinainen pinnasänky ei taida sinne oikein istua. Nyt kun olen netistä katsellut, niin ensisänkyjä myydään aikas vähän käytettyinä ja uusien hinnat ovat helposti satoja euroja, mikä tuntuu suolaiselta ottaen huomioon, kuinka lyhyen aikaa kyseistä sänkyä kuitenkaan tulee käytettyä. Äitiyspakkauksen laatikkoakin olen miettinyt yhtenä vaihtoehtona, mutta ongelmaksi muodostuu se, ettei ole mitään turvallista tasoa, jonka päälle laatikon voisi sängyn lähelle asettaa, enkä koiran takia viitsi maassa pitää ja muutenkin pelkäisin, että vahingossa astun pienen päälle, jos yöllä lähden vessaan tms.
 
"salla07"
Nohmu, googlaapa uinua-kehto, muistaakseni joku tuollainen nimi. Vauvalehdessä oli joskus juttua, sinne sisään laitetaan äp-laatikko ja kattoon roikkumaan :) toisaalta rattaiden kantokoppa sopii matkasängyksii niinkauan ennen kuin kierii pois sieltä, jonkin sitterinkin (olikohan fisher price) sai nostettua laidat ja vaakatasoon ja olikohan pariskun-eli toimisi myös matkasänkynä/sänkynä eri kerroksessa ainakin alkuun :)
 
Meillä on pinnis missä pohjan korkeutta saa säädettyä. Toisaalta vauva on jonkin verran meidän sängyssä imetyksen helpottamiseksi ja ajattelin tehdä siihen tarkoitukseen babynestin ja käy se myös pinnikseenkin.

Ihanaa että Nohmu ja littlelion voitte hyvin. Itsekin periaatteesa voin (tätä flunssaa ja närästystä lukuunottamatta), mutta en ihan noin jaksa liikkua ;). Esikoisen ja kuopuksen raskaudessa voi ihan hyvin, mutta tämä poika raskaus on ollut fyysisesti jotekin raskaampi kuin nuo tyttö raskaudet vaikka ihan hyvin tämäkin on mennyt.

StaRR mulla nousee todella harvoin korkeaa kuumetta kun ruumiinlämpö on melko alahinen normaalisti siellä 36 asteen tai alle. Nyt on jo parempi olo mutta toi närästys on nyt vaivannut kaksi yötä. Alkaa jo riittämään kun ei saa kunnolla nukuttua kun osa yöstä menee sohvalla pysty asennossa :(.

ipna 30+3
 
Ehtoota

On oikeasti hienoa lukea, että löytyy naisia keitä raskaus ei rampauta! Aivan mielettömiä nuo liikuntasuorituksetkin :O.

Halauksia flunssasille/sairastaville ja vaivaisille.

Vauvan ensisängystä. Meillä tulee olemaan taas perhepeti. En jaksa nousta imettämään. Kuopuskin oppi nopeasti ite etsimään tissin ja monesti vain havahduin siihen ja jatkoin unia, samalta kyljeltä imetän molemmat rinnat. Vaunukoppaa käytetään sit muilla unilla alkuunsa. Tai sit ois mahkut hakea rottinkinen ensisänky, ikivanha ja kaunis. Pitää katella. Minä oon nukuttanut noita kaikkia millo missäkin. Muut ajat hengaavat lattialla. Sittereitä tmv.ei ole ikinä ollu eikä tule. Lattia on hyvä paikka ja motivoi ajallaan motorisia taitoja.

(.) Parempi päivä. Ei voi sanoa että ois helppoa tänäänkän, mutta vähemmän on supistellu. Kuitenkin liikkuminen selkeesti aiempaa hankalampaa.. että oisko oikeasti painunu alemmaksi vauva eilen? Koskee, vihloo ja supistaa herkästi. Oli taas maraton matka tuo 300m x 2. Jännittää ihan mitä ensi yö tuo tullessaan. Mutta toisaalta ihmehän tuo ois jos ei mulla alkas jo enemmän supistelee. Tää on tosiaan vielä iisiä verraten kahteen aiempaan raskauteen, varsinkin edelliseen.

Nyt lähden nukkumaan. Ihan kauheesti väsyttää. Hyvää yötä =)
 
"StaRR"
Vauvan sängystä. meillä ei ole ihan semmonen peruspinnis mut kuitenkin sellanen modernimpi vauvan sänky. Sijaitsee meidän sängyn vieressä. Siinä ajateltiin alusta asti nukuttaa kun kotiin sairaalasta päästään.
 
"Ellistiina"
Hei, pitkästä aikaa! Paljon on täällä tapahtunut ja Annuulla jo vauvakin, onnea kovasti!

Minä kuulun myös hyvinvoivien joukkoon. Painoa on tullut kymmenisen kiloa, mut se ei oikein tunnu eikä näy missään. Yöt nukun hyvin, tuntuu rauhalliselta ja alan olla sopeutunut siihen että mies lähti, eikä vastaa puhelimeenkaan kovin usein. Olen päättänyt, etten häntä arvostele: jokainen tekee elämässä omat ratkaisut ja omat valinnat. Jos hän haluaisi palata, ottaisin avosylin vastaan, mutta en sure enää. Keskityn omaan hyvään oloon ja lasten hyvinvointiin.

Mä olen ollut myös hyvin energinen: remontoin koko kodin katosta lattiaan miltei yksin. Tein keittiöremontin, maalasin seinät, vaihdoin/vaihdatin lattiat. Olen järjestänyt kaikki huoneet uudestaan ja hommannut paremmin sopivia huonekaluja. Aikamoinen pesänrakennusvietti! Autonkin ostin.

Vauvalle on miltei kaikki hankittu... Paitsi turvaistuin ja korisänkyyn patja.

Jään ensiviikon jälkeen pois töistä. Sitten on tarkoitus lukea kaikki kirjat, mitä on jäänyt rästiin ja ottaa rennosti, rakastaa elämää ja kaikkia läheisiä.

Hyviä vointeja jokaikiselle, tervetuloa uusille! Joko on muuten sairaalakasseja pakattu (mitä mukaan?) Entä osaako kukaan heittää veikkausta, onko kahdesta edellisestä synnytyksestä enää mitään apuja, kun lapset ovat jo teinejä...?

Ellistiina hyvin zen & rv 30+4
 
Huomenta

Ellistiina Olipas kiva kuulla sinunkin kuulumiset. Tuo sinun asentees on taatusti kantanut sinua noin hyvin vaikeasta elämäntilanteesta huolimatta. Oot osannu kääntää vauvaonnen voimavaraksi ehkä? Ja kyllä ansaitset voidakin hyvin =). Toivottavasti voit hyvin loppuun asti.
Synnytyksestä kyselit. Minulla vaikutti kyllä jo 5,5 vuoden tauko siinä touhussa. Kolme ekaa tuli suht putkeen niin tuo nelosen synnytys tuntu kipeimmältä touhulta. Mutta aikakin kultaa muistot että johtuko siitä? Vai vyöhyketerapiasta että sattu nii prkleesti. Mutta kaitpa se ei ihan sama asia sullakaan ole nyt kun aikaa kulunut? Ei voi tietää. Sillai järjellä ajateltuna omalla kohdallani odotan että nyt on lyhyt aika edellisestä synnytyksestä niin oisko vähän iisimpää? Jää nähtäväksi. =)

Viime yö meni vessassa rampatessa. Välit näin ihan sekounia. Nyt sitten väsyttää. Menkkajuilinnat jatkuu. Ihan uus juttu. Sillai polttelee välillä kun menkoista mutta ei onneksi ole jatkuvaa. Mahan toiminta ihan järkkyä.. vessassa saa istua aamulla moneen ootteeseen. No parempi kait näin ku ummella.

Sadepäivää odotellessa. . Pitää käydä eskariin vientireissu nyt ku ei sada niin näkee taas mihin tänään kykenee, tai ei :D. Mukavaa päivää kaikille!

Nelli & Timpsu 31+3
 
Ellistiina mahtava asenne sinulla ja hienoa että voit vielä kaikenlisäksi hyvin!

Nelli nuo sinun oireet kyllä melkein kuulostaa jo siltä että vauva voi tulla maailmaan ihan koska vaan.

Perhepeti meilläkin jollain tasolla käytössä enempi tai vähempi. Esikoinen oli melko paljon perhepedissä, kuopus aluksi vähän vähemmän mutta kun laiskuus iski niin enemmän. Niin ja hei kuopuskin on alkanut nukkumaan omassa sängyssä esikoisen kanssa jee (4 yötä jo, eikä kertaakaan ole tullut kinuamaan takaisin). Tämä vain vahvistaa omaa käsitystä siitä että kun lapsi on valmis niin ei tarvitse tällaisten asioiden kanssa tapella :).

Flunssassa edelleen mutta töissä kuitenkin, vähän on tuskan hikeä mutta ihan ok olo noin muutoin. Onneksi työ ei ole fyysistä :)

ipna 30+4
 
Ipna Tuskan hiestä.. siis minua hiottaa ihan törkeenä koko ajan. Yleensä vilunen olen ja villasukat jalassa juhannukselle asti. Nyt vetelen puoli alasti kotona ja pihalla hiottaa kaikki. Mutta sinulle tsemppiä flunssaisena töihin. Ei ihme jos soijjaa pukkaakin.

Ja kasassa selvisin aamulyllerrykseni. Kyllä ton vauvan täytyy olla jotenkin erilailla tuolla koska kävely aiheuttaa niin kovat nivus/sisäreisipoltot ja paineen alapäähän ja peräpäähän kans. En keksi muuta syytä. Onhan tää kävely ollu jo tovin hankalaa mutta tätä menoa oon kohta kodin vanki kun ei vaa pääse! Valivali taas. Mutta näillä mennään. Seuraava neuvola vasta 1.5 viikon päästä.. ois vaa tuota vauvan asentoa tehny mieli kysästä. No ootellaan.
 
Kappas Annuuta! Onnittelut prinsessasta! Eikös sulla ollut se hirvittävä pahoinvointi koko raskauden ajan? Tuu kertomaan synnytystarinasi kun tokenet. Toivottavasti pahoinvointi nyt ainakin loppuu kun lapsi on maailmassa. :)

Voi teitä kanssapaksuja kun on vaivoja! :hug: Mulla on aika reippaita liitoskipuja ja työpäivän kun on konttorissa istunut niin sattuu ja on erittäin epämiellyttävä olo. Nyt kössin varastosta kaksi paperilaatikkoa ja strömsöilin niistä jalkatuen ja istun kuin inkkari toimistotuolilla, jalat ristissä ja polvet perinaisellisesti levällään. :D Kaikki keinot on sallittuja!

sallalle isot tsempit! Ollaan muuten tulossa Helsingistä käymään Jyväskylässä sukuloimaan helatorstain jälkeisenä perjantaina että jos haluat jotain täältä suuresta ja mahtavasta piäkaupungista ( :D ) niin ilmoittele.

Kaneli antaa aika kivasti mun nukkua yöllä. Lähinnä herää kun mä käyn vessassa. Viime yönä heräsin veskiin ja kun palasin sänkyyn käänsi vauva hieman kylkeään. Ja sai hikan! :D Hikka tuntui aivan vasemmassa nivusessa. Sitten pari potkua ja vielä hikkaa. Sitten oikein tuli aistimus että vauva närkästyi pahemman kerran kun sillä tavoin hikka hänet herätti ja aloitti kunnon potkusarjan. Potkut tuntuu oikean rinnan alla tosi korkealla. Taputtelin mahaa vähän, mutta hikka ja närkästys jatkuivat. Sitten käänsin kylkeä ja ilmeisesti hetken kuluttua hikka helpotti kun hilluminen ja hikkaus loppui ja nukahdettiin molemmat. Hassu vauva! :D

Kuukaus olis vielä töitä, mutta onneksi on viikko lomaa välissä. Silti vähän hirvittää että miten jaksaa kun työpäivän jälkeen on ihan raato. Ei se istuminen satu, mutta siitä kun nousee ylös niin jalat on ihan voimattomat ja tuntuu kuin häpyluu räjähtäisi irti. Täytyy kokeilla olisko etäpäivä helpompi tehdä hommia ja neuvotella jos saisin tehdä vähän enemmän etänä kuin firman politikan mukaiset 2pv/kk. Vapaapäivinä kun saa välillä huilia itselleen sopivassa asennossa niin menee ihan hyvin.

Tsemppiä kaikille! Ulkona vihertää jo ja antaa viitteitä siitä kesästä jona meidän vauvat syntyy. Jee! :heart:

Terhitär ja Kaneli 29+3
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR
Ihan ensiksi, ihanaa, oikeesti ihanaa kuulla väliin sellaistakin että menee hyvin eikä kipuja juurikaan ole. Se on sit varmaan sitä raskauden hehkua ja ihanuutta =) Liikkukaa ja olkaa ylpeitä olostanne =) Ja ihan rohkeesti voi kertoa noita vointeja koska tosiaan ihan vilpittömästi mullekin tuli hyvä fiilis noita lukiessa.

Ellistiinalle kovasti tsemppiä, on kyllä ihailtava tuo sinun asenne kaikkineen ja sun mieletön energia.

Musta tuntuu et eilinen pidempi kävely kostautui sit kunnolla. Yöllä en päässy sängystä noustua vessaan vaan miehen piti tulla vetämään mut sängystä ylös ja joka ikinen kääntyminen tai asennonvaihto oli yhtä tuskaa. Nivusiin ja tuonne alas särkee ja vihloo nytkin koko ajan. Ei oo niin paha et pitäis särkylääkkeeseen turvautua mutta tuntuu kuitenkin koko ajan. argggh. Ja tänään kun meinasin kirppikselle tuohon lähelle lyllertää.. Nytkin istuessa sohvalla juilii tuonne. Valitusmaximus.
Huomenna olis neuvola. Mut en kyl tiiä mitä sielläkin teen kun ei siitä ole mitään hyötyä. Käyn kummiskin äitipolilla nyt kolmen ja seuraavaks kahden viikon välein et tuo terkkari on ihan turha. Mut siellä taas kuunnellaan sydänääniä ( kotonakin siis doppleri ) ja mitataan painoa. Plääh.

Mutta, aurinkoa jokaisen torstaipäivään :heart:

StaRR 32+1
 

Yhteistyössä