*Helmikuun Hehkeät 2011, JOULUKUU*

pikaiset tilanteenpäivitykset. Tänään olin synnärillä puoli päivää ku supisteli kovin. kohdunkaula lyhentynyt sentillä,muttei mitää radikaalia vaikka supistelut sattuukin. Vauvan painoarvio oli 1700grammaa ja se on jo varsin hyvä paino jos nyt meinaa syntyä vaikka keskoshoitoon joutuisikin.

May meillä myös vaan yksi vaate ostettu ja sänky :D Ehtiihä tässä. :)
sinizii kiva kuulla että teillöä ollaa siirtymässä nasaaliin :) :heart:

Kiitos kaikille tsempeistä :heart:
 
Iltaa :)

Tervetuloa uusille :)

bb toivottavasti supistelut lakkaisi ja vauva saisi olla vielä ihan rauhassa masussa.
Sinizii onnea kilon metsästykseen :)

Täällä ei kummempia...työmotivaatio nollassa, mutta onneksi on vain enään kaksi yötä jäljellä tästä putkesta :/
Maha senkun kasvaa...eilen tuli ekan kerran tosi paha olo kun ei mikään näyttäny hyvältä päällä kun olin ostoksilla ja tänään olen niin ylpeä mahastani :D taitaa hormonit tehdä tepposiaan :D

Mutta juu ei tänne kummempia nyt jaksa turista meni niin kauan kun luin taas teidän kaikkien kirjoitukset :)

Happynow ja pienimies 28+3 :heart:
 
Harmittelen täällä kun viimeksi neuvola käynnillä kuulin ettei Vaasassa järjestetä enää noita "tutustumiskäyntejä" synnärille niille jotka synnyttävät helmikuusta eteenpäin.. Olisin niin halunnut mennä sinne ns.etukäteis käynnille. Olis jotenki helpottanu sitte laitokselle menoa kun se aika olis koittanu.. Eipä kai auta mennä sitten kun sen pelkopolin kautta jos haluaa mennä : /

Muuten kaikki ok, mitä nyt tuo lantionpohja alkanu oikein kunnolla kipuilemaan. Mutta näillä eväillä eteenpäin :)

Sasuma ja taapero 28+0 :kiss:
 
Commander,onnea voitosta!!! Kyllähän ne liivit ihka oikeesta kaupasta ostettuna tuntuukin siltä sitten:)

bb,toivotaan että supistelut jäis vähemmälle,onneks vauva kuitenkin jo noin hyvän kokonen:heart:

Musta vauvan liikkeet tuntuu jotenkin mahdottoman kovana...ihan kuin olis kulmikas...sit vielä vääntää jotain ympyrää tuola harva se päivä. Tulee sellasia auuuu fiiliksiä:D Ihanahan se on että liikkuu,mut mistähän johtuu etten muista esikon olleen näin kovakouranen... onko kyseessä aktiivisempi yksilö vai isompi vai voiko lapsivettä olla vähempi: /Kaikkea pitää aina ruveta ressaamaan....:p No tiistaina on neuvola,ihan oikeeseen aikaan taas;)

Repa ja säynävä 30+1 (kolmekymppiä rikki,jee!)
 
:wave:
Tervetuloa vielä uusille helmikuisille!

Sipelle voimia ja Siniziin pikkuiselle lisää grammoja :D :hug:

Imetysliiviasiaan piti heti kommentoida, itse aion tilata täältä kuten tilaan muutkin liivit:
Designer Lingerie, Bras, Briefs, Underwear, Swimwear | figleaves.com
Nopea toimitus ja kokoluokissa löytyy jokaiselle!

Täällä tuli vuosia mittariin torstaina, tuli ehkä pienenpieni kriisi päälle...varsinkin kun jatkuvasti toitotetaan siitä että mulla tuota ikää on sen verran että esim. raskausajan vaivoja on enemmän odotettavissa. Okei....joo, en ole mikään eilisen teeren tyttö, mutta kuitenkin :kieh:
Maha kasvaa aivan älytöntä vauhtia ja omakin pyrstö tuntuu leviävän mukana :ashamed: No, joulu tulee....ja sitä onkin jo laitettu, kaikki muu valmiina paitsi kuusi ja ruoka. Ja muutama lahja.

Ei mulla oikeastaan edes mitään asiata taaskaan, kunhan tännekin puolelle turisen :D Vointi on nyt oikeastaan parempi kuin kertaakaan raskauden aikana! Kävelykin onnistuu vihdoin :) Ainoa miinus on suppareiden uusi tyyli, kivuliaat sellaiset olivat hetken pois mutta nyt aina silloin tällöin supistuksen aikaan koko alavatsa on "menkka"kipujen vallassa : / Eka neuvolalääkäri on vasta joulun jälkeen, sittenpä tietää olisiko noilla jotain merkitystä...toivottavasti ei, muuta kuin se että ovat hieman ärsyttäviä :D

Ai, niin...onko muilla ongelmia suppareiden kanssa seksin(Tai siis O:n) jälkeen?!? Kivuliaita ovat silloin, joten aika hiljaista tuo sänkyelämä sen vuoksi...:ashamed: Välillä tuntuu että koko maha on kovana piiiitkään, paljon pitempään kuin normaalisti supistellessa, ja alkuun siis se kipukin siinä mukana...

-Ankka & Bebé 28+0-
 
Wc ankalle synttärionnittelut :flower:. Mää täytän huomenna 40! Ikäkriisiä pukkaa täälläki :O.

Päätin viimein, että vauvanhuoneen yks seinä maalataan vaaleansiniseksi ja muut valkoisiksi. Sille siniselle seinälle tulee tää kuva (tilasin jo): Tree with Forest Friends Decal Set Kid's Nursery by SimpleShapes . Sopii mun mielestä sekä pojalle että tytölle. Pinnis on vaaleansininen.

Happis ja pikku-Kalle 31+5 (nyt on entinen "raskausennätys" rikottu =) )
 
Kunhan vaan kommentoin, että täällä ollaan ja oon käynyt lueskelemassa teidän kuulumisia lähes päivittäin, oon vaan ollut niin väsynyt etten oo saanut irti kirjoittaa tänne mitään... Eipä tänne ihmeitä kyllä kuulukaan, maha kasvaa ja kivut lisääntyy, vielä kaksi viikkoa töitä ja sit pääsee hetkeksi levähtämään joululomalle... En yhtään odota :D

Hyvää pitkää viikonloppua kaikille!

pokemoni & myttynen 28+5
 
Ankka: Just eilen lueskelin tota Vau-kirjan odotusjuttua, mikä neuvolasta saatiin ja siinä sanottiin, että jos menkkamaisia kipuja alavatsalla ja supistuksia, pitäisi käydä synnärillä tai neuvolassa tarkistuttamassa kohdunsuun tilanne...Mulle sanottiin neuvolassa samaa, että jos alavatsalla kivuttomienkin supistusten yhteydessä paineen tunnetta ja/tai menkkamaisia kipuja, niin sitten kannattaa synnärille soittaa. Mulla myös "o" aiheuttaa supistuksia ja huonoa oloa, joten on nyt unohdettu se puoli toistaiseksi.

Kiitos onnitteluista, on kyllä tosi hyvä mieli tollasesta yllättävästä "hemmottelulomasta" :)

ON: Mulla syömisen kanssa vähän ongelmia...Päivät menee suht hyvin, mutta iltaisin iskee ihan hirveä syöpöttelyhimo päälle ja sitten syön liikaa ja tulee huono olo + sokerit nousee liian korkeiksi. Syön kuitenkin päivällä hyvin ja säännöllisesti, joten en tiedä mikä tässä mättää. Iltaisin tekee mieli ihan kaikkea! Ja sitten on tosi hirveä olo nukkumaan mennessä, kun sokerit on taivaissa ja oksettaa, kun söi liikaa. Miksiköhän en nyt saa tätä syömistä kuriin? Vielä kun on kuitenkin RD ja huoli vauvan liiasta kasvusta...

Liikkeistä: Pepe puskee päällään nyt tosi pahasti tonne alas, on ihan hirveän tuskaisia liikkeet sen takia välillä. Monoa tulee myös lujaa, mutta se ei vihlo noin kipeästi kuin tuo pään puskeminen. Ja alhaalla hän tuntuu olevan, maha on laskeutunut tosi paljon alkuviikosta.

No mutta, taas on yhdestä vähän vaikeasta päivästä selvitty suht kunnialla ja jouluhommiakin jaksoin vähän tehdä:) Pitää ajatella positiivisesti!

Commander ja Pepe 29+3
 
happynow mulla kans välillä kiukku ja itku iskee päälle että näytän kauheelta mursulta ja toisinaan ihailen masua että onpas ihana masu :heart::saint: Toivottavasti työmotivaatio löytyis ei enää kauaa ookkaa niin on äippäloma! :)

sasuma kannattaa vielä itse omin päin soitella synnärille ja kysyä asiasta ja neuvolassa ottaa puheeksi että helpottaisi jos saisit synnärillä käydä :) Muistan itse kun kävin tutstuu niin oli turvallinen olo synnytyksessä. Tosin oli tuttu kätilökin :)

repa mustakin tuntuu että vauva räiskii tuolla mahassa ihan sairaasti ja esikoinen oli tosi hiljanen. :D Varsinki kylkiin tulee välillä sellasia venytyksiä ja paukutuksia että tuntuu siltä kun tulis jalat ulos just.

wc ankka noihin suppareihin auttaa mulla ainaki tosi hyvin kuuma suihku niin lakkaavatki. Seksiä nyt ei sais harrastaakkaan kun supistelee muutenki ja sekös ketuttaa ku mieli kyllä tekis! :whistle: ja orgasmin jälkee saattaa maha olla kauankin vihlonta kipujen ja kovuuden vallassa. Jos supparit huolestuttaa niin soita neuvolaan niin saa lääkäriä aikaistettua. :)

Happihyppy IHANA tuo huoneen idea! :) :heart:

commander mulla on IHAN SAMA! vaikkei RD ookkaa. illalla vaa nälkä kurnii ja kurnii ja kurnii ja kurnii ja tuntuu ettei täydeks tuu ollenkaa, nahkaki tuntuu repeevän ekaks ja painoo sentu tulee.. ALuks ei ollu ollenkaa tälläst mut nyt tullu ja tota on tosi vaikee hillitä. jos hillitsee menee nälkäsenä nukkuu...

pokemoni väsymys vaivaa täälläki,ja saamattomuus. :)

bb & vauveli 31+4
 
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Liikkeistä sen verran, että täällä on kanssa joku ylivilkas poika mahassa...pyllyään puskee koko ajan mun oikeiden kylkiluiden alle ja sen takia ei pysty löhnäämään vaan pakko suoristella itteensä koko ajan :D

Repa täällä kanssa taitaa olla kulmikas vauva :D ku koskee välillä niin kummallisista kohdista samoihin aikoihin...tulee mietittyä aika paljonkin millaisessa asennossa poika voi olla kun niin kummallisesti tosiaan potkii :)

Onko muut huomannu, että vauvalla olisi hikka? Musta tuntuu et tällä pikkumiehellä on koko ajan hikka :D hassun tuntuista...

BB oot oikeessa ei ole enään onneksi pitkä aika :)
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin tulin toivottelemaan hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! :) Niin, ja poksumaan - tänään rv 30+0:heart:

Masupoika on ollut tosi vilkas tässä parina kolmena päivänä, ihanan tuntuista, nautin niin... :) Luulen että mulla tuo etuseinämäistukka vaikuttaa edelleen niin etten tunne liikkeitä samalla lailla kuin ne joilla istukka on takana, ilmeisesti vaikuttaa ihan loppuun saakka. Välillä potkut on kivuliaita, jos pieni puskee oikein kylkeen. Nyt on kyllä pää alaspäin selvästi, saa nähdä kääntyykö vielä toistepäin.

siniziin kuulumisia oli taas mukava lukea, paljon tsemppiä kilon metsästykseen sinne! :)

happynow eilen illalla mietin, ett oisko vauvalla ollu hikka, kun tuntui sellasta jännää nykimistä masussa... ajattelin kyllä että on vauvan liikettä, mutta mitään potkuja tms ei kyllä ollu :)

sasuma meillä oli viime viikolla tutustuminen sinne synnytyssaliin, oltiin kans kuulemma viimeisiä jotka sinne enää pääsee, ett sillä tavalla kyllä onnekkaita. :) Vaasasta ollaan siis kans... Yks kaveri sit, jolla on la maaliskuussa, ei enää pääsekään sinne. Oli se kyllä tosi mukava kokemus päästä juttelemaan kätilön kanssa ja mm. näkemään se huone, jossa synnytetään! Mut jos pelkopolin kautta pääsee tutustumaan, niin sehän on hienoa!

Tuo happihypyn vauvahuoneen sisustus on kyllä aivan ihana! :heart:

Rintaliiveistä itse olen ostellut vaan Lindexistä, on kyllä ollu mielessä että vois mennä ihan kunnon rintaliivikauppaan ostamaan kunnon liivit. :) Mullaki on kuppikoko muuttunut C:stä D-E:hen... Välillä mietin että miltähän rinnat mahtaa näyttää imetyksen jälkeen, kutistuuko ne ihan olemattomiin vai palaako samankokoisiksi kuin ennen? :D

~ Merve ja masupoika - POKS 30+0 :heart: Enää 10 viikkoa, huiii...
 
Happihyppy, ONNEA! :flower:

Ja kiitokset kaikille vastauksista, jotenkin en ole osannut edes kauheasti huolestua :O Huomenna näen meidän th:aa, tosin vapaa-ajan vietossa joten jos ei kysy niin en taida alkaa vielä mainitsemaan vaan soitan sitten ihan virallisella ajalla :D Noita menkkakipuisia suppareita ei olekaan nyt ollut niin paljon, ehkä kerran-pari päivässä ja sellaisiakin päiviä on ettei tule ollenkaan. Vettä en ole varmaankaan ihan niin tarpeeksi juonut taas kuin pitäisi, sellaisina päivinä tulee taas selkeästi vähemmän/ei ollenkaan kun muistaa sen 2 litraa vähintään kiskoa...!

Tältä erää rentouttavaa itsenäisyyspäivää kaikille! :flower:

-Ankka & Bebé 28+1-
 
Täällä kans supistelee "O"n jälkeen, mutta ei varsinaisesti seksin aikana. Myös öisin supistaa jos erehtyy vaihtamaan asentoa liian nopeasti. Hiiiiiitaaaaaasti hyvä tulee ;)

Imetysliivit aion kans ostaaliiviliikkeestä, mulla on kans ihan luonnostaankin tuota rintavarustusta senverran, ettei normikaupoista löydy tavallisia liivejä, saati sitten imetysliivejä!

Täällä on kans masussa kova mylläys päivittäin, ja monottaa välillä tosi kovaa. Eilen muksahti ihan nin että koski ja tänään huomasin että samaan kohtaan oli ilmestynyt yksi iso raskausarpi :D Mulla ei siis ole mahaan vielä tullut raskausarpia (reisiin ja kankkuun sit senkin edestä). Hikan oon huomannut kerran.

Kohta saadaan anopista ja hänen miehestä vieraita, onneksi leivoin jo kaksi päivää sitten muffinssit! Hyvää itsenäisyyspäivää!

pokemoni & myttynen 28+6
 
Merve,Mulla muutu koko kroppa raskauden jäljiltä,mutta onneks parempaan suuntaan muuten,tissit vaan ei kyllä enää palanneet entiselleen. Ilmeisesti tää raskaus tekee sen jo itestään,vaikkei ees imettä(minä kyläkin imetin esikkoa reilun vuoden). Mutta onneks on noita ihania rintaliivejä olemassa,ettei ainakaan ulospäin näy:D Ja imetyksen jälkeen meni vissiin joku vuoskin ennenkuin palautuu sellaseks mikskä sitten jää.... muistin lukeneeni,ne on meinaan aluks kyllä ihan rukkasmallia,ennenkun si tulee hiukka sitä rasvaa takas:) Yksilöllistähän tämäkin tietty taas on...

Seksirintamalla on täällä aika hiljasta... oon kuiva kun saharan autiomaa vaikka mitä tekis,joku hormonaalinen homma. No onhan siihen apukeinoja mut jotenkin kun esikko tossa sairastelee ja muuta hässäkkää,on jääny vähemmälle. Mut ei varsinaisesti supistele,kun siihen ryhdytään:)

Neuvolaa pukkaa huomena,ihan mielenkiintosta mitä palautetta saa sokruista:)

Repa ja säynävä 30+2
 
Hyvää itsenäisyyspäivää myös täältä! Käytiin katsomassa päivällä tuo paraati ja oli kyllä lapsille tosi kiva kokemus, vaikka itse en noista armeijajutuista niin innostukaan.

Liikkeistä: Musitatttehan, että potkun tuntuiset liikkeet voivat olla myös nyrkeillä aikaansaatuja :) Siksi saattaa tuntua, että "potkuja" tulee ihan ihmeellisissä kulmissa. Mulla ainakin on kaikista tuntuneet tässä vaiheessa niin potkut kuin nyrkiniskutkin, eli osumaa voi yhtä aikaa tulla hyvinkin eri puolille mahaa. Tällä hetkellä hän käyttää nyrkkeilysäkkinä virtsarakkoa ja vatsan alaosaa, potkutreenit pyörii sitten mahan yläosassa.

Mulla on ollut taas tosi huono päivä; oksennus kävi suussa aamupäivällä 3 kertaa ja hirveä päänsärky. Se meni tossa iltaruoan jälkeen ohi, saa nähdä tuleeko takaisin. Meillä on lapset sairastelleet reilun viikon, joten voihan se olla, että tauti on tulossa mullekin. Mutta kurja on olo ollut. Yön jouduin nukkumaan sohvalla, että sain kammettua itseni tyynyillä puoli-istuvaan asentoon, selällään ja kyljellään tuli hengenahdistusta...Kiva, jos 2 kuukautta saa nukkua istuallaan...

Commander ja Pepe 29+4
 
Bom
happynow Meidän pikkuinen hikkailee aina iltaisin noin klo 19. Se voi kestää 30-45 min. Muistan, että esikoisella oli kanssa hikka ja se jatkui myös vauvan aikana.

Liikkeistä: Päivä päivältä vain voimistuvat. Tuntuu kuin tulisi ihon läpi. Enää ei pysty kävelemäänkään, kun jumppa on menossa. Liikkeet näkyvät myös päällepäin. Vatsa aaltoilee ja välillä nousee kuin kulmikas kumpu mahan päälle. Istukka on mulla takana ja se varmaan vaikuttaa myös.

Bom ja masukki 31+4
 
jessus sentää tänne on iskeny sairas uupumus. Varmaa hemoglobiinit ihan nollissa ku tuntuu että välillä lähtee taju ja alkaa huimaamaanki. : / Noh eiköhä rautatablettei popsimalla taas vähä etenpäi päästä. vielä 5 viikkoa sänkylepoa... :( Onnekas aika menee nopeesti ja joulushoppailuja en jätä välii ellei oo ihan pakko :)
 
Juu täällä kanssa nyrkkeillään tuolla alavattan puolella ihan kunnolla ja ylös sitten potkitaan :D ja tosiaan kun on kunnon myllerrys päällä on pakko pysähtyä paikoilleen kun tulee melko tuskainen olo mahaan :D

Commander toivottavasti et tulisi näin joulun alla kipeäksi :/

Tisseistä sen verran, että itse olen miehelle ainakin vitsaillut, että imetyksen jälkeen saa tissit heittää olkapäille ettei ole tiellä roikkumassa ja tosiasiassa se oikeasti hiukka pelottaa jos niin tulee käymään :D

Onko teille tullut raskausarpia minnekkään? Itse olen vielä toistaiseksi välttynyt niiltä, mutta kun mahalla on niin jumalaton kasvuvaihe menossa nyt niin eiköhän joku kohta kohta ala repeämään :/

Nyt on taas viimeinen yö menossa ja seuraavaksi vasta sunnuntaina töihin... Lauantaina olisi tarkoitus pitää pikkujoulut/tuparit kun kämppäkin ollaan saatu jo oikean kodin näköiseksi :) Aamulla voisi lähteä kunnon lenkille koiran kanssa kun on niin ihana ilma ulkona, hiukka pakkasta ja lunt5a tulee koko ajan :)

Happynow ja pienimies 28+5 :heart:
 
Moooi..

Täällä ollaan flunssan kourissa oltu jo viikon verran. Hirvee nuha ja poskionteloita pakottaa jos oikein huhkii. Aivastuttaa ja muuta kaikkea kivaa, onneksi ei kuitenkaan kuume ole noussut.

Hitto ku mulla tuo välilevy kipuilee yöllä! Kyljen kääntäminen sattuu niin pirusti, tuntuu että selkäranka katkeaa, kun sehän väkisinkin kiertyy kylkeä kääntäessä.. :( Ei tunnu kivalta. Mieski aina herää ku voihkasen tuskasta, luulee raukka että "nyt sillä supistelee ja nyt pitää lähtee sairaalaan..!" :D Mikään tukivyökään ei auta kun kyseessä on hermokipu, ahdistaa vaan ylimääräset puristukset masun alla.

Mulla on tullut raskausarpia vaan sisäreisiin ja pakaroihin, kun tuo takapuoli leviää. Ärrh.. Muutama arpi tuli myös tissien alle, mut niitähän ei kukaan nää ku tissit roikkuu eessä!! :LOL: Masuun ei ole onneksi vielä tullut yhtään jälkiä.

Seksi meillä miehen kanssa jäi jo pari kk sitten pois, miehestä se tuntuu oudolta, kun on tuota mahaa.. olen siis jo luovuttanut ja ajatellut, että eiköhän ne himot palaudu sitten joskus! :saint: Mutta mulla ei kyllä O:t ole aiheuttanut mitään supistuksia tai muita vaivoja. Suppareita en ole tähän asti tuntenut muutenkaan, enkä ole huomannut, että olisi vatsalihakset kovettuneet koskaan. Saa nähdä koska niitä alkaa sit tulemaan..?

Vauva möyrii mahassa, mitään selkeitä potkuja ei enää tunnu. Se on sellaista "vellomista" ja "vääntelehtimistä".. reppanalla alkaa oleen ahdasta! :) Hikkakin tuntuu selvästi silloin tällöin, melkein päivittäin. Tosiaan viikko sitten maanantaina neukkulasta on paino pudonnut 2kg ja pysynyt siinä samassa tähän asti. Toivotaan ettei se tuosta enää nouse vähään aikaan, niin voin olla viikon päästä neuvolassa sit ylpee.. :)

Ompa sekavaa tekstiä.. hirveesti jumittaa, tuntuu ettei ajatus kulje yhtään! :D Sitä on vaan semmosen oman kuplan sisällä kokoajan, eikä oikeen noteeraa mitään mitä ympärillä tapahtuu.
Enää pari viikkoa koulua (yht.6pv) ja yksi viikonloppu töitä ja sit pääsee piiiiiiiiitkälle lomalle! Ihanaaa! :) Pääsee ihan kunnolla laittaan tätä kotia valmiiks vauvaa varten ja peseen pienen vaatteita. Nyt aamupalalle, tulee aina nukuttua vähän pitempään näin vapaapäivinä, kohta nää pitkät yöunet on historiaa vaan! :D

Lulu ja mukelo 32+0 (POKSPOKS!!) :heart:
 
raskausarpia ei oo täällä tullut yhtään.. Vaikka masu on kovaa kyytiä kasvanutkin ja peppukin vähän levinny..

supisteluja en oo huomannu seksin aikana(tosi nyt on ollu kyllä pikku taukokin, kun mies on laiska tekeen alotteita. Mikä raivostuttaa mua suunnattomasti:D) enkä tosin juuri muutenkaan. Pari kertaa jos oon huhkinu oikein kunnolla ni vähän kiristyny masu.

Vauvan liikkeet on täälläkin tosi rajuja nykyään. Välillä hutmii niin kovaa että pelästyn ja sattuukin joskus. Nyt on tullut sellasia venytysliikkeitä molempiin suuntiin samaan aikaa, et vissiin kädet puskee oikeeseen kylkeen ja jalat vasempaan. Ja peppu hinkkaa oikeeta kylkiluuta ja välillä on molemmat kylkiluut kipeet ja jos makaan kyljelläni kauan niin rupee oikeen polttaan luita: /

Hikka meiän vauvalla on päivittäin.Tuntuu kyllä ihan selvästi kun nytkähtelee tasasesti masu, mut muita liikkeitä ei sillä hetkellä oo.. Joskus hikka on parikin kertaa päivässä, voi raasua :heart:

Täällä meni kivasti viikonloppu.. Juhlimista oli kauheesti sunnuntaina.. Lauantaina shoppailtiin ja joka pv syötiin ulkona:D nyt sit kasviksia vaan koko viikko.. Vaikka tosin terveellisiä ruokia vaan söin ravintoloissa, mutta jotenkin paha mieli koska ei oo ite tehny ruokaa :D

8 viikkoo jäljellä Jane & Viltsu 32+0:heart::kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä hikotellaan joinain päivinä useestikin. Musta on alkanu tuntuun, ette tää masu kasva nyt yhtään. Sama kinnaava talvitakki on edelleen tasan yhtä kinnaava. Muutenki tuntuu, että liikkeet ei oo enää niin jytyjä kuin ennen, vaikka niitä kyllä tuntuu. Onneksi perjantaina on neuvola, niin voi kysyä asiasta. Harmi, kun meidän neuvolassa ei ole ultraa!

Käväisin pikareissun kirpparilla ja mukaan tarttu yhdet puolipotkarit, yks lelu ja villavaippakuori kestoille.

Raskausarvista: vanhat on aktivoituneet, uusia en oo huomannu.

Happis ja pikku-Kalle POKS 32
 
Viimeksi muokattu:
Terveiset neuvolasta.... Proteiini plussalla pissassa joten huomenna pissat purkkiin aamusta ja labraan. Se onkin mielenkiintosta et miten saan siihen asti piäteltyä et kerkeen alapääpesut yms.tekeen:ashamed: Noh,onhan se tsekattava.... verenpaineet ok,ei turvotuksia ja paino tippunut viimekerrasta hiukan. Ei tykänny täti kauheesti siitä vaikkei nyt mikään kauhee pudotus ollu. Mutta kun lähtöpainoltani oon hoikka niin mun ei tarvis sitä ruveta tiputtaankaan... liekö nää valvomiset ja muut tehny...onhan tota toki yhteensä tullu ihan riittävästi,et senkään puoleen ei oo hätiä. Tietty toi rd diagnoosi on tehny sen et en herkuttele sitäkään vähää mitä ennen,mut en kyl kauhee mässäilijä ollut alunperinkään ja perusruokavalio ei just oo muuttunu.
Sf mitta samoten hiukan keskikäyrän alapuolella,nousua siis hintsummin kun edelliskerralla ja maha pienempi kuin esikosta. Et näillä näppäimin ei oo tulossa isoa vauvaa,mutta se nähään sit rv 36 kun meen KOKSiin painoarvioon.
Sokerit sen sijaan erinomaiset,siitähuolimatta mittailuja jatketaan nyt 3xviikossa. No ihan sama,mutta ärsyttää olla hakemassa niitä liuskoja jatkuvasti kun en omista autoo ja meiltä on matkaa tonne välinejakeluun: /Päivittäinhän miä tietty jokatapauksessa pistelen,vaikken ylös kirjaa,mut en nyt ihan 6 kertaa kuitenkaan.
Seuraava kerta olis sitte heti joulun jälkeen...no,jouluna on hyvä aika kerätä kiloja:p

Raskausarvet,Ei oo näkyny,mut esikoisestakin tuli vasta ihan lopussa niin etten ees tienny niistä kun vasta joskus synnytyksen jälkeen. Ei niit kyl juur ollukkaan,muutama pieni.

Vieläkään en hokaa sitä hikkaa:ashamed:ei kyl tarkota ettei sitä tekis:p

Repa ja säynävä 30+3
 
Kyllä nämä päivät menee nopeasti, vaikka on kotona eikä tee "mitään".

Raskausarpia ei onneksi ainakaan vielä ole tullut, ei niitä ihme kyllä tullut esikoisestakaan.
Liiviasiaa olen täällä pohtinut, kun tuntuu että kaikki painaa tuonne rintojen alle niin että ahdistaa.. Vaikea löytää tähän hetkeen oikeita, varmaan pitää vierailla oikeassa liiviliikkeessä.

Neuvolasta laitettiin lähete viime käynnillä laitokselle kokoarvioon pyynnöstäni. Aika tuli jo ensi viikolle. Ihmettelen vähän sanovatko koosta vielä mitään viikolla 32, luulin että ne arviot tehdään viikolla 36.... Terkka on kyllä vähän hössö, onkohan laittanut sen lähetteen ihan niin kuin piti. Ei ole kiva mennä "turhaan" käymään. Ajatuksena oli tosiaan tehdä arvio vauvan syntymäkoosta kun esikoinen oli niin iso.

Huh, pitäisi kai niitä joululahjojakin vielä katsella. Tänä vuonna en oikein ole jaksanut innostua.

Blue ja pienokainen 31+5
 
Täällä on muutama päivä nyt kärsitty aivan karmeasta nuhasta, ja olen käyttänyt suosituksesta huolimatta nenäsumutteita, koska en saa muuten unta öisin. Riskihän niissä sumutteissa on pieni, mutta suurempaa haittaa on varmasti väsyneenä olosta, kun jotkut stressihormonit nousee pilviin. Ja esikoinen valvottaa myös öisin mua saman taudin takia. No mutta nyt ollaan jo voiton puolella. Viime yö meni loistavasti ja itsekin menin nukkumaan puoli tuntia esikoisen perään, niin ei haitannut, vaikka herättiin jo kuuden aikaan. Menin siis ennen klo 21 nukkumaan, kun meinasin nukahtaa pystyyn.

Imetysliiveistä on ollut puhetta. Mulla on ainakin kuppikoko kasvanut yhdellä ja rinnanalusympärys noin 10 senttiä. Käytänkin semmoista jatkopalaa muutamissa liiveissä, kun tämä alusympärys on vasta nyt kasvanut. Imetysliivejä on esikoisen ajoilta yhdet hyvät ja parit huonot, mutta mukavat yökäyttöön. Ja aion ostaa lisää vasta, kun tiedän mihin kokoon ne tissit kasvaa ja samaten ympärysmitta. Se kyllä viimeksikin pieneni viiveellä. Mutta semmoiset imetystopit ajattelin hankkia ennakkoon, niitä voisi käyttää myös yöllä. Ainakin viimeksi oli pakko olla liivit ja liivinsuojat aina öisin, tai muuten on paita ja sänky märkänä.

Phil & Tedsin Explorer -malli on vihdoin tullut myyntiin Tampereellakin, ei tarvitse lähteä Vantaalle tai tilata ulkomailta. Jos vaikka ensi viikolla kerkeisi ostoksille. :cool:

Hellu ja 31+6
 
Hellu mulle on kyllä raskauden aikanakin sanottu, että otrivinia voi käyttää. Joten ihan huoletta käytä. Ja itse jouduin käyttämään myös kortisoninenäsuihketta tuon siitepölykauden. Siitäkin lääkäri sanoi, että koska kyseessä on paikallislääke, se ei todellisuudessa vaikuta yhtään mihinkään.
 

Yhteistyössä