*Helmikuun Hehkeät 2011, JOULUKUU*

Ohoh Sipe, kylläpä sua koetellaan. :( Kestettävää kerrakseen.

Esme tervetuloa joukkoon vain (tosin mäkin kirjottelen enimmäkseen tuolla kerhon puolella). Sulla on hyvä laskettuaika. Mulla oli esikoisesta aikoinaan ihan sama päivä. :D Syntyi sitten jo hiukan aiemmin, mut silti. Sama sairaalakin meillä näyttäs olevan (tosin tällä kertaa menen toivottavasti jo alkukuusta ;) ).

Repa ei kuulosta normaalilukemille, pistäpä kilauttaen neuvolaan ja pyydä uusi mittari. Ei toimi toi kyllä nyt oikein. Patterit loppu, kalibrointi, joku mättää.

Pesänrakennusviettiä mulla taitaa olla miehen mielestä normaalistikin ihan liikaa.. :snotty: Semmonen ikisisustaja. Tosin meillä on edelleen tämä nykyinen koti vähän kesken, kun ollaan rempattu tätä katosta lattiaan ja aina vaan tuntuu hommaa riittävän.

Loput vauvantarvikkeet mennään hakemaan huomenna! :D Jee. Sit ois toukkikselle oikeestaan kaikki, tosin mun pitää vielä ommella kehtoon pehmusteet. Jotain pulloa ja tuttia nyt vielä hankin, mut niitä ehtii.

Kerhon puolelle jo kirjotinkin, mutta toukkis pelästytti äidin oikein kunnolla tuossa eilen (ja sitä edellisenä iltana). Yhtäkkiä katos potkuista kaikki voima. Niitä siis oli, mutta ne oli todella heikkoja, kuten alkuraskaudessa. Tämä kun on semmonen myllääjäkone edelleen, potkut todella tuntuu, niin muutos oli yhtäkkiä suuri. Päättelin, että todennäköisintä on jokin uusi asento, ja ilmeisesti niin olikin, sillä sitten se taas sieltä löytyi. Ihan yhtä yhtäkkiä kuin aiemmin katosikin. ...mutta hetken jo mietin, lähdenkö käymään synnärillä tarkistuksessa, kun oon vähän vainoharhainen noiden liikekatoamisten kanssa. Esikoisen kohdalla se johtui lopulta siitä, että lapsivesi oli loppu, joten se jätti jälkensä myös mun hermoihin... Olisko tällä kertaa nyt kuitenkin ollut vain niin, että hetken aikaa toukkis potki mua selkään tms. Asennon syytä siis.

Mutta semmoisia. Meillä esikoinen jätti viime yönä tutin pois (no ei se jättänyt, mutta äiti jätti, kun tyttö puri ne kaikki rikki). Vähän on tänään äidillä ajatus hukassa ja väsynyt olo, mutta kaipa se tästä. :D Vaikka melkosen helpolla tuo yö meni. Jos näin menee, niin en vielä valita. =)

T. Kärppä ja toukka 30+2 (korjattu ;))
 
Viimeksi muokattu:
Commander toi on kyllä hyvä idea :D ja sitä on itseasiassa tullu tässä joka pv harrastettua.. Ja kun toi muutto oli niin tuli kyllä juostua aika reippaasti portaita kun asuttiin ennen 3 kerroksessa, ei hissiä ja sama nytkin joten aika mukavasti tullu hyötyliikuttua muuton ohessa. Mut jotenkin tuntuu silti että tarviis tehdä oikeesti jotain. Vaikka koko ajan touhottaakin ni tuntuu silti että herranjumala en oo liikkunu yhtään ja varmaan nyt nousee paino:D

Esme tervetuloo mukaan vaan:)

Jane & Viltsu 31+2
 
Terve taas,

Kärppä: mäkin olen siellä sairaalassa aikasemmin kun loppukuusta, sillä vauva tulee suunnitellulla sektiolla. Meidän kaikki lapset syntyneet sektiolla, kaksi ekaa oli kiireellistä ja kolmas ja nyt tää neljäs jo suunniteltuja. Mulla lantiossa jokin "vika", joka ei mahdollista alatiesynnytystä, kaksi kertaa piti kuitenkin yrittää ennen kuin uskoivat ;).

Kuten huomaatte, työ ei juuri kiinnosta kun roikun täällä palstoilla ja yritän samalla tehdä töitä. Kovasti olen jo kotia laittanut joulukuntoon, mutta muakin taitaa vaivata ikuinen peränrakennusvietti, sillä sisiustan jatkuvasti. meillä on vanha omakotitalo, jota ollaan rempattu piiiiitkäään ja hartaasti, eikä loppua näy eli sisustettavaa riittää.

Mutta jatkan taas.

Esme
 
Bom
Sipe: Oikein paljon voimia ja positiivisia ajatuksia! Vaikka itse vietin sairaalassa vain 3 pv, niin olihan se henkeä raastava olla erossa perheestä ja sitten se tiedämättömyys tulevaisuudesta. Myös sielläkin sairaalassa oli pari vakituista vuodepotilasta. Halaukset sinulle! Kaikki menee hyvin.:hug:

Talventaika: Olen tosi iloinen teidän puoleesta, että teillä menee hyvin. =)

Repa: Minulla ei ole kokemusta seisomalaudasta, mutta suunnitteilla olisi kevääksi-kesäksi. Meillä tarvitaan ainakin täks talveksi esikoiselle oma istuin. Ulkoilutan maastoolosuhteissa myös koiraa ja koko katraan mukaan raahaaminen on aikaa haastava. Sun sokeriarvot ovat todella alhaiset. Muista syödä säännölisesti, niin kuin minulle viimeksi neuvolassa sanottiin.

Pesänrakennusvietti, joulunlaitto, askartelemistarve kaikki iski nyt saikulla. Olen kans äippäloman saakka saikulla, 28.12. asti. Ei saisi nostella mitään painavaa eikä rehkiä liikaa. En kyllä oikein osaa olla tekemättä mitään. Lapsen kanssa tulee kuitenkin omat rutiinit päivittäin tehty. Jouluvaloja en ole vielä laittanut, mutta ihastelen mainospostista kaikkea kivaa. Ensimmäisen joulukuusen koristeen ostin Stockalta, vaikka lupasin miehelleni, etten osta mitään. Mutta kun se oli niin söpö retrotyylinen ankka. Muistutti mun omaa lapsuutta. Perustelin ostostani just sillä, että meidän neiti varmaan tykkäisi siitä kovasti. Olen päättänyt, että tänä vuonna meille tulee joulukuusi. Asutaan kerrostaloasunnossa ja aina ollaan oltu joulu muualla. commander77: Mun mielestä voisi kranssinkin laittaa jo nyt.

Isovanhemmat tulivat tä auttamaan, mutta nyt kuorsaavat kaikki olohuoneessa. Toivottavasti pikkuneiti nukkuisi kunnon päikkärit, voisi itsekin käydä nukkumaan. Väsymystä on taas lisääntynyt. Illalla klo 19 olen jo ihan kypsä. Aina se nukkumaanmeno venyy väh. klo 23 asti. Ekakertalaiset muistaaka ottaa nokoset nyt ja sitten vauvan kanssa. Itse kun en koskaan malttanut nukkua päikkäreitä. Vasta nyt pikkukakkosta odotellessa tulee viikossa kerran-kaksi nukuttua päivisinkin.

Onko muitakin, jotka eivät ottaneet Kelan äitiyspakkausta?

Mukavaa päivää ja hyvää viikonlopun odotusta!


Bom ja masukki 31
 
Hyvää joulukuun alkua, onpas tullut paljon juttua!

Sipelle kovasti voimia, varmasti rankkaa olla erossa rakkaista :hug:

Tervetuloa vielä uusille!

Eilen olin sitten lääkärin vastaanotolla ja sairaslomaahan tännekin tuli. Eli olen kotona äippäloman alkuun. Sen verran kipeä selkä ja liitokset, että ei jaksa enää toimistolla koko päivää istua. Ainakin nyt tulee levättyä kun esikoinen on vielä sinne jouluun asti hoidossa päivät. Saa nähdä miten sitten menee kun ollaan kahden päivät.. Melkeen tulee huono omatunto tästä mun saikista, kun joillakin on ollut niin paljon vaikeampaa.

Kylläpäs joillakin on hyvällä tolalla järjestelyt vauvan suhteen. Ehkä saan jotain aikaiseksi nyt kun olen kotona..

Blue ja pienokainen 30+6
 
Heippa!

Ensinnäkin Talventaika onnittelut!:flower:
Uusille tervetuloa!:wave:
Sipelle voimia ja jaksamista! :hug:

Sitten tänään oli neuvola lääkäri. Kaikki oli ok! Sain lähetteen tays:siin ku sokeri arvoissa oli kotimittauksissa pientä häikkää.Oli sitä miltä etteivät välttämättä anna aikaa sinne vaan riittäää kotiseuranta ja neuvola seuranta asun n. 100km tampereelta.. toisaalta ois hyvä et ei tarttis ruveta siellä ravaamaan.
Vauva oli kääntyny oikeinpäin ja koko arvio oli1291g.
Pissat puhtaat,verenpaine 118/67.
Mulla paino on pudonnu noin -10kg. mutta ei haittaa ku lähtöpainoa oli muutenkin liikaa eikä haittaa vaikkei nousekkaan koska vauva kuitenkin kasvaa normaalisti ja voi hyvin!=)
Muutenkin olo ok yöt vaan katkonaisia ku joutuu käymään vessassa 3-4 kertaa..
Uimassa käyntiäkin voi vielä kuulemma huoletta jatkaa ainaki 6 viikkoa jos ei tuu mitään suppareita ym. Mikä on hyvä ku kävely takkuaa mut uinti sujuu ja käyn kerta viikkoon uimassa kilsan. vesijuoksu jo jäänny ku se vyö painaa..
Joku sillon kyseli noista uikkareista ni noilla samoilla meen eli kokopuvulla sen verran vanha ja virttyny ni anttaa myöden!=)=)
Vähä meinaa rintavarustus tursuta mut ei se haittaa..:p
Tissit vuotaa välillä sellasta "laimeeta maitoa"...saa nähä miten imetys lähtee sujumaan. esikoisen knssa ei sitte sujunu millään!
Se ois sitte joulukuu ja joulu lähenee hurjaa vauhtia!
Hyviä vointeja kkaikille ja joulun odotusta toivottelee

Akita ja pampula 29+1:heart:
 
Commander,Bom, ja Kärppä, Joo,jotain hämärää tossa mittarissa on. Siis näyttää mun mielestä suurimmaks osaks ihan normeja lukemia,mut sit on aina näitä omituisia välissä. Mittarin ohjeessa kyllä sanotaan että jos tulos ei vastaa ns.odotuksia,pitää mitata uusiksi. Mut en tiä sit. No mulla on tiistaina neuvola,ja enää yks mittauspäivä tässä,joten ootan siihen asti.
Ruokailu mulla on säännöllistä 2-2,5h välein,jo esikonkin takia,mut ihan ittenikin kun mulla tulee helposti nälkä vaikka söis hevosen:D Toi liikuntaa edeltävä tankkaus pitäs ottaa käyttöön,kun se mulla lyö aika alas noita arvoja...tosin ei mulla mitään oireita ole,et tiedä siitäkään. Joku kontrolliliuos olis nyt paikallaan...

Esme,tervetuloa joukkoon! Mun tuttavilla on ollu toi seisomalauta ja hyvin tuntus pelittävän:) Meillä toi poika täyttää toukokuussa jo kolme,että kyllä se saa luvan jo laudalla pärjätä. Mennään kyllä jokapaikkaan rattailla,myös maasto-olosuhteissa,mut toisaalta mulla ei oo koiria tms. Hankalaa se tuon pojan kans on jo nyt,kun ei kauheen mielellään oo ulkona ollenkaan,et kai se siinä ohessa sit menee:p
 
Saikkuketjuun liityn minäkin :whistle: Kävin tänään tk:ssa ja sanoin että nyt loppuu tämä työntekijän tallominen, kun ei kerran työnantaja selvitä mun kanssa niitä loma-asioita niin minä selvitän ne hänen puolestaan ja jään pois. Tk-lääkäri oli onneksi ymmärtäväinen ja eipä tämä rankka työ sen kummemmin selityksiä tarvinut muutenkaan, kun ei jaksa niin ei jaksa. Kirjoitti nyt ensin saikun 9.12. asti ja pisti pyynnön neuvolaan että jatkavat sitä saikkua siitä eteenpäin. Kummasti tipahti paino harteilta, kun ei tarvi enää työasioilla stressata!

Nyt on sitten aikaa, pesänrakennukseen ja jouluun ja kaikkeen! Sain ihan uuden vaihteen päälle tässä vauvan tavaroiden hankinnassa, olen aina kauppareissuilla napannut mukaan milloin mitäkin, vaatetta, tuttipulloja, harsoja jne.. Matkahuollossa odottaa ihanista ihanin pinnasängyn laitapehmuste, ja netistä löydettiin kivat Ora (Jovi) musta-oranssit vaunut jotka tilasin myös. Vielähän sitä olis vaikka mitä ostettavaa, mutta niitä ehtii pikku hiljaa hankkia.

Sipelle jaksamista sairaalaan, toivottavasti pikkuinen vielä pärjäisi massun suojissa muutaman viikon kasvamassa!

Nyt pannuhuoneeseen lisäämään puita kattilaan, kyllähän on hommaa omakotitalossa vaikka tämä niin ihana (paras!) asumismuoto onkin =)

neitiniisku 29+2
 
Nelli, kiitos muuten siitä, kun mietit sitä äitiysloman aikaistamista, tajusin itsekin että saisin paremmat rahat vuoden 2008 verotiedoilla kun olin kokovuoden töissä. Kävinkin siis kelalla muuttamassa hakemusta ja aikaistamassa äitiysloman alkua, ainakin lupasivat että vielä onnistuu kun päätöstä ei oltu ehditty tehdä. Vielä siis 3 viikkoa äitiyslomaan:D Tarkoittaako muuten se, kun se vastaavasti lyhenee loppupäästä, että kotihoidontuki kuitenkin alkais heti kun vanhempainpäiväraha loppuu?

Bom, Meille ei otettu äitiyspakkausta, vaikka ensimmäinen lapsi tulossa. Ensin olin ottamassa sitä kyllä, mutta saatiin kolme äitiyspakkauksen kokoista laatikollista vauvanvaatteita, niitä on jo ennestään muutama muovipussillinen ja pinnansänkyyn saadaan patja myöskin sukulaisilta ja jotain muitakin juttuja on jo mitä äitiyspakkauksesta ois tullut niin jätettiin ottamatta. Vähän aluksi harmitti, mutta kun tavaraa on ja varsinkin vaatteita jo sen verran että hyvin pärjää niin ei enää.

Vaunut meillä on myös jo, 10v vanhat mutta yhdellä lapsella olleet käytössä, brio original yhdistelmät. Tosin meillä on ollut hiukan kokoamisongelmia niiden kanssa:D Niissä on erillinen vaunukoppa, tuleekohan se istuinosan päälle vai tuleeko siihen kopan alle joku muu pohja, onko kellään kokemusta?? Heh, onneksi tässä on vielä aikaa harjoitella=)

Jaksamista kaikille kipuisille:hug:

saraheinä 28+3
 
saraheinä hyvä, että mun pohtimisista on apua :) Se varhennetun äippäloman alkaminen vaan lyhentää vanhempainrahakautta sieltä loppupäästä. Mun ymmärtääkseni kuitenkin voi kotihoidontuen saada heti siitä eteenpäin. Tyhmäähän se muuten olis, että tollanen systeemi on jos kuitenkin jossain vaiheessa pitäis sit jonkun aikaa kituuttaa ilman rahaa...

Täällä ei kyllä minkään valtakunnan pesänrakennusviettiä oo näkynyt, Melkein vois kyllä tulla, niin sais paikkoja järjestykseenkin joskus!

Tsemppiä saikkulaisille. Ja neitiniisku teki varmasti oikeen päätöksen myös, on se kumma jos pomo puhuu toista ja tekee toista. MUtta sitä saa mitä tilaa :) Täällä sinnitellään vielä 4 viikkoa ja sit lomailemaan. Toivottavasti menee nopeesti nää viikot! Mulla onneks on nyt 2,5 viikkoa vapaata töistä (osa-aikasuuden ihanuus!) ja kouluhommatkin on ihan hyvällä mallilla :)

nelli & mytty 29+4
 
Sipelle voimia sairaalaan. Toivotaan, että pikkuinen pysyy vielä masussa kasvamassa.

Mua tympii, kun en pysty shoppaileen jouluostoksia, kun tulee niin huono olo. No, sen huonon olon takiahan sitä saikulla ollaan, mutku tuntuu ettei pysty oikeen tekeen mitään. Onneksi vauvalle on melkein kaikki jo hankittu. Puuttuu enää tutit ja imetystyyny. Mieski innostu laittaan tuota vauvanhuonetta. Me puhkastaan ovi siitä suoraan meidän makkariin. Tai ei ihan suoraan, kun siihen väliin jää vaatehuone. Sitte pitäis vielä repiä loput tapetit pois, hioa, pakkeloida ja maalata, koota sänky ja laittaa sinne rullat alle. Ai niin, aattelin maalata vauvanhuoneeseen lipaston, mutta sen ehtii sittekin, kun vauva on syntynyt. Meidän omaa makkaria oon sisustanut (uudet verhot, lamppu, päiväpeite ja kuvioita sabluunalla seiniin), kun en oo päässyt vauvan huoneeseen vielä käsiksi. Nyt en sitte paljon enää voikaan tehdä.

Oli muuten kauheen vaikea saada se äippälomahakemus oikein tehtyä, kun pitää opettajana miettiä se vuosiloman pito. Sitä kun ei opettajat voi pitää vanhempainvapaan jatkeeksi, vaan se pitää pitää kesälomakuukausina ja se taas syö ajallisesti vanhempainvapaata. Kesäloman ajalta saan kai nyt sitte työnantajalta palkkaa. Toivottavasti osasin tehdä kaikki oikein, ettei käy niin, etten saakaan kesällä mitään. Työnantaja taas saa kelalta korvausta siltä ajalta. Mulla on tapana sössiä kaikki ton tyyppiset asiat :ashamed:. Niinku silloin kun sain nää mun kaksoset ja olin opiskelija. Ilmoittauduin läsnäolevaksi yliopistoon, koska sain sitten opiskelija-alennukset ja käyttää YTHS:ssää. Se kun ei vaikuttanut mitenkään minimiäitiyspäivärahaan. No, sitte hain kotihoidontuelle ja oisin saanut myös kuntalisää. Paitsi, etten saanutkaan, kun olin ilmoittautunut läsnäolevaksi, eikä sitä voinut muuttaa kesken lukukauden. Ja sitku olisin sitä saanut, niin kaikki määrärahat oli käytetty eikä sitä enää myönnetty! ARGH! Vieläki ottaa pattiin. Oltiin aika tiukilla rahallisesti silloin :mad:. Jäi makkarat ostamatta leivän päälle pitkäksi aikaa...

Tervetuloa uudet joukkoomme pullistuvaan!
-Happis ja pikku-Kalle 31+2
 
Isot Kiitokset kaikille tsempeistä, ne lämmitti todella mieltä ja auttavat osaltaan mua jaksamaan <3

Pidän teitä ajan tasalla, tilanne jatkunut rauhallisena.

-sipe81 rv 28-, ps.jes. taas päivä lisää! :)
 
sipelle voimahalit! :hug: toivotaan että vauva vaikka pari viikkoo vielä mahassa vois olla. :)

Täällä itse mennää vikoilla voiman rippeillä. JAtkuva supistelu ja 1,5vuotias on rankka yhdistelmä ja ku mies joutuu käymää lpr:ssä välillä ja olla päiviä poissa niin oon ihan kuitti... :( Ensi torstaina on neuvolakäynti ja jos kohdunkaula on niin radikaalisti hävinnyt supisteluiden takia niin voi olla että joudun sairaalaan lepoon kun kotilepo silloin ei riitä... :/ Anteeksi että oon ollu aika vähä sanainen...

bb& baby 31+1
 
Onnea Talventaika!!! Ja kovasti paljon voimia sairaalajaksolle.

Meille kuuluu myös oikein hyvää. Hieman nihkeästi on tyttö kasvanut, mutta tänään kuitenkin painoa on 995g. Kilo ei ihan vielä ole mennyt rikki, mutta ehkä huomenna! Se on vähän tällaista seilaamista nyt, kun ollaan siirtymässä hengityskoneesta nasaaliylipaineeseen, jossa vauva siis hengittää itse ja kone vain painaa ilmaa nenään että hengittäminen on helpompaa. Oli siinä muutaman päivän mutta väsähti ja laitettiin takaisin hengityskoneeseen lepäilemään, nyt sitten tänään uus yritys ylipaineen kanssa. Ensi viikolla on suunnitelmissa viettää kilojuhlia, ja suuresti nyt elättelen toivoa että siihen kiloon päästään ennen sitä.:D Se paino kun voi pudota hieman tosta kun joutuu itse hengittämään.

Mullekin iski pesänrakennusvietti. :D Järjestin olohuoneen uudestaan ja siivosin keittiönkaapit, uudistin astiat ja raivasin tankokaapin romut varastoon, et saa sinne ripustettua hyllyköt pikkuisen vaatteille. Kun nyt näyttää siltä että ei tästä mihinkään olla muuttamassa.. Tuskin maltan odottaa ens kesää ku tää on aina yks hornan kattila ku aurinko paistaa. Mennää maalle koko kesäks vauvan kans, saa isi täällä paistua rauhassa.;D

Voimia kaikille!!
 
Esmelle tervetuloa!

Baby Butterfly: No eipä tuo väbhäsanaisuus haittaa, kiva että kuitenkin laitoit kuulumisia. Toivottavasti kotilepo kuitenkin auttaa...Saisitko apua esim. isovanhemmilta silloin kun miehesi on poissa?

Sinizii: onnea kilon metsästykseen, jospa se sieltä ensi viikoksi tulisi :)

On se ihme, mitä tää sairasloma tekee ihmiselle. Edelleen on kyllä supistuksia, mutta liitoskivut on puolittunut ja muutenkin olo on kuin eri ihmisellä. Nukun päivisin hirveästi, just heräsin 3 tunnin päikkäreiltä :) Mulla on ollut ummetusta aika lailla, mutta sekin loppui nyt sairasloman myötä. Olo on siis melko hyvä ja ajattelin lähteä kokeilemaan pientä shoppailureissua. Nyt ois Prismassa lelut -15 prossaa ja POP:llä vielä tänään kanta-asiakkaalle -15 prosentin ale kertaostoksesta, joten ne ajattelin käyttää hyväkseni kummilasten lahjojen ostoon. Sit oiskin miehen lahjaa lukuunottamatta kaikki hankittuna!

Commander ja Pepe 29+1
 
Kylläpäs monella on kaikki vauvajutut hankittuna. Itse en ole tainnut ostaa muuta, kuin käytettynä pinnasängyn...Niin ja yhden bodyn!! :D
Toisaalta meidän esikoinen on 1v3kk, joten siltä on kaikki vauvakamat tallessa. Kuitenkin pitäisi ostaa turvakaukalo, imetystyyny, hoitoalusta pesukoneen päälle, tutteja, rintapumppu, kynsisakset ja muutama uusi pikkuvaate. Mitäs vielä? Niin, ne tuplarattaat...

Äitiyspakkausta en kanssa ottanut. Vaan siis rahana, jotka saapuivatkin eilen tilille.

Voi tätä juhlaa, kun sain veronpalautuksia!! Kotihoidintuella kituuttaminen on tavallaan aika raskasta, kun ei ole voinut ostaa mitään ylimääräistä. Mutta tänään kävin sitten heti ostamassa miehelle ja pojalle joululahjoja. Nyt kun mullakin on kerran "omaa" rahaa! :D :D

Ja loppuun vielä suuret tsempit vauvan saanneille, sairaalaassa olijoille, sekä saikkulaisille!!! Kyllä tämä vielä kaikilla iloksi muuttuu!! :)

May, 27+6
 
Sinizii,Tulispa se kilo pian täyteen!!

bb,Jaksuja...mulla meinaa jaksaminen olla katkolla tuon 2,5v uhmailijan kanssa vaikkei varsinaisesti supistakkaan,saati jos olis nekin tässä päällä taakkana...

May,miä kans suorastaan pelästyin et mitähän ylimäärästä mulla on tilillä,mut palautuksethan ne:D
 
Sipelle hirveen paljon voimia sairaalaan! :flower:
Ja siniziin vaaville paljon lämpimiä ajatuksia. :flower:

Täällä menee kaikki suht ok, tänään on jotenkin ollu raskas olo ja vähän pahoja tuntemuksia mahassa. Onneks juniori potkii ja metelöi niinku yleensä että kaikki varmaan hyvin. Nukuin töitten päälle reippaat kaks tuntia että jospa se siitä. Enpä olis kyllä ikkään uskonu että tämä raskaus on just tämmöstä eli että koko olemus tuntuu raskaalle ja miten ihanalta tuntuu ku uus elämä metelöi tuolla mahassa :). Vähänkö sitä oottaa millasen kaverin sitä tuolta mahasta saa. Joku kyseliki mitä mietteitä tuleva vauva herättää (tai jotain sinne päin). Mä ainaki mietin että minkä näkönen se on et näyttääkö se enemmän isältään vai minulta =) ja mitä piirteitä on saanu kummaltakkii. Mietin myös onkohan sillä sitten jotain allergioita.

ja enää 2 vkoo töitä, ihanaa.

tytti & juniori 31+3
 
No nyt kyllä joku saattaa tunnistaa mut, mutta pakko hehkuttaa, kun olen niiiiiin onnellinen: Voitin tänään yhdestä radiokilpailusta 500 euron matkalahjakortin Lapin reissua varten! Voi vitsi, että olin äimänkäkenä kun soittivat. Meillä on siis keväällä edessä Levin reissu :)

Shoppailut onnistui jotenkuten, ihan kaikkea en jaksanut hoitaa. Piti tulla lepuuttamaan kotiin. Mutta tärkeimmät onneksi jaksoin ja tuli samalla sitä kaivattua ostoskeskus-liikuntaa :) Kävin etsimässä isompia imetysliivejä H&M:ltä ja Lindexiltä, mutta eihän niissä ollut niin suuria kokoja... E:t oli liian pieniä! Voi järkky! Normaalisti olen siis 80D-75DD kuppikooltani, useimmiten D. Kävin sitten ihan liiviliikkeessä ja voi järkytys, olen nyt 85F!! En todella ole tajunnut että tissit on kasvaneet noin paljon, kun maha on kai jotenkin tasapainottanut tilannetta. Ostin sitten kahdet tosi hyvät ja kahdet ihanat jätin liikkeeseen odottamaan, jos tissit vielä tästä kasvaa. Ja voin nyt puoli päivää noita kunnollisia käyttäneenä sanoa, että en osta enää halpisimetysliivejä todellakaan, nämä on ihan toista maata. Ja leveät olkaimet helpottaa painetta hartioista niin älyttömästi, että heti on parempi olo. 100 euroa niihin kahteen meni, mutta onneksi tuli noita veronpalautuksia, niin oli varaa niihin panostaa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Commander
 
Bom
Viikonloppu :)

sinizii: kilo täyteen ja 100 kg onnea!

Meidän perjantaipäivä lähti ihanasti käyntiin suuhygienistillä. Yritin alussa kuvitella, että olen SPA:n, kasvohoidossa ... :headwall: Kidutus oli melkoista ja täti otti työtään sydämellään. Jostain kumman syystä vauva päätti pitää samalla jumppatuntia. Onneksi pääsin tämän jälkeen pitkästä aikaa kaupungille lounaalle ja kauppoihin. Palkitsin itseni sillä, että ostin Bebesiltä ph imetyspaidan. Nappasin vaaterekiltä mieluisen värisen paidan ja kävelin suoraan kassalle. Toivottavasti tuli ostettu oikean kokoinen.

commander77: Onnittelut voitosta! Rintaliivit: Hyvä valinta! Olen kans miettinyt oikeita tissiliivejä. Esikoisen kanssa tuli käytetty just niitä halpisversioita. Lopuksi, 16 kk imetyskauden jälkeen teki mieli polttaa ne. Triumphit tuntuivat päällä ihan mukavilta, mutta tyylipisteet olivat aika nollassa. H&M puuvillaliiveissä oli kaarituki ja ihme hyvin kestivät pesun. Mies ei onneksi romantiikan puutteesta valittanut. Kohtelias. :D
Omista tarvikkeista pitäisi hankkia vielä yksi lh imetyspaita ja joku yöpaita. Tekisi mieli uusia myös rasvat ja muut vastaavat tuotteet, mutta budjetti ei nyt riitä. Jotain jätän helmikuun puolelle.

Ihanaa pitkää viikonloppua!


Bom ja masukki 31+2
 
commander onnea lahjakortista. Varmasti tulee reissu ihan tarpeeseen :D

Täällä kanssa on liiviongelma, noin niinkun ihan normaalisti jo. Rintavarustusta kun on ihan omasta takaa 65F verran ja nyt on kasvanut 70g kokoiseksi (tai siis oli sillon kun viimeksi kävin liivikaupoilla). Nyt olis taas tavretta käydä koittamassa, mikä se oma koko nyt on mutta onneks ei oo rahaa niin vanhoilla on pärjättävä. Tän kokosia imetysliivejä on siis ihan turha edes ettiä mistään muualta kun liivikaupasta, mutta en viitti niitä taas kamalan paljon ennen helmikuuta sieltä ostaa, jos vaikka osuis sit suunnilleen oikeen kokoset. Äh, on se vaikeeta!

Bb:lle voimia oman jaksamisen kanssa. Toivottavasti et sairaalaan joudu lepäilemään!

Ja siniziin pikkuiselle onnea kilon metsästykseen. Toivotaan, että tällä kertaa pieni jaksaa siinä nasaaliylipaineletkussa!

nelli & mytty 29+6 (hui, huomena viikot alkaa 3:lla. Niin se aika vaan kuluu!)
 
Commander ja muut imetysliivien kaipailijat voin suositella tosi lämpimästi Changen imetysliivejä. :) Kävin silloin läpi Tampereen liiviliikkeet ja noi oli (mulle) ehdottomasti parhaimmat + edulliset (niillä kun on niin usein niitä tarjouksia, että 50 % pois jne.). Ulkonäkökään ei ole mikään ihan hirvittävän ruma ja niitä on mustia + valkosia.

Ovat siis kaarituetut, mutta ei haitannu tuet lainkaan. Mulla kun on imetysaikaan E-kuppi, niin ei tosiaan voi olla mitkään hepposet topit tai halpisliikkeiden liivit... Oon suositellut noita monille eikä kukaan oo vielä haukkunu, kaikki sanoneet, et voi kun oisin aiemmin jo käyny kokeilemassa. :D Itse otin niistä kainalon alta sen tukiluun pois, mutta muuten just semmosenaan avot. =) Ja juu, kokoja riittää meille hiukan isompitissisillekin. ;)

Mutta nyt pittää mennä siivoomaan. Tylsää, mutta kai se on pakko...

T. Kärppä ja onneksi jälleen kunnon jysäyksillä potkinut toukkapotkuri 30+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä