*Helmikuun Hehkeät 2011, JOULUKUU*

Sipe Kovasti onnea pikkuprinsessasta:flower: Toivottavasti kaikki menee niin hyvin kuin tähänkin asti.

Repa :hug: Voimia suureen suruun

happynow Mulla on kans ollut tästä kakkosesta ihan samat vaivat, useamman kerran on tullut ns. pissat housuun, kun on aivastanut. Onneksi kotosalla aina! Olisi ehkä pitänyt harjoittaa noita alakerran lihaksia ihan aikuisten oikeasti...
(.) nyt on selkä pikkaisen parempana, ei satu niin paljoa. Sattui tämä pakkanen hyvään saumaan, kun ei oikein ulkoilemaankaan pysty lähteä. Käytiin ostamassa joulukuusi aamusta, vitsit että haluttaisi jo päästä koristelemaan sitä:) Miten tässä malttaa odottaa???
Auneliini+Jaakko 29+3
 
Sipelle Paljon Onnea pienestä prinsessasta!! Sekä paljon voimia sairaala-aikaan! Ihanaa, että teillä on alku mennyt hyvin!

Repalle Osanotot! :hug:

Meillä ei oo hirveesti rahaa mennyt tarvikkeisiin.
Vaunut osti mun vanhemmat
Kaukalo saatiin mun veljeltä
Lampaantaljan osti anoppi
Vaatteita ollaan saatu monesta paikasta kuin myös leluja
Pitäs vielä ostaa pieniä vaatteita siihen kun päästään sairaalasta sekä toppapuvun aattelin myös ostaa. Pikkumieshän hukkuu tohon äitiyspakkauksen pukuun kun meinaa täysaikasetkin hukkua :). Tuttipullot ja tutit pitää vielä ostaa. Tuttipulloa tarvitaan sillä mun maidon eritys alkaa pikkuhiljaa loppumaan.. :(.

Meillä on mennyt hyvin. Hengitysapuja vähennetty ja kilon raja ylitetty!! :heart: Tänään painoa oli 1080g varsinainen tonnikeiju :) ja pituutta oli muutama päivä sitten 37,5cm.

Talventaika ja Murunen
 
Sipelle onnea pienestä prinsessasta ja tsemppiä tuleviin päiviin koko perheelle :heart:

Repalle isot osanotot, jaksamisia sinne :hug:

Hankinnoista: Alunperin luulin että suurin osa tavaroista pitäisi ostaa uutena vauvalle, mutta kävikin ilmi, että lähipiirissä oli paljonkin tavaraa joista ihmiset halusivat eroon. Pinnasänky saatiin lainaan työkaverilta, samaiselta ihmiseltä saatiin vaunut (jotka muuntuvat myöhemmin rattaiksi, ja joissa se vaunukoppa toimii myös turvakaukalona) ja vaatteita oon saanut kahdelta ystävältä ja äiti on tehnyt paljon löytöjä kirpparilta. Sen verran ollaan ostettu, että hommattiin pinnasänkyyn reinapehmusteet ja uudinverho (kissoja estämään lähinnä), samalla löydettiin lakanat alennuksessa. Olen ostanut myös pari bodya (heti alkuun jotta sain jotain konkreettista ja sitten pari I <3 DAD isyyspakkaukseen), yhteensä omaa rahaa on mennyt noin 80e. Plus mitä mulla meni isyyspakkauksen tekemiseen (jossa isoin hankinta oli pullo laadukasta viskiä 80e :p ). Tietysti vielä pitää hommata tutit, pullot, korvikkeet ym. Mutta tosi vähällä rahankäytöllä ollaan päästy!

Täälläkin supistelee ihan päivittäin, suurin osa kivuttomia mutta välillä sellaista menkkamaista kipuilua. Paineen tunne on onneksi hävinnyt, jos ei lasketa sitä painetta kun myttnen punkeaa itseään mahasta läpi :D

Onko muilla aineenvaihdunta hidastunut? Enää ei pysty syömään kovin suuria annoksia eikä muutenkaan ole niin usein nälkä kun aiemmin. Myös suoliston toiminta on hidastunut ja lisäksi pissalla ravaaminen on laskenut normaaliin!! En kyllä juo vettäkään enää niin paljoa kun en vaan jaksa ja tulee paha olo. Mutta edelleenkään en herää öisin vessaan ja päivälläkin se ravaaminen on nyt viime viikon aikana loppunut. Laitoin vähän nesteitä liikkeelle (turvotuksen takia) hedelmäsalaatilla (vesimelonia, ananasta ja mansikkaa) ja se kyllä auttoi ainakin hetkellisesti.

Vielä kaksi päivää töitä ennen viikon joululomaa! :) Välipäivinäkin olisi lomaa mutta kiitos muiden ihmisten jotka eivät osaa hoitaa asioitaan niinkuin sovitaan, täytyy tulla silloin töihin :headwall: No, otan ne päivät todella kevyesti ;)

pokemoni & myttynen 30+1
 
Enpä ole tänne pitkään aikaan kirjoitellut kun esikoinen on pitänyt kiireisenä.. Lukemassa olen tosin käynyt melko usein :)

Kaikille jo vauvelin saaneille kovasti onnea!!!! :flower:

Itsellä on maha alkanut pikkuhiljaa painamaan ja sen huomaa esikkoa kannellessa ja liikkuessa. Painoa on tullut jo 13 kg, onneksi lähtö paino oli aika pieni joten en ole kovinkaan huolissani asiasta. Huomaan myös että ei pysty enää syömään niin paljon kerralla ja vessassa saa juosta koko ajan. Supistuksia tulee onneksi melko harvoin ja ne on kivuttomia.

Joku kyseli virtsankarkailusta.. Täällä hieman samaa ongelmaa mutta enemmänkin häiritsee kun ei pysty pieruja pidättelemään ja monta kertaa sen takia jo joutunut noloon tilanteeseen.. Olen yrittänyt ottaa huumorilla ja kaikista kömmähdyksistä voi aina syyttää raskautta :ashamed::D

Hankinnoista- Esikolla ja tulevalla vauvalla on vain reilu vuosi ikäeroa joten melkein kaikki onkin jo valmiina. Ihan jotain perustarvikkeita ja pinnasänky tarttee vielä hankkia ja tuplarattaat on tulossa kavereilta käytettynä.

Hieman alkaa jo jänskäämään tuleva synnytys ja etenkin vauva aika kun on kaksi niin pienellä ikäerolla, mutta eiköhän siitä selvitä!! :)

Santtu ja toukka 29+6
 
Hei kaikille :)
Sipelle suuret onnittelut ja paljon voimia ja kärsivällisyyttä koko perheelle.
Repalle voimia surun aikana.

Happynow: Täällä kans samoja ongelmia aivastamisen kanssa. Piti alkaa töissäkin kantaa vara housuja :)

Von Lin Lin: Mä tarvin nukkuessa ainakin kolme tyynyä :)

T: Sike ja Tuuti 29+4
 
Hejsan!

Repalle surunvalittelut ja hurjasti voimia :hug:

Sipelle hurjasti onnea rinsessan johdosta! :heart:

Hankintoihin on menny rahaa melko vähän kun mekin on saatu melko paljon tavaraa ilmaiseksi tutuilta. Isommat mitä on ite ostettu on hoitopöytä eikä oikeestaan muuta. Vaatteita oon löytäny kirppikseltä tosi paljon.

Happynow: Täällä kans yks lirauttelija :p. Mulla oli viime viikolla aivan hirvittävä yskä niin joka kerta yskiessä piti jännittää alalihaksia ettei lirahda housuun. Tosi tympeä vaiva josta toivon pääseväni eroon kunhan vauva syntyy.

ON: Helsingin reissusta suoriuduttu kunnialla. En kyl todellakaan lähde mihinkään autoreissuun enää ennen helmikuuta, se on varma! Sen verran toi kahdeksan tunnin istuskelu tuntuu vielä tänäänkin kropassa että huhheijaa. Mutta nytpä on sit kaikki tarvittava isompi vauvaa varten hankittuna. Ei tarvi ostella ku kaikkee pientä enää. Mukava fiilis :).

Töissä tuntui tänään hetken tauon jälkeen aika raskaalta ja oottelen kyl innolla joululomaa kun pääsee sit lepäämään kunnolla. Tänään ainakin oli sellanen fiilis että jaksaakohan sitä tehdä töitä enää tammikuussa. Saapa nähdä. Vatsakin on kasvanu nyt sitä vauhtia että alkaa olla vähän edessä.

Äitiyspakkausta oottelen edelleen. Toissaviikolla jo tuli ilmoitus että sen pitäisi olla tulossa, mutta eipä oo näkyny o_O.

Adalmis ja keijo 29+4
 
Repalle voimia suuren surun keskelle. :hug:

TalvenTaika: Onnea kilon ylityksestä, aika nopeastihan se tuli :)

Mulla ei ole virtsankarkailua esiintynyt, mutta en tiedä johtuuko se siitä, että en ole alateise synnyttänyt kertaakaan. Ja toisaalta, olen käyttänyt molempien raskauksien jälkeen geishakuulia lantionpohjan lihasten vahvistamiseen ja käynyt Pilateksessa, mikä ilmeisesti tekee myös niille hyvää. Ilmavaivoja täälläkin kyllä on, mutta toistaiseksi vielä "hallinnassa". Eli niistä kärsii vain lähipiiri ;)

Mulla tilanne rauhottui, limaa ei ole sen enempää tullut ja supistuksiakin vaan "normaaliin tapaan". Ei onneksi tarvinnut lähteä mihinkään. Edelleen on aika paljon painontunnetta alapäässä, mutta voi kyllä johtua vaan vauvan asennostakin. Jospa tää tästä.

Jännittää hirveästi huominen äitipolikäynti, sokeriasiat kun ei ole ihan pysyneet hanskassa. Toivottavasti en insuliinille joudu kuitenkaan ja kokoarviossa ei löytyisi mitään huolestuttavaa...Siksi valvonkin vielä, ei tuu uni kun hermostuttaa.

Commander ja Pepe 31+0 POKS!
 
Repalle voimia :hug: en oikein muuta keksi sinulle sanoa :(

Talventaika onnea kilon ylityksestä :)

ON: selkä taitaa oikeesti tehdä nyt kohta tenän tulee vaan kipeemmäks koko ajan :(
Heräsin myös muutaman tunnin unien jälkeen kun molemmat sääret kramppas niin jumalattoman kivuliaasti...en voinu liikkua mihinkään :(
Taitaa alkaa kostautua tää hyvin mennyt raskaus :)
Enään ensi yö ja sit vielä ois joulun aikaan viimeinen 5 yön putki ja sit muutama parin yön putkea ennen äippälomaa joten sisulla loppuun asti :)

Kirjoitin nyt kolmatta kertaa joten en jaksa kaikkea muistaa mitä äsken kirjotin kun katosi kahdesti ihan yhtäkkiä ja kirjoitin varmaan pisimmän tekstin mitä muulloin ikinä :/

Happynow ja pienimies vihdoin 30+0 POKS!!! :heart::kiss: 10 viikkoa jäljellä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Repalle paljon voimia surun kanssa:heart: kyllä sitä osataan ihmistä koetella:(

TalvenTaika kiva kuulla taas hyviä uutisia! Onnea kovasti kilon ylityksestö:) ja harmi että maito meinaa lakkaa tulemasta:(

Commander Hyvä että limailu lakkas! :)

Ihanaa nyt sain viime yön nukuttua hyvin.. Tosin kyllä heräsin taas 6 kun mieskin, mutta meen taas kohta hetkeks sit takas nukkuun:D sit täytyis silittää tänään vauvanhuoneen verhot ja keittiön verhot, kun eilen en sit jaksanutkaan:D mutta tänään on pakko koska lauantaina tulee sitä väkee tänne juhlimaan:) HUH! Ahistaa vähän kun tossa alhaalla asuu joku valittaja:( mut laitetaan tänään lappu alas ja hiljasuuteen mennessä täältä kaikki poistuu, eikä meillä mitn musaa jumputeta kuitenkaan!! Huomenna alkais sit leipomis hässäkkä. Täytyy vääntää TOSI iso voileipäkakku, pasteijoita ja 2 suklaakuivakakkua:)

Jane & Viltsu 33+2
 
Talventaika anteeksi, kun puutun, mutta miten ylläpidät maidontuloa? Joko voit imettääkin vai pumpullako vain? :)

Ajattelin työntää nokkani sinne, minne se ei kuulu, mutta jos haluisit jatkaa vielä maidontuloa, mutta pumppaat eikä se jostain syystä onnistu niin... Ootko koittanu useampaa pumppua? Kokemuksen syvällä rintaäänellä pumpuissakin on jumalattomia eroja. Yhdellä voi onnistua, kun toisella ei millään. En tiiä, ootko koskaan lukenu mistään mun kirjottamasta (herra ties, monetko kerrat oon tästä tälle palstalle kirjottanu :D), mutta mun esikoisella todettiin refluksitauti, kun se oli 2 kk. Piti sen koommin sekottaa sille aina maitoon sakeuttajaa, joten hyvästi tissi-imetys. Mutta tein sitten niin, että pumppasin sille kaiken maidon siihen asti, että se oli 9 kk (ja mun piti alkaa lääkekuuri, jonka aikana ei saanut imettää, joten päätin, että jääköön. Maito ois vielä riittäny).

Mutta koska joka paikassa sanotaan, että pumppaamalla ei voi ylläpitää maidontuloa jne. stressasin tuosta aika paljon (kun oisin tahtonut imettää) aluksi. Siksi mainitsen mahdollisimman usealle, että se on mahdollista. =) Päätin sitten noista masentavista kommenteista huolimatta kuitenkin koittaa ja onneksi olin ostanut Aventin isis -pumpun (käsikäyttösen). Opettelin sitä käyttämään niin, että vaikka alkuun oli nihkeetä, lopuksi tuli tosi helposti. Mutta ei voi kieltää: treeniä se vaatii, pumppauskin on taitolaji siinä missä tissistä imetyskin. :D

Sanon tästä silti siksi, että itsekin huomasin, et jos oisin käyttänyt jotain muuta pumppua, maidontulo olis loppunu jo aikapäiviä aikaisemmin. Mulla oli myös Aventin pumppu sähköisenä sekä sitten Lansinohin pumppu, jonka hommasin vasta siinä vaiheessa, kun olin jo suht' hyvä pumppaaja. Molemmilla noista ois kuitenkin maito tyrehtynyt varmaan viikossa, jos oisin noille jäänyt. Kummassakaan ei mulle riittänyt imuteho enkä saanu tissejä riittävän tyhjäksi, vaikka mitä tein ...ja pakko sanoa, et Lansinohin pumpusta meinas saada rannerasitusvamman, kun sen kahva nousee jotenkin korkealle ja jäykästi, vaikka onkin olevinaan samanlainen kuin Aventissa. :D Mutta sähköinenkään pumppu ei automaattisesti ole parempi kuin käsikäyttönen. Kannattaa testata useampia malleja.

Luonnollisesti meilläkin maidontarve kasvoi tuossa matkan varrella, mutta maitomäärän lisäys onnistuu myös pumppaamalla. Pitää vain lisätä pumppukertoja ja aina koittaa saada tietty mahdollisimman paljon ulos. :) Jos imettää lisäksi, niin kannattaa pumpata myös aina imetyksen päälle, silläkin voi lisätä vielä määrää.

Tsemppiä ja onnea kilon rajapyykin ylittämisestä. :D

Terkkuja myös muille mahakkaille ja hauskaa päivän jatkoa! Pitää mennä syömään aamupala tähän väliin, tuun lukemaan muut jutut myöhemmin. ;)

T. Kärppä ja toukkapotkuri 32+2
 
Kiitos kaikille virtuaalihaleista... jokunen aika tässä vielä menee et homman ees tajuu,ehkä hautajaisissa jotka taas itten menee melko myöhäseks raskauden kannnalta kun ruumiinavaus tehään aikasintaan 2 viikon päästä,eli voi mennä kauemminkin+muut järjestelyt päälle. Ja mun isä asui siis toisella paikkakunnalla jokusen tunnin ajomatkan päässä...toivotaan et oon voimissani sillon vielä...

Vielä tosta lirahtelusta,mulla pitäs olla suht hyvässä kunnossa toi lantiopohja kun pystyn kuitenkin katlasemaan virtsasuihkun jne. testit onnistuu ja oon niitä treenaillukkin ihan tietosesti...mut siitähuolimatta sitä vaan sattuu. Tosin yleensä vaan sillon kun vauva on optimaalisessa asennoss,rakko täys ja aivastaa tms.. No raskaus tai siitä aiheutuvat hormonithan niitä lihaksia löystyttää jokatapauksessa et ei se mitenkään epänormaalia ole...

Repa ja säynävä 31+5
 
Talventaika onnea kilon saavuttamisesta!

commanderille tsempit sokereiden kanssa. Toivotaan, että kaikki niin hyvin kun voi olla.

Viime yö meni ihan harakoille. Nukuin 3h ja sit heräsin 1.30 vessaan enkä saaut enää unta. Tulin sohvalle lukemaan ja sit nukahdinkin joskus mutta heräsin taas 6 maissa kun mies heräs. Sit onneks sain unta kun mies lähti töihin ja heräsin vasta 10 :) Ärsyttävää tällasta katkonaista unta.

Eilisestä neuvolakäynnistä tosiaan aika sekavasti kirjottelin eilen kun oli ajatukset niin pihalla. Mutta mulla siis lievä raskausmyrkytys ja nyt huomena kontrolliin kattomaan verenpaineet ja proteiinit. Jos proteiinit ++ niin äippäpolille seurantaan ja katellaan sit pääseekö kotihoitoon vai jäädäänkö osastolle. Voi hemmetti sanon minä. Oliko jollain ollut raskausmyrkytys? Ja kuinka sitten toimittiin?

Millä pesuaineella ootte muuten vauvan juttuja pessyt? Varmaankin jotain hajusteetonta ja allergiatestattua vai kuinka? Tänään on pakko käydä asioilla ja ajattelin samalla käydä pesuainetta ostamassa, että saan vauvan vaatteet ja liinavaatteet pestyä ja kaappeihin jos huomena osastolle tai vuodelepoon joudun niin on sitten valmiina.

nelli & mytty 31+4
 
Viimeksi muokattu:
Repalle osanotto täältäkin :hug:.

Mää sain sairaalasta lainaan sellasen ison "lypsykoneen", jolla pumppailin maitoa keskosilleni. Ongelma ei välttämättä ole siinä pumppaamisessa, vaan siinä, että vauva ei ole läsnä antamassa äidin aivoille käskyä tuottaa maitoa. Koita TalvenTaika ajatella kovasti vauvaa (hempeitä ajatuksia) ennen kuin alat pumppaamaan ja katso pikkuisestasi kuvaa samalla kuin pumppaat. Jos mahdollista pumppaa siellä osastolla heti sen jälkeen, kun olet ollut vauvan kanssa.

-Happis ja pikku-Kalle (tosin näin taas unta, että olikin tyttö) 33+2
 
Sipelle onnea pienestä tytöstä! Ja pikkuiselle voimia kasvamiseen. :flower:

Repalle osanotot menetyksistä :hug:

Mukava kuulla Talventaian ja pikkuisen kuulumisia. Onnea kilon ylityksestä!

Mulla ei onneksi vielä ainakaan ole tuota lirahtelua ollut ja paukuttelustakin on saanut kärsiä pääasiassa lähipiiri. Mitä nyt tosin, jos jossain ulkosalla paukututtaa, niin olen kyllä päästellyt aika rauhassa :D

Saikkulilla olen nyt äitiyslomaan asti! Toisaalta poden huonoa omaatuntoa, mutta pääasiassa kuitenkin iloisena asiasta :D . Ei tarvitse enää yrittää jaksaa enempää kuin oikeasti jaksaa. Itsellä alkanut myös pohkeet kramppailemaan ja oli koko viikonlopun toinen pohje kipeä, kun kramppasi yöllä niin pahasti, että herätin miehen auttamaan ja vääntämään jalkaa takaisin normaaliin asentoon.

Seepia ja Sintti 30+2
 
sipelle onnea pienen pienestä tytöstä ja hienoa että kaikki on ollut hyvin :) :heart:

Repalle suuret osanotot suruun :hug:

omaanapaa täällä edekllee suuri ennenaikaisen synnytyksen riski ja oon ihan kuitti ja parisuhde menee niin mettää ku olla ja voi ku kaikki stressaa yhtä jos toista. onneks miehellä on kohta joululoma...
 
Kiitos vinkeistä kärppis ja happihyppy! Kaikkea noita ollaan jo kokeiltu ja kun kuukaudessa ei ole lähteny nouseen tuotanto niin en taida jaksata ressata asialla. Tosiaan saatiin lypsykone sairaalasta vuosimallia 1950... Oikeesti hyvä laite! Ei ainakaan imusta ole kiinni etteikö maitoa saataisi :). Asiaa vaikeuttaa tosiaan se vierihoidon puuttuminen, stressaava sairaala-aika, synnytystapa ja synnytyksen ennenaikaisuus. Lisäksi mun suvussa ei ole kovin hyviä lehmiä :D. Mutta onneksi on noita ihania ihmisiä, jotka luovuttaa maitoa! Ne tekee tosi tärkeetä työtä, että pienille keskosille saataisiin äidinmaitoa! :heart:

Talventaika ja Tonnikeiju
 
Huh, äitipolikäynnistä selvitty "puhtain paperein" :) Vauva vastasi viikkoja 31+3 (kolme päivää siis vaan edellä) ja oli täysin normaalikasvuinen (ei makrosominen) sokeriheitoista huolimatta. Kivi putosi sydämeltä! Painoa oli pikkusella reilu 1 800 g :heart: En joutunut insuliinille, mutta kolmen viikon päähän tuli käyntiaika ja jos silloin vielä useita heittoja arvoissa, niin sitten sitä pitää harkita. Eli nyt vaan ruokavaliota vielä tarkempaan seulaan. Ja samalla tehtiin sektiopäätös ja laitettiin sterilisaatiopaperit kuntoon, jos synnytys sattuu käynnistymään aikaisemmin. Supistuksia tuli siinä ultrankin aikana, joten siksi näin. Näin myös 4D kuvan Pepen kasvoista, mutta tulostus ei onnistunut, eli en saanut sitä mukaan.

Kaikesta tästä ilostuneena kävin ostamassa vauvalle pinnasängyn pehmusteen, uudet lakanat ja imetystyynyn :) Ja ostin isommille ylimääräiset joululahjat, kun löysin ihania rooliasuja (prinsessa ja palomies) 19.90 eurolla.

Ja nyt tää lähtee pikkujouluihin herkuttelemaan mahdollisimman hiilarittomasti :)

Iloinen Commander ja Pepe 31+0
 
Sipelle onnittelut pikkuisesta tytöstä:heart: Oli myös kiva kuulla Talventai'an sekä pikkuisen kuulumisia, ihanaa kun meidän helmikuiset on noin reippaita vaikka vähän varaslähtöjä ottavat!

Meillä jäi tänään lapset pois päivähoidosta, esikoinen jatkaa toki joululoman jälkeen eskarissa mutta kaksoset ovat kotona. Kävin kunnassa irtisanomassa hoitopaikat, ja samalla keskusteltiin päivähoidon johtajan kanssa tästä meidän tilanteesta, eli meillä on pian pieni vauva näiden 3v. tuplien sekä eskarilaisen lisäksi, ja kysyin että olisiko eskarilaiselle mahdollista järjestää kyyditystä kevätpuolella vauvan syntymän jälkeen esikouluun. Matkaa tulee alle 2km, mutta minusta tuntuu jotenkin kohtuuttomalta että pitäisi joka aamu herättää ja pukea 3 lasta (pienimmät siis), pakata autoon ja ajaa päiväkodille, ja neljän tunnin kuluttua sama rumba. Varmasti tätä jotkut sissit tekee, mutta menin kuitenkin kysymään ja onneksi menin! Olivat heti sitä mieltä että kun kyse on kuitenkin muutamasta kuukaudesta kevätpuolella, ja kun näitä pieniä on niin paljon, niin tekevät siitä kyydin myöntämisestä hyväksyvän päätöksen siitäkin huolimatta että kaikki ehdot eivät täyty. Mulle paras joululahja ikinä! Tämäkin on näitä pienen kunnan etuja, että ajatellaan välillä ihmistäkin eikä vaan rahaa..

Sain tänään viimeiset joululahjat ostettua, enää paketointi edessä.. Ja sitä riittää :saint: Päätin olla lähettämättä ainuttakaan joulukorttia tänä vuonna, ja aatoksikin lähdetään mummulaan joten rento joulu kaikinpuolin tiedossa. Ihanaa päästä valmiiseen pöytään ja olla öllöttelemään :D

bb:lle sekä Repalle jaksuhalit :hug:

Pesuaineista Mä oon pessyt kaikki vauvan jutut hajusteettomalla sensitive-pulverilla, ja en käytä huuhteluainetta. En sitten tiedä kuinka kauan muistan pitää vauvapyykit muusta pyykistä erillään, kun omissa vaatteissa kyllä on käytössä hajustetut, normaalit pesuaineet ja huuhtis.

Vauvan tavarat alkaa olla hyvin kasassa, eikä rahaakaan ole määrättömästi palanut..
Sänky, hoitotaso ja turvakaukalo löytyi jo valmiiksi, 0 e
vaatteita, tutteja, tuttipulloja n. 100 e
vaunut 399 e
vaatelipasto 60 e
pinnasängyn laitapehmustesetti 60 e :whistle: (se vaan oli niin ihana!)
hoitoalusta 15 e

Vielä pitää hankkia sitteri ja toppahaalari, kunhan synnytyksessä selviää että minkä värinen haalari ostetaan. Itselle muutamat imetysliivit on myös ostoslistalla.

Nyt vielä laskurin kautta selvittämään meneillään olevat viikot, mulla ne ei vaan pysy päässä enää.. Esikoisen aikaan kyllä tiesi tarkalleen viikot ja päivät, hyvä ettei minuutteja laskenut ;)

neitiniisku 31+2

p.s. siskolle tehtiin eilen ensimmäinen inseminaatio, nyt odotetaan ja toivotaan että tulisi se kauan odotettu plussa :heart:
 
Pesuaineista meillä käytetään pesuaineena nestemäistä Ariel sensitivee(hajusteeton siis) ja huuhteluaineena tulevan vauvan vuoks ollaan alotettu käyttään Comfort sensitivee.. Ennen ei olla huuhteluaineita käytetty mutta pesin vauvan vaatteita tolla ja huomasin että tulee ihanan pehmeitä niin nyt käytän sit aina sitä:) Hajusteettomia joudutaan itekkin käyttään muutenkin kun mulla tulee herkästi pesuaineista ihottumaa..

BB:lle voimia parisuhteeseen ja toivotaan että pikkunen malttaa asustella masussa vielä hetken:):heart:
Nyt iltapuuhiin ja miehen kainaloon sänkyyn makoileen:kiss:

Jane & Viltsu 33+2
 
kääkkis
Nelli: Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa lievä raskausmyrkytys, verenpaineet oli suht korkeat, turvotusta oli ja proteiinia välillä pissassa. Eipä siinä muuta, kun normaalit neuvolakäynnit ja voinnin tarkkailua. Saikulla olin tosin muutamaan otteeseen, mutta mulla oli selkäkin tosi huonossa jamassa. Synnytys käynnistettin rv 41+6 ( tyttö syntyi 42+0 ) ja verenpainelääkitystä pidettiin sairaalassa-olo ajan.

Aivan järkkyjä nämä liitoskivut, mutta toivottavasti poika osaa syntyä lähellä LA:ta, ettei paljon mene yli. On tosi hankala liikkua noiden tyttösten perässä, kun ei tosiaankaan voi kävellä normaalisti :(

Odottelen, koska pääsisin katsomaan ystävän vauvaa, joka syntyi viime lauantaina :heart: Saavat pojat toisistaan sitten leikkikaverit :)

Tänään alkoi "äitiysloma", millä nyt ei näin kotiäitinä ole paljoa merkitystä, paitsi että kohta saa taas hetkenaikaa enemmän rahaa :)

kääkkis ja "osku" rv 34+3
 
Hankinnoista: Ensi viikolla käyn ostamassa tuplakärryt, niihin uppoaa reilu 600 euroa. Muuten ei sitten rahaa menekkään. Muutamia vaatteita olen vauvalle ostanut kirpparilta, ehkä 20 euroa mennyt. Lisäksi täytyy ostaa tuttipulloon uusia tuttiosia, sekä pari tuttia. Lisäksi tietysti voisi laskea seisomalaudan, siihen meni noin 40 euroa ja esikoisen uuden sängyn, 250 e + patja jotain 50 euroa (ei olla vielä ostettu).

Pesuaineet
: Meillä vauvan vaatteet pestään nestemäisellä hajusteettomalla pesuaineella ja huuhteluaineeksi laitan silloin tällöin lorauksen etikkaa. Etikka neutraloi pesuainejäämiä ja vie tuoksuja ja tietysti pehmentää pyykkiä. Meillä sitä käytetään muutenkin kestovaippapyykissä.

Tänään jos jaksaisi vielä silittää, voisin laittaa jouluverhot keittiöön, ensimmäistä kertaa! Silittäminen on niin hankalaa, jos esikoinen on hereillä ja siis vaarallistakin, kun ei tiedä milloin toinen kaataa koko laudan tai vetää johdosta raudan päällensä.

Hellu ja 33+0
 
Mä oon pessyt vauvan vaatteet joko hajustetulla pesuaineella (aina nestemäisellä) + hajustamattomalla huuhteluaineella (tosin mä käytän erittäin mietotuoksuisia pesuaineita, en noita Arieleja tai muita myrkyllisen lemuisia..), mutta enimmäkseen LV:n hajusteettomalla + hajusteettomalla huuhteluaineella.

Esikoisen aikaan pesin kaikki LV:n hajusteettomalla + hajusteettomalla huuhteluaineella. Tuo oli aina tosi hyvä ihoinen jne. eli niistä nyt ei ainakaan tullu ongelmaa silloin. Mutta enpä tiä, tuleeko tosta mietotuoksuisesta pesuaineestakaan. Kuivausrummun jälkeen siinä ei paljon tuoksua ole (jostain syystä, jos kuivattaa narulla, tuoksu jää helposti voimakkaammin..). Huuhteluainetta käytän aina, itse en tykkää rätisevistä vaatteista.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä