*Helmikuun Hehkeät 2011, JOULUKUU*

Sinizii,ihana kuulla että teillä on kaikki kunnossa ja pikkuinen senkun vahvistuu:heart:

Kilu,Meillä ei ens synnyttäjäkään pääse sen kummempaan synnytystapa-arvioon,ellei siis jostain syystä tarvi sitä tarkistaa...mut jos sulla on polilla se,niin varmana ultraavat. Onhan se kokokin aika olennainen osa sitä arviointia:)

Mitä muuten näkyy rv 36 ultrassa,meinaan et saako enää mitää selvää kun sikiö on niin iso?
 
Hei kaikille!

Sinizii: ihana kuulla, että asiat ovat noin hyvin! Hienoa, jos pääsette kohta jo tehohoidosta pois.

tissimysteeri selvisi: eilen alkoi tihkua maitoa oikeasta ja tänään vasemmasta, ja kipuilut loppui sit siihen :) Onneksi olin ostanut noita liivinsuojia alkuviikosta, tulevat kohta tarpeeseen.

Repa: Kyllä muistelisin, että kaikki näkyi rv 36 ultrassa edellisissä raskauksissa ihan hyvin, tarvittavat mitat saatiin otettua jne.

ON: En pystynyt tänäänkään pitämään pesänrakennusvimmaa kurissa, vaihdoin sitten lastenhuoneen järjestystä (siis isompien nukkumahuoneen) ja siivosin koko yläkerran. Hirveä hinku olisi laittaa vauvalla jo sänky valmiiksi, mutta en vielä kehtaa... Meille tulee yövieraita isompi määrä uutena vuotena ja se sänky olisi vaan tiellä, eli siihen asti pitäisi sitten sinnitellä ennen kuin laitetaan. Huoh, kun vaan jaksaisi odottaa...Onneksi olen lasten kanssa melkein viikon vanhemmillani tässä välillä, ei pääse laittelemaan mitään :)
 
bb Ymmärrän parisuhdeongelmanne. Myös täällä mies on välillä aika tuskastunut, kun joutuu hoitamaan kodin, esikoisen, työt ja reppana haluaa vielä jouluakin laittaa. On päiviä, jolloin tiuskiminen on tapa kommunikoida vaimon kanssa. Kohat helpottaa, kun viikkoja tulee lisää, eikä suppareita tai alapäätuntemuksia tartte niin hirmusti pelätä. Esikko jää vuodenvaihteelta kotiin, joka on kyllä viikon liian aikaisin (viikkoa myöhemmin olisi 34 täynnä), mutta aina ei voi valita lapsiystävällistä vaihtoehtoa päivähoidoissa.

Repa Hyvin siinä näkyy. Tietty vähän silleen osa kerrallaan, mutta me saimme esim. esikoisesta aikoinaan vastaavassa ultrassa aivan huikean hyvän kasvokuvan. Nöpönenä, pulloposket ja suppusuu näkyivät melkein kuin olisi lapsen päässyt näkemään. Tyttö näytti syntyessään ihan samalle kuin se ultrakuva.

Täällä aloitetaan vauvaan valmistautuminen ensi vuonna. Voi olla, että lykkään Nuutinpäivän yli, niin on joulu pois tieltä. Eli edelleen se saapunut äippäpakkaus on ainut asia mahankasvatuksen lisäksi, mitä vauvan eteen on tehty ;)
 
voi vitsi toivottavasti mekin saataisiin kuva vielä vauvasta tossa painoarvioultrassa :p

Täällä meni osittain viikonlopun tuparit ihan hyvin:) Kaikki vetivät kauheet kasat voileipäkakkua, mikä olikin kyllä aivan ihanaa.. Ja kehuivat muutenkin tarjottavia kauheesti:)
Mutta sitten, tää ihana mieheni varmaan halus nauttia täysin rinnoin viimesestä kunnon ryyppyillasta pitkään aikaan, koska veti boolia siihen tahtiin et rupes sit oksentaan 21 aikaan ja porukka joutu sit lähtee pois, koska ei ukosta ollu lähtiäks enää minnekkää:D:D:D heh.. Ja boolia tosiaan oli joku 7 litraa mihin jätkät sit vielä lisäs viinaa ja mies veti niistä yksin varmaan yli puolet:D no mutta ainakaan ei ollu paha olo aamulla kun meni nukkuun jo 10.. Oltiin eilen ihan shoppailemassakin:D
Että sellanen lauantai. Mutta nyt alkaakin sit kohta tipaton tammikuu että on mies aina ajokunnossa jos lähtö tulee. Ja tietty siitä sit varmaan tulee kesään asti pidettyä tipatonta:D tai ainakaan ryyppään tuu lähettyä, kun me ei pahemmin olla koskaan käyty erikseen viihteellä..

Tnä olis sit viimenen jooga:) Ja torstain nlalääkäriä odotellaan innolla että saadaan nähdä pikkumies ja tietää suunnilleen paljon poika painaa. Ja huomenna taas poksuu:p 6vk jäljellä. Ihan järjettömän vähän, sit saadaan pienokainen viekkuun:heart:

Jane & Viltsu 33+6:heart:
 
Tuolla teholla on paljon tosi kipeitä vauvoja ja meidän huoneessakin kaksi isompaa vauvaa jotka itkee paljon. Välillä on raskasta kuunnella muiden vanhempien kertomuksia omista vauvoista, eihän meidän vauvan hyvä vointi ole keneltäkään pois, mut silti tulee ajatuksia et miks meillä menee niin hyvin huonoista ennusteista huolimatta ja toisilla joilla piti kaiken olla ihan ok on monta sairaala kuukautta takana eikä tietoa kotiin pääsystä.. Ympäristössä joka on täyteen ympätty huolta ja kyyneliä tuntuu välillä suorastaan rikolliselta kulkea hymyssä suin kun oma vauva voi hyvin. Vaikka tiedänkin, että kun itse pursuaa huolesta se on ihan sama minkä näköisenä ne ihmiset siellä kulkee ja toisten vauvojen hyvinvointi toi toivoa siitä, että meilläkin vielä.
Niin tuttuja tunteita! Meitä on vähän helpottanu kun tuolla teholla on tällä hetkellä suht hiljasta. Samassa huoneessa ollut suurimmaksi osaksi vain yksi vauva, jolla kyllä huolta on ollut :(. Eilen tuli toinen eli kolme on nyt meidän huoneessa.
Ihanaa, että teilläkin on kunnon sisupussi tyttö ja näyttää kaikille epäilijöille! <3 Kyllä nämä Muruset on aika sissejä! :heart:

Lauantaina tuli ikää 1 kk, painoa oli 1110g (eilen 1130g) ja pituuttakin jo 38cm. :heart: Muutenkin jatketaan tasaisen hyviä vointeja!

Talventaika ja Murunen 1kk (rv31+1)
 
Viimeksi muokattu:
Työterveydessä käyty ja sairasloma jatkuu äitiysloman alkuun asti. Jotenki helpottava tunne. On sen verran ollu paikat hellänä että ei olis enää jaksanu kulkea edestakaisin hakemassa sairaslomaa kun ei töitä pysty kerran tekemään.
Neuvolaan ielä matka käypi tunnin päästä. Aina laittaa jotenki jännittämään nuo käynnit kun miettii että koska alkavat valittamaan tuosta paininnoususta kun tuota ylipainoa on muutenkin..

Eilen sain jonku ihme vimman päälle ja laitoin vauvalle sängyn kuntoon ja vaatteet kaappiin odottelemaan :heart: Muuten siis täällä kaikki ok. Häpyluu on vain todella kipeä välillä ja selkä vihottelee kun yrittää mennä vähän kävelemään. Supistuksia tuli eilen sitten taas pariin kertaan kun innostuin tuota vaatekomeroa siivoilemaan ja laittamaan..

Sasuma ja taapero 30+1 :kiss: (vihdoin 30 kasassa :heart: )
 
Oi, tännepä on tullut paljon tekstiä! :) Kun ei ole vähään aikaan käynyt lukemassa/kirjoittamassa...

sinizii ja TalvenTaika Ihanaa kuulla teidän kuulumisia, ja varsinkin hyviä uutisia! :heart:

Meilläkään täällä päin ei pääse synnytystapa-arvioon, jos kaikki on ok... Ois kyllä aivan ihanaa päästä vielä kerran ultraan ennen synnytystä ja näkemään pikkuisen. :) Ja kuulla, että kaikki on varmasti hyvin...

Pesuaineista oli puhetta, mä oon ostanut Miniriskin nestemäistä pesu-ja huuhteluainetta vauvapyykille... sit oon ostanut myös noita pesupähkinöitä, joita ajattelin kokeilla kestovaippapyykille. :)

Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellistä, vielä ois 3 päivää töitä ja sit pääsee joulun viettoon! :) Ja joulun jälkeen onkin sit enää 2 viikkoa töitä ennen äippäloman alkua! Vau, aika on ihan oikeasti mennyt ihan tajuttoman äkkiä... Pikku hiljaa alkaa meilläkin olemaan kaikki valmiina pikkuista varten, turvakaukalokin saatiin tilattua netistä eilen. Jotain pientä kuten tutteja, tuttipulloja yms. vielä puuttuu. Äippäloman alettua varmaan alan sit pestä vauvan vaatteita ja laitan kaiken ns. valmiiksi kuten kootaan pinnasänky jne. Pikkuinen maha-asukki on ollut todella vilkas viime päivinä, yölläkin meuhkaa ja potkut ottaa ihan tosissaan kipeää välillä! :D:heart: Torstaina ois taas neuvola, mua jänskättää taas toi painonnousu, tai lähinnä se mitä terkkari siitä sanoo, on nimittäin noussut taas ihan kiitettävästi...

Jos en enää ennen joulua tänne ehdi kirjoittelemaan, niin oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille teille! :xmas:

~ Merve ja masupoika 32+0
 
Sasuma ja muut pesänrakentajat: Kiva, että muillakin iskee tuo vimma päälle, mulla se on tosi pahana :)

ON: Neuvolakäynti takana, hb oli laskenut sen verran (110), että rautaa pitäisi ruveta syömään. Harmittaa, kun siitä tulee aina mahaongelmia: joko maha on löysällä tai sitten tulee ummetusta. Mitä rautaa olette syöneet ja miten teidän mahat on reagoinu? Muuten oli kaikki hyvin, painonnousua 240 g/vko eikä mitään erikoista missään. Painonnousua terkka kehui sopivaksi, nyt tullut siis 10 kiloa.

Commander ja Pepe 31+4
 
Commander; sellanen nestemäinen juotava rautavalmiste kun Floradix Kräuterblutsaft on monet kehuneet... itse en rautaa oo joutunu syömään, hb pysyny hyvänä, mutta mitä oon muilta kuullut niin tota on kehuttu. :) ja neuvolassakin sitä on suositeltu, saa ihan apteekista ostettua.

Ja sit, pakko kommentoida vielä tota paino-asiaa, siitähän täällä on puhetta jo aika paljon ollutkin, mutta tosi jännä juttu kun eri paikkakunnilla ja eri neuvoloissa niin erilailla... Commander mulla on kans painoa tullu yhteensä 10 kg, mutta mun terkan mielestä se on liikaa... vaikka siis ihan normaalipainoinen olen, BMI ennen raskautta oli 22. Oma mielipide on, ettei se todellakaan ole liikaa tässä vaiheessa raskautta. :) Ärsyttää vaan, mihin noi perustuu kun joillekin motkotetaan ja sit joillekin ei...
 
Merve: kiitos vinkistä, mutta en kyllä saa sitä tököttiä alas. Ekassa raskaudessa koitin, mutta ei mitään toivoa :(

Painonnousuun suhtautuminen on tosiaan ihan ihme homma, siitähän täällä on keskusteltu jo paljon. Mutta minustakin tuo 10 kiloa on ihan ok, itselläni siihen sisältyy vielä varmaan 1-2 kiloa turvotusta. Ja mun terkka ei kyllä ole painosta huomautellut, eikä sf-mitasta vaikka menee yläkäyrän yläpuolella. Toteaa vain hyvin tyynesti, että mikäs siinä, kun kuitenkin tasaisesti kasvaa omalla käyrällään. Kai se on vähän kiinni myös henkilökemioista, eli jos ei oikein synkkaa terkan kanssa, niin sanat voi tuntua pahemmilta kuin miten ne on tarkoitettu...

Laitanpa vielä hauskan jutun neuvolareissulta tässä aikani kuluksi, kun ei uni tule. Mulla oli ekaa kertaa lapset mukana neuvolassa ja kun mentiin huoneeseen, niin terkka vähän katseli ihmeissään meitä ja vilkuili sitten jutellessaan tarkasti tietokonetta. Selitti sitten, että hänen oli kerta kaikkiaan pakko katsoa koneelta vanhempien lapsien iät, että onko hän jo ihan dementoitunut, kun lapset näyttää paljon ikäistään vanhemmilta. Luuli meidän 5-vuotiasta 7-vuotiaaksi ja 3-vuotiasta 5-vuotiaaksi :) Meillä on aika pitkät ja reippaat lapset, joten tätiä hämättiin aika kympilllä. Kyllä lapsia nauratti! Varsinkin tuota 5-vuotiasta, kun häntä luultiin ekaluokkalaiseksi :)

Mulla on nyt joku joulujännitys tms. päällä, kun ei oikein iltaisin tule uni...Kävin jo pari tuntia yrittämässä, mutta sitten kyllästyin ja luovutin. Jospa tästä lähtis taas yrittämään.

Commander
 
Mulla nousi edellisessä raskaudessa paino HYYYVIN paljon. Parikytä kiloa (ja risat =)). Mutta siitäkin sen aikainen neuvolan tätsy sanoi, että se nousee, minkä nousee, ei siis koskaan huomautellu, että ois liikaa tullu. Ok, lähtöpaino oli ihan eri kuin nyt.

No juu, tässä raskaudessa on tullu nyt 3,5 kg. Ihan ok minusta ...ottaen huomioon, että nuo edellisenkin raskauden kilot on vielä mukana kannettavana.

Mullakin oli neuvola eilen. Kaikki ok verenpaineen ja pissan puolesta, mutta tätsy vähän huolestui toukkiksen asennosta, jota sanoi omituiseksi. Viistosti poikittain tms. Ihmetteli, kun toukkis on niin täysin tuossa edessä, todella tunnusteltavissa (kuten viime viikolla kirjottelinkin). Mutta tätsy tykkäsi, että ei se tunnu liian isolta, vaan tuo mun yläkäyrillä oleva sf-mitta selittyy tuolla asennolla ja sillä, että toukkis ei piiloudu ollenkaan tuonne mun selän puolelle, vaan on sitten kokonaan tuossa edessä mitattavissa. Mulla oli siis tällä kertaa eri tätsy kuin normaalisti on ollut. Tämä tykkäsi, että tuo sf ei tosiaankaan nyt kertoisi "totuutta" yhtään mistään ja otti vielä vatsanympäryksestä mitan. Sanoi, että siitä pystyis ehkä paremmin seuraamaan toukkiksen kasvua kuin tuosta sf-mitasta.

No juu, ihan sama. :D Mulla on joka tapauksessa se kokoarvioultra tän rd:n vuoksi tammikuun alussa ja nyt sit sille tuli sitten myös toinen tehtävä eli tuon asennon tarkistaminen. Toukkis mahtuu kyllä yhä tuolla pyörimään, joten saattaapi hyvinkin itsensä ehtiä tuohoksi vielä korjata. :)
 
Uh, pitäisikö mun laittaa myös ne neuvolakuulumiset tällekin puolelle...:p Nyt oon tainnut virallisesti vetää pohjat tuossa painoasiassa, ekasta neuvolasta on tullut jo 16kg!!! Kamala lukema. Turvotusta on nyt iso osa, sormuksia ei saa enää sormesta pois. Eikä auta enää veden kittaaminen, sitten mitenkään. No, ei tullut sanomista kuitenkaan tietysti kun noin selvä syy...painonnousu nyt tällä kertaa huikea 941g/vk.
Hemppa oli TAAS jatkanut laskuaan ollen nyt 104. Retaferia aloin syömään, sen on maha ennen kestänyt mutta katsotaas miten nyt. Valkuainen heikolla plussalla mutta oli kuulemma ollut muillakin ja meni sekin yliherkkien tikkujen piikkiin :LOL: No joo, ehtihän tuo lillua pitkään sisälläkin ennen näytteen antoa.. :ashamed:
Verenpaine oli 133/87 ja sekin korkeammalla kuin koskaan...ei huolestuttanut sekään.
Ainoa mikä th:ta mietitytti oli vauvan asento. Bebecito on ihan vaakatasossa poikittain ja Kärpän Toukkiksen tavoin suht ylhäällä. Tuossa asennossakaan maha ei leviä sivuille yhtään - th mainitsikin ettei takaapäin näy että raskaana olisinkaan ja soikion mallinenhan tää on. Joten voi kuvitella miten tuskallista on kun vaavi punkee päällä yhteen ja pepulla toiseen kylkeen...! Mietti lähetteen laittamista polille, mutta neuvolalääkäri on tosiaan ensi viikolla joka sen päätöksen sitten tarvittaessa tekee. Ite en osannut huolestua, kun vielä aamulla vauvan pylly sojotti keskellä mahaa taivaita kohti :D Kieppuu paljon ja sen kyllä huomaa.
Niin ja se sf-mitta, 28 eli yläkäyrän lähellä. Eipä sanonut taaskaan siitä mitään, kun ei siihen oikein itsekään usko.

Siis oikeastaan kurjin käynti ikinä neuvolassa :D Kaikki melkein pielessä. Ja silti vaan hymyiltiin ja naurettiin koko ajan :) Hyvä mieli jäi kaiken kaikkiaan. Ensi viikolla sitten se lääkäri...!

Ankka & Bebé 30+2
 
Jos mäkin sitten niitä neuvolakuulumisia tänne laitan...

Verenpaineet ok, hemppa siinä samassa kuin ennenkin eli 120 luokkaa. Painoa +800 (!!!!)/vko, pissassa sokerit koholla. Ja se iänikuinen sf-mitta...Yläkäyrällä jälleen, eli nyt jo 30cm!!! Jep. Huomenna uusi neuvola, jossa siis vaan ne pissat tarkastetaan.

Liitoskivut ovat taas palanneet...Samoin selkäkivut. Vaapun oikeasti kuin ankka...No, jos ne vielä helpottais jossain vaiheessa taas. :)

May, 30+3
 
sinizii kiva kuulla taas hyviä uutisia =)

Hyvä, että muillakin on pesärakennusvimma päällä TÄÄLLÄ se on ihan kamala :D koko ajan pitäs jotain hienoa ja uutta keksiä =) J nyt eilen illalla innostuinkin heti kotiinpäästyä kokoamaan hoitopöydän ja lipaston lastenhuoneeseen ja jouluna saadaan pinnasänky kotiin :) Pääsee senkin sitten petaamaan :)

Pe oli neuvola ja silloin kyselin siitä että ultrataanko siellä synnytystapaarvioinnissa...niin kyllä ultrataan meillä ensisynnyttäjillä vielä täälläpäin maailmaa ainakin :) Ihana nähdä taas poika <3

Neuvolassa kaikki muuten hyvin, mutta meinas mut jo määrätä sairaslomalle selkäkipujen takia kun on ilmeisesti kuitenkin yhteydessä supisteluun :/ eli rauhassa pitää ottaa ja sovittiin, että nyt kun on viisi yötä huomisesta alkaen niin sitten jään saikulle äippälomaan asti vaikka olisi enään 7 yötä jäljellä... Hieman mietityttää kun selkä on ajoittain tosiaan pparempi, mutta esimerkiksi nyt koskee kun tässä istun ja kirjoitelen :/

Painoa tullut yhteensä se 7kiloa ja vatta on ihan edessä.
Supistelee paljon ja huomasin että tuolla alakerrassa tuntuu todella oudolta kun on pitempään istunut ja nousee seisomaan...ihan ku siellä supistelis tai en osaa selittää, mutta kummalta tuntuu :/ Pitää mainita ens viikolla neuvolalääkärille kun varas mulle heti joulun jälkeen ajan tosiaan, että saan sitten sitä sairaslomaa.

Poika voi siis liikeiden ja sydänäänten perusteella oikein hyvin :heart:

Meillä ei nyt kuitenkaan niin kamalasti joulua vietetä kun tosiaan joudun olemaan töissä, mutta käydään sentään jouluateria miehen isällä syömässä... Itse olen myös jouluihminen ja herkistelen aina tiettyjen joululaulujen kohdalla ja nautin valoista ja tunnelmasta ja kaikesta :)

Ainiin ja nyt sovittiin pomon kanssa, että 5.1 menen katsomaan hänen kanssaan sen tulolapun minkä sit vien kelaan :)

Anteeksi näin paljon omaa napaa :/

Happynow ja pienimies 30+5 :heart:
 
Täällä ei sen suurempaa pesänrakennusvimmaa ole näkynyt. Sen verran tietty, että vauvan vaatteet on pestynä ja viikattuna kaapissa ja sänky lakanoita vaille kasassa. Nythän sitä kyllä olis saikulla aikaa touhuta, voi siis olla että jossain vaiheessa iskee suurempikin vimma :)

Mukava kuulla jo syntyneiden hyviä uutisia :) On se hienoa, että nykyajan terveydenhuolto on näin kehittynyttä!

Tänään oli tosiaan myös täällä neuvola. Terkka oli tosi tyytyväinen kotona mitattuihin verenpaineisiin, ei meinannut uskoa silmiään kun oli niin alhaset lukemat :) Ei siis tarvi ainakaan nyt ennen seuraavaa neuvolaa kotimittauksia tehdä ja mittarinkin palautin neuvolaan tänään. Muutenkin kaikki on ihan mallillaan, paino on pysynyt samassa sitten viime perjantain ja pissakin puhdas. Sf-mitasta sai 0,5cm vähemmän kun edellisellä kerralla mitattuna (edellisen kerran mittasi lääkäri) ja tämä varmaankin johtuu eri mittaajasta ja sit siitä, että terkan mielestä vauva oli selkeesti laskeutunut jo lähtökuoppiinsa (tosin pää oli vielä liikkuvana yläaukeamassa). Meidän poitsu on siis ihan hyvissä ajoin liikkeellä ton laskeutumisen kanssa :D Tästä syystä kyselikin sitten, onko liitoskipuja ollut ja onhan niitä jonkin verran. Kaikin puolin hyvä neuvolakäynti ja kerrankin ei ahdista, vaikka painoa alusta onkin tullut jo 14kg.

Synnytystapa-arvioon laittaa kuulemma lähetteen ensi neuvolan jälkeen (olisko ollut 3.1) ja se tehdään viikolla 36-37. Viime viikolla lääkäri kyllä käsikopelolla pikkasen koitti ja oli sitä mieltä, että lantiossa hyvin olis tilaa. Mutta tottakai mä ultraan menen jos mahdollisuus on :D

nelli & mytty 32+2
 
ON; Täällä on myös iskenyt pesänrakennusvietti ihan täysillä päälle, aloitin tänään vauvan vermeiden pesun enkä meinaa jaksaa odottaa pyykkien kuivumista:) Esikoisen kanssa käytiin tänään etsimässä vavvalle päiväpeittoa, mutta vielä ei löytynyt mieleistä.
Loppu viime viikko oli aikas raskas, shoppailtiin kolme päivää oikein urakalla joululahjoja ja sen kyllä tunsi kropassaan..Eilen pitkästä aikaa innosti peittojen heiluttelu...Mies ei oikein meinannut uskoa, on kuulemma niin harvinaista nykyään:D

Ihana kuulla, että siniziin ja TalvenTaian vauvat voi hyvin:)

Auneliini+Jaakko 30+2 (mihis se aika häviää, vaikka tuntuukin kulkevan niiiiin hitaasti)
 
Viimeksi muokattu:
Mä en tiä onko pesänrakennus´vimmaa, kun kaikki on jo valmiina:D paitsi korisängyssä ei ole vielä lakanoita eikä peittoja ettei pölyty:) ja omaan huoneeseen vauvalle on vielä hankittavana pinnis ja sellanen matala hyllykkö.. Oon sellanen ihminen muutenkin että haluan saada kaikki tiptop ettei koti oo ihan kaaos:) ja kun oli toi muutto niin siinä tuli sit kaikki laitettua paikoilleen..

Täällä vietellään jo toista TOSI tylsää päivää :( ei oo oikein mitn tekemistä vaikka oon siivoillukkin ja pessy pyykkiä yms.. Noh onneks huomenna meen äidin töihin katsoon rintareppua jonka sen työkaveri möis meille(pari kertaa käytetty) kun mies sen niin kovasti haluaa:) Ja sit syödään siinä vähän lounasta ja illalla sit olis kummipojan synttärit.. Torstaina sit aamulla se nlalääkäri ja ultra ja päivällä anopille ja pe onkin jouluaatto ja la lähdetään mun isälle Pieksämäelle eli uutenvuoteen asti menee aika kyl sutjakkaasti:) JESS!!
Ja enää 6 viikkoo jäljellä :p ihanaa ja kauheeta :D haluan niin pikkumiehen jo kotiin, tosin haluan että se pysyy rv38 asti masussa mut sit vois alkaa tekeen tulojaan:)

Jane & Viltsu 34+0:heart:
 
Heipparallaa!

Laitanpa taas kuulumisia!:) Viime viikolla neuvolasssa oli kaikki ok.
Tänään sit käytiin tayssissa äitipolilla kun sain lähetteen sinne ku noissa sokereissa pientä heittoa.
Jos sokerit pysyy jatkossakin ruokavaliolla viitearvoissa niin insuliiniä ei tarvi aloittaa.
Pissa puhdas, verenpaine 123/82. paino jatkaa laskuaan..

Samalla ultrattiin ja painoarvio oli 1940g ja kaikki mitat vastasi viikkoja 32 mikä tulee huomenna ja hienosti kasvaa keskikäyrällä ja kaikki mitat oli tasaiset.
Ja kyllä sieltä tyttö tulee niin selvästi nyt ultrassa näky kun sitä vielä kysyttiin!:heart:
Nyt sitten kotona sokeriseurantaa 3 kertaa viikossa ja 2 viikon jälkeen tulokset lähetetään tayssiin. Jos ei jatkossakaan häikkää niin seuraava käynti sovittiin viikolle 38 tayssiin ni siä viä tehdään koko arvio ettei tuu "jätti"kokosta vauvaa.:) Esikoinen oli 4300g ja 54cm.
Kauheet liitoskivut ja selkä särky vaivaa...oon viä 2 päivää kukkakaupalla töissä ja sit sen jälkeen mun duunit tehty... ei jaksa eikä pysty... äippäloma alkaa virallisesti 12.1.

Hyvää ja rauhallista joulua kaikille!:heart:
Toivottelee Akita ja Pampula rv.31+6
 
Jane: Noiden jäljelläolevien viikkojen laskemisesta: Kannattaa kuitenkin henkisesti varautua myös siihen, että raskaus menee yliaikaiseksi, niin ei sitten iske "piinaviikoilla" ihan hirveä ahdistus...

Mä olen niiiiiiiiiiin väsynyt, että torkahtelen istualtaan vähän väliä. Meni ihan harakoille viime yö, kun ei uni tullut ja aamulla lapset heräs vähän jälkeen kahdeksan. Äiti oli kyllä aamun ihan kuutamolla. Nyt pitää ottaa tirsat, kun lapset on hiljaa aloillaan (kiitos ylen lastenohjelmien). Siivotakin pitäis, mutta kun ei vaan millään jaksa...

Commander ja Pepe 31+5
 
Omaa napaa vaan nyt... sori.

Oon hekisesti ihan lopussa,yöt menee pyllylleen,siivooja peruutti tulonsa ma ja huhkin sitte ehkä liikakaakin siivotessa kokokämpän eilen ja yöllä jomotteli reisiä. Verensokeriarvot täysin yhenäkin nousseet,siis ateriaa edeltävät jotka ennen oli välillä tuhankin alhasia. Mitään syytä en keksi. Rajoissa ollaan,mut stressaan nyt et ne kohoo entisestä'än. oon tän päivää mittaustauolla,ihan jo miehenkin toiveesta kun meinaa pää hajota... Tuntuu et kokoajan on jotain:(

Repa ja säynävä 32+4
 
Repa, meillä mies piilotti hetkeks koko mittarin kun olin jossain vaiheessa ihan paniikissa ja hermoromahduksen partaalla koko sokereista ja tuntu etten saa mitään neuvoa edes mistään. Sitten pidin reippaasti taukoa mittauksissa melkein viikon ja kokosin ajatuksia uudestaan joka oikeasti auttoi. Nyt vielä otettiin neuvolassa pitkäaikaissokrut ja ne oli ihan ok, joten voisin sanoa että kaikki on ok. Edelleen kyllä huoli painaa että vauva kasvaa liikaa jos ylityksiä tulee, varsinkin kun kuulin että tuttu, jolla oli laskettu aika vasta uutena vuotena, oli kaksi viikkoa sitten synnyttänyt 4,9kg vauvan, mitenkähän iso se olisi ollutkaan jos olisi annettu mennä täysiaikaiseksi... Ja ihan sokruvauva oli sitten ollut. Mutta tsemppiä, älä stressaile liikaa (joka on kyllä helpommin sanotty kuin tehty, tiedän )!
 
Repa: Suosittelen kanssa että pidät nyt taukoa niistä mittauksista. Ei siinäkään mitään mieltä ole, että sen takia kauhea stressi päällä. Koitahan nyt levätä ja nauttia joulusta! :hug:

Mä en tänne enää ennen joulua varmaan ehdi, joten tulin vaan toivottamaan oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille!! Nautitaan läheistemme seurasta ja rentoudutaan! :)

:xmas:-May, 30+4
 

Yhteistyössä