*Helmikuun Hehkeät 2011, TAMMIKUU*

Onnea Ninnulle :)

Hienoa, että talventaialla menee hienosti pikkuisen kanssa :D

Masunympärys on täällä 97 ja kanssa maha ihan edessä ei ole takaapäin raskaudesta tietoa :) Ja kohta neuvola niin saa tietää lisäkuulumisia :) Jos vaikka jo varattais se äippäpolikäynti :)

Masuasukki ei tosiaan ole vielä rauhoittunut, kun vieläkin myllää ympyrää, mutta sentään jo on pääalaspäin taas kääntynyt :)

Pokemoni en minäkään ihan synnäriltä ajaellut salille lähteä, hetken jos malttais palautua :D Siinäkin on vissiin jotain riskejä jos heti alkais rehkimään tai ei ainakaan suoria vatsalihaksia saa alkaa heti ekemään tai voi mennä koko kroppa ihan pilalle :)

Ainiin ja nyt on uusi autokin löytynyt minne mahtuu konttiin sekä koira että vaunut eikä tee tiukkaa :)

HAppynow ja pikkumies 33+6 huomenna taas uuteen viikkoon :)
 
Hui, lisää vauvoja jo! :) Paljon onnea Ninnu! :)

Ja niinhän se aika rientää. Tuntuu ettei itse ole pysynyt mukana tässä odotuksen vauhdissa. Viikot kiitää silmissä.

Nukkumisesta on ollut juttua. Mä herään yöllä kerran vessaan ja onneksi simahdan samantien nukkumaan takaisin. Lisäksi toi poika heräilee vaihtelevasti 1-4 kertaa yössä, joten sen vuoksi joudun vielä lisäkertoja nousemaan. Jos toi poika ei herättelis, niin nukkuisin varmaan sillä yhdellä vessareissulla 12 tuntia putkeen ja helposti. :D Hiukan tuntuu tuota univelkaa olevan.

Tarvis varmaan oikein listaa alkaa tekemään vielä kaikesta pikkutavarasta, mitä puuttuu. Ei niitä nyt onneksi paljoa ole. Sairaalakassia en vielä ole edes ajatellut. Kuten en myöskään niitä vauvan kotiutumisvaatteita. Eikä kyllä olla soviteltu tota vauvan turvakaukalon jalustaa edes vielä autoon, että miten se sinne kuuluu laittaa. Yhtään vauvanvaatetta en ole pessyt. Pinnasänky ei ole täällä vielä...Joten mä en oo vielä mitenkään valmistautunut vauvan syntymään. :D
Lisäksi mies on lähdössä nyt viikonloppuna viimeisen kerran ennen vauvantuloa viihteelle, joten senkään puolesta vauvalla on vielä vuokrasopimus vatsassa voimassa. :D Ja onhan mulla nyt onneksi vielä paljon viikkoja jäljellä. Toivottavasti saan aikaiseksi alkaa laittamaan asioita kuntoon. :)

Huh, onpas toisilla jo viikot pitkällä. Itse täällä listan häntäpäässä kun menen. :)

Hyviä vointeja taas kaikille!!

May, 33+4
 
Huh, onpas toisilla jo viikot pitkällä. Itse täällä listan häntäpäässä kun menen. :)
Samat mietteet aina täälläkin :D

Tuosta nukkumisesta, välillä onnistuu kokonaiset yöt, välillä herään vessaan sen parikin kertaa ja yleensä jään sitten hereille sen myötä melko pitkäksi aikaa. Väsymys on siis valtava, mutta esimakuahan tämä vaan on...! :D Huvittavinta on että mieskin on alkanut juoksemaan öisin vessassa, mitä ei normaalisti tee. Ja valittaa sitten että mistä tämmönen tullut yhtäkkiä, ei saa myöskään helposti enää unta! Kunnon sympatiaraskaus :D Ei yllätä tuolta mieheltä vaikka ihan sitä juuri olisikin :heart:
Esikoinenkin on ONNEKSI aamu-unista sorttia, joten saa sitten aamulla ottaa vähän kiinni jos huonompi yö tulee. No, minä ainakin, mies menee töihin...

Sairaalakassin sisältöä oon miettinyt myös..viimeksi otin tuon Vaun raskauskirjasen listan liiankin kirjaimellisesti ja pakkasin jopa sen aamutakin :LOL: :ashamed: Ehkäpä ei nyt kuitenkaan! Omat vaatteet täytyy saada pitää sairaalassakin joten noita kotilökövaatteita tulee ainakin otettua. Vauva saa kotiutua äitiyspakkauksen puvussa vaikka iso onkin - niin se esikoinenkin aikoinaan teki, eikä haitannut menoa :p

Huomenna sitten neuvola, tosin sain jo tänään meidän ihanalta th:lta puhelun että hän on varannut meille sen ylimääräisen ultra-ajan vielä! :heart: 3 viikkoa ja sinne päästään vielä - mahtavaa!

-Ankka & Bebé 33+3-
 
Neuvolakuulumisia...

Paineet 125/77,hemppa 127,pissa puhas,painonmuutos +88g/viikko,poika on nyt jopa hiukan laskeutunut vaikkei oikeestaan paina tonne alas ja luulin ettei vielä oo yhtään sinnepäinkään.
Sf 31,5cm. Sokerit tosi hyvät. Vasta-aine näyte otettiin viimosta kertaa...
Ens viikolla on sitten se kokoarvio:)

Repa ja säynävä 35+4
 
Mukava kuulla Talventaian hyviä kuulumisia. Niin se pikkunen vaan kasvaa :)

Sopiiko udella, mminkämoiseen autoon happynow perheineen päätyi? Meillä oli myös toi sama ongelma (tosin koiria 3, joten konttitilalle tarvetta hurjasti) ja lopulta päädyttiin yhdistelmään tila-auto, johon koirahäkki taakse ja sit pieneen tilaan menevät matkarattaat johon saa turvakaukalon kiinni. Yhdistelmiä olisi ollut ihan turha yrittää minkäänmoiseen autoon tunkea koirien kanssa. Pikkubussiahan ne autokaupassa meille ehdotti, että sit mahtuu :)

Tänään sain tietää, että aika äitipolille seurantaan on perjantaina. Sitten ollaan pikkasen fiksumpia tän loppuajan ja myrkytyksen suhteen. Nyt on kyllä taas olo ollut parempi kun esim viikonloppuna tai maanantaina, eli eiköhän ne paineet oo taas vähän laskenut viime neuvolasta. Harmi vaan, että mies ei pääse mukaan polille ja näin ollen hältä jää ultrakin nyt näkemättä mutta on semmonen työkeikka, jota ei yksinkertasesti voi siirtää.

Vähän harmittaa, tilasin huuto.netistä poitsulle toppapuvun kokoa 62 kun oli niin edullinen. Ajatuksena siis, että se olisi käytössä ensin. Niin onkin sen verran reilun kokoinen puku, että samaa kokoluokkaa on tuo äippäpakkauksen puku kun kääntää ne hihat ja lahkeet. Eli hukkatilaus ikäänkuin tuli, mutta en uskaltanut 56 kokosta pukua huutaa josko oliskin ollut pieni. Meillä siis myös kotiudutaan isossa puvussa...

nelli & mytty 35+3
 
Hurjan Paljon Onnea Ninnulle pikku rinsessan syntymän johdosta!!!

Tällä vietetään toista äippälomapäivää vauvan vaatteita pesten. Eilen oli neuvola & neuvolatäti tyytyväinen. Sf oli kasvanut vain 0.5cm ollen nyt 31cm ja keskikäyrällä mennään. Painoki oli noussut vain 700g vajaassa kuukaudessa ja Hb pongahtanut 108:sta 129:ään. Vauva pää alaspäin & peppua punkee välillä kylkikaaren alle.

Eilen oli myöskin tutustuminen synnytysosastoon & oli oikein mukava kokemus. Jännä juttu, ettei toi synnyttäminen jännitä yhtään. Jotenki on sellainen levollinen ja seesteinen olo et kaikki menee omalla painollaan :)

Neuvolatäti halusi et menisin kuitenkin sokerirasitukseen, vaikka viikot ovat jo vähissä, joten ajattelin juhlistaa ensi viikon tiistaina synttäreitä heti aamutuimaan labrassa notkuen. Ens viikolla on taas myös neuvola ja seuraavalla viikolla vielä kertaalleen äippäpolille katsastaan vauvan kokoarvio. Viimeksi se kuulosti siltä, että jos tytöllä painoa kertynyt entiseen tahtii, aikovat sitten käynnistää.

Jaksamisia viimeisiin viikkoihin

Wendy + Alivuokralainen 35+1
 
Paljon onnea Ninnulle :flower: ja ihana lukea Talventaian kuulumisista :)!

Minun sf-mitta oli pysyny nyt sitten viikon jo samana eli 32 cm (ite oon 165 cm pitkä eli on onneks tuota selkää vaikka pitkäjalkanen oonki).. Ja se neukkutäti totes ettei se loppuvaiheessa enää hirveesti kasvakkaan. Alkaisko tästä nyt sitten se synttäripäivän odottelu? Mahakin oli kuulema laskeutunu viime kerrasta. Ihanaa :) Mä kuitenkin luulen että mennään sen lasketun ajan yli, mut eihän sitä koskaan tiiä. Pitää munki rueta miettimään niitä sairaalavaatteita kun kerta la lähestyy näin vauhdilla. :) Meijänki pieni kotiutuu äippäpakkauksen vaatteissa tai ainakin haalarissa. Vielä ois vaipat ja tutit ostamatta..

tytti ja juniori 37+1 :heart:
 
Paljon onnea Ninnulle :heart:

Oli myös kiva lukea Talventaian ja vauvan kuulumisia, mukavaa että kaikki on mennyt hyvin! Mitäs muille pikkuisille perheineen kuuluu?

Mulla on seuraava neuvola 20.1., siitä eteenpäin juoksuttavat sitten viikon välein. Mukavaa että meidän neuvolassa on ultra, niin saa vähän suuntaa siitä minkä kokoinen vauva pitäisi puskea pihalle muutaman viikon päästä :D

Ostin tänään vanupuikkoja ja -lappuja, se oli kertakaikkiaan viimeinen hankinta minkä vielä keksin, nyt pitäisi kaiken olla kunnossa vauvan tuloa varten. Vaatteet on pesty, vaippoja ostettu, ainoa mikä on vielä tekemättä on tuttien+pullojen keittäminen sekä sänkyyn lakanoiden laitto. Itselle pitäisi vielä ne imetysliivit ostaa että saa ne osastolle mukaan. Mieskin sanoi että olen tällä kertaa valmistautunut vauvaan paremmin kuin ikinä aiemmin, mutta olen ilmoittanut ettei ipanalla ole mitään asiaa tänne ennen laskettua aikaa vaikka kaikki olis miten valmiina! ;)

Tuntuu muutenkin ihan hassulta että muutaman viikon päästä tämä helmikuistenkin porukka rupeaa jakautumaan ihan todenteolla, aika on todellakin lentänyt hyvässä seurassa! Voidaanhan me tehdä sitten uusi pino tuonne syntyneiden puolellekin..

neitiniisku 35+0 Poksista vaan :)
 
hellurei
ja onnea ninnulle !!!
talventaian kuulumisia oli tosiaan tosi kiva lukea, hienoa että kaikki hyvin!

vauvan hikasta piti sanomani että mulle on ainakin aikoinaan sanottu että johtuu siitä kun vauva tekee hengitysharjoituksia ja siinä samalla menee laps`vettä suuhun -johtuu siitä. eikä tosiaan ole huono asia, missään nimessä.

voi kun olette olleet ahkeria ja kaikki jo valmista vauvaa varten, mulla ei ole mitään. äippäpakkauskin vielä korkkaamatta. alesta olen ostellut 50-56cm vaatteita ja ne tarttis käydä läpi että mitä vielä puutuu. vauvan huonekin on täynnä paffelaatikoita muuton jäljiltä...
lähdemme miehen kanssa viikonloppu lomalle tallinnaan kahdestaan ja olen vannottanut itselleni että sen jälkeen alan valmistautumaan vauvan tuloon. mutta onhan mulla vielä tässä aikaa useampi viikko.

voikaahan hyvin ja paksusti :popcorn:
 
Tervehdys taas pitkästä aikaa!

Olen käynyt lukemassa teidän juttuja, mutta ei tule kirjoiteltua, kun tuntuu ettei oikein mitään muutoksia omassa olossa ole :)

onnea Ninnulle vauvasta!
Hurjaa, että toisilla jo vauva maailmassa, kun musta tuntuu että raskaushan on vielä aika alussa ;) Niin nopeesti on aika mennyt!

kaks plus 5: ei meilläkään ole vauvalle vielä mitään valmiina. Tai siis on, mutta ei ole vielä otettu esille. Josko sitten äitiyslomalla ehtisi suunnitella vauvalle soppea ja pestä vaatteita ja hamstrata vaippoja. Laukunkin olen synnärille pakannut perinteisesti aina juuri ennen lähtöä. Jos jotain jää, niin mies voi tuoda myöhemmin. Meillä tietysti asiaan vaikuttaa se, että tää on suunniteltu sektio, joten ellei tule aikaista lähtöä niin tullaan tietämään tarkka päivämäärä. Täällä sen tosin saa tietää vasta noin vkoilla 37-38.

Autoa ollaan mekin etsitty, ei vaan tunnu löytyvän. Nyt kun tulee tämä neljäs niin tarvitaan seitsemälle rekisteröity auto, ja tuntuu, että on kuin neulaa heinäsuovasta etsisi. Onko kellään kokemuksia?

vauveli on edelleen rauhallinen, pylly pyörii edestakaisin eikä juurikaan potkuja tunnu. Liikkeitä kuitenkin tulee tasaseen tahtiin.
Vielä olis viikko töitä ennen äitiyslomaa, jota odotan kuin kuuta nousevaa!
Oma olo on mitä mainion, olen kyllä ollut todella onnekas, kun ei mulla juuri mitään vaivoja ole ollut. Häpyluu on kävellessä ajoittain kipeä, mutta muuten kaikki ok. Paino nousee ja maha kasvaa, huomenna ois neuvola, jännittää ihan mitä siellä sanotaan mun painosta:ashamed: En kyllä tiedä onko paino kauheasti noussut, mutta voisin kuvitella kun olen koko joulunajan ollut ruokapöydässä tai vähintään suklaarasian lähettyvillä :)

Tänään pitäisi vielä rutistaa 12h työpäivä, mutta sitten alkaa 3 päivän viikonloppu! jihuu!

Hyviä vointeja kaikille!

esme ja vauveli 33+3 (luulisin?)
 
Oli kyllä kiva kuulla että Talventaian pienokainen voi hyvin :)

Nukkumisesta, nukuin niiiiin huonosti viime yön. Mulla on yhtäkkiä tullut kamalan suuria raskausarpia alavatsalle ja ne on olleet ihan kosketurarat jo alusta lähtien. No nyt ne on alkaneet kutista ja se kutina häiritsee etenkin iltaisin ja öisin. Soitin jo neuvolaankin tästä aamulla, mutta niin kauan kun muualta ei kutia, täytyy koittaa hillitä raapimista kortisonilla (saan laittaa kahdesti päivässä). Viime yönä meinasi kyllä mennä hermot kun ei auttanut mikään kutinaan! Nyt oonkin sitten ollut koko aamun ihan känkkäränkkänä ja mikään ei huvita :mad: Kohta voisi syödä aikaisen lounaan ja mennä takaisin nukkumaan, jospa se auttaisi tähän mielialaan... Ärrrrrsyttää!!

pokemoni & myttynen 34+2
 
Heipsan!

Ensimmäisenä Onnittelut vauvoista kaikille niille, jotka ovat ne saaneet! En ole pitkään aikaan käynyt katsomassa ketjua, mutta josko näin äippälomalla olisi siihen aikaa enemmän.

Loma siis alkanut tämän viikon alusta, mutta sitä ennen talvilomia vietellyt Joulun jälkeen. Uuteen kotiin muutettu ja useampia tupareitakin pidetty. Vauvalle lähes kaikki valmiina: tuttien, rintapumpun osien keittämiset sekä vielä vaunujen huolto tehtävänä. Teenkin aina nuo viime tippaan, koska likaantuvat muuten uudelleen. Sairaalakassi pakattu myös lähtövalmiiksi.

Olo ihan ok, lukuunottamatta yöheräämisiä, jonka jälkeen aamulla olo on aika takkuinen... Vauva on alhaalla ja kiinnittynyt, tänään neuvolassa ultrataan joten sitten saa taas kuulla tarkempia uutisia. Salilla olen vielä käynyt harvakseltaan ja pulkkamäessä joka päivä esikoisen kanssa.

Kaikille oikein mukavaa loppuodotusta ja nyt makoilemaan!
 
Hei kaikille pitkästä aikaa,
Onnittelut ninnulle vauvelista. Täällä on kans oltu jo kaksi viikkoa palkallisilla vapailla ja huomenna sit alkaa virallisesti tuo äitiysloma. Eilen tuli käytyä neuvolassa, kaikki oli ihan hyvin, mitä nyt pissasta löytyi valkuaista joten kävin nyt tänä aamuna jättämässä näytteen labraan että ne katsovat siellä tarkemmin et missä vika.

Vauvaa varten alkaa olla kaikki kohta valmiina kun olen nyt pikkuhiljaa tuossa pessyt nuita vaatteita ja petivaatteita. Muutamia pikku juttuja pitää vielä ostella.

Mä kans heräilen yöllä ja illalla on vaikee saada unta. Muuten olo on aika tasanen.

Kahden viikon päästä on synnytystapa arvio tuolla sairaalassa. Onko kenelläkään ollut mies mukana tuolla synnytystapa/kokoarviossa?

Terveisin Sanuliini ja öttiäinen 34+6
 
Viimeksi muokattu:
Nelli ostettiin volvo v70t siinä on ISO takakonttitila mikä siis oli ihan ehdoton meille vaikka on vaan yksi koira :) Mutta tosiaan halusin että vaunutkin mahtuu sinne taakse niin nyt mahtuu kunnon yhdistelmät sinne myös sivuttain niin koiralle jää kunnon tila :) Ja takapenkki on tilava myös samoin kuin etuosan istuimet :) Kauheesti vaan tollanen kuluttaa, mutta ei kuitenkaan joka päivä paljon ajella niin meillä se kulutus tulee näkymään vaan pidemmissä reissuissa, mutta nyt aateltiiin että se ei haittaa. Ja tuossa, kun arvokaan ei enään laske, niin jos se käy liian kalliiksi voidaan vaihtaa se johonkin toiseen :)

May85 munkin mies aatteli viimesen kerran viihteelle nyt viikonloppuna ja mun puolesta menkööt. On se niin uskollisesti mulle seuraa pitänytki :D

Neuvola kuulumisista

Painoa +375/viikko luulin et ois menny jo 10kilon rikki mutta ei ollutkaan ihan vielä :)
Sf 28 noussu ihan tasasesti :)
RR on koko ajan ollu ok 109/75
Hb 117 oli noussu taas viime kerrasta.
Liikkeet ++
Sydänäänet +
Raivotarjonnassa on, mutta ei ole vielä kiinnittynyt :)

Pe varaan ajan äippäpolille kun neuvolasta sinne lähetteen kerkeää tehdä :) Ja lastenneuvolaan tutustuminen pitäisi kanssa varata :)

Nyt on niin hyvin nukuttu yö takana että jahkan saan aamukahvin juotua alan pestä vihdoin vauvan lakanoita ja muuta vauvan pyykkiä :)

Happynow ja pikkumies 34+0 :heart:
 
Tervehdys taasen ,

Onnea jo syntyneistä <3

Itse kävin tänää taas äippäpolilla. Meille on oikeasti tulossa pieni tyttö <3 Hän kasvaa täysin omalla käyrällään, mutta pikkuinen on. Painoarvio oli nytten 2250g ja noin kolmekiloseksi jää jollei jopa alle kuulemma. Eli koon puolesta mulla ei pitäis olla ongelmia synnyttää normaalisti. Verenpaineet on pysyneet hyvin kurissa, mutta proteiinia oli taas. Eli myrkytys tilaan ollaan varmasti menossa ja sitten käynnistetään aikasemmin.

Onhan meille vaatteita kertynyt :O Eilen pesin neljä koneellista vauvanvaatteita. Kaappi pursuaa ja äp on vielä ihan koskematon. Noo ei auta kun käyttää ahkeraan.

Nukkuminen on myös täällä vaikeeta. Vauva on pää tulosuunnassa ja mä olen jo tosi malttamaton.

Koitetaan vielä hetki jaksaa...

Jenni ja Jeppis 34+1
 
Hyvää torstaita kaikille!

Olipa ihana kuulla Talventaian hyviä kuulumisia :)

Sanuliini; Mulla oli edellisissä raskauksissa mies mukana synnytystapa-arviossa, nyt ei ole tulossa. Ultraa oli hänenkin kiva seurata, mutta lisäksi siinä oli sitten sisätutkimus, mikä ei miehen läsnäollessa varsinkaan ole kovin luontevaa ainakaan mulle. Mutta toisaalta, synnytyksessä mies näkee sitä sitten yllin kyllin, eli onhan se hyvää totutella :)


ON: Mulle tuli tänään aamusta pikainen neuvola- ja päivystysreissu, kun eilen iski hirmu turvotukset käsiin ja hengenahdistuksen, joka vaivaa pääosin seisoessa. Siitä johtuen myös huimaa hieman, myös istualtaan. Paino olikin noussut 1 100 jotain per viikko! Mutta periaatteessa kaikki oli ihan kunnossa, raskausmyrkytyksestä ei ollut merkkejä. Mutta nielutulehdus on edelleen päällä (kestänyt nyt kuukauden), joten multa otettiin sitten sairaalan yhteispäivystyksessä tulehdus- yms. näytteet. Soittelevat tuloksista huomenna, antibiootit aloitettiin kuitenkin jo tänään, koska nielun tilanne pitäisi saada kuriin ennen sektiota. Ja yllätyksekseni supistukset ovatkin jo tehneet jotain, eli kohdunsuu oli sormelle auki ja kaula lyhentynyt kahteen senttiin. Vauva on hieman laskeutunut sf-mitan mukaan, mutta ei ollut vielä edes yläaukeamassa. Ohje onkin nyt siis se, että jos supistukset jatkuu levossakin yli 2 tuntia (vaikka eivät olisi kivuliaita), pitää mennä synnärille tarkastukseen ja jos lapsivedet menee, niin sitten ambulanssilla synnärille. Syy aikaiseen sairaalaan lähtöön on siinä, että ehtivät tehdä sektion sitten rauhassa eikä tule kiireellistä tai hätäsektiota tällä kertaa.

Mutta nyt painun hetkeksi nukkumaan, mummo tuli hoitamaan lapsia minun neuvola/sairaalareissun ajaksi, joten saa hetken hengähtää :)

Commander ja Pepe 35+0 POKS!
 
Sanuliini Esikoisen aikana mies oli joka neuvolakäynnillä mukana alusta loppuun, oli mukana sisätutkimuksia tahi ei. Silloin asuimme samalla paikkakunnalla, jolla mies on töissä. Nyt muuton jälkeen miehen työpaikalta matkaa nykyiselle neuvolapaikkakunnalle on lähes 60 km, niin olen käynyt yksin. Pepusta muutenkin neuvolapalvelujen keskittäminen. Äitiysneuvolaan matkaa on reipas 30 km (asumme Lounais-Suomessa, eli ihan ruuhka-Suomessa), lastenneuvolaan ja kuntakeskukseen vain 10 km. Omaa äitiysneuvolaa lähempänä olisi kaksikin äitiysneuvolaa, mutta kun ovat väärissä kuntayhtymissä/sairaanhoitopiireissä *murisee*.

Essi81 Jännästi meillä poikkeaa ennusteet! Minulle annettiin painoarvio 34+0, jolloin tyttö oli 2150g ja jatkaa kasvuaan omalla pikkukäyrällään. Ennuste painosta laskettuna aikana oli vajaa 3500g. Itse olen varautunut kyllä tuohon vajaan kolmen kilon pirpanaan, sillä sf on useamman sentin esikoista jäljessä ja painoarvio satoja grammoja ja esikoinen oli sen 3,5 kiloa...
 
kääkkis
Paljon Onnea Ninnulle :flower: Kohta täälläkin alkaa tulla paljon pienokaisia maailmaan :)

itse kävin eilen vyöhyketerapiassa ja tuntui tuottavan jotain tulosta. Pitkään oli nyt öisin supistelematta, mutta nyt viimeyönä tuli taas pari oikein tujakkaa supistusta, jotka herättivät. Toivottavasti tekevät kohdunsuulla tehtävänsä :) Edellisessäkin synnytyksessä olivat nimittäin paikat ihan kiinni loppuun asti, mutta ihan kivan nopsasti sitten lähti kohdunsuu sairaalassa aukenemaan.
Hemoglobiinikin on noussut nyt ihan hyviin lukemiin, eli raudan ottaminen riittäisi joka toinen päivä, mutta ei se mitään, koska unohtelen muutenkin ottaa sitä :ashamed: 36,5 oli sf viimeisimmällä neuvolakäynnillä, mahan ympärystää en ole nyt enää mittaillut, mutta silloin joulukuun alussa se oli 120cm. Nippanappa riitti mittanauha :) Nyt on mullakin tullut maha nätisti eteenpäin, että takaa ei sitä ihmeemmin edes näe ja raskausarpia on muutama navan yläpuolella. Ahkerasti olen rasvaillut Shea Voilla ja kutinat ovat kadonneet, suosittelen kokeilemaan :) Ei meinannut mullakaan oikein mikään auttaa.
Täällä kutakuinkin vauvalle kaikki valmiina, jatkuvasti keksin kuitenkin kaikkea siivottavaa ja järjesteltävää. Lantion alue on todella herkkänä, mutta ei enää onneksi kauaa "kärsittävää", loppuhuipennus sitten jonkin ajan kuluttua ;)

Jopas on Commanderilla sitkeä tauti. Toivottavasti antibiootit auttavat :hug:

Autosta: Me hankittiin kesällä Opel Zafira -00 ja sehän on 7-paikkainen auto. Meille tosin tulee "vasta" 3:s lapsi, mutta mukana kulkevat tosi usein myös koirat. Ovat kyllä pieniä, mutta niitäkin on sen 3 kappaletta. Olen tykännyt, kun on korkea auto sisätiloista verrattuna meidän edelliseen audi farmariin ja vie aika vähän bensaa :)

Hyviä vointeja kaikille, nyt painelen itse päikkäreille kun vielä ehdin :wave:

kääkkis ja "osku" 38+3
 
Onnea Ninnulle pikku rinsessasta:flower:
ON; neuvolakuulumisia
sf-mitta oli 32.5cm
painonmuutos +438g
paineet 119/76
turvotus ++. Toi turvotus on yhdistettynä supistuksiin teki sen, että mulle määrättiin pakkomakuuta siihen asti, että vauvan on turvallista syntyä. Ja jos supparit ja vihlonta jatkuu vielä huomiseen soitto neuvolaan ja lähetteellä tarkistuksiin äitipolille. Ja tietenkin jos kivut yltyvät suoraan synnärille... Miten mä osaan maata loppuajan?? (Tiedän, että on vauvan parhaaksi), mutta kaikkensahan sitä tekee, että pikkumies pysyisi vielä äiten mukana.
Auneliini+Jaakko 33+4
 
Moi vaan kaikille...

Ja ihan ensimmäiseksi Onnea kaikille vauvansa saanneille :heart:

Niin se vaan helmikuu alkaa lähestyä kovaa vauhtia, vaikka välillä itsestä tuntuu että tämä loppuaika matelee :D

Äippälomalla tullut oltua jo viikon verran, vaikka eihän tuo ole arkea mitenkään muuttanut ku saikulla olen ollut sitä ennen kaksi kuukautta ja vähän päälle. Siksi se varmaan välillä tuntuuki että aika matelee :)
3.1 oli viimeksi neuvola ja siellä ei mitään ihmeempiä, verenpaine oli hieman koholla mutta kuitenki normi lukemissa, vauva rt ja laskeutunnu ja ilmeisesti ois jo kiinnittynytkin ainaki käsitin niin terkkarin puheesta. Olo on nyt oikeastaan vallan niin loistava joskin ei ihan joka päivä. 17 päivä ois seuraava neuvola ja sen jälkeen kai ne muuttuu siihen et joka viikko käydään siellä kun tasan viikon päästä poksuu rv 37 =)
Olette keskustelleet vauvan tarvikkeista ja joko kaikki valmiina,itselläni on ollut kaikki isommat (vaunut,pinnasänky,kaukalo,vaatteet)tarvikkeet valmiina jo ennen joulua...ai miten niin hätäinen :D vielä vaippoja,tuttipulloja ja sellasta pientä pitäis ostaa vielä.
Sairaalakassiki on osittain pakattuna ja vauvalle kotiutumisvaatteet kun viime viikolla kävin äippäpolilla kun epäilin että tihkuu lapsivettä, mutta ei onneksi ollutkaan sitä. rv oli silloin 34+6 ja painoarvion lääkäri heitti silloin 2500g.
Oletteko te muut nähneet unia synnytyksestä? Mä en ole vielä ainakaan, mutta tänään aamulla kun heräsin tuli sellanen deja vu olo,että tänään lähden synnyttää :D noh se tuskin paikkaansa pitää kun ei ole mitään merkkejä ilmaantunut että synnytys käynnistyis ei siis supistele :D
Tulihan taas sepostusta,kun ei ole pitkään aikaan kirjotellu,pahoitteluni :)

Hyvää alkanutta vuotta kaikille helmikuisille! vähän myöhässä :D

Murmeliina80+ masuasukki rv36 pokspoks :D
 
Nyt vaan sitten omaa napaa: Eilen otettiin se kypsyyspunktio, ja äsken soittivat vastauksen. Keuhkot eivät vauvalla ole vielä kypsät. Siispä maanantaina on edessä uusi punktio. Punktion otto oli varsin epämiellyttävä lähinnä paineen tunteen takia, mutta eipä se auta kun mennä toimenpiteeseen uudestaan. Eilisen punktion jälkeen on supistuksia tullut tosi tiheästi, joten varovasti on saanut olla.Sektiohaavan kohdalla kohtu on enää 1,5mm paksu/ohut, joten senkin takia vauva olisi nyt hyvä saada ulos, ettei kohtu ehdi revetä. Tulipahan vielä yksi lisähuoli kuvioihin loppumetreillä. Supistelujakin pitäisi nyt kuulemma välttää, että kohtu kestää, mutta minkäs teet kun supistaa.

Kultatiuku ja Nötterö rv 36+6
 

Yhteistyössä