*Helmikuun Hehkeät 2011, TAMMIKUU*

Huomenta!

Olitte univakeuksista puhunut... Aika monella taitaa olla samanlaista vaivaa ja niin on täälläkin jonka johdosta rytmi ei tahdo pysyä oikein kunnossa :/ Pitää juosta pissalla ja sit ei löydy asentoa. Pitäs olla joku iso koko vartalo tyyny että sais ittensä hyvään asentoon :)

synnytyksestä musta alkaa tuntua, että miestä on alkanu jo hiukan jännittämään ku joka kerta ku ölähdän jotenkin kummasti tulee kysymys joko tulee lähtö :D

muisti edelleen vaihtelevan huono mikä edesauttaa yöllä sitä ettei uni tule kun kaikki pyörii päässä ku muistelee mitä on unohtanu tehä tai vastaavaa :/

Aika kuluu täällä vielä melko hitaasti jos olen yksin, mutta en valita :) En ole meinaan lomaa pitänyt pariin vuoteen niin tämä sairasloma on ihan hyväksi vaan :)

Eilen innostuttiin miehen kanssa vaihtamaan järjestystä jo nyt vaikka vasta marraskuussa muutettiin. Mies tietenkin siirsi isommat tavarat kun minua alkaa heti supistamaan jos yhtään rehkin (SE ON AIKA PERSEESTÄ! Suoraan sanoen) Mutta saatiin kyllä niin paljon parempi ja selkeämpi järjestys koko taloon että voi olla melko ylpeä :) Ja pinnasänkykin laitettiin jo makuuhuoneeseen ja voi vitsi miten se sinne sopiikaan... Ei millään jaksaisi odottaa sitä pientä tuhisijaa sinne myös :heart:

Mulla on alkanu tosi vahvasti tuntumaan siltä, että haluaisin jo alkaa rääkkäämään itseäni parempaan kuntoon ja suunnittelen jo miten aloitan sen rääkkäämisen kotona vauvan synnyttyä. Suunnitelmat on kovat, mutta saas nähdä miten sitä kerkeää toteuttaa :) Enkä tietenkään halua, että vauva tulisi jo nyt, mutta sanon vaan, että valas olo alkaa riittää :)

Harmittaa kun luulin, että saan äippälomalla käyttää työpaikkaetua vieläkin mikä olisi puolet kuntosalin hinnasta pois, mutta pomo sanoi etten ole siihen enään oikeutettu!!!

Onko teillä muilla mitään tuollaisia työetuja mitä olette käyttäneet? Saatteko käyttää niitä vielä?

Happynow ja pikkumies 33+4 :heart:
 
Nelli,voi kurjuus...eikö nlan täti osannut sanoa mikä polilla odottaa? Hurjaltahan tuo painonnousu ja verenpaineet kuulostaa,tsemppiä!!

Täällä ei oo ollenkaan ilmenny turvotusta,ei juur ollu esikoisestakaan mut hiukan jo näillä viikoilla mikäli neuvolakorttiin on uskominen...no loppuakohden kerkii vielä.

Mahan ympärys on n.100cm,vaikee mitata:D On täysin tuossa eessä niinkuin esikoisestakin,takaa ei näy koko kumpua:) Pituutta mulla 161cm ja painoa tullut nyt jotain vajaa 10kg ekaan punnitukseen nähden. Sf mitta oli viimeks pariviikkoa sitten 29cm,mutta päivitettyä tietoa tulee keskiviikkona kun on neuvola:)

Eilen tuli sit kaivettua vauvan vaatteita ja voi ruoja et niitä on paljon,sit vielä vaippapyykki päälle niin pesen noita varmaan kk. Vaatekaappien kokoominen otti mieheltä kans sen verran aikaa,että nyt vasta päääsee järjestelemään kamoja sinne ja koska poika on tossa jaloissa niin se on hidasta puuhaa. No ehkä toi makkari on joskus kuosissa.

Meillähän esikoinenkin nukkuu vielä meidän makkarissa ja leikkitavarat on täällä alakerrassa,eli lastenhuonetta ei oo vielä laitettu mitenkään. Ajattelin josko siirtäs pojat yhtäaikaa sitten ehkä vuoden päästä omaan huoneeseensa,mikäli tää toinen nyt vaan nukkuis yhtään paremmin kun veljensä...

Arki alkoi tääläkin,esikoisen kanssa oltiin aamupäivällä perhekerhossa (meillä pien kävelymatka rattailla kesti reilu puolituntia tän mahan kans lyllertäessä) ja huomena vuorossa muskari,sitten perjantaiksi on äiti-lapsi kerho ja keskiviikkona neuvola...torstai taitaa olla vapaata. Lauantaina on sitten se isän siunaustilaisuus.

Ainiin,joku kysyi keleistä...tääl soutaa plussan ja nollan kohdilla ja melko sohjoista,tosin aika hyvin oli aurattu. välillä tulee vettä,välillä lunta...rannikolla asustellaan:)

Repa ja säynävä 35+2
 
nelli: Tsemppiä sulle! Varmasti huolestuttaa, mutta hyvä että pääset sinne sairaalaan kontrolliin! Varmasti ottavat siellä jotain verikokeita, ultraavat vauvan jne? Ei kyllä itsellänikään ole tietoa, mutta luulisi noin. :hug:

Pakko oli mitata masunympärys kun rupesitte siitä puhumaan ;) eli täällä se on 105 cm... Pituutta mulla on 165 cm ja sf oli viime viikolla neuvolassa 30 cm. Mullakin on jotenkin sellanen kuvitelma että vauva on pieni, en tiedä miksi... Vaikka masu kyllä tuntuu jättimäiseltä kantaa! :D

Synnytys: Mua ei jännitä yhtään, olen ajatellut että kaikki menee omalla painollaan. :) En tiedä yhtään mitä odottaa, millaista se kipu on jne enkä ole suunnitellut synnytystä millään lailla. Luotan että kätilöt ja lääkärit osaavat työnsä. Kivunlievitystä olen miettinyt, kun monet sanoo että amme tai sauna on ihana, siellä saa kunnolla rentoutua, niin niitä ois kiva kokeilla... Mutta kyllä mä vähän sitä epiduraaliakin haikailen, kun monet kertoo sen olevan "taivas"... Olen kans lueskellut noita joulukuisten ja tammikuisten synnytyskertomuksia. :) Ja täälläkin mies tulee synnytykseen mukaan, vaikka ensin meinasikin ettei tule.

Äitiysloma alkoi täällä tänään, jee! :heart: Vaikka kotona olen ollut jo 2 viikkoa saikulla, niin pitääpä tätä silti hehkuttaa! ;)

~ Merve ja masupoika 35+0
 
Piti vielä kommentoida...

Happynow,mulla on kans jo suunnitelmat salille yms jahka vaan siihen päästään,kattelin jo hintoja tostanaapurissa sijaitsevasta kuntosalista...lisäks tekis mieli tanssia. Mulla ei työpikkaa olekkaan,eli ei etujakaan. Esikoisen aikaan oli kuntosalietu,mut se poistu kans äippäloman ajaks:/
Samoten himottas soppailla kaikkee tiukkaa ja kireetä:D

Merve,sanoisin et sun asenne synnytystä kohtaan on juurikin paras mahdollinen:)... se tulee meneen kuitenkin niin tilanteen mukaan. Ja mulla oli vielä ekakertalaisena sellanen että kun tosipaikka tuli,noudatin vaan niitä ohjeita/suosituksia mitä kätilöltä sain..ei tullu kyllä altaat ynnä muut siinä mieleen,mut mulla olikin käynnistetty synnytys. Epparin sain ja loppupeleissä en tuntenut kyllä kipuja oikeestaan lainkaan. Tarkotus oli mennä mahd.pitkälle ilman puudutteita,mut siinä kohtaa kun kalvot puhkaistiin supparit on toista luokkaa kun luonnolisesti et ei tullu mielenkään kieltäytyä:D

Mullakin on muuten äippisloma alkanut,en muista kyl päivää:p
 
Äippäpolilla on käyty oletettavasti viimeinen käynti, seuraava lääkäritapaaminen on toivonmukaan vasta synnytyksen tietämillä (neuvolalääkärinkin saan jättää väliin, terkkakäynti riittää)! Kohdunsuu on kypsymään päin, mutta ihan jees. Vauva kasvaa omalla pikkukäyrällään, mutta painoarvio on sentään yli 2 kiloa. Suppareita tulee nykyään harkkarin muodossa 20-30 päivässä plus jokunen "oikea". Suppareita koitetaan vielä vältellä kuun vaihteeseen saakka. Ja petipuuhiin saa palata!!!! Mieletöntä! Mies saa kyllä kyytiä kymmenen viikon pihtailun jälkeen ;)

Pikkuinen näytti sukupuolensa sillä varmuudella, että lääkäri sanoi, että uskaltaisi kyllä itse ruveta pesemään esikoisen vaatteita pikkusiskolle. Isosisko (pian 3v) on ollut pitkään sitä mieltä, että vauva on tyttö ja joulun alla tyttö päätti, että nimi on sitten Helmi. Miehen kanssa olemme tässä viikkojen saatossa mieltyneet nimeen niin, että siitä tullee oikeasti tämän pimun nimikin.

Ihanaa saada olla suhteellisen normaalisti raskaana!

tillukas ja Helmi 34+0
 
No niin, nyt jos vähän paremmalla mielellä kommentoisi muidenkin juttuja :)

Masunympärystä en oo mitannut, enkä taida uskaltaa kun huitelee varmaan ihan omassa sarjassaan. Tosin ei meillä oo kun miehen rullamittoja, niillä vähän hankala mitata. Voi tietty olla, että jää niin paljon häiritsemään kun ootte siitä täällä jutelleet, että pitää sit itse kanssa mitata :)

Mulla on suhtautuminen synnytykseen aikalailla samanlainen kun Mervellä. Tuntuu, että ainakin tällä hetkellä enemmän jännittää se vauva-arki kotona ja kaikki siihene liittyvät asiat. Meinasin mennä kätilön neuvojen ja ohjeiden mukaan ja oma mieliala ja vointihan se sitten itse synnytystilanteessa määrää esim altaaseen menon ym.

Mä myös haaveilin alottavani ens syksyllä yhden itsepuolustuslajin ja sit kovasti odotan, että pääsen taas koiraharrastuksen pariin.

Kiitos tsemppaajille. Tosiaan päivän asiaa pohtineena ja mielessä pyöritelleenä on pikkasen mieli tasottunut. Huolestuttaa toki kovasti, mutta tällä hetkellä eniten tosiaan huolestuttaa se kun en tiedä mitä polilla tapahtuu tai kauan joudunb olemaan (päivän reissu vai joudunko yöksi jäämään). Ultrataan ainakin ja tehdään kokoarvio, sen verran neuvolantäti kertoi. Muuta ei sitten osannut sanoa, mutta kuvittelisin, että mittaillaan verenpaineita ym. Ahdistaa myös, kun en tiedä koska sinne menen. Neuvolantäti vaan sanoi, että joko soittamalla tai postissa tulee aika sinne lähiaikoina.
 
nelli epäilevät todennäköisesti alkavaa raskausmyrkytystä koska turvotusta ja verenpaine koholla. mutta älä tästä vedä vielä paniikkia koska kaikki saattaa silti olla ok!
sairaalassa kuuntelevat vauvan sydämensykettä about 20min, mittaavat verenpaineen ja ottavat veri plus pissakokeet. sitten lääkäri ultraa ja katsoo mm. napaveren virtauksen. verikokeiden vastauksissa menee muistaakseeni n.2 tuntia ( pikana ). jos verikoe ok, pääset kyllä kotiin. riippuu paljon lääkäristäkin miten päästää taikka jättää seurantaan, mutta pääsääntöisesti päästävät kotiin ja neuvola seuraa tilannetta plus tarvittaessa tietysti takaisin sairaalaan.
viime raskaudessa jouduin juoksemaan jatkuvasti sairaalassa niin alkoi olemaan aika tuttua hommaa jo nämä tutkimukset ;)
 
ai niin ja mulla kohdunpohjan korkeus 37cm joten aika valaskala olo rupeaa olemaan :O
ympärysmittaa en uskalla mitata!
viimeisen viikon ajan mulla on ollut koko ajan nälkä, onneksi se talttuu ihan hedelmillä ettei joudu pitsaa vääntämään joka välissä :popcorn:

joko teidän maha-asukit rauhoittuneet ja hiljentyneet? mä saan kyllä monoa vielä ihan täyttä ja myllerretään niin pal kuin vaan keritään. ja vaihtaa puoltaan oikealta vasemmalle jatkuvasti sekä on päättänyt peruuttaa pylly edellä vatsan läpi ulos :D

voikaahan hyvin!
 
Moikka kaikille pitkästäpitkästä aikaa!
Olen käynyt lueskelemassa täällä säännöllisesti, mutta en oo saanu aikaseks kommentoida mitään, koska on tuntunut että oma raskaus sujui jotenkin kuin ohimennen vaivattomasti nautiskellen möhömahana olosta.
Torstaina 6.päivä homma kuitenkin muuttui totaallisesti: pienokainen päätti että tänään on hyvä päivä syntyä.
Me siis saimme 6.1.2011 pienen Prinsessan! <3 RV 35+3
Painoa oli 2305g ja pituutta 45cm.
Synnytys alkoi aamuyöllä lapsiveden menolla ja synnytyssairaalaksi vaihtui Lohjan sairaalan sijasta Naistenklinikka.
Synnytys sujui hyvin ja se oli erittäin positiivinen kokemus. Pikkuneiti on voinut koko ajan hyvin ja odotellaan josko tässä lähipäivinä päästäisiin kotiin! :D
Oli aivan todellinen shokki kun vedet meni, sillä en ollut todellakaan valmistautunut tähän. Ajattelin että menee ennemmin yliaikaiseksi...
Sairaalakassia en ollut pakannut, mutta olin jo onneksi tehnyt (päivää aikaisemmin) listan mitä sinne pakkaisin. Miehen oli sitten helppo tuoda minulle nuo tavarat.
Suunnitelmissa oli vaikka mitä, mitä piti vielä tehdä ennen h-hetkeä, mutta jäipä nyt sitten tekemättä! =D
Vauvan kotiutumisvaatteista olitte puhuneet.. Meillä oli ne mietittynä valmiina helmikuussa syntyvälle n. 4 kiloiselle vaaville. Nyt ei mistään löytynyt tarpeeksi pikkuruisia vaatteita neidolle... : / Täytyypi kotiutua jättivaatteissa :)

<3 Ninnu ja Prinsessa 4vrk <3
 
onnea ninnu83 tytön johdosta:heart:

täällä kans kauhukuvia nyt muutaman päivän miettineenä. "poika" painaa tuonne alas kovasti. liikkuessa tuntuu vain alhaalla painetta ja vihlaisua. tänään aamulla käveleminenkin sattui. pelkään juuri tuota lapsiveden menoa. pari viikkoa saisi herra viel sinnitellä. ja eihän meillä ole edes sängyt valmiina, apua. keskiviikkona olisi neuvola. lääkäriä ei enää taida minulla ollakkaan.
 
Bom
Ninnu83: oikein paljon onnea koko perheelle pienestä prinsessasta!!! :heart::flower:
Wink-wink, just laitoin esikoisen vauvavaatteita hyllyyn ja löysin uuden pikkuruisen Nasu -bodyn, pienempi kuin koko 50 (merkki Mothercare) ;)

Bom ja masukki 36+4
 
Voi Ninnu, onnea pienestä prinsessasta! Onpa ihanaa, että kaikki meni hyvin yllättävästä lähdöstä huolimatta :)

Kaks plus 5: Meillä melko sama tilanne päällä: mulla koko ajan nälkä ja vauva tekee sitä samaa kuin sulla, eli vaihtaa puolelta toiselle, monottaa ja tunkee peppuaan kylkiluiden alta ylöspäin, mikä sattuu välillä ihan tosissaan.

Anteeksi, nyt tulee valitusta...ON: mä olen ihan superväsynyt tähän raskauteen. En ymmärrä miksi kaikki menee päin peetä. Mulla vuotaa verta nenästä nyt noin 8-10 kertaa päivässä ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta. Yhtäakkia vaan verta tippuu nenästä vaatteille ja lattioille ja sit kun saa paperin käteen, niin se loppuu samantien. Supistuksia tulee ihan koko ajan jos yrittää tehdä mitään ja välillä levossakin. Samoin liitoskipuja. Kaikki tavarat tippuu käsistä ja yritäpä niitä sitten poimia lattialta. Hermot on kireellä uniivelan takia, aamupäivisin torkahtelen istualtaankin, kun olen niin uuvuksissa. Jalat on kuin norsulla, turvotusta ihan sikana. Tuntuu ihan kamalalta, että pitäisi jaksaa odottaa leikkausta vielä viisi viikkoa...Yritän kyllä ajatella positiivisia puolia ja päivät meneekin ihan ok, mutta iltaisin meinaa välillä itku tulla,kun olo on niin kauhea.

Nyt on kahden päivän ajan ollut tuossa navan oikealla puolella tosi kova pistävä kipu, joka välillä säteilee selkään. Se helpottaa hetkittäin, vauvan asento tuntuu hieman kivun luonnetta muuttavan, mutta aina se palaa. Myös levossa. Arvonkin tässä, että soitanko synnärille vai odotanko vielä aamuun...Jospa koittais nukkua ja jos kipu estää sen, niin sitten soitan.

Mutta nyt nukkumista yrittämään, josko aamulla olisi taas parempi mieli...

Commander ja Pepe 34+5
 
onnea Ninnulle pikku rinsessasta:heart:

Työpaikka eduista meilläkin kuuluu töissä salikortti 20eurolla/kk ja multa kyllä kyseltiin että haluanko ottaa eli ei ilmeisestikkään katkaisisi etua äp-loman ajaks. Mut en kyllä aio siellä asti käydä salilla, että mieluummin käyn täällä kotia lähempänä:)

Masunympärys on mulla n.104cm.. Mutta aika pieneltä tää mun maha silti jotenkin tuntuu ja takaapäin ei näy ollenkaan, että olisin edes raskaana:D

Mullakin poika vielä möyrii masussa oikein kunnolla ja kääntyilee puolelta toiselle, vaikka pää onkin jo kiinnittynyt. Eilenkin pyörähti perhevalmennuksessa oikeelta vasemmalle ja illalla sit takas:D:heart: ja peppu tosiaan täälläkin yrittää tulla kylkiluista läpi ja välillä myös vissiin jalkakin:)

Täällä alkaa kans taas petipuuhat ;) ei olla uskallettu toihuilla muutamaan viikkoon, ettei poika tuu liian aikasin, mutta tänään voi hyvin mielin alkaa nauttimaan viimeisistä kahdenkeskisistä hetkistä pitkään aikaan :p

Jos sitä taas nukkuis hetken, kun en taas kerran saanu enää unta kun mies heräs :( mutta unentarve ei kyllä mullakaan oo enään niin suuri kun ennen..

Jane & Viltsu 37+0 POKS!! enää 3 viikkoa laskettuun!!! =) Hui kun jännää :p
 
Viimeksi muokattu:
kaks plus 5 mullahan toi lievä raskausmyrkytys on todettu jo joulukuun puolivälissä ja sairaslomalle passitettiin. Kiitos, että kerroit mitä on odotettavissa polilla, helpottaa omaa oloa kun ei ihan ummikkona tarvi sinne mennä. Vaikka se meidän neuvolantäti muuten tosi mukava jne onkin niin tällasissa asioissa se on vähän pihalla. Noiden sun manitsemien juttujen lisäksi tehdään varmaan sisätutkimus kun neuvolantäti sanoi, että todennäkösesti sitten perutaan ensi viikolle varattu neuvolalääkärin aika.

Ninnulle onnea pienestä tytöstä. Ihan hyvänkokoinenhan teidän neiti kuitenkin oli jo syntyessään ja mukavaa, että kaikki menee hyvin :)

Meillä on poitsun liikkeet selkeästi vaimenneet viimeisen muutaman viikon aikana, tuntuu kyllä mutta on enemmän sellasta möyryämistä. Kipeitä potkuja ei oo tullut missään vaiheessa, toki on potkinutkin mutta ei niin paljoa että luut soi. Meillä kyllä myös harrastetaan tota pepulla mahan läpi yrittämistä, välillä on tosi tukala olo kun punkee ihan tosissaan. Kömpelyyttä on myös täällä huomattavissa ja se on tosi rasittavaa, kun ei meinaa saada tavaroita sit nostettua ja kun melkein kaikki tippuu käsistä lattialle.

Toivottavasti tänään jo tulee aika sinne polille.

nelli & mytty 35+2
 
Ninnulle paljon onnea pienestä tytöntylleröstä! :flower::heart:

Mitähän mahtaa kuulua muille jo synnyttäneille, siniziille, Talven taialle, sipelle ja happihypylle? :) Toivottavasti heidänkin pikkuisilla ois kaikki hyvin!

Mietin tuossa äsken, että periaatteessahan itselläkin vois synnytys lähteä käyntiin milloin vain... ei sitä koskaan tiedä. :) Ja kun tuota ajattelee, niin alkaa jännittää ihan kauheasti, apua! :D Mä pakkasin eilen vauvan kotiutumisvaatteet valmiiksi hoitolaukkuun ja nakkasin turvakaukalon päälle, isi saa ne sit tuoda kun tulee hakemaan meitä kotiin. Mietin että olenkohan liian ajoissa matkassa, mutta siinäpä nyt sitten ovat valmiina...

Mullakin on tuota ett tavarat putoilee käsistä, mistähän ihmeestä se mahtaa johtua... Koko ajan sais olla nostelemassa jotain lattialta, ja se kumartuminen kun ei enää oikein tahdo onnistua... : /

tillukas onnea tyttölupauksesta :heart: ja ihana nimi tytölle tulee, itsekin tykkään tuosta Helmi-nimestä, ja jos meille ois tyttö tulossa niin se ois ollut vaihtoehtona toiseksi nimeksi. :)

Täällä kans masukki on rauhoittunut, ajoittain tulee sellasia kunnon potkuja ja masu heiluu puolelta toiselle, mutta enemmän vaavi vaan kääntää kylkeä ja just tuota että puskee peppuaan mahan läpi, huh... Välillä mietin, että missä asennossa se mahtaa olla siellä, kun joskus keskellä masua on sellanen kuoppa ja molemmilla puolella on jotain kovaa, ihan kuin kaks kamelin kyttyrää :D

Jaa-a, mitähän tekemistä sitä tänään keksis... Jospa sais imuroitua ainakin.

~ Merve ja masupoika 35+1
 
Ninnu: Paljon onnea koko perheelle pienen prinsessan syntymän johdosta:flower:!

Omaa napaa: Huominen äitipolikäynti ja mahdollinen lapsivesipunktio kyllä jännittää nyt aika tavalla. Onneksi mies pääsee mukaan.

Kultatiuku ja Nötterö rv 36+4
 
Ninnulle onnea! :)

joku kyseli ihon kutinasta, minulla kutisee välillä tosi paljon vaikkaa rasvailenkin ihoa. Alkaa yleensä iltaisin. Huomenna meinaan mainita neuvolalääkärissä. En usko että hepatoosi kyseessä kun helpottaa välillä kumminki..

Joulun jälkeisessä neuvolassa painoa oli tullu 2 viikon aikana melkein 2 kg, mutta turvotustakin löytyy :whistle: Muut arvot ok.


Paino noussut nyt ekasta punnituksesta sen 10kg. Laskimpa huvikseni kalorimäärän eiliseltä päivältä ja se oli huimat 3000!!!!
Ei ole kumma jos tuo paino nousee.

Univaikeuksista, herään monta kertaa yössä, mutta nukun sellaisia 10 h putkia..

commander77
täällä kanssa oli raskaana olemiseen kyllästymistä, itketti vaan kun vaivoja. :hug: Toivottavasti sinullakin helpottaa. Täällä on nyt ihan eri tunnelmat kun pystyy käveleen taas huoneesta toiseen :D

kilu 33+4
 
Pitipä se mitata omakin masunympärys, 117 cm täällä. Sf-mitta oli viime viikon perjantaina 30 cm, ihan keskikäyrillä mennään sen suhteen. Painoa on tullut ekaan neuvolakäyntiin verrattuna 12 kg. Niin, ja mäkin kuulun näihin töppömittaisiin, pituutta on siunautunut 161 cm :D

Täälläkin itsensä "rääkkääminen" kuntoon on alkanut olla haaveissa, vaikka meinaankin olla ihan rauhassa ensimmäiset kuukaudet ja alkaa liikkumaan kunnolla vasta sitten kun se tuntuu hyvälle. Oon aina ollut kova liikkumaan, niin alkaa olla jo aikamoinen laiskimusolo kun puolen kilometrin kävelyyn saa kulumaan niin paljon aikaa ja se imee ihan mehut :D

Synnytykseen olen menossa samalla mielellä kuin Merve ja nellikin, avoimin mielin. Enemmän tosiaan on alkanut jännittää se vauva-arki kuin itse synnytys :) Täällä ollaan oltu pää alaspäin jo jonkin aikaa, mutta en tiedä kiinnittymisestä vielä. Maha alkaa kuitenkin laskeutua, onko sillä jotain merkitystä? Suurin paniikki ennenaikaisuudesta alkaa helpottaa, vaikka edelleenkin myttynen saisi majailla masussa ainakin kuun vaihteeseen! Välillä tuntuu painetta alapäässä mutta pääosin olo on ollut ihan hyvä.

Ninnulle oikein paljon onnea pienestä prinsessasta :flower:
Tosiaan mitähän kuuluu muille helmisten vauvoille, toivottavasti kaikki on hyvin :)

Täällä liikkeet on olleet valtaosan ajasta sellaista myllerrystä ja venyttelyä, nyt on kuitenkin vähän hiljentynyt tahti, vaikka edelleen etenkin peppua koitetaan saada mahan läpi. Usein niin voimalla että sitten alkaakin supistaa ja ahdistaa :D

Kömpelyys on tullut tännekin, mikään ei tosissaan pysy hyppysissä, itse syytän sormien turvotusta joka vie sorminäppäryyden... Sitten ärsyttää pyytää miestä nostelemaan koko ajan jotain tavaroita, vaikka eihän sille itse mitään voi että tuo maha vaan alkaa olla jo sen verran tiellä, että kumarteleminen ei oikein onnistu.

Tsemppiä kaikille!

pokemoni & myttynen 34+0 (poksista!)
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Ninnulle pienestä prinsessasta!

Täällä yöt menevät kahdella herätyksellä ja usein wc-käynnistä seuraa unetonta kieriskelyä.. Olo on jo aika tukala, vauva painaa kovasti jo alaspäin ja alapäähän vihloo. Tätä tää nyt sitten on loppuajan.. Sf-mitta on jo 35, saa nähdä nouseeko vielä. Huomenna olisi taas neuvola, viikon välein saa sielläkin vierailla. Liikkeitten suhteen ei ole tarvinnut olla onneksi huolissaan, aikamoista möyryämistä tuolla mahassa on.

Vielä olisi noin 4 viikkoa niille viikoille kun esikoinen syntyi..

Blue ja pienokainen 36+4
 
Oikein paljon Onnea Pienestä Prinsesasta Ninnulle!!

Jotkut oli kaippaillut meidän kuulumisia. Olen kyllä melkein päivittäin käynnyt lukemassa teidän kuulumisia mutta oma kirjoittelu on nyt jäänny kokoaikaisen kiireen jalkoihin. :)

Poika kasvaa ja voi hyvin. Painoa on jo reilu 1600g ja happiviiksillä mennään tällä hetkellä. Niistäkin aletaan pikkuhiljaa vieroittamaan. Tarkoitus olisi pärjätä ilman lisähappea rv 36, tällä hetkellä ollaan 34+2. Pikkarainen itse itseään jo välillä vieroittaa kun hiestää päätään patjaan niin, että viikset siirtyy nenältä pois tai vetää kädellä ne pois. Ilmeitä on alkanut tulemaan jo kovinkin paljon ja poika aika ilmeikäs onkin <3. Maidon syömistä harjoitellaan ja jaksaakin hyvin syödä. Tänään olikin jo melkein joka aterialla syönnyt kaiken! Huomenna nostetaan maitomäärää taas, huimaan 28ml :D. Pikkarainen onkin jo ison pojan näköinen :heart:.

Täälläkin kärsitään unettomuudesta. Onkohan mun kroppa unohtanut synnyttäneensä jo? ;) Nukahtaminen vaikeaa mutta kun uni tulee niin nukun kuin tukki. Rytmit on siis menneet ihan sekaisin.

Talventaika + Pikkarainen 1,8kk (34+2)
 

Yhteistyössä