*Helmikuun helmet 2017*

Hei, uusi odottaja ilmoittautuu :rolleyes:

1.2.2016/talviuni_/TAYS/2.lapsi/32v

Testiviivoja on ehditty ihailla jo kohta pari viikkoa, ja kai se täytyy uskoa että raskaana sitä ollaan, ainakin siihen asti kunnes toisin todistetaan (y) Oloja ei juurikaan ole, ja se oli ainakin viimeksi selkeä merkki raskaudesta :D Pientä ajoittaista etovaa oloa, mutta sekin menee nopeesti ohi.

Alkuraskauden ultraan mennään, oltiin ensimmäisestäkin, ja oli se ihana nähdä pieni sydän siellä pompottamassa. :love: Saa ainakin hetkeksi varmuuden siitä, että kaikki on hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: bejpi
Kiva kuulla teidän oloista ja todeta, että omat olot ovat hyvin pitkälle samanlaiset: nännikipua, väsymystä ja joitain pieniä repäisykipuja. Meillä on ennestään 7v poika ja 5v tyttö, joten edellisestä raskaudesta on jo tovi aikaa eikä nämä oireet/oireettomuus ole ihan tuoreimmassa muistissa.
Piinamiina, pyöräilystä tykkään itsekin ja sitä meinasin suosiakin niin pitkälle syksyyn kun vaan pystyy :)
Naeli, Minullakin ollut kahdessa aiemmassa raskaudessa erittäin supistusherkkäkohtu, ja esikko syntyi rv 39, mutta nuorin sitten jo rv 37 tasan. Minulla ei vaan tule kovia supistuksia (ennen synnytyksen käynnistymistä), ainoastaan vatsan kovettumisia mutta ne on molemmissa raskauksissa avanneet kohdunsuun ja siksi oon neuvolassa ollut erityisseurannassa. Saa nähdä miten nyt!
 
Hei, uusi odottaja ilmoittautuu :rolleyes:

1.2.2016/talviuni_/TAYS/2.lapsi/32v

Testiviivoja on ehditty ihailla jo kohta pari viikkoa, ja kai se täytyy uskoa että raskaana sitä ollaan, ainakin siihen asti kunnes toisin todistetaan (y) Oloja ei juurikaan ole, ja se oli ainakin viimeksi selkeä merkki raskaudesta :D Pientä ajoittaista etovaa oloa, mutta sekin menee nopeesti ohi.

Alkuraskauden ultraan mennään, oltiin ensimmäisestäkin, ja oli se ihana nähdä pieni sydän siellä pompottamassa. :love: Saa ainakin hetkeksi varmuuden siitä, että kaikki on hyvin.
Miulla taitaa olla elämäni ensimmäinen todellinen aamupahoinvointi. Heräsin yöllä pari kertaa vessaan ja aamuneljän jälkeen en saanut enää unta. Ennen kuutta alkoi heikottaa ja söin banaanin, nukahdin taas hetkeksi. Ja sit piti juosta taas vessaan. Oon niin sairaan väsynyt, ettei mitään järkeä ja se taas lisää pahoinvointia. Olikohan se eilinen pyöräily kuitenkin liikaa? Lenkille tuli väkisin pituutta, kun halusin käydä kattelemassa kauniita maisemia. :sick::(
 
Veriryhmästä vielä, ei mullakaan ollut kuin ne kaksi ylimääräistä verikoetta mut mä ehdin ravata muutenkin sit niin paljon lääkärissä/äitipolilla että ne ylimääräiset verikokeet (+ekat seulaverikokeet ja sokerirasituksen verikokeet) tuntui ihan perseilyltä siihen päälle vielä :D Mut meillä lapsen veriryhmä olikin sit sama kuin mulla eli muita pistoksia ei synnytyksen jälkeen tarvittu, onneksi sentään. Mä olin alkuraskaudessa sairaalassa pari päivää raskauteen liittymättömistä syistä ja sit jouduin jo pari päivää ennen synnytyksen käynnistymistä seurantaan niin mulle jäi sellanen mielikuva koko raskaudesta, että mua on vaan pistelty ja istutettu labrassa ja musta on valutettu verta ihan koko ajan johonkin näyteputkiloon :ROFLMAO:

tyyppinen, mulla oli myös pitkään noita pelkkiä kovettumisia, mut koska olen fyysisessä työssä (nyt tosin hoitovapaalla ja yhtä fyysiseltä tämäkin tuntuu..) niin loppua kohden ne kovettumiset muuttui niin napakoiksi, ettei sit pystynyt liikkumaan ennen kuin se meni ohi. Lääkäri kuitenkin eväsi multa sairasloman, vaikka yökaudet supisteli ja sit iskikin niin pahat supistelut kesken työpäivän että esimies sanoi jo että hänen luvallaan saan olla pois jos ei kerran lääkäristä heru saikkua. Mulla ei edes paikat pehmenneet eikä auenneet ollenkaan, ennen kuin vasta yhdessä yössä sairaalassa tarkkailussa maatessa ne supparit alkoikin tehdä muutoksia. Lääkäri oli aivan yhtä äimistynyt, koska edellisenä päivänä kohdunsuu oli takana ja kiinni ja seuraavana päivänä olinkin jo pari senttiä auki eikä tarvinutkaan ryhtyä käynnistelemään (olis tosiaan käynnistetty silloin rv38+ jos ei olis lähtenyt tulemaan itse)
 
Onnittelut taas uusille plussanneille!

naeli ootko ajatellut käydä pelkopolilla edelliseen synnytykseen liittyen? Varmaan olisi paikallaan jos edellinen kerta on vielä noin vahvasti negatiivisenä mielessä :( Jos tunnelmat seuraavaa synnytystä kohtaan vähän helpottuisivat.

Töppönen pahoittelut tammikuisista tippumisesta! Toivottavasti tämä pysyy nyt vahvasti mukana :)
 
Mariiii, menen ehdottomasti pelkopolille. Edellisen synnytyksen jälkikeskustelussa jo kehotettiin seuraavalla kerralla tekemään jonkinlainen synnytyssuunnitelma seuraavalle kerralle. En tosin tiedä mitä siihen kirjattaisiin, mitään hoitovirheitä tms ei tehty vaan huonot kokemukset johtui surkeiden sattumusten summasta jota ei oikein kukaan olisi voinut estää eikä ennakoida. Samaa kätilöä en tahtoisi, mutta synnytyksen hoitaneen lääkärin (toimenpidesynnytys) ottaisin mielelläni tälläkin kertaa (jos valita saisi siis), hän hoiti kaiken tosi ripeästi ja hyvin ja kävi juttelemassa jälkikäteen.
 
Jes kiitti bejpi! :)

Täälläkin oli odotettu tätä ketjua mut en ollu ite jaksanu perustaa :D mulla on nyt jo iltaisin tosi väsyny&etova olo..! Pahoinvointia odotellessa! Ed. raskaudessa oli aivan järkyttävää viikosta 6 alkaen. ihan pelottaa, enkä sen takia oo vielä tästä raskaudesta ees kauheena iloinnut, vaikka toivottu oli <3 Toki vielä jännittää, että onko tuolla edes ketään kyydissä. Aattelin mennä varhaisultraan, meinaatteko te?

l.a. on ehkä jo kuun tammikuun lopus, laskurista riippuen päivä vaihtelee mut laitan nyt sen aikasimman 30.1., halusin silti tähän ketjuun kun eka laskuri näytti 1.2. ja asennoiduin jo siihen :DD

30.1. / luppelo / Oys / 2. lapsi / 27 v.
Kääntyikö siulla etova olo jo pahoinvoinnin puolelle? Mie oon pitäny etätyöpäivän omassa makkarissa, melko huonon olon se lyö, jos ei syö tai juo just oikein. :unsure:
 
Täälläkin ensimmäisen kerran oli tänä aamuna semmoinen olo, että jokohan pitää käydä pönttöä halailemassa. Meni kyllä äkkiä ohi kun söin banaanin. Pitää varmaan alkaa varaamaan jotain yöpöydälle. Herään sina tosi aikaisin kamalaan nälkään.

Ja rinnat on niin kipeät, että yöllä vessassa käydessä täytyy pitää käsillä kiinni etteivät pääse ollenkaan liikkumaan :LOL:

Voi mutta minä oon niin onnellinen näistä oireista! Vielä... Molempia lapsia odottaessa oon alun kuukausina laihtunut reippaasti. Tytön kohdalla oksensin niin paljon ja pojan kohdalla 24/7 etova olo ilman oksentelua.
 
Minäkin osallistun ja itken samalla! :D Tänään sain plussan testiin ja olo on vielä hyvin hämmentynyt ja onnellinen! Ennestään meillä on kohta neljävuotias tytär. Esikoisestani en osallistunut tällaiseen ryhmään ollenkaan, koska tajusin mahdollisuuden vasta synnytyksen jälkeen. Eli tänään saimme kesäkuun ekan päivän kunniaksi kesäyllätyksen! <3

Minulta poistettiin kierukka huhtikuussa ja toukokuussa oli ensimmäiset kuukautiset. Kierron pituudesta en osaa sanoa oikein mitään, koska minulla ei ollut Mirenan aikana kuukautisia ollenkaan ja sen vuoksi lasketunkin arvioiminen on vähän vaikeaa. Laskin kuitenkin laskurilla lasketun ajan 28 päivän kierrolla edellisistä kuukautisista, koska kierto oli ennen ensimmäistä raskautta ja Mirenaa n. 28 päivää. LA on siis tällä hetkellä 7.2. mutta korjaillaan sitä sitten myöhemmin.

Oireita minulla ei oikeastaan ollut kuin puuttuvat kuukautisoireet jotka yleensä ilmaantuvat noin viikon ennen kuukautisten alkua. Lisäksi maanantaina ja tiistana illasta oli outoa pahoinvointia samoin tänään päivällä, joten epäilykseni tärpistä heräsivät. Plussa tulikin heti näkyviin ja tärisin varmaan 2 tuntia sen jälkeen! Minulla oli myös esikoisesta sama, eli menkkaoireet jäivät kokonaan pois joten siksi ehkä osasinkin raskautta epäillä.

Onnea kaikille plussanneille ja paljon tarrasukkia! <3

kesäyllätys ja yllätys 4+1

En osannut lisätä tuohon ekaan postaukseen omia tietojani, joten laitan ne tähän: 7.2(?) / kesäyllätys / 28 / 2. raskaus /
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: bejpi
Jeee! Enpä olisi uskonut, että täällä sitä ollaan vaan odotusketkuun kirjoittelemassa! Uusi tulokas siis minäkin. LA 5.2. näillä näkymin. Muita tietoja en sitten haluakaan antaa. Mutta siis itse asiaan: vahva plussa testattu tänään päiväpissasta! Vauva nro 3 on saanut tulla jo viimeiset 2,5 vuotta, mutta antoi vähän odotuttaa itseään. Siksipä olenkin valtavan yllättynyt koko tilanteesta! Isommat lapset ovat jo 10v ja 6v, joten hetki on näistä kuvioista vierähtänyt. Mieskään ei vielä tiedä, mutta pakko oli jonnekin päästä purkamaan, joten siksi täällä! Miehelle kerron toki illalla kun isommat on saatu nukkumaan.

Oireita ei ole nimeksikään, mutta niin se on ollut aiemmillakin kerroilla. Kuukautisten poisjääminen ainut oire, mutta sekään ei varma kun kierrot on aina heitelleet miten sattuu. Ällötystä odottelen saapuvaksi siinä viikon 7 tietämillä ja siitä eteenpäin. Ovulaation jälkeen about 5 pv siitä vatsa kramppasi puoleksi tunniksi niin etten kävellä kunnolla pystynyt ja siitä viikko eteenpäin niin oli toinen kramppi keskellä yötä. Nämä pisti miettimään, että mitäs sitä...mutta tosiaan kun on jo niin pitkään saanut tulla ja kierrot heitelleet niin ei tullut pieneen mieleenikään testata aiemmin. Nyt kun sen tein niin plussa räpsähti saman tien vahvana, ei tarvinut 5 min odotella.

Onnea ja hyviä vointeja meille!
 
Minulle on ilmestynyt jo linea negra :eek: Näkyi todella himmeästi jo viikonloppuna ja epäilin, että kuvittelen, mutta siitä se on vaan tummunut! Pojan kohdalla muistelen, että ilmestyi myös heti raskauden alussa. Onko muilla?
 
Minulle on ilmestynyt jo linea negra :eek: Näkyi todella himmeästi jo viikonloppuna ja epäilin, että kuvittelen, mutta siitä se on vaan tummunut! Pojan kohdalla muistelen, että ilmestyi myös heti raskauden alussa. Onko muilla?
Pakko oli tarkistaa. Kyllähän miulla sellainen on. Alkaa rintalastan alapuolelta, suurinpiirtein samasta kohtaa kuin turvotuskin, kaartaa navan jälkeen vasemmalta pienen mutkan ja jatkuu melkein alas asti.

Piti venyttää monta minuuttia housuja irti mahasta, jotta näki mitkä on vain housujen tekemiä painaumia.

Tuo kaareva viiva ennustaa kuulemma poikaa. Ja mie kun olin aivan varma, että tää on tyttö. Kiinnittymisen aikoihin näin nimittäin unta, jossa oli kaikki tietyn nimisen naispuoliset tuttuni. Ajattelin siitä sit suoraan, että siinä on vauvalle nimi. Jännä nähdä mitä ultraääni sit loppukesästä kertoo.
 
Pakko oli tarkistaa. Kyllähän miulla sellainen on. Alkaa rintalastan alapuolelta, suurinpiirtein samasta kohtaa kuin turvotuskin, kaartaa navan jälkeen vasemmalta pienen mutkan ja jatkuu melkein alas asti.

Piti venyttää monta minuuttia housuja irti mahasta, jotta näki mitkä on vain housujen tekemiä painaumia.

Tuo kaareva viiva ennustaa kuulemma poikaa. Ja mie kun olin aivan varma, että tää on tyttö. Kiinnittymisen aikoihin näin nimittäin unta, jossa oli kaikki tietyn nimisen naispuoliset tuttuni. Ajattelin siitä sit suoraan, että siinä on vauvalle nimi. Jännä nähdä mitä ultraääni sit loppukesästä kertoo.
Minulla kaartaa ihan samoin navan alta vasemmalle pienen mutkan! :)
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Täällä myös linea negra haaleasti näkyvillä, esikoisesta (poika) oli myös. Mulla mutkittelee oikealle. Just luinkin että nimenomaan mutkan tekevä linea negra vois ennustaa poikaa :ROFLMAO: Mulle kyllä passais toinen poika, vois kierrättää kaikki vaatteet eikä tarvitsisi järkyttää mummoa autokuoseihin puetulla tytöllä :D

Koska muuten aiotte kertoa raskaudesta tai ootteko jo kertoneet? Millaisia reaktioita odotatte tulevaksi?
 
piinamiina: mulla on lieventyny etova olo nyt, vähän tietty hirvittää sekin :D nyt on 5+2 ja tällä hetkellä olo on varsin hyvä...!

karkkipallero: mä varasin kans nyt sinne Meri-Oulun nlaan ultran, se on 13.6. iik!
Ja nykyään seulotaan sikiön veriryhmä äidin verestä ja jos on eri, niin annetaan jo raskauden aikana vasta-ainepiikki ja toinen sit synnytyksen jlkn. Tuo tuli kai vasta 2014! Veikkaanpa että tuleva vauvaki (jos sellanen on vielä mukana) on isänsä veriryhmä, niinkö esikoinenkin..

naeli voi että, toivottavasti tällä krt säästyisit vähemmällä verenluovutuksella :D :S määki laukkasin esikon raskaudes lopussa viikon välein polilla ja käynnistykseen jouduin 3pv ennen kun sit syntyi. noista ei kuitenkaa jääny mitään traumoja :)

Onnea taas uusille plussanneille!! :)
 
Täällä ilmoittautui myös uusi odottaja. Eilen tein yllättäen Plussan, vaikka meidän luomumahdollisuudet oli jo todettu vuoden yrittämisen jälkeen todella pieniksi ja järeämpiin hoitoihin oltiin jo matkalla. Vähän jännittää pysyykö kyytiläinen matkassa. Pari päivää oli menkkajomotusta selässä, mutta pientä nänniarkuutta lukuunottamatta oon ihan oireeton mikä sekin huolettaa. Listalle voisin tulla 7.2/Sonara/TAYS/37v/1.
 
  • Tykkää
Reactions: bejpi
Niin juu, klinikalle soittelin niin Ultra mulla 20.6 :) Nyt käsittääkseni viikot 3+4 vasta kun oli aikainen ovis. Dpo16 tänään.
 
  • Tykkää
Reactions: kesäyllätys
Täällä ilmoittautui myös uusi odottaja. Eilen tein yllättäen Plussan, vaikka meidän luomumahdollisuudet oli jo todettu vuoden yrittämisen jälkeen todella pieniksi ja järeämpiin hoitoihin oltiin jo matkalla. Vähän jännittää pysyykö kyytiläinen matkassa. Pari päivää oli menkkajomotusta selässä, mutta pientä nänniarkuutta lukuunottamatta oon ihan oireeton mikä sekin huolettaa. Listalle voisin tulla 7.2/Sonara/TAYS/37v/1.
Hauska tavata täälläkin! Ne oireet kerkee kyllä vielä tulla. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sonara
Linea Negra, mieskin näki sen! Tuleekohan meille nyt sit poika? :ninja: :D Miten voikin mielialat vaihdella yhden päivän aikana viiltävästä pelosta onnen kukkuloille. Ekaa odottaessa kun ei tiedä yhtään mitä odottaa, vaikka kuinka asioista lukisi. Pitäisköhän kattoa viikonloppuna elokuva What to expect when you're expecting?
 
naeli hyvä että on jo aikomuksen pelkopoli. Voin kuvitella että tilanne voi uudessa raskaudessa olla vaikea jos asiaa ei pääse käsittelemään. Onko sulla kuitenkin ajatuksena että haluaisit synnyttää vai onko vielä liian aikaista edes kysyä tällaista?
Toivottavasti kaikki menee tällä kertaa paljon paremmin!

Linea negra mulla tuli esikoisen aikaan vahva, koko vatsan ylittävä viiva ja poika syntyi. Viivan kohdalta ihokarvat myös tummuivat ja tuuhentuivat, tuli kunnon karvaviiva :rolleyes: Raskauden jälkeen viivan yläosa haalistui pois mutta navan alle jäi viiva :D eli tuossahan tuo edelleen on. Mitään kaarteita ei ainakaan tässä nykyisessä ole.

Niin ja onnea uusille plussanneille!
 
Mä kans tihrustelin ni on mullakin linea negra heikosti nähtävissä, mutta noin sentti navasta alkaen alaspäin. Ylempänä ei vielä näy mitään. Paineentunne alavatsalla on nyt lisääntynyt ja ajoittain vihlasee/repäsee. Kahtena yönä oon herännyt aamuyöstä ja pari tuntia valvonut. Aamulla sitten väsyttää, onneksi on lomaa (y) On tää melkosta, mietin tekisikö yhden testin vielä ihan varmistaakseen ja oman mielen rauhaksi (n)
 
Mä kans tihrustelin ni on mullakin linea negra heikosti nähtävissä, mutta noin sentti navasta alkaen alaspäin. Ylempänä ei vielä näy mitään. Paineentunne alavatsalla on nyt lisääntynyt ja ajoittain vihlasee/repäsee. Kahtena yönä oon herännyt aamuyöstä ja pari tuntia valvonut. Aamulla sitten väsyttää, onneksi on lomaa (y) On tää melkosta, mietin tekisikö yhden testin vielä ihan varmistaakseen ja oman mielen rauhaksi (n)
Teitkö sie jo toisen testin? Mie en uskalla. Viime kerralla tuli hirveä suru, kun viiva ei ollutkaan vahvistunut. Mie oonkin nyt vauvaviivoineni raskaana niin kauan kun todistettavasti en enää ole. Toivottavasti se todiste on sit se puolimetrinen sätkivä ja imevä ihminen ensi talvena.

Miusta on niin ihanaa, että tää syntyy just tammi-helmikuun taitteessa. Kolme vuotta aiemmin pääsin ystävänpäivänä vaikean endoleikkauksen jälkeen kotiin ja takana oli vaikeimmat puoli vuotta meidän parisuhteen aikana. Tässä välissä ollaan ehditty ostamaan oma koti ja sit vielä perustamaan perhe. En ystävänpäivästä sinänsä ole ikinä perustanut, mutta vähitellen sille päivälle alkaa kertyä merkitystä.
 
Täälläkään ei ole tuota Linea Negraa, mutta en omasta mielestä ole sitä huomannut kahdessa aiemmassakaan raskaudessa. Saa nähdä tuleeko myöhemmin vielä!
Turvotukselle iso HEP! Eilen työpäivän jälkeen kun olis ottanut valokuvan sivuprofiilista, olisi voinut kuvitella viikkoja olevan vähintään 15+. Järkky pallomaha, mutta aamusella on taas ihan normaali lituska (olen aika hoikkanen).
Neuvolaan pitäisi kaiketi soitella ensi viikolla. En tiedä pitäisikö kysyä pääsyä siihen alkuraskauden ultraan varmistaakseen viikot, kun oli ne epäselvät menkat välissä (tosi vähäistä vuotoa, ruskeaa pääasiassa) mutta ovis tuntemukset viikko niiden jälkeen oli kyllä todella selvät! Joko muut on varailleet neuvola-aikoja?
 
Täälläkään ei ole tuota Linea Negraa, mutta en omasta mielestä ole sitä huomannut kahdessa aiemmassakaan raskaudessa. Saa nähdä tuleeko myöhemmin vielä!
Turvotukselle iso HEP! Eilen työpäivän jälkeen kun olis ottanut valokuvan sivuprofiilista, olisi voinut kuvitella viikkoja olevan vähintään 15+. Järkky pallomaha, mutta aamusella on taas ihan normaali lituska (olen aika hoikkanen).
Neuvolaan pitäisi kaiketi soitella ensi viikolla. En tiedä pitäisikö kysyä pääsyä siihen alkuraskauden ultraan varmistaakseen viikot, kun oli ne epäselvät menkat välissä (tosi vähäistä vuotoa, ruskeaa pääasiassa) mutta ovis tuntemukset viikko niiden jälkeen oli kyllä todella selvät! Joko muut on varailleet neuvola-aikoja?
Minä ajattelin soittaa tänään neuvolaan. Minullekin omat viikot ovat vähän mysteeri, kun en tiedä kiertoa, koska Mirenan aikana ei ollut kuukautisia eikä poston jälkeen tullut kuin yhdet kuukautiset. Laskin kuitenkin oviksen 28 päivän kierrolla (ennen esikoista kierto oli noin 28 päivää) ja koska tärppäsi niin myös lasketun.

Minäkin olen aika hoikka ,joten jännittelen millainen masu sieltä pullahtaa, kun tosiaan jo eilen illalla mahani olisi turvotuksen vuoksi mennyt ainakin rv 12 mahasta jos vertaa viime raskauteen! :)
 

Yhteistyössä