*Helmikuun helmet 2017*

Milloin kerrotaan. Tästä oli joskus aiemmin täällä puhetta. Mie oon kertonu omalle äidille ja mummolle, ne kun on niin eläneet mukana huhtikuisessa varhaisessa keskenmenossakin. Kuten joku muukin täällä sanoi, niin kertoo sellaisille, joiden kanssa voi puhua sit jos kaikki ei menekään odotetusti. Eli käytännössä mie oon kertonut läheisimmille ja mies ei oo varmaan kertonut kellekään.
 
  • Tykkää
Reactions: kesäyllätys
Moikka kaikille! Mäkin voisin varovaisesti hypätä mukaan.. :)

Mulla alkoi jo pari päivää sitten oksentelu ja huonovointisuus, tänään (3+5) sain ehkä vähän hailakan, mutta erittäin selkeän tuloksen testiin. Nuoresta iästäni huolimatta on tämä raskaus erittäin toivottu! :p

11.2 / Nannaa_ / 18 / PHKS / 1. lapsi
 
Ei kukaan varmasti naureskele kenenkään ensiodottajan kysymyksille :) kannattaa ehdottomasti kysyä kaikkea, sillä mun kokemus ainakin neuvolasta/äitipolilta/synnäriltä on se ettei sielläkään oikein osata kertoa kysymättä ja moni asia tulee sit vähän yllätyksenä. Mut muuten mä kehottaisin kyllä nauttimaankin siitä että kaikki on uutta ja erikoista, koska on se ensiodotus ihan ainutlaatuista just sen uutuuden takia. Ja meidän jokaisen uudelleen raskaana olevan raskaus voi tällä kertaa mennä ihan millä kaavalla tahansa, joten konkari ei siinä mielessä ole kukaan :) toisten tieto ja vinkit kannattaa hyödyntää mut mitään paineita ei tartte tuntea siitä että tilanne on uusi, tottakai se on!
 
Mä kerroin heti kahdelle lähimmälle ystävälle. Osin myös sen takia, että jos jotakin ikävää sattuu, tarvin heidän tukeaan. Muille kerrotaan myöhemmin, ehkä np-ultran tienoilla.

Milloin kerrotaan. Tästä oli joskus aiemmin täällä puhetta. Mie oon kertonu omalle äidille ja mummolle, ne kun on niin eläneet mukana huhtikuisessa varhaisessa keskenmenossakin. Kuten joku muukin täällä sanoi, niin kertoo sellaisille, joiden kanssa voi puhua sit jos kaikki ei menekään odotetusti. Eli käytännössä mie oon kertonut läheisimmille ja mies ei oo varmaan kertonut kellekään.
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
3.2./Amiraali / 30v./ Tyks / 2.lapsi

Heipähei kaikille! Ilmoittelen itseni mukaan, vaikken osaa sanoa, kuinka aktiivisesti täällä tulen pyörimään. Esikoinen on 2,5v ja meno on sen mukaista = oma aika on kadoksissa.

Varhaisultra on täällä varattuna 16.6., ihan vain oman mielenrauhan vuoksi. Esikoisestakin halusin käydä ja näin teen nytkin, vaikka se 100e loven tekeekin tilille. Neuvola on taas ekan kerran 30.6.

Kertomisesta Olen kertonut asiasta parhaalle kaverille ja äidille. Viime raskaudessa en kertonut äidille ennen np-ultraa ja hän oli kovin loukkaantunut. Joten nyt kerroin sitten heti. Muille kenties varhaisultran jälkeen..viimeistään kuitenkin np-ultran jälkeen.

Olotilat on kaikki kadoksissa?? Olen ehkä malttamaton, tänään kun on vasta 5+0(?) ja esikoisesta pahaolo alkoi vasta varsinasesti vk9. Mutta mulla ei ole mitään oireita. Aluksi oli painontunnetta kohdun alueella. Mutta sekin on poissa. Tulin niin vainoharhaiseksi, että tein äsken raskaustestin uudelleen :whistle: ja kyllä siihen kaksi tosi vahvaa viivaa tuli. Jotenkin vain outoa, ettei edes väsytä tai tissit satu (n)
 
Moikka kaikki!

Ihanaa että helmikuisillekin on jo ketju! Plussasin tänään ja päätin rohkeesti heti vaan uskaltautua mukaan :)

13.2 / Maikkki / 28v. / SatKs / 2. lapsi

Olen jo alkuviikosta saakka tehnyt testejä koska oireet mulla alkoi jo viikonloppuna!! Ensin tuli selkään näppyjä, joita mullei koskaan ole tullut muutakuin raskaana. Alkuviikosta alkoi etoa ellen syö vähintään kolmen tunnin välein, ja kolmena päivänä on tullut ihan hirveä turvotus illalla. En tiiä mitkä vitoset mun sisällä kasvaa kun niin aikaisin alkoi ja nyt näkyi testissäkin musta aika ajoissa dpo10 tosi selvä viiva. Varmuuden vuoksi tein vielä muutaman testin lisää ja kaikissa paistoi kirkas viiva!

Mulla on siis jo yks lapsi, 1v. 9kk poika joka pitää kiireisenä.
Raskaana olen ollut kaks kertaa, ensimmäinen oli tuulimunaraskaus joka päättyi 8+6.Toinen raskaus meni hyvin, mutta pahoinvointia ja oksentelua kesti jonnekin 24 viikolle saakka, silloin akupunktion avulla jäi oksentelu pois ja pahoinvoinnin sai pysymään kurissa ruokavaliolla aika hyvin. Kuukausi oli auvoisaa ja ihanaa kunnes liitoskivut ja selkäkivut alkoi ja kesti loppuun saaakka. Poika syntyi laskettuna päivänään, saa nähdä onko tämä toinen yhtä täsmällinen ;)

En ole vielä kertonut muuta kun pojan kaksplusryhmässä (meistä on tullut ihan älyttömän tiivis ja läheinen ryhmä) ja miehelle tietysti :D Äidille ja siskolle (ja ehkä muulle perheelle) ainakin ajattelin kertoa viimeistään ensi viikolla mutta muut saa odottaa. Just se että jos jotain tapahtuisi niin ois joku joka tietää, plus että mun naamasta näkyy varmaan kilometrien päähän että olen raskaana kun oon niin innoissani taas! :) Alettiin yrittää viime kuussa joten ekalla kierrolla tärppäs niinkuin edellisetkin raskaudet.

Varhaisultrasta en vielä tiedä. Riippuu vähän oireista tai niiden puutteesta :)
 
Heips! Minäkin voisin liittyä mukaan keskusteluun. Ihan alussa mennään,nyt olis rv 4+3. Hui
Eli Pihakeinu, 30v,la 7.2.17, 2.lapsi

Eilen tein testin aamulla ja illalla,
tänään aamulla ja vielä illalla digin. Uskottava se on,että raskaana tässä ollaan:D

Eilen kerroin hyvälle ystävälle,juurikin siksi että tietää missä mennään ja voidaan puhua avoimesti tästäkin asiasta. Ja jos sattuisikin jotain ikävää,niin on joku joka voi olla myös tukena sitten. Muille kerrotaan varhaisultran jälkeen, vielä en oo aikaa sinne varannut. Pakko kuiten mennä,mulla ei pää kestä oottaa jonnekin 12.viikolle asti,että onko kaikki hyvin ja lyökö siellä sydän vai ei...

Mitäs oireita teillä on? Mulla ei juuri mitään. Testinkin tajusin tehdä kun kuukautiset myöhässä.. Vähän repäisykipuja esim ylösnoustessa ja jotain tuntemuksia mahassa välillä. Muuten olo on ihan normaali.
 
  • Tykkää
Reactions: talviuni_
Heips! Minäkin voisin liittyä mukaan keskusteluun. Ihan alussa mennään,nyt olis rv 4+3. Hui
Eli Pihakeinu, 30v,la 7.2.17, 2.lapsi

Eilen tein testin aamulla ja illalla,
tänään aamulla ja vielä illalla digin. Uskottava se on,että raskaana tässä ollaan:D

Eilen kerroin hyvälle ystävälle,juurikin siksi että tietää missä mennään ja voidaan puhua avoimesti tästäkin asiasta. Ja jos sattuisikin jotain ikävää,niin on joku joka voi olla myös tukena sitten. Muille kerrotaan varhaisultran jälkeen, vielä en oo aikaa sinne varannut. Pakko kuiten mennä,mulla ei pää kestä oottaa jonnekin 12.viikolle asti,että onko kaikki hyvin ja lyökö siellä sydän vai ei...

Mitäs oireita teillä on? Mulla ei juuri mitään. Testinkin tajusin tehdä kun kuukautiset myöhässä.. Vähän repäisykipuja esim ylösnoustessa ja jotain tuntemuksia mahassa välillä. Muuten olo on ihan normaali.
Tervetuloa! Tänään, 4+5, on ollut aivan järkyttävä väsymys ja jonkin verran pahoinvointia. Maha on turvonnut pallo ja haalea linea negra näkyy jo. Välillä suussa käy metallin maku.

Mie sain meille varhaisultran juhannusviikolle. Saa sit juhannuksena kertoa appivanhemmille hyvät uutiset. :)
 
Onhan täällä porukka kertoillutkin oireista..Jotenkin olen ohittanut nuo kaikki vaikka lukenut oon koko ketjun. Ihan sekaisin vieläkin raskaudesta,ihan epätodellinen olo..

Edellinen lapsi ei todellakaan saanut alkuaan helposti,siinä meni useampi vuosi kaikkinensa. Tämä taas tuli kerrasta. Kerrasta! Mutta niinhän se on,että yksi kerta riittää kun kaikki sattuu oikeaan aikaan.

Amiraali taisi miettiä oireiden puuttumista..Mulla vähän samat mietteet. Ei mm.tissi/nännikipua minkäänlaista mitä erikoisesta oli voimakkaastikin. Muuten oli kyllä vähäoireinen raskaus silloinkin.

Huoh. On tämä aikaa. Jotenkin niinku muuttuu koko persoona..pitää kiinnittää huomiota niin paljon taas uusiin asioihin,kuten siihen mitä syö ja mitä ei syö. Unohtunut mulla ainakin edellisestä raskaudesta kaikki tällaiset asiat.

Todella mukavaa lukea muiden ajatuksia/kokemuksia samassa elämäntilanteessa olevilta!
 
Lohduttava kuulla ettei kaikilla muillakaa oo oireita! mulla tänäänki niin hyvä olo, välillä täälläki suussa metallin makua ja iltaisin mahaa turvottaa mut siinä se. :/ oon kyl tosi onnellinen jos ei tuu oksentelua tässä raskaudessa, mutta kyllähän tää vähän huolettaakin :D oliko kellää kokemusta erilaisista raskauksista

Kertomisesta. Mun äiti ja kaks ystävää tietää, mut moni tosi läheinen ystävä ja esim meiän isä ei viel ja miestä kielsin kertomasta omille vanhemmilleen .. reilua.. :)

luppelo 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: kesäyllätys
Muakin hämää ihan kauheesti kun rinnat ei tunnu miltään, viime raskaudessa oli kipeät jo ennen plussaa mut pakko se vaan on uskoa kun muita oireita on vähän ja tikkuihin tulee plussat :) Pakko ostaa huomenna se digi :D
 
Raskaustestistä: Oletteko te tehneet useamman testin vai tyytyneet vain yhteen plussaan? Mä olen tehnyt yhden (kuulemma) vahvan plussan ihan halpistestillä (Pregcheck) ja tyytynyt toistaiseksi siihen. Tein viime kuussa negan pakkauksen toisella testillä, kun halusin jostain syystä testata kun odotin kierukan poston jälkeen ekoja kuukautisia. Raskausoireita kamalasti ei ole, kun tänään on vasta rv 4+4 laskurin mukaan ja neuvolan laskurin mukaan 4+5... Jotenkin tänään iski suorastaan paniikki siitä, että olen raskaana. Entä jos testi näytti väärin...onko se edes mahdollista?! :D Luottaisitteko te kaupan testeihin? Mietin kamalasti tuota testiä ja sitä, mitä kaikkea raskaudessa voi mennä pieleen ja sain itselleni kunnon itku-paniikin aikaan! Pitääkö minun OIKEASTI testata uudestaan, että saan varmuuden.... On tämä hullua!

Oireista vielä: Täällä on alkanut toinen rinta kipeytymään kainalon lähettyviltä. Nippailua on ollut jo pari viikkoa ja satunnaisia repäisykipuja ja huonoa oloa, muttei kuitenkaan sellaista että pitäisi valittaa tai levätä sen vuoksi.
 
Raskaustestistä: Oletteko te tehneet useamman testin vai tyytyneet vain yhteen plussaan? Mä olen tehnyt yhden (kuulemma) vahvan plussan ihan halpistestillä (Pregcheck) ja tyytynyt toistaiseksi siihen. Tein viime kuussa negan pakkauksen toisella testillä, kun halusin jostain syystä testata kun odotin kierukan poston jälkeen ekoja kuukautisia. Raskausoireita kamalasti ei ole, kun tänään on vasta rv 4+4 laskurin mukaan ja neuvolan laskurin mukaan 4+5... Jotenkin tänään iski suorastaan paniikki siitä, että olen raskaana. Entä jos testi näytti väärin...onko se edes mahdollista?! :D Luottaisitteko te kaupan testeihin? Mietin kamalasti tuota testiä ja sitä, mitä kaikkea raskaudessa voi mennä pieleen ja sain itselleni kunnon itku-paniikin aikaan! Pitääkö minun OIKEASTI testata uudestaan, että saan varmuuden.... On tämä hullua!

Oireista vielä: Täällä on alkanut toinen rinta kipeytymään kainalon lähettyviltä. Nippailua on ollut jo pari viikkoa ja satunnaisia repäisykipuja ja huonoa oloa, muttei kuitenkaan sellaista että pitäisi valittaa tai levätä sen vuoksi.
Kyllä nuo testit on luotettavia. Miekin tein vain yhden PregCheckin ja luotan siihen. :D

Pihakeinu, miustakin tuntuu siltä, etten oo yhtään oma itseni. Normaalisti syön mitä milloinkin ja touhuan kovastikin. Tän viikon ainoa aktiivisuus on tiistai-illan pyörälenkki ja ajatukset karkaa väkisin syömiseen. Salmiakkia ja lakua tekis hirveesti mieli. :confused:

Omaa napaa, nyt on varmaankin rv 4+6. Edellinen raskaus meni kesken 5+0. Nyt on ollut ihan erilaiset olot, mutta eihän se kai sitä sano et kyytiläisellä ois kaikki kunnossa. :cry: Tosin viimeeksi rinnat turposi 3 kuppikokoa ja oli tosi herkät, kunnes kaikki oireet katosi n. rv 4+5. Eli jos nyt tuudittautuisi siihen, että niin kauan kuin olo on nykyisen kaltainen niin ei ole syytä hätäillä? (n)

Vitsit miuta ärsyttää miehen jatkuvat harrastamiset ja vuorotyöt. Tällä viikolla heräsin joka aamu ennen kuutta, vaikka oisin saanu nukkua yli klo 07. Ens viikolla tuo on iltavuorossa, eli mie pyöritän yksin arkea. Ei sillä, minähän täällä muutenkin pidän kaikkia lankoja käsissäni, koska muuten loppuisi puhtaat astiat, vaatteet olisi mukavasti kaikki saman sävyisiä ja lattiat hioutuisivat sisälle kulkeutuneesta hiekkamäärästä. Jotenkin vain tuntuu raskaalta ajatukselta vastata yksin myös ruokapuolesta ja kaupassa käymisestä. Ei vaan jaksais.
 
Testaamisesta: Viime raskaudessa en testannut kuin sen kerran, jotenkin osasin ottaa lungimmin. Nyt oon testannut ties montako kertaa, ja ajattelin eilen, että nyt ostan digin, nään siinä sen 3+, ja pystyn sit sillä tiedolla rauhoittumaan ja lopettamaan testaamisen. No arvatkaa, näytti edelleen 2-3 :cry: Sen jälkeen vasta sit luin tarkemmin, että se ois pitäny tehdä aamupissasta että vois viikkoihin luottaa. En kyllä raaskis enää digiä ostaa, mutta haluisin nähdä sen 3+ siinä konkreettisesti :LOL: Pimeetä :ROFLMAO:

Kertomisesta: Mies kertoi jo äitilleen, mä oon yhelle ystävälle kertonut. Varmaan vasta sit taas np-ultran jälkeen enemmän. Mä oon jotenkin semmonen panttaaja, viimekskin raskaus ehti lähemmäs puoltaväliä ennen ku kerroin esim töissä tai laajemmin kavereille. Nyt alkaa maha varmaan näkymään jo aiemmin, ku tuntuu et se oli jo ennen raskautumista kauhee pömppö :LOL:

Oireita ei täällä liiemmin ole. Pieniä repäisykipuja välillä ja ajoittaista arkuutta tisseissä. Viimeks alkoi muutaman viikon kuvotusjakso rv7, saas nähdä toistuuko nyt.

talviuni rv 5+3
 
Raskaustesteistä, tein niitä jo alkuviikosta asti malttamattomana enkä odottanut vieläkää näkyvän mitään mutta heti kun ekaan tuli plussa niin teil kolme lisää :D tänä aamuna tein taas kolme. Lähinnä vaan siks että niitä on tuolla niin paljon valmiina plus se on ihanaa!! Teen varmaan joka aamu niin kauan et saan ihan tasavahvat viivat joskus ens viikolla tai niin kauan että ne loppuu :D

Ja pregcheck on mun toisen ryhmän mammojen mukaan se mikä näyttää aikaisimman plussan ja täysin luotettava että kyllä mä uskoisin siihen. Eihän se toimi ellei sulla kropassa raskaushormonia ole :) mä käyn tänään ostamassa digin ja teen sit parin viikon päästä viel uuden koska haluan nähdä sen Raskaana 3+ jotta tiedän et hormooni nousee.
 
Minä oon kyllä testannut montakin testiä. Siitä on vähän niinku tullut harrastus näiden kuukausien aikana. :ROFLMAO: Nyt oon pari päivää ollut ilman.

Vähän tuntuu mieli olevan herkkänä, parina päivänä vetistellyt onnesta useampaankin otteeseen. Viimeksi tänä aamuna kun mies heräsi, sanoin että olen niin onnellinen ja puhkesin kyyneliin. :LOL:

Huono olo on pysynyt syömällä poissa. Aamulla on kyllä aina semmoinen olo kuin olisi nukkunut tosi huonosti, vaikka viimekin yönä vetäisin kymmenen tuntia sikeää unta paria vessareissua lukuunottamatta.

Kaiken kaikkiaan jotenkin niin ihana ja onnellinen olo :love:

Tänään olisi sitten tasan rv 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: Nannaa_
Tein yhden testin ja tuli niin selkeä plussa ettei ole kyllä tarvetta uutta tehdä :D Päätettiin, että käydään varhaisultrassa jo senkin vuoksi, että suunnitellaan nyt ulkomaanreissua tähän alkuraskauteen ja on turvallisempi mieli lähteä reissuun, kun varmistuu ettei kyseessä ole esim kohdunulkoinen raskaus.

Missä vaiheessa työnantajalle kannattaisi kertoa teidän mielestä?
 
Von Puudelsson riippuu työstä ja omista fiiliksistä. Esim. virkatyöaikaa tekevälle voi olla tarpeen kertoa jo aikaisin että saa neuvolakäynnit sovitettua ja raskasta tai peräti vaarallista työtä tekevälle myös voi olla tarpeen kertoa jo heti alussa. Itse kerroin esikoisen kohdalla siinä vaiheessa kun pelkäsin että vatsa alkaa jo näkyä kun ei ollut muuta syytä kertoa sen aikaisemmin :)

Testailusta mä olen tehnyt molemmissa raskauksissa useamman testin. Se on ihanaa seurata kun viivat vahvistuu :rolleyes: ja toisaalta nähdä konkreettinen todiste siitä että jotain siellä on kehitteillä.
 
Hei, täällä olisi yksi jonka la olisi menkkojen mukaan 1.2 mutta tuntuma on et voi aikastua. 31/kys/3. Lapsi

Oireina koko ajan etova/tosi huono olo, järkyttävä turvotus ja kamala jano sekä siitä seuraava jatkuva vessahätä. Mielummin oisin ilman oireita... Mulla ei helposti tule oksennus ja tavallaan kammoan sitä niin tää pahoinvointi on hirveää. Kotona ei saa mitään tehtyä muutako maattua. Yök. Sanoinkin ukolle et oli tai ei ketään tuolla niin tää on viiminen kerta kun oon raskaana. Yökyök.

Neuvola olisi 9.6 mutta voipi olla et joudun sitä siirtämään. 15.6 on ilokseni au, neuvolan täti sanoi et ultrataan silloin niin saadaan varmistus raskauden kestosta. Eipä tartte maksaa tuosta erikseen. Takana yks tuulimunaraskaus niin haluan varmuuden jo alussa.

Testejätein kolme yhteensä. Eka oli niitä kahen testin pakkauksia mitä marketista saa, ekan tein päiväpisusta kun oli semmonen olo, heti tuli selkeä vahva viiva 4päivää ennen menkkoha. Seuraavan seuraavaavana aamuna ja kolmannen viikkonäytöllisen sitten kolme päivää olettettujen menkkojen alkamispäivästä, näytti 2-3 raskaana. :geek::love:

Kerrotaan vastalähimmille tuon ultran jälkeen. Oon tällä hetkellä kotona tuon nuoremman kans ja syksyllä olisi alkaneet työt. Pitää varmaan soitella tuon ultran jälkeen että miten tehdään kun nämä on aina mulle kuitenkin riskiraskauksia ja työn laatua joutuu muuttamaan raskaana ollessa.

Talventaika 5+3
 
Hei vaan kaikille.

Minä kerron töissä varmaan elo-syyskuussa. Hyvin meni,kerkesin olla töissä lasten välissä tasan tämän vuoden. Mutta hyvä näin toisaalta. Mukava ollu käydä töissä,se on irtiottoa arjesta,eri jutut,roolit ja aikuiset ihmiset ympärillä. Mulle ollu jaksamisen kannalta loistojuttu ja nyt tuntuu taas mukavalta ajatukselta jäädä kotiin joululta. :)

Joku kirjoitti olevansa talvi-ihminen. Täällä toinen! :ROFLMAO:Ja uskon,että loppuraskaus on kivempaa viettää viileämmässä ilmassa. Ei tarvi tuskastella olon lisäksi myös helteiden kanssa.

Onko muilla puhelimessa ladattuna jotain odotus-sovellusta? Se on tätä nykyaikaa:geek: kun viikot nyt 4+4 ja se näyttää faktatietoa rv:sta 4. Eikö nyt kuitenkin mulla varsinaisesti menossa rv 5? Eikö se niin laskettu?(n)
 
Nyt tarttee oikeesti vertaistukea. Tää hormonien mylläkkä on jotain aivan helvetillistä! Mie kiukuttelen ja käyttäydyn muutenkin kuin teini-ikäinen. Itku tulee pienimmästäkin asiasta, eikä mikään oikein oo hyvin. Mie en uskalla lähteä kohta kotoa minnekään ja linnoittaudun yksinäisyyden linnakkeeseeni, kun eihän tämmöinen räiskyminen oo aikuiselta, normaalisti iloiselta ja sävyisältä ihmiseltä odotettavissa. En tiiä mitä halvattua tässä pitäis tehdä. :cry::cry::cry:
 
Tervetuloa uudet! :)

Oireita on täällä ihan minimaalisesti, niin oli esikoisestakin, ja mä soisin tän jatkuvan näin :D Loppuraskaudessa ehtii sit kärvistellä kaiken maailman kipujen kanssa, joten nyt mä nautin tästä olemisen helppoudesta niin kauan, kuin se jatkuu.

Testejä tein useamman, ennen kaikkea kyllä siksi, että mä halusin vertailla tota Pregcheckiä ja RFSU.ta keskenään ja olihan niissä kyllä huikean erilaiset viivat koko ajan. Apteekin oma antoi myös aavistuksen hennomman viivan kuin PC. Digiä en tällä kertaa tee lainkaan, se tuottaa pelkkää stressiä niillä viikoillaan. Sen lisäks se on niin hankala hävittää, sitähän ei saa pattereineen päivineen heittää tavalliseen roskikseen.

Töissä kerroin esikoisen odotuksesta vasta reilusti yli puolen välin, tosin esimies ja lähitiimi tiesivät jo np-ultran jälkeen. Ei ollut vaivoja ja maha oli tosi pieni, joten kaapissa pysyminen oli helppoa. Nyt olen hoitovapaalla, joten joskus syksyn kuluessa pitää soitella töihin, etten tule helmikuun alussa duuniin. Mulle on merkattu töihinpaluupäiväksi 7.2. ja näillä näkymin LA on juuri tuossa :ROFLMAO: Riippuen omasta voinnista ja työn sisällöstä voi kertoa koska haluaa, olikohan takaraja kaksi kuukautta ennen äitiysloman alkua...?

Odotussovellusta ei oo.

Loppuraskaus talviaikana on varmaan ihan jees ilmojen puolesta, mut mä kyllä mietin että mahdunko taas toppavaatteisiin mahan kanssa, taaperoa pitäis kuitenkin ulkoiluttaa...

Hormonimylläkkä täälläkin, etenkin kun imetys loppui just pari viikkoa sitten niin kroppahan on aivan täydellisen sekaisin.
 
Mulla ei oo ollu kyllä mitään oireita. Kun huomasin että menkat on myöhässä, tuli todella vahva olo siitä että nyt oon raskaana :ROFLMAO: Alavatsa tuntuu vaan hieman jotenkin täydemmältä/pinkeämmältä kuin aiemminkin, mutta muuta ei oo ollu.
 

Yhteistyössä