*Helmikuun helmet 2017*

Bettinah, Mulla tosiaan kuuluu se ilmeisesti tähän hoitoon eli menee ihan kunnallisella ja normaali poliklinikka maksulla. Mutta jos nyt kaikki on hyvin niin ájattelin kuitenkin ehkä parin viikon päästä käydä yksityisellä uudestaan :whistle:
Mut aika isoa heitto noissa hinnoissa kuitenkin?
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Bettinah: Jooo voi että tätä euforiaa! Kieltämättä niin voimakas tunne niin tulee semmonen olo, että näkeeks muut tän??? :D:D

Mä pääsen onneksi hormonipolille varhaisultraan, kun tää raskaus tosiaan hormoniavusteisesti lähti käyntiin :) mutta joo varmaan aika tyyristähän se yksityisellä taitaa kaikkialla olla (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Jyyres ja Bettinah
Esikoisesta varhaisultra maksoi 175€. Yksityisellä on aina hinnoissaan koska kyseessä on erikoislääkärin palvelut, se siinä siis maksaa. Mutta mä mieluummin maksankin, neuvolan tk.lääkäri diagnoosi mulle jo viimeksi pokkana kaksiosaisen kohdun ja sanoi että raskaana et kyllä ole. No, vähän toisin oli.
 
Miekin varmaan jännittäisin ylihuomista varhaisultraa, jos siihen olisi energiaa. Onneksi ei ole. Miulla on suht kevyt työ, mutta sekin tuntuu fyysisesti tosi raskaalta. On oikeastaan ihan sama, mitä mie teen tai olen tekemättä, niin joka ilta alkaa väsyttää hyvin aikaisin. Tänään en sit töiden jälkeen edes pysähtynyt, vaan leikkasin nurmikon samoilla lämpimillä. Sen jälkeen olikin olo kuin jyrän alle jääneellä.

Viime viikon torstaina ekassa neuvolassa miut punnittiin ja sen mukaan olisi tullut jo kilo painoa lisää. Viimeset 3 päivää on mennyt pahoinvoinnin takia niin huonoilla syömisillä, etten ihmettelisi vaikka se kilo olisi jo karissut pois.

Kertomisesta, meillä tästä tuskin tehdään mitään suurta show'ta. Ollaan sillä tavalla molemmat aika vaatimattomia - kerrotaan kullekin kun siltä tuntuu. Ei tää mikään salaisuus ole, muttei tästä nyt ihan asioikseen ole kenellekään lähdetty kertomaankaan. Tuleva mummo- ja pappaverkosto tietää, yksi kun on elänyt raskaustoivekipuiluissa mukana, toinen sattui vain puhelimessa kysymään meidän kuulumisia, kolmas pyysi nimenomaan miun apua iiiisoon projektiin jne. Niille on sit suoraan kerrottu, mie kun olen tosi huono valehtelemaan.

Kavereille taas olen kertonut silloin kun olen tarvinnut kuuntelevaa korvaa, vertaistukea tai on muuten vain ollut luonnollinen sauma kertoa. Mie olen ajatellut, että puhun sellaisille, joille kerron elämäni tärkeistä asioista muutenkin.

Toivottavasti päästään juhannuksen viettoon ensimmäisen valokuvan kanssa. Jos ultrassa ei tule mitään järkyttävää esille, niin mie lähen lepolomalle omien sukulaisteni mökille ja mies lähtee urheilupainotteiselle retkelle aika alkeellisiin oloihin. Molemmille sitä mitä kumpikin kaipaa.

BTW, taisin avautua tänne siitä kun mies ei ymmärrä miun pahoinvointia. Sillä taisi olla jokin heikko hetki, sillä eilen illalla kun se tuli kotiin miun iltapesujen aikaan ja kuuli vessasta yökkimistä, niin se naama loistaen kysyi että oksensinko. :p Tänään aamulla se otti miut unissaan vielä puoleksi tunniksi lusikkaan nukkumaan ja piti tiukasti kiinni. :love: (Meillä siis on molemmat hyvin reviiritietoisia nukkumaan-aikaan.) Kyllä tuo mieskin taitaa odottaa jo nyt ihan samalla tavalla miun kanssa. :love:

Piinamiina ja Pulla 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: kesäyllätys
Mää kävin mehiläisellä ultrassa ja hintaa oli reilu 192€ :eek: kyllähän se kirpas... mää tämän ite kustansin.. kela korvausta ei saa ellei ole joku erityis syy.. onneks siellä jo vähän jotain näkyi sykekin, koska hieman ois harmittanut jos mitään ei olis vielä näkynyt vain sen takia että viikkoja niin vähän..ja varaa ei ois ollu todellakaan tulla viikon päästä uudestaan
 
Cicada, sulla on ilmeisesti sit vähän samanlainen tilanne kun mulla eli apukeinoja on tarvittu :)
Jooo, toisesta letrozol-avusteisesta kierrosta tärppäs tämä :) Yritys aloitettiin 2012 lopulla. Koettiin 2014 keskenmeno ja sen jälkeen pidettiin aktiivisesta yrityksestä jonkin aikaa taukoa. Kävin siinä sitten yksityisellä ultrattavana ja mitään rakenteellista vikaa ei löytynyt ja miehellä oli simpat kunnossa. Jatkettiin sitten yrittämistä, kunnes tämän vuoden vaihteessa meillä meni sitten viimein hermot ja hakeuduttiin kunnolla tutkimuksiin :D Mitään en osannut epäillä suuntaan tai toiseen, että mistä tämä olisi voinut johtua, kun kuukautisetkin olivat melko säännölliset.. lopulta diagnoosiksi annettin ovulaatiohäiriö, kun mitään muuta syytä ei löytynyt. Sain sitten nuo letrot, joiden tarkoitus oli pistää omaan hormonitoimintaan puhtia ja siten auttaa munarakkuloita kypsymään :) Hups, tulipas pitkä omaelämänkerta :ROFLMAO:

Onkos teilläkin ollut siis joku vastaavanlainen pilleri avustamassa? :)
 
Jooo, toisesta letrozol-avusteisesta kierrosta tärppäs tämä :) Yritys aloitettiin 2012 lopulla. Koettiin 2014 keskenmeno ja sen jälkeen pidettiin aktiivisesta yrityksestä jonkin aikaa taukoa. Kävin siinä sitten yksityisellä ultrattavana ja mitään rakenteellista vikaa ei löytynyt ja miehellä oli simpat kunnossa. Jatkettiin sitten yrittämistä, kunnes tämän vuoden vaihteessa meillä meni sitten viimein hermot ja hakeuduttiin kunnolla tutkimuksiin :D Mitään en osannut epäillä suuntaan tai toiseen, että mistä tämä olisi voinut johtua, kun kuukautisetkin olivat melko säännölliset.. lopulta diagnoosiksi annettin ovulaatiohäiriö, kun mitään muuta syytä ei löytynyt. Sain sitten nuo letrot, joiden tarkoitus oli pistää omaan hormonitoimintaan puhtia ja siten auttaa munarakkuloita kypsymään :) Hups, tulipas pitkä omaelämänkerta :ROFLMAO:

Onkos teilläkin ollut siis joku vastaavanlainen pilleri avustamassa? :)

Söin sekä esikoista yrittäessä,että nyt terolut kuurin kun kierto ei luonnollisesti toiminu :/. Kävin gynellä ja on pienirakkulaiset munasarjat joka selitti sitä kuulemma. Lisäksi liian alhainen rasvaprosentti vaikutti sekä helvetinmoinen stressi raskautumiseen. 1v 8kk kesti raskautua:(
 
Jooo, toisesta letrozol-avusteisesta kierrosta tärppäs tämä :) Yritys aloitettiin 2012 lopulla. Koettiin 2014 keskenmeno ja sen jälkeen pidettiin aktiivisesta yrityksestä jonkin aikaa taukoa. Kävin siinä sitten yksityisellä ultrattavana ja mitään rakenteellista vikaa ei löytynyt ja miehellä oli simpat kunnossa. Jatkettiin sitten yrittämistä, kunnes tämän vuoden vaihteessa meillä meni sitten viimein hermot ja hakeuduttiin kunnolla tutkimuksiin :D Mitään en osannut epäillä suuntaan tai toiseen, että mistä tämä olisi voinut johtua, kun kuukautisetkin olivat melko säännölliset.. lopulta diagnoosiksi annettin ovulaatiohäiriö, kun mitään muuta syytä ei löytynyt. Sain sitten nuo letrot, joiden tarkoitus oli pistää omaan hormonitoimintaan puhtia ja siten auttaa munarakkuloita kypsymään :) Hups, tulipas pitkä omaelämänkerta :ROFLMAO:

Onkos teilläkin ollut siis joku vastaavanlainen pilleri avustamassa? :)
Mulla on todettu ovulaatiohäiriö virallisesti noin vuosi sitten, kuukautiset mulla ollut lähes kokonaan pois jo monta vuotta. Yhtäkkiä vain loppuivat :( Välillä yritettiin käynnistellä omaa kiertoa primoluteilla ja clomifeneilla, mutta eivät auttaneet.

Nyt sitten mulla oli vuoden verran käytössä terolutit ja gonal f ja nyt vikassa kierrossa menopur ja irrotuspiikki ja siihen sitten inseminaatio. Ja nyt näyttäis siltä, että tärppäsi. Apua en uskalla edes ajatella, että tää olis nyt onnistunut o_O

Ihanaa että teilläkin nyt sitten tärppäs, vaikka on ollut kaikkea vaikeuksia matkalla.
 
Anteeksi nyt varmaan maailman tyhmin kysymys, mut onko toi paljon puhuttu ja omaisuuden maksava varhaisultra kuinka perusteellinen tutkimus? esikoista aikonaan odottaessa en "hötkyilly" kyllä yhtää mitään mut sit ku plussasin tuosta kakkosesta niin oli kokoajan jostai syystä olo että ei siel varmaan oikeesti mitään oo :cautious: no sit soitin vaan oman pikkukylän neuvolaan ja kerroin että oon plussannu reilu viikko sitte ja nyt mua stressaa oonko sittenkää oikeesti raskaana... kävin viikoilla 6+5 siis neuvolassa lääkärin ultrassa ja sydänäänet kuulu todella selvästi
 
Anteeksi nyt varmaan maailman tyhmin kysymys, mut onko toi paljon puhuttu ja omaisuuden maksava varhaisultra kuinka perusteellinen tutkimus? esikoista aikonaan odottaessa en "hötkyilly" kyllä yhtää mitään mut sit ku plussasin tuosta kakkosesta niin oli kokoajan jostai syystä olo että ei siel varmaan oikeesti mitään oo :cautious: no sit soitin vaan oman pikkukylän neuvolaan ja kerroin että oon plussannu reilu viikko sitte ja nyt mua stressaa oonko sittenkää oikeesti raskaana... kävin viikoilla 6+5 siis neuvolassa lääkärin ultrassa ja sydänäänet kuulu todella selvästi
En mää siitä perusteellisuudesta niin tiedä :) mutta katotaan ainaki et on siellä missä pitääkin ja katottiin myös munasarjat ja sitten vielä kohdunsuun tilanne..
 
Mä en myöskään esikoista odottaessa stressannut mistään. Ajattelin että kaikki menee omalla painollaan. Mut sitten tuli se keskenmeno ja alkoi stressi! Ihan kamala stressi. Ja nyt sen takia panikoin jatkuvasti. Vaikka omalla tavallaan mulla todella hyvä ja rauhallisen onnellinen fiilis niin silti pelottaa. Jos menisikin kesken ja taas menisi vuoden verran. :( no toivotaan parasta että kaikki menee hyvin. Ja se hyvä tuntemus on se oikea. :) <3
 
Äitiysvaatteet, onko ihan hullu ajatus, että ostaisin jonkinlaiset housut jo nyt? :D mun normifarkut puristaa vyötäröstä. Enkä jaksaisi jatkuvasti kulkea lökäpöksyissä tai mekoissa :D no nyt kuumaa luvattu niin mekot menee mutta noin muuten olisi kiva joskus mennä farkut jalassa :D vai pitääkö vaan kulkea sitten nappi auki?

Loppuun tyhmä kysymys, voiko liian kireistä housuista jotka painaa vatsaan olla jotain haittaa?
 
No sitä mä juuri mietin että onko se oikeesti jotenki erilainen juttu että siitä kannattaa maksaa, jos kuiten ihan neuvolassa voivat ultralla todeta saman asian.

Bettinah mä oon aina ollu sillä linjalla että ku äidillä on hyvä olla niin vauvalla on hyvä olla ja toisinpäin. En usko että puristavista housuista suoranaista haittaa ois vauvalle mut ei varmaankaa äidillä oo hyvä olla :) paljon puhuttiin, ku tytärtä ootin, että missä asenosa äidit saa nukkua! ihan älytöntä... äiti saa nukkua siinä asennossa missä haluaa ja varsinki loppuraskaudesta siinä missä pystyy :LOL: jos äidin asento ahistaa vauvaa niin varmana potkua tulee että "käänny" :ROFLMAO: siis Äidin hyvä olo ennenkaikkea ja välittyy myös vauvaan
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada ja Bettinah
Onnea kaikille uusille plussanneille! Erityisesti teille, joilla on yritystä ollut jo pidemmän aikaa :)

Mulla on ensimmäinen neuvola vasta heinäkuun puolinvälin huudeilla, ja silloin oon viikoilla 9+1.. Kysyin puhelimessa, että onko mahdollista silloin ultrata nii pyh pah. Oonkin tässä alkanut pohtimaan sitä varhaisultaa, mutta on se vaan perkuleen kallis.. Joku oli käynyt YTHS:n kautta? Itelläkin ois siihen oikeus, mutta tää loma-aika sotkee pahasti ja varsinkin kun asuu pienellä paikalla, niin ultraan tuskin pääsee. Ja ei kyllä budjetista ihan oo riipaisemaan sellaisia summia, vaikka helpottais tätä stressiä ihan kunnolla..

Onko muilla kunnon repäisykipuja tai samanlaisia kipuja kuin menkkojen aikaan? Itelläni tulee aina aaltoilevasti kipuja, ainakin kerran päivässä. Tänään kipuilu säteili vasempaan jalkaan ja nivusiin.. Vähän huolestuttaa, senkin takia se ultra olis nyt erittäin kiva. Vuotoja ei oo ollu ja edelleen paha olo ja tissit kaksinkertaiset, että oireet on "ihan kunnossa" :D

esva ja Miniapina 5+6
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Mullakin on ollu menkkamaisia jurnutuksia alavatsalla ja vihlontaa. Eilen jomotteli alaselkäkin. Kai ne kuuluu asiaan.

Sillon kun kävin viimeks varhaisultrassa niin se oli aikalailla 120-130e meidän kaupungissa joka paikassa, mehiläisessä vaan jotain ihan järkyttäviä summia enemmän. Pakko se on varata, ei mun pää kestä odottaa elokuulle asti. Mulla kävi viimeksi hyvä tuuri kun lääkäri ei ottanut palkkiota lainkaan joten saatiin ultraus n.70e. Mut siihen ei oikeen voi luottaa että olis yhtä hyvä tuuri.
 
Söin sekä esikoista yrittäessä,että nyt terolut kuurin kun kierto ei luonnollisesti toiminu :/. Kävin gynellä ja on pienirakkulaiset munasarjat joka selitti sitä kuulemma. Lisäksi liian alhainen rasvaprosentti vaikutti sekä helvetinmoinen stressi raskautumiseen. 1v 8kk kesti raskautua:(
Oliko sulla kierto siis epäsäännöllinen..? :( Se on tuo naisen keho kyllä mysteerinen.. kun voi olla rasvaprosenttia liikaa tai liian vähän ja kaikki hormonitasapainot ja kaikki..:eek: Onko sulla jotain esim. kilpirauhasen liikatoimintaa tms vai muutenvain olet hoikkavartaloinen? :) Monesti kuullut, että painoa ei tule vaikka miten söisi.. mulla taas vähän päinvastoin ja lekuri suositteli 5kg tiputusta :D ja mullekin sanottiin, että "hieman pienirakkulaistyyppiset munasarjat", mutta yksityisellä puolella ei tosta sanottu mitään, kun ekan kerran kävin o_O MUTTA paljon onnea siis plussasta!! :love: vaikka siinä aikaa menikin, mutta ihanaa, että lopulta onnistui!
 
Mulla on todettu ovulaatiohäiriö virallisesti noin vuosi sitten, kuukautiset mulla ollut lähes kokonaan pois jo monta vuotta. Yhtäkkiä vain loppuivat :( Välillä yritettiin käynnistellä omaa kiertoa primoluteilla ja clomifeneilla, mutta eivät auttaneet.

Nyt sitten mulla oli vuoden verran käytössä terolutit ja gonal f ja nyt vikassa kierrossa menopur ja irrotuspiikki ja siihen sitten inseminaatio. Ja nyt näyttäis siltä, että tärppäsi. Apua en uskalla edes ajatella, että tää olis nyt onnistunut o_O

Ihanaa että teilläkin nyt sitten tärppäs, vaikka on ollut kaikkea vaikeuksia matkalla.
Paljon onnea siis plussasta! :love: ja kiitos! Teilläkin mutkan kautta, mutta ihanaa, että vihdoin tuotti tulosta! Hurjaa, että kuukautiset puuttuivat niin kauan :( Jännää kylläkin, että mullakin todettiin ovulaatiohäiriö, vaikka mulla kuukautiset kumminkin tulivat suht ajallaan o_O tietty monesti jää kyllä aika arvoitukseksi, että mistä loppujen lopuksi jokin on johtunut, on se kehon toiminta niin mysteeristä ei voi muuta sanoa..
 
Menkkakipuja kyllä löytyy täältä ja koviakin! Kahtena viime yönä oon heränny tosi kovaan nimenomaan menkkakipumaiseen särkyyn ja jomotukseen, joka on sit siirtyny vielä oikeenpuoleiseks kumpanakin yönä :confused: n. 15-20min kesti pahin vaihe ja sit hellitti. Vähän ekaks pelkäsin kohdunulkoista mut tuskin se varmaan vaan yöllä oireilis. Jos sama meno jatkuu vois kai jonnekin soitella ja ihmetellä että mitäs tää on. Päivällä kuitenkin jomottelee ihan tasasesti keskeltä :D
 
Oliko sulla kierto siis epäsäännöllinen..? :( Se on tuo naisen keho kyllä mysteerinen.. kun voi olla rasvaprosenttia liikaa tai liian vähän ja kaikki hormonitasapainot ja kaikki..:eek: Onko sulla jotain esim. kilpirauhasen liikatoimintaa tms vai muutenvain olet hoikkavartaloinen? :) Monesti kuullut, että painoa ei tule vaikka miten söisi.. mulla taas vähän päinvastoin ja lekuri suositteli 5kg tiputusta :D ja mullekin sanottiin, että "hieman pienirakkulaistyyppiset munasarjat", mutta yksityisellä puolella ei tosta sanottu mitään, kun ekan kerran kävin o_O MUTTA paljon onnea siis plussasta!! :love: vaikka siinä aikaa menikin, mutta ihanaa, että lopulta onnistui!

Joo oli epäsäännöllinen,välillä 22 päivää ja välillä 40 päivää että hieman heitteli :/ :D. Kiitos,todellakin ihanaa <3
 
Huomenta ryhmä! Tänään kauan odotettu varhaisultra, tulee varmaan hyvin pitkä työpäivä kun miettii vaan sitä...

Esikoisen kohdalla kävin jo 6+3 viikolla,tänään tasan 8 viikkoa. Öllöttävää oloa on vielä ja väsymystä. Ja edelleen suolaisen himo,eilenkin vedin muutaman slaissin suolakurkkua :D.

Varhaisultra hinnasta viis on meille ihan must,stressaaja luonne kun olen :).
 
Huomenta! Devinelle tsempit varhaisultraan!
Täällä oli hirmuisesti uusia odottajia, tervetuloa kaikille mukaan. Olin viikonlopun ilman nettiähässäkkää niin oli aikamoinen määrä lukemista. Mitähän kaikkea täällä oli keskusteltu.. Varhaisultra ainekin oli keskusteluissa, kävin kun viikkoja oli 6+3 omien laskujen mukaan ja lääkärin mitat näytti kutakuinkin samaa ja syke näkyi hyvin. Maksoi kyllä karseet 180e!! Ekassa ja tokassa en käynyt, odotin sinne 12 viikon ultraan, mutta neuvolassa kuului sydänäänet jo 8+ ja 9+ viikoilla.
Olot on ON! Etovaa oloa joka päivä hetkittäin. Välillä ihan hyvä, mutta sitten taas kamala. Yksi ilta oli oksut jo hyvin lähellä :sick:
Menkkamaisia kramppeja tulee silloin tällöin. Aina kun tulee, niin huomaan miettiväni keskenmenoa, vaikka järjellä ajateltuna ne on aivan normaaleja kohdunkasvukipuja. Varsinkin kun ollaan kasiviikolla niin kohtu ottaa kasvuspurttia. Toivotaan, että kaikki on hyvin. Torstaina eka neuvola ja samalla kesäloman eka päivä, wuhuu :whistle:
 
Huomenia! Tervetuloa kaikille uusille.

Oireista. Täällä selvitty vuosisadan flunssasta. Nyt tuntuu ettei oireita ole juuri mitään. Välillä jotain menkkajomoja vain. Varhaisultra olis kyllä houkutteleva ajatus mutta en taida raskia.

Kertomisesta. Yhdelle ystävälle kerroin, joka tiesi yrityksestä. Nyt vähän jännittää juhannus kun tiedossa on isot pirskeet ja paljon sukulaisia. Jospa kukaan ei vaan huomaa ettei heilu sielä siiderin kanssa niinkuin normaalisti. Vielä tuntuu kyllä liian aikaiselta koko maailmalle julistaa. Mites muilla?
 
Huh, helpottavaa kuulla, että muillakin on menkkamaisia oireita. Itselläni kivut eivät ole mitenkään kovia, mutta sellaista "juilintaa" ja joskus yskiessä/aivastaessa tulee toispuoleisia repäisykipuja. Urheilen paljon, niin olen huomannut myös, että sykkeet on huomattavasti normaalia korkeammalla ja hengästyn helpommin.
 
Moikka! Vieläkö mahtuu mukaan.. Täällä 21v 1,5vuotiaan rasavillin äiti! :p Viikko sitten plussattu ja eilen käyty varhaisultrassa varmistamassa sikiön, tai tässä tapauksessa sikiöitten, viikot :D Eli kaksoset tulossa ja molemmilla sykki hienosti sydämet ja viikkoja näytti olevan 7+4 :love: Vähän hirvittää, että mitenhän sitä tulee pärjäämään 2vuotiaan ja kaksosten kanssa jos molemmat pysyvät mukana loppuun asti .... :eek::confused: Raskausoireina hirveä huono olo, kokoaikainen etova olo, väsymys! Voisin vain nukkua koko päivän:ROFLMAO: täällä myös menkkajomotusta alavatsalla mutta kaipa se on ihan normaalia(n) no, nyt pitää ruveta neuvolaan soitteleen.
 

Yhteistyössä