*Helmikuun helmet 2017*

Varhaisultra: kuinka moni käy? Pääseekö kunnalliselle jos takana keskenmeno/keskenmenoja?

Ja oletteko soittaneet neuvolaan jo? Mä soitan huomenna kun oma neuvolan täti oli lomalla viime viikon. :)
Soitin neuvolaan päivä plussasta. Päästiin kunnalliseen varhaisultraan, koska neuvolassa sattui olemaan ultraava lääkäri paikalla. Ultra on tiistaina ja jännittää kamalasti! Jos ei oltais päästy kunnallisen kautta niin oltais varmaan menty yksityiselle. :) En osaa sitten siihen sanoa, että pääseekö kunnalliseen varhaisultraan, jos on takana keskenmeno/keskenmenoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Varhaisultra pakko oli käydä oman mielenrauhan vuoksi, olo on helpottunu kun sai tietää että on oikeessa paikassa.

Neuvola soitin neuvolaan 3pvä plussan jälkeen...ja eka neuvola onkin jo keskiviikkona. Voihan neuvolasta kysyä tuosta varhaisultrasta.
 
Mä myös soitin pe neuvolaan mutta hitsi kun se oma täti lomailee :D no huomenna saan soittaa! Ja kysyn siitä varhaisultrasta, jos olis mahdollista päästä sieltä kautta. Muuten varmaan meen yksityiselle. Sen verran stressaavaa tää on :D millä viikoilla sinne varhaisultraan voi mennä?
 
Kinder_Kitty millä viikoilla kävit? Millä viikoilla näkyy varmasti jo jotain? Mietin uskallanko ottaa jo juhannuksen jälkeiselle viikolle, se ois 7+ viikko.. Melkein pakko päästä oman mielenterveyden vuoksi.
Kunnalliselle ei pääse keskenmenojenkaan takia ainakaan täällä mutta jos on ollut jotain vaarantavia tekijöitä niinkuin kohdunulkoinen raskaus niin sit pääsee.
 
Samoilla suunnilla Maikkki :) mä huomenna ensin kyselen vielä neuvolan kautta, jos ei niin sit googletan yksityisiä :D mä laskeskelin että mulla menee sinne 6.7. eteenpäin ennen ku kannattaisi mennä. Silloin vasta vko 7+0. Ei mut niin! Mähän voin mennä vko 6+0 eteenpäin? Ihanaa kun näin öisin tajuaa vasta kun kirjoittaa jo :D eli juhannuksen jälkeen!! :love:
 
Jokohan tänne saa kirjoittaa? :D koko päivän odottanut!

Eli tänään soitin neuvolaan ja sain ajan heinäkuun alkuun. :love: Ja jos varhaisultraan haluan niin yksityiselle. Katselen nyt tässä hintoja.

Tänään myös melkein oksentanut, jeee! :ROFLMAO: Istuin jopa vessan lattialla kun oli niin paha olo. Odotan siis edelleen sitä että oksu tulee :ROFLMAO: tiedän että olen outo, vihaan oksentamista kuten lähes kaikki, mutta silloin tuntuu että ollaan hyvässä jamassa raskauden suhteen :love::LOL:

Mulla muuten näyttää kaikki netin laskurit eri päiviä ja puhelimen omat ohjelmat jonne olen yli vuoden ajan merkannut kaikki menkat ja oireet, ne näyttävät samaa mutta eri kuin netin laskurit :D taidan mennä siis näiden ohjelmien mukaan. Eli mun la olisi 22.2.2017 :love:

-Bettinah ja muru 4+4
 
Selvitiks jo Bettinah missä on edullisin ultra? Mä oon voinu tosi huonosti tänään enkä oo saanu soiteltua vielä.

Mä meinasin kans ottaa sille viikolle kun on päiviä 7+?.
En oo vielä selvittänyt. Otan asiakseni tänään illalla selvittää. Jos vaan muistan :D mulla muisti erittäin huono! Muisti hävisi kun odotin esikoista eikä ole tullut takaisin :D saa nähdä miten tässä raskaudessa käy :D
 
Oletteko kertoneet raskaudesta jo joillekkin?
Me meinaamme kertoa omille vanhemmille ja siskoille ja veljille kun vko 12 on täynnä. Miten meinaatte kertoa asiasta? Me ajattelimme laittaa esikoisen asialle :D esikoinen saa kertoa että äidin vatsassa kasvaa vauva :love:
 
Ai onko ne illallakin auki niin et selviää? Raumalla muistaakseni piti päivällä soitella. Netistä en löytänyt hintoja.

Me kerrottiin just noin että esikoinen kertoi että ****sta tulee isoveli :) ❤ joilleki sanoi perään vielä et äitin masussa on vauva :)
 
  • Tykkää
Reactions: kesäyllätys
Ai onko ne illallakin auki niin et selviää? Raumalla muistaakseni piti päivällä soitella. Netistä en löytänyt hintoja.

Me kerrottiin just noin että esikoinen kertoi että ****sta tulee isoveli :) ❤ joilleki sanoi perään vielä et äitin masussa on vauva :)
En siis illalla meinannut soittaa. Netistä piti katsoa mut harmi jos hintoja ei näekään. :/ sit menee huomiselle. En siis asu ihan satakunnassa, mutta rajoilla mutten viitsi sanoa tarkkaan kun täällä kuitenkin joku tuttu :D
 
Varhaisultraan Oon menossa ylihuomenna eli 7+0. Olisin halunnut pari päivää myöhemmin mutta tää juhannus sotkee ja seuraavat ajat meni aika pitkälle. Noilla viikoilla näkyy jo kaikki oleellinen jos viikot pitää paikkansa :) Neuvola on juhannuksen jälkeisellä viikolla eli olisko silloin 8+2.

Kertonut olen vasta yhdelle läheiselle ystävälle ja kaikki muut saa odotella vielä joitain viikkoja. Mies kertoo omalle perheelleen ja ystävilleen sitten kun haluaa eli varmaan puolessa välissä taas :ROFLMAO: ei ole kiirettä kertomisen kanssa, jotenkin haluan pitää tän toisen raskauden omana salaisuutena nyt pidemmän aikaa :love:
 
Mulla on neuvola rv 6+6. :)
Mä vähän pyöritän nyt tätä varhaisultra juttua. Välillä mietin että onko se turhaa, ja välillä mietin että se toisi sen mielenrauhan jos kaikki on hyvin.

Me kerrottiin esikoisestakin vasta ekan ultran jälkeen eli n. vko 12. Ja kavereille vielä myöhemmin. :D sama juttu tällä kertaa.
 
Täällä olis yks odottaja varovaisesti tulossa mukaan! :) Ihan alkuviikoilla ollaan. .. Viime synnytyksestä on aikaa 8 kk ja sen jälkeen mulla on ehtinyt tulla vasta neljät menkat eikä kierto ehtiny vakiintua, joten en osaa sanoa oikeen yhtään missä mennään o_O ennen edellistä raskautta kierto oli tarkka 28pv ja nyt jälkeen lyhin kierto oli 31pv ja pisin 36pv! Tein raskaustestin viime torstaina kun oli niin raskautunu olo (sillon oli kp33) maha meni yhtäkkiä ihan sekasin, rinnat turposi ja herkistyin kaikille hajuille. Tuolloin sain hailakan plussan ja eilen aamulla sit testasin uusiksi ja vahvistunut viiva paukahti ruutuun :love:

En nyt vielä lähe ees arvailemaan laskettua aikaa kun mulla ei oo ovulaatiostakaan mitään hajua... Ollaan haluttu miehen kans lyhyellä ikäerolla tuolle kakkoselle kaveri, ekan ja tokan ikäero kun on 9 vuotta . 1v4kk tulis ikäeroa jos tää raskaus nyt sinne helmikuulle asti menee :) Kaiken järjen mukaan tän pitäisi syntyä helmikuun loppupuolella?

Tosiaan mulla on 8/06 syntyny poika ja 10/15 tytär. Kolmatta siis pukkaa ja ite täytin just 29v. Synnytyssairaala on OYS. En puskeudu vielä listalle ennenku oon paremmin perillä ja mieluusti käyn myös eka toteamassa ultrassa että siellä todella pikkunen on kyydissä :love: mutta mielelläni kävisin nyt jo lueskelemassa ja kommentoimassa tässä ketjussa :) Onnea kaikille plussanneille!

haasu 4-5 vk ???
 
Tänään oli sitten ultra ja yksi sydän siellä pamppaili (onneksi) :) Eli ne kaksostuntemukset oli varmaan jotain hormonipilvestä johtuvia :LOL: Viikotkin vastasi hyvin, eli omien laskujen mukaan 7+1 ja lääkärin mittausten mukaan 7+2. Voin sanoa, että olo oli huojentunut kun viimein näki, että joku siellä mahassa kasvaa hirveää vauhtia. Huomenna sitten neuvola-aikoja varailemaan :) Gyne sanoi myös, että jos haluan myöhemmin extra-ultrauksen neuvolan lisäksi niin voin sinne hyvin mennä (24e gyne ja ultra on pieni raha siitä, että saa tietää kaiken olevan ok).

Mansikkainen ja jokunen 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Tänään oli sitten ultra ja yksi sydän siellä pamppaili (onneksi) :) Eli ne kaksostuntemukset oli varmaan jotain hormonipilvestä johtuvia :LOL: Viikotkin vastasi hyvin, eli omien laskujen mukaan 7+1 ja lääkärin mittausten mukaan 7+2. Voin sanoa, että olo oli huojentunut kun viimein näki, että joku siellä mahassa kasvaa hirveää vauhtia. Huomenna sitten neuvola-aikoja varailemaan :) Gyne sanoi myös, että jos haluan myöhemmin extra-ultrauksen neuvolan lisäksi niin voin sinne hyvin mennä (24e gyne ja ultra on pieni raha siitä, että saa tietää kaiken olevan ok).

Mansikkainen ja jokunen 7+1
Missä noin halvalla pääsee? :eek: kaikki mitä itse löydän on hirmu kalliita.
 
Täälläkin uusi kirjoittelija, yritin jo aiemmin mutta kirjautumisessa meni jotakin pieleen. Plussasin pari viikkoa sitten, ilmeisesti onnistuneen inseminaation jälkeen. Nyt viikot pitäisi olla 5+5. Aika hullut fiilikset, epäilyttää todella paljon voiko tämä olla totta, onko kaikki hyvin yms. Ensimmäinen raskaus siis kyseessä ja tätä ollaan pian kolme vuotta yritetty.

Varhaisusultra mulle varattiin jo torstaille eli silloin 6+2. Mietin, että aika aikaisin ja lääkäri taisi laskea viikot edellisistä menkoista normaalilla 28 päivän kierrolla, jolloin viikot olisi jo 7+2? No tuonne nyt kuitenkin mennään ja jännittää aivan järkyttävästi.

Oireet myös mietityttää, nyt mulla on lähinnä vain rinnat kipeät ja koko ajan nälkä :)
 
Ihania uusia ultrakuulumisia! :love: Mulla varhaisultra heinäkuun ekalla viikolla ja silloin on 7+ :)

mansikkainen123: Mulla on toi kaksoisolo ja yksöisolo nyt vähän vaihdellen, että saas nähdä :LOL:

Tänään POKS 5+0 :love: Oireina jopa lähes typerän euforinen onnellisuus, ajoittain toodella aristavat ja turpeat rinnat ja nyt tullut lisäksi selkeämpi turvotus ja itkuherkkyys/mielialan vaihtelut :p

En haluais mitenkään hätyytellä, mutta mä en vaa malttais odottaa, että tiedot sais tonne ekalle sivulle.. tää on vähän hölmöä, mutta jotenkin tuntuis "todemmalta" kun näkisi oikeesti sen nimimerkin siinä listassa, että mä todellakin olen odottajien puolella :ROFLMAO::ROFLMAO::D samalla voisinki antaa päivitetyt tiedot, kun kumminkin ihan kohta tulee vuosi lisää mittariin :) 20.2. / Cicada / 25 / NKL tai KOS / 1. lapsi
 
Cicada, mulla myös tuo euforinen olo :D ja kyselen mieheltä että näkyykö mun naamasta et olen raskaana. Tarkoitin siis hehkua :D
Ja mulla sama, haluan tonne listalle :D eli laitan kans tähän vielä:

22.2. / Bettinah / 24 / 2.lapsi

Ja tosta varhaisultrasta!! Kaikki jotka löydän on 90-150€ :eek: millä hinnoilla te olette käyneet? Vai onko ne tosissaan näin kalliita kaikkialla?

- Bettinah ja muru 4+4 <3
 

Yhteistyössä