*Helmikuun helmet 2017*

Tekispä itekin mieli hedelmiä, mut ei kun hiilarimätöt vaan himottaa :D

Mullakaan ei ole pahoinvointia, mutta välillä sellanen jännä voimaton ja ehkä vähän krapulainen olo. Mutta ei kuvotusta tai mitää sellaista.
Mulla on normaalisti tosi usein hirvee himo hiilaripommeihin ja ylipäätään sokeriin, että tää on kyllä ihan tervetullutta vaihteeksi himoita hedelmiä :D

Itseasiassa toi kuvaa hyvin tota olotilaa (y) tänäkin aamuna väsymys oli sellasta, että oli tosiaan vähän krapulainen olo..
 
Mulla on normaalisti tosi usein hirvee himo hiilaripommeihin ja ylipäätään sokeriin, että tää on kyllä ihan tervetullutta vaihteeksi himoita hedelmiä :D

Itseasiassa toi kuvaa hyvin tota olotilaa (y) tänäkin aamuna väsymys oli sellasta, että oli tosiaan vähän krapulainen olo..
Olisinpa mäkin aamuisin väsynyt, mulla alkaa viiden aikaan jo silmät aukeamaan ja oon sit ollutkin lenkkipolulla jo ennen kuutta monena aamuna o_O Arkisin se on ok, mutta nyt kun kesäloma alkaa niin olis kiva nukkuakin. Väsymys iskee sitten iltapäivällä pahiten ja illaksi menee taas ohi.
 
Hyppäänpäs tähän ketjuun mukaan...
LA 9.2/40/Hautomo76/ 2.lapsi(3. raskaus)/3.ICSI 1. PAS
Täällä plussailtu 7.6. 1,5 sitten syntyi terve poika, joskin ennen aikaisesti.
Nyt päätettiin "käyttää pois pakastealkio" ja tärppäsi ekasta siirrosta.
Raskaudet ei voisi olla erilaisempia ainakaan tähän saakka, koska edellisessä ei ollut minkäänlaista pahoinvointia, niin nyt yökkään hajuista, hampaiden pesussa, jne. Muita vaivoja kyllä edellisessä raskaudessa sitten oli riittämiin...
Varhaisultra oli tänään ja siellä oli minikokoinen ihmisen alku, jonka koko vastasi viikkoja. Tuleva isä ja allekirjoittanut ovat hieman hämmentyneitä, koska esikoista tehtiin 5 vuotta, ja olimme varautuneet, ettei kumpikaan pakastealkion siirto tärppäisi :D

Hautomo + Nyytti 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: Qwerty_ ja Maikkki
En oo vielä fb ryhmässä, pyysin kyllä yhdeltä ihmiseltä pääsyä sinne, mutta ei vielä ole hyväksynyt :)

Voi kun kanssa alkoi nyt tekemään mieli pihviä jollain herkullisella maustenapilla ja grillatulla tomaatilla :p .
Eilen kun positiivisen testin tein, niin marssin yhteen kahvilaan esikoisen kanssa ja kahvin kera otin itselleni brownien kermavaahdolla :D
 
Tervetuloa uusille :)! Ai kauhea mikä nälkä jatkuvasti, edellisen raskauden aikana tuli 17kg ja olen vain 157cm pitkä :D. Sillon herkuttelu meni yli vaikka liikuin jatkuvasti. Toivottavasti nyt ei ihan niin paljon :). Ruisleipä suolakurkulla nam!
 
  • Tykkää
Reactions: Jyyres
Kävin tänään muuten varaamassa ekan äitiysneuvolankin, joka on 13.7 ja siellä laskurin mukaan LA olisikin 25.2

Hauskaa kun juuri olin kyseisessä terveyskeskuksessa työharjoittelussa, on erilaista asioida siellä, kun tuntee hlökunnan nyt paremmin ja tietää heistä asioita ja he minusta :D . Oli pientä vaikeutta mennä luukulle varaamaan aikaa kun on tuttuja ihmisiä.

Jännittääkin syksy, että miten sitä sitten jaksaa opiskella, kun on raskaana ja vielä taapero siinä. Kevät jo oli aika rankka, vaikka opinnot ovat pääasiassa iltaisin kaksi kertaa viikossa. Nyt syksyllä vaan on näyttö ja siihen pitäisi jaksaa suunnitelmaa rustata jo nyt etukäteen valmiiksi, ettei syksyllä olisi sen kanssa sitten niin paljon hommaa.
 
En oo vielä fb ryhmässä, pyysin kyllä yhdeltä ihmiseltä pääsyä sinne, mutta ei vielä ole hyväksynyt :)

Voi kun kanssa alkoi nyt tekemään mieli pihviä jollain herkullisella maustenapilla ja grillatulla tomaatilla :p .
Eilen kun positiivisen testin tein, niin marssin yhteen kahvilaan esikoisen kanssa ja kahvin kera otin itselleni brownien kermavaahdolla :D
Mä lisään uudet faceryhmään joten jos haluat mukaan niin laita yv:llä nimi ja kuvaus profiilikuvasta mulle :)
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin
Voi vitsi, mun tekis niin kamalan kovasti mieli olla superinnoisaan tästä raskaudesta. Tiedän silti, ettei kannattaisi kun niiiin moni asia voi mennä vielä vikaan. Jostain syystä tän suhteen olo on vaan jotenkin zen, kun toisaalta tiedän etten voi asiaan mitenkään vaikuttaa vaikka haluaisinkin ja silti järki sanoo, että himmaa nyt hyvä ihminen, himmaa..

Eto-olo ja väsymys jatkuu täällä, lisäksi on ihan älytöntä hengenahdistusta. Tiedä sitten mistä johtuu. Kunpa aika menisi nopeasti, en millään jaksaisi odottaa tän ajan kulumista. Onneksi huomenna pääsee töihin niin saa muuta ajateltavaa. Me ei olla vielä kerrottu kenellekään sukulaiselle, mun pari läheisintä kaveria kyllä tietää. Lopuille kerrotaan varmaan siinä np-ultran jälkeen.

Millaisia juhannussuunnitelmia ihmisillä on? Mä pääsen hyvin välttämään alkon ja mahdolliset alkoholittomuuskysymykset kun olen töissä juhannuksenkin siis eikä kukaan työajalla juo mitään.

F & 4+3
 
Paljon onnea kaikkille plussista ja tuplista sekä tervetuloa:love::)

Täälä oli joku huolto niin en nyt enään saa ollenkaa ilmoituksia spostiin viesteistä täälä.. Mutta tänne päivittelen nyt vähän kuulumisia:D

Oireet tosi minimaaliset, iltaisin väsyttää normaalia enemmän, tissit turvonnu (tissittömällä on nyt hinkit taas;):X3:), mahaa turvottaa tosi paljon tuntuu että on jättimaha vaikkei se nyt niin iso ole:ROFLMAO: nyt muutaman päivän repäisykipuja lähinnä kaikessa äkkinäisessä liikkeessä ja tekee tosi ilkeetä.. Lisäks närästys ollu matkassa jo alusta asti :confused:

Matkustaminen vielä sen verran että me ollaan miehen kanssa lähössä syyskuun puolilta välin pariisiin niin ehkä se lentäminen taas jännittää vähän:cautious:

Ekaan neuvolaan olis vielä vajaa kuukausi:( ja ultraa sitäkin pidempi.. Me ei nyt mennä sinne varhaisultraan kun tulee muuton yhteydessä niin paljon ylimääräisiä kuluja.. Ehkä mä kestän odottaa vielä 7-8vk:eek:

Pampuli ja nekku 4+6/5+2
 
Täältäkin tulisi vielä mukaan uusi odottaja! Kovasti olen ketjua lueskellut, aiemmin rekisteröitymisessä oli jotain häikkää, ja nyt sain aikaiseksi kokeilla uudestaan. Kivaa olla mukana! :)

Takana alkuvuodesta keskenmeno rv6 ja toukokuun alussa plussasin uudestaan, mutta vuoto alkoi lähes heti plussan jälkeen. Sen jälkeen ei tullutkaan kuukautisia ennen uutta plussaa ja tämän vuoksi neuvolasta passittivat varhaisultraan, joka onkin huomenna. Kovasti meinaa jännittää!

Suurimpana oireena on kova kuvotus etenkin aamupäivisin, sekä myöhään illalla. Oksentaa ei ole ainakaan vielä tarvinnut, mutta oikein mikään ei maistu. Paitsi viime viikolla oli ihan pakko saada vihreää pestoa :ROFLMAO:

7.2. / Omppunen1 / 23v /SEKS / 1.

Omppunen + Muru 7+2
 
Täälläkin ar-ultra takana ja kaikki näytti hyvältä ja alkio päivälleen sen kokoinen kuin pitikin! Vähän jännäsin olisiko ollut tuplat kun viikkonäytöllinen näytti niin aikaisin 3+, mutta onneksi vain yksi löytyi. Ensi viikolla sitten ekaan neuvolaan.

Täällä tekee mieli hedelmiä ja maitoa. Muutoin ehkä normaalia vähäisemmällä syönnillä ällötysolojen vuoksi ollaan.

Ei olla vielä kerrottu kenellekään. Omille lapsille varmaan ekana sitten aikanaan.

Elisia 7+3
 
Kertomisesta: ei olla kerrottu kellekkään eikä aijotakaan kertoa ennen ku 12vk on täynnä. En oo aikasemmissakaan raskauksissa kertonu kuin lähipiirille ja muut esim. töissä on saaneet huomata ihan omia aikojaan asian ja kysyneet sit ku ovat rohjenneet :LOL: mulla on kohtu tosi edessä ja muutenki ruumiinrakenne semmonen että vatsa tulee aikasin esille... nyt taidan kyllä joutua paljastamaan kaverille kun ollaan tilattu liput festareille jotka on parin viikon päästä, ja ei kyllä mikään selitys tuu meneen läpi miksi en ota alkoholia! (n) kukaan lähipiirissä tuskin osaa odottaa että olisin raskaana kun kuopus on vasta 8kk . Tulihan tämä meillekin miehen kans vähä yllärinä että näin pian osui... TAAS. Jätettiin ehkäisy pois viimeksi tamikuussa 2015 ja helmikuussa plussasin. Lokakuussa syntyi tyttönen :love: tässä välissä meillä ei oo ollu ehkäisyä ollenkaan ja nyt sit oli eka kierto missä tosissaan tähdättiin sinne puolivälin tietämille noi petihommat ja plussahan se sit pärähti nyt sitte. Esikoinen sai aikonaan alkunsa yhdenillan jutusta... Elikkä kolme kertaa nyt oon tullu raskaaksi kertayrityksellä. Siksi mua kai nyt hirvittääki, ja kokoajan on olo että olis nyt tuulimuna tai jotain muuta kurjaa.. Kaikki raskaudet on alkaneet aina helposti, edenneet ongelmitta, synnytykset menneet hyvin ja ollu todella helppoja, eikä mullaoo koskaan tiettävästi ollu keskenmenoa ym. Tuntuu että eihän tää lisääntyminen voi olla näin helppoa ja yksinkertaista, kivutonta ja surutonta aina! :eek:

Huomenna soittelen neuvolaan ja kokeilen saada sopivaa aikaa heinäkuun ekalle viikolle. Omien laskujen mukaan sillon pitäs alkaa olla 7vk täynä nii saavat sit ultralla kattoo.
 
Oireista vielä. Mulla tosiaan ennen plussaa meni kolmeksi päiväksi maha ihan kuralle, yhtenä iltana tuli ihan ihme kuumepiikki: lämpö vain 37.5 mut olo oli niinku ainaki 40 asteen kuumeessa :oops: seuraavana aamuna ei tuosta enää tietookaan... rinnat turposi, kaikki hajut tunki nokkaan ja etoi (vauvan vaipat, kissan hiekkalaatikko, jääkaapissa metwursti) ja menkkamaista juilintaa sekä peniä repäisykipuja. Nyt sit plussan jälkeen tuntuu oireet vähenneen (niin teki kuopuksestakin ennenku pahoinvointi ja tolkuton väsymys. alkoi joskus 6-7 viikoilla) nyt on vaan sit inhottava flunssa päällä, väsyttää ehkä iltaisin normaalia enemmän ja nälkä tulee äkimmin. Muuten ihan normaali olo
 
Heippa kaikille! Täällä plussattiin 1,5 vkoa sitten, rupesin ihmettelemään että koska ne edelliset menkat olikaan ja tein sitten kaappiin jääneellä ovistestillä koetestin ja hymynaamahan siihen tuli. Aamulla hain työmatkalla halpistikkutestin kaupasta, ja kaksi viivaa tuli saman tien esiin.

Aloitin siis työt 7 viikkoa sitten 4,5 vuoden kotiäiteilyn jälkeen, joten ei ihan ollut suunnitelmissa vielä, tulevaisuudessa kyllä. Meillä on kaksi lasta, 4,5 v poika ja 1 v 8 kk tyttö, molemmat hoidoilla saatu. Tämä kolmas onkin sitten luomuihme.

Kävin jo viime pe neuvolassa ja samalla ultrattiin, kun en ollut varma milloin menkat oli. Siellä se pieni sykki, oli kuulemma voimakas syke. Mulla oli hemppa vaan 98, johtunee siitä kun vasta lopetin imettämisen. Eli rautakuurille heti.

7.2. / Popcorn78 / 38 v /KOS /3.
 
Meilläkin varhaisultra takana, alkio oli oikeassa paikassa ja sykekin löytyi. Muutaman päivän pienempi oli, kuin olin laskenut. Eli laskettu aika siirtyi 15.2. ja viikkoja nyt 6+0 tai 6+1.
Muistuttelivat kuitenkin että edelleen eletään riskiviikkoja, puhui jotain että 10 viikkoa kun on täynnä niin riskit on jo pienemmät. Elokuun ekalla viikolla on nt-ultra.
Kertomisesta, äitini arvasi tai aavisti. En tiedä miten. Yksi ystävä tietää kun tiesi yrityksestäkin, muut lähipiiristä ei vielä tiedä. Oireista, pari päivää sitten alkoi pahoinvointi. Etoo ja heikottaa. Ja väsyttää. Huh, en muistanut että raskaana oleminen on näin rankkaa:LOL:
 
Onnea ja tervetuloa mukaan uusille ryhmäläisille! <3

Voi miten kiva oli tulla tänne kurkkimaan ja huomata, että tänne oli vuorokauden aikana tullut paljon luettavaa! :) Kiva, että on näin aktiivinen ryhmä!

Täällä olot jatkuvat samanlaisina kuin tähänkin asti. Pahaolo, väsy ja rinnat arat ja lisäksi pullahtanut vatsa! Enkä tarkoita vain turvotusta, vaan alavatsa on pullahtanut kunnolla esiin suoliluiden välistä ja on ihan pinkee! :D Jospa se oikea vauvamaha alkaisi sieltä vähitellen kasvamaan! :love::whistle:

Himot:
Onko normaalia että keitin riisipuuroa näin juhannusviikolla? :D Viime raskaudessa nämä viikot ajoittuivat joulun aikaan, joten vanhasta tottumuksesta kai tässä syötiin riisipuuroa iltapalaksi! :D Luumukiisselin jätin välistä. Ajatuskin oksetti. :sick:

Joku kyseli juhannussuunnitelmista. Täällä vietetään rento mökkijuhannus lasten ehdoilla. Ei siis huolta alkoholista ja rellestävistä sukulaisista. :) Ihanaa juhannusta teille kaikille! <3
 

Yhteistyössä