*Helmikuun helmet 2017*

Hei,

Hui kun tänne on tullut paljon viestejä viime käynnin jälkeen! :)Kahlailin pikaisesti kaikki viestit läpi, jotta suurin piirtein tiedän mistä täällä on keskusteltu. Niin ja oikein paljon tervetuloa kaikille uusille plussanneille.(y)

Yhdet kaksoset täällä jo oli, onnea! Meillä mies on jostain syystä haaveillut aina kaksosista, mutta tälläkään kertaa tuo toive ei toteutunut.

Me kävimme myös varhaisraskauden ultrassa maanantaina, jolloin menkoista laskien oli 7+4, mutta ultran mukaan oltaisiinkin vähän pidemmällä! Mittojen mukaan olisi maanantaina ollut jo 8+1. Tuon perusteella LA siirtyi siis 1.2 => 29.1. Ihanaa oli saada kurkata massuun ja todeta että siellä on tyyppi oikeassa paikassa ja sykekin nähtiin <3

Mullahan on ollut kipuja erityisesti oikealla alavatsalla ja alussa tuli parina päivänä kirkasta vertakin, niin että piti kk-suojaa pitää. Lähipiirissä on muutamia kohdunulkosia raskauksia ollut, ja heiltä on jouduttu jopa toinen munasarja poistamaan niin senkin takia halusin vr-ultrassa käydä. Kolkutteli tuo kohdunulkoisen vaara takaraivossa. Ultraaja totesi että kaikki on niin hyvin kuin tässä vaiheessa voi olla, ei merkkejä vuotokohdista eikä myöskään munasarjoissa mitään epämääräistä (kystaa tms) näkynyt. Nuo kivut liittyvät ilmeisesti siihen, että minulla on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu ja nyt kun se kasvaa ja lähtee työntymään eteenpäin se aiheuttaa repivää kipua. Tämän kanssa kyllä nyt pärjää kun tietää mistä se johtuu.

Mullahan on tosiaan sektio tiedossa (2 aiempaa sektiota, joten tämä kolmas on automaattisesti sektio) joten jos kaikki menee hyvin niin sektio todennäköisesti ajoittuu tammikuun puolen välin tienoille. Jäisin kuitenkin mielläni tähän ryhmään, jos vain sopii?

Kävin myös eilen ensimmäisessä neuvolassa, jossa heidän laskurinsa mukaan LA olisi 2.2. Merkkasivat kuitenkin nuo uä-tiedot myös neuvolakorttiin. Np-ulta on 29.7, jossa siten tuo LA tulee varmentumaan. Jotenkin tosi vaikea vielä uskoa, että tässä ollaan raskaana. Eilen alkoi kyllä konkretisoitumaan kun käteen iskettiin neuvolakortin lisäksi labralähete, pissänäytepurkki, nippu lappuja, uä ja lääkäriajat..

Kertomisesta
Minä olen kertonut muutamalle läheiselle ystävällä. Muille kerrotaan vasta tuon np-ultran jälkeen. Töissä kertomista olen tässä puntaroinut, toisaalta meillä on tiukka miehitys nyt että sen vuoksi mielelläni kertoisin jo nyt mutta sitten taas kun ei voi koskaan tietää miten tässä käy niin mielellään vasta tuon np-ultran jälkeen esimiehelle kertoisin..

Karkkipallero 8+4
 
Jyyres ja iinasandra, mullakin sellaista ehkä enemmän jomottavaa. Ei mitään kamalaa kipua mutta tuntuu ärsyttävältä kuitenkin. Ja se mikä on pelottavaa on se, että se on vain toisella puolella. Samalla puolella josta tunsin oviksen aikana kipua. :/ stressaavaa. Onko teillä koko selkä?
 
Alaselkäkipu: onko muilla? Onko normaalia?

Ja fb ryhmään haluaisin myös np-ultran jälkeen :)
Mulla on. Toivottavasti normaalia. Välillä menee kipu nivusiin ja sisäreisiin saakka ja oon ihan paniikissa vähän väliä.


Ootteko muut muuten testanneet uudelleen ekan plussan jälkeen? Mä testasin tänään ja viiva ei ollut kamalasti vahvistunut, tuskin lainkaan :/ Mietin vaan onko merkki kemiallisesta/kohdunulkoisesta tms.
 
Mulla on. Toivottavasti normaalia. Välillä menee kipu nivusiin ja sisäreisiin saakka ja oon ihan paniikissa vähän väliä.


Ootteko muut muuten testanneet uudelleen ekan plussan jälkeen? Mä testasin tänään ja viiva ei ollut kamalasti vahvistunut, tuskin lainkaan :/ Mietin vaan onko merkki kemiallisesta/kohdunulkoisesta tms.
Hei joo! Mullakin eilen säteili jalkaan mutta tonne toiselle puolelle :eek: selkä kipeä oikealta ja jalka vasemmalta. Mä menen nyt kuitenkin tk koska haluavat tehdä virtsatientulehdus testin. Ja käyn myös hoitajalla kertomassa tilanteesta.

Mä tein ekan testin 4+0 ja toisen tein 4+4. Silloin oli tummentunut kyllä. Enempää en testejä ole tehnyt. Hirveätä kun jatkuvasti pelkää ja kun googlettaa niin se ei kyllä asiaa auta
 
Kiva, miten paljon meitä täällä jo on ja onnea kaikille uusille plussanneille :)

Emme halua vielä kertoa kenellekään, vaan odottaa vielä vähän aikaa. Haluamme ensin kertoa vanhemmillemme ja sisaruksille, tämän jälkeen ystäville ja muille läheisille heti, kun tuntuu hyvältä. Vanhemmille kertominen jännittää eniten, koska tämä on heidän ensimmäinen lapsenlapsi.

Koska ei haluta vielä paljastaa tätä salaisuuttamme, niin juhannus aiheutti vähän hankaluutta. Meidät kutsuttiin yhtiin illanistujaisiin, mutta päätimme kieltäytyä, koska siellä varmasti ihmeteltäisiin, jos en joisi yhtään mitään ja he saattaisivat jopa arvata syyn. Kieltäydyttyämme aiheesta nousikin sitten ihan toisenlainen haloo (n) Nyt ollaan vaan kotona ja grillataan.
 
Pitää varmaan odottaa pari päivää vielä ja tsekata sitten uusiksi. Eihän siihen pysty vaikuttamaan että kuinka tässä käy, haluaisin itse vaan sellaisen supervahvan viivan kontrollin viereen niin voisi sitten rentoutua.
 
Minulla on koko alaselkä kipeä aina välillä. Mut hyvä mennä sit varmistamaan, niin saa ainakin mielenrauhan itselle :)

Oon testannut ekan plussan jälkeen neljä kertaa, mutta kakkosviiva on tullut aina pienellä viiveellä. En silti epäile ettenkö olisi raskaana, koska nyt tein testin juuri sinä pvänä kuin kk olisi pitänyt alkaa ja ensimmäisessä raskaudessa tein vasta kun oli reilun vkon ollut myöhässä ja silloinkin plussa tuli viiveellä. Olen outo, mutta itsellä on aarrelaatikossa tallessakin ne testit

Nyttenkin oon säästänyt nuo liuskat ja aion ne laittaa jonnekkin muistokirjaan. Tulee kiire täyttää esikoisen yhtä vauvakirjaa, kun se on täysin itse täytettävä ja en odotusaikana vielä uskaltanut täyttää ja se sit on edistynyt sen jälkeen tosi hitaasti.

Kertokaa muuten mikä siinä on, että äidit ei uskalla tulla treffaamaan muita äitejä? Olen jo useassa fb ryhmässä kuulutellut omanikäisistä äideistä lapsineen seuraa itselle ja meidän esikoiselle, mutta tosiaan kukaan ei joko vastaa tai sitten vastaavat, treffit sovitaan ja sitten kun tullaan paikalle, niin ei ole ketään muita paikalla eikä kukaan vaivaudu ilmoittamaan, ettei pääsekään paikalle. Mikä siinä on niin vaikeaa? Kun sitten kuitenkin kerhoissa käydään yms.
 
Mulla on selkäkipu ollut enemmän toispuoleista ja juuri sillä puolella, jossa ovulaatio on tapahtunut.

Meillä oli aamulla varhaisultra ja sieltä sykekin loppui. Lääkäri oli siinä uskossa, että olen viikolla 7 vaikka omien laskujen mukaan vasta viikolla 6+2. Lääkärihän sitten ihmetteli alkion kokoa, että ei vastannut viikoja 7 vaan 6. Onneksi laski päivät uudestaan ja tuli samaan tulokseen ett viikolla 6 ollaan ja koko aivan normaali. En itse onneksi ehtinyt säikähtää, koska olin aika varma noista viikoista :)
Kahden viikon päästä uusi käynti. Jännittävää, nyt pitäisi varata neuvolakin.

Mä tein silloin plussatessani monta testiä peräkkäisinä päivinä, mutta suurin osa oli digitestejä. Mut ehkä kannattaa vaan luottaa siihen ekaan tulokseen, eikä ressata viivoista liikaa :)

Karkkipallero, onneksi kaikki oli hyvin ultrassa!
 
Hei kaikki mä tulen pikaseen toivottelemaan tänne hyvää ja toivottavasti stressitöntä juhannusta! :love: Juhannukseen loppuukin mun loma ja maanantaina töihin. Jännittää vähän, kun eilen illalla ja tänään aamulla pahoinvointi himppusen nosti päätään, että voi kumpa ei tästä voimistuisi :whistle: Ihan kiva päästä nyt mökille rentoutumaan!

Cicada ja pieni pipu 5+3
 
Mä olen testannut joka päivä ekan haamun jälkeen, eikä se helpota oloa ollenkaan, kun niitä sit vatvoo ja vatvoo.. Tänään näillä näkymin mennään 4+4 ja ekaa kertaa sain testi viivasta vahvemman ku kontrolliviiva, eikös se mahda olla ihan hyvä juttu? Pelottaa kyllä hirmuisesti.

Siskolle olen kertonut ja hän tietty miehelleen, mutta muille vasta kun ollaan varmemmilla vesillä.

Tänään sattunut mahaan menkkamaisesti ja vaikka t.i.e.d.ä.n että on normaalia, niin sitäkin vähän murehdin.

Niin sitä luulisi näin jo vanhemmiten olevan viisaampi ja ymmärtäisi stressata vähemmän, mutta taitaa tieto lisätä tuskaa vaan.

Mutta toisaalta ihan vähän luottavaisin mielin ja onnellisena kohti Juhannusta, jos ens viikolla uskaltais soittaa neuvolaan. :love:
 
Onnea taas uusille! Kiva kun joka kerta kun lukee ketjua, on useampi uusi odottaja ilmottautunu joukkoon!
Neuvola oli tänään, isot kasat lippuja ja lappuja. Paljon kysymyksiä ja perustietojen täyttämistä. Verenpaine oli matala 102/70. Yläpaine tosin korkeampi kun kotona mitattu. Hemppari 128, ihan ok! Muuten kaikki ok, ultra-ajan sain 18.7. Sitä jännäillessä meneekin sitten loma, joka muuten alko tänään, jippii!
Kivaa Juhannusta kaikille
 
Onnea taas uusille! Kiva kun joka kerta kun lukee ketjua, on useampi uusi odottaja ilmottautunu joukkoon!
Neuvola oli tänään, isot kasat lippuja ja lappuja. Paljon kysymyksiä ja perustietojen täyttämistä. Verenpaine oli matala 102/70. Yläpaine tosin korkeampi kun kotona mitattu. Hemppari 128, ihan ok! Muuten kaikki ok, ultra-ajan sain 18.7. Sitä jännäillessä meneekin sitten loma, joka muuten alko tänään, jippii!
Kivaa Juhannusta kaikille
 
Kävin nyt labrassa antamassa pissanäytteen, katsotaan onko virtsis. Muuta sitten ei tehtykään. Joten mä jatkan mun paniikkia. No siis tavallaan helpottavaa tietää että täällä muitakin. Kun se hitsin lääkäri ei osannut sanoa mitään mihinkään. Mistä hiton muropaketista nekin on todistuksen saaneet? Edelleen alaselkä kipeä, vain oikealta puolelta. Katsellaan rauhallisesti. Nyt vaan juhannuksen aion makaa ja rentoutua.
 
Nyt taas vähän rauhallisempi olo. Vaikkei siellä lääkärissä tosiaan mitään selvinnyt niin mulla hyvä fiilis tästä raskaudesta. Jotkut jopa oli kertoneet että poikaa odottaessa ollut selkäkipuja :D ja mulla ollut poika olo.
 
Hei onko täällä hoitajia/lääkäreitä tai vain asioista tietäviä? :D mulla leukosyytit kahdella plussalla virtsassa. Eli mahdollista virtsis? Mutta nouseeko valkosolujen määrä muutenkin raskauden aikana? Mietin kun mulla ollut jo 1,5kk sitten kahdella plussalla eikä sitä sinänsä hoidettu. Oli toiseen vaivaan antibiootti ja sen piti viedä virtsis pois mutta siis sitä ennen oli jo kohonnut määrä valkosoluja :eek: ja mullahan oli jo ennen viime menkkoja raskausoireita vaikkei plussaa tullut. No mähän nyt sain tästä päähäni että jos olenkin jo pidemmällä raskaudessa :D no okei ehkä kaukaa haettua. Mutta siis nouseeko ne valkosolut raskauden aikana? Huomenna vasta saan soittaa noista tuloksista mutta kanta.fi sivuilla luki siitä jo :D
 
Selkäkipu täällä oli eilen kanssa ihan tuolla alaselässä jotain tuntemuksia...varsinkin naamaa pestessä..tänään ei oo pahemmin ollu.
Onko teillä muilla linea negraa? Huomasin heti plussan jälkeen todella himmeän viivan joka lähtee tuolta karvoituksen kohdalta ylös ei ihan napaan mutta kuitenkin :barefoot: yks kaveri sanoikin et se tietää poikaa :ROFLMAO: kun hänellä oli esikois pojasta kanssa (y) mut saapi nähdä kun moni saanu kuitenki tyttöjä vaikka ollukki linea negra, sehän tulee vaan hormoni muutoksista..

Mulla oli pissa puhdas kun neuvolassa katottiin
 

Yhteistyössä